• Live: io-techin pikkujoulu- ja hyväntekeväisyysstriimi tänään alkaen klo 19. Pelataan io-techin toimituksen kesken PUBGia ja tavoitteena saada 10000 euroa täyteen Pelastakaa Lapset ry:n joulukeräykseen! Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Pääsin yllättää vaimon pahemman kerran. 15v se on mulle sanonut että haluaa pinkin auton. Luuli että se on korjauksessa.. Videolla reaktiot, tais kelvata.
Ei taida ihan heti toista samanlaista tulla vastaan.



IMG_1999.jpeg
IMG_2001.jpeg
IMG_2002.jpeg


Ei kuitenkaan teipattu samalla kromeja piiloon?
 
En ole koskaan ollut vaaleanpunaisen ystävä, mutta täytyy sanoa, että yllättävän hyvännäköinen väri tuossa autossa, toki vähän tyttömäinen auto tuo onkin, mutta silti. Yllättävän tyylikäs.
 
En ole koskaan ollut vaaleanpunaisen ystävä, mutta täytyy sanoa, että yllättävän hyvännäköinen väri tuossa autossa, toki vähän tyttömäinen auto tuo onkin, mutta silti. Yllättävän tyylikäs.

Meil samat. Ja kromit teipattuna se olis tylsä.
 
En itse välitä pinkeistä autoista, tässä toimii niin kauan kunhan omistaja tykkää. Ja pisteet kotiin vaivasta yllättää vaimoke.

Pakko sanoa että Model 3 taipuu muotojensa puolesta yllättävän moneen outoon väriin ja muuttaa "luonnettaan" hyvin neutraalista yllättävän agressiivisen (rajummat "agressiiviset värit") kautta hyvinkin symppikseen (kuten tuo pinkki). Kai tuo saippuapalan muoto antaa esim helmiäisille ja metalliväreille loistaa samaan tyyliin kun vanhempien autojen pyöreät muodot. Ihan jo simppeli Kupla muuttui perus sinisestä rajuun violettiin viisvärihelmiäiseen ja siten todella paljon hyökkäävämmäksi koska pyöreys antoi värille todella paljon syvyyttä ja maali oli ns. elossa.
 
Pinkin kanssa toimii hyvin kontrastina sekä vaalea että musta, niin sehän tuosta tekee pirteän mutta rauhallisen näköisen, kun on molempia siellä täällä. Hieno!
 
Eräänlainen haave toteutettu ja Jeeppi ostettu käyttöpeliksi. Vm 03 grand cherokee, 2.7crd. Pohdintaa aiheutti, että miten näinkin uusi auto tulee pelaamaan yhdistettynä mersun koneeseen ja automaattiin, mutta kai niiden kanssa tulee toimeen. :hmm: Tekniikka on kuitenkin jo aika hyvin koeteltua vuosien saatossa. Helkkarin kiva autohan tämä on ajella maastossa ja maantiellä, vaikka ei varmasti pääse luotettavuudessa vanhan audini tasalle. Tähän on suhtauduttava vähän sellaisena käyttöharrasteena. Bensakonehan näihin olisi se ainut oikea, mutta meikäläisen palkoilla tulee vähän turhan kallis harrastus töissä käynnistä. :p
DSC_2448.JPG
 
Eräänlainen haave toteutettu ja Jeeppi ostettu käyttöpeliksi. Vm 03 grand cherokee, 2.7crd. Pohdintaa aiheutti, että miten näinkin uusi auto tulee pelaamaan yhdistettynä mersun koneeseen ja automaattiin, mutta kai niiden kanssa tulee toimeen. :hmm: Tekniikka on kuitenkin jo aika hyvin koeteltua vuosien saatossa. Helkkarin kiva autohan tämä on ajella maastossa ja maantiellä, vaikka ei varmasti pääse luotettavuudessa vanhan audini tasalle. Tähän on suhtauduttava vähän sellaisena käyttöharrasteena. Bensakonehan näihin olisi se ainut oikea, mutta meikäläisen palkoilla tulee vähän turhan kallis harrastus töissä käynnistä. :p
DSC_2448.JPG

Toi on joku naamioitunut bimmeri, jos hubblella tota ruutua.. :lol:
 
Eräänlainen haave toteutettu ja Jeeppi ostettu käyttöpeliksi. Vm 03 grand cherokee, 2.7crd. Pohdintaa aiheutti, että miten näinkin uusi auto tulee pelaamaan yhdistettynä mersun koneeseen ja automaattiin, mutta kai niiden kanssa tulee toimeen. :hmm: Tekniikka on kuitenkin jo aika hyvin koeteltua vuosien saatossa. Helkkarin kiva autohan tämä on ajella maastossa ja maantiellä, vaikka ei varmasti pääse luotettavuudessa vanhan audini tasalle. Tähän on suhtauduttava vähän sellaisena käyttöharrasteena. Bensakonehan näihin olisi se ainut oikea, mutta meikäläisen palkoilla tulee vähän turhan kallis harrastus töissä käynnistä. :p
DSC_2448.JPG

Eiköhän tuo Mersun kone ja laatikko ole vielä näitä perinteisiä miljoonan kilometrin kestäviä versiota (pl. koneen suutinongelmat, jotka vaatii jeepissä kaiketi tulipellin leikkaamisen, että pääsee paikallaan käsiksi)
 
Eiköhän tuo Mersun kone ja laatikko ole vielä näitä perinteisiä miljoonan kilometrin kestäviä versiota (pl. koneen suutinongelmat, jotka vaatii jeepissä kaiketi tulipellin leikkaamisen, että pääsee paikallaan käsiksi)
Jep, kyllä nuo ainakin sprinterin keulalla näkyy kestävän hyvin kilometrejä. Suuttimet oli tässä yksilössä huollettu ja eipä tuo iso vaiva ole niitä vähän tarkkailla, 5 pytyn suutin tosiaan vaatii rasiaporaa huoltoluukun tekoon. Jonkin verran myös polttoainevuotoja näissä saa metsästää, mutta onneksi mersufoorumilla on jo lukematon määrä topicceja niiden kitkemiseen. Voimansiirto vaatii myös huoltoa aika tiheään. Ylläpitokulut saisi varmasti tähtitieteellisen kalliiksi jos pajalla joutusi teettämään.
 
Olen joskus pohtinut että onko tuollaisen bensa ja dieselikoneisen käyttökulut nyt sitten kuitenkaan niin kovasi erilaiset? Tuskin kukaan tällaista ostaa 40tkm / vuosi ajosuoritteelle.
 
Olen joskus pohtinut että onko tuollaisen bensa ja dieselikoneisen käyttökulut nyt sitten kuitenkaan niin kovasi erilaiset? Tuskin kukaan tällaista ostaa 40tkm / vuosi ajosuoritteelle.

Ei varmaan nykyisellään kauheasti alle 10tkm/vuosi ajosuoritteella, varsinkin jos dieselvero henkilöautosta lasketaan mukaan. Mutta jos koko päivän viettää safarilla, niin ero saattaa olla melkoinen, dieseli vie muutaman litran, ja bensan tankissa käy aina tornado kun v8:lle antaa vähän happea…
 
Niinno, mulla tulee työmatkaa se 80km/pv + jos sattuu kauppareissua vielä matkalle niin sitten puhutaan sadasta. Karkea laskelma tarjoaa polttoainekuluiksi 250e vs. Reilu 400e/kk, pelkkä työmatka. Yks bensa v8 on jo pihassa kesäkäytössä ja sillä ajelu on kyllä aika harrasteluontoista. :p
 
Aika rohkea valinta noinkin isoille kilsoille itse olen sen verran pihi että ajelen ihan 2.0tdi:llä työmatkat tällä hetkellä.
 
Aika rohkea valinta noinkin isoille kilsoille itse olen sen verran pihi että ajelen ihan 2.0tdi:llä työmatkat tällä hetkellä.
Suomessa kun autoilusta on tehty kallista ja kurjuuttamista, niin miksipä ei ajaisi mahdollisuuksien rajoissa sellaisella mistä tykkää. :) Ei tuo nyt kauheasti enempää syö matkassa mitä entinen 1.9tdi, parisen litraa. Vielä mieluisampi olisi ollut 90-luvun puoleinen kori, mutta niiden moottorivaihtoehtojen VM italodiesel olisi vaatinut vähän liikaa urheilumieltä. :D
 
Päivitellääs sen verran että elokuussa kakkosautoksi / harrasteautoksi hankittu RCZ on nyt käynyt huollossa 4 kertaa, korjattu n. 3000 eurolla josta liike on hoitanut osan eikä ole vieläkään kunnossa. Ja kyllä, tiesin etukäteen ettei ole luotettavin moottori tuo thp200 mutta ei tätä nyt voinut kukaan arvata. Viikkoja kuluu ja rahaa palaa eivätkä ota takaisin tai vaihda toiseen autoon.

1699035444772.png

1699035501477.png
 
Päivitellääs sen verran että elokuussa kakkosautoksi / harrasteautoksi hankittu RCZ on nyt käynyt huollossa 4 kertaa, korjattu n. 3000 eurolla josta liike on hoitanut osan eikä ole vieläkään kunnossa. Ja kyllä, tiesin etukäteen ettei ole luotettavin moottori tuo thp200 mutta ei tätä nyt voinut kukaan arvata. Viikkoja kuluu ja rahaa palaa eivätkä ota takaisin tai vaihda toiseen autoon.

1699035444772.png

1699035501477.png
nautin :D oma moka tiesit että karmee moottori ja silti piti ostaa sitte aletaa vinkuu ku ei toimikkaa :D mut onneks sulla on rahaa.
 
mutta ei tätä nyt voinut kukaan arvata.

Ei ole tarkoitus löydä lyötyä, mutta tämä fakta oli kyllä niin monessa tuutissa tälläkin foorumilla toitotettu, että ei voi kyllä syyttää kuin itseään. Tämä nyt nimenomaan oli arvattavissa.

Helpoin korjaus on swapata joku ihan toinen pannu tilalle. Ei noista muuten saa ehjiä tekemälläkään.
 
Asiaton käytös
Päivitellääs sen verran että elokuussa kakkosautoksi / harrasteautoksi hankittu RCZ on nyt käynyt huollossa 4 kertaa, korjattu n. 3000 eurolla josta liike on hoitanut osan eikä ole vieläkään kunnossa. Ja kyllä, tiesin etukäteen ettei ole luotettavin moottori tuo thp200 mutta ei tätä nyt voinut kukaan arvata. Viikkoja kuluu ja rahaa palaa eivätkä ota takaisin tai vaihda toiseen autoon.

1699035444772.png

1699035501477.png
kerro mikä sua niiku kiihotti tossa vehkeessa on vasten tahtoa oli pakko saada? eikö tolla rahalla ois saanu oikeastikku kovia pelejä?
 
Onhan tuossa vielä kohteita, kuten turbon vesipumppu ja itse turbo. Jonka jälkeen palataan taas jakopäähän, imukanavien puhdistukseen jne. Loputon suo siis.

Eipä noissa 200-pohjaissa kyllä jakopäät hajoile samalla tavalla, kuin 150-pohjaisissa. Asiasta ei ole edes 200-pohjaisten osalta olemassa huoltotiedotetta (toisin kuin 150-pohjaisten kohdalla), joten tapauksia on vähän. Sensijaan huoltotiedotteet löytyy esim. KP-pumpusta, sytytyspuolista ja turbon magneettiventtiilistä.
 
harrasteautoissa kuuluu olla laitettavaa, sitä lienee muiden turha arvostella. hieno pösö kuitenkin, tuollaista itsekin toissakesänä katsoin kesäautoksi muttei löytynyt sopivaa.
 
Eipä noissa 200-pohjaissa kyllä jakopäät hajoile samalla tavalla, kuin 150-pohjaisissa. Asiasta ei ole edes 200-pohjaisten osalta olemassa huoltotiedotetta (toisin kuin 150-pohjaisten kohdalla), joten tapauksia on vähän. Sensijaan huoltotiedotteet löytyy esim. KP-pumpusta, sytytyspuolista ja turbon magneettiventtiilistä.
Ei tässäkään ollut jakopäässä varsinaista vikaa tai arvot yli rajojen. Tehtiin samalla kun oli venttiilikumien vaihto ja osat levällään. Tänään meni huoltoon, huomenna varmaan kuullaan että korkeapainepumppu on kaput.
 
Joo ja eikös tässä tehty venttiilinvarrenkumit jo joitain viikkoja takaperin. Ne varmaan alkaa pikkuhiljaa olla kans jo näin pitkän ajan jälkeen vaihtokunnossa.

Sori, oli pakko :D :D
 
Viimeksi muokattu:
Päivitellääs sen verran että elokuussa kakkosautoksi / harrasteautoksi hankittu RCZ on nyt käynyt huollossa 4 kertaa, korjattu n. 3000 eurolla josta liike on hoitanut osan eikä ole vieläkään kunnossa. Ja kyllä, tiesin etukäteen ettei ole luotettavin moottori tuo thp200 mutta ei tätä nyt voinut kukaan arvata. Viikkoja kuluu ja rahaa palaa eivätkä ota takaisin tai vaihda toiseen autoon.

1699035444772.png

1699035501477.png

UPEA auto, ei-niin-upea tekniikka :beye:
 
Ei ainakaan helposti onnistu, kun tuon ikäisessä pitää moottorin olla tyyppihyväksytty ajoneuvoon ( viimeisimmässä ohjeessa taidettiin sallia muutoksia n. 1998vm asti. Riippuen euro-päästötasosta.).
 
Pökö kulkee, myyjäliike hoiti osuutensa ja bensapumppu sekä ahtimen vesikierron pumppu vaihdettuna taas nautitaan maantiestä. Menee kyllä talvisäilöön kun nyt todetaan ettei mitään ilmaannu rempan jälkeen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 456
Viestejä
4 557 410
Jäsenet
74 968
Uusin jäsen
Jalleboi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom