Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Ei kai sitä Nismo versiota ole enää näköpiirissä, kun perusversionkin valmistus loppui kesällä.
Aika tyylikäs. Mikä vuosimalli? Sisäkuvia?Tällä menty kohta vuosi ja mukava kun talvi tulee taas
Todella hienon näköinen auto kyllä. Ja Subarulle tuttuun tapaan varmasti myös mukava ajettava. + nelikko on aina nelikkoTällä menty kohta vuosi ja mukava kun talvi tulee taas
Hyvä kysymys, enpä ollut tullut aiemmin ajatelleeksi, kun ei ole tarvinnut renkaita vaihtaa. Manuaalissa sanotaan:Onko noissa pölykapseleissa irroitettava keskiö vai mikä ihmeen viritelmä tuossa on?
2004 Buick LeSabre:
Moottori (3.8 V6) on ok ja muutenkin yllättävän hyvä ja mukava ajettava etuvedosta huolimatta, mutta ei mitenkään erityisen urheilullinen.
Piiiiitkän odottelun jälkeen saatiin vihdoinkin meidän uus käyttöpirssi pihaan. Tuli tommonen hieman harvinaisempi Skoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI -16.
Vaihdossa tosiaan meni myöskin hieman harvinaisempi Ford Fiesta 1.6 TDCi Sport Silver -12.
Toivottavasti on roimasti huolettomia kilometrejä edessä. Itselläni oli 2005-2010 käytössäni Skoda Octavia RS 1.8T -01 ja ehdin sillä ajaa 5vuodessa 160tkm. Täysin huoleton auto eikä siinä ollut mitään ongelmia minun aikana vaikka lastutin sen(voimaa.com ohjelmointi).
Toyota Corolla DX vm 86
Mittarissa 440tkm vielä menee kovaa.
Tänä kesänä takana reissut Helsingistä 2xRovaniemi, oulu, kotka, turku ja jyväskylä.
Vain pieniä ominaisuuksiksi muodostuneita vikoja. Ei vaikuta ohjaamiseen =D
Inan vajaa 60tkm tuli tuollaisella kurvailtua. Tosin manuaali. Hyvä auto, kiva ajaa ja kohtalaisen taloudellinen. Ainakin manuaalina kulkuakin oli tehoihin nähden ihan jees. Ruosteherkkyys on vanhaa "Esson baari" - legendaa jo tämän kohdalla. Ei ole sen pahempi kuin joku Auris tai Civic nykyään. Rengasmelu oli pre-faceliftin ehdoton heikkous ja faceliftia kerran ajaneena niin siinä se on vain aavistuksen parantunut. Automaatti piti saada joten Masukka meni vaihtoon. Pitkään harkitsin uuden Optimumin ostamista, mutta piti saada sitten enemmän vaihtelua niin tulee alle jotain muuta vaihteeksi.Mazda3 optimum varustepaketilla, Ihan ok auto, vähän ehkä äänekäs moottoritienopeuksissa, mutta melkoinen parannus silti vanhaan. 25k€ ei vaan uutena ihan hirveesti ole valinnan varaa mihin kaksimetrinen pitkäjalkainen ukko mahtuu ajamaan. Tykkään ulkonäöstä ja ruosteherkkyyttä lukuunottamatta pitäisi olla ihan luotettavan auton maineessa. Tehoahan tuosta kaksilitraisesta vaparista ei tule kuin vain 120hv, mutta takuun jälkeen voi sitten miettiä
Raju kampe ja raju kaveri jos moisia reissuja vetelet dexterillä =D Itse ajelin juuri Tampere-Sodankylä-Tampere välin ja melkein uudella Q7:llakaan (ei oma auto) ei uskaltanut mitään nopeusennätyksiä kyllä ko. välille harjoitella näillä keleillä =D
Joo enkä nyt meinannutkaan että noin hyväkuntosen näköstä vehjettä kannatta johonkin oikealta ajettavaan alkaa vaihtelemaan kun tuollainen kerta jo on omistuksessa. Tuo oli nyt lähinnä omalta kantilta "ääneen ajateltuna" kun kauheasti himottaisi joku veetekkihonda kesävehkeeksi.Kiitos! Tuohon kyllä on leiskattu tää softa et ns. kulkupuoli pitäis olla likellä, mutta koska arkiajossa oleva peli niin äänieristykset ja muut on tallessa Tsekkaan kuitenki millaista pyyntöä on ko. kamppeella.
Arjenharmaa farmari-Skoda kun kohta lienee yleisin parkkipaikoilta löytyvä auto, niin piti itsekin sellainen hankkia:
Kyseessä siis Skoda Octavia RS TDI -07. Kyseessä hetken mielijohde ja lompakolle käynyt bensa-auton ulkoilutus. 14l/100km 98 oktaanista vs 6l/100km dieseliä, kai sen jossain huomaa. Ei unelmieni auto, enkä tykkää väristä tai farmariautoista yleensä, mutta sattui nyt eteen eikä ajotuntuma muutenkaan kovin karsea ole. Varsinkin kun eristi ensitöiksi kontin STP Black Goldilla. Rekisteröin pakuksi jos viitsin, joskaan ei siinä vuositasolla taida säästää kuin noin 300€ ajoneuvoveron ja vakuutuksen puolesta.
Katsoppa mikä on ensimmäisen tankillisen kulutus. Vähän epäilen että 6 ei piisaa 2 litran 170hp koneelle 215 renkailla muutaman kylmäkäynnistyksen jälkeen.
Katsoppa mikä on ensimmäisen tankillisen kulutus. Vähän epäilen että 6 ei piisaa 2 litran 170hp koneelle 215 renkailla muutaman kylmäkäynnistyksen jälkeen.
Vai tuleeko tuo sittenkin guntherin suomi-autolinjalta, jossa kaikki on parempaaOnhan tuo ruma ja ameriikan bobin työnlaatu ei ihan vastaa guntherin vastaavaa maybachin linjalla mutta tuo tekniikka tekee tuosta aika paljon mukavemman, kuin jokin vastaavanhintainen aasialaislaisversio samasta aiheesta nelipyttyisellä kalistimella.
Linkit https -> https niin näkyy kuvatkin. Hyvä väri kylläFord Focus 1,5 TDCi 120 hp Titanium A8 2018
Talvirenkaat: Nokia Hakkapeliitta 8 215/50/17, vakio Titanium -vanne
Kesärenkaat: Paketissa, 17", vielä täysi mysteeri mutta paremmilla vanteilla
Varustelistaus ohessa
- Vakiovarusteinen Webasto
- Kumimattosarja
- Etu- ja takaroiskeläpät
- Defa lämpöpaketti: moottorilämmitin, sisähaaroitus ja slim sisätilapuhallin
- Premium-metalliväri: Ruby Red
- Design Pack 4: adaptiiviset LED-ajovalot häikäisemättömillä kaukovaloilla, LED-päiväajovalot sekä LED-kulma-ajovalot, 17" kevytmetallivanteet, tummennetut takalasit
- Parking Pack: automaattinen pysäköintiavustin, 180º peruutuskamera, ovien ulosponnahtavat reunasuojukset
- Technology Pack 1:liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä, joka seuraa nopeusrajoituksia, kuljettajan vireystason valvonta, automaattiset kaukovalot, aktiivinen vakionopeudensäädin stop&go -toiminnolla, ajolinja-avustin
- Winter Pack: Lämmitettävä ohjauspyörä
- Style Pack 3 - Titanium:kojelaudan koristelista, etuovien koristelistat ovipaneelissa, etu- ja takalattiamatot harmailla tikkauksilla, pehmeät etukonsolin polvipehmusteet harmailla tikkauksilla, nahkainen ohjauspyörä harmailla tikkauksilla
- Audio 48: B&O Play Premium-audiojärjestelmä
- Kuolleen kulman valvontajärjestelmä (BLIS) ja risteävän liikenteen varoitusjärjestelmä aktiivisella jarrutuksella
Tuli käytyä eilen sunnuntai-ajelulla Sastamalassa ja kävi sillain hassusti että tammikuussa joutuu hakemaan tällasen..
(kuvassa liikkeen pihalla alla vielä kesärenkaat, talvirenkaille tulee Titanium-mallin 16" vanteet)
Focus 1.5TDCi EcoBlue 120hv Start/Stop A8 Titanium 5-ov:
- Shadow Black
- Design Pack 4 (mukautuvat LED-ajovalot, 17" alut kesärenkailla, tummenetut takalasit)
- Technology Pack (adaptiivinen vakkari, liikennemerkkien tunnistus, vireystilan valvonta, automaattiset kaukovalot)
- Winter Pack (lämmitettävä ohjauspyörä)
- Parking Pack ( peruutuskamera, pysäköintiavustin, ovien reunasuojukset eteen ja taakse)
- Talvirengaspaketti Hakkapeliitta 9 aluvanteilla.
- Kumimatot ja roiskeläpät
- Webasto kaukosäädöllä.
Olisi saanut jo kahden viikon päästä noutaa mutta koska 2 viikon päästä eletään jo joulukuuta niin sovittiin luovutus tammikuuksi, luonnollisesti.
Ja tuo menee siis vielä vanhalla päästöarvolla verotuksellisesti koska on rekisteröity ennen syyskuuta.
10 vuotta vanha Mondeo saa siis väistyä ja vaimon vaatimuksesta myös kolmen farkun putki katkeaa. Vaimo ei digannu farkusta eikä sitä oikeastaan tarvitakaan kun ei tartte enää esim rattaita roudata.
Tuolla oliskin tarkotus pöristellä sitten vähintään seuraavat 10 vuotta.
Linkit https -> https niin näkyy kuvatkin. Hyvä väri kyllä
Sama ohje kuin edellisellekin Fordistille,
Muuten kyllä laatuvalinta
Saako kysyä mitä tämmöinen maksoi?Valintaprosessin tuloksena päädyin tällaiseen: Audi A6 2.0 TDI quattro, vm 2017, vähän päälle 10tkm ajettu, 140kw. Itselle riittävät varusteet; automaatti, neliveto, webasto, vetokoukku, adaptiivinen vakkari yms. Diesel on vähän kysymysmerkki nykyään, mutta ei näitä oikein bensakoneilla edes löydy ja kilometrejä tulee kuitenkin jonkin verran. Suomesta ensin etsin, mutta sopivaa kombinaatiota ei tuntunut löytyvän auton, varusteiden, hinnan ja rahoitustarjouksen osilta. Tai sit jos löytyi niin ulkomailta tuotu auto josta myyjä ei tiedä mitään / huoltokuitteja hukassa, tai ei muuten vaan kiinnostanut myydä autoa. Kamuxit yms. jätin kokonaan katsomatta. Vaihtoehtoina oli myös uudehko Mondeo, Passat, BMW:n 3 tai 5-sarja tai Octavia RS. Fiilispohjaltahan tähän Audiin päädyin, häviää varusteiden osalta muille vaihtoehdoille. Audistakin ensin oikeastaan kiinnosti 3.0 TDI koneella oleva, mutta sitten kun päädyin Ruotsin tarjontaan niin siellä valtaosa on pienemmällä koneella, isommalla koneella olevat usein sitten Allroad-malleja joka ei kiinnosta. Ruotsissakin tuli hierottua kauppoja ensin toisesta autosta, mutta myyjä laittoi vähän epämääräisen laskun ja muutenkaan ei oikein tuntunut olevan tilanteen tasalla vaikka ihan luotettava liike olikin kyseessä, niin vaihdoin sitten kohdetta. Jos sitten tämän saisi laivaan asti. Pari vuotta jos olisi odottanut niin ois varmaan saanu samaan hintaan uutta korimallia olevan A6:n joka on huomattavasti modernimpi kuin tämä, mutta tällä nyt mennään kun toiselle autolle oli tarve ja aiemmin ajettu suht vanhoilla autoilla.
Miksi odottaa tammikuuhun? Eihän vuosimalli siitä miksikään muutu. Jos auto on vielä rekisteröitykin jo valmiiksi ennen syyskuuta niin ei käyttöönottopäiväksikään tule tammikuu?Tuli käytyä eilen sunnuntai-ajelulla Sastamalassa ja kävi sillain hassusti että tammikuussa joutuu hakemaan tällasen..
Ja tuo menee siis vielä vanhalla päästöarvolla verotuksellisesti koska on rekisteröity ennen syyskuuta.
Saako kysyä mitä tämmöinen maksoi?
Miksi odottaa tammikuuhun? Eihän vuosimalli siitä miksikään muutu. Jos auto on vielä rekisteröitykin jo valmiiksi ennen syyskuuta niin ei käyttöönottopäiväksikään tule tammikuu?
Emännällä on tuo 2.4 ja ihan mukava se on, yllättävän pieni ruokainen myös.Hieno, tuosta olisi nyt nettiautossa se Euro-R versio myynnissä joka olisi ihan tajuttoman hieno laite kun olisi vielä sillä R:n k20 mosalla. Tuolla 2,4:lla on vähemmän tullut ajeltua mutta jäi sellainen mielikuva ettei se ole ehkä ihan niin luonteikas ja ainetta tykkää syödä aika paljon enemmän =)