Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
o_O

Onnea uudesta autosta.

Kerro sitten viimeistään 2-3v päästä tuolla aiheelle pyhitetyssä ketjussa onko VAG saanut nuo ”klassikot” (TSI ja DSG) toimimaan jo yli 100tkm ilman vaihtoa.

Siis kiinnostaa ihan oikeasti. Ei ollut edes vittuilua. Ainakaan kovin paljoa. :D
:D Sattuneesta syystä tuli tuo jatkotakuu napattua. Ei kiinnosta tasan tippaakaan lähteä taistelemaan juurikin siinä 3v kohdalla kuluttajasuojan kanssa huollon tiskillä, jos (kun?) DSG tai tuo uunituore TSI päättää lasahtaa.
 
Vaikkei VAG-konsernin tuotteista tykkäisikkään, niin vaikea on löytää kokonaisuutena parempaa autoa tuossa hintaluokassa kuin Golf.
 
:D Sattuneesta syystä tuli tuo jatkotakuu napattua. Ei kiinnosta tasan tippaakaan lähteä taistelemaan juurikin siinä 3v kohdalla kuluttajasuojan kanssa huollon tiskillä, jos (kun?) DSG tai tuo uunituore TSI päättää lasahtaa.
Ymmärrän täysin.

Tosin ovela idea VAGilta tuo lisätakuu; jos se 10-20% koneista ja/tai laatikoista hajoaa ja lähes kaikki ottaa sen autoa hankkiessaan niin sillä saa hyvin jaettua kustannukset asiakkaille eikä sille yhdelle asiakkaalle. ;)
 
Ymmärrän täysin.

Tosin ovela idea VAGilta tuo lisätakuu; jos se 10-20% koneista ja/tai laatikoista hajoaa ja lähes kaikki ottaa sen autoa hankkiessaan niin sillä saa hyvin jaettua kustannukset asiakkaille eikä sille yhdelle asiakkaalle. ;)
Näinhän se menee. Tuntuu todella hölmöltä pulittaa likimain tonni rahaa siitä, että ei tarvitse alkaa 2v rajapyykin jälkeen jännittää liikaa. Vähän samaa kategoriaa, kuin vakuutuksetkin - harvoinhan niitä tarvitsee hyödyntää, mutta helkkaristi niihin joutuu silti vuosittain työntämään rahaa JOS joskus kuitenkin sattuisi tapahtumaankin jotain. Sitä vain ei jaksaisi ihan joka vuosi olla vaihtamassa autoa kuten tähän asti on melkeinpä tullut tehtyä niin tuo jatkotakuu takaa tietynlaisen mielenrauhan vikojen osalta. Ihan sama jos leviää, kunhan ei itse tarvitse maksaa senttiäkään.

Ja joo. Vaikeata oli kyllä keksiä Golfille mitään rehellistä kilpailijaa tuolla tasolla. Jos pohtisi vähän halvempia malleja eli esimerkiksi 1.0 TSI Comfortline ilman ihmeempiä lisukkeita niin silloin saattaisin vilkaista myös uuden Focuksen. Astrakin varmaan menee joillekin ihan hyvin; itse en kyllä koeajolla ymmärtänyt mikä siitä tekee joidenkin mielestä niin loistavan. Varusteita saa kyllä hirveän halvalla kauhean läjän, mutta ilmeisesti ne toimivat juuri siihen malliin kuin hinnasta voi olettaa. Japsit vaativat sitten jo ihan erilaista luonteenlaatua, ja sisustan laatutuntumalla ja penkkien toimivuudella ei saa olla tasan tippaakaan väliä. Ajettavuudesta on paha mennä sanomaan mitään, kun en moisia ole ajanut juurikin tuosta aiemmin mainitusta syystä.
 
Konffasin hb Golffin mieluisaksi ja hinta melkein 38ke 1.5tsi:llä. On tuo vaan aika kova hinta. Tuolla saisi jo Hyundai i30N:n, joka ei taida hävitä gti golffille oikein millään alueella.
 
Eli ruksasit kaiken mitä vaan saa?

Onko i30 N:ssä ne kaikki samat varusteet sitten?
En nyt lähellekään kaikkea. Noin 4500 euroa oli lisävarusteita eikä tuossa ollut vielä edes talvirenkaita tai mitään lämmittimiä. Varuste-eroja varmasti i30N:ään on, mutta onhan siinä sitten myös vähän eri kaliiberin moottori ja oikea verrokki olisi GTI eikä normi Golffi.
 
Konffasin hb Golffin mieluisaksi ja hinta melkein 38ke 1.5tsi:llä. On tuo vaan aika kova hinta. Tuolla saisi jo Hyundai i30N:n, joka ei taida hävitä gti golffille oikein millään alueella.
Keväällä oli kampanja jossa Highlinesta oli niistetty 2ke pois listahinnasta. Sen päälle sai vielä yli toisen mokoman alennusta, eli ei se auto oikeasti tuota rahasummaa maksa...

Hyundait ovat jo lähellä, mutta silti niin kaukana VW:n tarjontaa. Ei vain jotenkin kykene moisiin. Vaatii samanlaista asennoitumista kuin japsikulkineiden kanssa.
 
Keväällä oli kampanja jossa Highlinesta oli niistetty 2ke pois listahinnasta. Sen päälle sai vielä yli toisen mokoman alennusta, eli ei se auto oikeasti tuota rahasummaa maksa...

Hyundait ovat jo lähellä, mutta silti niin kaukana VW:n tarjontaa. Ei vain jotenkin kykene moisiin. Vaatii samanlaista asennoitumista kuin japsikulkineiden kanssa.
Mutta samat alennukset ne suurin piirtein saa merkiltä kuin merkiltä ja siksi listahintojen vertailu on vain helpompaa.

Hyundait ja Kiat ovat erittäin "eurooppalaisia" nykyään. Jopa enemmän kuin jotkut "oikeat" eurooppalaiset. Entinen työkaveri ja vannoutunut VW mies muun muassa kävi ajamassa uuden Golffin ja lopulta osti Kian, koska se oli hänen mielestään vain parempi ja samalla rahalla sai vielä vähän enemmän autoa itselleen.
 
Niin, eli ihan turha vertailu.
No sillä tavalla tosiaan, että samalla rahalla saa sen i30N:n joka on paljon haluttavampi. Mutta toisaalta ihan järkevää katsoa mitä nuo oikeasti maksaa, kun muutamia viestejä oli, ettei Golfille muka löydy samassa hintaluokassa oikeita kilpailijoita. Kyllä sille löytyy ellei käytä todella kapeita laseja.
 
Sehän on ihan siitä kiinni mistä tykkää. Itseäni ei oikein ufon näköiset autot kiinnosta, ja tarvitsisi sen olla vähän käytännöllinenkin. Hyundai on kyllä kiitettävästi kuronut kaulaa kiinni, mutta ei se sisusta ihan vieläkään täysin kolahda itselle. Toisin sanottuna tuo VAG:n harrastama konservatiivinen ja käytännöllinen linja toimii itselleni paremmin, kuin kilpailijoiden irroitteleva muotoilu joka syö vastaavasti käytettävyyttä. Carwowin videoita katsellessa tulee ihmeteltyä, kuinka harvassa tämän kokoluokan autoissa on fiksut tilaratkaisut.

Kuten jo aiemmin sanoin, jos hieman vaatimattomampikin auto kelpaa niin kilpailijoilta löytyy hyvin tarjottavaa. Siinä kohtaa, kun haluaa isompien autojen ominaisuuksia niin kilpailijoiden valikoima on pyöreä nolla. Minä halusin auton, jossa on adaptiivinen vakkari joka toimii myös pumppaavassa jonoajossa. Kuolleen kulman avustinkin on tullut todettua "ihan kivaksi" silloin, kun sitä ei vielä ollut (=syksyllä pimeässä märällä asfaltilla idiootit ilman ajovaloja jäävät nätisti huomaamatta). Dynaamiset kaukovalot olivat itselleni myös ihan ehdoton vaatimus, kun sellaisia olen jo aiemmin päässyt testaamaan. On kuitenkin ihan kiva, että se edessä oleva tie valaistuu mahdollisimman kattavasti vastaantulijoista huolimatta. Lane Assist nyt on sitten hauska lisuke, mutta sitä en laskisi pakolliseksi varusteeksi. Näitä ei vain yksinkertaisesti ole tarjolla kuin ehkä juuri Astraan. Lisäksi Webastoa ei ainakaan Hyundain hinnastoista löydy, ja jälkiasenteiset maksavat suoraan 2ke lisää. Lisäksi aiempien Hyundaiden ja Kiojen käyttäytyminen väistötesteissä on ollut niin onnetonta, että en niillä lähtisi syyspimeisiin ajelemaan hirvien sekaan. Tätä on käsittääkseni kuitenkin taidettu jo hieman paikata, mutta testatkoot joku muu minun sijasta.

Sitten yksilöllisiin vaatimuksiin kuuluvat hyvin säädettävät ja omalle ruholle sopivat penkit. Näihin en kuitenkaan lähde liikaa kommentoimaan, koska en tosiaankaan jaksanut kovin aktiivisesti kilpailijoiden autoja käydä katsomassa aiemmin mainitusta syystä. Astran AGR-jakkarat ovat käytännössä samaa kauraa kuin nuo Golfin ergoActivet, eli siinä mielessä Ooppelista saa hyvän maantielaivan. Ympäri Suomea ajellessa ei vain yksinkertaisesti halua istua enää millään karvalakkipenkillä, joka kelpaa Esson baarissa notkuvalle Eskolle, kun hyvinhän niissäkin kauppamatkat istuu...
 
Itse vertailisin kyllä saman kategorian tuotteita. Toi nyt on sama kun toteais että 30 tonnilla sais kaljaakin.
Eli kun auton hinta kohoaa niin korkeasti, että sillä saa jo paremman kategorian auton, niin vertailu on typerää? Ok, sinusta ehkä näin ja se mielipide sinulle suotakoon, mutta itse en kuitenkaan asiaa näin näe ja sekin mielipide suotakoon.
 
Sitten yksilöllisiin vaatimuksiin kuuluvat hyvin säädettävät ja omalle ruholle sopivat penkit. Näihin en kuitenkaan lähde liikaa kommentoimaan, koska en tosiaankaan jaksanut kovin aktiivisesti kilpailijoiden autoja käydä katsomassa aiemmin mainitusta syystä. Astran AGR-jakkarat ovat käytännössä samaa kauraa kuin nuo Golfin ergoActivet, eli siinä mielessä Ooppelista saa hyvän maantielaivan.

Oho. Luulin että Astra on ainut tuon luokan auto johon saa säädettävät penkit. Kiva kuulla että Golffiinkin onnistuu. C segmentin premiumeihin tietysti saa, mutta ne ovat ihan eri hinnoissa. Penkit/ratti ja ajoasento yleisesti on yksi tärkeimpiä asioita autoilussa ja monessa halpiksessa ne on vaan tehty huonosti.
 
Pitipä ihan huvikseen katsoa tavallisen i30 hinnastoja. Omaa Golfia lähinnä olisi tuo 1.4 T-GDI Style automaattina, ja sen listahinta on 30 673e veroineen. Vakiona näyttää olevan hyvin paljon samoja varusteita, mitä itsellä on Golfissa. Webasto ja kääntyilevät ajovalot kaukovaloassareineen jäävät uupumaan kuitenkin. Aika pirun hyvä vaihtoehto, jos vain auto muuten sopii omiin tarpeisiin. Ei se arvostelujen perusteella ihan Golfin tasolla ole, mutta tuolla hintaerolla sen voi myös hyväksyä.
 
Tossa puhuttiin siitä hintalaatu-suhteesta Golfin luokassa. Jos sä vedät siihen puskista yli 2x tehokkaamman hot hatchin ja toteat että höhö melkeen sais tämmösen samalla rahalla kun ruksii Golfin täyteen, niin onhan se nyt vähän typerää.

Se on sitten ihan eri asia jos omaksi iloksesi näitä mietit mitä varmaan teetkin. Koska i30 N:ää ei saa edes automaattina...
Typerää tai ei, mutta ei tuo highline Golffi siitä edelleenkään minusta halvaksi muutu. Hyvinvarusteltu auto suht tehokkaalla moottorilla, mutta lähelle 40k€:tä kipuava hinta on vain aika paljon. Sinulle kuitenkin tuntuu kaikki olevan aina väärin, jos ei ole juuri samaa mieltä kanssasi. Sekin toki suotakoon, vaikka hiukan lapsellisia nuo höhöttelyt ovatkin.
 
Pitipä ihan huvikseen katsoa tavallisen i30 hinnastoja. Omaa Golfia lähinnä olisi tuo 1.4 T-GDI Style automaattina, ja sen listahinta on 30 673e veroineen. Vakiona näyttää olevan hyvin paljon samoja varusteita, mitä itsellä on Golfissa. Webasto ja kääntyilevät ajovalot kaukovaloassareineen jäävät uupumaan kuitenkin. Aika pirun hyvä vaihtoehto, jos vain auto muuten sopii omiin tarpeisiin. Ei se arvostelujen perusteella ihan Golfin tasolla ole, mutta tuolla hintaerolla sen voi myös hyväksyä.
Nopeasti hinnastosta katsoin uuden Focuksen omilla varusteilla (1.5 EcoBoost 150hv Titanium 5-ovinen A8) ja loppuhinta jäi noin 31k€ eli hiukan vajaalla 3k€ lisävarusteita. Tuohon saa jopa HUD:n joka on yksi parhaista lisävarusteita ja menee heittämällä noiden digimittareiden edelle käytettävyydessä. Tuota voisi mennä jopa koeajamaan.
 
Ji3WZFG.jpg


V60 Cross Country D4 AWD tuli hommattua.
 
Typerää tai ei, mutta ei tuo highline Golffi siitä edelleenkään minusta halvaksi muutu. Hyvinvarusteltu auto suht tehokkaalla moottorilla, mutta lähelle 40k€:tä kipuava hinta on vain aika paljon. Sinulle kuitenkin tuntuu kaikki olevan aina väärin, jos ei ole juuri samaa mieltä kanssasi. Sekin toki suotakoon, vaikka hiukan lapsellisia nuo höhöttelyt ovatkin.

Missä sanoin että meni väärin? Sulle tuntuu olevan aina kova paikka kun joku on eri mieltä.
Jätetääs vänkäämiset pois tästä ketjusta, kun kyse on omien autojen esittely-ketjusta.
 
Sehän on ihan siitä kiinni mistä tykkää. Itseäni ei oikein ufon näköiset autot kiinnosta, ja tarvitsisi sen olla vähän käytännöllinenkin. Hyundai on kyllä kiitettävästi kuronut kaulaa kiinni, mutta ei se sisusta ihan vieläkään täysin kolahda itselle. Toisin sanottuna tuo VAG:n harrastama konservatiivinen ja käytännöllinen linja toimii itselleni paremmin, kuin kilpailijoiden irroitteleva muotoilu joka syö vastaavasti käytettävyyttä. Carwowin videoita katsellessa tulee ihmeteltyä, kuinka harvassa tämän kokoluokan autoissa on fiksut tilaratkaisut.

Kuten jo aiemmin sanoin, jos hieman vaatimattomampikin auto kelpaa niin kilpailijoilta löytyy hyvin tarjottavaa. Siinä kohtaa, kun haluaa isompien autojen ominaisuuksia niin kilpailijoiden valikoima on pyöreä nolla. Minä halusin auton, jossa on adaptiivinen vakkari joka toimii myös pumppaavassa jonoajossa. Kuolleen kulman avustinkin on tullut todettua "ihan kivaksi" silloin, kun sitä ei vielä ollut (=syksyllä pimeässä märällä asfaltilla idiootit ilman ajovaloja jäävät nätisti huomaamatta). Dynaamiset kaukovalot olivat itselleni myös ihan ehdoton vaatimus, kun sellaisia olen jo aiemmin päässyt testaamaan. On kuitenkin ihan kiva, että se edessä oleva tie valaistuu mahdollisimman kattavasti vastaantulijoista huolimatta. Lane Assist nyt on sitten hauska lisuke, mutta sitä en laskisi pakolliseksi varusteeksi. Näitä ei vain yksinkertaisesti ole tarjolla kuin ehkä juuri Astraan. Lisäksi Webastoa ei ainakaan Hyundain hinnastoista löydy, ja jälkiasenteiset maksavat suoraan 2ke lisää. Lisäksi aiempien Hyundaiden ja Kiojen käyttäytyminen väistötesteissä on ollut niin onnetonta, että en niillä lähtisi syyspimeisiin ajelemaan hirvien sekaan. Tätä on käsittääkseni kuitenkin taidettu jo hieman paikata, mutta testatkoot joku muu minun sijasta.

Sitten yksilöllisiin vaatimuksiin kuuluvat hyvin säädettävät ja omalle ruholle sopivat penkit. Näihin en kuitenkaan lähde liikaa kommentoimaan, koska en tosiaankaan jaksanut kovin aktiivisesti kilpailijoiden autoja käydä katsomassa aiemmin mainitusta syystä. Astran AGR-jakkarat ovat käytännössä samaa kauraa kuin nuo Golfin ergoActivet, eli siinä mielessä Ooppelista saa hyvän maantielaivan. Ympäri Suomea ajellessa ei vain yksinkertaisesti halua istua enää millään karvalakkipenkillä, joka kelpaa Esson baarissa notkuvalle Eskolle, kun hyvinhän niissäkin kauppamatkat istuu...
Hyviä perusteluja. Diesel puolelta uusi Ford Focus saattaisi minusta päästä aika lähelle. Mutta luultavasti siihen ei ihan kaikkea saa mitä Golfiin.
Golf tdi 150hv A7 highline, 33 100€.
Focus tdci 150hv A8 titanium, 30 300€

Pientä sisäpesua autolle. Citroen Xantia 2000 2.0hdi 110. Ranskis vielä jaksaa :)

IMG_20180804_204605.jpg
 
Nopeasti hinnastosta katsoin uuden Focuksen omilla varusteilla (1.5 EcoBoost 150hv Titanium 5-ovinen A8) ja loppuhinta jäi noin 31k€ eli hiukan vajaalla 3k€ lisävarusteita. Tuohon saa jopa HUD:n joka on yksi parhaista lisävarusteita ja menee heittämällä noiden digimittareiden edelle käytettävyydessä. Tuota voisi mennä jopa koeajamaan.
Tuo Focuksen HUD on kyllä täys vitsi.
 
Se Focuksen HUD tais olla vaan lasilevy mittariston päällä, just niin halvan oloinen miltä kuulostaa.

Ottaisin kunnon muokattavan digimittariston (jota VAGit ainakin on) koska tahansa ton tilalle.

Mitään en autoista tiedä, mutta jossain youtube-videossa mainittiin se levy ja siinä sanottiin, että se on sen takia kun autossa on tuulilasinlämmitin (ne pienet johdot siellä lasin sisällä), ni se tuulilasille heijastettava ei toimi siinä tai jotain. Ehkä ne langat rikkoo sen heijastuksen.

edit: lisätään nyt vielä, että joskus tein jonkun autofirman auton configuraattorilla autoa ni se lämmitettävä tuulilasi blockkas mahdollisuuden siihen tuulilasiheijastusjuttuun myös.
 
Itsellä ollut vähän joka merkkiä alla, mutta jämähtänyt (ehkä lopullisesti) Volkswageneihin. Aikaisempi oli VW Golf GTD ja koiran hommaamisen jälkeen oli päiviteltävä farmariin. Nyt ajellaan VW Golf 2.0TDI DSG ja varusteina mm. adaptiivinen vakkari, kaista-avut, panoraamakatto, nahkaiset sporttipenkit, äänentoisto subilla, "multimediakeskus" eli voi autokaistalla pistää leffan pyörimään ja tietysti 204hv/390nm - "R-Line".

IMG_1068-2.jpg
 
Se Focuksen HUD tais olla vaan lasilevy mittariston päällä, just niin halvan oloinen miltä kuulostaa.
Jep, omasta ajoasennosta se lasilevy oli lähinnä häiritsevä ja mittaristosta näki samalla vilkaisulla haluamansa tiedon. En maksaisi tuosta euroakaan.

Ford-Focus_ST-Line-2019-1600-2a.jpg


Vagin digimittaristo ei kyllä IMO ole kovin muokattava ainakaan Golfissa. Oliko siinä nyt kolme näkymään joiden väliltä valita. Ainakin näin Highlinessä ilman asiaan vaikuttavia lisävarusteita.
 
Vagin digimittaristo ei kyllä IMO ole kovin muokattava ainakaan Golfissa. Oliko siinä nyt kolme näkymään joiden väliltä valita. Ainakin näin Highlinessä ilman asiaan vaikuttavia lisävarusteita.
Polossa sama juttu. Jos autossa on navigointikamat lisävarusteena, niin on tietty ihan näppärää, että kartan saa näkymään mittariston taustana. Asiassa on vain se ongelma, että tuota navigaatiota ei kannata hankkia, koska Android Auton kautta saa keskikonsolin näyttöön Google mapsin navigaation ilmaiseksi...

Tykkäsin kyllä silti tuosta digimittaristosta kovasti.
 
Jep, omasta ajoasennosta se lasilevy oli lähinnä häiritsevä ja mittaristosta näki samalla vilkaisulla haluamansa tiedon. En maksaisi tuosta euroakaan.

Onkohan se "oikea" HUD sitten valmistajallekin jotenkin niin paljon kalliimpi että yritetään noita lasilevyjä viljellä halpoihin autoihin. Mazda kolmosta kävin kerran valitettavasti koeajamassa ja siinä oli juuri tuollainen kanssa ja vaikea keksiä miksi.
 
Laitetaan nyt omakin VAG-tekele tänne kun kesällä sain kuvankin nappastua. A4 Business 1.4 TFSI -16. Keväällä hommasin 40 000km ajettuna.
Tällä on sellainen tarina että minulla oli ennen A4 1.8 TFSI Quattro -09, jossa oli ne kaikkien tietämät ongelmariskit. Autosta oli vaikea päästä hyvään hintaan eroon. Osa autoliikkeistä ei ottanut edes vastaan, joten Audilta sain tietenkin parhaan vaihtotarjouksen.

Näin kesällä etuvetoisuus ei niin haittaa, mutta kevättalvesta kyllä harmitti kun oli nelikkoon tottunut. S-tronic toimii mielestäni hienosti kun sen oppii. Comfort-tilassa liikkeellelähtö on tosi kuminauhamainen. Dynamicilla menee hienosti ja rattiläpysköillä saa tietenkin päätettyä vaihteen ihan itse. 150hv riittää 80% ajoon, mutta toki nopeemmilla teillä toivoisi olevan hieman lisää. 185hv saisi ohjelmoinnilla, pitää harkita kun takuu loppuu. Tai sitten autokuume vie taas mennessään.

audib92.jpg
 
Onkohan se "oikea" HUD sitten valmistajallekin jotenkin niin paljon kalliimpi että yritetään noita lasilevyjä viljellä halpoihin autoihin. Mazda kolmosta kävin kerran valitettavasti koeajamassa ja siinä oli juuri tuollainen kanssa ja vaikea keksiä miksi.

Jostakin muistelen lukeneeni, että "oikea" HUD vaatii vihreän laserin, mikä on kallis.
Ja wikipediasta kun pikaisesti luki, niin laser on yksi keino toteuttaa tuo hud.

Yksinkertainen hudi syntyy vaikka puhelimesta ja speedview (varmaan muitakin) sovelluksesta. Puhelin heijastaa nopeuden ikkunaan. Kirkkaalla kelillä se ei oikein kyllä näy.
 
Laitetaan nyt omakin VAG-tekele tänne kun kesällä sain kuvankin nappastua. A4 Business 1.4 TFSI -16. Keväällä hommasin 40 000km ajettuna.
Tällä on sellainen tarina että minulla oli ennen A4 1.8 TFSI Quattro -09, jossa oli ne kaikkien tietämät ongelmariskit. Autosta oli vaikea päästä hyvään hintaan eroon. Osa autoliikkeistä ei ottanut edes vastaan, joten Audilta sain tietenkin parhaan vaihtotarjouksen.

Näin kesällä etuvetoisuus ei niin haittaa, mutta kevättalvesta kyllä harmitti kun oli nelikkoon tottunut. S-tronic toimii mielestäni hienosti kun sen oppii. Comfort-tilassa liikkeellelähtö on tosi kuminauhamainen. Dynamicilla menee hienosti ja rattiläpysköillä saa tietenkin päätettyä vaihteen ihan itse. 150hv riittää 80% ajoon, mutta toki nopeemmilla teillä toivoisi olevan hieman lisää. 185hv saisi ohjelmoinnilla, pitää harkita kun takuu loppuu. Tai sitten autokuume vie taas mennessään.

audib92.jpg
Ihan modernin näköinen on, mutta rattivaihteet tuommoisen "starttimoottorin" yhteydessä, että voi leikkiä ajavansa oikeaa urheiluautoa? :rolleyes:

Tokihan tuommoisella varmaan kelpaa ajella, mutta vähän huvitti.
 
Viimeksi muokattu:
Niin, saattaa tulla yllätyksenä joillekin että joskus autolla on kiva lukita joku tietty vaihde esimerkiksi hankalassa maastossa. Silloin voin ymmärtää huvituksen.
Se vaihteen lukitseminenhan ei onnistuisi perinteisempään vaihdevipuun koskemalla.
 
Mikä ratkaisu saatais sille et vähän joka ketjussa jutellaan ihan kaikesta mikä vähänkään liippaa ketjun lankaa.. ei kiinnosta lukea kommentteja lohkolämppäreistä, jostain evvk hud tietokoneista tms.. Haluaisin nähdä tässä ketjussa, jossa ihmiset esittelee omia ajoneuvojaan, nähdä ajoneuvoja. Tietenkään jokaiselle asiaa liippaavalle jutulle ei voida luoda omaa ketjua. Ehkä voisi luoda jonkinlaisen aliketjun ketjulle? Jos haluat nähdä nämä ketjua nuolevat kommentit, painat tosta napista, voit nähdä ne ja osallistua keskusteluun?
 
Monesti nuo rattiläpyttimet ei edes lukitse sitä vaihdetta pitkäksi aikaa ellei erikseen laita jollekin sportti/manuaali tilalle ensin.
 
Mikä ratkaisu saatais sille et vähän joka ketjussa jutellaan ihan kaikesta mikä vähänkään liippaa ketjun lankaa.. ei kiinnosta lukea kommentteja lohkolämppäreistä, jostain evvk hud tietokoneista tms.. Haluaisin nähdä tässä ketjussa, jossa ihmiset esittelee omia ajoneuvojaan, nähdä ajoneuvoja. Tietenkään jokaiselle asiaa liippaavalle jutulle ei voida luoda omaa ketjua. Ehkä voisi luoda jonkinlaisen aliketjun ketjulle? Jos haluat nähdä nämä ketjua nuolevat kommentit, painat tosta napista, voit nähdä ne ja osallistua keskusteluun?
Eikö tämän ketjun tarkoituksena ole myös keskustella niistä omista/toisten autoista eikä olla pelkkä kuvagalleria? Eikö se silloin ois sama mennä vaikka selaamaan nettiautoa?
 
No laitetaas autoa tähän väliin. Corolla tuli ajokuntoon ja meni rekisteriin viime syksynä, joten tänä kesänä on tullut silloin tällöin ajeltua. Viime viikonloppuna tuli 150km ajeltua mökkireissua. Hyvin pelitti, mitä nyt tyhjäkäynti oli välillä hukassa :D

rTPxZi8.jpg
 
Eikö tämän ketjun tarkoituksena ole myös keskustella niistä omista/toisten autoista eikä olla pelkkä kuvagalleria? Eikö se silloin ois sama mennä vaikka selaamaan nettiautoa?
En ymmärrä. Miksei sitten perusteta ketjua yleistä keskustelua autoilusta.. Ei mutta sellainen on jo olemassa. Sama tauti vaivaa koko foorumia ja vähän kaikkia muitakin foorumeita. Aina voi tehdä asioita vähän paremmin
 
Muutenhan kaikenlainen keskustelu täällä ilmenevistä autoista on jees, paitsi sillon kun se menee vänkäämiseksi tai muuten karkaa aiheesta.
 
En ymmärrä. Miksei sitten perusteta ketjua yleistä keskustelua autoilusta.. Ei mutta sellainen on jo olemassa. Sama tauti vaivaa koko foorumia ja vähän kaikkia muitakin foorumeita. Aina voi tehdä asioita vähän paremmin
Älä sitten omalta osaltasi levitä lisää sitä "tautia". Palaute-ehdotuksille kun on oma ketju olemassa. ;)
 
No jos olis sellanen nappi et tämä ei kuulu tähän keskusteluun, vaan sivuaa sitä, toi mun viesti olis menny sinne? edit:
Anteeksi asiaton kommentointi, jotkut trollit onnistuu tehtävässään hyvin
 
CD81B48F-93F3-4C72-875B-7A53D33AB326.jpeg
Tässä pari viikkoa sitten tuli hommattua -13 Skoda Octavia 2.0 TDI DSG elegancella.
Varusteina mm: Webasto, 8” navi, Cantonin Hifit, Nahka/Alcantara jakkarat.
Ei mitään kovin kummallista, mutta kyllähän tuolla ihan mielellään ajelee :)
 
Hauska ketju selailla ja katsella ihmisten autoja. Valitettavasti pönkittää hieman autokuumetta, vaikka tämän yksilön vasta toukokuussa hommasinkin. Houkuttelisi tuollainen 200+ hp bensapeli. Ketjusta intoutuneena laitan omani myös.

Kyllähän tuohon manuaaliin on tottumista taas kun automaatilla tuli ajeltua 6v.

Audi A4 2.0 TDI 150hp/320nm vm.2014 manuaali quattro. Lastulla lähtisi karvan yli 200hp/390nm.

Kuvat otettu toukokuussa. Parempi puolisko sattui istumaan autossa tuolloin niin piti sensuroida karvan verran. Ammattitaito 10/10 (paint).


Audi_edestä_edited.png Audi_takaa_edited.png
 
Viimeksi muokattu:
CD81B48F-93F3-4C72-875B-7A53D33AB326.jpeg
Tässä pari viikkoa sitten tuli hommattua -13 Skoda Octavia 2.0 TDI DSG elegancella.
Varusteina mm: Webasto, 8” navi, Cantonin Hifit, Nahka/Alcantara jakkarat.
Ei mitään kovin kummallista, mutta kyllähän tuolla ihan mielellään ajelee :)

Ihan uteliaisuutta jos saa kysyä, paljonko jouduit köyhtyä?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 491
Viestejä
4 554 110
Jäsenet
74 993
Uusin jäsen
hollow

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom