Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kappas, Urpo Paroni.
Itellä on nyt vaan perus tylsä isukkiavensis hieman piristeltynä, D2 alusta 6kg/mm etu & 18.6kg/mm takajousilla, 8,5x18 & 10,5x18" kiinatinat, projektorivalot, ja kaikkea muuta pientä kivaa. Talven aikana jos sais pellistä takakaaret askarreltua niin pääsis ylimaalauttamaan koko laitoksen.
Itellä on nyt vaan perus tylsä isukkiavensis hieman piristeltynä, D2 alusta 6kg/mm etu & 18.6kg/mm takajousilla, 8,5x18 & 10,5x18" kiinatinat, projektorivalot, ja kaikkea muuta pientä kivaa. Talven aikana jos sais pellistä takakaaret askarreltua niin pääsis ylimaalauttamaan koko laitoksen.
Tojotassa näyttää naurettavilta mutta bemmissä ja audissa helvetin hyvältä?En tiedä mikä tuossa "piristyksessä" on pointtina, mutta näyttää lähinnä huvittavalta tuolla ylisuurella rengastuksella ja maata laahavalla madalluksella. Voisi kuvitella, että todella epämukava ajaa
No ainakin erottaa oman avensiksensa kaupan parkkipaikalla muista samanvärisistä.
No ainakin takavedossa leveämpi rengastus siellä takana on luontevampaa kuin etuvedossa vastaava, mutta mitään järkevää tuollaisessa lookissa ei muutenkaan ole niin varmaan aivan samaTojotassa näyttää naurettavilta mutta bemmissä ja audissa helvetin hyvältä?
Tojotassa näyttää naurettavilta mutta bemmissä ja audissa helvetin hyvältä?
Sinisessä kaasen laen rako ei enää suhtees kello 9-10 ja 2-3. Jonka takia näyttää vaan liian raskaasti lastatulla jouset väsyneeltä kivireeltä. Mitä tasaisempana kaaren rako pysyy koko matkaltaan sitä paremmalta näyttää. Kyse ei siis ole varsinaisesti koosta vaan miten lokasuojan kaari on suhtees.
Tuosta mustasta olisi hyvä myös nähdä kuva suoraa takaa paljonko vanne tulee kaaren ulkopuolelle ja miten paljon kumi onkaan venytetty, mutta tuosta kulmasta ei kovin pahalta näytä.Sinisessä kaasen laen rako ei enää suhtees kello 9-10 ja 2-3. Jonka takia näyttää vaan liian raskaasti lastatulla jouset väsyneeltä kivireeltä. Mitä tasaisempana kaaren rako pysyy koko matkaltaan sitä paremmalta näyttää. Kyse ei siis ole varsinaisesti koosta vaan miten lokasuojan kaari on suhtees.
Nojoo, eihän tuo vanne niin pahasti törrötä ulos.
225/40/18 et30, mahtuu pyörimään vaikka mitä lastaisi kyytiin.
Tietysti tottumiskysymys, mutta tuolla edestä ihan tappiin lasketulla ajomukavuus on kyllä ihan hyvä normi maanteillä, mutta kaikki terävät reunat asfaltissa esim. vanhan pois jyrsityn asfaltin kynnys takaisin päällysteen päälle lyö käsille erittäin kovaa jos ei tiedä hidastaa reilusti. Tässä kohdin taasen pitää antaa kunniamainintaa hyvälle vanteelle jollaiset kestää ihan älytöntä rääkkiä, kun taas joskus jokin kiinantina meni kieroksi ekasta routamontusta vaikka oli puolta löysempi jousitus päällä ottamassa iskuja vastaan.Ajomukavuutta kyllä hieman epäilen noin matalalla alustalla.
No kuka pitää mistäkin, itsestä rengas on se pyörän (ja koko auton) rumin osa ja mitä vähemmän sitä näkyy sitä parempi.näyttävät vielä järkevältä, kun lokasuojan muodot mukailee renkaan muotoa ja rengas ei painu lokarin sisään
tuossa taitaa olla jo muutakin vikaa, kun koko rengas vinossa
tuossa taitaa olla jo muutakin vikaa, kun koko rengas vinossa
En tiedä mikä tuossa "piristyksessä" on pointtina, mutta näyttää lähinnä huvittavalta tuolla ylisuurella rengastuksella ja maata laahavalla madalluksella. Voisi kuvitella, että todella epämukava ajaa
No ainakin erottaa oman avensiksensa kaupan parkkipaikalla muista samanvärisistä.
Mitä tolla ylivedetyllä camberilla oikein haetaan? Onko se paremman näköinen joidenkin mielestä vai?
No ainakin renkaat kuluu sisäreunasta. Eli ei kulu tasaisesti ja renkaita joutuu vaihtamaan useammin.Mitä tolla ylivedetyllä camberilla oikein haetaan? Onko se paremman näköinen joidenkin mielestä vai?
No sitte pienempää rangasta tai vähemmän madallusta.Kuvittele vaikka tuo golffi tuosta ilman camberia, mahtuuko rengas kaareen madalluksen kanssa? No eipä mahtunu.
Juu on kyllä kamalan näköiset. Tosin kuka tykkää mistäkin...Ei ole vielä autotehtaan lisävarustelistoja selatessa osunut silmiin optiota vinosta renkaasta ja en pysty ymmärtämään miksi kukaan haluaisi muutenkaan pilata autonsa ulkonäön tuollaisella
No sitte pienempää rangasta tai vähemmän madallusta. .
Minimi maavara on 80mm ja tosiaan alustan muutoskatsastuksessa vaaditaan nykyään pyöränsuuntauslappu jossa kaikki arvot ns. vihreällä. Siinä sitten onkin miettimistä miten saa alustan lappuihin jos esim. camberin säätöä ei oleMenee vähän ohi aiheen (taas), mutta eikös nuo muutoskatsastussäännöt ole nykyään jo sellaisia, että vaaditaan ties mitä todistusta ja paperia että auton saa ns. tonttiin. Meinaan että loppuu ne madaltamiset ja jäljelle jää sitten ne yksilöt mitkä on jo muutoskatsastettu.
Yhdellä tutulla pihassa sellainen auto missä maavaraa on noin 3-4cm, etupyörät ei käänny, tai kääntyy mutta ottaa renkaat kiinni loksuihin jos ei osaa kääntää sitä rattia tarpeeksi varovaisesti. Mitään turhan jyrkkiä käännöksiä turha edes ajatella. Etujousitusta käytännössä ei ole, renkaat niin viturallaa, camber, ettei mitään rajaa. Laillinenhan se ei tietenkään ole ja ja autona käyttökelvoton. Leimassa on ja muutoskatsastuksesta en kysellyt, vanha rottelo kuitenkin.
Minimi maavara on 80mm ja tosiaan alustan muutoskatsastuksessa vaaditaan nykyään pyöränsuuntauslappu jossa kaikki arvot ns. vihreällä. Siinä sitten onkin miettimistä miten saa alustan lappuihin jos esim. camberin säätöä ei ole
Menee vähän ohi aiheen (taas), mutta eikös nuo muutoskatsastussäännöt ole nykyään jo sellaisia, että vaaditaan ties mitä todistusta ja paperia että auton saa ns. tonttiin. Meinaan että loppuu ne madaltamiset ja jäljelle jää sitten ne yksilöt mitkä on jo muutoskatsastettu.
Yhdellä tutulla pihassa sellainen auto missä maavaraa on noin 3-4cm, etupyörät ei käänny, tai kääntyy mutta ottaa renkaat kiinni loksuihin jos ei osaa kääntää sitä rattia tarpeeksi varovaisesti. Mitään turhan jyrkkiä käännöksiä turha edes ajatella. Etujousitusta käytännössä ei ole, renkaat niin viturallaa, camber, ettei mitään rajaa. Laillinenhan se ei tietenkään ole ja ja autona käyttökelvoton. Leimassa on ja muutoskatsastuksesta en kysellyt, vanha rottelo kuitenkin.
Nykyään vaaditaan nelipyöräsuuntaus raportti, jossa kaikki arvot pitää olla tehtaan toleransseissa. Tuollaiset ei siis mene enää muutoskatsastuksesta läpi.
Sinänsä huvittavaa, sillä kaikki vakiokorkeudellakaan olevat autot eivät menisi tuosta läpi.
Ei, vaan kaikki pyöränkulmat (camber, caster, auraus jne.) tulee olla tehtaan toleransseissa.Tarkoitat siis muita mahdollisia alustamuutoksia, jotka ovat? Valistakaa nyt tyhmää
Huoh.. Eturenkaissa jotka kallistuu kääntäessä rattia.. Ei takarenkaissa jotka ei känny ja kallistu.
Muuttuu luumu takavetokin driftariksi leveillä kumeilla kun taakse yhtä isot camberit mitä eteen.
Ryssit sitten tuon rengastuksen oikein kunnolla. Jos kapeampi ja leveämpi kumi ovat samalla profiililla, kuten sulla nyt ilmeisesti on, niin se leveämpi ei vain näytä korkeammalta, vaan se on myös korkeampi. Kannattas nyt hommata ne oikean kokoiset kumit tohon, koska nyt näyttää typerältä.tuo takarenkaiden leveysero tekee sen että pulleamman näköiset sivusta vaikka profiili muistaakseni sama.
Joo sehän on selvä että on korkeampi. Toinen saatavilla oleva vaihtoehto on reilun sentin matalampi profiili kun leveys pitää pysyä samana, enpä nyt tiedä tekeekö tuo ratkaisevaa eroa kuitenkaan. Mutta varmasti seuraava pari tulee olemaan silti tuo kunhan nämä saa kulutettua loppuun.Ryssit sitten tuon rengastuksen oikein kunnolla. Jos kapeampi ja leveämpi kumi ovat samalla profiililla, kuten sulla nyt ilmeisesti on, niin se leveämpi ei vain näytä korkeammalta, vaan se on myös korkeampi. Kannattas nyt hommata ne oikean kokoiset kumit tohon, koska nyt näyttää typerältä.
"Rengasprofiili on suhdeluku, joka kuvaa renkaan leveyden suhdetta korkeuteen. 60-sarjan renkaan korkeus on siis 60% renkaan leveydestä."
Esim. itsellä edessä 235/35/20 ja takana 275/30/20 ja nämä kumit ovat yhtä korkeat.
Oli se helppoa tuolloin, wunderbaumit kilpaili kenoasteista. Toki myös aiemminkin.
En tiedä oletko trolli, mutta kyllä tuo ihan oikeaan ajankohtaan osuu. Katso vaikka "NYT" toimittajien kautta, jos et muuten usko. Eikö myös alun hitech muka vie 90-luvulle?Videon nimenä on "Amisten pilluralli 1996", mutta video on selvästi 80-luvun alusta tai puolivälistä. Voihan se olla, että tullut typo ja pitäisi olla 1986.
[insert "olisit käyttäny noikin rahat pakkeliin ja maaliin" -kommentti]315/30ZR18 Pirelli P Zerot 18x12" vanteilla ET-15 eikä KENENKÄÄN tarvi tykätä, riittää että se on just niin ku MÄ haluun
315/30ZR18 Pirelli P Zerot 18x12" vanteilla ET-15 eikä KENENKÄÄN tarvi tykätä, riittää että se on just niin ku MÄ haluun
[insert "olisit käyttäny noikin rahat pakkeliin ja maaliin" -kommentti]
Melko... "persoonallinen" kulkine.
Eipä tuu ainakaan talvella ongelmia lumen kanssa:
Sorry Radallako tuota ajat?