Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Paroni herätelty 2v levolta. Laakista käyntiin ku ois edellisenä päivänä sen siihen jättäny. :D
Pesun jälkeen alko näyttää taas autolta. Hitsuuhommien ja alustajumpan jälkeen toivottavasti ajoon.
 
Paroni herätelty 2v levolta. Laakista käyntiin ku ois edellisenä päivänä sen siihen jättäny. :D
Pesun jälkeen alko näyttää taas autolta. Hitsuuhommien ja alustajumpan jälkeen toivottavasti ajoon.
Kappas, Urpo Paroni. :D

Tuo on kyllä kaikessa rumuudessaan juuri niin "ysäriä" kuin olla ja voi.
En ole muuten ennen huomannut, vaikka noita 90-luvulla tuli paljonkin vastaan, että tuossa on kovin samanlainen keula kuin jossain 1-gen Octaviassa, luukut vain puuttuu. :)
 
Itellä on nyt vaan perus tylsä isukkiavensis hieman piristeltynä, D2 alusta 6kg/mm etu & 18.6kg/mm takajousilla, 8,5x18 & 10,5x18" kiinatinat, projektorivalot, ja kaikkea muuta pientä kivaa. Talven aikana jos sais pellistä takakaaret askarreltua niin pääsis ylimaalauttamaan koko laitoksen.

IMG_20170812_191852.jpg

Todella käytännöllisen näköinen ajopeli, eipä tarvitse lasti päällä jossain mökkitiellä käydä :D
 
Itellä on nyt vaan perus tylsä isukkiavensis hieman piristeltynä, D2 alusta 6kg/mm etu & 18.6kg/mm takajousilla, 8,5x18 & 10,5x18" kiinatinat, projektorivalot, ja kaikkea muuta pientä kivaa. Talven aikana jos sais pellistä takakaaret askarreltua niin pääsis ylimaalauttamaan koko laitoksen.

IMG_20170812_191852.jpg

En tiedä mikä tuossa "piristyksessä" on pointtina, mutta näyttää lähinnä huvittavalta tuolla ylisuurella rengastuksella ja maata laahavalla madalluksella. Voisi kuvitella, että todella epämukava ajaa :facepalm:

No ainakin erottaa oman avensiksensa kaupan parkkipaikalla muista samanvärisistä.
 
En tiedä mikä tuossa "piristyksessä" on pointtina, mutta näyttää lähinnä huvittavalta tuolla ylisuurella rengastuksella ja maata laahavalla madalluksella. Voisi kuvitella, että todella epämukava ajaa :facepalm:

No ainakin erottaa oman avensiksensa kaupan parkkipaikalla muista samanvärisistä.
Tojotassa näyttää naurettavilta mutta bemmissä ja audissa helvetin hyvältä?
 
Tojotassa näyttää naurettavilta mutta bemmissä ja audissa helvetin hyvältä?
No ainakin takavedossa leveämpi rengastus siellä takana on luontevampaa kuin etuvedossa vastaava, mutta mitään järkevää tuollaisessa lookissa ei muutenkaan ole niin varmaan aivan sama :confused:
 
Ei tuo Avensis minun mielestä mitenkään pahalta näytä, omaan makuun ehkä aavistuksen liian "kentässä". Jollain perverssillä tavalla tuo takalokasuojan kaarilevikekin ihan hauska idea. Kaipais eteen kans, mutta takakaariahan oli tarkoitus pellistä muokkailla.
 
Sinisessä kaasen laen rako ei enää suhtees kello 9-10 ja 2-3. Jonka takia näyttää vaan liian raskaasti lastatulla jouset väsyneeltä kivireeltä. Mitä tasaisempana kaaren rako pysyy koko matkaltaan sitä paremmalta näyttää. Kyse ei siis ole varsinaisesti koosta vaan miten lokasuojan kaari on suhtees.

epätasainen alusta missä auto on. Korkeussäädettävä alusta niin voi hieroa loputtomasti asentoa. Mutta kyseessä olikin yliampuvat renkaat ja näissä näyttää jopa normaalilta.
 
Sinisessä kaasen laen rako ei enää suhtees kello 9-10 ja 2-3. Jonka takia näyttää vaan liian raskaasti lastatulla jouset väsyneeltä kivireeltä. Mitä tasaisempana kaaren rako pysyy koko matkaltaan sitä paremmalta näyttää. Kyse ei siis ole varsinaisesti koosta vaan miten lokasuojan kaari on suhtees.
Tuosta mustasta olisi hyvä myös nähdä kuva suoraa takaa paljonko vanne tulee kaaren ulkopuolelle ja miten paljon kumi onkaan venytetty, mutta tuosta kulmasta ei kovin pahalta näytä.
 
20170506_214751.jpg


225/40/18 et30, mahtuu pyörimään vaikka mitä lastaisi kyytiin.
 

Liitteet

  • 20170506_214751.jpg
    20170506_214751.jpg
    2,2 MB · Luettu: 33
20170506_214751.jpg


225/40/18 et30, mahtuu pyörimään vaikka mitä lastaisi kyytiin.
Nojoo, eihän tuo vanne niin pahasti törrötä ulos.
Tuossa myös omasta rengastuksesta kuva, miten bemuun sopii erilevyiset vanteet ja kumit eteen ja taakse. Edessä 8,5x19 ja 235, takana 9,5x19 ja 285.
Muutoin omasta mielestä kohtuu hyvin istuu, mutta tuo takarenkaiden leveysero tekee sen että pulleamman näköiset sivusta vaikka profiili muistaakseni sama.
 

Liitteet

  • 1.jpg
    1.jpg
    328 KB · Luettu: 290
  • 2.jpg
    2.jpg
    151 KB · Luettu: 293
  • 20170926_172322.jpg
    20170926_172322.jpg
    206,8 KB · Luettu: 282
Viimeksi muokattu:
Nuo postatut bmw ja audit kieltämättä näyttävät vielä järkevältä, kun lokasuojan muodot mukailee renkaan muotoa ja rengas ei painu lokarin sisään. Näkeehän tuosta jo selkeästi, että on reipas madallus, mutta ie mene vielä luonnottoman näköiseksi. Ajomukavuutta kyllä hieman epäilen noin matalalla alustalla.
 
Ajomukavuutta kyllä hieman epäilen noin matalalla alustalla.
Tietysti tottumiskysymys, mutta tuolla edestä ihan tappiin lasketulla ajomukavuus on kyllä ihan hyvä normi maanteillä, mutta kaikki terävät reunat asfaltissa esim. vanhan pois jyrsityn asfaltin kynnys takaisin päällysteen päälle lyö käsille erittäin kovaa jos ei tiedä hidastaa reilusti. Tässä kohdin taasen pitää antaa kunniamainintaa hyvälle vanteelle jollaiset kestää ihan älytöntä rääkkiä, kun taas joskus jokin kiinantina meni kieroksi ekasta routamontusta vaikka oli puolta löysempi jousitus päällä ottamassa iskuja vastaan.
 
näyttävät vielä järkevältä, kun lokasuojan muodot mukailee renkaan muotoa ja rengas ei painu lokarin sisään
No kuka pitää mistäkin, itsestä rengas on se pyörän (ja koko auton) rumin osa ja mitä vähemmän sitä näkyy sitä parempi.
13848416674_4dd31d0da3_o.jpg

(lievästi OT)
 
tuossa taitaa olla jo muutakin vikaa, kun koko rengas vinossa

Mulla on avensiksessa vielä rutkasti enemmän camberia takana :joy::joy:

En tiedä mikä tuossa "piristyksessä" on pointtina, mutta näyttää lähinnä huvittavalta tuolla ylisuurella rengastuksella ja maata laahavalla madalluksella. Voisi kuvitella, että todella epämukava ajaa :facepalm:

No ainakin erottaa oman avensiksensa kaupan parkkipaikalla muista samanvärisistä.

Ai, luulin että 205/35 @ 8.5 ja 225/40 @ 10.5 rengastus ois tarpeeksi pieni, no täytyy koittaa metsästää 30 profiilia eteen ja taakse :btooth:
 
Mitä tolla ylivedetyllä camberilla oikein haetaan? Onko se paremman näköinen joidenkin mielestä vai?

Kuvittele vaikka tuo golffi tuosta ilman camberia, mahtuuko rengas kaareen madalluksen kanssa? No eipä mahtunu.
 
Ei ole vielä autotehtaan lisävarustelistoja selatessa osunut silmiin optiota vinosta renkaasta ja en pysty ymmärtämään miksi kukaan haluaisi muutenkaan pilata autonsa ulkonäön tuollaisella :facepalm:

Noh ehkä on aika lopettaa omalta osalta tämä, kun ei ymmärrä tuollaisen amistuuningin päälle.
Tässä on vähän sama ilmiö, kun osalla julkkisnaisista... jo vähän liian vanhaan runkoon tungetaan botoxia ja tehdään törröttävät ankkahuulet yms. kuvitellen sen olevan kaunista. Todellisuudessa suurin osa jengistä pitää karseen näkösenä ja naureskelee.
 
Kuvittele vaikka tuo golffi tuosta ilman camberia, mahtuuko rengas kaareen madalluksen kanssa? No eipä mahtunu.
No sitte pienempää rangasta tai vähemmän madallusta. :D

Ei ole vielä autotehtaan lisävarustelistoja selatessa osunut silmiin optiota vinosta renkaasta ja en pysty ymmärtämään miksi kukaan haluaisi muutenkaan pilata autonsa ulkonäön tuollaisella :facepalm:
Juu on kyllä kamalan näköiset. :wtf: Tosin kuka tykkää mistäkin...
 
Viimeksi muokattu:
Driftaamisessa (Ainakin ammattisellaisessa) camberilla haetaan kyllä enemmänkin pitoa kun on tarkoitus mennä luisussa mahdollisimman näyttävästi. Heikolla pidolla ja paskalla renkaalla se kun ei onnistu. Amikset sitten erikseen.
 
Menee vähän ohi aiheen (taas), mutta eikös nuo muutoskatsastussäännöt ole nykyään jo sellaisia, että vaaditaan ties mitä todistusta ja paperia että auton saa ns. tonttiin. Meinaan että loppuu ne madaltamiset ja jäljelle jää sitten ne yksilöt mitkä on jo muutoskatsastettu.

Yhdellä tutulla pihassa sellainen auto missä maavaraa on noin 3-4cm, etupyörät ei käänny, tai kääntyy mutta ottaa renkaat kiinni loksuihin jos ei osaa kääntää sitä rattia tarpeeksi varovaisesti. Mitään turhan jyrkkiä käännöksiä turha edes ajatella. Etujousitusta käytännössä ei ole, renkaat niin viturallaa, camber, ettei mitään rajaa. Laillinenhan se ei tietenkään ole ja ja autona käyttökelvoton. Leimassa on ja muutoskatsastuksesta en kysellyt, vanha rottelo kuitenkin.
 
Menee vähän ohi aiheen (taas), mutta eikös nuo muutoskatsastussäännöt ole nykyään jo sellaisia, että vaaditaan ties mitä todistusta ja paperia että auton saa ns. tonttiin. Meinaan että loppuu ne madaltamiset ja jäljelle jää sitten ne yksilöt mitkä on jo muutoskatsastettu.

Yhdellä tutulla pihassa sellainen auto missä maavaraa on noin 3-4cm, etupyörät ei käänny, tai kääntyy mutta ottaa renkaat kiinni loksuihin jos ei osaa kääntää sitä rattia tarpeeksi varovaisesti. Mitään turhan jyrkkiä käännöksiä turha edes ajatella. Etujousitusta käytännössä ei ole, renkaat niin viturallaa, camber, ettei mitään rajaa. Laillinenhan se ei tietenkään ole ja ja autona käyttökelvoton. Leimassa on ja muutoskatsastuksesta en kysellyt, vanha rottelo kuitenkin.
Minimi maavara on 80mm ja tosiaan alustan muutoskatsastuksessa vaaditaan nykyään pyöränsuuntauslappu jossa kaikki arvot ns. vihreällä. Siinä sitten onkin miettimistä miten saa alustan lappuihin jos esim. camberin säätöä ei ole :D
 
Oli se helppoa tuolloin, wunderbaumit kilpaili kenoasteista. Toki myös aiemminkin. :)
 
Minimi maavara on 80mm ja tosiaan alustan muutoskatsastuksessa vaaditaan nykyään pyöränsuuntauslappu jossa kaikki arvot ns. vihreällä. Siinä sitten onkin miettimistä miten saa alustan lappuihin jos esim. camberin säätöä ei ole :D

Jeps, tänään oli kaverin korjaamolla, ja tuosta äsken mainitusta autosta oli puhetta. Ja noi arvot vihreällä yms. jutut tuli siinä kuultua. Minimi maavarasta en tiennyt. Kuitenkin se pointti oli siinä että muutoskatsastus muuttu lähes mahdottomaksi:D
Itse olen noiden suhteen niin epätekninen että nuokin tuli vähän uutena tietona:)
 
Menee vähän ohi aiheen (taas), mutta eikös nuo muutoskatsastussäännöt ole nykyään jo sellaisia, että vaaditaan ties mitä todistusta ja paperia että auton saa ns. tonttiin. Meinaan että loppuu ne madaltamiset ja jäljelle jää sitten ne yksilöt mitkä on jo muutoskatsastettu.

Yhdellä tutulla pihassa sellainen auto missä maavaraa on noin 3-4cm, etupyörät ei käänny, tai kääntyy mutta ottaa renkaat kiinni loksuihin jos ei osaa kääntää sitä rattia tarpeeksi varovaisesti. Mitään turhan jyrkkiä käännöksiä turha edes ajatella. Etujousitusta käytännössä ei ole, renkaat niin viturallaa, camber, ettei mitään rajaa. Laillinenhan se ei tietenkään ole ja ja autona käyttökelvoton. Leimassa on ja muutoskatsastuksesta en kysellyt, vanha rottelo kuitenkin.

Nykyään vaaditaan nelipyöräsuuntaus raportti, jossa kaikki arvot pitää olla tehtaan toleransseissa. Tuollaiset ei siis mene enää muutoskatsastuksesta läpi.
Sinänsä huvittavaa, sillä kaikki vakiokorkeudellakaan olevat autot eivät menisi tuosta läpi.
 
Nykyään vaaditaan nelipyöräsuuntaus raportti, jossa kaikki arvot pitää olla tehtaan toleransseissa. Tuollaiset ei siis mene enää muutoskatsastuksesta läpi.
Sinänsä huvittavaa, sillä kaikki vakiokorkeudellakaan olevat autot eivät menisi tuosta läpi.

Tarkoitat siis muita mahdollisia alustamuutoksia, jotka ovat? Valistakaa nyt tyhmää:D
 
Tuossa esimerkki miten käy, kun camber on pielessä. Eli rengas kuluu sisäreunalta kankaille.

Videolla myös kerrottiin, että jarrutusmatka pitenee, koska renkaan kontaktipinta on niin pieni. Jos siis eturenkaissa on säädöt driftausta varten.

rangas.png
 
Huoh.. Eturenkaissa jotka kallistuu kääntäessä rattia.. Ei takarenkaissa jotka ei känny ja kallistu.



Muuttuu luumu takavetokin driftariksi leveillä kumeilla kun taakse yhtä isot camberit mitä eteen.



No eturenkaissa eturenkaissa, mitä sitten väitin?
 
tuo takarenkaiden leveysero tekee sen että pulleamman näköiset sivusta vaikka profiili muistaakseni sama.
Ryssit sitten tuon rengastuksen oikein kunnolla. Jos kapeampi ja leveämpi kumi ovat samalla profiililla, kuten sulla nyt ilmeisesti on, niin se leveämpi ei vain näytä korkeammalta, vaan se on myös korkeampi. Kannattas nyt hommata ne oikean kokoiset kumit tohon, koska nyt näyttää typerältä.

"Rengasprofiili on suhdeluku, joka kuvaa renkaan leveyden suhdetta korkeuteen. 60-sarjan renkaan korkeus on siis 60% renkaan leveydestä."

Esim. itsellä edessä 235/35/20 ja takana 275/30/20 ja nämä kumit ovat yhtä korkeat.
 
Viimeksi muokattu:
Ryssit sitten tuon rengastuksen oikein kunnolla. Jos kapeampi ja leveämpi kumi ovat samalla profiililla, kuten sulla nyt ilmeisesti on, niin se leveämpi ei vain näytä korkeammalta, vaan se on myös korkeampi. Kannattas nyt hommata ne oikean kokoiset kumit tohon, koska nyt näyttää typerältä.

"Rengasprofiili on suhdeluku, joka kuvaa renkaan leveyden suhdetta korkeuteen. 60-sarjan renkaan korkeus on siis 60% renkaan leveydestä."

Esim. itsellä edessä 235/35/20 ja takana 275/30/20 ja nämä kumit ovat yhtä korkeat.
Joo sehän on selvä että on korkeampi. Toinen saatavilla oleva vaihtoehto on reilun sentin matalampi profiili kun leveys pitää pysyä samana, enpä nyt tiedä tekeekö tuo ratkaisevaa eroa kuitenkaan. Mutta varmasti seuraava pari tulee olemaan silti tuo kunhan nämä saa kulutettua loppuun.
 
fkB6hjC.jpg


205/50/17, perkule kun oli niin pieni ero kuitenkin 215/45/17:ään jotka oli aiemmin, mutta niin vaan alko osumaan sisälokariin. :l Vaikka hieman venykumi onkin ja kapeampi niin halkaisija kasvoi juuri ratkaisevasti. Isommissa joustoissa rengas käännettyinä pieni hankaus. :(
 
Videon nimenä on "Amisten pilluralli 1996", mutta video on selvästi 80-luvun alusta tai puolivälistä. Voihan se olla, että tullut typo ja pitäisi olla 1986.
En tiedä oletko trolli, mutta kyllä tuo ihan oikeaan ajankohtaan osuu. Katso vaikka "NYT" toimittajien kautta, jos et muuten usko. Eikö myös alun hitech muka vie 90-luvulle?
 
315/30ZR18 Pirelli P Zerot 18x12" vanteilla ET-15 eikä KENENKÄÄN tarvi tykätä, riittää että se on just niin ku MÄ haluun :cool:


Voishan noissa leveyttä olla vähän enemmän mutta joka tapauksessa ihan loistava setup verrattuna edellä esitettyihin volkkareihin joissa vanteet törröttää ja kulmat aivan viturallaan...
 
Eipä tuu ainakaan talvella ongelmia lumen kanssa:
snowxpert-car-shovel-1019347_productimage.jpg


Sorry :D Radallako tuota ajat?
 
Keuliiko auto ilman downforcea vai miksi etupuskurissa on tuo helvetin ruma lumiaura?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 476
Viestejä
4 558 126
Jäsenet
74 971
Uusin jäsen
Maikkol

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom