Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Hieno tuo on jopa lumiauran kanssa, toki olis mukavaa jos kaikki olis samaa keltaista väriä. Onko noista spoilereista huomattavaa hyötyä, ts huomaako ajaessa?
 
Ixs1RQvheCu0mNDK0o-gd1JCSz_OtcdcG44m8X1BR22RAmZUyoDQIWzrJEItsxXK2yKNqWKmoWEDAR7-cBkvVfr5xjQTJXxIAuMpkWh-rgSu3vEA2LJfyOzsdHnWUsE5pgab-82izg=w1374-h771-no


315/30ZR18 Pirelli P Zerot 18x12" vanteilla ET-15 eikä KENENKÄÄN tarvi tykätä, riittää että se on just niin ku MÄ haluun :cool:
Videoitten perusteella hyvä kulkunen pirssi. :tup:
Onhan nuo hieman härskin näköset nuo takasiipi ja etulippa, mut luulen ettei nuo tuossa turhaa ole. Voimavarojen ja rengastuksen perusteella ei haittaa yhtään lisä downforce. Mä diggaan kyllä tosta kamppeesta! :)

Tommonen stressilelu haluttais itelläki. Nimenomaan semmonen että toimis asfalttiradalla, jäällä ja sorallaki. Kasilla sen pitäs ehottomasti olla, vitut mitään föönivehkeitä vaan vitusti vaan kuutiotuumia keulalle. :D:rofl:
 
Tuollaisena noilla asioilla on joku funktio. Pakkelilla tuosta olis tullut täysin naurettava fiasko. Nyt se ei ole nätti, eikä yritä olla, vaan pelkästää toimivuuden kautta siisti.

Lokasuojan levikkeistä pitimän kysyä että onko vaan siks ettei rengas mene lokasuojaa ulommaksi. Tuolla tavoin kun rengas pysyy lokasuojan "sisällä" täyttäen pykälät.
Niin, se oli ihan vitsi se pakkeli -kommentti. Osittain näytti että hieman on jo "korjailtu" jollain tuota keulaa.

Ja jos autolla mielii kadulla ajella, niin toki renkaat pitää olla levikkeiden sisäpuolella kulutuspinnaltaan...
 
Näköjään muisti pelaa vielä jotenkin mulla, olihan tuosta jo niin monta sivua aikaa taaksepäin.:btooth:

Heitä nyt jotain speksejä, tekniikka, kuin pitkä tuo on jne:geek:
Mitannu en ole, mutta tämä antaa pituudesta jonkinlaista osviittaa.
SsDDxIX.jpg

Leveydestä sitten kutakuinkin 50cm leveämpi kuin normi pickup.

Muutoinhan tuo on ihan peruskauraa. 460 kone ja kolmivaihteinen automaatti. Lukkoperä ja perävälitys jotain vähän yli neljän. Pidempi perä sais olla ni menis vähä pienemmällä kulutuksella.

e: Hienoa, että joku viitsii camaron uhrata tuommoiseen touhuun. Noita on Suomessakin sen verran paljon, ettei yhtä autoa kukaan jää murehtimaan. Ja ainahan tuommoisen voi orkkikseksi laittaa, jos pussihousutus iskee.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä mulla tarkoitus oli/olisi vieläkin tuo hioo ja maalata, mutta ei oo ehtiny. Pakkeliahan tuossa on jo vaikka kuinka paljon, oli sen verran paljon mätähommia, ja ne pakkelit on tasan sen lastan jäljiltä, ei ole lainkaan hiottu, hieman sprayta päälle vaan. :D Tuo on vähän semmoinen tribuutti 80-luvulla Suomessa ajetulle Camaro-CUPin autoille, niissä oli isot siivet ym... Tuolla autolla ei ole kilpailuhistoriaa, auto tuli minulle mätänä rullaavana korina, jossa oli kaaret sisällä, mutta valitettavasti nekään ei ole säännönmukaiset, eli kisoihin tällä ei pääse. En halunnut alkaa tekemään kaaria uusiksi, enkä muutenkaan autoa rakentamaan sääntöjen puitteissa tiettyyn luokkaan vaan halusin tehdä siitä tollaisen katu/rata/hupi -pelin. Siivistä on kyllä ihan oikeasti hyötyä radalla, varsinkin etusiivestä, sillä lähti heti pari sekkaa pois kierrosajasta.

CamaroCUPin autoja:

6996263704_0923afbb9e_b.jpg


6317447303_082e8f3d46.jpg
 
Oheisen kuvan näköinen Ara Blue S3 Sedan vm 2018 tilattu tänään. 3kk pitkää odotusta edessä. Saapuessaan saa ABT:n ohjelmoinnin ja uuden putkiston.

Lisävarusteina mm. MMI navi plus Audi Connectilla, virtuaalinen mittaristo, phone box, tummennetut taka- ja sivulasit, advanced key, matrix valot, B&O sound system ja magnetic ride alusta.

Autoveroa paketissa tasan 18000€. Kiitos Suomi :)

A161890_full.jpg

Tulipa piristävä puhelu autoliikkeeestä. Ensi viikon perjantaina luovutus aiemmin arvioidun 24.10. sijaan. Pitkä viikko odotellessa.
 
Omasta rellusta kehtaa pistää kuvia, postia jaettessa tullut todettua, että laatikot kestävät huomattavasti paremmin kolhuja kuin oma auto.

Syrjäseudulla joutuu väkisinkin ajamaan omalla autolla posteja.
 
Asiaton käytös
Itellä on nyt vaan perus tylsä isukkiavensis hieman piristeltynä, D2 alusta 6kg/mm etu & 18.6kg/mm takajousilla, 8,5x18 & 10,5x18" kiinatinat, projektorivalot, ja kaikkea muuta pientä kivaa. Talven aikana jos sais pellistä takakaaret askarreltua niin pääsis ylimaalauttamaan koko laitoksen.

IMG_20170812_191852.jpg

Miksi teinillä, jonka tyylitaju ei ole oikein vielä kehittynyt, on isukkiavensis? No ehkä juuri siksi. :)

Perheellinen mies joka on jo aikuinen tuskin räpeltää tuollaisia naurettavuuksia ja postaa vielä kuvia.

Vaikka joku Avensis olisi ulkoa minkä näköinen tahansa, se on aina se sama Avensis kun istuu sisälle.
 
Miksi teinillä, jonka tyylitaju ei ole oikein vielä kehittynyt, on isukkiavensis? No ehkä juuri siksi. :)

Perheellinen mies joka on jo aikuinen tuskin räpeltää tuollaisia naurettavuuksia ja postaa vielä kuvia.

Vaikka joku Avensis olisi ulkoa minkä näköinen tahansa, se on aina se sama Avensis kun istuu sisälle.

Ok
 
Tais mennä tunteisiin kun tuli varoituskin parissa minuutissa. Jos mulla olis vain rahaa ja osaamista, mulla olis just tuollainen Avensis. Hieno auto, pahoittelen satunnaista kritiikkiä, täysin asiatonta.
 
Tais mennä tunteisiin kun tuli varoituskin parissa minuutissa. Jos mulla olis vain rahaa ja osaamista, mulla olis just tuollainen Avensis. Hieno auto, pahoittelen satunnaista kritiikkiä, täysin asiatonta.

Kannatti nyt varmaan ottaa toinenkin ja matkustella banaanisaarille?

Kritiikin voi esittää myös asiallisesti.
 
Tais mennä tunteisiin kun tuli varoituskin parissa minuutissa. Jos mulla olis vain rahaa ja osaamista, mulla olis just tuollainen Avensis. Hieno auto, pahoittelen satunnaista kritiikkiä, täysin asiatonta.

Tuollaista asiatonta käytöstä toista käyttäjää kohtaan ei täällä kaivata, sen enempää tunteisiin menemättä.
 
Kannatti nyt varmaan ottaa toinenkin ja matkustella banaanisaarille?

Kritiikin voi esittää myös asiallisesti.

Miten tämä liittyy omiin autoihin? Pahoittelen aiheuttamaani mielipahaa, tuli nyt vähän yllärinä et tää näin kova juttu oli.

Logiikka oli että aikuisella ihmisellä harvemmin on tuollaista tuunausta, se on mielestäni mauton. Pahoittelen.
 
Miten tämä liittyy omiin autoihin? Pahoittelen aiheuttamaani mielipahaa, tuli nyt vähän yllärinä et tää näin kova juttu oli.

Logiikka oli että aikuisella ihmisellä harvemmin on tuollaista tuunausta, se on mielestäni mauton. Pahoittelen.

Mielipiteitä on yhtä monta kun kirjoittajia, mutta sulle nyt vaikuttaa avensis olevan joku suurikin ongelma? No ole onnellinen ettei sulla sentään ole avensista! Enkä kyllä tajua miten autonlaiton suhteen mikään liittyy aikuisuuteen, vai onko ainoastaan originaali kunnossa pidettävät a, b, c, d, e mersut, ja skodat aikuisten autoja?
 
Tommonen tuli viikko sitten hommattua:
Opel Ampera, 2012 ja ajettuna 152 kun mulle tuli. Melkoisen halpaa ajamista, tämän hetken keskikulutus 0,8L/100km noin 770km matkalla. Edellisillä autoilla ei päässyt kevyelläkään ajolla alle 10l edes maantiellä :D

IMG-20171004-WA0000.jpeg
IMG_20171004_125204.jpg
 
Tommonen tuli viikko sitten hommattua:
Opel Ampera, 2012 ja ajettuna 152 kun mulle tuli. Melkoisen halpaa ajamista, tämän hetken keskikulutus 0,8L/100km noin 770km matkalla. Edellisillä autoilla ei päässyt kevyelläkään ajolla alle 10l edes maantiellä :D

IMG-20171004-WA0000.jpeg
IMG_20171004_125204.jpg

Ihan jotain pelkkää korttelipyöritystä ajat joten 99% ajasta puhtaasti sähköllä menemistä? Vai mites tommonen kulutus on mahdollista :D
 
Ihan jotain pelkkää korttelipyöritystä ajat joten 99% ajasta puhtaasti sähköllä menemistä? Vai mites tommonen kulutus on mahdollista :D

85km päivässä työmatkaa, maantietä 95% matkasta. Molemmissa päissä lataus mahdollisuus, joten vakio ajot päivän aikana menee puhtaasti sähköllä :) Toihan ei siis ole perinteinen hybridi, vaan aina ajetaan sähköllä ja akun tyhjentyessä ecotecci pörähtää käymään ja tuottaa sähköä ajamiseen.
 
Kerran kuussa kuulemma pyörii tuo bensakone muutenkin että ei ihan jumiudu. Kaverilla on tuollainen myös ja 100km ajon hinta oli jotain aivan muuta kuin aikaisempi maasturi-Honda.
 
Kerran kuussa kuulemma pyörii tuo bensakone muutenkin että ei ihan jumiudu. Kaverilla on tuollainen myös ja 100km ajon hinta oli jotain aivan muuta kuin aikaisempi maasturi-Honda.

Joo jonkin näköistä huoltokäyttöä tekee jos ei ajoon tarvita. Talvella myös alle -4 käy tuo bensakone, jotta riittää lämpö akuille ja hyttiin. 2013 ja uudemmat starttaa vissiin vasta -10 asteessa, omaankin on aikeissa virittää vastus lämpöanturiin, jottei ihan pikkupakkasella turhaan käytä konetta.
 
Tommonen tuli viikko sitten hommattua:
Opel Ampera, 2012 ja ajettuna 152 kun mulle tuli. Melkoisen halpaa ajamista, tämän hetken keskikulutus 0,8L/100km noin 770km matkalla. Edellisillä autoilla ei päässyt kevyelläkään ajolla alle 10l edes maantiellä :D
Tiedätkö onko tuolle jokin syy, että yhtä lukuunottamatta kaikki nettiautossa myynnissä olevat Amperat on noita 2012 vuoden malleja? Luulisi Amperalla olevan menekkiä näkyvyyden takia, kun Sipilää myöten tuota ostettiin ja mainostettiin 2012 kun tuli markkinoille.
 
Tiedätkö onko tuolle jokin syy, että yhtä lukuunottamatta kaikki nettiautossa myynnissä olevat Amperat on noita 2012 vuoden malleja? Luulisi Amperalla olevan menekkiä näkyvyyden takia, kun Sipilää myöten tuota ostettiin ja mainostettiin 2012 kun tuli markkinoille.
48 näyttää olevan rekisteröity suomeen 2012, 2013 ja 2014 molempina 17kpl. Oma veikkaus menee tuontiauoihin, joita melkein kaikki nettiautossakin ovat. Alankomaasta noita liikkeet tuo paljon, olisiko paikallinen takuu 5v tai 150tkm kun tuota sarjaa eniten on tarjolla
 
Tiedätkö onko tuolle jokin syy, että yhtä lukuunottamatta kaikki nettiautossa myynnissä olevat Amperat on noita 2012 vuoden malleja? Luulisi Amperalla olevan menekkiä näkyvyyden takia, kun Sipilää myöten tuota ostettiin ja mainostettiin 2012 kun tuli markkinoille.
2012 varmaan aika moni Opel-liike hommasi tuollaisen essariksi niin lienee niitä peruja.
 
No mutta, Tiina Silta on tullut vihdoin trollaamaan io-techiin, ilon päivä!

Jottei aivan offtopic niin kyllähän olen itsekin kateellinen moisesta volvosta.
Itsellä vaan vanha 1999 Cadillac joka pitäisi käyttää ilmastointihuollossa lähiaikoina, ilmeisesti tökötit loppu kun ei kompura lähde päälle kuin välillä ja silloinkin pitää kevyttä mekkalaa.
 
Audi S3 noudettu eilen. Ihan kiva laite kieltämättä vakionakin. Seuraavan OZ:t alle, pintaan Ceramic Pro 9H, muutama neliö äänieristyslevyä, ilmanotto, Remusin kokoputkisto ja APR:n softa.

Tylsä kuva takaa, kun ei ole vielä fiksun näköiset vanteet alla:

LGBWllM.png


Virtual cockpit -mittaristo on myös ihan näppärä kapistus:
UTfDXca.png


Asennusta odottaa hiilikuitua konehuoneeseen:
TteY8Na.png
 
Tommonen tuli viikko sitten hommattua:
Opel Ampera, 2012 ja ajettuna 152 kun mulle tuli. Melkoisen halpaa ajamista, tämän hetken keskikulutus 0,8L/100km noin 770km matkalla. Edellisillä autoilla ei päässyt kevyelläkään ajolla alle 10l edes maantiellä :D

IMG-20171004-WA0000.jpeg
IMG_20171004_125204.jpg
Tämä on kyllä mielenkiintoinen auto, itseä vaan hirvittää miten kallista tuota on korjata jos jotai hybridijärjestelmästä hajoaa tai akut lahoaa. Voi hetkessä muuttua monen vuoden ajojen keskiarvo 2€/100km -> 6€/100km.
 
Tämä on kyllä mielenkiintoinen auto, itseä vaan hirvittää miten kallista tuota on korjata jos jotai hybridijärjestelmästä hajoaa tai akut lahoaa. Voi hetkessä muuttua monen vuoden ajojen keskiarvo 2€/100km -> 6€/100km.

Jenkeissä on Sparkie niminen Chevrolet volt, johon tuli eka sähköjärjestelmää koskeva vika 313 000 mailissa, sekin oli tonnin joku latausohjausboksi. Akku edelleen hyvässä kunnossa noilla maileilla :D Omani kohdalla olen aika turvallisin mielin ettei tule kummempia omistuksen aikana. Ja toki kun liikkeestä ostin, sai vuoden takuun mikä koskee myös akustoa/sähkömootttoria.

Snip. Nykyään Sparkiella on matkamittarissa yli 400 000 mailia, edelleen alkup akustolla
 
Kai Opelilla nyt jonkinlainen akkutakuu sentään on (pidempi kuin tuo 5 vuotta mikä auton ikäkin on tällä hetkellä)? Toyotallakin 10 vuotta akuille ja hybridijärjestelmälle 5 vuotta.

Olettaen toki että aina merkkiliikkeessä huolettu. Tosin ei kai tuollaista kukaan minnekkään muualle viekkään. Itse en ainakaan veisi.
 
Kai Opelilla nyt jonkinlainen akkutakuu sentään on (pidempi kuin tuo 5 vuotta mikä auton ikäkin on tällä hetkellä)? Toyotallakin 10 vuotta akuille ja hybridijärjestelmälle 5 vuotta.

En ole pahemmin perehtynyt, mutta Chevrolettina jos saman auton ostaa jenkeissä, oli takuu 8V tai 100t mailia muistaakseni
 
Audi S3 noudettu eilen. Ihan kiva laite kieltämättä vakionakin. Seuraavan OZ:t alle, pintaan Ceramic Pro 9H, muutama neliö äänieristyslevyä, ilmanotto, Remusin kokoputkisto ja APR:n softa.

Tylsä kuva takaa, kun ei ole vielä fiksun näköiset vanteet alla:

LGBWllM.png


Virtual cockpit -mittaristo on myös ihan näppärä kapistus:
UTfDXca.png


Asennusta odottaa hiilikuitua konehuoneeseen:
TteY8Na.png

Kyllä kelpaisi, hieno Ässä. :joy:

:kippis:
 
Audi S3 noudettu eilen. Ihan kiva laite kieltämättä vakionakin. Seuraavan OZ:t alle, pintaan Ceramic Pro 9H, muutama neliö äänieristyslevyä, ilmanotto, Remusin kokoputkisto ja APR:n softa.

Tylsä kuva takaa, kun ei ole vielä fiksun näköiset vanteet alla:

LGBWllM.png


Virtual cockpit -mittaristo on myös ihan näppärä kapistus:
UTfDXca.png


Asennusta odottaa hiilikuitua konehuoneeseen:
TteY8Na.png

Tykkään aina kun joku tekee Suomessa kulttuuriteon ja ostaa jotain muuta kuin 1.4 TSI Octavian. Tuossakin autoveroa menee suhteessa ihan helvetisti, mut pointit et ostit just sen mitä halusit ja vieläpä lähdet parantelemaan jo ennestäänkin toimivaa kokonaisuutta!
 
Tykkään aina kun joku tekee Suomessa kulttuuriteon ja ostaa jotain muuta kuin 1.4 TSI Octavian. Tuossakin autoveroa menee suhteessa ihan helvetisti, mut pointit et ostit just sen mitä halusit ja vieläpä lähdet parantelemaan jo ennestäänkin toimivaa kokonaisuutta!

Pakko se on yrittää saada markkinoille edes yksi auto, joka on muun värinen kuin pohjamaali tai musta, missä on etäisesti moottorin tapainen pellin alla ja jopa lisävarusteita ruksittu listalta, vaikka nekin maksavat niin järkyttävästi tässä maassa. Suht helposti ja halvalla tuosta kun on vielä otettavissa lisäpotentiaalia niin pitää se toteuttaa :tup:
Autoveron osuus paketista oli tasan 18k€. Nauratti.
 
Sitten kun makselet uudesta +100ke veroja tai 13-16 vuotta vanhasta käytetystä rimpulasta sen 40-50ke autoveroa niin siitä voi ehkä jo koohottaa jotain sossuhyysy-yhteiskunnan tukemisesta ym. Ei sitä ennen.
 
Autoveron osuus paketista oli tasan 18k€. Nauratti.
Eihän tuo ole uudessa autossa juuri mitään. Itse toin vuosi takaperin kaksi autoa ja kummassakin autovero oli lähes tuota luokkaa ja kyseessä oli kuitenkin 4 ja 6 vuotiaat autot.
 
Eihän tuo ole uudessa autossa juuri mitään. Itse toin vuosi takaperin kaksi autoa ja kummassakin autovero oli lähes tuota luokkaa ja kyseessä oli kuitenkin 4 ja 6 vuotiaat autot.

Voi olla, että kuulostan typerältä, mutta täällä suomessa itketään autokannan vanhuutta... Sitten kun joku tuo tänne edes jokseenkin uudehkoja (mutta käytettyjä) autoja niin siitäkin rangaistaan. Toki "vanhoja" autojahan ne nuokin, mutta huomattavasti uudempia kuin keskimäärin...
 
Eihän tuo ole uudessa autossa juuri mitään. Itse toin vuosi takaperin kaksi autoa ja kummassakin autovero oli lähes tuota luokkaa ja kyseessä oli kuitenkin 4 ja 6 vuotiaat autot.

Onhan tuo jotain, kun se voisi olla 0 €, kuten erinäisissä maissa, joissa tämäkin asia on hoidettu järkevämmin. Onneksi nyt tässä päästöhuijaukset jotenkin toimivat, että ei ihan taivaisiin nousseet verot.

Sitten kun makselet uudesta +100ke veroja tai 13-16 vuotta vanhasta käytetystä rimpulasta sen 40-50ke autoveroa niin siitä voi ehkä jo koohottaa jotain sossuhyysy-yhteiskunnan tukemisesta ym. Ei sitä ennen.

Tuossa nyt ei olisi yhtään mitään järkeä. Jos tuon hintaluokan autoa hankkisin, menisi se Viron kilpiin. Ei niin paljoa extraa kiinnosta ansiotuloverojen lisäksi yhteiskuntaa tukea.
Toki tämä eräs perhetuttu, joka Aventadorin toi Suomen kilpiin ja maksoi siitä muistaakseni 270k€ veroa ansaitsee jollain perverssillä tavalla kunnioitukseni.
 
No jos tuo jotain 300 g/km CO2 päästöt tuottavia autoja niin saa verottaa ihan rauhassa.

Autovero on aika julma bensakoneille tällä hetkellä kyllä.

Julma on erittäin osuva sana, eräs tuttu haki ~20-25k Z06 Corvetten Saksasta, viron kilpiinhän sekin meni yllättäen...
 
No jos tuo jotain 300 g/km CO2 päästöt tuottavia autoja niin saa verottaa ihan rauhassa.

Autovero on aika julma bensakoneille tällä hetkellä kyllä.
No tuo S3 varmaan vie vain karvan verran vähemmän todellisessa ajossa kuin tuo oma kasikone. Paperilla se toki on reilusti taloudellisempi, mutta lähinnä vain paremmin onnistuneen huijauksen takia.
 
Voi olla, että kuulostan typerältä, mutta täällä suomessa itketään autokannan vanhuutta... Sitten kun joku tuo tänne edes jokseenkin uudehkoja (mutta käytettyjä) autoja niin siitäkin rangaistaan. Toki "vanhoja" autojahan ne nuokin, mutta huomattavasti uudempia kuin keskimäärin...
Mun uudessa autossa autovero oli jotain 2000 euron luokkaa. Ei minusta mitenkään paljoa.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
254 278
Viestejä
4 425 646
Jäsenet
73 311
Uusin jäsen
Jiri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom