Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Tulipahan ostettua 05' 320ia kunnon suomiautona eli lähes neekerimallina. Kaikki vähäiset varusteet kuitenkin toimivat ja muutenkin on kilsoihin nähden todella ehjä peli.
Beeämwee320ia.JPG

Vakionoppari pitää asentaa joskus ja tavalla tai toisella värkätä usb/sd romut soittimeen että saa omat musiikit soimaan.
 
En kyllä tajua miksi vakkari on niin harvinainen suomiautoissa, vielä kun miettii minkälaista kyttäystä nykyajan nopeusvalvonta on. Useampikin 2000 luvun auto tullut vastaan, jossa ei ole vakkaria asennettuna, ihme hommaa. Jo vuoden 1990 Audi 100:sessa sellainen varuste löytyi, joten luulis nyt uudemmissakin olevan.
 
En kyllä tajua miksi vakkari on niin harvinainen suomiautoissa, vielä kun miettii minkälaista kyttäystä nykyajan nopeusvalvonta on. Useampikin 2000 luvun auto tullut vastaan, jossa ei ole vakkaria asennettuna, ihme hommaa. Jo vuoden 1990 Audi 100:sessa sellainen varuste löytyi, joten luulis nyt uudemmissakin olevan.
Doh, uusilla autoilla ajavat vanhat miehet. Pappa ei kaipaa vakkaria ja muita nykyajan hömpötyksiä, vaan uusi auto ostetaan sillä alkaen hinnalla, eli ei mitään lisälaitteita joita ei tule halvimpaan pakettiin ja kahdet peltivanteet. :D
 
Eipä sitä moni tunnu käyttävän vaikka autossa varmasti sellainen on niin miksipä sitä uutenakaan ruksimaan jos pääse valitsemaan. Sen verran paljon noita seilaajia uusillakin autoilla tuolla tien päällä on.
 
Eipä sitä moni tunnu käyttävän vaikka autossa varmasti sellainen on niin miksipä sitä uutenakaan ruksimaan jos pääse valitsemaan. Sen verran paljon noita seilaajia uusillakin autoilla tuolla tien päällä on.

Eikä moni tunnu käyttävän ajovaloja, sumareita tai perävaloja vaikka sellaisetkin löytyy, uusistakin autoista. Viime viikon lauantaina oli aivan jäätävä sumu, ajelin ~25km kaupunkiin vanhaa nelostietä pitkin (Haukipudas - Oulu väli siis), sekosin laskuissa kun yritin laskea autot joissa ei joko palanut ajovalo, sumari tahi minkäänsortin perälyhty...
 
Eipä sitä moni tunnu käyttävän vaikka autossa varmasti sellainen on niin miksipä sitä uutenakaan ruksimaan jos pääse valitsemaan. Sen verran paljon noita seilaajia uusillakin autoilla tuolla tien päällä on.

Itse kanssa yhtenään ihmettelen, että miten jengi ei käytä vakkareita uusissa autoissa, kun lähes 100% automallissa sellainen tulee vakiona. Sitten seilataan 60-90kmh 80 alueella jatkuvasti. Toinen mikä itseä on ihmetyttänyt viimeaikoina on kuulokkeet päässä ajavat kuskit. Automallit jossa 99,9% varmasti on bluetooth handsfree, niin kuski ajaa kuulokkeet päässä. Tiedä sitten kuunteleeko musiikkia vai puhuuko puhelimeen.
 
No huh, toi on jo aika jäätävä suomiauto jos on automaatti mutta kumminkin vakkari jätetty pois. Melkoinen löytö. :D

Onnea joka tapauksessa. Itselläkin on neekerimalli vaan parilla ruksilla, mutta vakiona oli onneksi edes se vakkari.

On tuo joku business varusteltu mukamas, sadetunnistimen ja laatikon lisäksi en kyllä löydä mitään muuta oikeaa varustetta tuosta :rofl:

Tarkoitus oli ostaa isommalla koneella, vähemmän ajettuna, paremmilla varusteilla ja manuaalina vastaava. Tuo sattui tulemaan tuttuun liikkeeseen ja oli jobbarille menossa, sain tutkia nosturilla alustan ja testata päästöt ym. ym. Mitään oikeaa vikaa ei löytynyt ja halvalla sain, budjetti autoa varten oli ~12k€ ja tuo maksoi vain reilut puolet siitä.
Eiköhän tuolla nyt talven yli ainakin tule ajeltua ja samalla säästettyä lisää autokassaan tai muihin menoihin.
 
Itse kanssa yhtenään ihmettelen, että miten jengi ei käytä vakkareita uusissa autoissa, kun lähes 100% automallissa sellainen tulee vakiona. Sitten seilataan 60-90kmh 80 alueella jatkuvasti. Toinen mikä itseä on ihmetyttänyt viimeaikoina on kuulokkeet päässä ajavat kuskit. Automallit jossa 99,9% varmasti on bluetooth handsfree, niin kuski ajaa kuulokkeet päässä. Tiedä sitten kuunteleeko musiikkia vai puhuuko puhelimeen.
Noi seilaajat on ainakin yksi syy miksi ilman vakkaria on parempi ajaa, vauhti luonnollisesti sopeutuu muiden vauhtiin eikä sitä tarvitse ajatella. Sitä paitsi ei toi vauhdin seilaus edes häiritse sitä itse seilaajaa, vakkarilla ajavat on ainoita jotka tuosta häiriintyy. Itse ainakin pidän tuota ärsytystä suurempana kuin sitä ongelmaa minkä vakkari ratkaisee eli että jalka väsyy (varsinkin kun itsellä ei ole koskaan pitkilläkään matkoilla jalka väsynyt).
 
Itse kyllä pyrin ajamaan ilman vakkariakin tasaisesti, joten nuo seilaajat häiritsee. Yleensä poljen ohi ja hernehän siitä menee nenään. Sitten pari kilsaa kontissa kiinni kunnes seilaus taas alkaa ja jäävät hiljalleen.
 
En kyllä tajua miksi vakkari on niin harvinainen suomiautoissa, vielä kun miettii minkälaista kyttäystä nykyajan nopeusvalvonta on. Useampikin 2000 luvun auto tullut vastaan, jossa ei ole vakkaria asennettuna, ihme hommaa. Jo vuoden 1990 Audi 100:sessa sellainen varuste löytyi, joten luulis nyt uudemmissakin olevan.
Höh, harraste Jenkissäni vm.1966 on jo vakkarit ja kaikki muut herkut kuten Jeepissäni vm.1995. :cool:
-Nehän onkin made in USA.... :tup:
Nyt eläkkeellä on autotkin vanhentuneet ja erikoistuneet.... :vihellys:
 
Räppäisy viime syksyltä pirkkapossusta ja A3:sta.
Possu on menossa maalarille ensiviikolla ja Audi lähtee vaihtoon vuodenvaihteessa.
12 vuoden Audiputki loppuu, kun tuli mielenhäiriössä tilattua BMW 420i A xDrive Gran Coupe.

possu ja a3.jpg
 
Joissain autoissa se bt-hf on aika heikko esitys.

Sitä ei osata käyttää, kaveri kirosi kun puhelimen parittaminen on vaikeaa Fiestaan, no ei se niin helppoa ollut kuin mun relluun, mutta menihän siinä 30s (ilman ohjeita).:facepalm:

Toki jos oikeasti halutaan vaikea ja sekava auto ihan mihin vain toimintoon on se -08 Toyota LandCruiser, tai oikeastaan kaikki sen ajan toyotat ja kosketusnäytöt, navigointi on niin monimutkainen ja tuossa LandCruiserissa kaikki toiminnot on tuon hitaan ja monimutkaisen näytön kautta toimivia.:facepalm:
 
Jännää miten perheen kakkosautossa, vm 2010 Puntossa toi hf&bt toimii hyvin. Kuulee motarinopeuksissa ja kaikissa toiset hyvin ja muut kuulee minut hyvin. Ehkä se on vaan kun ihmiset ei osaa käyttää. Harva se päivä näkee sen idiootin siinä uuden bemarin puikoissa kun on vaan pakko pitää luuria toisella kädellä korvalla.
 
No mitä väliä sillä on jos se vaikka sun Puntossa toimiikin? Tarkoittaako se sitä että se toimii muissa autoissa? No ei tarkoita.

Meinaat oikeasti mitä väliä sillä on, että se toimii halvimmassa mahdollisissa italialaisessa pikkukipossa jolla on liki 150tkm mittarissa orkkisalustalla, mutta kovin "sihisee ja vastapuoli ei saa selvää" jossain Audissa? En tiedä pihiseekö sun Volvossa mikä kaikki, mutta mitä itse olen ajanut ja keskustellut muiden tiellä olevien kanssa, en ole törmännyt suhina/pihinä/ei kuule -ongelmiin. Tai sitten se paritettu kännykkä on ihan paska ja ottaa häiriötä bt päällä.

Ihan ois kiva tietää niitä automalleja joissa bt&hf on, mutta "se ei toimi".
 
Jännää miten perheen kakkosautossa, vm 2010 Puntossa toi hf&bt toimii hyvin. Kuulee motarinopeuksissa ja kaikissa toiset hyvin ja muut kuulee minut hyvin. Ehkä se on vaan kun ihmiset ei osaa käyttää. Harva se päivä näkee sen idiootin siinä uuden bemarin puikoissa kun on vaan pakko pitää luuria toisella kädellä korvalla.

Täällä on yksi idiootti uudessa bemarissa ja useat valittelevat vähän rätisevää ääntä sen bthf kautta... Ilmeisesti sieltä on jäänyt jokin ruksi täyttämättä ja mikkejä on vain yksi, kuskin yläpuolella. Toisaalta, kukaan ei ole huomannut eroa taajama ja moottoritie nopeuksissa joissa tuolla puntossa ei varmaan kuule edes radiota :D
 
Toisaalta, kukaan ei ole huomannut eroa taajama ja moottoritie nopeuksissa joissa tuolla puntossa ei varmaan kuule edes radiota :D

Tarkoitat kai, että nautin isolohkon eli korkeaviritteisen 1.4 litraisen vaparin uskomattoman tuuheasta äänimaailmasta jolloinka radiota ei edes kaipaa? :D Ok ok, ei OT.
 
Tulipahan ostettua 05' 320ia kunnon suomiautona eli lähes neekerimallina. Kaikki vähäiset varusteet kuitenkin toimivat ja muutenkin on kilsoihin nähden todella ehjä peli.
Beeämwee320ia.JPG

Vakionoppari pitää asentaa joskus ja tavalla tai toisella värkätä usb/sd romut soittimeen että saa omat musiikit soimaan.

Autovanhus kävi tänään vähän hemmoteltavana, nyt on kaikki mahdollinen siivottu katosta lattiaan ja maalipintakin sai kiiltonsa takaisin:
Puhdaspuimuri.jpg
 
Tyylikkäästi muokattu kuva. :tup:

Nopeimmalla mahdollisella tavalla vaan naapurien autot ym. varmasti piiloon ja rekkari suttuun, kuvassa vain oleellinen. Ei mikään viimeisen päälle silmäystävällinen ja hiposteltu muokkaus, saahan tuostakin silti selvää :D
 
Paintti skilli lvl. 100, loistava kuva :D
Ja hienohan tuo on autoki, omalle pitäis kans vahat nakata päälle ennen suola-aikaa.
 
Suurin osa mitä itsellä on tullut vastaan bt-hf ongelmista tuttujen vehkeissä johtuu vaan siitä että luurista(tai joskus vaihtoehtoisesti mankasta) ei ole säädetty bt:n äänenvoimakkuutta täbölle...tai on lähes nollassa...jahka töräyttää sinihampaalle lisää volaa niin toimii.
 
Laitetaas nuo omat romut tähän:

Bmw 323i -96
Vw passat 2.8 v6 -01
Volvo v70 2.5D -00
Renault scenic 1.6i -05
Honda crv 2.0i -97

Pitäis varmaa jo laittaa kiertoon ees 1 auto.
 
Itse ihmettelen tuota merkkiuskollisuutta, eikö kannattaisi kokeilla muita eri tyyppisiä malleja ja merkkejä. Tylsäksi jää elämä jos yhdellä merkillä ajaa ja pahempi jos saman mallin eri vuosimalleilla. :eek:

Tuossa merkin vaihdossa on aina ongelmana auton sisusta. Kuskin paikalle istuessa harva auto ns. vieraalta merkiltä tuntuu heti hyvältä ja "kodikkaalta" kun tutussa merkissä on kaikki elementit yleensä kohdallaan ja mikään ei ärsytä.

Moni malli vaikuttaa ulkoa kivalta tai hienolta, mutta kuskin paikalla istuessa on varma, että tämä ei ole minun auto.
 
Tuossa merkin vaihdossa on aina ongelmana auton sisusta. Kuskin paikalle istuessa harva auto ns. vieraalta merkiltä tuntuu heti hyvältä ja "kodikkaalta" kun tutussa merkissä on kaikki elementit yleensä kohdallaan ja mikään ei ärsytä.
Hyvin suunnitellussa autossa ne on kohdallaan ja mikään ei ärsytä, vaikka ei olisi tuttu merkki. Esim. en ole omistanut ikinä BMW:tä, mutta sen pari kertaa kun käynyt kojolla niin kaikki on heti alusta asti kohdallaan.
 
Hyvin suunnitellussa autossa ne on kohdallaan ja mikään ei ärsytä, vaikka ei olisi tuttu merkki. Esim. en ole omistanut ikinä BMW:tä, mutta sen pari kertaa kun käynyt kojolla niin kaikki on heti alusta asti kohdallaan.
No jaa, omassa bimmerissä kaverit aina ihmettelee, miten vaihteenvalitsin ja viikset toimii, kun mikään niistä ei jää siihen asentoon, mihin ne vetää. Eli kaikki palautuu aina normaaliasentoon. Muuten kyllä samaa mieltä, että hyvin suunniteltu kabiini toimii, vaikka auto olisi tuntematonkin.
 
Tälläinen tuli hommattua vanhan sotaratsun tilalle, ensiviikolla ikkunoiden tummennukseen ja jos jossain välissä saisi vaikka äänentoistoa paranneltua.IMG_20170918_130902_01.jpg
Millä tekniikalla tuli?:tup:

Omassa heitin 10" aktiivisubbarin varapyöräkoteloon ja tuo ainakin omaan korvaan tarpeeksi amisbassoa.
 

Liitteet

  • 9oViMFt-1.jpg
    9oViMFt-1.jpg
    351,1 KB · Luettu: 208
Niistä aktiivisubeista ei vaan tuu sitä messumatalaa mitä niillä olis tarkotus tukea. En muista kovin montaa aktiivisubia kuulleeni mistä tulisi oikeasti alle 60-70hz taajuuksia, kamalan kuuloista pauketta yleensä lähinnä.
 
Millä tekniikalla tuli?:tup:

Mikä lie 1.4l 160hv ekolitku(multifuel) moottori onkaan ja manuaali loota.(dvg?). En minä noista niin paljon tiedä, kunhan veisi luetettavasti paikasta A paikkaan B silloinkuin on ajoa, toisinkuin vanha neloskoppanen golffi missä oli jouluvalot kojelaudassa koko ajan ja yksikään kilometri ei tuntunut luotettavalta.

Omassa heitin 10" aktiivisubbarin varapyöräkoteloon ja tuo ainakin omaan korvaan tarpeeksi amisbassoa.
Niistä aktiivisubeista ei vaan tuu sitä messumatalaa mitä niillä olis tarkotus tukea. En muista kovin montaa aktiivisubia kuulleeni mistä tulisi oikeasti alle 60-70hz taajuuksia, kamalan kuuloista pauketta yleensä lähinnä.

Nojoo, helppouden puolusta aktiivibasso kiinnostaisi, sen lisäksi että korvaan nuo ovikajarit laadukkaammilla ainakin ensihätään, mutta tosiaan ei niistä järin hyvän kuuloinen basso yleensä lähde, mikä vähän mietityttää, kun vanhassa oli 12" elementti, minkä kanssa mitattiin tuulilasille 144db äänenpaine piikki 41hz taajuudella basson kuulostaessa vielä bassolta. Tosin myöhemmin oli sitten 2x 6.5" DD'n bassoa mihin kovasti tykästyin, kun meni pahin amispoppi kuume pois. Edit: tuollaiset pikkubassot koteloisi helposti kontin sivuille tai varapyörä koteloon.
 
Alkukesästä tuli hankittua kutos Matukka (2009). Kesän aikana laitettu mm. uudet vanteet ja kesäkumit, vaihdettu ja maalattu uusi facelift-maski, maalipinnat myllytetty ja kovavahattu, navi päivitetty uuteen ja viimeisempänä lasit tummennettu. Mitähän seuraavaksi? :think:

18239568127.jpg
 
Alkukesästä tuli hankittua kutos Matukka (2009). Kesän aikana laitettu mm. uudet vanteet ja kesäkumit, vaihdettu ja maalattu uusi facelift-maski, maalipinnat myllytetty ja kovavahattu, navi päivitetty uuteen ja viimeisempänä lasit tummennettu. Mitähän seuraavaksi? :think:

Siisti GH-Kutonen. :) Näyttävät vaan hyvältä vieläkin tämän koriset Kutoset, vaikka kyseinen korimalli lanseerattiin jo vuonna 2007 eli kymmenen vuotta sitten.

Vielä pari kuukautta sitten omistin itsekin samanlaisen (tammikuussa 2010 ensirekisteröidyn) ennen kuin myin sen heinäkuussa eteenpäin lähimmälle esimiehelleni työpaikallani. Nopeasti katsottuna näyttäisi tuo sinun kutos Matukkasi olevan jopa samanvärinen kuin omanikin oli (Lilac Silver). Millä tekniikalla tuo on? Omani oli 2.0TD (lastutettuna 171hv/417Nm).
 
Siisti GH-Kutonen. :)
Vielä pari kuukautta sitten omistin itsekin samanlaisen (tammikuussa 2010 ensirekisteröidyn) ennen kuin myin sen heinäkuussa eteenpäin lähimmälle esimiehelleni työpaikallani. Nopeasti katsottuna näyttäisi tuo sinun kutos Matukkasi olevan jopa samanvärinen kuin omanikin oli (Lilac Silver). Millä tekniikalla tuo on? Omani oli 2.0TD (lastutettuna 171hv/417Nm).

Kiitos! Lilac silver on tämäkin juu, ja parilitrainen bensakone. :)

Etupuskurin maalaus :think:

Harkitaan. ;)
 
Itekin funtsin jos vaihtaisin oman kulkineen 10-11 Mazda 6:seen. Nyt kun pari kaveria sellaisen omistanut (@Rane & @tUMi87), niin mites tuon pohjan ruostumisen kanssa? Meneekö enemmän Teboililla jutusteluihin vai onko ihan oikea pelko?
 
Itekin funtsin jos vaihtaisin oman kulkineen 10-11 Mazda 6:seen. Nyt kun pari kaveria sellaisen omistanut (@Rane & @tUMi87), niin mites tuon pohjan ruostumisen kanssa? Meneekö enemmän Teboililla jutusteluihin vai onko ihan oikea pelko?

Vuoden 2006 jälkeen Mazda uusi saumauslaitteet tehtaallaan, minkä jälkeen ruosteongelmat vähenivät. Toki yksittäisiä poikkeuksia voi aina olla. Oma yksilö oli ruostesuojattu heti alkuunsa, joten siitä ei pitäisi olla huolta.
 
Itekin funtsin jos vaihtaisin oman kulkineen 10-11 Mazda 6:seen. Nyt kun pari kaveria sellaisen omistanut (@Rane & @tUMi87), niin mites tuon pohjan ruostumisen kanssa? Meneekö enemmän Teboililla jutusteluihin vai onko ihan oikea pelko?

Kuten Ranenkin tapauksessa, myös minunkin Kutoseni oli ruostesuojattu samana vuonna, kuin se oli ensirekisteröity, joten ei minkäänlaisia ongelmia pohjan ruostumisen kanssa. Muutenkin kyseinen auto on viettänyt koko ikänsä kulkien Etelä-Savon teitä, joissa suolaus ei ole yhtä runsasta kuin Etelä-Suomessa. Nämä GH-Kutoset kärsivät muutenkin paljon vähemmän ruostumisesta kuin ensimmäinen Kutosten sukupolvi, siinäkin ruoste-ongelmat saatiin jo paljon paremmin kuriin kun facelift-mallit tulivat myyntiin vuonna 2006-2007.
 
Itekin funtsin jos vaihtaisin oman kulkineen 10-11 Mazda 6:seen. Nyt kun pari kaveria sellaisen omistanut (@Rane & @tUMi87), niin mites tuon pohjan ruostumisen kanssa? Meneekö enemmän Teboililla jutusteluihin vai onko ihan oikea pelko?

Lähipiirissä on yksi niinikään ruostesuojattu malli, mutta ei se auta kun kukkii kaaret sisältäpäin. Hieman sanottavaa löytyy myös tuulilasin tiivisteiden alta ja takaluukun saranoiden kohdalla. Eli käytännössä samat ongelmapesäkkeet kuin noissa aiemmissa malleissakin on ollut. Varmasti vaikuttaa paljonkin kuinka säntillisesti tuota on pesty noin yleisellä tasolla ensimmäisten omistajien toimesta.
 
OyRf5kq.jpg

On se vaan hyvä. Pitää napsia muutama kuva lisää, mutta on joku pitänyt auton hyvässä kunnossa. Sisältä on vaikea löytää virheitä sisustasta ja ajolleen on älyttömän jämäkkä vekotin.

No nyt:) Olikos tää se jenkeistä tilattu, vai sekoitanko johonkin muuhun`?
 
Joo, sieltä se pari päivää sitten saapui.
Muutama lain määräämä juttu pitää hoidella autoon ja sitten tarjota rekisteröintikatsastukseen.

Näköjään muisti pelaa vielä jotenkin mulla, olihan tuosta jo niin monta sivua aikaa taaksepäin.:btooth:

Heitä nyt jotain speksejä, tekniikka, kuin pitkä tuo on jne:geek:
 
Jätä noi jenkkikilvet jonnekin "näkyville", esim. suomikilven alle taakse tai ohjaamon takalasille tms. Siisti peli hei vaikkei aivan omaa automakua olekaan.
 
mjaa... No eipä kai siinä. Jenkeissä euroskene -tapahtumissa on tapana pitää saksan kilpiä normien alla, tyyliin tämä:
license-plate2.jpg


Omasta mielestäni ko. tuplakilpi näyttää lähinnä hölmöltä. Ehkä virheellisesti tulkitsin että jotakin tällaista haettiin takaa.
 
Itellä on nyt vaan perus tylsä isukkiavensis hieman piristeltynä, D2 alusta 6kg/mm etu & 18.6kg/mm takajousilla, 8,5x18 & 10,5x18" kiinatinat, projektorivalot, ja kaikkea muuta pientä kivaa. Talven aikana jos sais pellistä takakaaret askarreltua niin pääsis ylimaalauttamaan koko laitoksen.

IMG_20170812_191852.jpg
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 482
Viestejä
4 558 203
Jäsenet
74 972
Uusin jäsen
Nagi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom