Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Tätä samaa se on ollu viimeiset 20v. Jo 90-luvun lopulla oli laulu, että ei näitä nykyautoja voi korjata tai tehdä yhtään mitään.
Totta. Näinhän se tosiaan meni. Itsellä eka auto oli Opel Kadett 1989 1.6 kaasari. Ei ollut vielä ABS jarruja tai turvatyynyjä. Kaasarin takia sähkötkin oli yksinkertaiset. Toka auto Opel Vectra 1997 1.7TD, jossa siis jo oli kaikki mahdolliset herkut, eli ABS ja kaksi turvatyynyä. Moottori oli vielä vanhaa diesel mallia. Välissä oli Volvo V50 ja Peugeot 407 2005, mutta myin pois kun alkoi tulla niin paljon vikoja.

Nyt sitten nuo muutaman satasen halppikset. Citroen Xantia -00 2.0hdi 110 ja Seat Cordoba -00 1.9tdi 90. Seatissa ei ABS jarruja ole. Nuohan on jo sitä sähköistä "ufo" teknologiaa, kun on suoraruiskudiesel moottoreilla. On osoittautuneet kumminkin luotettaviksi, kun voi ajaa yli 500tkm tuolla tekniikalla.

Vähän myöhemmin tuli sitten suuremmat litratehot ja moottorin materiaaleissa säästettiin ja kevennettiin. Lisäksi ainakin hiukkasloukku tuli 2004 vuonna. Mutta kyllä ainakin vielä Mersun dieselillä ajetaan tosi suuria kilometrejä. Lisäksi päästöt on aivan uusissa (mersuissa) pienet.

Tuossa ilmeisesti se Volkkarin tdi kone. Löytyy jo esim sähköinen kaasupoljin. Alkaen 1996.
VAG AHU -moottori – AutoWiki
 
Kyllä tuo on ihan ansaittu maine nuo ranskalaisten huonot sähköt, itselläkin on ollut kaikenlaista. Yleensä se on hapettunut liitin, joka lähtee kuntoon ihan puhdistusspraylla, että sinänsä korjaaminen on usein aika simppeliä. Mulla on kyllä ollut huono tuuri autojen kanssa muutekin, kun omistamani Daewoo, Volvo, Lexus ja Peugeot on kaikki jättäneet tielle ainakin kerran.
 
Joo olen mä nähnyt 2010 relluja missä mittaristo sekoilee, pyyhkijät pyyhkii miten sattuu ym. jokaisessa on ollut yhteinen tekijä, ajettu vain ilman mitään ylläpitoa ja ehkä vaihdettu öljyt silloin tällöin. Suolapaska ja sähkö ei sovi hyvin yhteen ja kun se suolapaska vähän muhii siellä konehuoneessa sähköosien kanssa niin lopputulos on "sähkövika" ja rellu on paska auto.;)
2012-mallin Citroenin omistaneena voin kertoa, ettei se ole mistään suolapaskasta kiinni. Tosta meni esimerkiksi mittariston näyttömoduuli yllättäen pimeäksi ja multimediajärjestelmä buuttailee satunnaisesti.

Ja kuten yllä mainittua, täytyyhän sen kestää 10 vuotta normaaleja talvikelejä, kuten muut merkit kestävätkin.
 
Olen omistanut aikoinaan Peugeot 307 vuosimallia 2003 sekä 407 vuosimallia 2006, ja molemmissa oli niin paljon sähkövikaa, että se oli kummankin kohdalla syy myyntiin (en kerrasta oppinut vaan oli toistamiseen kokeiltava onnea, metsään meni). Varsinkin kosteilla ja pakkaskeleillä airbag, pollution yms faultit tuli niin tutuksi, että hermot meni. Välillä oli mittaristo kuin joulukuuseessa. Eikä ollut mitään maanantaikappaleita, ainakin kun merkkifoorumeilla kirjoitteli asioista ja muiden kokemuksia vertaili.

Työkaverilla on tällä hetkellä kakkosautona 2005 Renault Laguna, ja siinäkin akkukenkää saa aina välillä irroitella että saa nopeus/bensamittarin takaisin henkiin. Myös audiopuolella jotain fibaa satunnaisesti.

Nykytilassa ranskalaiset varmasti jo parempia sähköosien laadussa (pelleiltään aina ollut moitteettomia), mutta kyllä ainakin itselläni aikanaan meni maku niihin, ja luottamusta on vaikea voittaa takaisin.
 
Joo olen mä nähnyt 2010 relluja missä mittaristo sekoilee, pyyhkijät pyyhkii miten sattuu ym. jokaisessa on ollut yhteinen tekijä, ajettu vain ilman mitään ylläpitoa ja ehkä vaihdettu öljyt silloin tällöin. Suolapaska ja sähkö ei sovi hyvin yhteen ja kun se suolapaska vähän muhii siellä konehuoneessa sähköosien kanssa niin lopputulos on "sähkövika" ja rellu on paska auto.;)
Meinaat että se moottoritilan pesu kuluu huolto-ohjelmaan tai että on edes hyvä idea?

Mulla yleensä pysyy autot kohtalaisen pitkään, esim 5v:stä 10v tai jopa yli 15v ikään saakka. Kertaakaan en ole onnistunut saamaan ”sähköjä sekaisin” esim Volkkarista, Volvosta tai Audista edes yli 10v iässä vaikkei noihin ole hirveästi muuta tehty kuin perushuollot (Audiin 2v välein).

Passatissa alustajumppaa toki aikoinaan ja kerran Boschin ABS-yksikkö uudelleenjuotettiin yli 10v iässä (sama vika merkistä riippumatta; tärinä rikkoo sillat).

Viimeinen auto josta mulla esim. mittaristo sekosi oli oli vm. 1992 Nissani...
 
Tullut rapotteja offtopicista, joten jätetääs se jatkossa pois, ketju on pääasiassa omien autojen esittelyyn ja toisten esittelemien autojen kommentointiin.:swait:
 
Viikonloppuna tuli ostettua elämäni ensimmäinen auto! (autoilua on takana useita vuosia, mutta alla on ollut esim. vanhempien tai avovaimon auto). Kyseessä on siis vuoden 2017 Renault Megane Tce 130 Bose eli korkein varustetaso. Erikoisimpia varusteita ovat varmaan hierova kuskin penkki ja värillinen sisätilanvalaistus. Edellisten sivujen keskusteluihin viitaten, niin ainakin omasta mielestäni ”uusi” auto tuntuu tällä hetkellä erittäin hyvältä, kun edelliset ajossa olleet autot ovat olleet aina vähintään 15 vuotta vanhoja.:cigar2: Tiedä sitten osaako uutta autoa arvostaa enää parin vuoden ajojen jälkeen ja ostaako jatkossa vanhempia autoja. Saa nähdä.

Olin aina ajatellut, että en osta ranskalaista autoa, johtuen pitkälti siitä ne eivät nauti suuren yleisön suosiosta vaan kaikki haukkuvat niitä esim. sähkövioista. Rakastuin kuitenkin ensi näkemältä tämän kyseisen auton väriin ja muotoihin, joten aloin pohtia, miksi en muka voisi ostaa ranskatarta? Kaikissa automerkeissä on kuitenkin omat vikansa ja jokainen auto on oma yksilönsä. Ikinä ei tietä kestääkö jokin auto perus huolloilla maailman tappiin asti vai hajoaako ensimmäiseen mutkaan. Ostopäästöstä helpotti myös se, että autossa on jäljellä takuuta 3v/85 tkm.

IMG_20180723_153836_LI.jpg IMG_20180723_154055_LI.jpg
Nättejä nämä nykyranskattaret ovat. Väri on myös erittäin miellyttävä :tup:
 
Onko kellään uutta Peugeot 5008:a? Kiinnostaisi kuulla omistajan kommentteja autosta.
 
Onko kellään uutta Peugeot 5008:a? Kiinnostaisi kuulla omistajan kommentteja autosta.
1.5 BlueHDi EAT8 Allure tuli laitettua. 7 paikkaisena, adaptiivisella vakkarilla, älyavain+sähkökontilla ja 360-kameroilla. 6 l/100km menee aikalailla, autoon mahtuu nätisti vaikka joka paikalle turvaistuimet, eli tilaa on hyvin. Teho riittää minun mielestä myös ihan hyvin, moottoritielle ehtii ja rekkojen ohi pääsee. Muutaman tuhannen kilometrin kokemuksella kestävyydestä ei tarvi vielä puhua. Matkaa on nätti ajaa vakkarin avustuksella, auto kulkee jämäkästi ja pieneen rattiin tottuu nopeasti eikä nyt kaipaa mitään ruoria ratiksi. Parkkeeraaminen on helppoa kameroiden avulla ja auto on kohtuullisen ketterä. Parkkiin auto osaa myös itse ajaa (kamerapaketin mukana tuleva lisävaruste) , tosin jalka kannattaa pitää jarrulla jotta ei tule turhan vauhdikasta hommaa kuten minulla ensimmäisellä kerralla..
5008.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Ihan mielenkiinnosta. Toimiiko tässäkin vaan moottorijarrun kanssa vakkari niin kuin 2013-> pre-facelift 308:ssa vai tuleeko jarrut myös mukaan?

Kaikki PSA:n adaptiiviset vakkarit jarruttaa myös jarruilla. (Myös pre-facelift 308 T9 toimii näin) Normivakkarit sitten ei yleensä käytä, kuin moottorijarrua.
 
Jarruttaa ja pysähtyy edellä menevän auton mukaan mutta ei jarruta paikalla olevan, vaikkapa liikennevaloissa odottavan, auton mukaan. Liikkeelle auto ei osaa itse lähteä vaan täytyy kiihdyttää 30km/h ja aktivoida vakkari uudestaan.
 
Kaikki PSA:n adaptiiviset vakkarit jarruttaa myös jarruilla. (Myös pre-facelift 308 T9 toimii näin) Normivakkarit sitten ei yleensä käytä, kuin moottorijarrua.
Asiaa sivuten; ekan kerran kun säädin 2011 mesen vakkarin 50:n 80 vauhdista niin yllätyin kovasti kun auto heitti käytännössä jarrut pohjaan. Eikä siis adaptiivinen. :D
 
Kaikki PSA:n adaptiiviset vakkarit jarruttaa myös jarruilla. (Myös pre-facelift 308 T9 toimii näin) Normivakkarit sitten ei yleensä käytä, kuin moottorijarrua.

No ainakin tuolla 2016 308 SW bensa 130A Allure Editionilla ei tunnu yhtä kovin vakkarijarrutus kuin kaverin W212 Mersussa.

Edit. Ei ollut päivittynyt nuo jälkeen tulleet viestit :D
 
Asiaa sivuten; ekan kerran kun säädin 2011 mesen vakkarin 50:n 80 vauhdista niin yllätyin kovasti kun auto heitti käytännössä jarrut pohjaan. Eikä siis adaptiivinen. :D

Bemarissa sama. Tosin enemmän häiritsee että auto ei osaa moottorijarruttaa vaan hoitaa hidastelun (normivakkari siis) ihan jarruilla. Lisäksi jarruttaa liikaa eli jos vakkari vaikka 85km/h säädetty ja alamäessä kiihtyy vauhti niin seuraa jarrutus ja vauhti --> 82-83km/h.
 
Bemarissa sama. Tosin enemmän häiritsee että auto ei osaa moottorijarruttaa vaan hoitaa hidastelun (normivakkari siis) ihan jarruilla. Lisäksi jarruttaa liikaa eli jos vakkari vaikka 85km/h säädetty ja alamäessä kiihtyy vauhti niin seuraa jarrutus ja vauhti --> 82-83km/h.
Onhan tuossa hyvätkin puolet. Esim. 60-alueella laitat vakkariin nopeudeksi 67 ja tulee pitkä jyrkkä alamäki. Normaali vakkari ei hidasta vaan antaa auton rullata vapaasti. Nopeus voi helposti nousta 75 ja alhaalla poliisit tutkaamassa ja tuloksena sakot. Bemarin tapa taas tosiaan pitää nopeuden siinä halutussa ja säästyt sakoilta.
 
Onhan tuossa hyvätkin puolet.

On ehdottomasti, mutta pitäisin järkevämpänä että alkuun vakkari vaihtaisi vaikka yhden vaihteen pienemmälle ja jarruttaisi siten. Vasta jos moottorilla ei vauhti järkevästi hiljene niin sitten jarruilla.
 
Bemarissa sama. Tosin enemmän häiritsee että auto ei osaa moottorijarruttaa vaan hoitaa hidastelun (normivakkari siis) ihan jarruilla. Lisäksi jarruttaa liikaa eli jos vakkari vaikka 85km/h säädetty ja alamäessä kiihtyy vauhti niin seuraa jarrutus ja vauhti --> 82-83km/h.

Audissa rupeaa jarruttelemaan jarruilla, jos nopeus nousee yli 2km/h säädetystä. Ärsyttävä ominaisuus ja mieluummin ottaisin tuon niin, että antaisi rullata vain vapaasti.

E90:ssä osasi tarjota pienempää vaihdetta. Muuten tuo vakkari olikin tuossa aika perseestä ja esim. nopeus varmaan tippui -5 km/h vähäänkään jyrkempään ylämäkeen.
 
E90:ssä osasi tarjota pienempää vaihdetta. Muuten tuo vakkari olikin tuossa aika perseestä ja esim. nopeus varmaan tippui -5 km/h vähäänkään jyrkempään ylämäkeen.

Mulla siis F31. Jännä että muutettu vakkarin toimintaa sukupolvien välillä. Tasaisella ja ylämäkeen toimii kyllä hyvin ja vaihtaa tarvittaessa pienemmälle jne.
 
Ai että on ikävää omaa 159:ää. Luotettavin auto neljän vuoden omistushistorialla. Ei jättänyt kertaakaan mihinkään, käynnistyi aina pakkasilla ja oli lämmin talvisin. Hieno hankinta, vihaajat vihaa toki, mutta ainahan se on Alfojen kanssa.
 
Plus vittu toi on nätti. Toi keula on vaan yks näteimmistä nykykipoista. Noi valot on pornoa. Nimimerkillä tuli "pikkusen" kuolattua noita nopeampia versioita kun olin Alfoja korjaamassa kun tuo malli tuli.
 
Silmää miellyttävä tuo Alfa on, siitä ei pääse mihinkään. Tuttavapariskunnan rouvalla tuollainen oli kolmisen vuotta käytössä, ja sitä korjattiin tuhansilla ja taas tuhansilla euroilla sinä aikana. Lähti sitten lopulta vaihtoon kun rahanmenolle ei loppua näkynyt. Ja ihan merkkihuollossa käytettiin aina. Autolla oli ajettu muistaakseni myytäessä 120000km. Maanantaikappale? Ehkä, mutta onhan näissä sitä omaa eksotiikkaansa ja siihen kannattaa varautua...
 
Giulia QF ois kyllä semmonen auto minkä vois ostaa jos kompastuis loton voittokuponkiin tai vastaavaan. Ihan sama onko 6kk vuodesta pajalla kun on niin perkeleen hieno auto. 159 keula kyllä ehkä vielä siistimpi, oispa vaan takavetonen.

Alfa03.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Giulia QF on kyllä hienoin Alfa koskaan. Nettiautossa yksi näkyy olevan myynnissä, mutta hinta sellainen että katselun asteelle jää :D
 
159 jäi käteen nettihuutokaupasta, reippaan 1500e kustansi kuluineen. Vikoja ja vaurioita toki löytyy aika tavalla, tuo kuva on aika fiksusti otettu kun vain tuo konepellin ruostetäplä on näkyvissä. Pelkääjän ovesta on koitettu jollain astetta järeämmällä läpi, että näyttää oven vaihto helpoimmalta fiksaukselta.

Ja kuvien perusteella toki ostin, en käynyt etukäteen kurkkimassa. Onneksi kuitenkin kauppias oli suhteellisen hyvin dokumentoinut vauriot ilmoituksessa. 197tkm, vm. 2007 ja 2.4JTDm.
 
Mulla oli vm. 2003 156 JTS 2.0 "boselift". Voi jumalauta mikä paskaläjä se oli. Maksoi 5500€ ja korjauksiin meni saman verran kahden vuoden aikana. Alfaan erikoistunut Automilanokin vaihtoi väärää osaa 1500 eurolla heti alkuun. Oli niin susipaska yksilö, että ottaa vieläkin päähän. Ihan mahtava ajettava tosin, ainakin silloin kun pysyi kasassa.

159 näyttää vieläkin hyvältä ja niin tekevät myös uudetkin mallit, mutta ei noita oo tehty palkansaajille. Paalua pitää olla niin paljon, että voi unohtaa auton sinne tien sivuun ja jatkaa matkaa vaikka taksilla.
 
1.5 BlueHDi EAT8 Allure tuli laitettua. 7 paikkaisena, adaptiivisella vakkarilla, älyavain+sähkökontilla ja 360-kameroilla. 6 l/100km menee aikalailla, autoon mahtuu nätisti vaikka joka paikalle turvaistuimet, eli tilaa on hyvin. Teho riittää minun mielestä myös ihan hyvin, moottoritielle ehtii ja rekkojen ohi pääsee. Muutaman tuhannen kilometrin kokemuksella kestävyydestä ei tarvi vielä puhua. Matkaa on nätti ajaa vakkarin avustuksella, auto kulkee jämäkästi ja pieneen rattiin tottuu nopeasti eikä nyt kaipaa mitään ruoria ratiksi. Parkkeeraaminen on helppoa kameroiden avulla ja auto on kohtuullisen ketterä. Parkkiin auto osaa myös itse ajaa (kamerapaketin mukana tuleva lisävaruste) , tosin jalka kannattaa pitää jarrulla jotta ei tule turhan vauhdikasta hommaa kuten minulla ensimmäisellä kerralla..
5008.jpg

Sopiiko kysyä mitä toi kustansi? Vissiin jotain 36k pintaan? Täytyy käydä jossain välissä koeajamassa, vaikka auton vaihto ei ole vuoteen vielä ajankohtainen. Tai mistäs sitä tietää vaikka innostuisi, onhan toi Octavia jo 1,5v vanha :nb:
 
Mulla oli vm. 2003 156 JTS 2.0 "boselift". Voi jumalauta mikä paskaläjä se oli. Maksoi 5500€ ja korjauksiin meni saman verran kahden vuoden aikana. Alfaan erikoistunut Automilanokin vaihtoi väärää osaa 1500 eurolla heti alkuun. Oli niin susipaska yksilö, että ottaa vieläkin päähän. Ihan mahtava ajettava tosin, ainakin silloin kun pysyi kasassa.

159 näyttää vieläkin hyvältä ja niin tekevät myös uudetkin mallit, mutta ei noita oo tehty palkansaajille. Paalua pitää olla niin paljon, että voi unohtaa auton sinne tien sivuun ja jatkaa matkaa vaikka taksilla.

Mitä kaikkea hajosi matkan varrella?
 
Toinen katti meni heti alkuun. Tai varmaan se oli mennnyt edellisellä omistajalla, mutta todistamatta jäi. Katin rikkoutuminen johtui viallisesta sytytyspuolasta - > sinne pääsi bensaa. Tämä ei tosin haitannut menoa ja päästötkin oli sallituissa rajoissa. Moottorin vikavalo vaan paloi koko ajan ja vikakoodit piti nollata aina ennen katsastusta, jotta sai sen läpi.

Sitten hajosi robovaihteistosta paineakku. Uusi olisi maksanut 50€ ebaystä, mutta virhediagnoosin vuoksi vaihdettiin hydrauliikkayksikkö 1500€, joka ei edes korjannut ongelmaa. Kiitti Automilano.

Tässä välissä taisi taas hajota sytytyspuola tai pari ja jokunen lambda. Lisäksi sähköt alkoivat temppuilla, vikavaloja- ja koodeja syttyi ja sammui silloin tällöin. Myös ilmastointi alkoi temppuilla niin, että välillä syötti vaan joko niin kuumaa tai kylmää kuin mitä pystyi.

Viimeinen niitti oli muistaakseni kytkinpaketin totaalinen lahoaminen. Joku laakeri oli mennyt koko paskan läpi, hintaa tuli tällekin toista tonnia. Tämän jälkeen myin auton parilla satasella manneille ja joku jobbari laittoi sen nettiautoon "vähän ajettuna ja hyvin huollettuna".

Öljyä auto söi reippaasti ja aina piti olla kontissa iso kanisteri kallista Liqui Molyn 10W60 ööliä. Olipahan aina tuoreet öljyt kun sitä kului niin paljon. Unohdin varmasti jonkun vian, mutta eiköhän tuosta saa jonkinlaisen kuvan tapahtuneesta.

Edit: no muistinpas vielä yhden. Ecusta ruostui liittimet niin, ettei auto enää tunnistanut sitä ja ajonesto jäi päälle eikö auto käynnistynyt. Exä soitti, että täällä se auto nyt lojuu toisella puolella kaupunkia duunipaikan parkkipaikkalla. Auto hinattiin marmoritiskin pihaan ja merkkihuolto pyysi uudesta yli tonnin, mutta onneksi eivät saaneet avainta koodattua siihen tjs. Vika saatiin lopulta korjattua sillä, että autosähkäri putsasi hapettuneet liittimet ja kuluja tuli vain muutama satku.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla oli vm. 2003 156 JTS 2.0 "boselift". Voi jumalauta mikä paskaläjä se oli. Maksoi 5500€ ja korjauksiin meni saman verran kahden vuoden aikana. Alfaan erikoistunut Automilanokin vaihtoi väärää osaa 1500 eurolla heti alkuun. Oli niin susipaska yksilö, että ottaa vieläkin päähän. Ihan mahtava ajettava tosin, ainakin silloin kun pysyi kasassa.

159 näyttää vieläkin hyvältä ja niin tekevät myös uudetkin mallit, mutta ei noita oo tehty palkansaajille. Paalua pitää olla niin paljon, että voi unohtaa auton sinne tien sivuun ja jatkaa matkaa vaikka taksilla.
Itsellä oli vähän aiemmin 1999 Alfa 156 TS 2.0. Maksoi myös 5500€. Heti ekaan katsastukseen piti vaihtaa eteen molemmin puolin ylätukivarret ja raidetangon pää. Taakse iskarit ja jouset ja muutoskatsastaa alustasarja. Jakohihnahan tuosta oli jo alle 200tkm katkennut ja uusi jakohihna oli ihan löysällä 30tkm ajettuna ja täytyi kiristää.
Talvella ohjaustehostimen öljyt vuosi jalkatilaan ja uusi tehostin olisi ollut 1000€ + työt. Ebaysta purkuosa oli jotain 160€. Airbag valo alkoi palamaan, vaikka autossa oli vain kuskin tyyny. Ilmastointia ei ollut. Töötti meni rikki. Lasinpyyhkijä lakkasi toimimasta, mutta moottorin hiilet sai korjattua. Takakontin pumput meni rikki. 250tkm ajettuna alkoi vilautella öljynpaineen valoa ja venttiileistä kuului vähän karkeaa ääntä. Tuntui että moottori olisi menossa pikkuhiljaa rikki. 2 -> 1 vaihtaessa vaihdelaatikko rusahti, että siinäkin oli jotain vikaa. Moottorin letkulämmitin lämmitti moottoria huonosti ja moottori kävi konkkaamalla. Ei saanut lämmittää ollenkaat, tai 2-4 tuntia, että lämpöanturitkin varmasti lämpesi. Kampiakselin asentotunnistin meni rikki. Jotain 50tkm taisin autolla ajaa. Niin ja pohja alkoi ruostumaan pahasti. Kahteen katsastukseen piti hitsata. Myös moottoritilasta löytyi ruostunut aika iso reikä.

Itsellä ei silti mitään kauhean kallista. Ihan hyvä ajaa mutkateitä tuo 155hv. Viat sai itse korjattua. Ohjaustehostin olisi ollut liikkeessä ehkä 1500€, kun moottorin apurungon täytyi purkaa pois. Peugeot 406 hdi meni sitten huolettomasti ainakin 448->525tkm. Vähän toista luokkaa ranskiksen laatu, verrattuna vuotta vanhempaan Fiiattiin (Alfaan). Alfa 159 ihan hieno, mutta taisi sitäkin tuo ohjaustehostimen hajoaminen vaivata. Laatu varmaan parempaa, kun hinnat 3000€ vs 156 oli silloin alle 1000€. 159 ei varmaan niin pahasti ruostu.
Alfabbs.fi - katso viestiketjua - 159 Hammastanko vuotaa
 
Itsellä oli tuo 159, missä olisi pitänyt olla kaikki ongelmat: hammastanko, vaihteisto, ilmastointi jne. mutta toimi luotettavasti. Alkuperäinen ei shimmattu M32 laatikko pelitti hyvin, hammastanko sekin alkuperäinen ja pelitti hyvin, jakoketjun siinä sai vaihtaa mikä on ihan normaali 150tkm vaihtotoimenpide noissa Opelin 2.2 moteissa, mutta senkin kustansi Autokeskus josta propsit heille. Tarkemmin kun muistelee, niin ei-kuluvina osina meni omassa omistuksessani:

Jakoketjun vaihto, koska tyyppivika
Takajouset

Autolla tuli rässittyä 122tkm -> 173tkm ja nyt siinä mittarissa omistajalla joku 210tkm ja vieläkin menee. Tää oli myös niitä ihan ekan erän autoja mitä tehtaalta tullut ulos, eli kaikki lastentaudit olisi pitänyt olla läsnä.
 
Hei, alfat on sellasia että 60/50 mahis saada täysin viaton, tai sitten saada se jossa on vikaa senkin edestä. Sama tietyissä ranskalaisissa aikanaan. Peräkkäiset autot linjalta ja toinen levisi kokoajan, toinen taas oli täysin viatta vuosia vuosia.
 
Sopiiko kysyä mitä toi kustansi? Vissiin jotain 36k pintaan? Täytyy käydä jossain välissä koeajamassa, vaikka auton vaihto ei ole vuoteen vielä ajankohtainen. Tai mistäs sitä tietää vaikka innostuisi, onhan toi Octavia jo 1,5v vanha :nb:
Olin vissiin huono tinkimään kun hinnaksi jäi 37k. Kyselin kyllä ensin sähköpostitse tarjoukset joka paikasta josta olin valmis auton hakemaan. Paikallinen ei ollut edullisin, mutta pudottivat sen verran ettei kannattanut kauempaa hakea. Kyllähän sitä kokeilla kannattaa! :tup:
 
1.5 BlueHDi EAT8 Allure tuli laitettua. 7 paikkaisena, adaptiivisella vakkarilla, älyavain+sähkökontilla ja 360-kameroilla. 6 l/100km menee aikalailla, autoon mahtuu nätisti vaikka joka paikalle turvaistuimet, eli tilaa on hyvin. Teho riittää minun mielestä myös ihan hyvin, moottoritielle ehtii ja rekkojen ohi pääsee. Muutaman tuhannen kilometrin kokemuksella kestävyydestä ei tarvi vielä puhua. Matkaa on nätti ajaa vakkarin avustuksella, auto kulkee jämäkästi ja pieneen rattiin tottuu nopeasti eikä nyt kaipaa mitään ruoria ratiksi. Parkkeeraaminen on helppoa kameroiden avulla ja auto on kohtuullisen ketterä. Parkkiin auto osaa myös itse ajaa (kamerapaketin mukana tuleva lisävaruste) , tosin jalka kannattaa pitää jarrulla jotta ei tule turhan vauhdikasta hommaa kuten minulla ensimmäisellä kerralla..
5008.jpg

Tää on kyl hieno!
 
Olin vissiin huono tinkimään kun hinnaksi jäi 37k. Kyselin kyllä ensin sähköpostitse tarjoukset joka paikasta josta olin valmis auton hakemaan. Paikallinen ei ollut edullisin, mutta pudottivat sen verran ettei kannattanut kauempaa hakea. Kyllähän sitä kokeilla kannattaa! :tup:

Nyt vasta huomasin, että autosi on diesel-malli. Bensakoneella, joita olen katsellut taitaa olla vähän halvempi.

Samalla tuli huomattua, että adaptiivista vakkaria ei saa bensakoneeseen. Se onkin deal breakkeri ja Peugeotti saa jäädä kauppiaalle.
 
Viimeksi muokattu:
Mielekästä keskustelua täällä viime ajat ollut. Käytin oman RS Skodan ohjelmoitavana, ja voin suositella. Autokuume laski kummasti, kun väännöt ja tehot nousivat ja kulutus hieman laski l/100km.
 
Nyt vasta huomasin, että autosi on diesel-malli. Bensakoneella, joita olen katsellut taitaa olla vähän halvempi.

Samalla tuli huomattua, että adaptiivista vakkaria ei saa bensakoneeseen. Se onkin deal breakkeri ja Peugeotti saa jäädä kauppiaalle.

Saahan, mutta sitten pitää vaan ottaa isommalla 1.6:sella THP:llä, että saa. "Sis. jarrutustoiminnon. Saatavana e-THP 165 Automaatti, PureTech 180 EAT8-automaatti, BlueHDi 120 Automaatti, BlueHDi 130 EAT8-automaatti, BlueHDi 180 Automaatti sekä BlueHDi 180 EAT8-automaatti"
 
Mielekästä keskustelua täällä viime ajat ollut. Käytin oman RS Skodan ohjelmoitavana, ja voin suositella. Autokuume laski kummasti, kun väännöt ja tehot nousivat ja kulutus hieman laski l/100km.
Ihan oikeasti laski toteutunut kulutus? Ei mulla vaan.
 
Saahan, mutta sitten pitää vaan ottaa isommalla 1.6:sella THP:llä, että saa. "Sis. jarrutustoiminnon. Saatavana e-THP 165 Automaatti, PureTech 180 EAT8-automaatti, BlueHDi 120 Automaatti, BlueHDi 130 EAT8-automaatti, BlueHDi 180 Automaatti sekä BlueHDi 180 EAT8-automaatti"

Näinpä olikin. Vaikka lähti aiheesta, niin nyt alkaa mennä off topiciksi, joten lopetan tähän.
 
Tuli kyllästyttyä alkuvuodesta jatkuvaan epäonneen käytettyjen romujen kanssa, ja nappasin sitten uuden käyttöauton tehdastilaukseen maaliskuussa. Tuollainen liitteessä näkyvä Golf 1.5 TSI (110kW) DSG Highline piti päräyttää, ja pitihän siihen rastittaa vielä ajoavustinpaketti, Webasto, ergoActive-penkki, Dynaudio, tummat takalasit, 5v/150tkm takuu, DCC (dynaaminen alusta), lämmitettävä ratti vaihdeläpysköillä, kääntyvät valot ja tottakai sininen metalliväri.

Aika miellyttävä käyttökippo tuosta kuoriutui, kun länttäsi riittämiin varusteita. Alustan säätöjen kanssa on hauskaa kikkailla ajotilanteiden mukaan, ja penkin "hieronta" on ihan mukava lisä pidemmillä maantiesiivuilla. Kulutus on pyörinyt 6l/100km molemmin puolin, ja alkuviikosta tuli kellotettua yhdelle tankilliselle 5.2l/100km kulutus tankkauksesta mitattuna pelkässä maantieajossa. 2.7. tuon auton sain ajoon, ja nyt siinä onkin jo reilu 4600km mittarissa. Normaalisti ei tulisi näin paljoa ajettua kuukausitasolla, mutta onneksi auto ehti tulla ennen kesän ajoja :)

E: Niin, ja näissähän on tosiaan vakiona jo yhtä sun toista Highlinessä. ACC, navigaattori, peruutuskamera ja -tutkat, digimittaristo ja KESSY nyt tärkeimpinä.

keula.jpg
 
Tuli kyllästyttyä alkuvuodesta jatkuvaan epäonneen ... ja nappasin sitten uuden ... TSI (110kW) DSG Highline piti päräyttää...
o_O

Onnea uudesta autosta.

Kerro sitten viimeistään 2-3v päästä tuolla aiheelle pyhitetyssä ketjussa onko VAG saanut nuo ”klassikot” (TSI ja DSG) toimimaan jo yli 100tkm ilman vaihtoa.

Siis kiinnostaa ihan oikeasti. Ei ollut edes vittuilua. Ainakaan kovin paljoa. :D
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 328
Viestejä
4 491 816
Jäsenet
74 194
Uusin jäsen
Juhisti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom