Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
No siitä osaksi samaa mieltä kun en noita valojen tummentamisia ole ymmärtänyt oikein missään vehkeessä.
 
Ei ole pesimiä, ja tosiaan se valonsäätönamiska mikä on noissa normihalogeeneissa niin puuttuu kokonaan.
Eli jonkinlainen automaattinen tasonsäätö vissiin.

Ledien ja Xenonien kanssa kanssa taitaa tuo automaattinen tasonsäätö olla pakollinen. Toiminnan huomaa ainakin omassa kun käynnistää auton niin säätää ajovalojen korkeutta.

Käytännössä valot osoittavat alas ja käynnistyksen jälkeen nostaa valoja ylöspäin.
 
Ledien ja Xenonien kanssa kanssa taitaa tuo automaattinen tasonsäätö olla pakollinen. Toiminnan huomaa ainakin omassa kun käynnistää auton niin säätää ajovalojen korkeutta.

Käytännössä valot osoittavat alas ja käynnistyksen jälkeen nostaa valoja ylöspäin.

Ei tuo vielä automatiikasta sinänsä ole tae. Jo entinen E46 -99 bemari testasi säätömoottorien toiminnan joka käynnistyksessä laskemalla ja nostamalla valoja. Itse säätö kuitenkin tapahtui manuaalisesti rullalla. Tuolla kai estettiin se, ettei umpiot jää jumiin käytön puutteen vuoksi. Mutta sinun tapauksessa voi toki hyvinkin olla automatiikan säädöstä kyse.
 
Ei tuo vielä automatiikasta sinänsä ole tae. Jo entinen E46 -99 bemari testasi säätömoottorien toiminnan joka käynnistyksessä laskemalla ja nostamalla valoja. Itse säätö kuitenkin tapahtui manuaalisesti rullalla. Tuolla kai estettiin se, ettei umpiot jää jumiin käytön puutteen vuoksi. Mutta sinun tapauksessa voi toki hyvinkin olla automatiikan säädöstä kyse.
Kyllähän noissa ledeissä on se automaattinen tasonsäätö, tosiaan kun käynnistää niin tekee aina sen tasauksen.
Uudessa Tekniikan Maailmassa oli testi noista valoista kun koeajoivat Fiesta Activen.
 
Auto ilmeisesti edelleen Oulun suunnalla...tuli silloin katseltua kun oli A-ykkösellä moottorin vaihdossa.
Jotain osia hain ilmeisesti isältäsi, jokunen vuosi sitten...

Oulussa edelleen :kippis:

Jos tämä ny sama pirssi on ni tuli joskus -97 -98 istuskeltua muutamaan otteeseen tuossa autossa Oulun American car shown aikaan. Auto oli helvetin siisti sillon, herätti kyllä huomiota missä liikkuikaan. Sisusta oli aika erikoisesti toteutettu muistaakseni, olikohan 3 erillispenkkiä tehty taakse, kyllä sitä kaverin kans sillon ihmeteltiin ku siellä istuskeltiin. Vani liikkuikin aika riskisti jos ny oikein muistan. Mahtava homma jos tulee saman näkösenä liikenteeseen vielä. :tup:

Sama laite. Väliseinää siirretty melko reilusti taaksepäin ja tosiaan nuo kolme erillispenkkiä. Siihen aikaan tosin ollut vakio tai lähes vakiotekniikalla. Ulkoasu pysyy pääpiirteiltään samana. :tup:

Miks tossa vanin maskissa on tollanen levy päällä? Tuskin nyt ainakaan lämmöistä on pulaa?

Enemmän ihmetyttää eikö tuossa ole ollenkaan ajovaloja :btooth:

Mustassa taas näyttää, että ei olisi pitkiä valoja ollenkaan? Lisäksi maski näyttää olevan umpinainen?

Jos ny oikein muistan ni ajovalot oli mustien pleksien takana ja tuo maski oli tehty tiheähköstä verkosta joka oli maalattu mustaksi..
Hieman on tosin hämärähköt muistikuvat 20v takaa. :vihellys:

Mustaksi maalattu tiheä ritilämaski ja vakiovalot tummien pleksien takana.

onnistunut tuunaus kun lopputulos aivan saakelin ruma, ja vielä huonontaa auton käytettävyyttä
No siitä osaksi samaa mieltä kun en noita valojen tummentamisia ole ymmärtänyt oikein missään vehkeessä.

Makuja on monia, en tuomitse :tup: Kuten tuossa ylempänä todettiinkin, harrastepelissä sillä menetetyllä valoteholla ei ole suurta merkitystä. Tyyli ennen kaikkea ja oman maun mukaan. Tyylejä on monia, enkä minäkään kaikkia osaa arvostaa, mutta arvostan että omaa juttua tehdään ja tuodaan esille. Muutenkin harrastamisessa usein järki tulee vasta viimeisenä asiana mieleen. Miksi kukaan laittaa tietokoneeseen RGB-valoja, kun ne vaan vie turhaan virtaa ja häikäisee :think:
 
Toki jokainen saa rakentaa oman tyylinsä näköistä,mutta on tuo maskin ja valojen toteutus omaan silmään aika tökerön näköinen,olisi edes yksi yhtenäinen paneeli niin näyttäisi paremmalta.
 
Vihdoin tuli uusi kippo. Hei hei ST Diesel, tervetuloa MK8 Fiesta ST Performance packillä ja muilla leluilla. Pakko sanoa, vaikka on sisäänajossa niin kyllä tuo on hälyttävän paljon nopeampi kuin tuo Focus ST diesel. Ja mutkat tuo syö elävältä vs Focus. Ei voi kuin suositella, ja tehkää palvelus, ottakaa ne kaikki varusteet mukaan. Lasikatto muuttaa koko auton sisustan fiiliksen. Jotain 400km ajettuna nyt ja valittamisen aiheet ovat penkki joka ei ole vielä ns auennut ja on tiukka lantion kohdalta ja kaikki OK:t ja niiden kuittaamiset mittaristosta kun haluat käynnistää auton laittaa luurin kiinni ja pistää auton sport modeen. Pakko muuten sanoa, on yksi häröimmän kuuloisista äänistä tehtaan jäljiltä. Johonkin Focus RS:ään odottaa moisten äänien kuuluvan ja niihin ei niin kiinnitä huomiota mutta tuo ensinnäkin käynnistyy pakoputken venttiili auki, paukkuu, murisee mukavasti ja on muutenkin sellainen ettei auton hyvin paljon ST-line muotoiluun perustuvaan designiin oleta kuuluvan moisia ääniä. Etenkin kun painettiin katto auki pitkin poikin pikkuteitä niin ei voinut kuin arvostaa.

Auto itsessään oli varustelun ja kuljetusten jälkeen ehjä, mutta maalissa oli pari ei nyt ns virhettä mutta paikkaa mitkä voivat aiheutta myöhemmin ongelmaa joten ne on kuvattu ja lisätty auton tietoihin. Herttoniemen Laakkosen Tiina oli vielä tehnyt pienen yllärin, oli skipannut pyytämäni 17" ST-line vanteet ja pisti saman diiliin 17" ST:n vanteet. Eli nyt on 17" ja 18" ST vanteet. Yksi mikä yllätti kipossa oli talvimatot o.O, enpä ole ikinä nähnyt matoissa yhtä syviä kaukaloita. Erinomainen asia mutta miksi noita ei näe useammissa autoissa.


InkedIMG_20181006_162129_LI.jpg

IMG_20181007_121248.jpg
 
On kyllä hyvännäköinen fiesta.
En yleensä tykkää tollasista kaksi värisistä vanteista, mutta nuohan näyttää ihan kivalta.
 
On kyllä hyvännäköinen fiesta.
En yleensä tykkää tollasista kaksi värisistä vanteista, mutta nuohan näyttää ihan kivalta.
Itse en vanteista tykkää juurikaan. Diamond cut pinta ihan kiva mutta design ei itseä juuri miellytä. Ehkä silmä tottuu. Muuten kyllä varsin mukava kippo, lievästi sanottuna.
 
Minkä verran maksoi, jos haluat sanoa? Komea auto, itselle ehkä sitten 15 vuoden päästä (lapsi tulossa) :D Tai miksei kakkosautoksi, joskin itselleni se tulisi olemaan Audilta S1 :)

Omaan silmään nuo vanteet näyttää hyvältä. Harvoin on tehtaan vanteet noin hienot.
 
Minkä verran maksoi, jos haluat sanoa? Komea auto, itselle ehkä sitten 15 vuoden päästä (lapsi tulossa) :D Tai miksei kakkosautoksi, joskin itselleni se tulisi olemaan Audilta S1 :)

Omaan silmään nuo vanteet näyttää hyvältä. Harvoin on tehtaan vanteet noin hienot.
Sanotaan näin, jos vaihdokki ei olisi ollut niin huono (kiitos dieselgate) ja uusi niin hinta olisi takuulla ollut pienempi mutta sanotaan näin että muut eivät päässeet edes samalle tuhannelle hinnassa mutta mentiin kuitenkin yli 30ke koska 5ovinen, Performance pack, lasikatto ja kaikki muut varusteet paitsi CD-soitin, röökisetti, ovien reunasuojat (tilattu alunperin niillä mutta meni tilaus vituiksi, saisi ne lisättyä mutta ovipaneelit pitäisi purkaa enkä halua sitä natinaa mikä siitä seuraisi) ja kuolleen kulman varoitin. Lisänä tietty lohkari ja sisälämppäri, 17" talvirenkaat ja vanteet ja kaikkea pientä kivaa lisänä.

Ja Kermeli sinne vaan Hertiskan Laakkoselle kiusaamaan myyjiä ja sanot terveisiä meikäläiseltä :P.
 
Sanotaan näin, jos vaihdokki ei olisi ollut niin huono (kiitos dieselgate) ja uusi niin hinta olisi takuulla ollut pienempi mutta sanotaan näin että muut eivät päässeet edes samalle tuhannelle hinnassa mutta mentiin kuitenkin yli 30ke koska 5ovinen, Performance pack, lasikatto ja kaikki muut varusteet paitsi CD-soitin, röökisetti, ovien reunasuojat (tilattu alunperin niillä mutta meni tilaus vituiksi, saisi ne lisättyä mutta ovipaneelit pitäisi purkaa enkä halua sitä natinaa mikä siitä seuraisi) ja kuolleen kulman varoitin. Lisänä tietty lohkari ja sisälämppäri, 17" talvirenkaat ja vanteet ja kaikkea pientä kivaa lisänä.

Ja Kermeli sinne vaan Hertiskan Laakkoselle kiusaamaan myyjiä ja sanot terveisiä meikäläiseltä :p.

Anteeksi, mutta nyt on kysyttävä, röökisetti? En hoksaa en nyt ollenkaan, että mistä helevetistä kyse :D

Komia auto noin niinQ muuten.
 
No joo, silloin tulee. Mutta ensimmäisen renkaanvaihdon jälkikiristykseen sitten piti itse ostaa, koska nykyisessä on pelkkä paikkasarja.
 
No ei kyllä dieselgate ainakaan kysynnässä ole näkynyt? Kyllä noille dieselfarkuille ostajat löytyy.

Harvemmin vaan hyvää tarjousta saa tuoreesta autosta, pitäis antaa ihan ilmaiseksi myyjälle joka pistää sen sit lähes listahinnalla myyntiin tekstillä "vaihtoehto uudelle".

Mutta on kyllä hieno toi uus Fiesta. Tulispa pian pakumallina...
Ei kyllä tuo suoraan vaikutti tietyissä jutuissa. Lisänä että oli pakko vaihtaa nyt koska MK4 on tulossa, dieselgate, kilometrien vähyys jne. Joko vaihto nyt, tai olisin ollut jumissa tuon kanssa pitkään. Ja fakta on kuitenkin että sain varsin hyvän diilin jo nyt mutta en ihan yhtä hyviä diilejä kuin aiempien Fordien kanssa Laakkosella mm. edellä mainituista syistä. Fakta on että tähän mennessä tuo Herttoniemen Laakkonen on ollut poikkeuksetta vähintään tonnin halvempi kuin muut joka kerta. Lisäksi ei tarvitse tapella koroista, ei tarvitse tapella siitä saanko mukaan kunnon rengaspussit, öljyä, sporttiantennia tms mitä nyt olikaan mukana luovutuksessa ja muutenkin tähän mennessä palvelu ollut käytännössä poikkeuksetta parasta. Välillä joutuu vääntämään hinnasta, välillä jostain muusta toki mutta tuo on neuvottelua eikä sitä että myyjä sanoo että x määrä euroja ja siinä se.

EDIT: Ja mitä rengasavaimeen tulee niin en muista tuleeko koska ei vararengasta vaan subbari renkaan paikalla. Paikkauskamat mukana vakiona ja itsellä vielä tubeless paikkasarja joten pystyn korjaamaan normi puhkeamat tienpäällä itse.
 
Öh, jaa. No kysyntä on dieseleille edelleen kova vaikka uusien myynti on laskenut. Että vähän outoa jos vaikuttaa. Lienee joku myyjän myyntistrategia vaan jolla pelottelee asiakkaat vaihtamaan autoa.
No siis kysyntää on. Ei vaikuta niin isosti noihin erikois dieseleihin kuten tuo oma oli mutta normi dieseleissä huomaa. Ja juu tottakai käyttävät häpeilemättä. Mutta siis törkeimmät hyvitystarjoukset olivat 23-25ke, nyt mentiin suoraan yli 30ke ja alennusta tuli silti uudesta.
 
Aina yhtä jännittäviä hetkiä, mutta on se mukavaa kun laajan rempan jälkeen saa ekaa kertaa auton tulille. Bensansaannissa vain pieniä ongelmia ja sitten pari sähkövikaa pitää fiksata että pääsee ns. eteenpäin. Ajokausi nyt alkaa olemaan lopuillaan että kerkiääpä ensi kesäksi :)

 
Meinaat että keskustelun avauksessa tai otsikossa pitää se erikseen mainita tai muuten ketjuun ei kuvia saa postata? :confused:

Ylläpito on jostain syystä halunnut rajata aloituspostauksesa näin:

Ylläpidon lisäys sanoi:
Ketju on tarkoitettu omien autojen kuvien ja tietojen esittelyyn. Esitellyistä autoista voi kysyä kysymyksiä, mutta keskustelun jatkaminen sitä pidemmälle on kielletty, koska se ei selvästikään monilta onnistu järkevissä rajoissa. Jokainen pitää itse huolen, että keskustelu siirtyy toiseen aihetta käsittelevään ketjuun, jos offtopic-tarvetta syntyy. Foorumin työkalut mahdollistavat sen helposti ja käytössä on kokonainen keskustelualue autoaiheita varten.

Mikä lienee sitten pointti väkisin vääntää tätä eri suuntaan mitä keskustelijat haluavat? @Sampsa
 
Kannattaa vaan postata ne oman auton esittelyt ja kuvat tonne toiseen threadiin. Kätevämpi sitten kun siitä autosta herännyt keskustelu voi jatkua samassa threadissä.
 
Ylläpito on jostain syystä halunnut rajata aloituspostauksesa näin:



Mikä lienee sitten pointti väkisin vääntää tätä eri suuntaan mitä keskustelijat haluavat? @Sampsa
Mikä lienee osan käyttäjien pointti vääntää keskustelua pois ketjun alkuperäisestä tarkoituksesta, eli autojen esittelystä?

Monia käyttäjiä (raporttien perusteella) itseni mukaanlukien ottaa suuresti päähän, kun haluaisi tulla katselemaan toisten käyttäjien autoja siihen tarkoitetusta ketjusta, mutta vastassa onkin sivukaupalla offtopicia.
 
Monia käyttäjiä (raporttien perusteella) itseni mukaanlukien ottaa suuresti päähän, kun haluaisi tulla katselemaan toisten käyttäjien autoja siihen tarkoitetusta ketjusta, mutta vastassa onkin sivukaupalla offtopicia.
Lopputulos vaan oli se, että nyt et pääse katselemaan autoja etkä lukemaan offtopiccia.

Yksi aktiivinen threadi muuttui moderoinnin seurauksena siihen että on kaksi threadiä (kolme tai neljä jos lasketaan ei-nostot mukaan), jossa ei tapahdu mitään.
 
Lopputulos vaan oli se, että nyt et pääse katselemaan autoja etkä lukemaan offtopiccia.

Yksi aktiivinen threadi muuttui moderoinnin seurauksena siihen että on kaksi threadiä (kolme tai neljä jos lasketaan ei-nostot mukaan), jossa ei tapahdu mitään.
Kukaan ei ole kieltänyt autojen esittelemistä ja offtopicillekin avattiin ihan oma paikkansa, joten avaimet ovat ihan käyttäjien käsissä. Ja eipä tässä ketjussa ole offtopic lukuunottamatta viime kuukausina millään valtavalla vyöryllä muutenkaan sisältöä (uusia autoja) tullut, joten tilanne ei sinällään ole mielestäni muuta kuin selkeytynyt.

Harmillista, ettei osa käyttäjistä tunnu ymmärtävän offtopicin vaikutusta ja haittoja, sekä sitä että aiheesta karkaavaa keskustelua täytyy kontrolloida jollain tavoin. Täällä on kuitenkin käytössä kokonainen alue vapaasti käytössä autoaiheiselle keskustelulle.

Tästä asiasta voi jatkaa vaikkapa moderointiketjussa, jos tarve vaatii. Jos valtaosa käyttäjistä on linjauksesta eri mieltä, voidaan tämän ketjun sääntöjä toki aina muuttaa.
 
Viimeksi muokattu:
Vihdoin tuli uusi kippo. Hei hei ST Diesel, tervetuloa MK8 Fiesta ST Performance packillä ja muilla leluilla. Pakko sanoa, vaikka on sisäänajossa niin kyllä tuo on hälyttävän paljon nopeampi kuin tuo Focus ST diesel. Ja mutkat tuo syö elävältä vs Focus. Ei voi kuin suositella, ja tehkää palvelus, ottakaa ne kaikki varusteet mukaan. Lasikatto muuttaa koko auton sisustan fiiliksen. Jotain 400km ajettuna nyt ja valittamisen aiheet ovat penkki joka ei ole vielä ns auennut ja on tiukka lantion kohdalta ja kaikki OK:t ja niiden kuittaamiset mittaristosta kun haluat käynnistää auton laittaa luurin kiinni ja pistää auton sport modeen. Pakko muuten sanoa, on yksi häröimmän kuuloisista äänistä tehtaan jäljiltä. Johonkin Focus RS:ään odottaa moisten äänien kuuluvan ja niihin ei niin kiinnitä huomiota mutta tuo ensinnäkin käynnistyy pakoputken venttiili auki, paukkuu, murisee mukavasti ja on muutenkin sellainen ettei auton hyvin paljon ST-line muotoiluun perustuvaan designiin oleta kuuluvan moisia ääniä. Etenkin kun painettiin katto auki pitkin poikin pikkuteitä niin ei voinut kuin arvostaa.

Auto itsessään oli varustelun ja kuljetusten jälkeen ehjä, mutta maalissa oli pari ei nyt ns virhettä mutta paikkaa mitkä voivat aiheutta myöhemmin ongelmaa joten ne on kuvattu ja lisätty auton tietoihin. Herttoniemen Laakkosen Tiina oli vielä tehnyt pienen yllärin, oli skipannut pyytämäni 17" ST-line vanteet ja pisti saman diiliin 17" ST:n vanteet. Eli nyt on 17" ja 18" ST vanteet. Yksi mikä yllätti kipossa oli talvimatot o_O, enpä ole ikinä nähnyt matoissa yhtä syviä kaukaloita. Erinomainen asia mutta miksi noita ei näe useammissa autoissa.


InkedIMG_20181006_162129_LI.jpg

IMG_20181007_121248.jpg
Hieno peli.
Tollanen Ford Fiesta titanium a6 tuli kanssa valittua -18. On siinä kai jotain samaa ulkonäössä. Varmasti autoa pitkäksi aikaa. Tyylikäs väri tuo sininen.

IMG_20180607_132116.jpg


Titanium siksi koska siinä on noin 10mm enenmän maavaraa.
 
607 palveli hyvin sen mitä pitikin vaikka kuinka yritin saada sitä rikki. Nyt kuitenkin sattui osumaan tuollainen -97 Xantia V6 Automaatti sähkönahkapenkeillä sopivasti myyntiin ja kaikki putket sun muut näytti niin ruosteettomilta, että ajattelin ottaa siitä uuden käyttiksen vähän pidemmäksi aikaa ja ehkä jopa päivitellä jotain juttuja vähän nykyaikaisempaan suuntaan. Edellinen omistaja, joka tällä ei itseasiassa kovinkaan kauheasti tainnut ajella oli maalannut/massannut nuo kylkien alareunat mustaksi, saa nähdä onko siellä joku pommi kytemässä vaiko minkä takia se on tuollainen.

xzsantia.jpg
 
Noissa Xantioissahan on hyvä alusta, tai ainakin activassa.


P*rseen liikuttimena toimii kuvan mukainen (k)öyhien (i)hmisten (a)uto. Ei mitään ihmeellistä eikä suuria tunteita herättävää, mutta ilmastointi ja sähkölasit sentään löytyy. :D
2z5153n.jpg
 
Tämä ST220 oli täällä jo vuosi sitten mutta laitetaan uudestaan lievästi muuttuneena.
- Alustaan uusittu AP coiloverit, vetoakselit ja vetonivelet.
- Vanteet kunnostettu, jauhemaalattu grafiitin harmaaksi, puolimatta lakkaus
- Tummennetut lasit

st220_12.jpg
 
Tämä ST220 oli täällä jo vuosi sitten mutta laitetaan uudestaan lievästi muuttuneena.
- Alustaan uusittu AP coiloverit, vetoakselit ja vetonivelet.
- Vanteet kunnostettu, jauhemaalattu grafiitin harmaaksi, puolimatta lakkaus
- Tummennetut lasit

st220_12.jpg
Kun olisi vielä sillä punaisella sisustalla. Itsellä on joku heikko kohta noihin ST2xx v6 malleihin.
 
Tämä ST220 oli täällä jo vuosi sitten mutta laitetaan uudestaan lievästi muuttuneena.
- Alustaan uusittu AP coiloverit, vetoakselit ja vetonivelet.
- Vanteet kunnostettu, jauhemaalattu grafiitin harmaaksi, puolimatta lakkaus
- Tummennetut lasit

st220_12.jpg
Nätti! Tuo väri on kyllä hyvä.
 
Esitellääs nyt sitten omakin armada.

Kesälle oli niin paljon kilometrejä tiedossa, ettei niillä helteillä huvittanut wanhalla bemarilla lähteä hikoilemaan, niin piti sitten uutta autoa saada alle. Alunperinhän piti 15k€:lla ostaa käytetty isompi sedani, mutta pihaan tuli 25k€:n uusi hatchback.
Mazda3 optimum varustepaketilla, missä oli aika lailla juurikin ne varusteet mitä oikeasti halusinkin ja tarvitsin. LED-valot, tummenetut lasit, peruutustutkat ja sitten nää perus ilmastoinnit, vakkarit jne. Deltalta sai sitten talvipaketin 14 eurolla, johon kuului sisätilalämppäri, lohkolämppäri ja talvirenkaat aluvanteilla. Ihan ok auto, vähän ehkä äänekäs moottoritienopeuksissa, mutta melkoinen parannus silti vanhaan. 25k€ ei vaan uutena ihan hirveesti ole valinnan varaa mihin kaksimetrinen pitkäjalkainen ukko mahtuu ajamaan. Tykkään ulkonäöstä ja ruosteherkkyyttä lukuunottamatta pitäisi olla ihan luotettavan auton maineessa. Tehoahan tuosta kaksilitraisesta vaparista ei tule kuin vain 120hv, mutta takuun jälkeen voi sitten miettiä jos käyttää ohjelmoitavana kun samasta motista otetaan kuutosmallissa noin 40 hv enemmän irti.
IMG_20180725_171244.jpg

Sitten tämä pian 30-vuotias vanha luotettava sotaratsu. BMW E30 316i, kaikkien bensalenkkarijonnejen suosikkiauto vuosikymmenien ajan. Isoisän autotallissa viettänyt suurimman osan elämästään, mittarilukema noin 143 tkm. Toinen setti talvirenkaita menossa, ruostesuojattu suoraan autoliikkeestä ulos ajettua. Kori on moitteettomassa kunnossa, lukuunottamatta matkustajan puolen pieniä lommoja kun lanko liukasteli muutama talvi sitten kaiteeseen niillä alkuperäisillä talvirenkailla. Reilulla tuhannella eurolla saisi nuo kosmeettiset virheet pois, mutta katotaan nyt jos löytyisi uusi omistaja joka päättää mitä niille tekee. Maalipintahan on muuten melko hyvässä kunnossa, hiomisella saisi varmaan alkuperäiseen loistoon. Hitokseen siitä on kumi- ja muoviosia saanut vaihella parina viime vuonna, mutta muuten ollut oikein luotettava peli. Aina on käyntiin lähtenyt ja tielle ei ole jättänyt. Pitäisi jaksaa jakopään osia vaihella ja vetonivelessä vähän väljää, onpahan puuhaa syksyyn jos tulee tylsää. Emäntä kovin kiivaasti haluaisi eroon tästä, mutta halvat vakuutukset ja verot, niin pidetään kakkos/harrasteautona niin pitkään kun haluamalla hinnalla löytyy ostaja. Jotenkin tuossa on ajotuntuma erittäin hyvä, kuudenkympin mutkaisella maantiellä +20 asteessa suorastaan nautinnollista kurvailla.
IMG_20180719_161049.jpg
 
@Sotanorsu Nätti E30, oli joskus itsellä hakusessa tuommoinen, mutta kallistuin audiin ja sillä tiellä edelleen :D Toisaalta, veljen bemareita vierestä seuranneena tainnut olla ihan hyvä päätös. :rolleyes:
 
@Sotanorsu Nätti E30, oli joskus itsellä hakusessa tuommoinen, mutta kallistuin audiin ja sillä tiellä edelleen :D Toisaalta, veljen bemareita vierestä seuranneena tainnut olla ihan hyvä päätös. :rolleyes:
Sen verran sikaa porukka näille tuppaa yleensä antamaan, etten yhtään ihmettele jos on ropattavaa löytynyt. Tällä kun on rauhallisesti ajettu koko elämänsä ajan, niin melko huoleton peli tämä on ollut. Alustan osatkin on vielä lähes kaikki alkuperäiset ja pääsiäisenä kun käytin pajalla tarkastuttamassa, niin sanoivat että pientä väljyyttä lukuunottamatta ihan on vielä hyvässä kuosissa eikä vielä nää syytä vaihtaa niitä. Kumiosat vaan tuppaa 30 vuodessa haperoitumaan tuhkaksi, niin niihin on saanut rahaa laittaa. Jakohihnan ja rullien 3 vuotta / 40 tkm vaihtoväli vaan on melko aneeminen, niin siihen saa sen muutaman satasen laittaa säännöllisin väliajoin.
 
Kori on moitteettomassa kunnossa, lukuunottamatta matkustajan puolen pieniä lommoja kun lanko liukasteli muutama talvi sitten kaiteeseen niillä alkuperäisillä talvirenkailla. Reilulla tuhannella eurolla saisi nuo kosmeettiset virheet pois,
Kannattaa harkita auton käyttämistä virolaisella pajalla. Kori- ja maalaustyöt kun ovat työ- eikä varaosapainotteisia, jolloin 2/3 halvempi työn hinta pudottaa tonnin remontin reilun 300 euron remontiksi. Muutama vuosi sitten oli itsellä juuri samanlainen keissi, kun auto liukui talvella tolppaan. Halvin hinta oikomiselle ja maalaukselle pääkaupunkiseudulla oli 900 €, Tallinnassa maksoin 340 €. Kauempana varmaan vielä halvempaa, mutta tuo oli kävelymatkan päässä satamasta.
 
Jotenkin tämä on se ainoa Pulsar, joka tulee mieleen, neliveto ja turbo.

rnn14001.jpg

Olen samaa mieltä Pulsarista. Mielenkiinnolla odottaen mitä se ensivuonna mahdollisesti tuleva Pulsarin Nismo malli tarjoaa.

Minulla oli tällainen rapian alle 400hv(@1,5bar) Pulsar vuosia takaperin.
271332_10150264979902699_365420_o.jpg

287810_10150264980492699_6517131_o.jpg
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 580
Viestejä
4 558 676
Jäsenet
75 004
Uusin jäsen
otso.lan

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom