Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Eihän ne vaikutkaan, paitsi joidenkin mielikuvissa.

Osa ihmisistä vaan ei näe aluvanteita lisärahan arvoisena sijoituksena, kun teräsvanteet on teknisesti täysin toimiva ratkaisu. Omassakin autossa tuli talvikummit teräsvanteella ja muotokapseleilla, mutta en ajatellut autosta yhtään huonommin huolehtia kuin edellisestä, jossa oli aluvanteet molemmissa kierroksissa...
 
Eipä se laadukas teräsvanne ole sen huonompi, toki huonojakin on olemassa mutta liekkö sellaisia ollut enää aikoihin? Furyssani on kromatut mangelsit, saatanan rumat ja alkaa vähän ruostettakin kertyä paikotellen, mutta hyvin pysyy paineet ja eipä tarvi pelätä että halkeais kovinkaan helposti...

Vertailukohtana sitten '99 Seville STS:n kakkosvanteet, alumiiniset, saatanan rumat myös mutta vähän väliä saa olla tarkistelemassa paineita, onneksi ei tarvi niitä nyt käyttää enää.

MUTTA mitään kapselihommia en kyllä jaksaisi harrastaa tavan peltivanteiden kanssa, näkee kuitenkin sadan metrin päästäkin että peltivanteet ne on, ja jossain vaiheessa yks niistä on jossain pientareella lepäilemässä
 
MUTTA mitään kapselihommia en kyllä jaksaisi harrastaa tavan peltivanteiden kanssa, näkee kuitenkin sadan metrin päästäkin että peltivanteet ne on, ja jossain vaiheessa yks niistä on jossain pientareella lepäilemässä

Ei kai kapseleiden tarkoituskaan ole, että niitä luultaisiin aluvanteiksi (paitsi tietyissä Biltema ym vanteissa), vaan tehdä vanteista ”vähemmän rumat”.

Joidenkin valmistajien teräsvannesarjoissa kapseli menee pulttien/muttereiden ja vanteiden väliin, ei varmasti lähde irti kuin palasina :lol:
 
Viimeksi muokattu:
Ei kai kapseleiden tarkoituskaan ole, että niitä luultaisiin aluvanteiksi (paitsi tietyissä Biltema ym vanteissa), vaan tehdä vanteista ”vähemmän rumat”.

Joidenkin valmistajien teräavannesarjoissa kapseli menee pulttien/muttereiden ja vanteiden väliin, ei varmasti lähde irti kuin palasina :lol:

No siis ei olekaan mutta mutta... itselläni suhtautuminen on vähän "meh" noihin kapseleihin. Ja toki varmasti on hyviäkin sellaisia.

Mutta en ehkä tosiaan ole paras arvioimaan mikä näyttää hyvältä ja mikä ei kun yhdessä on ruostepilkkuiset mangelsit, toisessa autossa 'kakkosvanteet' näyttää elokuvien poliisiautojen vanteilta ja ykkösvanteet on kromipintaiset alumiinivanteet joissa kumeina isohkolla profiililla olevat kitkat :D

Lisäys: Tästä näkee kuinka saatanan rumat on ne Cadillacin 'kakkosvanteet'... Also: auto on myytävänä, jos vaikka joku kiinnostuisi: Cadillac Seville STS 4.6i A V8 A Porrasperä 1999 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Viimeksi muokattu:
Rellulla on teräsvanteet joissa on muotoiltu aika reilut puolien välit. Päälle tulee muotoiltu pöläri.

Katselin vielä liikkeessä autoa noutaessa että en mä kyllä aluvanteita ruksannut. Ulos ajaessa kysyin vielä myyjältä niin sitten sen vasta tajusi katsoa tarkemmin että pölärithän ne oli.
Opelissa on täsmälleen samanlaisia.
 
Rellulla on teräsvanteet joissa on muotoiltu aika reilut puolien välit. Päälle tulee muotoiltu pöläri.

Katselin vielä liikkeessä autoa noutaessa että en mä kyllä aluvanteita ruksannut. Ulos ajaessa kysyin vielä myyjältä niin sitten sen vasta tajusi katsoa tarkemmin että pölärithän ne oli.

Opelissa on täsmälleen samanlaisia.

autot1600.jpg

Niinkuin nuo tuossa punaisessa kikottimessa. Astra K vakiorengastus tulee ”muotovanteilla” ja pöläreillä ellei maksaa ekstraa aluvanteista. Oman autoni ensimmäinen omistaja ei maksanut talvirenkaisiin aluja, enkä kyllä näe äkkiä syytä päivittää noita vaikka ajatuksen tasolla vähän ahdistaakin kun on teräsvanne :D
 
Kyllähän peltivanne aina paskat kiina-alut voittaa.
En kyllä muutenkaan ymmärrä miten vanteet vaikutavat auton ylläpitoon.

Ex-Vollessa oli jotkut vitun kiinantinat jotka päätti hapettua niin pahasti että olisi pitänyt hiekkapuhaltaa (tai siis sooda-, lasi, tms.-puhaltaa ja maalata) Ei ollut aikaa eikä mahdollisuutta siinä kohtaa kun oli jo tiet liukkaat. Joten ostin rengaskaupasta ajamattomat orkkis peltivanteet talikumeille, että pysyy ne ilmatkin sisällä, siis no käytetyt peltivanteet. Ei niin talvella kiinnosta hinkata vanteita muutenkaan.

Nykyisessä kopissa alkuperäiset peltivanteet orkkis kapseleilla. Sitten kesävanteet taas kiinantinat jotka rumat ku helvetti:facepalm: Siinä tiettävästi oli tehtaan alut, mutta joku automyyjä nohevasti vaihtoi ne noihin hirvityksiin.

Muutenhan pidän autosta huolta, niin että on pesty ja putsi, noista rengas/vanne asioista en niin jaksa välittää kun siinä ei nyt sitten mitään nähtävää ole. Käyttis, mutta hyvin pidetty. Ja vanteitahan saa jos jaksaa maksaa....
 
Tarkoitin kyllä ihan tehdasaluja sekä kesä että talvigumeissa, mutta jokainen ajatelkoot tavallansa.

Itse en vaan osta autoa, jossa on pihistelty joka ihmeen asiassa jo autoa tilattaessa.
 
  • Tykkää
Reactions: nnh
Nuo orkkis alut tuppaa maksamaan monasti suhteessa aika paljon, jos autoa pitää sen max takuuajan (2-3v) uutena. Hienot vanteet tulee ihan suhteettoman kalliiksi, kun niistä pitää maksaa vielä autoveroakin ostaessa. Eikä itsellä ole ainakaan mielenkiintoa sitten uuteen autoon siirrellä vanhoja vanteita, vaikka ne sopisivatkin. Esim. audilla orkkis alut 18"-19" tuo päästöistä riippuen n. 1500e-4000e lisähintaa + nostavat vielä itsessään auton päästöjä, joka todennäköisesti nostaa koko loppuhintaa myös. Audilla sentäs taitaa tulla kaikissa malleissa aluvanteet kesäksi ja talveksi Suomessa jo vakiona, mutta monella merkilä ei tule. Surullisinta on kuitenki se, jos niitä aletaan sitten vaihtamaan umpipaskoihin kiinavanteisiin. Pahimmassa tapauksessa ostetaan kiinalaisetreplicat niistä kalliista vanteista, jotka sitten tiesuolan vaikutuksesta syöpyy, kesii lakkaa ja on muutenkin ominaisuuksiltaan onnettomat. Painoakin äkkiä moninkertasesti aitoon vanteeseen nähden.

Itse ymmärrän siis varsin hyvin henkilöitä, jotka osaa auton sillä kaupasta perus hintaan kuuluvalla rengastuksella, oli ne sitten alut tai peltivanteet.
 
Kun katselee mitä papparaiset ostaa ja miten pitää niin karvalakkia minimivarustein ja pitäminen on viimeisen päälle. Esim. Tuollainen Toyota Corolla odottelee just ensvuotta et saa suoraan museokilpiin laittaa ilman että autolle tarvii mitään tehdä. Suoraan käytöstö muutama vuos sitten talliin ajettu. Siin vaan tietysti karvalakkisuus et 1,4l moottoria, ei radiota, tehostamaton ohjaus, 4-vaihteinen laatikko.
Sama kuin oma ex Audi 80 Avant vm.93?. Ei mitään varusteita 2.0l moottorin lisäksi mutta herran isä kun autoa oli pidetty hyvin. Merkkiliikkeessä huollettu vähillä rahoilla ja auto oli kuin pakasta vedetty maalattua lokasuojaa ja konepeltiä lukuunottamatta. Oli kolaroitu lokari ja samalla konepelti mennyt ja ei ollut sitä varaa korjauttaa niin oli myynyt liikkeeseen alle tonnilla. 167tkm ajettuna sain ja siihen asti täysi merkkiliikkeen huoltokirja, täydelliset orkkis alut, manuaalit ja kaikki mukana. Levisi vain itsellä kun oli rehellisesti vain hissuteltu. Kaksivaiheinen kaasupoljin joka käykistyi kun olisi pitänyt mennä ns "tehopuolelle" jota en usko että oli koskaan käytetty koska puolet koneen venttiileistä olivat karstoittuneet niin pahasti että vuotivat kun kone sitten avattiin kun alkoi öljyä kulumaan kun meikäläinen sillä sitten polki menemään. Tavallaan harmittaa vieläkin että piti myydä tuo koska oli yhä hiljaisin auto minkä olen omistanut (80kmh asti jonka jälkeen moottori otti vallan äänimaailmasta) ja pirun mukava peruskulkine johon päivitin vain renkaat ja parantelin hifit.
 
Kun katselee mitä papparaiset ostaa ja miten pitää niin karvalakkia minimivarustein ja pitäminen on viimeisen päälle. Esim. Tuollainen Toyota Corolla odottelee just ensvuotta et saa suoraan museokilpiin laittaa ilman että autolle tarvii mitään tehdä. Suoraan käytöstö muutama vuos sitten talliin ajettu. Siin vaan tietysti karvalakkisuus et 1,4l moottoria, ei radiota, tehostamaton ohjaus, 4-vaihteinen laatikko.
Tämä on totta. Itse sain vaarin -89 BMW 316i:n käyttöön viitisen vuotta sitten kun alkoi kunto heikkenemään siinä määrin ettei auton rattiin enää ollut asiaa. Ruostesuojattu lähes heti uutena ja lämpimässä tallissa viettänyt suurimman osan ajasta. Mitään lisävarusteita tuossa ei ole, lohkolämmitinkin piti asentaa jälkikäteen. Talvivanteet on edelleen uudenveroiset, peltiset totta kai.
135 tkm mittarissa ja korjaustarpeet ovat olleet iskareita ja pakoputkea lukuunottamatta pelkkiä kumi- ja muoviosia jotka on 30 vuoden aikana haperoituneet. Pikku peltikolaria lukuunottamatta maalipintakin on lähes uutta vastaavassa kunnossa. Kesällä jos saisi aikaiseksi käydä ehostamassa kurtut suoraksi, niin voisi melkein viedä jopa näyttelyyn asti.
Kovin haluttu tuntuu tuollanen priimakuntonen E30 olevan, kun korjaajia ja katsastajia myöten tuntemattomat on halukkaita ostamaan suoriltaan tuon.
Ehostuksen jälkeen varmaan uskaltais tännekin ottaa kuvia kuolattavaksi :cigar2:
 
Audilla sentäs taitaa tulla kaikissa malleissa aluvanteet kesäksi ja talveksi Suomessa jo vakiona, mutta monella merkilä ei tule.
(Aidoissa mekaanisissa) quattroissa myös vararenkaalle bonuksena samanlainen "varavanne" kuin kesärenkaille (koska ei voi käyttää liian suurella pyörimiserolla olevaa pikkurengasta).
 
(Aidoissa mekaanisissa) quattroissa myös vararenkaalle bonuksena samanlainen "varavanne" kuin kesärenkaille (koska ei voi käyttää liian suurella pyörimiserolla olevaa pikkurengasta).

Eipä tule enää ainakaan A4:sen torsen toteutuksessa. Sellainen kapea peltivanne sielä on. Vissiin vaikuttaisi co2 arvoihin, jos laittaisi täysipainoisen renkaan ja sitämyöten auton verotukseen.
 
Eipä tule enää ainakaan A4:sen torsen toteutuksessa. Sellainen kapea peltivanne sielä on. Vissiin vaikuttaisi co2 arvoihin, jos laittaisi täysipainoisen renkaan ja sitämyöten auton verotukseen.

Eikä A5:ssa, vaan juurikin tuollainen ohut peltivanne kontissa. Eipä tuonne hirveän paksua rengasta varmaan mahtuisikaan, kun tasauspyörästö perässää haukkaa oman tilansa.
 
98 A6 Quattro oli ainaski kontissa samanlainen aluvanne kun mitä kesärenkaillaki oli.
 
Kyllä, mutta tuos on hyvä muistaa ettei tarvi olla samaa tuumakokoa eikä leveyttä tuo vanne. Molemmissa torsen quattroissa ollut 16" varavanne vaikka 17" talvivanteet ja 18" kesävanteina. 245/45-18, 225/55-17 ja 225/60-16 on ulkokehämitaltaan saman kokoiset niin voi vararengas olla mikä koko vaan noista. Tai sitten kapea erityiskorkea joku erikoisvararengas. Esim. 155/80-17 menis vararenkaana täysin.

Ovat myös rekisteriotteeseen merkityt koot noi rinnakkaiset ulkokehän omaavat.
Sallittu erohan on about 2% mikäli oikein muistan (ainakin aikoinaan jo 1998 Passatissa).

Noihin rengasvalmistajien lukuihin muuten kannattaa suhtautua annoksella suolaa; ei ole ihan "sentin tarkkaa" miten eri valmistajien leveydet (ja näinollen profiilikin) menevät. Itsellä ollut esim. merkkirengasta jossa toinen oli aika tasan sentillä leveämpi vaikka kummatkin muistaakseni 205:sta.


Eipä tule enää ainakaan A4:sen torsen toteutuksessa. Sellainen kapea peltivanne sielä on. Vissiin vaikuttaisi co2 arvoihin, jos laittaisi täysipainoisen renkaan ja sitämyöten auton verotukseen.
Ainakin osassa A4:ia on nykyään Audin oma neliveto 2016 lähtien. Myyvätkö ne noita "sekaisin" niin että Allroadissa ja perusmallissa on eri tekniikat?

"Quattro with Ultra Technology":han on lähempänä Haldexia; etuvetopainotteinen, elektroniikkaa täynnä, jne.
 
@Cid @paasi Hienoja on pirssit voi jukuliuta!
Sanokaahan autoista juurikaan tietämättömälle että paljon tuollainen kustantaa?

Edit: Auton hankinta jälleen edessä (myin edellisen 2005 Toyota Corollani reilu vuosi sitten ja olen pärjännyt ilman autoa). Hauissa vastaan tullut yllättävän usein KIA Cee'd 1.6l koneella.
Kertokaahan kannattaako KIA:aan investointi, mitä kannattaisi katsoa tai välttää, ovatko luottavia jne?
Budjettina 5000-10 000€, mieluiten etsisin Cee'diä 2012 vuosimallista ylöspäin ja alle 135 000 ajettuna. Vai olisiko sittenkin sama ostaa ensimmäistä iteraatiota?
 
Viimeksi muokattu:
Ainakin osassa A4:ia on nykyään Audin oma neliveto 2016 lähtien. Myyvätkö ne noita "sekaisin" niin että Allroadissa ja perusmallissa on eri tekniikat?

"Quattro with Ultra Technology":han on lähempänä Haldexia; etuvetopainotteinen, elektroniikkaa täynnä, jne.

Tuossa saa kyllä olla tarkkana ostaessa, kun niitä on ristiin. Tehokkaammat dieselit on A4:ssa enää oikealla nelivedolla. Ultra quattrolla on kaikki bensamallit + alle 190hp diesselit. Tuo tieto on vielä aika hyvin piilotettuna missä mallissa on mikin versio. Voin vain veikata kuinka paljon ketuttaisi, jos olisi ostanut 10ke kalliimmalla 2.0 TFSI bensa quattron ja saanut yllärinä kytkeytyvän nelivedon.

Aika vähän tuosta ultraquattrosta on juttua ja itse en ainakaan ole edes törmännyt selkeään arvosteluun, jossa se löydään rintarinnan mekaanisen version kanssa. Se on tuo ekohömpötys tuollaista, että ajamisesta uhataan viedä ilo pois.
 
Tarkoitin kyllä ihan tehdasaluja sekä kesä että talvigumeissa, mutta jokainen ajatelkoot tavallansa.

Itse en vaan osta autoa, jossa on pihistelty joka ihmeen asiassa jo autoa tilattaessa.

Mun auton eka omistaja oli vanha eläkemummeli joka nyt ei peltivanteita kummempia siihen ruksannut, lohkolämppäri ja sisätilanlämppäri. Seuraava omistaja kanssa puoliksi eläkkeellä oleva, jota ei vanneasiat kiinnostanut. Huoltokirja taas on tiptop, ja kilsatkin on toki pienet. Autossa ei ikinä ole tupakoitu, matoista ja muista päätellen takapenkillä ei välttämättä ole kukaan ikinä edes istunut.
Käyttishän tää on vaan mulle, eikä mikään näyttelyesine. Toki siistinä pidän, niin on sittenhelppo myydä eteenpäin kun aika on...
 
Tarkoitin kyllä ihan tehdasaluja sekä kesä että talvigumeissa, mutta jokainen ajatelkoot tavallansa.

Itse en vaan osta autoa, jossa on pihistelty joka ihmeen asiassa jo autoa tilattaessa.

Yleensä niin, että bensalenkkarit/ rillipäät ostavat vain aluvanteet romuihinsa. Usein näkee "autoja" joiden vanteet maksavat enemmän, kuin auto ilman niitä vanteita. Revi siitä nyt sitten huumoria. En ymmärrä tuota näkemystäsi, vaikka kuinka yritän.
 
Tarkoitin kyllä ihan tehdasaluja sekä kesä että talvigumeissa, mutta jokainen ajatelkoot tavallansa.

Itse en vaan osta autoa, jossa on pihistelty joka ihmeen asiassa jo autoa tilattaessa.
Ei millä pahalla, minun taloudessa pakko olla peltivanteet. Esim omistan auton jossa on tyyppivikana takajarrujen jumiutuminen talvella, niin on pakko kirveellä kolauttaa. Tai esim nainen ajelee autolla, nii ei sitä lumen läpi kunnolla näe niitä katukivityksiä. Jokainen päätelköt ihan itse. Jos olet pärjännyt autoilunasioissa tuolla tiedon jyvällä, ei kai mitään. Anna mennä vaan :D
 
@Cid @paasi Hienoja on pirssit voi jukuliuta!
Sanokaahan autoista juurikaan tietämättömälle että paljon tuollainen kustantaa?

Edit: Auton hankinta jälleen edessä (myin edellisen 2005 Toyota Corollani reilu vuosi sitten ja olen pärjännyt ilman autoa). Hauissa vastaan tullut yllättävän usein KIA Cee'd 1.6l koneella.
Kertokaahan kannattaako KIA:aan investointi, mitä kannattaisi katsoa tai välttää, ovatko luottavia jne?
Budjettina 5000-10 000€, mieluiten etsisin Cee'diä 2012 vuosimallista ylöspäin ja alle 135 000 ajettuna. Vai olisiko sittenkin sama ostaa ensimmäistä iteraatiota?

Kolmos-bemmi noilla varusteilla on vähän päälle 45. Uusi malli tulossa joten varusteita saa edukkaasti.

Voin kyllä suositella esim proffanavia ja black panel mittaristoa. Oma meni käymään liikkeessä ja sain ajoon version ilman navia ja mittareita ja näkymä on varsin kivikautinen.

Kukaan tuttu ei ole vielä Kiasta valittanut, joten hinta-laatu niissä on tietääkseni kohdallaan. Enemmän järkiautoja kuin bemmit!
 
Oli muuten tyttöystävän kanssa hauska keskustelu "järkiautoista". Hänen on jotenkin hirveän vaikea ymmärtää miksi pitäisi olla nelivetoa tai yli 200 heppaa :D
Perusteluksi ei kelvannut se ettå autolla ajamisesta voisi vaikka nauttia tai tulla hyvä fiilis
 
Oli muuten tyttöystävän kanssa hauska keskustelu "järkiautoista". Hänen on jotenkin hirveän vaikea ymmärtää miksi pitäisi olla nelivetoa tai yli 200 heppaa :D
Perusteluksi ei kelvannut se ettå autolla ajamisesta voisi vaikka nauttia tai tulla hyvä fiilis
Nelivetoa voi perustella sillä että ollaan Suomessa. Vähänkin jos on huonompi keli talvella niin kyllä huomaa ajavansa nelivetoa.

E: Esimerkiksi liikenteeseen liittymiseen ei tarvitse yhtään niin isoa rakoa ja ei ole pelkoa siitä jääkö vain sutimaan paikalleen.
 
Tuossa saa kyllä olla tarkkana ostaessa, kun niitä on ristiin. Tehokkaammat dieselit on A4:ssa enää oikealla nelivedolla. Ultra quattrolla on kaikki bensamallit + alle 190hp diesselit. Tuo tieto on vielä aika hyvin piilotettuna missä mallissa on mikin versio. Voin vain veikata kuinka paljon ketuttaisi, jos olisi ostanut 10ke kalliimmalla 2.0 TFSI bensa quattron ja saanut yllärinä kytkeytyvän nelivedon.

Aika vähän tuosta ultraquattrosta on juttua ja itse en ainakaan ole edes törmännyt selkeään arvosteluun, jossa se löydään rintarinnan mekaanisen version kanssa. Se on tuo ekohömpötys tuollaista, että ajamisesta uhataan viedä ilo pois.


Mitenkäs isälleni myytiin pari kuukautta sitte allroad a4 2.0tdi 163hp, jossa torseni? Onko tämä joku suuri petos vai onko perus a4 eri malleissa nämä ultra quattro vs torsen?
 
Mitenkäs isälleni myytiin pari kuukautta sitte allroad a4 2.0tdi 163hp, jossa torseni? Onko tämä joku suuri petos vai onko perus a4 eri malleissa nämä ultra quattro vs torsen?

Saman mallin sisällä vaihtelee riippuen moottorista kumpaa on perinteistä mekaanista quattroa vai sähköisesti kytkeytyvää ultra quattroa. Kauhean huonosti tuosta on esim. Audin sivulla mainittu kumpi tekniikka on missäkin mallissa.

Tuossa moottorin vanhempi uutinen aiheesta:
Audin uusi nelivetojärjestelmä uhkana perinteikkäälle quattrolle

Kauppalehti taas uutisoi ultrasta paljon positiivisempaan sävyyn:
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/...-mehukas-peli--mutta-hinta-hirvittaa/hvAv5Ubn
 
Saman mallin sisällä vaihtelee riippuen moottorista kumpaa on perinteistä mekaanista quattroa vai sähköisesti kytkeytyvää ultra quattroa. Kauhean huonosti tuosta on esim. Audin sivulla mainittu kumpi tekniikka on missäkin mallissa.

Tuossa moottorin vanhempi uutinen aiheesta:
Audin uusi nelivetojärjestelmä uhkana perinteikkäälle quattrolle

Kauppalehti taas uutisoi ultrasta paljon positiivisempaan sävyyn:
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/...-mehukas-peli--mutta-hinta-hirvittaa/hvAv5Ubn

Näitä tulikin ennen ostopäätöstä tutkittua paljon. Epäselvyyttä oli tosiaan siinä, että mitkä eri mallit on perinteisellä torsenilla toteutettu ja mitkä ovat näitä ns. Ultra quattroja. Automyyjän puheita jos on uskominen, niin tällä hetkellä ultra quattro löytyy allroadin kaikista bensamalleista. Dieselit on toteutettu vielä tällä hetkellä (tai ainakin silloin autoa ostettaessa) perinteisellä mekaanisella torsenilla.
 
Rupes vituttamaan tuo vuotava 318 Satellitessa, pitäis nykiä irti kun jaksa tuolla auton alla pyöriä ton öljypohjan kaa ni ostin tilalle sit 340, samoilla lämpösillä sen sinne vaihtaa sit sen sijaan että taistelis auton alla ton öljypohjan kaa...
Vähän saa jotain henkeekin sinne sit vaikka ei toi 318 ihan laiskimmasta päästä ollu sekään jostain syystä. Kai sinne se lukkoperäkin on ostettava sit, tai varmaan näytettävä kemppiä, meneehän se tällee talvella ihan hienosti.
 
1ED0729E-1794-405A-BF05-6F0A53C38023.jpeg
Vaimo ajelee 2011 VW Sharan 2.0d dsq. Itse köröttelen -97 Lagunalla sattuneesta syystä...
 
Viimeksi muokattu:

Todella hieno kone tuo, kun softaat, otat DPF:n ja EGR:n pois niin ei tule ongelmiakaan :tup: 135tkm A4:llä tuli ajeltua samalla moottorilla 340hp/700nm spekseillä, keskikulutuskin laski maantieajossa 0.5 litraa noilla toimenpiteillä.
 
En ehkä ottaisi enää dpf pois. On niin karut hajut välillä eikä se savutuskaan vähentynyt. Nesteen mydiesel tuohon auttaa mutta sitä ei ole aina matkan varrella saatavilla.
 
Todella hieno kone tuo, kun softaat, otat DPF:n ja EGR:n pois niin ei tule ongelmiakaan :tup: 135tkm A4:llä tuli ajeltua samalla moottorilla 340hp/700nm spekseillä, keskikulutuskin laski maantieajossa 0.5 litraa noilla toimenpiteillä.

Joo softasin melkein heti, n. 280/650 pitäisi olla. DPF ja EGR paikallaan. Ymmärsin että vakioturbolla ilman niitäkin 300 on tiukassa saati sitten 340?

Edit: erikoismoottorin softa
 
Viimeksi muokattu:
Joo softasin melkein heti, n. 280/650 pitäisi olla. DPF ja EGR paikallaan. Ymmärsin että vakioturbolla ilman niitäkin 300 on tiukassa saati sitten 340?

338 taisi olla se virallinen lukema. Riippuu tietysti dynosta, ja minulla oli custom-rakennettu softa. Laput meni valitettavasti auton vaihdon mukana, niin ei pysty tarkastamaan. Tuosta oli DPF ja EGR pois sekä putkisto vaihdettu fiksumpaan.
Minkä softan siihen laitoit?

En ehkä ottaisi enää dpf pois. On niin karut hajut välillä eikä se savutuskaan vähentynyt. Nesteen mydiesel tuohon auttaa mutta sitä ei ole aina matkan varrella saatavilla.

En huomannut hajuja, vaikka auton talliin ajoi, ja katsastuksessa savutusarvo 0,0, kun ennen tyhjäystä oli jotain 0,4 tms. Lisäksi vähentää kulutusta ja poistaa yhden hajoavan/ahdistavan tekijän.
 
338 taisi olla se virallinen lukema. Riippuu tietysti dynosta, ja minulla oli custom-rakennettu softa. Laput meni valitettavasti auton vaihdon mukana, niin ei pysty tarkastamaan. Tuosta oli DPF ja EGR pois sekä putkisto vaihdettu fiksumpaan.
Minkä softan siihen laitoit?



En huomannut hajuja, vaikka auton talliin ajoi, ja katsastuksessa savutusarvo 0,0, kun ennen tyhjäystä oli jotain 0,4 tms. Lisäksi vähentää kulutusta ja poistaa yhden hajoavan/ahdistavan tekijän.
Aivan kuin dpf ei tekisi muuta kuin lisäisi itsensä verran painoa.
 
Niin, ja puhdistaa pakokaasujen haitallisia päästöjä. Olis se kiva jos olisi joku muu tekniikka mutta näillä nyt mennään.
 
Vaikka onkin offia niin omassa Anjoviksessa joka on 1cd padalla joka on vanhempaa sukupolvea niin ei tuo tyhjäkäynnillä ainakaan haise eikä ole tuota dpf:ää.
 
Ituhipit vaan puolustelee noita turhia paskoja kuten EGR ja DPF.
Seuraavaksi kun joku koskaan tupakkaa polttamaton tuttu sairastuu esim. keuhkosyöpään, tms niin voi sitten kehuskella kun on antanut oman osansa pienhiukkasten päästelyyn.

Suomessa taisi vuosikymmenen vaihteessa kuolla n. 2000 ihmistä vuosittain noiden takia. Mutta who cares? ;)
 
5,5 miljoonaa ihmistä kuolee ilmansaasteisiin joka vuosi, joten ihan mistään pikkujutusta ei ole kysymys.

"According to the study, air pollution causes more deaths than other risk factors like malnutrition, obesity, alcohol and drug abuse, and unsafe sex. The Global Burden of Disease project puts it as the fourth greatest risk behind high blood pressure, dietary risks and smoking."
 
5,5 miljoonaa ihmistä kuolee ilmansaasteisiin joka vuosi, joten ihan mistään pikkujutusta ei ole kysymys.

"According to the study, air pollution causes more deaths than other risk factors like malnutrition, obesity, alcohol and drug abuse, and unsafe sex. The Global Burden of Disease project puts it as the fourth greatest risk behind high blood pressure, dietary risks and smoking."

Ei kosketa suomea millään tapaa, mene sinne kiinaan tjsp pelastamaan niitä puita.
 
Ei kosketa suomea millään tapaa, mene sinne kiinaan tjsp pelastamaan niitä puita.

Suomessa kuolee vajaa pari tuhatta.
Ilmansaasteet tappavat ennenaikaisesti – Katso täältä 11 vinkkiä raikkaampaan arkeen

"Liikenneonnettomuuksissa kuolee 300 ihmistä vuodessa, kun liikenteen päästöihin kuolee 800 ihmistä. Mutta ei pienhiukkasista puhuta läheskään niin paljon kuin liikenneonnettomuuksista. Ehkä ihmiset tiedostavat tämän, mutta aika vähän asialle tehdään."
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
262 341
Viestejä
4 553 259
Jäsenet
74 959
Uusin jäsen
sorjonen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom