Itse en oikein kaahaillut tuolla Fiesta titanium A6:lla tai manuaalilla. Jousitushan tuntuu ja on tukeva. Eikä auto mihinkään luisuunkaan lähtenyt. Lähinnä auto vain tuntui turvalliselta ja tosiaan tukevalta ajaa. Kuin ajaisikin Fiestaa tai muuta pikkuautoa isommalla autolla. Kannattaa käydä koeajamassa, ja ehkä huomata, että Fiesta on tukeva, turvallinen, mutta myös kiva auto ajaa.No olihan nois corollan 16V 1.6l koneis sen vähän runsas parhaimmillaan 130hp siinä tuhannen kilon autossa. Ettei eronneet noista.
Ohitit kokonaan sen asian jota kommentoin eli noi sporttisuudet ilman liikettä. joten vedän sen vähän pidemmälle..
Turvallinen lasikuitukorinen Bellier B8 C mopoauto
"B8S ON MARKKINOIDEN SPORTTISIN MOPOAUTO"
Eli tuo sporttisuus sitä ja tätä lähinnä vituttaa kun kyse on pelkistä mielikuvista ja näennäisestä tuntumasta. Suorituskykyisillä samasta mennään elettömän tylsästi kuin ei mitään oliskaan kun ei tarvi luoda draamaa enempää kuin siinä olikaan. Jos sä oikeasti etuvedolla tulet lujaa ja alusta kunnnos niin jotain on pahasti pieles jos kurvista tullaan ulos nelipyöräluisussa. Sen pitäis olla loppu jo ennen puoltamutkaa jolloin jo jalka oikaistu.
Itse oon ajanut peugeot 205 1.8 dieseliä kesällä ja talvella. Auto tuntui minusta vaaralliselta ajaa, koska auto oli niin lyhyt ja perä "eli omaa elämäänsä" ainakin talvella liukkaalla. Mieluummin ajoi omalla isommalla autolla, eli mukavalla Opel Vectralla 1997. Sitten vaihdoin vähän sporttisemman Alfa Romeo 156 2.0 1999 jossa madallus. Mutkat pääsi ajamaan paljon kovempaa kuin Vectralla, eikä auto tuntunut ollenkaan kiikkerältä. Talvellakin auto oli tasapainoinen ajaa. 156 on kehuttu alustaltaan. Volvo V50 oli myös ihan hyvä ajaa ja ilmeisesti sama auto kuin Ford Focus.
Ehkä vähän voisin verrata Alfa Romeo 156 2.0 ajettavuutta tuohon Ford Fiestaan. Alfassa 205/55 16 renkaat ja Fiestassa 195/55 16. Lähes sama siis. En ole vielä verrannut akseliväliä ja painoa. Alfa Romeo Mito:n olen ajanut ja se oli myös ihan kiva.
Niin ja jos auto on liian iso, niin auto muuttuu liian möhköksi ja mukavuuteen on panostettu liikaa. Esim bmw 740ia 1996. Joku tietysti tykkää, mutta oli Alfa 156 paljon kivempi.
Edit:
Tuossa tuo etuvetoinen Alfa 156
Viimeksi muokattu: