Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Tuli haettua satunnaiseen tavaran kuskaukseen ja ihan muuten vaan VW T4 Caravelle -02. Lyhyt 75kW 2.5TDI, matkailuautoksi rekisteröity 8 paikkainen kulkine, 320 tkm ajettu ja muuten ihan kohtuullisessa kunnossa. Alle nakkasin Audi A8:n vanteet renkaineen (kantavuuskin riittää). Pientä fiksiä tiedossa ja taidan myös lastuttaa ja madaltaa perusamistelun hengissä sekä kaivella jostain parempia penkkejä ainakin eteen.

14567831.jpg
 
Aikaisempi XC70 D5 AWD vaihtui uudempaan, nyt ajossa V70 T6 AWD Summum Business -varusteilla, extroina mm. Four-C -alusta ja Premium Sound System. Ulkonäkö sopii omaan makuun, tyyliin käänteinen R-design. :psmoke:

V70_vasen.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Pasaati kesäkuntoon. Ruostevauriot kun vielä jaksais korjata ja muovilistat ehostaa. Tietty madaltaa myös pilalle. :joy:
yUyQNLJ.jpg
 
Pasaati kesäkuntoon. Ruostevauriot kun vielä jaksais korjata ja muovilistat ehostaa. Tietty madaltaa myös pilalle. :joy:
yUyQNLJ.jpg
Ovatko nuo b6 mallin kuraläpätkin mallia "kaartentappajat" eli niin jäykät, että kun osuu esim kanttariin niin eivät jousta about yhtään vaan raapii lokaria?

Omasta b7:sta revin heti helvettiin ja laitoin motonetin mustaa 2mm muovimattoa pikkulirpakkeet muoviniiteillä kiinni sisälokariin. :tup:
 
Ovatko nuo b6 mallin kuraläpätkin mallia "kaartentappajat" eli niin jäykät, että kun osuu esim kanttariin niin eivät jousta about yhtään vaan raapii lokaria?

Omasta b7:sta revin heti helvettiin ja laitoin motonetin mustaa 2mm muovimattoa pikkulirpakkeet muoviniiteillä kiinni sisälokariin. :tup:
Taitaa olla hyvinkin tuollaset, ei paljoa jousta. Lähtee kyllä pois, kun pitää noiden alta hioa ja maalata. Mut pakko kans kehitellä sit joku suoja ettei oo uudestaan kivien hakkaama kulma. :)
 
Taitaa olla hyvinkin tuollaset, ei paljoa jousta. Lähtee kyllä pois, kun pitää noiden alta hioa ja maalata. Mut pakko kans kehitellä sit joku suoja ettei oo uudestaan kivien hakkaama kulma. :)
Kuvattu perunalla, mutta ehkä näistä saa hieman selvää.
Alla siis vaan mallailtu tuota kuraläppää ja myllyä näytetty tämän jälkeen pellille tuosta kohdasta mistä hiertänyt maalia naarmuille.

481AcRV.jpg

KPLcXH2.jpg
 
Keväällä tuli tämmönen uitettua saksanmaalta
28152413_150291735656045_175909533888020480_n.jpg


Photo%2026.3.2018%2018.12.01.jpg

2005 (valmistettu 04/2005) 1.8t quattro, 6v manuaali, nahka-alcantara penkein.

Kauneusvirheenä vielä vähemmän yllättäen hanskalokeron sarana poikki, molemmat etulokarit ikävästi ruosteessa ja toisen kyljen on sakemanni kolhinut johonkin. Ei pahasti onneksi.
2din pioneerin soitin tuli nyt torstaina haettua postista, sille pitäisi keksiä kaveriksi hyvä peruutuskamera ennenkuin alan ihmettelemään asennusta.

Tuonnin jälkeen tuli teetettyä jakopääremppa ja etupään laakerit uusiksi, katsastusmiehen mieliksi poikkinainen jousi vaihtui s-line alustan madallettuihin.
Photo%2011.5.2018%2019.40.15.jpg

(kebumestan lasin läpi kuvattu zoomilla... :D )
 
Viimeksi muokattu:
Eikö saksasta löytynyt parempikuntoista yksilöä vai miksi päädyit juuri tuohon?
 
Tää oli nelisen tonnia halvempi kuin seuraava missä oli sama sisusta.
edit: ja 8000e halvempi kuin se harmaa mikä myytiin jyväskylästä alkuvuodesta
 
Tää oli nelisen tonnia halvempi kuin seuraava missä oli sama sisusta.
edit: ja 8000e halvempi kuin se harmaa mikä myytiin jyväskylästä alkuvuodesta
Mielenkiinnosta että mitä tuolle tuli hintaa saksasta kaikkine kuluineen ja mikä olisi ollut suomessa vastaavan?
 
5k auto, 1200e rekkakuljetus, 480e välittäjän kulut sisältäen "uuden" akun ja bensaa suomessa. Veroja tuli aika tarkkaan 3k josta pitäis muotoilla valitus kun vertailuautoina on käytetty B7 korisia, varmaan vuosimallin takia. Pikkuhiluja rekisteröinteihin ynnämuuhun.

B6 avo josta mainitsin on nettiauton muistissa, myyntihinta olikin 11900, eli 7k eroa. My bad. Saksassa seuraava alcantarapenkeillä oli silloin 8k ja ne oli muistaakseni kermanvaaleat, muuten ruskeilla puusomisteilla.

Parilla tonnilla tuota on jo ylihuollettu, jossain välissä kesää noi lokarit ja se kyljen naarmu pitää vielä laittaa kuntoon. Kesärenkaat ja vanteet ostin, jätän auton mukana tulleet 17" talvivanteiksi. Ekan kuvan 16" on rengasliikkeestä haetut kitkat+vanteet n. 150e :D

Loppupeleissä hyvin samoihin tää menee, toki huoltoja, renkaita ja vanteita nyt voi ostella suomestakin hankittuun autoon.
 
5k auto, 1200e rekkakuljetus, 480e välittäjän kulut sisältäen "uuden" akun ja bensaa suomessa. Veroja tuli aika tarkkaan 3k josta pitäis muotoilla valitus kun vertailuautoina on käytetty B7 korisia, varmaan vuosimallin takia. Pikkuhiluja rekisteröinteihin ynnämuuhun.

B6 avo josta mainitsin on nettiauton muistissa, myyntihinta olikin 11900, eli 7k eroa. My bad. Saksassa seuraava alcantarapenkeillä oli silloin 8k ja ne oli muistaakseni kermanvaaleat, muuten ruskeilla puusomisteilla.

Parilla tonnilla tuota on jo ylihuollettu, jossain välissä kesää noi lokarit ja se kyljen naarmu pitää vielä laittaa kuntoon. Kesärenkaat ja vanteet ostin, jätän auton mukana tulleet 17" talvivanteiksi. Ekan kuvan 16" on rengasliikkeestä haetut kitkat+vanteet n. 150e :D

Loppupeleissä hyvin samoihin tää menee, toki huoltoja, renkaita ja vanteita nyt voi ostella suomestakin hankittuun autoon.
Eli kaikenkaikkiaan noin tonni jäi käteen verrattuna suomesta ostettuun jos oikein ynnäilin?
 
Onko ollut ongelmia tuossa harrastepelissä? On meinaan aika hyvin (kalliisti) hajoavaa sorttia.
170tkm mittarissa ja ei ole ollut ongelmia vielä ainakaan. Ei ole DSG tai jakoketju porsinut.
Jakoketjun saatan vaihtaa kesän jälkeen varmuuden vuoksi tai sitten odottelen, että alkaa rallattaa. Tällä autolla vaan tulee niin vähän kilsoja vuoteen. :)
 
170tkm mittarissa ja ei ole ollut ongelmia vielä ainakaan. Ei ole DSG tai jakoketju porsinut.
Jakoketjun saatan vaihtaa kesän jälkeen varmuuden vuoksi tai sitten odottelen, että alkaa rallattaa. Tällä autolla vaan tulee niin vähän kilsoja vuoteen. :)

Joo, sepä noissa VAG:n koneissa onkin suurin ongelma, kun siirryttiin jakoketjuun. 2.4 v6, 3.2 v6 ainakin ollut pirusti ongelmia. Erään korjaajan kanssa puhuin ja se totesi vaan, että jakoketju vaihtui, mutta vaihtoväli ei pidentynyt :D
 
Eikai toi 3,2 nyt mikään erityisen murheellinen kone ole? Muistan aikoinaan kun mk3 VR6 golfista oli samanlaista tilitystä, mutta niin vaan se omissa autoissa on monissa aikanaan ollut, että tuossa 200tkm +++ paikkeilla sille jakopäälle saa alkaa jotain tekemään vaikka merkki ja jakopään toteutus olisi mikä. Pari tonnia 200tkm välein ei nyt mitenkään erityisen kalliilta tunnu jos harrasteautona moinen on. Itse tehtynä ei taida maksaa puoliakaan siitä.

Jos ei ole sen vertaa rahaa käyttää niin kannattaa unohtaa käytännössä kaikki vähänkään erikoisemmat vehkeet.
 
Nyt kun päästiin vaginoihin niin oliko niissä B7 A4:sten 2.0 TFSI koneissa mitään kummempaa ongelmaa? Alkupään B8:ien öljysyöppöys pelottaa pois niistä mutta sitä ei kai noissa B7:ssa ole.
 
Nyt kun päästiin vaginoihin niin oliko niissä B7 A4:sten 2.0 TFSI koneissa mitään kummempaa ongelmaa? Alkupään B8:ien öljysyöppöys pelottaa pois niistä mutta sitä ei kai noissa B7:ssa ole.


Yhtälailla B7 on ongelmatapauksia. Tosin suuri osa niistä taitaa olla korjattu jo maahantuojan/myyjäliikkeen/edellisen omistajan piikkiin.

EDIT: Käsitykseni mukaan tuo 1.8 TFSI olisi parempi sen kestävyyden suhteen. Itse laitoin 2.0TDI:n ihan mielenrauhan takia :D Toki näissäkin on se öljypumppu...

EDIT2: Aika vaikea löytää edes sellaista audia, joka ei vähän söisi öljyä. Nimim. 3 kpl omistanut. Vakio on, että öljypurkki, jäähdytinneste ja ohjaustehostimen nestettä peräluukussa mukana. :D
 
Mun pitäis vaihtaa A6 3.0tdiq joko b6/b7 bensafarkkuun 1.8t bfb:llä tai sitten 1.9tdi ja pakuksi rekisteröitynä. Alkupään B7 1.8t oli myös ei-tfsi malleja ja meikäläistä kiinnostaa sellainen enemmän. Työajot vähentyneet niin paljon, ettei ison ja painavan diisselin pito ole kauhean kannattavaa.
 
Eikai tuota V6 voi niin erikoiseksi sanoa kun eikö se nyt vähän jokaisen isomman vagin nokalta löydy. Tuntuu ainakin todella yleiseltä tuttavien piiris olevan ollen just tyyliin joko tuo 3.2 tai sit 4.2 V8 arkiautona.

Jos harrasteautossa on tekniikkaa joka kestää arkikäyttöä niin halpaa harrastamistahan se on. Joku eksoottinen mitä saat olla konetta tiputtelemassa joka vuosi yms. niin pari tonnia menee äkkiä joka vuosi. Joku ferrarin jakohihnakin vaihdettava siinä missä näiden vagien normaali öljynvaihtoväli.
Itselläkin tuo oli käyttöautona ensiksi, mutta sitten vaan jäi "harrasteeksi" tai satunnaiseksi kauppakassiksi miten haluaa sanoa. Miettinyt että vaihtaisi jossain välissä vähän erikoisempaa autoon, mutta ollut sen verta mukava pirssi että ei ole kehdannut. Omat harrastepelit ovat sitten kakspyöräisiä :)
 
Noihin 1.8 ja 2.0 tfsi koneisiin tuli pysyvästi öljynkulutuksen korjaavat männät/renkaat vasta 2014. Ihan jos sellaista miettii niin tiedoksi. Ja alkaen vuodesta 2009 siis ongelmia. Tuo kannattaa huomioida vaikka olisi korjattu niin voi kuluttaa öljyä jos on ennen tuota 2014 tehty.

E: vasen kuvassa alkuperäinen ja oikea uudelleen suunniteltu korjaava mäntä.
uusi ja vanha mäntä.PNG
 
On se saatana toiki sellainen juttu että tässä on miljardeja moottoreita tehty niin kauan kuin polttomoottori on ollut ja vieläki on perusasiat hukassa:facepalm:

Toki tuosta samasta öljynsyönnistä ja tukkeutuvista öljyrenkaista kärsii aika moni moottori tänä päivänä kun vaihtovälit venytetään maksimiin ja sen yli.
 
EU:n vika kun puskevat uutta päästönormia jatkuvalla syötöllä. Volkkarilla oli vanhoja hyviä ja kestäviä koneita vaikka kuinka ja sitten piti ruveta kikkailemaan ja hilaamaan co2 päästöjä alas. Aivan turhaa puuhastelua jossain Euroopassa noitten kanssa pusaaminen kun puolet maailman väestöstä vetää jollain vanhoilla koppimopoilla öljy savuten.
 
Täytyy vielä sanoa että sitten kyllä kun tuo moottorikorjataan eli männä, männänrenkaat ja kiertokanget vaihdetaan, niin joutuu kyllä niin osiin purkamaan koneen, että vastaa täyttä moottoriremonttia, kulutusosatkin tulee samalla tarkistettua ja tiivisteet kaikki uusittua. Periaatteessa siis kun tuo öljyn kulutus korjataan niin moottorin käyttökilometrit aika hyvin nollaantuu, siihen päälle jos on hyvässä kunnossa auton kori niin on vielä paljon kilsoja edessä. Tietysti kyseessä on suunnitteluvirhe ja ilmeisesti VV-auto on aika myötämielinen näissä tulemaan vastaan kunhan löytyy merkkihuoltohistoria. Tämä kaikki siis nimimerkillä öljynkulutusmittaus menossa enkä ole penniäkään omaa rahaa laittanut, enkä kaiketi joudu laittamaankaan vaikken ole eka omistaja eikä takuusta enää tietoakaan.
 
Täytyy vielä sanoa että sitten kyllä kun tuo moottorikorjataan eli männä, männänrenkaat ja kiertokanget vaihdetaan, niin joutuu kyllä niin osiin purkamaan koneen, että vastaa täyttä moottoriremonttia, kulutusosatkin tulee samalla tarkistettua ja tiivisteet kaikki uusittua. Periaatteessa siis kun tuo öljyn kulutus korjataan niin moottorin käyttökilometrit aika hyvin nollaantuu, siihen päälle jos on hyvässä kunnossa auton kori niin on vielä paljon kilsoja edessä. Tietysti kyseessä on suunnitteluvirhe ja ilmeisesti VV-auto on aika myötämielinen näissä tulemaan vastaan kunhan löytyy merkkihuoltohistoria. Tämä kaikki siis nimimerkillä öljynkulutusmittaus menossa enkä ole penniäkään omaa rahaa laittanut, enkä kaiketi joudu laittamaankaan vaikken ole eka omistaja eikä takuusta enää tietoakaan.

Jos huollot tehty ajallaan ja merkkihuollossa tai löytyy kuitit käytetyistä öljyistä niin ei pitäisi olla ongelmia vastaantuloissa. Jakopään ketju ja siihen liittyvät tilpehöörit kannattanee myös vaihtaa samalla, kun moottori jo auki.
 
Muah, ei mennyt kuin 5viikkoa että sain kasaan diilin minkä kelpuutin. 2017 5d Stealth grey Focus ST diesel Powershift lähtee vaihtoon. Kiitos diesel gaten, oman ajomäärän romahtamisen ja MK4 Fokkerin tulon ennakoiden oli hetki vetää johto seinästä ja ottaa se vähä mitä tuosta saa vielä. Pakko sanoa että Herttoniemen Laakkonen ja Tiina hoitivat hommat taas kasaan.vaikka pitkään käytiinkin kauppoja läpi ja tingattiin. Hyvityshinta ja kokonaishinta yhä kilpailijoita selkeästi paremmat. Kuten jo parin edellisen kipon kanssa.

Tilalle tulee käyttikseksi 5d Magnetic grey MK8 Fiesta ST käytännössä kaikilla varusteilla paitsi kaistavahti ja turhuudet kuten smoking pack etc. Lasikatosta lämmitettävien tuulilasin ratin yms kautta performance packiin jossa mekaaninen lukko, launch control jne. Tilattu samana päivänä kun tilauskirjat aukesivat joten toivottavasti yksi Suomen ekoja. Mielenkiinnolla odotan jo aktiiviputkistoa, lukkoa, led valoja, paluuta manuaaliin ja sitä miltä kireä 3pyttyinen kuulostaa.
 
Tilalle tulee käyttikseksi 5d Magnetic grey MK8 Fiesta ST käytännössä kaikilla varusteilla paitsi kaistavahti ja turhuudet kuten smoking pack etc. Lasikatosta lämmitettävien tuulilasin ratin yms kautta performance packiin jossa mekaaninen lukko, launch control jne. Tilattu samana päivänä kun tilauskirjat aukesivat joten toivottavasti yksi Suomen ekoja. Mielenkiinnolla odotan jo aktiiviputkistoa, lukkoa, led valoja, paluuta manuaaliin ja sitä miltä kireä 3pyttyinen kuulostaa.

Onko arviota milloin auton saat? Mulle samalla Laakkosella luvattiin uuden ST Fiestan hinnastoa jo yli vuosi sitten saatavaksi ja heti tilattavaksi...

Itse vähän arponut seuraavaksi autoksi juurikin tuota uutta ST Fiestaa tai sitten Leon Cupraa.
 
Onko arviota milloin auton saat? Mulle samalla Laakkosella luvattiin uuden ST Fiestan hinnastoa jo yli vuosi sitten saatavaksi ja heti tilattavaksi...

Itse vähän arponut seuraavaksi autoksi juurikin tuota uutta ST Fiestaa tai sitten Leon Cupraa.
Leonia kokeilin, ei kiitos. Nopea, hyvin varusteltu ja mukava mutta tylsä. Sekä törkeän hintainen nelikkona. Ja en halua enää autoa jonka arvo syöksyy sitä tahtia mitä ex Cupra syöksyi.

Toimitusajasta ei tietoa koska ei tuotantopäivää. Demo autot on menossa tuotantoon muistaakseni heinäkuun alussa. Oma tosiaan tilattu heti kun pystyi eli 27.4. Ja hinnastoa ei ollut vuosi sitten ellet puhu vanhasta mallista. Jos haluat niin itsellä on hinnasto pdf:nä ja voin lähettää. Hauska juttu mutta itse vein Hollannin tms hinnaston mukanani niin saatiin varusteet valittua että saadaan tilaus heti sisään ja auto tulemaan ja hinta neuvoteltua myöhemmin kun suomen hinnastoa ei ollut käytettävissä vielä toviin ja kukaan ei edes tiennyt kaikkia optioita.

Edit: muistinkin väärin, demot on valmistettu jo ja kesäkuussa perille.
 
Viimeksi muokattu:
Itse kävin siis reilu vuosi sitten tuolla Herttoniemen Laakkosella jollakin performance päivillä ajamassa Focus RS:n ja uuden Mustangin, niin samalla Fordin myyntipäällikkö sanoi, että uusi ST Fiesta on juuri tilattavissa ja hinnasto tulee viimeistään toukokuussa. Toukokuussa se hinnasto taisi tulla, mutta vain vuosi myöhemmin ;)
 
Itse kävin siis reilu vuosi sitten tuolla Herttoniemen Laakkosella jollakin performance päivillä ajamassa Focus RS:n ja uuden Mustangin, niin samalla Fordin myyntipäällikkö sanoi, että uusi ST Fiesta on juuri tilattavissa ja hinnasto tulee viimeistään toukokuussa. Toukokuussa se hinnasto taisi tulla, mutta vain vuosi myöhemmin ;)
Kukas oli silloin päällikkönä? Tunnen meinaan suurimman osan väestä ainakin jotenkin ja siellä on muutoksia tapahtunut. Olisitko Turusen kanssa jutellut tms. Jos kyllä niin en jaksa uskoa että valehteli tietoisesti ainakaan. Yhden parhaista diileistäni tein hänen kanssaan kun selvisi miten Cupran arvo sukelsi. Hän ainakin ennen mielestäni vastasi RS ja Mustang myynneistä.
 
Kukas oli silloin päällikkönä? Tunnen meinaan suurimman osan väestä ainakin jotenkin ja siellä on muutoksia tapahtunut. Olisitko Turusen kanssa jutellut tms. Jos kyllä niin en jaksa uskoa että valehteli tietoisesti ainakaan. Yhden parhaista diileistäni tein hänen kanssaan kun selvisi miten Cupran arvo sukelsi. Hän ainakin ennen mielestäni vastasi RS ja Mustang myynneistä.
Sama kaveri taisi olla kyseessä. Ei hän tahallaan tuota varmaan kertonut vaan oli itsekin väärin informoitu. Jonkinlainen väärinymmärrys valmistajan / maahantuojan / myyjäliikkeen välillä.
 
Sama kaveri taisi olla kyseessä. Ei hän tahallaan tuota varmaan kertonut vaan oli itsekin väärin informoitu. Jonkinlainen väärinymmärrys valmistajan / maahantuojan / myyjäliikkeen välillä.
Juu siellä on vähän henkilöstö vaihtunut/rakenne muuttunut samoin kun itse rakennus. Ford on vihdoin saanut omat tilat ja Subaru ja Mazdapuoli on nyt siinä missä Ford oli. Ja ei, en työskentele Fordille tai Laakkoselle, on vain paljon tuttuja töissä siellä ja tullut nyt jo kolmas ST ostettua 6vuoden sisällä kyseisestä putiikista.

Mutta huikkaa ihmeessä jos haluat tuon hinnaston jos et ole saanut. Ei siinä liikaa optioita kyllä ole koska kaikki muu on suomen ns premium versiossa vakiona. Ulkomailla kun saa kangaspenkkejäkin paria eri mallia kun täällä ainoa optio on alcantara/nahka Recarot. Itsellä taisi tulla 7optiota mukaanlukien väri (led ajovalot, performance pack, ovisuojat, lämmitettävä ratti, lämmitettävä tuulilasi ja panoraamalasikatto joka kerrankin on jopa oikeasti taakse asti lasia) ja jätin tosiaan säädettävän takakontin pohjan, tupakointikamat ja kaistavahdin/risteävän liikenteen paketin pois. Eli varusteiden takia auton arvon ei ainakaan pitäisi ottaa niin suurta hittiä tällä kertaa kun mitä esim nykyinen jossa on se 10ke varusteita sisällä.
 
Caravelleä fiksailtu tässä joutessaan pari viikkoa käyttökuntoon. Eli maalattu mm. helmat ja lokareiden kaaret uudestaan, lastutettu, laitettu -40mm alustasarja, vaihdeltu satunnaisia antureita, alipaineletkuja moottoritilaan jne. Kaikkea pientä puuhaa riittää edelleen, mutta pikkuhiljaa ja viat oli tiedossa jo ostaessa.

Täytyy antaa kyllä pisteet noille nykyisille 2-komponentti-käläkälä-maaleille, joita automaalikaupoista saa. Todella helppo homma saada hyvää pintaa ainakin näillä perusväreillä.

Viikonloppuna mahdollisesti sisustan kimppuun, mutta ulkoisesti mennään varmaan hetki näin:

14572500.jpg
 
Juu siellä on vähän henkilöstö vaihtunut/rakenne muuttunut samoin kun itse rakennus. Ford on vihdoin saanut omat tilat ja Subaru ja Mazdapuoli on nyt siinä missä Ford oli. Ja ei, en työskentele Fordille tai Laakkoselle, on vain paljon tuttuja töissä siellä ja tullut nyt jo kolmas ST ostettua 6vuoden sisällä kyseisestä putiikista.

Mutta huikkaa ihmeessä jos haluat tuon hinnaston jos et ole saanut. Ei siinä liikaa optioita kyllä ole koska kaikki muu on suomen ns premium versiossa vakiona. Ulkomailla kun saa kangaspenkkejäkin paria eri mallia kun täällä ainoa optio on alcantara/nahka Recarot. Itsellä taisi tulla 7optiota mukaanlukien väri (led ajovalot, performance pack, ovisuojat, lämmitettävä ratti, lämmitettävä tuulilasi ja panoraamalasikatto joka kerrankin on jopa oikeasti taakse asti lasia) ja jätin tosiaan säädettävän takakontin pohjan, tupakointikamat ja kaistavahdin/risteävän liikenteen paketin pois. Eli varusteiden takia auton arvon ei ainakaan pitäisi ottaa niin suurta hittiä tällä kertaa kun mitä esim nykyinen jossa on se 10ke varusteita sisällä.

Ihan mielenkiinnosta: Millainen rengasmelu tai muutenkin ajomukavuus noissa on? Recaron penkit on audilla tullut tutuksi, niissä ei varmaan pahaa sanaa ole. Just toi rengasmelu/muuten viimeistely. Kuuluuko ritinöitä/ratinoita ajaessa? Onko tämä asia parantunut ajan myötä? Voiko noita vanhempia siis suositella?
 
Leonia kokeilin, ei kiitos. Nopea, hyvin varusteltu ja mukava mutta tylsä. Sekä törkeän hintainen nelikkona. Ja en halua enää autoa jonka arvo syöksyy sitä tahtia mitä ex Cupra syöksyi.

Tuohon Leonin tylsyyteen: jos Fiesta ST:n demotkin on vasta tuloillaan, niin mistä tiedät millainen se on ajaa? Eli siis ettei sekin ole muuttunut mukavammaksi eli tylsäksi? Ihan vaan mielenkiinnosta, itse en ehkä uskaltaisi ostaa kokonaan uutta mallia kokeilematta ensin.
 
Tuohon Leonin tylsyyteen: jos Fiesta ST:n demotkin on vasta tuloillaan, niin mistä tiedät millainen se on ajaa? Eli siis ettei sekin ole muuttunut mukavammaksi eli tylsäksi? Ihan vaan mielenkiinnosta, itse en ehkä uskaltaisi ostaa kokonaan uutta mallia kokeilematta ensin.
Kaveri hankki jo Mk8 Fiesta Vignalen. Eli ns luksusmallin ja sekin on jo pirun hauska. Tullut kokeiltua sillä takateitä jo moneen kertaan. Samoin koeajoon ST-linen eli käytännössä ST miedomman version. Edellisen MK7 sijaan perä ei heitä vaan auto pyörii hallitusti kuskin ympärillä ja vetää kunnon nelipyöräluisussa.

Ja mitä mukavuuteen tulee, edellinen oli perkeleen kova takaa. Uudessa mk8:ssa on mm tuohon mukavuuteen panostettu sillä että perässä on puoliaktiivinen jousitus joka antaa löysentää perän kovuutta ilman sen kontrollin menetystä. Melua oli/on mutta nitinöitä ei jos satunnaista ovipaneelin resonointia basson tahtiin ei lasketa. Käytettynä uskaltaisin suositella, kunhan hyväksyy faktan että niin Focus kuin Fiesta houkuttelevat leikkimään jatkuvasti ja että eivät ole premium laatua tuntumaltaan mutta kestävät kyllä käyttöä. Kaverin MK7 ST-line mm oli takaa renkailtaan melkein kalju 25tkm ajettuna, samoin jarrut olivat ottaneet hyvää kyytiä. Tuo kaikki ns hyvin pidetyssä yksilössä.
 
Yhden parhaista diileistäni tein hänen kanssaan kun selvisi miten Cupran arvo sukelsi.

Itsekin mietin tuota Cupran hintakehitystä, mutta tarkoitus olikin ostaa se 1-2 vuotta käytettynä, jolloin suurin osa uuden hinnasta on jo sulanut pois. Noissa kun on uudemmissa se 5 vuoden takuu niin saisi vielä ainakin 3 vuodeksi takuunalaisen auton.
 
Itsekin mietin tuota Cupran hintakehitystä, mutta tarkoitus olikin ostaa se 1-2 vuotta käytettynä, jolloin suurin osa uuden hinnasta on jo sulanut pois. Noissa kun on uudemmissa se 5 vuoden takuu niin saisi vielä ainakin 3 vuodeksi takuunalaisen auton.
Riippuu vuodesta. Osassa on osassa ei jos muistan oikein. Pitää tarkkaan katsoa että on. Sama myös juuri pari vuotiaissa Fordeissa, monessa on 5v takuu mutta oli mahdollista ostaa kampanjoiden välissä normi takuulla. Nykyäänhän vissiin aika vakio molemmilla merkeillä tuo 5v takuu. Ainakin oma Fiesta tulee automaattisesti 5v takuulla. Ja tosiaan tuo Cupran hinta yllätti itseni, jotenkin oletti että Vag pitäisi hintaa mutta oli pahin putoaja minkä olen omistanut. 1.5v ja 25ke autosta tarjottiin 14ke samassa paikassa mistä ostin auton. Sain lopulta Fiesta ST vaihtaessa 22ke muistaakseni koska varastoauto ja Fiestaa pois vaihtaessa sain melkein omani takaisin koska ehtoopuolella oleva malli.
 
Kaveri hankki jo Mk8 Fiesta Vignalen. Eli ns luksusmallin ja sekin on jo pirun hauska. Tullut kokeiltua sillä takateitä jo moneen kertaan. Samoin koeajoon ST-linen eli käytännössä ST miedomman version. Edellisen MK7 sijaan perä ei heitä vaan auto pyörii hallitusti kuskin ympärillä ja vetää kunnon nelipyöräluisussa.

Ja mitä mukavuuteen tulee, edellinen oli perkeleen kova takaa. Uudessa mk8:ssa on mm tuohon mukavuuteen panostettu sillä että perässä on puoliaktiivinen jousitus joka antaa löysentää perän kovuutta ilman sen kontrollin menetystä. Melua oli/on mutta nitinöitä ei jos satunnaista ovipaneelin resonointia basson tahtiin ei lasketa. Käytettynä uskaltaisin suositella, kunhan hyväksyy faktan että niin Focus kuin Fiesta houkuttelevat leikkimään jatkuvasti ja että eivät ole premium laatua tuntumaltaan mutta kestävät kyllä käyttöä. Kaverin MK7 ST-line mm oli takaa renkailtaan melkein kalju 25tkm ajettuna, samoin jarrut olivat ottaneet hyvää kyytiä. Tuo kaikki ns hyvin pidetyssä yksilössä.

Jaa, oletkin testannut midempia Mk8 Fiestoja. Siinä tapauksessa ST on varmasti hyvä valinta.

Miten nuo Fordien nelivedot toimii? Onko ne jatkuvatoimisia, vai onko auto yleensä etuvetoinen ja vasta sutiessa kytkee vetoa taakse? Itse ikäni takavetoa ajaneena en voisi kuvitella etuvetoisen olevan hauska, mutta nelikko varmaan menisi, kunhan on jatkuva. Kytkeytyvät kun ovat helposti epäloogisia, kesken mutkaa saataa käytös muuttua, jos pitoa ei olekaan tarpeeksi. Kommenttisi kaverin sileistä takanakeista kuulostaa kyllä siltä, että neliveto olisi jatkuva.
 
Eikai Fiestaa nelivetona saa?, ei ainakaan aiemmin ole ollut. Itse käsitin että auto on ketterä ja sopivasti yliohjaava ajaa.
 
Joo ainoa Ford nelikko mitä olen ajanut on RS ja sen käyttö vertailuun ei ole reilua. Se kun on aina takapainotteinen ja tuntuu siltä kun ajaisi pirun pitävää takavetoa.
 
Sitten vaatii jo yritystä saada takarenkaat finaaliin noilla kilometreillä. RS varmaan olisi kiva, mutta taitaa hintakin karata liikaa.
 
Sitten vaatii jo yritystä saada takarenkaat finaaliin noilla kilometreillä. RS varmaan olisi kiva, mutta taitaa hintakin karata liikaa.
Ei oikeastaan :D. Brake vectoring yhdistettynä taitavaan kuskiin joka ajaa paljon takateillä. Auto viettää huomattavia aikoja ajastaan keskinopeissa sivuluisussa. Tuo sama juttu on vaivannut ST malleja ja nykyään ST-linejäkin jo vuosia. Perä tykkää luisua ja syö jarruja takaa ja renkaiden sisäreunoja.
 
Ei oikeastaan :D. Brake vectoring yhdistettynä taitavaan kuskiin joka ajaa paljon takateillä. Auto viettää huomattavia aikoja ajastaan keskinopeissa sivuluisussa. Tuo sama juttu on vaivannut ST malleja ja nykyään ST-linejäkin jo vuosia. Perä tykkää luisua ja syö jarruja takaa ja renkaiden sisäreunoja.

Pitäisi päästä kokeilemaan tuollaista sitten joskus. Ne etuvedot mitä itse kokeillut eivät ole liiemmin perää tarjoilleet sivulle, vaan lähinnä puskeneet :wtf:
 
Pitäisi päästä kokeilemaan tuollaista sitten joskus. Ne etuvedot mitä itse kokeillut eivät ole liiemmin perää tarjoilleet sivulle, vaan lähinnä puskeneet :wtf:
Fordissa saat tehdä töitä että puskee. Perä on aina eka joka lähtee. Niin Fiestassa kuin fokkerissa.
 
Pikkari oli reilun viikon myynnissä, mutta eihän hyvää autoa ole järkeä myydä. Ja lisäksi meni järki totaalisesti näihin "varmoihin" ostajiin, joten auto pois myynnistä ja uudet suunnitelmat kehiin.

Tuplatankkien tilalle tilasin 38 gallonan singletankin. Tämä oli pakollista tehdä, jotta saan laitettua autoon Fitechin Go Efi 8-ruiskun. Tai olisihan sen voinut toteuttaa niin, että olisi ohjannut orkkis bensapumpuilta bensat johonkin pieneen tankkiin, josta olisi sitten ottanut normi bensapumpulla jatkot FiTechin pumpulle. Mutta kun tuon singletankin saa taka-akselin päälle kiinni (ja takatankin täyttöletku on hajalla ja se pitää tiputtaa muutenkin pois), niin lisää sopivasti painoa sille.
Ilmastointi pitää repiä autosta veks, koska ilmastoinnin kompuran tilalle tulee mekaaninen ahdin. Orkkiskoneessa on puristukset jotain kasin luokkaa, joten jos en nyt innostu uutta konetta tilaamaan jenkeistä, ajelen aluksi tuolla orkkiskoneella. Todennäköisesti tuo menisi ihan bensallakin, mutta E85 taitaa olla mun valinta.

Ahtimista 8-71 olisi kiinnostanut todella paljon, mutta tuolla paketilla olisi ollut niin paljon korkeutta, että insinöörillä olisi voinut olla sanansa sanottavana asiaan. Ja olisihan se ollut melkein tuplasti kalliimpi, kuin tämä TorqStormin tekele.

Välittäjän kautta yritin ostaa 30-luvun Fordia, mutta tämä välittäjä ranetti koko homman niin pahasti, että Ford jäi jenkkeihin. Meinasin ottaa jo rahat takaisin, mutta päätin sitten ostaa siltä pikku kolarissa olleen 2012 Mustangin. Kuvien perusteella saatan päästä aika helpolla, mutta eiköhän se totuus ole jotain ihan muuta.
Itseäni tuo Mustang ei nyt pahemmin kiinnosta, mutta saapahan sisäkkökin jonkun auton alleen, kun se ei voi tuolla pikkarilla ajella.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 482
Viestejä
4 558 203
Jäsenet
74 972
Uusin jäsen
Nagi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom