Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Hauska ketju selailla ja katsella ihmisten autoja. Valitettavasti pönkittää hieman autokuumetta, vaikka tämän yksilön vasta toukokuussa hommasinkin. Houkuttelisi tuollainen 200+ hp bensapeli. Ketjusta intoutuneena laitan omani myös.

Kyllähän tuohon manuaaliin on tottumista taas kun automaatilla tuli ajeltua 6v.

Audi A4 2.0 TDI 150hp/320nm vm.2014 manuaali quattro. Lastulla lähtisi karvan yli 200hp/390nm.

Kuvat otettu toukokuussa. Parempi puolisko sattui istumaan autossa tuolloin niin piti sensuroida karvan verran. Ammattitaito 10/10 (paint).


Audi_edestä_edited.png Audi_takaa_edited.png

Komia kärry. Pienenä haaveena olisi tässä vielä jossain vaiheessa uittaa jostain vastaava S4-mallin muodossa. Manuaalina tottakai, kun niitäkin näemmä on olemassa. Ainahan sitä saa haaveilla...
 
CD81B48F-93F3-4C72-875B-7A53D33AB326.jpeg
Tässä pari viikkoa sitten tuli hommattua -13 Skoda Octavia 2.0 TDI DSG elegancella.
Varusteina mm: Webasto, 8” navi, Cantonin Hifit, Nahka/Alcantara jakkarat.
Ei mitään kovin kummallista, mutta kyllähän tuolla ihan mielellään ajelee :)
Hienoa, että noita volkkarin vehkeitä vielä uskalletaan ostaa. Tutulla vm. 2016 ocun scoutti 40tkm ajettu ja jakopäänhuolto on jo edessä, kun moottorista kuuluu sivuääntä. Juurikin samanlainen 2.0 tdi+dsg kombinaatio.
 
Hienoa, että noita volkkarin vehkeitä vielä uskalletaan ostaa. Tutulla vm. 2016 ocun scoutti 40tkm ajettu ja jakopäänhuolto on jo edessä, kun moottorista kuuluu sivuääntä. Juurikin samanlainen 2.0 tdi+dsg kombinaatio.
Ja tämä tapaus sitten merkkaakin kaikki Vastaavat Ocut romuiksi ? Itellä kaveri Skodan huollossa töissä ja sano, että ei pitäis tässä mallissa olla isompia ongelmia. Märkäkytkimellä varustetut DSG:t pelittäneet hyvin.
 
Komia kärry. Pienenä haaveena olisi tässä vielä jossain vaiheessa uittaa jostain vastaava S4-mallin muodossa. Manuaalina tottakai, kun niitäkin näemmä on olemassa. Ainahan sitä saa haaveilla...

Tuollanen S4 olis kyllä omissa sfääreissä verrattuna tuollaseen diesel tuhnuun. Ainoa, että myös käyttökustannukset on omalla tasollaan, varsinkin jos työmatkaa kertyy vähän enempi :D Kuten tuossa totesit, niin ainahan sitä saa haaveilla. Pitää katella syssymällä :)
 
Hienoa, että noita volkkarin vehkeitä vielä uskalletaan ostaa. Tutulla vm. 2016 ocun scoutti 40tkm ajettu ja jakopäänhuolto on jo edessä, kun moottorista kuuluu sivuääntä. Juurikin samanlainen 2.0 tdi+dsg kombinaatio.

Työkaveri osti myös 30tkm ajetun 2.0tdi RS:n vm2016. Sama homma, jakopää tehtiin. Meni tosin takuuseen. Olen kyllä sitä mieltä, että vaikka tuo jonkin asteinen tyyppivika on, niin ei se vielä tuosta VAG konsernin vehkeestä sellaista tee, etteikö uskaltaisi ostaa. Myöskin DSG:llä pelottelussa on ilmaa pirusti. Ei ne kaikki levähdä ennen aikojaan.

Suuri osa noista VAG pelotteluista perustuu vanhaan aikaan kun mm. DSG:t oikeasti oli paskoja. Henkilökohtainen mielipiteeni.

EDIT: Offtopic. En jatka tätä rataa enää. Toisaalta, en ole edes tekninen autotietäjä niin turhaan päden edes. Jatkakaa harjoituksia :D
 
Ihan modernin näköinen on, mutta rattivaihteet tuommoisen "starttimoottorin" yhteydessä, että voi leikkiä ajavansa oikeaa urheiluautoa? :rolleyes:.
Kyllä sitä itsekin ihmettelin aluksi. En edes tiedä onko se ruksittava lisävaruste vai kuuluuko businekseen. Mutta kuten @Busso ja @Diaz\ mainitsi niin tosi hyvä ne on olla. Automaatilla haluttu vaihde ei pysy kauaa ja jyrkissä mäissä tai "kumpuisilla" teillä aski ei aina tiedä minkä pykälän arpoisi päälle. Saa tasaisempaa kyytiä kun vaihtaa itse. Kevyt auto, hienosti rullaa ja kuluttaa tosi vähän.:)

Mielestäni vielä huvittavampaa on se, että mittaristo näyttää lukeman 300km/h asti.:D Varmaankin valmistustehokkuus/kustannussyistä laitettu sama kuin isommalla koneella oleviin.
 
Automaatilla haluttu vaihde ei pysy kauaa ja jyrkissä mäissä tai "kumpuisilla" teillä aski ei aina tiedä minkä pykälän arpoisi päälle. Saa tasaisempaa kyytiä kun vaihtaa itse. Kevyt auto, hienosti rullaa ja kuluttaa tosi vähän.:)
Loppuuko siltä tehot / vääntö vai onko se huonosti ohjelmoitu?

Moinen kun ei ole ikinä ollut ongelma omassa quattro-vanhuksessa jossa perinteinen 6v tippi - siinä toki >80hv enemmän tehoja väännöstä nyt puhumattakaan (softalla rajoitetu 450Nm). Itse ei tule tippi-asentoa käytettyä oikeastaan koskaan, varsinkaan maantiellä. Joskus talvella mutkissa kun leik... ööh, otan liukkaalla varovasti. :rolleyes:
 
Loppuuko siltä tehot / vääntö vai onko se huonosti ohjelmoitu?:rolleyes:
Sanoisin että ohjelmointi. Varsinkin comfortilla on tunkemassa koko ajan isommalle vaihteelle. Ajateltu varmaankin kulutusta ja päästöjä sen suhteen. Sportilla taas päästää kierrokset turhan korkealle. Oppii ajokäyttäytymistäsi. Eli jos olet hetkeä aikaisemmin sport-tilassa ajellut reilulla kaasulla, niin vaihtamatta comfortille laatikko päästää kierrokset 3000rpm+ ennenkuin vaihtaa. En osaa pukea tekstiksi:facepalm:
 
Jep, omasta ajoasennosta se lasilevy oli lähinnä häiritsevä ja mittaristosta näki samalla vilkaisulla haluamansa tiedon. En maksaisi tuosta euroakaan.
Täsmälleen samat sanat tämän ranskattaren HUD:sta. Käytin sitä muutaman päivän, sen jälkeen alkoi häiritä. Muovilärpäke onneksi häviää jonnekin mittariston uumeniin, joten pois kytkettynä siitä ei ole haittaa.

Väliaikaisautona siis DS5 THP 200. Pitäisi hakea talveksi jotain ei-etuvetoista.

ds5_1000x750.jpg
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Hienoa, että noita volkkarin vehkeitä vielä uskalletaan ostaa. Tutulla vm. 2016 ocun scoutti 40tkm ajettu ja jakopäänhuolto on jo edessä, kun moottorista kuuluu sivuääntä. Juurikin samanlainen 2.0 tdi+dsg kombinaatio.
Scoutissa on käsittääkseni 184hv kone DSG:n kanssa, että ei ole ihan sama kombinaatio.
 
upload_2018-8-8_9-49-25.png

Vajaa kk takana yhteistä elämää MY17 Superbin kanssa. 2.0 190 hp diisseli + DSG etuveto. Style-paketti täysnahka jakkaroilla. Koodattu melkolailla kaikki mahdollinen mitä tähän nyt saa. Alkuperäisen peruutuskameran asensin itse kun puuttui listasta, hyvin on pelittänyt :tup: Samassa asensin myös Remucin telestartin kaveriksi.
 
Ootko saanut kokeilla Carplayta? Oliskohan se sitten parempi.
Mielestäni CarPlay on paljon parempi kuin Android Auto. Tosiaan Android Auto ns. oma appi joka sitoo toiminnot tämän appin sisälle. CarPlay puolestaan enemmän "videolinkki" näytölle puhelimen tuetuista ohjelmista. Tietenkin toivoisi että molempien ekosysteemi kasvaisi
 
Sanoisin että ohjelmointi. Varsinkin comfortilla on tunkemassa koko ajan isommalle vaihteelle. Ajateltu varmaankin kulutusta ja päästöjä sen suhteen. Sportilla taas päästää kierrokset turhan korkealle. Oppii ajokäyttäytymistäsi. Eli jos olet hetkeä aikaisemmin sport-tilassa ajellut reilulla kaasulla, niin vaihtamatta comfortille laatikko päästää kierrokset 3000rpm+ ennenkuin vaihtaa. En osaa pukea tekstiksi:facepalm:
Tuossakin mallissa taisi olla drive select, niin valitse sieltä individual ja laita "engine/gearbox" dynamic:iin. Silloin vaihteiston ollessa normaalissa D-asennossa se tuntuu olevan comfortin ja sporttimoodin(vaihteisto) välillä. Itse ainakin tykännyt ajaa noin paljon enemmän. Kone ei pidä jatkuvasti yli 2000 rpm kierroksia (kuten vaihteiston s-tilassa), mutta reagoi paljon nopeammin kaasuun ja kiihdytyksessä ei ole heti vaihtamassa isompaa.

Ihan modernin näköinen on, mutta rattivaihteet tuommoisen "starttimoottorin" yhteydessä, että voi leikkiä ajavansa oikeaa urheiluautoa? :rolleyes:
Todellinen nuhapumppu: 250nm alkaen 1500rpm sekä 150hp. Ripeällä vaihteistolla 0-100 8sek.

[

Niin, paljon parempi ratkaisu on korjata se nopeasti ja kätevästi niparilla ja aiheuttaa keskipenkillä istuvalle hengenvaara.
Kun mennään näsäviisasteluun, niin hengenvaara kylläkin on vasemmalla puolella istuvalla, ei keskellä.
-----
Ettei mene ihan ohi aiheen. Niin oma auto on Audi A4 B9 1.4 TFSI Business Sport adaptiivisella jousituksella, äänieristelaseilla ja Bang & Olufsen -äänentoistolla mm. On kyllä mukava ajaa. Myöskin ulkoisesti ja sisäisesti mielestäni todella mukava katsoa.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tuossakin mallissa taisi olla drive select, niin valitse sieltä individual ja laita "engine/gearbox" dynamic:iin. Silloin vaihteiston ollessa normaalissa D-asennossa se tuntuu olevan comfortin ja sporttimoodin(vaihteisto) välillä. Itse ainakin tykännyt ajaa noin paljon enemmän. Kone ei pidä jatkuvasti yli 2000 rpm kierroksia (kuten vaihteiston s-tilassa), mutta reagoi paljon nopeammin kaasuun ja kiihdytyksessä ei ole heti vaihtamassa isompaa.


Todellinen nuhapumppu: 250nm alkaen 1500rpm sekä 150hp. Ripeällä vaihteistolla 0-100 8sek.


Kerroppa mulle yksikin autonvalmistaja, joka ei ole tehnyt yllä olevia asioita.


Kun mennään näsäviisasteluun, niin hengenvaara kylläkin on vasemmalla puolella istuvalla, ei keskellä.
-----
Ettei mene ihan ohi aiheen. Niin oma auto on Audi A4 B9 1.4 TFSI Business Sport adaptiivisella jousituksella, äänieristelaseilla ja Bang & Olufsen -äänentoistolla mm. On kyllä mukava ajaa. Myöskin ulkoisesti ja sisäisesti mielestäni todella mukava katsoa.

Laitahan pari kuvaa menopelista :P
 
Tuossakin mallissa taisi olla drive select, niin valitse sieltä individual ja laita "engine/gearbox" dynamic:iin. Silloin vaihteiston ollessa normaalissa D-asennossa se tuntuu olevan comfortin ja sporttimoodin(vaihteisto) välillä. Itse ainakin tykännyt ajaa noin paljon enemmän. Kone ei pidä jatkuvasti yli 2000 rpm kierroksia (kuten vaihteiston s-tilassa), mutta reagoi paljon nopeammin kaasuun ja kiihdytyksessä ei ole heti vaihtamassa isompaa.


Todellinen nuhapumppu: 250nm alkaen 1500rpm sekä 150hp. Ripeällä vaihteistolla 0-100 8sek.
Ei nyt nuhapumppu, mutta tuollainen kiihtyvyyshän on ihan perus perheauton luokkaa nykypäivänä. Ei kovin sporttinen edes.
 
Ei nyt nuhapumppu, mutta tuollainen kiihtyvyyshän on ihan perus perheauton luokkaa nykypäivänä. Ei kovin sporttinen edes.
Ja tuo Audi A4 1.4 150hv moottorilla on kumminkin se kaikkein pienin moottori, jonka tuohon saa. Dsg:llä uusi malli 8.5s 0-100km/h, eli ihan perus ripeä silti. Onneksi eivät ole laittaneet pienempää moottoria keulalle.
 
Audi A4 2.0 TDI 150hp/320nm vm.2014 manuaali quattro. Lastulla lähtisi karvan yli 200hp/390nm.

Kuvat otettu toukokuussa. Parempi puolisko sattui istumaan autossa tuolloin niin piti sensuroida karvan verran. Ammattitaito 10/10 (paint).


Audi_edestä_edited.png Audi_takaa_edited.png
Kannattaa kiertää se ohjelmointipulju, joka lupaa yli 200hp. Vääntöä saat kyllä reilusti enemmän kuin 390nm ja kestää ongelmitta.

Käytän ja suosittelen. http://erikoismoottori.fi/wp/wp-content/uploads/2017/07/2.0tdi_110kw_cjcd.jpg

Kuva omasta käyttövaunusta.
20170604_143600.jpg
20170604_144135.jpg

Tekisi mieli vaihtaa. Vag tietysti seuraava kun Insignia B:hen ei saa sopivaa voimalinjaa kohtuurahaan.
 
Kannattaa kiertää se ohjelmointipulju, joka lupaa yli 200hp. Vääntöä saat kyllä reilusti enemmän kuin 390nm ja kestää ongelmitta.
Käytän ja suosittelen. http://erikoismoottori.fi/wp/wp-content/uploads/2017/07/2.0tdi_110kw_cjcd.jpg

Kuva omasta käyttövaunusta.
20170604_143600.jpg
20170604_144135.jpg

Tekisi mieli vaihtaa. Vag tietysti seuraava kun Insignia B:hen ei saa sopivaa voimalinjaa kohtuurahaan.

Nätti Audi! Itsellä oli viikonlopun yli lainassa B9-mallinen quattro, 190hp/400Nm dieselillä ja S-tronicilla. Oli kyllä messevä peli ajella. Ei kylläkään tunnu nopealta, mutta tarkkaan saa mittaria seurata. Tulee herkästi ajettua paljon kovempaa kuin luuleekaan.
 
Omia autoja ollut seuraavat:

- Peugeot 405 1.6l varmaankin vm. 1991, kytkin oli edellisen jäljiltä rempattu niin jäykäksi, ettei autoa tarvinnut oikeen kenellekään lainata :vihellys:

- Mazda 626 2.0l olikohan vm. 1992, vaihtoon meni kun alusta alko ruostumaan puhki eikä saanut enää leimaa

- Mitsubishi Colt CZ3 1.3l varmaankin vm. 2005, alko jossain vaiheessa ilmenemään outoja sensorivikoja, niin vaihtoon meni. Yllättävän kiva kauppakassi kyllä oli ja pieniruokanen.

- Nyt ajossa Ford C-Max 1.6l Duratec, vm.2011. Perheen kuskaukseen toimiva kapistus vaikka laiskahan se on. Varusteet kyllä kohillaan ja mukelo tykkää tuijotella lentokoneita panoraamakattoikkunasta.

- Vapauden harhakuvitelmia varten prätkäkin tossa on, Cagiva V-Raptor 1000, iso twini, varmaankin myyntiin menee lähiaikoina kun muutamana viime vuonna tullut vaan n. 2tkm vuodessa mittariin.

Joskus voisi toki kaikin tavoin mukavamman auton hommata, mutta kaupungin keskustassa kun asuu ja kilsoja ei paljoa kerry, ei innosta hirveästi sijoittaa ns. turhaan.
 
Ikuisuusprojekti.

Chevy van G20 Starcraft -90. Ostettu uutena vuonna 1990, vuodesta 2004 tähän päivään asti istunut lämpimässä tallissa. 14v ajossa ja 14v odottamassa inspiraatiota :think: Korilla ajettu 170tkm, moottori ja laatikko ajamattomat. Moottori 5.8 (355cid) TPI, Corvetten koneen pohjalta tehty ja optimoitu vääntökoneeksi. Tehoa riittävästi, vääntöä sen minkä laatikko kestää.

Sisältä ja ulkoa punamusta. Alustaa paranneltu ja madallettu sopivasti. Edessä ja takana uudet kallistuksenvakaajat, takana pussit autom. tasosäädöllä.
Ns. sukupolven vaihto tapahtui, ja jos tämän nyt vihdoin saisi ajoon. Ensikesän Forssa Picknick tavoitteena.

Tulevia muutoksia: Putkisto sähköisillä ohitusventiileillä, suorat ulostulot oven alta helman läpi. Taakse normaali putkisto ja Corvette tyyliset 4 ulostuloa keskelle. Mahdollisesti Maxxlookin korisarja. Keulaan lisää madallusta. Moottorille ram air tyylinen ilmanotto. Sisälle hifit kuntoon.

2018 kuva. Ensimmäinen kerta ulkona päivänvalossa 14 vuoteen.
c37703d5b34e139330817c38f948f598.png


Kuva vuodelta 2004.
8f57bd33215062d6aa2680bf2437d9b5.jpg


Vanteet American Racing Outlaw 1. Takana 15"x10", edessä 15"x8"
01ad94d597d6e687f5712a3f2bd994e4.jpg


Vähän saattaa katsuri tykätä kyttyrää.
970c6813a283e5fc492e50550dd9f4cc.jpg


Potentiaalinen vaihtoehto takarengastukselle.
e1ee56edc9b86f6a9db85e079a7976b9.png


Alustaa
6f577680ab889700415daa8ab39f8c70.jpg



881ac1c22655cb12799c6743d7c8c040.jpg


Öljyjäähdyttimet moottorille ja laatikolle.
c49c284aa499f9aada7654190068b8df.jpg

2019 Forssa Picknickissä tavataan :kippis:
 
Viimeksi muokattu:
Ai että, komia peli tosta tulee kun (toivottavasti) saat laitettua kuntoon :tup:
Tästä se lähtee. Välttämättömiä toimia ajokuntoon saamiseksi ei kuitenkaan mahdottoman paljoa ole. Ensiksi ajoon ja sitten uudestaan projektiksi, mutta jos tällä kertaa vain talvien yli :hammer:

Kuinkas se on noin huonoon kuntoon päässyt kun vertaa 2004-kuvaan?

Pölyä vaan sentin kerros, joten näyttää pahemmalta mitä onkaan.
 
Huh komia vani on :tup: tuossa vuoden 2004 kuvassa näyttää todella hyvältä.
 
Muistui tuosta lautakasasta mieleen, kun itse veljen kanssa kiinnitimme vaihdelaatikkoa e39 bemariin niin, että minä jalkaprässäsin sen paikoilleen ja veli laittoi pultit kiinni :D

Nätti vani. :)
 
Melko tuore hankinta Citroen Xantia Activa Turbo ct. Tämä tuntuu sellaiselta paketilta, että en taida ihan heti vaihtaa. Rentouttava jousitus, kallistuksen esto, alhaalta vääntävä turbokone. Kulutuskin ihan kohtuullinen vrt. joku v6. Ei kallis kokeilu vaikka joskus lahoaiskin.
 
Melko tuore hankinta Citroen Xantia Activa Turbo ct. Tämä tuntuu sellaiselta paketilta, että en taida ihan heti vaihtaa. Rentouttava jousitus, kallistuksen esto, alhaalta vääntävä turbokone. Kulutuskin ihan kohtuullinen vrt. joku v6. Ei kallis kokeilu vaikka joskus lahoaiskin.

Meinasitko ympäri vuoden ajaa? Itse en omaani (v6:sta) kehtaa talvella käyttää jo sen takia, että osa auton nautittavuudesta katoaa talven liukkailla, toki jousituksen pehmeyden säilyessä, mutta kuitenkin... Toinen syy toki on se, etten halua suolata pohjaa, kuitenkin kallistuksen tunnistukseen ja estoon käytetään mekaanisia laitteita perus potentiometrisysteemin sijaan.
 
Meinasitko ympäri vuoden ajaa? Itse en omaani (v6:sta) kehtaa talvella käyttää jo sen takia, että osa auton nautittavuudesta katoaa talven liukkailla, toki jousituksen pehmeyden säilyessä, mutta kuitenkin... Toinen syy toki on se, etten halua suolata pohjaa, kuitenkin kallistuksen tunnistukseen ja estoon käytetään mekaanisia laitteita perus potentiometrisysteemin sijaan.
Joo tosiaan tuo suola... Enpä tiedä uskaltaako rääkätä kun se koneistohan on siellä säiden armoilla. Pitää varmaan mennä se aika zx:llä, johon olen jo suihkinut seokset pohjaan. Tämä on eka hydrauli sitikka mulla niin minkälaisia kokemuksia sulla on talviajosta, meneekö kovaksi ym?
 
Joo tosiaan tuo suola... Enpä tiedä uskaltaako rääkätä kun se koneistohan on siellä säiden armoilla. Pitää varmaan mennä se aika zx:llä, johon olen jo suihkinut seokset pohjaan. Tämä on eka hydrauli sitikka mulla niin minkälaisia kokemuksia sulla on talviajosta, meneekö kovaksi ym?
Ihan samalla tavalla pehmeesti ja vakaasti nuo menee talvellakin, jos hydenesteet yms. on kunnossa. Esim. systeemiin päässyt vesi jäätyessään voi aiheuttaa jänniä asioita. Tosiaan mieluummin suolaan talvella jotain sellaista autoa, joka ei ole niin erikoinen ja osien saatavuus on paremmalla mallilla.
 
Siirsin ja poistin juuri valtavan määrän offtopicia tästä ketjusta. Ketju on tarkoitettu (kuten aloituspostauksessa on varsin selkeästi kerrottu) omien autojen esittelyyn ja muiden käyttäjien autojen katselemiseen, mutta jatkuvan offtopicin takia ketju ei ole viimeaikoina palvellut juuri lainkaan pääasiallista tarkoitustaan.

Koska monille offtopic-käsitteen ymmärtäminen tuntuu olevan hankalaa, väännetään linjaus tämän ketjun osalta rautalangasta:

Ketju on tarkoitettu omien autojen kuvien ja tietojen esittelyyn. Esitellyistä autoista voi antaa kehuja/kommentin tai kysyä kysymyksiä, mutta keskustelun jatkaminen sitä pidemmälle on kielletty, koska se ei selvästikään monilta onnistu järkevissä rajoissa. Jokainen pitää itse huolen, että keskustelu siirtyy toiseen aihetta käsittelevään ketjuun, jos offtopic-tarvetta syntyy. Foorumin työkalut mahdollistavat sen helposti ja käytössä on kokonainen keskustelualue autoaiheita varten.

Tästä eteenpäin offtopic poistetaan ja siitä varoitetaan ilman lisähuomautuksia.
 
Viimeksi muokattu:
Semmoinen lisäys vielä että jos haluaa jatkaa keskustelua pidemmälle, niin painaa viestistä "lainaa", kopioi koko lainattu pätkä tästä viestilaatikosta ja navigoi asianmukaiseen ketjuun. Liitä viesti siihen ja kirjoita vastaus perään.

Lainattu heppu saa sitten ilmoituksen lainauksesta normaalisti :tup:
Juurikin näin :tup::comp:
 
:D Sattuneesta syystä tuli tuo jatkotakuu napattua. Ei kiinnosta tasan tippaakaan lähteä taistelemaan juurikin siinä 3v kohdalla kuluttajasuojan kanssa huollon tiskillä, jos (kun?) DSG tai tuo uunituore TSI päättää lasahtaa.

Käsitinkö jostakin jälkimmäisestä viestistä oikein, että tuo 3v lisätakuu (2v --> 5v) maksoi ~tonnin?
Jos näin on, niin kyllä siinä tosiaan oman mielenrauhan takia tuon maksaa helpostikin, ja ainakin silloin jos autoa meinaa vähän kauemmin pitää :tup:
Uskoisin että tuo Golf on luokassaan mainio valinta!
 
Ei uskoisi että oli ikävä Oldsia. :btooth:
Pariviikkoa oli fiksattavana, lommoja, naarmuja jopa takaoven karmista löytyi reikä ja nyt taas siisti.... :cigar2:
Maalattu 11v sitten kun tuotiin Oldsi Suomeen, en sitä pumpulissa ole pitänyt kovassa käytössä kesäautona... :cool:
HUOLTO TIIMI.jpg

Kuvassa "huoltotiimi" :drool: ja heidän vahtikoira.... :vihellys:
 
Käsitinkö jostakin jälkimmäisestä viestistä oikein, että tuo 3v lisätakuu (2v --> 5v) maksoi ~tonnin?
Jos näin on, niin kyllä siinä tosiaan oman mielenrauhan takia tuon maksaa helpostikin, ja ainakin silloin jos autoa meinaa vähän kauemmin pitää :tup:
Uskoisin että tuo Golf on luokassaan mainio valinta!
Juurikin näin, eli vajaan tonnin se maksaa. Jatkotakuusta on tarjolla myös halvempia versioita, jos vaikkapa uskaltaa arvioida ajavansa 5 vuoden aikana vähemmän kuin se 150tkm.

Tuntuu kuin tuosta Golfista olisi kulutuskin laskenut kilsojen myötä. Spritmonitorissakin näkyy olevan 9. pienin keskikulutus vastaavista kotteroista, mikä on jo aika hyvä suoritus.
 
Audi A6 quattro vaihtui Skoda Superb 280 4x4 Style-paketilla. Jännä nähdä huomaako eroa talven liukkailla quattron ja skodan käyttämän haldexin välillä. Varusteissa tuli aimoloikka otettua Audiin nähden, adaptiivinen vakionopeussäädin, ilmastoidut penkit, lämmitetty tuulilasi, webasto, aktiivinen kaistavahti, park assistant yms. Ainoa joka hämmästyttää on edellisen auton hiljaisuus tähän verrattuna, kuitenkin ikäeroa autoilla sellainen reilu 10vuotta ja silti Audi oli vähän hiljaisempi. Octaviaa tuli myös koeajettua siinä uskossa, että 10 vuoden ikäero olisi tehnyt tehtävänsä sisämelun suhteen, mutta siinä meteli oli sen verran kova, että käännyin takaisin autoliikkeeseen parin kilsan ajon jälkeen.
 
Eipä tuo äänieristys kauhean monimutkaista. Lisää eristysmateriaalia luo hiljaisemman auton. Materiaalit ovat varmasti kehittyneet mutta tuskin mitään maata järisyttävää Super kamaa on kehittynyt tuolla välillä vaan edelleen määrä korvaa laadun.
Jep. Audin peräkontin pohjalevyn alle kun kurkkasi niin siellä oli ronskisti vaimennusmateriaalia ja olihan siinä kaksi kappaletta luukkujakin päällekkäin ennenkuin vararenkaan edes sai näkyville. Pintamateriaalit on toki vähän kehittyneet ja niissä on jonkinlaista vaimennusta itsessäänkin nykyään. Aiempiin viitaten, kyllä, useampia vastaavan vaihdoksen (Premium -> Skoda superb) tehneitä löytyy myös omasta kaveripiiristä. :) Superb ottanut mukavuudessa tarpeeksi kiinni ja varusteiden hintaero premiumiin nähden on useita tuhansia euroja, joten aika houkutteleva paketti tuosta on tullut.
 
Tulipa haettua ruottista "pientä" laittoa vaativa Audi. Oli sitten niin kiva väri, että jotenkin laput silmillä tein kaupat vaikka autossa kaikenlaisia vikoja olikin. Toivottavasti rahalla ne saa kuntoon. Vanteet ja renkaat on muuten kaupan kunhan saan hommattua pari tuumaa pienemmät tilalle.

IMG_20180821_185837~02.jpg
 
Tulipa haettua ruottista "pientä" laittoa vaativa Audi. Oli sitten niin kiva väri, että jotenkin laput silmillä tein kaupat vaikka autossa kaikenlaisia vikoja olikin. Toivottavasti rahalla ne saa kuntoon. Vanteet ja renkaat on muuten kaupan kunhan saan hommattua pari tuumaa pienemmät tilalle.

IMG_20180821_185837~02.jpg

S8 ilmeisesti ja 19" vanteet? Mielestäni vanteet on aika sopivan kokoiset noin isoon autoon. Itselläni oli A8:ssa 20" eikä nekään ihan mahdottomilta näyttäneet. Pienemmillä menee aika pliisuksi ässän luonteen huomioon ottaen, mutta tietenkin mistä tykkää. Mulla noille vanteille olisi käyttöä mutta todennäköisesti kaukana ja kalliit, jos ovat alkuperäiset Ronalit. :)
 
S8 ilmeisesti ja 19" vanteet? Mielestäni vanteet on aika sopivan kokoiset noin isoon autoon. Itselläni oli A8:ssa 20" eikä nekään ihan mahdottomilta näyttäneet. Pienemmillä menee aika pliisuksi ässän luonteen huomioon ottaen, mutta tietenkin mistä tykkää. Mulla noille vanteille olisi käyttöä mutta todennäköisesti kaukana ja kalliit, jos ovat alkuperäiset Ronalit. :)

Tampereella. 20" jollain Yokohaman 265/30 tms. kumeilla. Ei ihan oma juttu 3bar paineilla ainakaan, kivikovat ja kauhean painavat :) Ajattelin jotain 235/50R18 "papparenkaita".


Jos kilsat yli 220tkm niin hommaa se uus polttoainepumppu heti. VDO:n alkuperäinen kaksi-imureikänen maksaa alta 150€ ulkomailta tilatessa ja muutaman tunnin operaatio vaihtaa takakontista. Huolellisesti vaan kasaa niin satulatankin molemmat puolet toimii operaation jälkeenkin. Samalla kannattaa lykätä eFlexfuel sarja ja laittaa 4 barin paineregulaattori.

En ymmärrä mitään viimeisestä virkkeestä :D Takakontissa cd-soittajan vieressä oli vdo:n boksi jossa näytti olevan bensapumppu. Veikkaan että on vaihdettu, ainakin 1/4 tankilla meno vielä pelaa. Käsitin että paskalla pumpulla auto jättäisi tielle jo puolikkaalla tankillisella.

S8:n ostin lähinnä siksi, että ajattelin moottorin kestävän riittävän pitkään, ja muuten osat ovat inhimillisen hintaisia. Tosin osahinnat ovat nousseet aika paljon, muutama vuosi sitten alkup. sisätuuletin oli reilu 200, nyt jo yli 300. Tuuletin hieman vikisee, pitää kokeilla putsata ja rasvata laakereita. Ehkä pelkkää boschin moottoria saisi myös vielä tarvikkeena halvemmalla ilman lapoja.
 
Käsitin että paskalla pumpulla auto jättäisi tielle jo puolikkaalla tankillisella.

Tankki on kaksiosainen ja bensapumpussa on myös siirtotoiminto toiselta puolelta. Pumpun oireilu alkaa sillä yleensä ettei se jaksa pumpata toisesta tankista ainetta joten matka loppuu joskus puolen tankin tietämissä tai vähän jälkeen.

Tuuletin hieman vikisee, pitää kokeilla putsata ja rasvata laakereita. Ehkä pelkkää boschin moottoria saisi myös vielä tarvikkeena halvemmalla ilman lapoja.

Mulla on purettuna 2001 TDI, josta löytyy vielä kaikenlaista irto-osaa edullisesti. Oulussa toki. Sisätuuletin ehkä kuitenkin sellainen että melkein kannattaa suorilta laittaa uusi kuin käytetty. En muista millainen se olikaan vaihtaa. Todennäköisesti vittumainen. :D
 
Mulla on purettuna 2001 TDI, josta löytyy vielä kaikenlaista irto-osaa edullisesti. Oulussa toki. Sisätuuletin ehkä kuitenkin sellainen että melkein kannattaa suorilta laittaa uusi kuin käytetty. En muista millainen se olikaan vaihtaa. Todennäköisesti vittumainen. :D

Ei se vaikuttanut teoriassa kovin pahalta. Kabiini-ilman läpät irti, tuulettimen suojakotelo irti, ja tuuletin irti: audipages Fresh Air Blower Replacement

Vittumaisinta ainakin A6:ssa oli saada lavat irti akselista. Tuolla samalla sivulla väitettiin, että moottorissa on liukulaakerit. Täytyy työn ärsyttävyyden mukaan miettiä, viitsiikö sitä tehdä uudestaan ja ensin kokeilla vain rasvausta, jos esim. satasella tai alle saa uuden moottorin.
 
Onnea upeasta valinnasta! Tuollaisella ajaminen nostaa väkisin suupielet hymyyn. Jos saa kysyä, mihin hintaan noi liikkuu Ruotsissa?
 
Paikallisesta varaosasta sai jotain Netmotors Made in China moottoria 70€:llä. Luulin aidoksi boschiksi, kunnes avasin paketin. Kokeilen ensin putsata ja rasvata tota moottoria, ennen kun turvaudun mihinkään kiinan ihmeeseen, josta pitäis lähtee akseleita työstämään samaan muotoon kuin orggiksessa jne.

Edit: Boksissa luki VDO Fuel pump made in germany 405-052-002-001Z - paketti on avattu ja pumppu on hieman likainen, joten räjäyttämättä sitä auki, veikkaan että se on orggis, ja tilalle on vaihdettu uusi.
 
Viimeksi muokattu:
Tommonen tuli tänään haettua. Pari sataa tuli ajeltua ja oikeastaan yllätti vielä positiivisesti, vaikka olin toki koeajolla käynyt. Nyt on ainakin pari järjetöntä mielihalua tyydytetty eli uusi auto ja 4wd. Tarkka malli Dacia Duster TCe 125 4x4 Prestige

gBGNvfW.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Tommonen tuli tänään haettua. Pari sataa tuli ajeltua ja oikeastaan yllätti vielä positiivisesti, vaikka olin toki koeajolla käynyt. Nyt on ainakin pari järjetöntä mielihalua tyydytetty eli uusi auto ja 4wd. Tarkka malli Dacia Duster TCe 125 4x4 Prestige

gBGNvfW.jpg
neliveto rokkaa!
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 348
Viestejä
4 492 360
Jäsenet
74 193
Uusin jäsen
Polkupoika

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom