Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Jos vielä teoreettisempaa tekstiä tuon analyysin signaalinkäsittelystä haluaa lukea, niin tuossa on muutama sivu asiasta: http://liu.diva-portal.org/smash/get/diva2:316640/FULLTEXT01.pdf

In recent years, the need for systems monitoring the current inflation pressure in pneumatic tires has grown dramatically. One way to monitor the inflation pressure is to use the fact that the tire reacts like a spring when excited from road roughness. The resonance frequency of the tire can be estimated with standard signal processing procedures. Three different approaches for vibration analysis are studied using a simulation model similar to the tire model. The first approach uses the raw wheel speed which is highly over-sampled. In the second approach a pre-filter is used to remove the disturbances and the third approach uses down sampling to isolate the vibration frequency. Especially bias in the estimation is studied.
 
Ihan hienot BBS:t siis, mutta ei sitä mitä sovittu.

Oliko kauppakirjoissa tarkempaa mainintaa? Kyllähän tuollaiseen autoon kannattaa vaatia ne alkuperäiset ja toimivilla paineiden valvonnalla. Esim bemareissa ilmeisesti voi koodata niin että auto haistelee onko renkailla ilmaa kehän vierinnän mukaan tms.

Autokauppiaat ne kyllä aina jaksaa, oman auton kaupoilla sovittiin että auto tulee sitten täydellä tankilla. Luovutustilaisuudessa sitten oli puoli tankkia bensaa, pitkät tovit siinä katseltiin kaikki läpi. Missään vaiheessa myyjä ei ottanut asiaa esille, kun ihan lopussa sitten mainitsin asiasta niin kommentit oli "niin minä muistelinkin, mennään tankille". Eli ihan hyvin he monesti muistaa mitä on tullut luvattua. Mutta mielellään koetetaan vetää kotiinpäin jos mahdollista.
 
@adhocz Näyttää, että sinulla on hiilikuitujarrut, onko näistä mielipidettä? Mitä muilta kuullut, niin rata-ajossa ovat hyvät, mutta kevyessä arkiajossa jarruvoimaa on hankala annostella ja vinkuvat herkästi. Onko sinulla samansuuntaisia kokemuksia? Keveyshän noissa on toki suuri etu.
Arkiajossa ei minulla yhtään vinkunaa eikä ongelmia jarruvoiman annostelussa. Ainoa mikä pistää silmään on se, että kosteana yllättävänkin paljon laskee jarrutusteho. Pesun jälkeen pitää muutaman kerran jarrutella kunnolla, että kuivuvat, mikä nyt ei sinänsä paljoa haittaa. Sen sijaan sateella motaripätkän jälkeen on muutaman kerran tullut yllätyksenä "hävinneet" jarrut poistumisrampissa. Kaikissa jarruissahan tätä tapahtuu, mutta näissä on aiempiin verrattuna selkeän huomattava ero.

Oliko kauppakirjoissa tarkempaa mainintaa?
Kauppakirjassa ei ollut muuta mainintaa kuin "kahdet renkaat", mutta kirjallinen Whatsapp -keskustelu kyllä löytyy ja siinä oli noiden AMG-vanteiden kuvakin ja lupaus siitä, että "nämä on teille tilattu". No eipä selvästi ollut tilattu, kun eivät 5 kk aikana saapuneet :D



Päivityksenä alkuperäiseen ongelmaan: laitoin viestiä autoliikkeelle ja juuri soittelin asiasta. Kerrottuani välittäneeni viestin myös asianajajalle alkoi homma pyöriä ja ovat lentorahdilla nyt saaneet jostakin Saksasta sourcattua vieläpä Edition 1 -vanteet ja rengaspaineanturit eli nyt pitäisi olla asia hoitumassa kunnialla. Ongelmia aiheutti ilmeisesti ennen kaikkea se, että vannekoko takana on 20" ja edessä 19" eivätkä haluaisi ostaa kahta AMG-sarjaa erikseen. BBS:t pysyy alla vaihtoon saakka. Kallis keikka kyllä liikkeelle joka tapauksessa, kun nyt sitten joutuvat miettimään mihin tunkea käytetyt BBS:t kahdessa eri koossa ja nyt tänään tilatut vanteet oli kuulemma reilut 6 t€...
 
Viimeksi muokattu:
Kate kyllä saattaa sulaa tohon 6 tonnin vanteisiin jonkun verran mutta ehkä laskevat sen varaan ettei ole sun autonvaihtotahdilla sitten vika kauppa.
Ikävä sanoa, mutta saattaa kyllä tämän kaiken säädön jälkeen ollakin viimeinen kauppa tämän puljun kanssa. Jos jotain pitää suositella ihan varauksetta, on se Rami.

Edit:
Iteppä töpeksii niin tekemällä oppii :D
Kuulemma asiasta sopinut henkilö ei ole enää heidän palveluksessaan :D
 
Viimeksi muokattu:
Autoliikkeellä ei ollut oikein vaihtoehtoakaan, koska oli kirjallisesti sovittu noista 19" ja 20" orkkis vanteista. Ei varmaan kovin yleistä että takana on tuuman isommat vanteet.

Hyvä että tulee orkkikset, niin auto on helppo myydä orkkis vanteilla sitten joskus. Onhan nuo amg:t vähän hienommatkin. Lisäksi auton voi myydä vaikka yksillä vanteilla ja myydä vanteet erikseen, jos saa paremman hinnan :) Ainakin yhden ilmoituksen näin jossa oli kahdet renkaat, mutta vain yhdet vanteet.
 
Kuulostaa vähän turhalta "meuhkaamiselta" vai rupesiko kauppias venkoilemaan?
No joo, ehkä vähän kiltimminkin olisi voinut muotoilla. Toisaalta autoliikkeen kanssa oli kuitenkin jo 5 kk väännetty siitä milloin saavat lopulta kesäkumit toimitettua (itse asiassa jopa kerran valehtelivat renkaat toimitetun, asia selvisi rengasliikkeestä kysymällä), eivät vastanneet sähköpostiviesteihin tai puheluihin kuin tuntemattomasta numerosta ja lopulta toimittivat renkaat ja vanteet viimeisenä mahdollisena hetkenä seuraavilla virheillä: väärät vanteet, ei TPMS-sensoreita, renkaat sovitusta poiketen ei vanteilla. Luottamus keskustelun toimivuuteen ei tuossa vaiheessa enää ole kovin korkealla.
 
IMG_20180415_212226_713.jpg

Oma kuljetin, a4 -05
2.0TDi 103kw
Vaalealla nahkasisustalla, manuaali ja penkinlämmittimet edessä ja takana. Muuten aika karvalakki-malli.
Tämä on sinäänsä aika kiva kulkine, kun kyseistä mallia tullut pikkupoikana kuolailtua ja nyt omistaa sellaisen. Ja autonhan pitää aina olla musta ja siinä pitää olla nahkapenkit.
 
No joo, ehkä vähän kiltimminkin olisi voinut muotoilla. Toisaalta autoliikkeen kanssa oli kuitenkin jo 5 kk väännetty siitä milloin saavat lopulta kesäkumit toimitettua (itse asiassa jopa kerran valehtelivat renkaat toimitetun, asia selvisi rengasliikkeestä kysymällä), eivät vastanneet sähköpostiviesteihin tai puheluihin kuin tuntemattomasta numerosta ja lopulta toimittivat renkaat ja vanteet viimeisenä mahdollisena hetkenä seuraavilla virheillä: väärät vanteet, ei TPMS-sensoreita, renkaat sovitusta poiketen ei vanteilla. Luottamus keskustelun toimivuuteen ei tuossa vaiheessa enää ole kovin korkealla.

Lähinnä vaan ajattelin, että kehtasiko kauppias vielä käydä vääntämään asiasta. Mutta ymmärrettäväähän pieni turhautuminen on, kun ei ole hommia hoidettu lukuisista kehoituksista huolimatta.
 
Itselle yksi automyyjä paljasti puhelimessa että yhden auton mittaria on ruuvattu. Sitten taas toisessa puhelussa kielsi kokonaan itse puhuneensa puhelimessa, vaan oli sinä päivänä matkoilla. Harmi että ei ollut vielä ensimmäisessä puhelussa puhelun nauhoitusta päällä :) Nyt taitaa olla jo tuo yritys lopettanut, tai sitten en muista sen nimeä.

Kannattaa tosiaan sopia asioista kirjallisesti, tai joskus olen myös jättänyt kännykän paidan taskuun nauhoittamaan, niin muistuu sitten että mitä on juteltu. Sähköposti tai muut viestit toki parempia tai sopimus.
 
IMG_20180425_182702.jpg


Tuollainen tuli jokunen kuukaus sitten ostettua 500 eurolla. Lämppärin kenno, takajarrupalat ja käsijarruvaijerit piti vaihtaa, että auto oli ajo- ja katsastuskelpoinen. Tarkoitus oli, ettei kesärenkaita tartteisi alle laittaa, mutta kesäautosta löytyi lisää vikoja, jotka pitää korjata niin tulee tällä ajettua jonkin aikaa vielä. Kyseessä siis 2.2 bensa manuaali ja 495tkm mittarissa :smoke:
 
Oliko tuo päivän työ, kun piti kenno vaihtaa? Yleensä ne on aika ikäviä vaihdettavia. Sinänsä tuossa Pösössä on kyllä hinta kohdallaan ja tuo 607 on ihan hienon näköinen vieläkin.
 
Kauppasopimukseenhan ne asiat on tapana kirjata.
Nimenomaan, mihinkään suulliseen - vaikkakin oikeudessa pitävä sopimus sekin, ei kannata luottaa. Varsinkaan ellei todistajia ole paikalla.

Itsekin aikoinaan vasta autoa maksaessa huomasin että luvattu jakopääremontti oli jäänyt pois kauppakirjan teksteistä - eikun mustelkynällä marginaaleihin vaan kummankin papereihin... Arvaa kannattiko siinä vaiheessa kun firma kuuli kutoskoneen hihnarempan hinnan (700€)? Jepjep. :D
 
Oliko tuo päivän työ, kun piti kenno vaihtaa? Yleensä ne on aika ikäviä vaihdettavia. Sinänsä tuossa Pösössä on kyllä hinta kohdallaan ja tuo 607 on ihan hienon näköinen vieläkin.
Autodatan mukaan muistaakseni ohjeaika oli neljä ja puoli tuntia, kojelautahan tuosta pitäisi varmaan ottaa pois, jos asiakastyönä tekisi. Itse vähän oikaisin niin valmista olisi tullut paljon nopeammin mitä lopulta meni, varmaan tuntiin menisi jos reippaalla vauhdilla ja paremmilla taidoilla tekisi. Noin niinku kennon vaihto ja nesteiden laitto + ilmaus. Sen lisäksi aika mitä maton kuivaksi imurointiin menee.

Tämä yksilöhän on toiselta puolelta aika rupinen, kun on käynyt vissiin nojaamassa johonkin. Käytännössä ajan tuolla vaan muutaman kilsan työmatkaa ja kauppareissut, enkä tekniikallekaan anna yhtään sääliä. :lol:
 
Pankin auto, mutta tommonen tuli hommattua nyt kun työmatkaa päivässä kertyy sen 70km suuntaansa .MB C -12 220 CDI 115tkm ajettu ja 125kw niin kohtuu vähällä kulkee, mutta ohitse pääsee ripeästi. Puskista tää autovalinta tuli, mutta onhan tää hienoa kun nykyään sit pääsee ruutuunkin suoraan ilman oikomatta :D


LRM_EXPORT_20180423_110453.jpg IMG_20180419_134334_01.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Tällaisella kulkupelillä on tullut ajeltua reilun 60km työmatkaa suuntaansa nyt heinäkuusta 2017 lähtien. Kyseessä siis 89tkm ajettu, vuosimallia 2012 oleva 5-ovinen Mondeo mk4 facelift, jossa voimanlähteenä 1.6 Ecoboost (160hv/240Nm tehtaalta) kuusivaihteisella manuaalilla. Suht pieniruokainenkin on, vaikka auto on melko painava. Ohituksiinkin riittää tätä nykyä hyvin puhtia moottorissa RICA:n softan ansiosta (200hv/304Nm).

Viime lauantaina auto sai helmikuussa 2018 ostetun upouuden kesärengas-aluvannesetin alleen ja tänään auto kävi kevään kunniaksi käsinpesussa ja sisätilojen puhdistuksessa (Starafix). :)

WP_20180430_13_40_28_Pro.jpg



Lisätty parempi kuva kesävanteesta/renkaasta (renkaanvaihdon yhteydessä otettu kuva, auto pesemättä):

WP_20180428_11_51_59_Pro.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Autonomistajan riemuja. Oma kulkine meni tänään ensihuoltoon ilman vuotoja tai vikoja. Nyt huollon päätteeksi soitettiin, että huollon yhteydessä öjysuodatin on alkanut vuotaa eivätkä tekniikan miehet tiedä miksi. Seuraavaksi odotellaan, kun Saksasta lähetetään uutta kantta suodattimelle. Autoliikkeen pojat taas edelleen odottelevat oikeita vanteita. Jäi vappuajelut ajamatta tänäkin vuonna :(
c63sed1.png
 
Autonomistajan riemuja. Oma kulkine meni tänään ensihuoltoon ilman vuotoja tai vikoja. Nyt huollon päätteeksi soitettiin, että huollon yhteydessä öjysuodatin on alkanut vuotaa eivätkä tekniikan miehet tiedä miksi. Seuraavaksi odotellaan, kun Saksasta lähetetään uutta kantta suodattimelle. Autoliikkeen pojat taas edelleen odottelevat oikeita vanteita. Jäi vappuajelut ajamatta tänäkin vuonna :(
c63sed1.png

I feel ya

Se on kyllä "kivaa" kun rupeaa vastustamaan ihan useampi asia vastustamaan tai niistä paisuu muita ongelmia... Tapahtui se sitten ite värkkäillessä tai kun käytät huollossa tms. Ja etenkin jos ne on itsestä riippumattomia juttuja. Yhdet tai kahdet vappuajelut jääneet joko kelien ja/tai teknisten ongelmien multiploitumisen takia tolla Furyn röttelöllä.
 
Tellervo sanoi:
Musta teksti ei ole kivaa tummalla teemalla, mutta muuten näyttää hyvältä :tup:

Joo, tää on huono kun kopioitu teksti tulee ilmeisesti aina mustana. Koitin ottaa nyt värin pois päältä.
 
A4 b7 sai lähteä ja tilalle tuli tuollainen 1.9tdi. 189tkm ajettu, ensimmäiseltä omistajalta ja huollot ja remontit tehty aina merkkiliikkeessä.

Oikealla moottorilla. Lienee pomminvarma peli. Ton mallin ainoa huono puoli on kaiketi aika rajallinen tila, varsinkin takapenkillä.
 
Oikealla moottorilla. Lienee pomminvarma peli. Ton mallin ainoa huono puoli on kaiketi aika rajallinen tila, varsinkin takapenkillä.

Eikös tuo ole C5-korinen A6? Ei sieltä kyllä takapenkin tila kesken lopu. Itse erotan 100% varmasti vasta takaa tuon B6-koppaisesta A4:sta. Mutta tuskin kukaan vaihtaa käytännössä samaan autoon, alaspäin.
 
Autonomistajan riemuja. Oma kulkine meni tänään ensihuoltoon ilman vuotoja tai vikoja. Nyt huollon päätteeksi soitettiin, että huollon yhteydessä öjysuodatin on alkanut vuotaa eivätkä tekniikan miehet tiedä miksi. Seuraavaksi odotellaan, kun Saksasta lähetetään uutta kantta suodattimelle. Autoliikkeen pojat taas edelleen odottelevat oikeita vanteita. Jäi vappuajelut ajamatta tänäkin vuonna :(
<spoiler>c63sed1.png</spoiler>
Saaga jatkuu. Auto siis B-huollossa (selvisi samalla ettei itse asiassa ensihuolto, joka on tehty jo 20000 km kohdalla, ajatusvirhe) 36000 km ikäisenä. Öljynsuodattimen vaihdon yhteydessä siis kannen alta alkanut pieni öljytiplu pilkottamaan heti tyhjäkäynnillä. Tilasivat Saksanmaalta peräti kaksi uutta kantta ja vaihtoivat ne onnistumatta tukkimaan vuotoa. Vetivät jotain kunnon tököttiä tiivisterenkaaseen ilman apua. Sitten kuvailivat konetta joka puolilta ja konsultoivat AMG:n poikia taas Saksasta. Auto oli nosturilla 4 pv.

Oire on tällä hetkellä lähinnä pienen kuplan ilmaantuminen suodattimen kannen saumaan. AMG kehoitti seuraavaksi vaihtamaan koko öljypohjan, joka valitettavasti edessä vasta 2-3 viikon kuluttua; takuuseen onneksi/tietenkin, kun mitään itseaiheutettuja vaurioita ei ole löytynyt. Nyt auto on ajossa väliaikana ja pitää tarkkailla/ käydä tarkistuttamassa ettei öljyä katoa.
 
Audi kesäasussa. Ruotsista loppuvuodesta siis haettu Audi S6 2.2 20vt automaatti -96, johon jotain pientä nysvätty käyttökuntoa silmällä pitäen. Eibach/Bilstein-alusta, 1.8T puolakonversio, MTM-lastu jne. Mitään kummempaa ei edes tarkoituksena amistella:

14565677.jpg


14565687.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Audi kesäasussa. Ruotsista loppuvuodesta siis haettu Audi S6 2.2 20vt automaatti -96, johon jotain pientä nysvätty käyttökuntoa silmällä pitäen. Eibach/Bilstein-alusta, 1.8T puolakonversio, MTM-lastu jne. Mitään kummempaa ei edes tarkoituksena amistella:

Hieno peli! Luulin, että näissä on 4.2 v8? Hyvä, ettet amistele. Aina vaikeampi löytää lähes alkuperäiskuntoisia.
 
Hieno peli! Luulin, että näissä on 4.2 v8? Hyvä, ettet amistele. Aina vaikeampi löytää lähes alkuperäiskuntoisia.

Näitä ässiä on ollut sekä kasi- että vitoskoneella. Tuo turbovitonen on ollut elinikäinen haave ja siitä syystä tuollainen tullut hankittua. Kasikoneiset Audit ei oikein miellytä, vaikka niitäkin on useita ollut omistuksessa. Mm kaikennäköinen huolto niihin on niin työn ja tuskan takana, että ei kiitos enää. Ja kun näin vanhojen kanssa värkkää, niin aina jotain roplaamista löytyy.

Yhdestä kasikoneen lohkosta tosin rakentumassa pöytä :D

14565695.jpg
 
Onko nois A/S6 sit kovinkin ahtaampi konehuone. Toi 4.2 kone A8 nokilla jätttää kyllä hyvät tilat eikä se huoltotilakaan saattaminen jossa törmäysiskareista keula auki nyt mikään hirmuinen työltään ole kun aattee joitain ranskalaisia.

On se ahtaampi ja ennen kaikkea kapeampi, mitä A8-malleissa. C5-korimallin S6 oli tuossa aiemmin ja se taisi olla vielä ahtaampi. Eikä kyllä A8:n konehuonettakaan voi tilavaksi sanoa. Tuo mainittu lohko on nimenomaan TDI A8:sta, jonka esiin saaminen kotipihalla oli jo työ sinällään. Mutta joo, ei tuo ahtaus ollut toki ainut syy vitoskoneisen valitsemisessa. Puolet vähemmän tuossa on rikki meneviä osia kuitenkin ja pidän myös turbokoneen luonteesta enemmän.
 
No joo selittää sit jos leveydes ahtaampi. Toki koneen irroitus voi tuskaa olla, mutta onneks ei siihen kovin montaa syytä olekaan. Lähden koneen irroitusta miettiin vasta kun saadaan autonosturi pystyyn lattiallw ja sen lisäksi h nostin kattoon.

Miten vaikka startin vaihto/kunnostus? Tuota TDI:tä purkaessa huomasin, että startin lisäksi esim. turbojen vaihto on täysin mahdotonta ja pakosarjoja sekä sylinterikansia ei saa käsiin millään. Oletettavasti ne huollossakin pudottaa koneen ja laatikon apurunkoineen alas, ennenkuin alkavat mitään noille tekemään. Jotta paikallaan sai mitään noista esille, piti lukuisa määrä letkuja ja johtoja irrottaa tai leikellä katki, että tuli edes vähän tilaa. Takaisin niitä en olisi saanut ikinä, mutta onneksi ei sellaiselle ollut tarvistakaan. Alkujaan aloin purkamaan tuota, että olisin saanut ohjaustehostimen pumpun irti ja jo sitä varten sai purkaa koko keulan edestä ja suunnilleen koko koneen yläkerran kentälle. :)
 
Eikös tuo D2 ole se psa:n 1.6? Löytyy itseltä ja lähipiiristä kokemusta melkeen 500tkm kyseisellä myllyllä/4 autolla. Kyllä se kestää. Egr linja tukkiutuu aika herkästi ja hiukkassuodatin aiheuttanut yhdessä vähän harmaita hiuksia. Muuten ei mitään.
 
Tuli vaihdettua hyvin palvellut vm. 2006 Volvo S40 uudempaan V60. Ikävä jää vanhaa, oli hyvä auto ilman kummempia vikoja. Uudempi on kuitenkin uudempi, tämä on 2014, Momentum Business varusteilla, en niin jaksanut perehtyä mitä tuo business tuo lisää, varusteet riittävät omiin tarkoituksiin kyllä. Ennen koeajoa mietitytti miten mopo tuo D2 on, mutta hyvin tuolla Suomen liikenteessä pärjää, varsinkin kun itsellä ohitustilanteet maantiellä hyvin hyvin harvassa. Manuaali on tämä, automaatti ois toki kiva mutta ei viitsinyt nyt siitä tehdä kynnyskysymystä kun käsi toimii vielä. Hienolta peliltä vaikuttaa, katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessan.

Jätkä on tiimitoveri:

https://aijaa.com/ibIH3D
 
Eikös tuo D2 ole se psa:n 1.6? Löytyy itseltä ja lähipiiristä kokemusta melkeen 500tkm kyseisellä myllyllä/4 autolla. Kyllä se kestää. Egr linja tukkiutuu aika herkästi ja hiukkassuodatin aiheuttanut yhdessä vähän harmaita hiuksia. Muuten ei mitään.

Voiko tossa sitä EGR:ää ihan itse putsata? Yleensähän tuo ei ole kovin fataali juttu ja onnistuu pihallakin, vai onko tuossa jotain vaikeempaa? Nimim. pitäis saada diisseli.
 
Mä en autoista paljoa tiedä, mutta appiukolla on "nyrkkipaja", joka tuonkin operaation hoiti. Muistaakseni hän kävi kaikki anturit ja egr-linjan läpi. Taisi mennä joku 6-8h hehkujen vaihdon kanssa. Mulla oli siis niin pahaksi mennyt, ettei turbo pelannut enää. Kehui silloin, ettei tullut EGR-venttiilistä 8barin kompuralla ilma läpi. Autolla oli ajettu noin 300tkm. Toki tuon varmaankin voi itse tehdä ilman nosturia.

Silloin konsultoin myös appiukkoa, että olisi tuo EGR tulpattu, mutta se kuulemma rikkoo jotain noissa PSA:n moottoreissa. En tiedä mitä, enkä lähtenyt tuota kyseenalaistamaan hänellä kuitenkin tuo yritys ollut 20 vuotta.

Ei muuten kannata kovin lyhyttä matkaa jatkuvalla syötöllä ajaa, sillä tuo FAP (hiukkassuodatin) ei pääse polttamaan ollenkaan. Olikos se joku 20-30km mitä pitää ajaa yhtä soittoa. Toki sen ilmeisesti saa tietokoneella manuaalisesti suorittamaan tuon polton.

Voin kyllä lämpimästi suositella noita PSA:n 1.6 HDi-moottoreita. Itsellä oli siitä hyvä, että siinä ei edes ollut tuota hiukkassuodatinta tehtaalta lähtiessä. (harvinainen tapaus) PSA:n autot taas on mukavuudelta vähän niin ja näin. Mutta jos pitää halpa suht. huoleton kulkine saada, eikä rengasmelu + nitinät (sisätilojen muoviosat) haittaa, niin hyviä autoja. PS. Automaateista ei kokemusta.
 
Ei muuten kannata kovin lyhyttä matkaa jatkuvalla syötöllä ajaa, sillä tuo FAP (hiukkassuodatin) ei pääse polttamaan ollenkaan. Olikos se joku 20-30km mitä pitää ajaa yhtä soittoa. Toki sen ilmeisesti saa tietokoneella manuaalisesti suorittamaan tuon polton.
Nämähän on siitä mukavia että vaihtelevat auto- / mallikohtaisesti.

Pitää olla moottori / DPF tietyn lämpöinen, tankissa ½ tankkia tai 1/3 tankkia löpöä, jne...

Pahimmillaan jos ajelee nurkka-ajoa aina melkein tyhjällä tankilla niin ei polta koskaan. ;)
 
Miten ihmeessä sä tollaiseen päädyit :D

No mikäettei. Hyvillä hiluilla ja sopivaan hintaan niin tolla seuraavan 100tkm voi taas sahata suhteellisen huoletta. Alkaa olla aikalailla jo kaikki hilppeet sähköluukkua ja panoraamakattoo lukuunottamatta. Arvostan käyttiksessä huolettomuutta =D

En tiä mikä toi helma / diffuusori yms. härpäkesatsi on? R-Designia ei oo ruksittu, mutta silti on 2-värinen sporttiratti, penkit ja musta sisäkatto. Siihen lisäks otettu jotku 18" volvon orkkis -tuningvanteet ja nää helmat ja diffut yms. mutta ei kuitenkaan R-Design pakettia, en ymmärrä logiikkaa. Vai voiko olla ettei faceliftiin ole ihan ensimmäisiin vielä ollut sitä tarjolla?



Onpas muuten näpsäkkä pirssi, yleensä en pidä noin matalaprofiilisista kummeista ollenkaan, mutta tuohon noi sopii kuin nenä päähän kun kaikki on niin hopeaa :tup: Ovat varmaan vaan ihan hirvittävät ajaa Suomen kuoppaisilla teillä :D

Taidan olla keskimääräistä amiksempi kun rengaskoko on 235/30-20 ja alla on K-Sportin coilarit, niistäkin jousen esijännitystä tehdas-setupista vähän kiristetty ja iskarin säätö vedetty about 70% jäykkyyteen ja minusta perä on vieläkin hiukan turhan löysä.

Joku kysyy kohta että miksi coilarit, niin 20" palloilla pelkillä 30mm-40mm jousilla armoton traktori ja siitä jos madaltaa niin omissa autoissa ainakin alustasarjat ilman jäykkyydensäätöä ovat olleet ihan tajuttoman pintakovia. Näissä kun vielä korkeus säädetään koko tolpan pituutta muuttamalla, niin ei tule sitäkään ongelmaa että madaltaessa jäykistyisi auto. Ja talvella saa sitten ruuvattua korkeammaksi :)

En pidä tuota edes mitenkään kauhean haasteellisena ajaa. On paljon epämukavampiakin käyttiksiä ollut. Motaria tulee ajettua 70%:sti niin kunhan kotitien hidasteista pääsee yli, niin suurimmat haasteet onkin selätetty.

Paskempi se mukavuudeltaan selvästi on kuin vakio ja rengasäänetkin tulevat enemmän sisään, mutta toisaalta sitten tuo volvomainen mutkien välttely poistui kokonaan.

Nyt tekisi kauheasti mieli teipata koko auto joko polestarin sinisellä tai kirkkaan punaisella ja vetää vanteet ja helmat yms. yksityiskohdat mustiksi x) Katsotaan nyt mitä raaskii ja mitä ei.
 
Viimeksi muokattu:
Jaa no mulla nyt on ollu niin kirjavaa kalustoa että ei sitä koskaan tiedä mitä keksii. Joskus vuonna 2008 tms. vaihdoin +300 heppasen '95 ariston sellaseen '06 1,4 seat Ibizaan syystä X. Siinä oli jo aika suuri kontrasti autojen välillä.
Elämä on lyhyt, niin ei viitsi samalla vekottimella ajella liian kauan. Vähän joutuu vaan peilaileen elämäntilannetta käyttiksellä kun ei viitsi millään 15l/100km ja täysin epämukavalla rohmulla painella menemään käyttis-ajoja.

Harrasteautoksi haluaisin jonkun kaaritetun eg tai ek koppasen civikin kunnon sirkkelillä.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
262 480
Viestejä
4 558 199
Jäsenet
74 972
Uusin jäsen
Nagi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom