Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Pajero oli itselläkin vuosia sitten. Aluksi käyttöautona, sittemmin ihan vain talviteitä ja pusikoissa möyryämistä varten. Lähinnä puun ajossa:

41644.jpg


Monivikainen ja laho paskahan se oli, ettei viitsinyt laitella sitä enää kuntoon niin myin raatona eteenpäin. Mukavasti eteni kinoksessa ihan vakionakin.
 
Minkälainen tuollainen Saab 9-5 olis käyttöautona ja saako siitä irti jotain fiiliksiä eikä ole pelkkää harmaata? En oo ikinä omistanut tai edes ajanut Saabia pl. vanha 900-malli ja etsinnässä on ollut jotain harrasteen ja käyttiksen väliltä, josta saisi jotain iloa irti. Joten miten Saab 9-5 toimis tälläisessä käytössä? Onko hauskempaa kuin vaikkapa S-type Jaguaarin ratissa?

On pelkkää harmaata! Tuo oma femmani on kolmas putkeen ja hyviä, ellei jopa loistavia vehkeitähän ne on hintaansa nähden, mutta ei niillä ajaminen mitään sen kummempia viboja saa aikaan..
Toki femmat maanteillä kulkee kuin junat kiskoillaan ja tehoa niihin saa aika paljonkin "lähes ilmaiseksi", mutta ei sekään niistä mitään ralliautoja tee :)
Siksi hain tuon oman Aeron, koska väittäisin että tuossa hintaluokassa ei löydy kauheasti parempia penkkejä! Ne on aivan helvetin hyvät ja ne yhdistettynä yleiseen menoon maantiellä, niin aika liki 5/5.
 
14366576.jpg


Opel Astra 2.0 DTI -02. Sisäänajettu 471tkm yksilö.

Kuvassa bensaa tankissa, suodattimessa ja pumpussa. :D
 
Onko tuommoisessa pitsumisissä oikeasti puskuri metallia? Vähän kyllä epäilen.
 
Onko tuommoisessa pitsumisissä oikeasti puskuri metallia? Vähän kyllä epäilen.

Käy lyömässä kakkoskoppaisen pajeron puskuria täysiä nyrkillä ja voidaan keskustella lisää. Heti kun olet päässyt polilta.

Omaani joku urpo ex-omistaja oli pultannut lisäpitkät suoraan puskuriin kiinni. Reiät näytti jollain taltalla+peltisaksilla tehdyiltä. Karjarauta tuli myöhemmin.
 
Eikös tostakin ollut muutamaa mallia puskuria, missä osa ehtaa ämpäriä ja joissain vaan noi päädyt muovista ja muuten rautapalkkia.
Tää vois olla järkeenkäypä selitys. Veljen pätkäpajeroon vaihdoin eilen renkaat ja siinä oli ainakin muoviset puskimet.
 
kasi2.jpg
Siinäpä omat kasit.

-93 Audi UrS4, 4.2 v8 ja 6v. manuaali, hauska laite kesät talvet.

-05 Mese C55 AMG. Automaatti, niinkuin nuo tuppaa kaikki olemaan. Perusvarusteet, ei mitään spessua.
Nice! Tuommoisen C55:sen olen jo pitkään haaveillut omistavani ja semmoinen about täysin varusteltu alle 130k km ajettu oli myynnissä muutama viikko sitten, mutta meni sivu suun :mad: Ettei nyt ollu tuo sama auto? :D Etsintä jatkuu, on vain niin harvassa nuo...
 
On pelkkää harmaata! Tuo oma femmani on kolmas putkeen ja hyviä, ellei jopa loistavia vehkeitähän ne on hintaansa nähden, mutta ei niillä ajaminen mitään sen kummempia viboja saa aikaan..
Toki femmat maanteillä kulkee kuin junat kiskoillaan ja tehoa niihin saa aika paljonkin "lähes ilmaiseksi", mutta ei sekään niistä mitään ralliautoja tee :)
Siksi hain tuon oman Aeron, koska väittäisin että tuossa hintaluokassa ei löydy kauheasti parempia penkkejä! Ne on aivan helvetin hyvät ja ne yhdistettynä yleiseen menoon maantiellä, niin aika liki 5/5.

Juurikin näin.Suappit on läpeensä "arkiautoja" mutta halutessaan voi suapilla kiusoitella huomattavasti ylemmän luokan autoja jos uhraat vähän paalua helppoon viri-viri- viritykseen.

Muistelen miten vanhalla omalla käyttiksellä(saab 900 4-ovinen konttiperä) tuli monta kertaa yllätettyä motarilla moni idiootti joka tunki puskuriin valoja vilkuttamaan...tuosta koslasta dynottiin 364Hv pyöriltä ja ulkoa päin aivan normi suappi lukuunottamatta hieman isompia renkaita mutta nekin olivat ihan teräsvanteilla.(trionic t5 on huom. paljon parempi viri viri kun t7)

Ajettavuus ja turvallisuus ynnä talvella lämmin ja hyvä ajaa, muuten pappamallin arkiharmautta...
 
Nice! Tuommoisen C55:sen olen jo pitkään haaveillut omistavani ja semmoinen about täysin varusteltu alle 130k km ajettu oli myynnissä muutama viikko sitten, mutta meni sivu suun :mad: Ettei nyt ollu tuo sama auto? :D Etsintä jatkuu, on vain niin harvassa nuo...

Kiitän :tup: Ei taida olla, omani hankin vuosi sitten. Harvassa tuntuu olevan, muutama yksilö pyörinyt Kamuxilla joiden kunto ei innostanut. Sain kesäksi ruuvattavan alustan tilattua, tarvisi kiinnittää eteen hiilarilippa ja keksiä minkälaista vannetta sitä hankkisi :confused::confused:
 
Omasta mielestä tuo Xantia on edelleen hyvältä näyttävä. Tuossa ei ole vedetty yli pokkausten ja ihmeellisten taitosten kanssa. Tuohon alle nätit aluvanteet, niin on edelleen kelpo peli kaikkiaan.
 
Omasta mielestä tuo Xantia on edelleen hyvältä näyttävä. Tuossa ei ole vedetty yli pokkausten ja ihmeellisten taitosten kanssa. Tuohon alle nätit aluvanteet, niin on edelleen kelpo peli kaikkiaan.
Joo nuo 15" pölykäpselit ei ole yhtään nätit. On ollut 15" ja 16" alu vanteetkin, mutta ehdin ne jo hävittää pois. En tiedä sitten olisiko peugeot 406 16" tarvike vanteet sopivat ET lukemaltaan, ei yhtään muistu edes mieleen. Voisikin huvikseen vilkaista käytettyjä vanteitä, jos sattuisi löytymään.

Xantia 15", 4x108, ET 8, keskireikä 65
Peugeot 406 15", 4x108 ET 18, keskireikä 65

On tuossa autossa toisaalta jotain hyvääkin. Iso (möhkö) farkku ja eipä noita farkku Xantioita enää kovin paljoa missään tule vastaan :) Eikä pahemmin muitakaan Xantioita.
 
Joo nuo 15" pölykäpselit ei ole yhtään nätit. On ollut 15" ja 16" alu vanteetkin, mutta ehdin ne jo hävittää pois. En tiedä sitten olisiko peugeot 406 16" tarvike vanteet sopivat ET lukemaltaan, ei yhtään muistu edes mieleen. Voisikin huvikseen vilkaista käytettyjä vanteitä, jos sattuisi löytymään.

Xantia 15", 4x108, ET 8, keskireikä 65
Peugeot 406 15", 4x108 ET 18, keskireikä 65
Isompi positiivinen ET vie vannetta sisemmäs, eli esim. kaariin hinkkaaminen ei välttämättä ole ongelma, mutta jos sisäpuolella on vain sentti tai alle tilaa esim. tukivarsiin, sisälokariin, tms niin sitten ei mahdu. Veikkaan että mahtuu mutta näyttää hieman "hassummalta" koska rengas sentin sisempänä...
 
Golffi sai taas kesäpyörät alle:

Auto on siis 03' golf iv 2.8 v(r)6 4motion. Näppärän kokoinen ja kulkeekin suht pirteästi.

Uuuh, sielunvelikö se siellä? :)

Itselläni samaa vuosikertaa oleva, tosin ladon ovilla varustettuna :dead:

sIRl7hy.jpg


"suomi-auto" joka viettänyt osan elämästään saksassa.
Vikaa on löytynyt jos jonkinlaista. Neliveto on hajonnut, bensapumppu, jousitus edestä ja takaa myös. Jarrut tuntuvat olevan rikki myös koko ajan...

Mutta tehoa löytyy ja neliveto on ihanaa(silloin kun se toimii)

Tosin tulos on välillä tämä:
63rVS30.jpg
 
Aito M? Noita listoja ja muita muovi/kumiosia voisi vähän hoitaa.:tup:

328i on mutta taitaa olla jonkun vanhan omistajan laittamat listat. Ainakin ratti ja penkit on ihan standard. Ononta muutakin asiaa mitä voisi vähän hoitaa :D
 
Viimeksi muokattu:
@Joel2101 Ei kyllä oikee omaan silmään istu toi korisarja ja vanteet :S Vähän liian thyyning
 
@laquel etupuskurin sivuaukot on joku kyllä tehnyt tökerösti, ja puskuri saattanee jossain vaiheessa vaihtua.(tuo ei siis ole korisarja, vaan vakiosta modattu) Itse dikkaan vanteista taas erittäin paljon. Kun ei tuollaisia ihan joka päivä näe. Mutta kyllä paras ominaisuus tuossa autossa on ajettavuus:tup:
 
On kyllä jännä että tuo uudempi malli ei ole yhtä "nätti" omiin silmiin kuin ekan sukupolven laitos, liekkö johtuvan siitä että ollaan yhtä vanhoja mx-5 kanssa :D
Tekisi kyllä mieli tuollainen hankkia, eihän nuo ole edes pahan hintaisia nykyään, riippuen toki mihin kuntoon edellinen omistaja on auton saanut.
 
@Joel2101 Onko noilla aukoilla mitään kummempaa merkitystä vai ihan ulkonäöllisistä syistä leikelty siihen? Tai kolaroitu reikä siihen niin korjattu leikkaamalla toisellekin puolelle ja verkkoa päälle?
 
On kyllä jännä että tuo uudempi malli ei ole yhtä "nätti" omiin silmiin kuin ekan sukupolven laitos, liekkö johtuvan siitä että ollaan yhtä vanhoja mx-5 kanssa :D
Tekisi kyllä mieli tuollainen hankkia, eihän nuo ole edes pahan hintaisia nykyään, riippuen toki mihin kuntoon edellinen omistaja on auton saanut.

Ei nuo k̶u̶n̶n̶o̶l̶i̶s̶e̶t̶k̶a̶a̶n̶ kunnolliselta vaikuttavat ykköskoppaset nyt hirveän kalliita ole. Mazda MX-5 1.6i-16 Convertible, Aito ja alkuperäinen, räpeltämätön Avoauto 1991 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
@-is2- ei noilla aukoilla taida virkaa olla. Ilmeisesti sumarit poistettu vaan. Lippa lisätty myös. Vois kyllä ilmanoton laittaa sinne. Helmat taitaa olla myös vakiot ja takapuskuri on joku vakion kaltainen mutta ulostuloille kolot molemmin puolin.
Na koppa on kyllä komee, mutta itse tykkään jostain syystä nb:stä(ei facelift) enempi. Nc on sit hirveen näköne:wtf:
 
Yleisön pyynnöstä tai vaikka kukaan ei pyytänytkään. Kesäautot:

41820.jpg




Kuvat vanhoja ja jotain vaan mitä sattui löytymään kotikoneelta. Sinisen peilit maalauksessa kuvanottohetkellä ja takapönttö vaihdettu sittemmin. Sininen näistä kahdesta se, jota yleensä liikutellaan. Harmaassa on ollut jakoremmin vaihto meneillään puolitoista vuotta, kun ei ollutkaan kovin simppeli homma.

Molemmat vm 2002 3.0 V6, 210 hp.
 
Tosta ei kyl auto paljoo kauheemmaksi muutu. Se yks fiatin malli tulee nyt äkkiseltään mieleen. Paljos noi painaa?
 
Toi aiemmin esitelty laite on kyllä mielestäni avantime eikä espace. Vai liittyikö tämä video ylipäätään siihen millään tapaa?
 
Aa no niimpä oli. No kuitenki aika pelimiehen soccermom auto tuo espace. Ehkä ihan hyvä etten tunnista kaikkia perheautoja toisistaan :rolleyes:
 
Aa no niimpä oli. No kuitenki aika pelimiehen soccermom auto tuo espace. Ehkä ihan hyvä etten tunnista kaikkia perheautoja toisistaan :rolleyes:

Avantimehän perustuu suurelta osin tuohon Espaceen, joten ei nyt ihan metsässä oltu
 
Ikäisekseen ihan hyvässä maalissa ja ryhdissä. Eihän se oikeen miltään näytä mutta moottori se pointti on ja neliveto.
20170427_214207.jpg
20170427_214113.jpg
 
Avantime on kyllä niin silmiä hivelevän ruma, että se on jo hieno. Ja näkyyhän tuossa olevan suhteellisen järkevästi tehoakin. Vaikka en itse ko. firman vehkeisiin ikinä kehtaisi sekaantua niin silti täytyy jälleen kerran hattua nostaa @Henkilöasiakas suuntaan.

Tämähän on siis jo tuttu tuolta muron puolelta :)
 
Noh... Niin. Miten sen nyt ottaisi. Onhan ne molemmat isoja. Muuta yhtäläisyyttä en niissä sitten kyllä itse näekään. Toinen on kaksiovinen nelipaikkainen lähes protomainen väkästys ja toinen on perus lestabussi.
Joo näin juuri. Mutta tuosta lestabussista se kaksiovinen nelipaikkainen auto on minun käsittääkseni tehty :D Eli koko olisi jotain samaa luokkaa?

Eli siis molemmat on minusta yhtä rumia :)

edit:
Tuossa oli vertailukuva. Näyttää ne eriltä, mutta on niissä jotain samaakin.
Compare Renault Avantime and Renault Espace. Which is Better?
 
Viimeksi muokattu:
Avantime perustuu Espace III -malliin vaikka ulkoisesti onkin enemmän yhteyksiä tuon IV-mallin kanssa, josta tuossa vertailusivustolla on kuvakin. Esim kojetaulun yläosa on melkolailla yhtenäinen Espace III:n kanssa. Avantimehan oli jonkinmoinen muotoilukokeilu muutenkin, josta sitten periytyi eri malleihin erinäköisiä ratkaisuja.
 
Uuuh, sielunvelikö se siellä? :)

Itselläni samaa vuosikertaa oleva, tosin ladon ovilla varustettuna :dead:

sIRl7hy.jpg


"suomi-auto" joka viettänyt osan elämästään saksassa.
Vikaa on löytynyt jos jonkinlaista. Neliveto on hajonnut, bensapumppu, jousitus edestä ja takaa myös. Jarrut tuntuvat olevan rikki myös koko ajan...

Mutta tehoa löytyy ja neliveto on ihanaa(silloin kun se toimii)

Tosin tulos on välillä tämä:
63rVS30.jpg

Omaani en ole kyllä juurikaan joutunut korjailemaan. Jarrut on menny jo 6:tta vuotta, tosin nyt edessä takajarrujen uusiminen. Neliveto toimii aina (lue talvella), asfaltilla hieman vaikea noin alitehoisena saada luistoon :D Jouset meni takaa kyllä poikki 4 vuoden jälkeen, ja 5-vuoden jälkeen edestä toinen.

Edit. Ladonovilla omanikin ja tosiaan vm. -99/00
 
Tuommonen teräväkatseinen käyttöauto tuli haettua kun edellinen vanha lankku alkoi jo olla niin kulunut joka kulmalta, että nyt tuoreella leimalla siittä olisi hyvä siirtyä eteenpäin.

-08, C200CDI, 187tkm, taksivarusteet muttei taksina ajettu, lisävarusteina vain automaattivaihteisto ja cruise, muuten perus karvalakki :facepalm:

DSC_0742.JPG
 
Yli kymmenen vuotta oli pelkkiä bemareita, nyt ensimmäinen hairahdus tällänen -06 WRX STI Petter Solberg Edition III, sopivasti laitettuna. Vähän jäi kyllä kaipaan tiettyjä varusteita ja mukavuutta mitä bemareissa oli.

STI kesä.jpg

Onnittelut oikean merkin pariin siirtymisestä :kippis:
 
Yli kymmenen vuotta oli pelkkiä bemareita, nyt ensimmäinen hairahdus tällänen -06 WRX STI Petter Solberg Edition III, sopivasti laitettuna. Vähän jäi kyllä kaipaan tiettyjä varusteita ja mukavuutta mitä bemareissa oli.

STI kesä.jpg


Hieno. Ei ole jäljellä monia hyväkuntoisia ja raiskaamattomia Hawkeye Subaruja.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 146
Viestejä
4 487 996
Jäsenet
74 159
Uusin jäsen
kahvirommi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom