Tommonen tuli tänään haettua. Pari sataa tuli ajeltua ja oikeastaan yllätti vielä positiivisesti, vaikka olin toki koeajolla käynyt. Nyt on ainakin pari järjetöntä mielihalua tyydytetty eli uusi auto ja 4wd. Tarkka malli Dacia Duster TCe 125 4x4 Prestige
Meinasin tulla sanomaan että kuva ei näy, nyt quotessa näkyy. Komean näköinen peli kyllä, vielä kun miettii hintaa... Mikä tuon Volvon tarina kuvassa on?
Meinasin tulla sanomaan että kuva ei näy, nyt quotessa näkyy. Komean näköinen peli kyllä, vielä kun miettii hintaa... Mikä tuon Volvon tarina kuvassa on?
Harmin paikka, jos mätä. Ei kuitenkaan kannata paalata. En tiedä mikä juttu nyt on, mutta näillä nurkilla teinit harrastaa nimenomaan vanhempia volvoja. 240 on jo luksusta jos sellaisen löytää. 190 tenavatähdet kanssa suosiossa jostain syystä.
Omista autoista.. katellut muutamaa mk2 V70 volvoa. Niistä kyllä löytyy kukkasta vähän sieltä ja täältä, no eihän noi mitään uusia ole mitä katsellut.
Harmin paikka, jos mätä. Ei kuitenkaan kannata paalata. En tiedä mikä juttu nyt on, mutta näillä nurkilla teinit harrastaa nimenomaan vanhempia volvoja. 240 on jo luksusta jos sellaisen löytää. 190 tenavatähdet kanssa suosiossa jostain syystä.
Harmin paikka, jos mätä. Ei kuitenkaan kannata paalata. En tiedä mikä juttu nyt on, mutta näillä nurkilla teinit harrastaa nimenomaan vanhempia volvoja. 240 on jo luksusta jos sellaisen löytää. 190 tenavatähdet kanssa suosiossa jostain syystä.
Omista autoista.. katellut muutamaa mk2 V70 volvoa. Niistä kyllä löytyy kukkasta vähän sieltä ja täältä, no eihän noi mitään uusia ole mitä katsellut.
Kerta @Sampsa ei halunnut tuota skyllithreadia siirtää tuolta autoräbän syövereistä niin jatketaan sitten täällä
R32 Gts-t proggis jatkuu. Nissanin jumalmoottori Rb20 on nyt aikalailla täysin läpikäyty ja päästiin sujauttaan paketti takaisin paikalleen. Kansi on tehty, arp kansipultit, cometic tiivisteet, actn järeähkö kytkin. Nismon öljy- ja vesipumppu ja muuta mukavee. Jos sais ensityypit vielä ennen lumien tuloa Aika hitosti kasaamista vielä..
Talven lähestyessä nelivedon kaipuu oli kova joten tuli hommattua tällainen VAG konsernin tuotos. 2015 VW Passat Variant 2.0 TDI.
Muutaman viikon kokemuksella meno on kyllä maistunut.
Talven lähestyessä nelivedon kaipuu oli kova joten tuli hommattua tällainen VAG konsernin tuotos. 2015 VW Passat Variant 2.0 TDI.
Muutaman viikon kokemuksella meno on kyllä maistunut.
Kaverilla on vastaava vuosimalli bensakoneella ja ainakin kyseisessä mallissa valot ovat todella tehottoman oloiset. Olisikohan ollut ledit, mutta muuten pätevä laitos.
Talven lähestyessä nelivedon kaipuu oli kova joten tuli hommattua tällainen VAG konsernin tuotos. 2015 VW Passat Variant 2.0 TDI.
Muutaman viikon kokemuksella meno on kyllä maistunut.
Kaverilla on vastaava vuosimalli bensakoneella ja ainakin kyseisessä mallissa valot ovat todella tehottoman oloiset. Olisikohan ollut ledit, mutta muuten pätevä laitos.
Teoriassa lähivaloja voi parannella vaihtamalla xenon-projektoreita toisenlaisiin. Xenonien kanssa umpiolla ei ole niin väliä, vaan sillä linssi-heijastuskupu hässäkällä joka xenon-valokeilan muodostaa.
Noniin, Fiesta 125hp 6M Titanium kotiutettu ja ekat 350km takana!
Adaptiivinen vakkari on kyllä loistokeksintö, ei tarvinnut paljoa motarilla kaasua tai jarrua painaa.
Asetti esim 125km/h vakkariin ja jos joku hitaampi tuli eteen niin nöyrästi hidasti ja jäi säädetyn välimatkan päähän. Heti kun laittoi vilkun vasemmalle
niin lähti kiihdyttämään reippaasti ohi. Oli hieman totuttelemista kun ei ole vakkarilla saati adaptiivisella ennen ajellut.
Led ajovalot kanssa näin alkuun aika hauskan väriset, jumalattoman valoinen se valo kun ei niihinkään ole tottunut. Kaukovalon tehosta on vielä paha mennä sanomaan mitään.
Ajovalojen korkeudensäätö puuttuu tyystin näemmä näistä ledivaloista..
Erittäin positiiviset fiilikset ekapäivän jälkeen, kiihtyy ihan kivasti ja yllättävän hiljainen oli motarillakin.
B&O stereoihin pitää vielä tutustua lisää mutta ilmeisesti kummoista taajuuskorjainta ei ole, ei ainakaan heti löytynyt.
Varovasti pitää annostella volaa. Aika äkäseen kuuluu.
Ajotietokone, se mikä on mittaristossa on nyt suomeksi, infotainment ei ainakaan vielä. Navigaattorikin väänsi kadunnimet siihen malliin englanniksi ettei mitään selvää saanut. Muuten toimi ihan hyvin.
Kabiinissa on valoa vähän joka paikassa, jalkatilassa, mukitelineissä ja ovien lokeroissa on siniset "tunnelmavalot". Nyt kun tuli pimeällä pihaan niin oli ihan hyvän näköiset.
Mutta tästä on hyvä lähteä, toivottavasti on huolettomia kilsoja edessä!
Noniin, Fiesta 125hp 6M Titanium kotiutettu ja ekat 350km takana!
[...]
Led ajovalot kanssa näin alkuun aika hauskan väriset, jumalattoman valoinen se valo kun ei niihinkään ole tottunut. Kaukovalon tehosta on vielä paha mennä sanomaan mitään.
Ajovalojen korkeudensäätö puuttuu tyystin näemmä näistä ledivaloista..
[...]
Oman kipon xenonitkin tosiaan näyttää "keltaisilta" LEDien rinnalla, eli valon sävy on hyvinkin valkoinen. Osin tuon ansiosta LEDit näyttävät monesti kirkkaamilta kuin xenonit tai varsinkaan halogeenit. Toki jotkut LEDit on oikeastikin paljon paremmat kuin nuo vanhemmat valot, en osaa sanoa miten Fiestassa.
Voisin joka tapauksessa väittää, että valojen korkeudensäätö on automaattinen, aivan kuten yli 2500 lumenin xenoneissakin. Säätörulla on kuitenkin jo halogeenivaloissakin, niin vaikea uskoa ettei säätöä olisi LED valoissa. Onko tuossa muuten valon pesimet? Nekinhän ovat pakolliset, jos valot ovat riittävän tehokkaat.
Oman kipon xenonitkin tosiaan näyttää "keltaisilta" LEDien rinnalla, eli valon sävy on hyvinkin valkoinen. Osin tuon ansiosta LEDit näyttävät monesti kirkkaamilta kuin xenonit tai varsinkaan halogeenit. Toki jotkut LEDit on oikeastikin paljon paremmat kuin nuo vanhemmat valot, en osaa sanoa miten Fiestassa.
Voisin joka tapauksessa väittää, että valojen korkeudensäätö on automaattinen, aivan kuten yli 2500 lumenin xenoneissakin. Säätörulla on kuitenkin jo halogeenivaloissakin, niin vaikea uskoa ettei säätöä olisi LED valoissa. Onko tuossa muuten valon pesimet? Nekinhän ovat pakolliset, jos valot ovat riittävän tehokkaat.
Ei ole pesimiä, ja tosiaan se valonsäätönamiska mikä on noissa normihalogeeneissa niin puuttuu kokonaan.
Eli jonkinlainen automaattinen tasonsäätö vissiin.
Joo ei ole rullia eikä muuta ledeissä. Säätää automaagisesti. Sama auto kuin @diaz lla. Käynnistäessa sen huomaa pimeällä kun se korkeuden pistää kohdilleen.
Edit. Noissa valoissa oli se joku raja kuinka tehokkaat lähivalot saa olla jos ei pesimiä.
Valoista puheen tuli värkättyä viikonloppuna skeidan keulalle kunnollinen lisäpitkä. Maanataina vielä fussoa pintaan ja kyllähän tuo puhtaalta näyttää 100 km ajonkin jälkeen:
Lamppu on Walonia Horizon ja kyllä muuten näkyy. Tutkan takia pakko asentaa noin alas mutta siltikin todella hyvin valaisee. Auton omat pitkät on lähinnä vitsi ja kuitenkin näillä korkeuksilla joutuu ajelemaan paljon pitkät päällä.
Valo on sopivasti kaareva ja asennus näyttää melkein alkuperäiseltä. Valoa varten piti taikoa kunnollinen teline joka hitsailtiin kiinni törmäysrautaan. Valo on itsessään todella painava ja ainakaan tässä autossa ei puskurin lähellä ole mitään kiinteää.
Heräte suoraan auton omasta BCM boksista ilman mitään rosvouksia. Ohjelmointi OBDElevenillä kohdilleen ja nyt kaukovaloassari käyttää myös lisäpitkää. Samaisesta paikasta myös suoraan virta walonian "päiväajovaloille" mutta ovat melko haaleet alkuperäisten rinnalla. Nyt koodattu sammumaan kun xenonit syttyy...
Kerta @Sampsa ei halunnut tuota skyllithreadia siirtää tuolta autoräbän syövereistä niin jatketaan sitten täällä
R32 Gts-t proggis jatkuu. Nissanin jumalmoottori Rb20 on nyt aikalailla täysin läpikäyty ja päästiin sujauttaan paketti takaisin paikalleen. Kansi on tehty, arp kansipultit, cometic tiivisteet, actn järeähkö kytkin. Nismon öljy- ja vesipumppu ja muuta mukavee. Jos sais ensityypit vielä ennen lumien tuloa Aika hitosti kasaamista vielä..
Autoräbässä oli jotain 30 postausta pitkä blogi mutta se on nyt mennyt bittitaivaaseen ku ei sampsa halunnut sitä näköjään siirtää enkä saanut sitä talteen ennen kuin se meni maihin. En oo klubissa. Toi projekti on pian täysin läpikäyty. Ennen lumen tuloa dynoon...
tuolla kuitenkin sekalaisia projektikuvia semmoset parisataa.
Autoräbässä oli jotain 30 postausta pitkä blogi mutta se on nyt mennyt bittitaivaaseen ku ei sampsa halunnut sitä näköjään siirtää enkä saanut sitä talteen ennen kuin se meni maihin. En oo klubissa. Toi projekti on pian täysin läpikäyty. Ennen lumen tuloa dynoon...
tuolla kuitenkin sekalaisia projektikuvia semmoset parisataa.
Mikäs ahdin ja pakosarja sulla on ja mitä kannelle on tehty? Miten korjasit tollasen orkkis muovihelman halkeaman? Itselläni on helmahommia nyt talvea varten ja muuta siistimistä, että sais keväällä maalautettua oman.
Holset HY35 on ahtimena, pakosarja on aikaisemman omistajan omavalmiste. Ihan hyvin tehty kyllä. Kansi on oikaistu, venttiilien ohjurikumit vaihdettu, pakopuoli oikaistu ja pari pinnapultin reikää fiksattu. Lopuksi painetestattiin koko paska. Isompia muutoksia itse kanteen ei tarvinnut lähteä tekemään.
Satun olemaan kolarikorjaamolla töissä niin sulatin halkeamiin niittejä induktiokuumentimella ja sen jälkeen 2-komponenttiliimaa saumoihin. Sitte karkea hionta ja kittaus. Itse korin helmoja piti kummaltakin puolelta vetää koripenkissä. Oli perinteinen bensalenkkariviritys että vanhat lommot oli kitattu piiloon. Sen takia koko kori on aikalailla käyty läpi.
Holset HY35 on ahtimena, pakosarja on aikaisemman omistajan omavalmiste. Ihan hyvin tehty kyllä. Kansi on oikaistu, venttiilien ohjurikumit vaihdettu, pakopuoli oikaistu ja pari pinnapultin reikää fiksattu. Lopuksi painetestattiin koko paska. Isompia muutoksia itse kanteen ei tarvinnut lähteä tekemään.
Satun olemaan kolarikorjaamolla töissä niin sulatin halkeamiin niittejä induktiokuumentimella ja sen jälkeen 2-komponenttiliimaa saumoihin. Sitte karkea hionta ja kittaus. Itse korin helmoja piti kummaltakin puolelta vetää koripenkissä. Oli perinteinen bensalenkkariviritys että vanhat lommot oli kitattu piiloon. Sen takia koko kori on aikalailla käyty läpi.
Okei, pitää tsekata jos vastaavia ratkaisuja löytyisi jostain normikuluttajalle, tosin mulla noi halkeamat on enimmäkseen noissa ovien sisäpieliin tulevissa kiinnityspaikkojen reijissä, joten joku perinteinen muovihitsaus voisi toimia. Sopivaa muovia voin ryövätä tuolta helmojen ei-näkyvistä paikoistakin.
Jotain tuollaista asennusta olen harkinnut itsekin, mutta on jäänyt epäilyttämään miten se valaisee noin alhaalta. Luulisi, että pienikin nyppylä tiessä aiheuttaa isot varjot tielle. Toinen syy miksen ole moiseen ryhtynyt on se, että autossa on adaptiiviset kaukovalot eli himmenevät selektiivisesti toisten autojen kohdalla. Tuon toiminta on hankala sovittaa lisävalojen kanssa, koska kaukovalon merkkivalo palaa toki tuon osittaisen himmentämisen aikanakin, onhan ne pitkät teknisesti päällä.
Pitäisi kytkeytyä CAN väylään ja lukea kameran infoa, että milloin se alkaa himmentämään valoja, niin sammuttaisi silloin lisävalot. Tuollaista purkkia vaan ei taida olla valmiina, eli pitäisi itse reverse-engineerata oikea sanoma väylältä. Olisihan siinä tietysti "mukavaa" puuhaa talveksi, mutta taidan jättää väliin, kun tarvekin on lopulta aika satunnaista. Yleensä tiellä on kuitenkin muitakin jonkin verran, siksi nuo selektiiviset xenonit retrofittasinkin autoon. Saa enemmän valoa tielle ja penkoille (hirvien varalta) kuin pelkillä lyhyillä.
Jotain tuollaista asennusta olen harkinnut itsekin, mutta on jäänyt epäilyttämään miten se valaisee noin alhaalta. Luulisi, että pienikin nyppylä tiessä aiheuttaa isot varjot tielle. Toinen syy miksen ole moiseen ryhtynyt on se, että autossa on adaptiiviset kaukovalot eli himmenevät selektiivisesti toisten autojen kohdalla. Tuon toiminta on hankala sovittaa lisävalojen kanssa, koska kaukovalon merkkivalo palaa toki tuon osittaisen himmentämisen aikanakin, onhan ne pitkät teknisesti päällä.
Pitäisi kytkeytyä CAN väylään ja lukea kameran infoa, että milloin se alkaa himmentämään valoja, niin sammuttaisi silloin lisävalot. Tuollaista purkkia vaan ei taida olla valmiina, eli pitäisi itse reverse-engineerata oikea sanoma väylältä. Olisihan siinä tietysti "mukavaa" puuhaa talveksi, mutta taidan jättää väliin, kun tarvekin on lopulta aika satunnaista. Yleensä tiellä on kuitenkin muitakin jonkin verran, siksi nuo selektiiviset xenonit retrofittasinkin autoon. Saa enemmän valoa tielle ja penkoille (hirvien varalta) kuin pelkillä lyhyillä.
Eipä sitä tässä saa ylemmäs jos halajaan tutkan pitää toiminnassa. Työssyt varjostuu kyllä mutta paremmin näkyy kuin ilman. Ainakin uudemmissa Vaggilaisissa tuolta BCMän puolelta saa melko laajasti kateltua pinninien toiminnan. Lisäpitkän saa ainakin erikseen vielä syytettyä viiksestä vaikka assari olisi jo sytytyänyt auton omat tuikut. Sammuttaminen ei välttämättä toimi jos varjostimet seuraa kohteita.
Ainakin omalla kohdalla liikennemerkit ja muut opasteet ei häirinnyt testilenkillä kameraa ja homma toimi kuten pitikin. Valo oli säädetty hieman liian ylös ja se ehkä vielä osaltaan lisäsi heiastuksia merkeistä.
Kuva ei anna oikeutta lisävalolle kun oli automaattivalotuksella kamera Pitää käydä vielä uudestaan hakemassa kunnolliset kuvat.
Pari kuukautta on nyt tullut tammosella ajeltua, Nissan Leaf 2.Zero. Ostin kaytettyna 11tkm ajettuna. Yllattavan tilava auto ja yllattavan pirtea. Ekosaippuarenkaat kun vaihtoi hiukan urheilullisempiin ja leveampiin niin muuttui ajettavuuskin paljon parempaan suuntaan - toki rangen kustannuksella. Toisaalta aivan sama kunhan 120km paasee latauksella..
Chevy van G20 Starcraft -90. Ostettu uutena vuonna 1990, vuodesta 2004 tähän päivään asti istunut lämpimässä tallissa. 14v ajossa ja 14v odottamassa inspiraatiota Korilla ajettu 170tkm, moottori ja laatikko ajamattomat. Moottori 5.8 (355cid) TPI, Corvetten koneen pohjalta tehty ja optimoitu vääntökoneeksi. Tehoa riittävästi, vääntöä sen minkä laatikko kestää.
Sisältä ja ulkoa punamusta. Alustaa paranneltu ja madallettu sopivasti. Edessä ja takana uudet kallistuksenvakaajat, takana pussit autom. tasosäädöllä.
Ns. sukupolven vaihto tapahtui, ja jos tämän nyt vihdoin saisi ajoon. Ensikesän Forssa Picknick tavoitteena.
Tulevia muutoksia: Putkisto sähköisillä ohitusventiileillä, suorat ulostulot oven alta helman läpi. Taakse normaali putkisto ja Corvette tyyliset 4 ulostuloa keskelle. Mahdollisesti Maxxlookin korisarja. Keulaan lisää madallusta. Moottorille ram air tyylinen ilmanotto. Sisälle hifit kuntoon.
2018 kuva. Ensimmäinen kerta ulkona päivänvalossa 14 vuoteen.
Kuva vuodelta 2004.
Vanteet American Racing Outlaw 1. Takana 15"x10", edessä 15"x8"
Auto ilmeisesti edelleen Oulun suunnalla...tuli silloin katseltua kun oli A-ykkösellä moottorin vaihdossa.
Jotain osia hain ilmeisesti isältäsi, jokunen vuosi sitten...
Chevy van G20 Starcraft -90. Ostettu uutena vuonna 1990, vuodesta 2004 tähän päivään asti istunut lämpimässä tallissa. 14v ajossa ja 14v odottamassa inspiraatiota Korilla ajettu 170tkm, moottori ja laatikko ajamattomat. Moottori 5.8 (355cid) TPI, Corvetten koneen pohjalta tehty ja optimoitu vääntökoneeksi. Tehoa riittävästi, vääntöä sen minkä laatikko kestää.
Sisältä ja ulkoa punamusta. Alustaa paranneltu ja madallettu sopivasti. Edessä ja takana uudet kallistuksenvakaajat, takana pussit autom. tasosäädöllä.
Ns. sukupolven vaihto tapahtui, ja jos tämän nyt vihdoin saisi ajoon. Ensikesän Forssa Picknick tavoitteena.
Tulevia muutoksia: Putkisto sähköisillä ohitusventiileillä, suorat ulostulot oven alta helman läpi. Taakse normaali putkisto ja Corvette tyyliset 4 ulostuloa keskelle. Mahdollisesti Maxxlookin korisarja. Keulaan lisää madallusta. Moottorille ram air tyylinen ilmanotto. Sisälle hifit kuntoon.
2018 kuva. Ensimmäinen kerta ulkona päivänvalossa 14 vuoteen.
Jos tämä ny sama pirssi on ni tuli joskus -97 -98 istuskeltua muutamaan otteeseen tuossa autossa Oulun American car shown aikaan. Auto oli helvetin siisti sillon, herätti kyllä huomiota missä liikkuikaan. Sisusta oli aika erikoisesti toteutettu muistaakseni, olikohan 3 erillispenkkiä tehty taakse, kyllä sitä kaverin kans sillon ihmeteltiin ku siellä istuskeltiin. Vani liikkuikin aika riskisti jos ny oikein muistan. Mahtava homma jos tulee saman näkösenä liikenteeseen vielä.
Chevy van G20 Starcraft -90. Ostettu uutena vuonna 1990, vuodesta 2004 tähän päivään asti istunut lämpimässä tallissa. 14v ajossa ja 14v odottamassa inspiraatiota Korilla ajettu 170tkm, moottori ja laatikko ajamattomat. Moottori 5.8 (355cid) TPI, Corvetten koneen pohjalta tehty ja optimoitu vääntökoneeksi. Tehoa riittävästi, vääntöä sen minkä laatikko kestää.
Sisältä ja ulkoa punamusta. Alustaa paranneltu ja madallettu sopivasti. Edessä ja takana uudet kallistuksenvakaajat, takana pussit autom. tasosäädöllä.
Ns. sukupolven vaihto tapahtui, ja jos tämän nyt vihdoin saisi ajoon. Ensikesän Forssa Picknick tavoitteena.
Tulevia muutoksia: Putkisto sähköisillä ohitusventiileillä, suorat ulostulot oven alta helman läpi. Taakse normaali putkisto ja Corvette tyyliset 4 ulostuloa keskelle. Mahdollisesti Maxxlookin korisarja. Keulaan lisää madallusta. Moottorille ram air tyylinen ilmanotto. Sisälle hifit kuntoon.
2018 kuva. Ensimmäinen kerta ulkona päivänvalossa 14 vuoteen.
Kuva vuodelta 2004.
Vanteet American Racing Outlaw 1. Takana 15"x10", edessä 15"x8"
Jos ny oikein muistan ni ajovalot oli mustien pleksien takana ja tuo maski oli tehty tiheähköstä verkosta joka oli maalattu mustaksi..
Hieman on tosin hämärähköt muistikuvat 20v takaa.
Jonkin verran mutta tuskin sillä nyt keskellä pimeintä syksyä lähdetään ajelemaan lappiin. Harrasteautohan toi selvästi on ja ei sillä nyt yöttömässä yössä kesällä ajellessa niin suurta seksuaalista merkitystä ole.