Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Ei kai sitä Nismo versiota ole enää näköpiirissä, kun perusversionkin valmistus loppui kesällä.
 
Tällä menty kohta vuosi ja mukava kun talvi tulee taas :D

14609891.jpg
 
2016 mallia, sisäkuvia ei nyt tähän hätään ollut kännyssä mutta ei ole "S" malli eli tumma sisusta, kangaspenkeillä. Tätä Levorgia on vain kahta sisusta komboa. GT-S tulee nahkapenkeillä yms sport kilkkeitä. GT sekä GT-N, erona vain että "N" mallissa navigaattori.
 
Viimeksi muokattu:
2.4 Executive Accord vaihtui 6 - vuotta uudempaan 2012 vuoden I-Dtec Lifestyle malliin. Yhd.kulutus noin 3 L vähemmän. Omien laskelmien mukaan samalla ajomäärällä tulee 7-800€ vuodessa halvemmaksi kuin bensa. Verot mukaan laskettuna. Käyttiksenä tää on nyt kuudes Honda ja joku 500 000 km niillä yhteensä rullannut. Isoja vikoja ei ole ollut kertaakaan.

IMG_20181025_110354.jpg
 
Onko noissa pölykapseleissa irroitettava keskiö vai mikä ihmeen viritelmä tuossa on?
Hyvä kysymys, enpä ollut tullut aiemmin ajatelleeksi, kun ei ole tarvinnut renkaita vaihtaa. Manuaalissa sanotaan:
"If your vehicle has a steel wheel with a wheel cover, the center hub cap must be removed first by using the flat end of the wheel wrench to pry it off. Once the center hub cap has been removed, loosen the plastic nut caps with the wheel wrench. Once the plastic nut caps have been loosened, remove the wheel cover by hand."

Tuo on mun ensimmäinen amerikkalainen auto ja onhan tuossa jotkut asiat vähän erikoisia. Esim. 3-pistevyöt joiden solki on "kiinteä" eli sitä vyötä pitää vetää yhtä aikaa alhaalta ja ylhäältä kun sitä laittaa kiinni. Column shifteri on aika pahasti tiellä jos haluaa koskea ilmasointilaitteen säätimiin. Toisaalta kolmen hengen etupenkki on kyllä tosi mukava pidemmillä matkoilla cruise päällä kun oikealle jalalle on tilaa vaikka kuinka paljon. Sähköpenkki on vakiovaruste mutta kierroslukumittaria ei ole lainkaan. Huollettavuus on vähän niin ja näin kun esim. mittariston polttimoita ei käytännössä voi vaihtaa.

Sitten on tietysti erikoisuudet jotka on täällä kaikissa autoissa, ei pelkästään amerikkalaisissa. Esim. "suurentava" kuskin puolen peili jonka ansiosta kuolleeseen kulmaan mahtuu vaikka kuorma-auto. Ja kaukosäätimen tuplapainallus jos haluaa avata muutakin kuin pelkän kuskin oven.
 
2004 Buick LeSabre:
buick.jpg


Moottori (3.8 V6) on ok ja muutenkin yllättävän hyvä ja mukava ajettava etuvedosta huolimatta, mutta ei mitenkään erityisen urheilullinen.

Tuo on omillaan moottoritiellä, näissä ei oikeastaan ole muuta vikaa kuin vanha automaatti mikä tappaa suorituskyvyn ja kulutuksen.
 
Piiiiitkän odottelun jälkeen saatiin vihdoinkin meidän uus käyttöpirssi pihaan. Tuli tommonen hieman harvinaisempi Skoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI -16.
Vaihdossa tosiaan meni myöskin hieman harvinaisempi Ford Fiesta 1.6 TDCi Sport Silver -12.

Toivottavasti on roimasti huolettomia kilometrejä edessä. Itselläni oli 2005-2010 käytössäni Skoda Octavia RS 1.8T -01 ja ehdin sillä ajaa 5vuodessa 160tkm. Täysin huoleton auto eikä siinä ollut mitään ongelmia minun aikana vaikka lastutin sen(voimaa.com ohjelmointi).

Tällä edelleen mennään. Reilussa 1,5 vuodessa ajettu 46tkm. Ei ole toistaiseksi tullut mitään ongelmia tai vikoja.
Ainoa käytännön asia mikä häiritsi pakkasilla on mystinen takaovien lukkojen jäätyminen.
Niitä rasvattiin kahdesti Aritalla ja tutkivat mikä niitä vaivaa kun eivät olleet edes vettä saaneet. Ei ole löytynyt selitystä.

Nykykunto(Kuva napattu syyskuussa talvea varten tehdyn vahauksen jälkeen)
IMG_20180908_170856.jpg
 
Toyota Corolla DX vm 86

Mittarissa 440tkm vielä menee kovaa.

Tänä kesänä takana reissut Helsingistä 2xRovaniemi, oulu, kotka, turku ja jyväskylä.

Vain pieniä ominaisuuksiksi muodostuneita vikoja. Ei vaikuta ohjaamiseen =D

54407660-7B6F-4E6C-89B7-EB864AB3A5AD.jpeg
 
Toyota Corolla DX vm 86

Mittarissa 440tkm vielä menee kovaa.

Tänä kesänä takana reissut Helsingistä 2xRovaniemi, oulu, kotka, turku ja jyväskylä.

Vain pieniä ominaisuuksiksi muodostuneita vikoja. Ei vaikuta ohjaamiseen =D

Raju kampe ja raju kaveri jos moisia reissuja vetelet dexterillä =D Itse ajelin juuri Tampere-Sodankylä-Tampere välin ja melkein uudella Q7:llakaan (ei oma auto) ei uskaltanut mitään nopeusennätyksiä kyllä ko. välille harjoitella näillä keleillä =D
 
Mazda3 optimum varustepaketilla, Ihan ok auto, vähän ehkä äänekäs moottoritienopeuksissa, mutta melkoinen parannus silti vanhaan. 25k€ ei vaan uutena ihan hirveesti ole valinnan varaa mihin kaksimetrinen pitkäjalkainen ukko mahtuu ajamaan. Tykkään ulkonäöstä ja ruosteherkkyyttä lukuunottamatta pitäisi olla ihan luotettavan auton maineessa. Tehoahan tuosta kaksilitraisesta vaparista ei tule kuin vain 120hv, mutta takuun jälkeen voi sitten miettiä
Inan vajaa 60tkm tuli tuollaisella kurvailtua. Tosin manuaali. Hyvä auto, kiva ajaa ja kohtalaisen taloudellinen. Ainakin manuaalina kulkuakin oli tehoihin nähden ihan jees. Ruosteherkkyys on vanhaa "Esson baari" - legendaa jo tämän kohdalla. Ei ole sen pahempi kuin joku Auris tai Civic nykyään. Rengasmelu oli pre-faceliftin ehdoton heikkous ja faceliftia kerran ajaneena niin siinä se on vain aavistuksen parantunut. Automaatti piti saada joten Masukka meni vaihtoon. Pitkään harkitsin uuden Optimumin ostamista, mutta piti saada sitten enemmän vaihtelua niin tulee alle jotain muuta vaihteeksi.
 
Raju kampe ja raju kaveri jos moisia reissuja vetelet dexterillä =D Itse ajelin juuri Tampere-Sodankylä-Tampere välin ja melkein uudella Q7:llakaan (ei oma auto) ei uskaltanut mitään nopeusennätyksiä kyllä ko. välille harjoitella näillä keleillä =D

Vaimon kans maakuntamatkailua. Tosi hyviä reissuja on ollu ja monta paikkaa nähty.

Saatiin tuo auto viime keväänä. Sitä ennen ei oo ollutkaan autoa moneen vuoteen.
 
Hieno, tuosta olisi nyt nettiautossa se Euro-R versio myynnissä joka olisi ihan tajuttoman hieno laite kun olisi vielä sillä R:n k20 mosalla. Tuolla 2,4:lla on vähemmän tullut ajeltua mutta jäi sellainen mielikuva ettei se ole ehkä ihan niin luonteikas ja ainetta tykkää syödä aika paljon enemmän =)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos! Tuohon kyllä on leiskattu tää softa et ns. kulkupuoli pitäis olla likellä, mutta koska arkiajossa oleva peli niin äänieristykset ja muut on tallessa :) Tsekkaan kuitenki millaista pyyntöä on ko. kamppeella.
 
Toyota Corolla DX vm 86

Mittarissa 440tkm vielä menee kovaa.

Tänä kesänä takana reissut Helsingistä 2xRovaniemi, oulu, kotka, turku ja jyväskylä.

Vain pieniä ominaisuuksiksi muodostuneita vikoja. Ei vaikuta ohjaamiseen =D

54407660-7B6F-4E6C-89B7-EB864AB3A5AD.jpeg

48 pakkasta ja dexteri se vain kävi ja toimi, ja oli jopa lämmin, toki vaihteistoa joutu hieman lämmittelleen ennenko raaski lähteä ajamaan. Uusilla vaggineilla oli paljon kylmempää kyytiä tuona yönä. Offtopic, mutta hienoja muistoja =)
 
Kiitos! Tuohon kyllä on leiskattu tää softa et ns. kulkupuoli pitäis olla likellä, mutta koska arkiajossa oleva peli niin äänieristykset ja muut on tallessa :) Tsekkaan kuitenki millaista pyyntöä on ko. kamppeella.
Joo enkä nyt meinannutkaan että noin hyväkuntosen näköstä vehjettä kannatta johonkin oikealta ajettavaan alkaa vaihtelemaan kun tuollainen kerta jo on omistuksessa. Tuo oli nyt lähinnä omalta kantilta "ääneen ajateltuna" kun kauheasti himottaisi joku veetekkihonda kesävehkeeksi.
 
Arjenharmaa farmari-Skoda kun kohta lienee yleisin parkkipaikoilta löytyvä auto, niin piti itsekin sellainen hankkia:

14634698.jpg


Kyseessä siis Skoda Octavia RS TDI -07. Kyseessä hetken mielijohde ja lompakolle käynyt bensa-auton ulkoilutus. 14l/100km 98 oktaanista vs 6l/100km dieseliä, kai sen jossain huomaa. Ei unelmieni auto, enkä tykkää väristä tai farmariautoista yleensä, mutta sattui nyt eteen eikä ajotuntuma muutenkaan kovin karsea ole. Varsinkin kun eristi ensitöiksi kontin STP Black Goldilla. Rekisteröin pakuksi jos viitsin, joskaan ei siinä vuositasolla taida säästää kuin noin 300€ ajoneuvoveron ja vakuutuksen puolesta.
 
Tuli tommonen pommi hankittua käyttikseksi. Ikäisekseen ja hintaiseen hyvässä kunnossa ja manuaalilla ihan suht pirteä tolla kolmelitrasella. Kunnon maantiesohva.

20181106_210648.jpg
 
Arjenharmaa farmari-Skoda kun kohta lienee yleisin parkkipaikoilta löytyvä auto, niin piti itsekin sellainen hankkia:

14634698.jpg


Kyseessä siis Skoda Octavia RS TDI -07. Kyseessä hetken mielijohde ja lompakolle käynyt bensa-auton ulkoilutus. 14l/100km 98 oktaanista vs 6l/100km dieseliä, kai sen jossain huomaa. Ei unelmieni auto, enkä tykkää väristä tai farmariautoista yleensä, mutta sattui nyt eteen eikä ajotuntuma muutenkaan kovin karsea ole. Varsinkin kun eristi ensitöiksi kontin STP Black Goldilla. Rekisteröin pakuksi jos viitsin, joskaan ei siinä vuositasolla taida säästää kuin noin 300€ ajoneuvoveron ja vakuutuksen puolesta.

Katsoppa mikä on ensimmäisen tankillisen kulutus. Vähän epäilen että 6 ei piisaa 2 litran 170hp koneelle 215 renkailla muutaman kylmäkäynnistyksen jälkeen.
 
Katsoppa mikä on ensimmäisen tankillisen kulutus. Vähän epäilen että 6 ei piisaa 2 litran 170hp koneelle 215 renkailla muutaman kylmäkäynnistyksen jälkeen.

Miksi ei piisaisi :confused: ? Spritmonitorissa on useampikin tuommoinen kakkoskoppainen TDI-RS-ocu, joiden pitkän ajan keskikulutus alkaa peräti nelosella. Vitosella alkavia on sitten jo sivukaupalla.

Jos tuota reilusti isompi ja vähän painavampikin oma pulla-607 kulkee seka-ajossa vakiokokoisilla 225-renkailla myös kuudella litralla (tankkauksista mitattuna, webastoa alle +5 keleissä poltellen), niin ei kai se pienemmälle mutta tehokkaammalle Octaviallekaan mahdoton lukema ole. Luvatut kulutuslukemat ovat oculle kuitenkin 607:aa pienempiä.
 
Rellu toimii paikasta A paikkaan B kuljettimena ja Trumppa pitää mielen virkeänä.



Vm. 2015, Aj.35tkm viimeinen vuosimalli tuota korimallia, jokin limited malli, vikoja ei ole ollut ja halpa käyttölintta.
TJqjAb8l.jpg



Vm.2004 Aj.+40tkm Viimeisiä "pikkulohko" (790cc) kaasarimalleja, vie kaikki rahat koska aina voi ostaa lisää viri/ym. osia (vakiona 60hv, nyt 90hv) ja polttoainetta menee ns. kiitettävästi (16l tankki 150-200km:rofl:), mutta on se vaan mahti tunne kuin malmikasa huutaa rajoitinta vasten!:cool:
6sJywS8l.jpg


 
Viimeksi muokattu:
Mutikat alle, snorkkeli kylkeen ja puskurit mustiksi niin alkaa olla asennetta.
Minkälainen mosa tuo 400cdi on luotettavuudeltaan, kun itse kuullut lähinnä pelkkää kuraa niistä.
 
Varmasti ihan pätevä peli on ajella tuo Merssi. Mutta sille ei vaan voi mitään, että on tuo yksi rumimpia citymaastureita mitä on koskaan tehty o_O
 
Onhan tuo ruma ja ameriikan bobin työnlaatu ei ihan vastaa guntherin vastaavaa maybachin linjalla mutta tuo tekniikka tekee tuosta aika paljon mukavemman, kuin jokin vastaavanhintainen aasialaislaisversio samasta aiheesta nelipyttyisellä kalistimella.
Vai tuleeko tuo sittenkin guntherin suomi-autolinjalta, jossa kaikki on parempaa :smoke:
 
Ford Focus 1,5 TDCi 120 hp Titanium A8 2018

Talvirenkaat: Nokia Hakkapeliitta 8 215/50/17, vakio Titanium -vanne
Kesärenkaat: Paketissa, 17", vielä täysi mysteeri mutta paremmilla vanteilla :D

Varustelistaus ohessa
  • Vakiovarusteinen Webasto
  • Kumimattosarja
  • Etu- ja takaroiskeläpät
  • Defa lämpöpaketti: moottorilämmitin, sisähaaroitus ja slim sisätilapuhallin
  • Premium-metalliväri: Ruby Red
  • Design Pack 4: adaptiiviset LED-ajovalot häikäisemättömillä kaukovaloilla, LED-päiväajovalot sekä LED-kulma-ajovalot, 17" kevytmetallivanteet, tummennetut takalasit
  • Parking Pack: automaattinen pysäköintiavustin, 180º peruutuskamera, ovien ulosponnahtavat reunasuojukset
  • Technology Pack 1:liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä, joka seuraa nopeusrajoituksia, kuljettajan vireystason valvonta, automaattiset kaukovalot, aktiivinen vakionopeudensäädin stop&go -toiminnolla, ajolinja-avustin
  • Winter Pack: Lämmitettävä ohjauspyörä
  • Style Pack 3 - Titanium:kojelaudan koristelista, etuovien koristelistat ovipaneelissa, etu- ja takalattiamatot harmailla tikkauksilla, pehmeät etukonsolin polvipehmusteet harmailla tikkauksilla, nahkainen ohjauspyörä harmailla tikkauksilla
  • Audio 48: B&O Play Premium-audiojärjestelmä
  • Kuolleen kulman valvontajärjestelmä (BLIS) ja risteävän liikenteen varoitusjärjestelmä aktiivisella jarrutuksella
DPLsgDH.jpg


o9dnU3o.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Ford Focus 1,5 TDCi 120 hp Titanium A8 2018

Talvirenkaat: Nokia Hakkapeliitta 8 215/50/17, vakio Titanium -vanne
Kesärenkaat: Paketissa, 17", vielä täysi mysteeri mutta paremmilla vanteilla :D

Varustelistaus ohessa
  • Vakiovarusteinen Webasto
  • Kumimattosarja
  • Etu- ja takaroiskeläpät
  • Defa lämpöpaketti: moottorilämmitin, sisähaaroitus ja slim sisätilapuhallin
  • Premium-metalliväri: Ruby Red
  • Design Pack 4: adaptiiviset LED-ajovalot häikäisemättömillä kaukovaloilla, LED-päiväajovalot sekä LED-kulma-ajovalot, 17" kevytmetallivanteet, tummennetut takalasit
  • Parking Pack: automaattinen pysäköintiavustin, 180º peruutuskamera, ovien ulosponnahtavat reunasuojukset
  • Technology Pack 1:liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä, joka seuraa nopeusrajoituksia, kuljettajan vireystason valvonta, automaattiset kaukovalot, aktiivinen vakionopeudensäädin stop&go -toiminnolla, ajolinja-avustin
  • Winter Pack: Lämmitettävä ohjauspyörä
  • Style Pack 3 - Titanium:kojelaudan koristelista, etuovien koristelistat ovipaneelissa, etu- ja takalattiamatot harmailla tikkauksilla, pehmeät etukonsolin polvipehmusteet harmailla tikkauksilla, nahkainen ohjauspyörä harmailla tikkauksilla
  • Audio 48: B&O Play Premium-audiojärjestelmä
  • Kuolleen kulman valvontajärjestelmä (BLIS) ja risteävän liikenteen varoitusjärjestelmä aktiivisella jarrutuksella
DPLsgDH.jpg


o9dnU3o.jpg
Linkit https -> https niin näkyy kuvatkin. Hyvä väri kyllä :tup:
 
Juu, korjasin. Sekoittava ilmiö, kun viestiä kirjoitettaessa ja muokattaessa https kyllä näkyy, hetkn kuluttua luettaessa taas ei :D
 
Noin pari kuukautta tullut ajeltua Outlanderilla. Piti farkku Auriksesta vaihtaa isompaan, ja kriteerinä oli että sähkömoottoria pitäisi löytyä. Eipä paljoa jäänyt valinnanvaraa, kun budjettikin kuitenkin oli rajallinen. Ihan kivasti toiminut tähän asti. Polttiksen ääni on aika karu, kun tyhjäkäynnilläkin käyttää aika kovilla kierroksilla. Ja pakotetun sähköajon puute harmittaa, kun pääasiassa aika lyhyttä ajoa tulee. Nyt kylmillä keleillä tuo laittaa polttiksen väkisin käyntiin.

Talvirenkaat vaihdettu tänään alle.
aM50nAz.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Tuli käytyä eilen sunnuntai-ajelulla Sastamalassa ja kävi sillain hassusti että tammikuussa joutuu hakemaan tällasen..

MSqMBXA.jpg


(kuvassa liikkeen pihalla alla vielä kesärenkaat, talvirenkaille tulee Titanium-mallin 16" vanteet)

Focus 1.5TDCi EcoBlue 120hv Start/Stop A8 Titanium 5-ov:

- Shadow Black
- Design Pack 4 (mukautuvat LED-ajovalot, 17" alut kesärenkailla, tummenetut takalasit)
- Technology Pack (adaptiivinen vakkari, liikennemerkkien tunnistus, vireystilan valvonta, automaattiset kaukovalot)
- Winter Pack (lämmitettävä ohjauspyörä)
- Parking Pack ( peruutuskamera, pysäköintiavustin, ovien reunasuojukset eteen ja taakse)
- Talvirengaspaketti Hakkapeliitta 9 aluvanteilla.
- Kumimatot ja roiskeläpät
- Webasto kaukosäädöllä.

Olisi saanut jo kahden viikon päästä noutaa mutta koska 2 viikon päästä eletään jo joulukuuta niin sovittiin luovutus tammikuuksi, luonnollisesti.
Ja tuo menee siis vielä vanhalla päästöarvolla verotuksellisesti koska on rekisteröity ennen syyskuuta. :)

10 vuotta vanha Mondeo saa siis väistyä ja vaimon vaatimuksesta myös kolmen farkun putki katkeaa. Vaimo ei digannu farkusta eikä sitä oikeastaan tarvitakaan kun ei tartte enää esim rattaita roudata.
Tuolla oliskin tarkotus pöristellä sitten vähintään seuraavat 10 vuotta. :)
 
Viimeksi muokattu:
Tuli käytyä eilen sunnuntai-ajelulla Sastamalassa ja kävi sillain hassusti että tammikuussa joutuu hakemaan tällasen..

MSqMBXA.jpg


(kuvassa liikkeen pihalla alla vielä kesärenkaat, talvirenkaille tulee Titanium-mallin 16" vanteet)

Focus 1.5TDCi EcoBlue 120hv Start/Stop A8 Titanium 5-ov:

- Shadow Black
- Design Pack 4 (mukautuvat LED-ajovalot, 17" alut kesärenkailla, tummenetut takalasit)
- Technology Pack (adaptiivinen vakkari, liikennemerkkien tunnistus, vireystilan valvonta, automaattiset kaukovalot)
- Winter Pack (lämmitettävä ohjauspyörä)
- Parking Pack ( peruutuskamera, pysäköintiavustin, ovien reunasuojukset eteen ja taakse)
- Talvirengaspaketti Hakkapeliitta 9 aluvanteilla.
- Kumimatot ja roiskeläpät
- Webasto kaukosäädöllä.

Olisi saanut jo kahden viikon päästä noutaa mutta koska 2 viikon päästä eletään jo joulukuuta niin sovittiin luovutus tammikuuksi, luonnollisesti.
Ja tuo menee siis vielä vanhalla päästöarvolla verotuksellisesti koska on rekisteröity ennen syyskuuta. :)

10 vuotta vanha Mondeo saa siis väistyä ja vaimon vaatimuksesta myös kolmen farkun putki katkeaa. Vaimo ei digannu farkusta eikä sitä oikeastaan tarvitakaan kun ei tartte enää esim rattaita roudata.
Tuolla oliskin tarkotus pöristellä sitten vähintään seuraavat 10 vuotta. :)

Sama ohje kuin edellisellekin Fordistille,
Linkit https -> https niin näkyy kuvatkin. Hyvä väri kyllä

Muuten kyllä laatuvalinta
 
Valintaprosessin tuloksena päädyin tällaiseen: Audi A6 2.0 TDI quattro, vm 2017, vähän päälle 10tkm ajettu, 140kw. Itselle riittävät varusteet; automaatti, neliveto, webasto, vetokoukku, adaptiivinen vakkari yms. Diesel on vähän kysymysmerkki nykyään, mutta ei näitä oikein bensakoneilla edes löydy ja kilometrejä tulee kuitenkin jonkin verran. Suomesta ensin etsin, mutta sopivaa kombinaatiota ei tuntunut löytyvän auton, varusteiden, hinnan ja rahoitustarjouksen osilta. Tai sit jos löytyi niin ulkomailta tuotu auto josta myyjä ei tiedä mitään / huoltokuitteja hukassa, tai ei muuten vaan kiinnostanut myydä autoa. Kamuxit yms. jätin kokonaan katsomatta. Vaihtoehtoina oli myös uudehko Mondeo, Passat, BMW:n 3 tai 5-sarja tai Octavia RS. Fiilispohjaltahan tähän Audiin päädyin, häviää varusteiden osalta muille vaihtoehdoille. Audistakin ensin oikeastaan kiinnosti 3.0 TDI koneella oleva, mutta sitten kun päädyin Ruotsin tarjontaan niin siellä valtaosa on pienemmällä koneella, isommalla koneella olevat usein sitten Allroad-malleja joka ei kiinnosta. Ruotsissakin tuli hierottua kauppoja ensin toisesta autosta, mutta myyjä laittoi vähän epämääräisen laskun ja muutenkaan ei oikein tuntunut olevan tilanteen tasalla vaikka ihan luotettava liike olikin kyseessä, niin vaihdoin sitten kohdetta. Jos sitten tämän saisi laivaan asti. Pari vuotta jos olisi odottanut niin ois varmaan saanu samaan hintaan uutta korimallia olevan A6:n joka on huomattavasti modernimpi kuin tämä, mutta tällä nyt mennään kun toiselle autolle oli tarve ja aiemmin ajettu suht vanhoilla autoilla.

1eVx8Gi.jpg

pUk9Zha.jpg
 
Valintaprosessin tuloksena päädyin tällaiseen: Audi A6 2.0 TDI quattro, vm 2017, vähän päälle 10tkm ajettu, 140kw. Itselle riittävät varusteet; automaatti, neliveto, webasto, vetokoukku, adaptiivinen vakkari yms. Diesel on vähän kysymysmerkki nykyään, mutta ei näitä oikein bensakoneilla edes löydy ja kilometrejä tulee kuitenkin jonkin verran. Suomesta ensin etsin, mutta sopivaa kombinaatiota ei tuntunut löytyvän auton, varusteiden, hinnan ja rahoitustarjouksen osilta. Tai sit jos löytyi niin ulkomailta tuotu auto josta myyjä ei tiedä mitään / huoltokuitteja hukassa, tai ei muuten vaan kiinnostanut myydä autoa. Kamuxit yms. jätin kokonaan katsomatta. Vaihtoehtoina oli myös uudehko Mondeo, Passat, BMW:n 3 tai 5-sarja tai Octavia RS. Fiilispohjaltahan tähän Audiin päädyin, häviää varusteiden osalta muille vaihtoehdoille. Audistakin ensin oikeastaan kiinnosti 3.0 TDI koneella oleva, mutta sitten kun päädyin Ruotsin tarjontaan niin siellä valtaosa on pienemmällä koneella, isommalla koneella olevat usein sitten Allroad-malleja joka ei kiinnosta. Ruotsissakin tuli hierottua kauppoja ensin toisesta autosta, mutta myyjä laittoi vähän epämääräisen laskun ja muutenkaan ei oikein tuntunut olevan tilanteen tasalla vaikka ihan luotettava liike olikin kyseessä, niin vaihdoin sitten kohdetta. Jos sitten tämän saisi laivaan asti. Pari vuotta jos olisi odottanut niin ois varmaan saanu samaan hintaan uutta korimallia olevan A6:n joka on huomattavasti modernimpi kuin tämä, mutta tällä nyt mennään kun toiselle autolle oli tarve ja aiemmin ajettu suht vanhoilla autoilla.

1eVx8Gi.jpg

pUk9Zha.jpg
Saako kysyä mitä tämmöinen maksoi?
 
Tuli käytyä eilen sunnuntai-ajelulla Sastamalassa ja kävi sillain hassusti että tammikuussa joutuu hakemaan tällasen..




Ja tuo menee siis vielä vanhalla päästöarvolla verotuksellisesti koska on rekisteröity ennen syyskuuta. :)
Miksi odottaa tammikuuhun? Eihän vuosimalli siitä miksikään muutu. Jos auto on vielä rekisteröitykin jo valmiiksi ennen syyskuuta niin ei käyttöönottopäiväksikään tule tammikuu?
 
Pitkään haaveillut vähän isompaa autoa ja vähä kulutuksisempaa. 15vuotta audeja harrastaneena teki mieli kokeilla jotain muutakin. Ensin kävin kokeilemassa A6 3.0 tdi 2013 avant 204hp mallia, vähän oli karvalakki ja tussu tehojen suhteen, kohtuu painava auto kumminkin kyseessä ja tottunut siihen +500hp luokkaan. 5 sarjan bermari, volvo 60 sarjalaisia ja muutamaa mersua kävin kokeilemassa ja silti tunne jäi että A6 audi päihitti laadussa ja tilavuudeltaan nämä muut. Sitten vahingossa löytyi A6 3.0 Biturbo tdi, no nyt löytyi se tarvittava tehokin sieltä. plussaa eberspächer, ilmajousitus, 8v tiptronic, neliveto sport differential ominaisuudella, adaptiivinen vakkari, nahka/alcantara sisust, 4 alueinen ilmastointi, Bose audio, lämpöratti ja miljoona muuta varustetta. Niin ja Launch control, sillä pitäsi mennä 0-100kmh sen 4.8s tämä onkin todella hyödyllinen 1000kg vene perässä. Kulutus matkaajossa 5.6l reippaalla kaasulla, kaupungissa menty 7.8l. Rengaskoko 255/35/20.
IMG_20180912_183342.jpg IMG_20180912_183321.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Hieno, tuosta olisi nyt nettiautossa se Euro-R versio myynnissä joka olisi ihan tajuttoman hieno laite kun olisi vielä sillä R:n k20 mosalla. Tuolla 2,4:lla on vähemmän tullut ajeltua mutta jäi sellainen mielikuva ettei se ole ehkä ihan niin luonteikas ja ainetta tykkää syödä aika paljon enemmän =)
Emännällä on tuo 2.4 ja ihan mukava se on, yllättävän pieni ruokainen myös.
Luonnettahan nuihin saa ihan kohtuu rahalla sen 220-230hp.
 
Tuli laitettua tilaus sisälle viimeisenä päivänä ennen WLTP-verotukseen siirtymistä.
Vaihdossa meni aika likelle vastaava sedan vajaa 3v/49tkm ajettuna.

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_25c1.jpg

A4 Avant 2.0TDI quattro 190hp ja varustetta mm. s-line paketti (ulkonäköelementtejä), valkoinen metalliväri, comforpaketti (eberi, äänieristetyt tummat äänieristelasit, vetokoukku, 3-alue ilmastointi), mukautuvat matrix-valot, apple carpay, soundsystemiä, 18" vanteet.. yms yms. Huomattavasti laadukkaamman oloinen on ollut, kun edellinen ensimmäisestä kyseisen korimallin tuotantoerästä tullut yksilö. 3000km kokemuksella tämä tuntuu hiljaisemmalta ja kaikki komponentit jotenkin jämäkämmiltä ja laadukkaammilta.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli tuossa 2kk sitten vaihdettua uudempaan ja entisessä kilsoja alkoi olla vähän turhan paljon. Muuten kyllä erittäin tyytyväinen tuli oltua 330d lci:hin, 300tkm alkoi lähestyä ja siitä vaihto idea lähti.

Kaiken ihmettelyn jälkeen tuli päädyttyä: 420d Gran Coupeen 2015 190hp, 8port aut, sportline paketti (ulkonäköjuttuja), valopaketti, sporttipenkit, HIFI audiotaso, bluetooth audio/handsfree, sadetunnistin, tutkat taakse, sähkö takaluukku, vakkari jarrutoiminnolla, bi-xenonit yms. Kilsoja olisi noin 108tkm tällä hetkellä. Oikein mukavalta laitokselta vaikuttaa , katsotaan tuleeko kutosta ikävä :)

tech_bmw.jpg
 
Noi pikkudieselillä olevat neloset alkaisi olla ihan kohtuuhintaisia, mutta jotenkin se jakopääpelottelu on uponnut itseen niin syvälle että ei taida uskaltaa...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 581
Viestejä
4 558 835
Jäsenet
75 004
Uusin jäsen
otso.lan

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom