Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Asiaton käytös - rasistinen ja alentava kielenkäyttö
Oli mikä hyvänsä syynä, mutta laitteiden pitkän iän ja luotettavuuden salaisuus on huolto ja hyvä huolto. Se, että autoon vaihdetaan apauttirallaa kymmenen kertaa moottoriöljyt elinikänsä aikana, loota ja peräöljyä laisinkaan, ei ole hyvää huoltamista.

Aivan sama huolletaanko ohjekirjan mukaan vai ei, koska se totuus ei tule sieltä.
Nyt palataan taas sadannen kerran siihen, että mitä väliä sillä on, missä kunnossa auto on, kun sillä on ajettu esim. 400tkm. Ei paljon kiinnosta huoltaa autoa sillä silmällä, että se on vielä hyvässä kunnossa 400tkm rullattuna, koska vain neekerit hommaavat noin paljon ajettuja vessoja.

Jos pitää autoa vaikka välin 0-200tkm, ei hyödy ylimääräisistä öljynvaihdoista mitenkään. Ne on seuraavat omistajat jotka mahdollisesti hyötyvät. Eikä siitä autosta saa yhtään enempää vaihdossa, vaikka öljyt olisi vaihdettu 1000km välein.
 
Nyt palataan taas sadannen kerran siihen, että mitä väliä sillä on, missä kunnossa auto on, kun sillä on ajettu esim. 400tkm. Ei paljon kiinnosta huoltaa autoa sillä silmällä, että se on vielä hyvässä kunnossa 400tkm rullattuna, koska vain neekerit hommaavat noin paljon ajettuja vessoja.

Jos pitää autoa vaikka välin 0-200tkm, ei hyödy ylimääräisistä öljynvaihdoista mitenkään. Ne on seuraavat omistajat jotka mahdollisesti hyötyvät. Eikä siitä autosta saa yhtään enempää vaihdossa, vaikka öljyt olisi vaihdettu 1000km välein.

Tuo on totta, suomessa osa ajaa (ei tietenkään kaikki) pääsääntöisesti huonostivarustelluilla autoilla, kunhan on mahdollisimman uusi ja mittarissa on alle 150tkm. Eihän tämä heitä koske, ajakoot kalliit kilometrit mielihyvin pois kuleksimasta. Seuraava tai sitä seuraava omistaja alkaa huoltamaan autoa mahdollisesti itse ja tässä tilanteessa näen, että autoa voidaan alkaa huoltamaan joko huoltokirjaa paremmin tai ankarasti huonommin.

Itse tietysti "järkevänä" ajatan muilla kalliit kilometrit pois ja ajan vähän paremmalla, paremmin varustellulla, hyvät huollot saaneella käyttökikottimella, aivan sama oliko mittarissa 200 vai 400tkm, koska ne hyvässä tapauksessa näkyvät vain ja ainoastaan mittarissa.

Autojen etsimisissä jätän suoraan noteeraamatta kaikki karvalakit pois, koska ne ovat mitä todennäköisemmin joutuneet heti kättelyyn johonkin lapsiperherääkkiin ja huonolle hoidolle.

Mutta ei viestisi poista sitä tosiasiaa, että huollot ovat ratkaisevassa roolissa auton elinikää ajatellen.
 
Nyt palataan taas sadannen kerran siihen, että mitä väliä sillä on, missä kunnossa auto on, kun sillä on ajettu esim. 400tkm.
Kyllä se huono ylläpito alkaa näkymään jo 100tkm kohdalla. Tohon asti voi vielä päästä huonommillakin huolloilla, mutta sitten ne ongelmat alkaa ilmenemään ja kasaantumaan.
Käytettyä ostettaessa 100-200 tkm onkin omasta mielestä se suuri riskisin, siihen kun on voitu päästä tuurilla ja ne viat ilmenee sitten sun omistuksen aikana. Sitten kun mittarissa on joku 400tkm tai enemmän niin sehän on merkki että auto on laadukas ja hyvin huollettu, ei sillä muuten olis noin pitkälle ajettu, eli riski yllättäville vioille on pieni taas.
 
Nyt palataan taas sadannen kerran siihen, että mitä väliä sillä on, missä kunnossa auto on, kun sillä on ajettu esim. 400tkm. Ei paljon kiinnosta huoltaa autoa sillä silmällä, että se on vielä hyvässä kunnossa 400tkm rullattuna, koska vain neekerit hommaavat noin paljon ajettuja vessoja.

Jos pitää autoa vaikka välin 0-200tkm, ei hyödy ylimääräisistä öljynvaihdoista mitenkään. Ne on seuraavat omistajat jotka mahdollisesti hyötyvät. Eikä siitä autosta saa yhtään enempää vaihdossa, vaikka öljyt olisi vaihdettu 1000km välein.
No, itteni mukaan ei kyllä lähde kärry jossa öljyt olleet pääsääntöisesti yli 15tkm sisällä/ yli vuoden. Nimimerkillä moottorirempankin toteuttaneena.

Mää veikkaan että tommonen 500tkm ajeltu premium auto on vähän mukavampi ajaa kuin joku uudehko karvalakkijapsi ym halpa kikotin.

Voithan sä toki uskotella itsellesi noin, jos sulle tulee siitä parempi mieli. Kyllä ne 400tkm ajetut autot on jo aika loppu ja sen huomaa ajossa.
Ei huomaa.
 
Voithan sä toki uskotella itsellesi noin, jos sulle tulee siitä parempi mieli. Kyllä ne 400tkm ajetut autot on jo aika loppu ja sen huomaa ajossa.
Vielä muutama vuosi sitten parikin kyytiläistä kehui Peugeot 406 farkun kyytiä. 2.0 hdi 110 moottori ja kaikki varusteet. Ja hämmästelivät myös hintaa, 950e 2013. Mittarissa 525 tkm, eikä sitä vielä oikein mistään huomaa. Itse ajoin 448 tkm eteenpäin. Huollettu 20 tkm välein.

Ainakin jos on ajettu matka-ajoa, niin eipä siinä auto mitenkään hirvittävästi kulu. Toisella ja kolmannella autolla on ajettu 350 tkm. Kaikki "toki" dieseleitä.
 
Voithan sä toki uskotella itsellesi noin, jos sulle tulee siitä parempi mieli. Kyllä ne 400tkm ajetut autot on jo aika loppu ja sen huomaa ajossa.

Just oli mulla tossa pari kuukautta 1998 A6 Quattro, 2.8 V6 Automaatti. Webastolla, aurinkopaneelikatolla yms. Kaikki toimi. 403tkm ajettu kun multa lähti eikä näkyny eikä tuntu kilometrit kyllä missään. Suoraan ensimmäiseltä omistajalta vielä ostin.

Ne on ne vanhat autot mitkä kestää vielä.
 
^1976 vuoden Fury farkku itellä, kilometreistä ei tietoakaan, oisko jotain 300-400tkm, alan varmaan lähestyä neekeriyttä noilla kilometreillä. Tosin.. kovasti on kaikki kehuneet kyytejä kun ovat mukana istuneet, en väitä etteikö ois jossain 2017 mersussa kivempi tehdä pitkää matkaa, mutta on se jotenkin aina yhtä huvittavaa kuulla että kaikki yli 200/300/400tkm ajetut on loppu ja paaliin pitäisi pistää omistajia myöten.
 
^1976 vuoden Fury farkku itellä, kilometreistä ei tietoakaan, oisko jotain 300-400tkm, alan varmaan lähestyä neekeriyttä noilla kilometreillä. Tosin.. kovasti on kaikki kehuneet kyytejä kun ovat mukana istuneet, en väitä etteikö ois jossain 2017 mersussa kivempi tehdä pitkää matkaa, mutta on se jotenkin aina yhtä huvittavaa kuulla että kaikki yli 200/300/400tkm ajetut on loppu ja paaliin pitäisi pistää omistajia myöten.

Minua ehkä eniten surettaa se, että sitten nämä sällit jotenkin luulevat, ettei esimerkiksi minunkaltaisellani olisi varaa(mahdollista ottaa lainaa) uudemman auton verran ja siksi ajan "loppuunajetulla" "paskalla", mutta ei, mielestäni vähän ajetussa autossa ole missään määrin mitään järkeä.
 
Minua ehkä eniten surettaa se, että sitten nämä sällit jotenkin luulevat, ettei esimerkiksi minunkaltaisellani olisi varaa(mahdollista ottaa lainaa) uudemman auton verran ja siksi ajan "loppuunajetulla" "paskalla", mutta ei, mielestäni vähän ajetussa autossa ole missään määrin mitään järkeä.

Eihän siinä ole järkeä joo, halvemmaks tulee ajella "vanhalla paskalla" mihin remonttia tekee silmät kiinni kädet selän takana eikä osatkaan maksa mitään. Eikä arvo edes laske. Se jos joku on järkevää. Lainan ottaminen autoa varten taas ole mitään järkeä.

Noh ite tyydyn ajelemaan tolla 68 Satellitella ympäri vuoden, ihan kelpo käyttis, neljä ovee ja rattaitakin mahtuu kahet konttiin.
Ja ensviikolla muutoskatsastaa se vielä etanolille.
 
@sendas @Artsi83 @Immo Kuutsan tukka @Bapsu @Incredible Buff @Stige @jm82 @heyrst @Docweird @Henriquez @tuoppi´

Asiasta on huomautettu @Ville Suvanto toimesta jo eilen, mutta siitä huolimatta offtopic jatkuu :facepalm: Öljyn vaihdoista (ja muusta huoltamisesta) voi mennä keskustelemaan omaan threadiinsa. Jos sellaista ei ole, sellaisen voi aloittaa. Seuraaville kyseisestä aiheesta tässä ketjussa jatkaville siirrytään ankarampiin ylläpidollisiin toimenpiteisiin, jos toinen huomautus asiasta ei riitä :hammer:
 
Emt kyllä oman auton huolto kuuluu mielestäni tähän ketjuun. Ihan asiallisena keskustelu on mielestäni pysynyt vielä.

Jos ei kiinnosta puhua huolloista niin @Ville Suvanto ja @Juha Kokkonen ovat hyvä ja postaavat omat autonsa ja kertovat niistä jotain mielenkiintoista.
 
Emt kyllä oman auton huolto kuuluu mielestäni tähän ketjuun. Ihan asiallisena keskustelu on mielestäni pysynyt vielä.

Jos ei kiinnosta puhua huolloista niin @Ville Suvanto ja @Juha Kokkonen ovat hyvä ja postaavat omat autonsa ja kertovat niistä jotain mielenkiintoista.
Ei kuulu ainakaan laajemmissa määrin, kuten tässä nyt on tapahtunut. Tämä ketju on tarkoitettu omien autojen esittelyyn kuvin ja sanoin, kuten jo aloituspostaus ja otsikkokin vahvasti kertoo. Öljynvaihdoista ja huolloista keskustelu omaan ketjuunsa.

Omia romujani olen jo esitellyt aiemmin muutamaankin otteeseen tässä ketjussa.
 
Itse olen pari kuukautta nyt päästellyt menemään tälläisella:
hsXfU8K.jpg


2011 vuosimallin Alfa Mito. Tarkkasilmäisimmät huomasivat jo neliapilan.
 
HX4TXge.jpg


Semmoinen elämää nähnyt kampe valikoitui lopulta pihaan. Akku meni jo uusiksi ja muutakin pientä laittamista olisi.
 
Saksalaisen ankeuden multihuipentuma, vaikka ihan pätevä käyttöauto varmasti onkin :)
Peltivanteet puuttuu :D

Tuo taitaa olla vieläpä melko janoinen moottori verrattuna uudempaan 16-venttiiliseen. Luotettavuus taas taitaa olla tuon vanhemman puolella.
 
Peltivanteet puuttuu :D

Tuo taitaa olla vieläpä melko janoinen moottori verrattuna uudempaan 16-venttiiliseen. Luotettavuus taas taitaa olla tuon vanhemman puolella.

Omistin samalla moottorilla olevan toledon ja hävitin sen juurikin tuon bensasyöppöyden vuoksi, ehkä siinä oli jotain vikaa.
Jos bensa maistuu, niin haluan jotain vastinetta sille.
 
Saksalaisen ankeuden multihuipentuma, vaikka ihan pätevä käyttöauto varmasti onkin :)
Joo, on tämä Pumaan verrattuna aika harmaa ja kulunut. Kuvakin on otettu tarkoituksella suhteellisen kaukaa ja "parhaasta kulmasta", jotta kuljettajanpuolen pikkuruosteet ja maalivauriot eivät paista heti silmään.. :D

Peltivanteet puuttuu :D

Tuo taitaa olla vieläpä melko janoinen moottori verrattuna uudempaan 16-venttiiliseen. Luotettavuus taas taitaa olla tuon vanhemman puolella.

En ole vielä ehtinyt kulutuksia laskemaan. Tyhjäkäynti ei ole ihan tasaista ja nettitutkailun perusteella moottori kaipaisi joko kaasuläpän/egr:n/maffin puhdistusta. Tämä on suunnitelmissa kunhan OBD-kaapeli saapuu postista.
 
Jos on kovinkin janoinen niin teet hiukan janoisemman, mutta halvemmalle aineelle. Eli lykkäät E85 muunnoksen.
Siinä saa sitten varautua bensapumpun hajoamiseen miltei heti muutoksen jälkeen. E85-kestävää pumppua ei taida ihan bolt-on versiona löytyä tilalle. Ja kannattaako muutos 8 litran kulutuksella muutenkaan.

Tuolla on jotain keskustelua aiheesta RE85 konversio Boraan - ffp
 
Löytyy tuohon pumppuja, Ruotsissa kun Volkkari on yksi yleisimmistä E85 rutputtimista mitä siellä myytiin.
 
Jahas, uusi kärry tuli liikkeeseen ihmeteltäväksi. Luovutus n.1vk päästä kun saavat vielä M-ratin asennettua.

Väri on kyllä aika pirun hieno livenä, kuvat ei kerro koko totuutta. Ja valoa vasten aivan järkyttävän hieno, tuo Tanzanite värin metallihile oikein pomppaa silmille. Perusmetallivärien hienojakoinen hile kyllä häviää 100-0 livenä tai ainakin itseäni tuo miellyttää. Valosta riippuen auto on kaikkea miltei mustan ja karkinsinisen väliltä. :drool:

Image 2018-02-05 1.jpeg

Image 2018-02-05 3.jpeg


BMW 420iA xDrive Gran Coupe Business Exclusive Edition 2018:
Väri: Tanzanite blue invidual

Business Exclusive varusteet:
- Dakota-nahkaverhoilu, musta
- LED-ajovalot
- Urheiluistuimet edessä
- Lämmitettävä ohjauspyörä
- Pysäköintietäisyyden valvonta (PDC) taakse
- Varashälytin
- ConnectedDrive Services (3 vuoden lisenssi palveluille BMW Online ja BMW Apps)
- Kesärenkaat 17", style 395

Lisävarusteet(tehdas ja maahantuoja):
- Connected paketti (sis. Prof-navi, puhelinvarustus langattomalla latauksella, remote services)
- Black panel virtuaalimittaristo
- Sisävalopaketti
- Ristiseläntuki etuistuimiin
- Sisäkoristelistat Aluminium Carbon Dark,korostuksella Pearl Gloss Chrome
- BMW Individual kynnyslistat BMW Individual merkinnällä
- BMW Individual Sisäkattoverhoilu Anthracite
- HiFi -kaiutinjärjestelmä
- Automaattisesti himmentyvät taustapeilit ja ulkopeilit
- Peruutuskamera
- Kaukovaloavustin
- Mukautuva sport-ohjaustehostus
- Sport automaattivaihteisto
- Aktiivivakionopeudensäädin stop&go toiminnolla
- BMW Individual Shadow Line ulkoiset yksityiskohdat
- Air breatherit korinväriset
- Mallimerkinnän poisto
- Nahkainen M ohjauspyörä (liikkeen kämmäyksestä johtuen maahantuoja kustantaa tämän jälkiasennuksen)
- Comfortkit 1900W (lämpöpaketti)
- Talvirenkaat 18" nasta, style 397

Lisäksi itse olen jo vähän varusteluita hommannut valmiiksi:
- Kiiltävänmustat munuaiset
- 8.5x19" ET35 style 437M black replicat. (kesäpyörät)
Hifit:
- Match PP 86DSP + BMW adapterikaapeli
- Ground Zero GZCS 100BMW-A, etuoviin
- Match MW 8BMW-D, etupenkkien alle
- DLS CC-500, subille
- Alpine Type-R SWR-10D2, subi
 
Viimeksi muokattu:
Jahas, uusi kärry tuli liikkeeseen ihmeteltäväksi. Luovutus n.1vk päästä kun saavat vielä M-ratin asennettua.

Väri on kyllä aika pirun hieno livenä, kuvat ei kerro koko totuutta. Ja valoa vasten aivan järkyttävän hieno, tuo Tanzanite värin metallihile oikein pomppaa silmille. Perusmetallivärien hienojakoinen hile kyllä häviää 100-0 livenä tai ainakin itseäni tuo miellyttää. Valosta riippuen auto on kaikkea miltei mustan ja karkinsinisen väliltä. :drool:

Image 2018-02-05 1.jpeg

Image 2018-02-05 3.jpeg


BMW 420iA xDrive Gran Coupe Business Exclusive Edition 2018:
Väri: Tanzanite blue invidual

Business Exclusive varusteet:
- Dakota-nahkaverhoilu, musta
- LED-ajovalot
- Urheiluistuimet edessä
- Lämmitettävä ohjauspyörä
- Pysäköintietäisyyden valvonta (PDC) taakse
- Varashälytin
- ConnectedDrive Services (3 vuoden lisenssi palveluille BMW Online ja BMW Apps)
- Kesärenkaat 17", style 395

Lisävarusteet(tehdas ja maahantuoja):
- Connected paketti (sis. Prof-navi, puhelinvarustus langattomalla latauksella, remote services)
- Black panel virtuaalimittaristo
- Sisävalopaketti
- Ristiseläntuki etuistuimiin
- Sisäkoristelistat Aluminium Carbon Dark,korostuksella Pearl Gloss Chrome
- BMW Individual kynnyslistat BMW Individual merkinnällä
- BMW Individual Sisäkattoverhoilu Anthracite
- HiFi -kaiutinjärjestelmä
- Automaattisesti himmentyvät taustapeilit ja ulkopeilit
- Peruutuskamera
- Kaukovaloavustin
- Mukautuva sport-ohjaustehostus
- Sport automaattivaihteisto
- Aktiivivakionopeudensäädin stop&go toiminnolla
- BMW Individual Shadow Line ulkoiset yksityiskohdat
- Air breatherit korinväriset
- Mallimerkinnän poisto
- Nahkainen M ohjauspyörä (liikkeen kämmäyksestä johtuen maahantuoja kustantaa tämän jälkiasennuksen)
- Comfortkit 1900W (lämpöpaketti)
- Talvirenkaat 18" nasta, style 397

Lisäksi itse olen jo vähän varusteluita hommannut valmiiksi:
- Kiiltävänmustat munuaiset
- 8.5x19" ET35 style 437M black replicat. (kesäpyörät)
Hifit:
- Match PP 86DSP + BMW adapterikaapeli
- Ground Zero GZCS 100BMW-A, etuoviin
- Match MW 8BMW-D, etupenkkien alle
- DLS CC-500, subille
- Alpine Type-R SWR-10D2, subi
Hieno auto!
Mutta miksi ei 430iA + M-Sport?:drool:
 
Mutta miksi ei 430iA + M-Sport?:drool:

Käytännössä sama kone molemmissa(turbot, suuttimet, jne.), virittämällä pitäisi teho-ongelman poistua(jos alkaa häiritsemään). M-sportissa olisi hävinnyt tuon Business exclusive kamppiksen hintaedun, kun siinä tuli sporttipenkit ja nahkasisusta ilman lisähintaa.

Yli 10ke lisää paalua olisi pitänyt sijoittaa, puhumattakaan 440i 30ke lisää :darra:
 
Käytännössä sama kone molemmissa, virittämällä pitäisi teho-ongelman poistua(jos alkaa häiritsemään). M-sportissa olisi hävinnyt tuon Business exclusive kamppiksen hintaedun, kun siinä tuli sporttipenkit ja nahkasisusta ilman lisähintaa.

Yli 10ke lisää paalua olisi pitänyt sijoittaa, puhumattakaan 440i 30ke lisää :darra:

Olikos toi 30i myös 2 litrainen?
 
Joo, sama 2l B48 molemmissa 420i ja 430i, ensimmäinen kutosbensa löytyy 440i.
 
Kerran tuollaista mitoa ajaneena, jäi kyllä ihan hyvä fiilis tommosesta kiposta.

Mimmosia tommoset on omistaa?
 
Kerran tuollaista mitoa ajaneena, jäi kyllä ihan hyvä fiilis tommosesta kiposta.

Mimmosia tommoset on omistaa?

Jämäkkä as ****, ei nitise eikä natise, ei rämise eikä kolise vaikka omani mittarissa on jo 126tkm ja alustakin on mallia jäykkä. Tämä tietyntyyppinen laadukkuus on yllättänyt meikänkin sillä kyseessä on kuitenkin Italialainen "VW Polo" -kokoluokan pikkuauto, omaa sukuaan Fiat Grande Punto. Ohjaamo on kestänyt kilsoja hyvin, mikään nappi tai katkaisija ei tunnu väljältä tai löysältä, ovi sulkeutuu jämäkästi "kolahtaen" ym. Aivan eri fiilis kuin vaikkapa entisessä vm.2005 Subaru Imprezassa.

Ainoat ongelmat ovat liittyneet laahaaviin takajarruihin (tyyppivika) sekä jäätyviin sivulaseihin (karmittomat ylös -> alas ovea avatessa liikkuvat). Niin ja takaluukun johtosarja näissä tuppaa murtumaan -> sähköinen takaluukku ei aukea.

Hauska ja persoonallinen auto sekä yllättävän halpa ylläpitokuluiltaan (verot + vakuutusmaksut). Ikävä jää sitten kun siitä joutuu luopumaan, mielenkiintoisempaa pikkuautoa ei ihan heti tule mieleen.
 
Jämäkkä as ****, ei nitise eikä natise, ei rämise eikä kolise vaikka omani mittarissa on jo 126tkm ja alustakin on mallia jäykkä. Tämä tietyntyyppinen laadukkuus on yllättänyt meikänkin sillä kyseessä on kuitenkin Italialainen "VW Polo" -kokoluokan pikkuauto, omaa sukuaan Fiat Grande Punto. Ohjaamo on kestänyt kilsoja hyvin, mikään nappi tai katkaisija ei tunnu väljältä tai löysältä, ovi sulkeutuu jämäkästi "kolahtaen" ym. Aivan eri fiilis kuin vaikkapa entisessä vm.2005 Subaru Imprezassa.

Ainoat ongelmat ovat liittyneet laahaaviin takajarruihin (tyyppivika) sekä jäätyviin sivulaseihin (karmittomat ylös -> alas ovea avatessa liikkuvat). Niin ja takaluukun johtosarja näissä tuppaa murtumaan -> sähköinen takaluukku ei aukea.

Hauska ja persoonallinen auto sekä yllättävän halpa ylläpitokuluiltaan (verot + vakuutusmaksut). Ikävä jää sitten kun siitä joutuu luopumaan, mielenkiintoisempaa pikkuautoa ei ihan heti tule mieleen.

Ok, lähinnä mietin tuota moottoripuolta.
 
Ok, lähinnä mietin tuota moottoripuolta.

Skooda Oktavia RalliSportit, ne Suomen myydyimmät hessuhopoautot, pysyvät juuri ja juuri perässä. Ja monille em. omistajille ne ovat jotenkin erikoisenkin ripeitä laitteita :btooth: 1.4 litrainen turbo kiikuttaa tuota about 1150kg painoista pikkukippoa ihan kohtuullisesti suoraankin, mutta ennen kaikkea mutkateillä on hauskaa :geek:
 
Komia bemmi siinä Cid:llä.

Itsellenikin osui muutamia samoja varusteita hiukan pienempään.

bemmi.png

14520565.jpg


F30 Sedan 320i A xDrive Business Exclusive xDrive Edition
Väri: Black

Business Exclusive varusteet:
- Automaattivaihteisto
- Dakota-nahkaverhoilu (oyster dark)
- Urheiluistuimet
- Urheiluohjauspyörä
- Lämmitettävä ohjauspyörä
- Vakionopeussäädin
- Automaattisesti himmentyvä taustapeili
- Säilytystilapaketti

Lisärit:
- Connected paketti (sis. Prof-navi, puhelinvarustus langattomalla latauksella, remote services)
- Black panel virtuaalimittaristo
- Valopaketti
- Ristiseläntuki etuistuimiin
- Kaukovaloavustin
- Aktiivivakionopeudensäädin stop&go toiminnolla
- Mallimerkinnän poisto
- Harman Kardon Surround Sound System -kaiutinjärjestelmä
- BMW Individual Sisäkattoverhoilu Anthracite
- Nopeusrajoitusnäyttö
- Pysäköintietäisyyden valvonta (PDC) eteen ja taakse
 
Minä kartan kaukaa noiden "talvipeltivanneautoja" kuin ruttoa. Jossain tapauksissa kertoo hyvin auton merkityksestä ja pidosta jos ei ole raaskittu ostaa uudesta asti mm. niitä aluvanteita.
 
  • Tykkää
Reactions: nnh
Mikä käytännön merkitys aluvanteilla on jos auto on kaupparuoska? Enpä juurikaan panostaisi käyttöauton ulkonäköön, vaan keskittyisin pitämään tekniikan hyvässä tikissä.
 
Mikä käytännön merkitys aluvanteilla on jos auto on kaupparuoska? Enpä juurikaan panostaisi käyttöauton ulkonäköön, vaan keskittyisin pitämään tekniikan hyvässä tikissä.
Pointti taisi mennä ohi?

Nämä "helmet" ensimmäiseltä omistajalta mm. peltivanteilla on omien kokemusten mukaan osittain verrannollisia auton hyvään ylläpitoon. Ei ensimmäisen omistajan ole tällöin tarkoituskaan ollut pestä ja vahata, laittaa rahaa jne. autoon, koska se ei ole ollut silmäterä vaan pelkkä käyttökikotin.
 
  • Tykkää
Reactions: nnh
Pointti taisi mennä ohi?

Nämä "helmet" ensimmäiseltä omistajalta mm. peltivanteilla on omien kokemusten mukaan osittain verrannollisia auton hyvään ylläpitoon. Ei ensimmäisen omistajan ole tällöin tarkoituskaan ollut pestä ja vahata, laittaa rahaa jne. autoon, koska se ei ole ollut silmäterä vaan pelkkä käyttökikotin.
Kaiken kruunaa tosiaan seuraavalle omistajalle jos edellisen omistajan motto on ollut "niin halvalla ja vähällä vaivalla kuin pääsee"; autoa on turha pestä, lisävarusteet on saatanasta, pienet kolhut voi jättää korjaamatta kun bonukset menee ja joutuu maksamaan omavastuun (mitä jos ruostuu sitten vähän joskus), alkavaan korroosioon ei kannata puuttua kun auto menee kuitenkin seuraavalle omistajalle viimeistään kun käyn ostamassa liikkeestä uuden "hinnat-alkaen-Toyotani", jne, yms, tms... :D
 
Jos se on käyttöruoska joku pösöpaska niin en nyt siihen ala tonnikaupalla tuhlaamaan turhuuksiin vaan kenties vaihdan ne öljyt vaikka vähän useammin ja huolehdin ruostesuojauksista jne. Pestähän se pitää toki ettei mätäne.

Peltivanteet ei ruostumista lisää.
 
Nyt on kova :geek:

Terveisin ...

Alfa-Romeo-Mito-7ed76778e20dace4-large.jpg


Onko keenonit, onko 2-alue automaatti-ilmastointi?
Ei ole xenoneja, mutta automaatti-ilmastointi löytyy.
Skooda Oktavia RalliSportit, ne Suomen myydyimmät hessuhopoautot, pysyvät juuri ja juuri perässä. Ja monille em. omistajille ne ovat jotenkin erikoisenkin ripeitä laitteita :btooth: 1.4 litrainen turbo kiikuttaa tuota about 1150kg painoista pikkukippoa ihan kohtuullisesti suoraankin, mutta ennen kaikkea mutkateillä on hauskaa :geek:
Jep, hyvin kulkee ja varsinkin äänipuoli on kunnossa, mikä pistää lapsettamaan ;)
Alkaa vaan noi auton mukana tulleet kitkarenkaat olemaan elinkaarensa lopussa ja aika liukasta on meno, niin ei ole vielä ihan kaikkea potentiaalia päässyt kokeilemaan.
 
Jos se on käyttöruoska joku pösöpaska niin en nyt siihen ala tonnikaupalla tuhlaamaan turhuuksiin vaan kenties vaihdan ne öljyt vaikka vähän useammin ja huolehdin ruostesuojauksista jne. Pestähän se pitää toki ettei mätäne.

Peltivanteet ei ruostumista lisää.

Miten voit vielä feilata pointin? Seuraavaksi ratakiskonpätkää avuksi?
 
Jaa että peltivanteet on merkki huonosta pidosta? Taitaa oma Avensis sitten olla ihan paska :( Täydellinen huoltokirja merkkihuoltojen leimoilla. Ihan päin persettä pidetty.

Vai missasinko minäkin pointin?
 
Jaa että peltivanteet on merkki huonosta pidosta? Taitaa oma Avensis sitten olla ihan paska :( Täydellinen huoltokirja merkkihuoltojen leimoilla. Ihan päin persettä pidetty.

Vai missasinko minäkin pointin?
Ymmärsit väärin; ne on merkki huonosta *ihmisestä*!

( :D :D )
 
Itselläkin vähän meni vähän tuo pointti ohi. Joskus taitaa olla jopa toisin päin, että jollain halvoilla ja paskoilla kiinan tinavanteilla yritellään peitellä muuten läpipaskaa raatoa. Toisin sanoen yritetään kiinnittää huomiota ulkonäköön, joka kosiskelee kuitenkin melko monia ostajia. Tietenkin auton pitäjiä ja niiden varusteiden, ulkonäön ja ominaisuuksien arvostajia on jokaiseen lähtöön.
 
Mulla on sekä kesä-, että talvivanteet peltiä. Oon siis tosi huono ihminen :)
Auto on kyllä toiminut loistavasti kohta 11v itselläni ja 4v sitä ennen jollain muulla
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 341
Viestejä
4 553 259
Jäsenet
74 959
Uusin jäsen
sorjonen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom