Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Ihmeen pienellähän tuo sitten menee.
Täysikokoiset jenkitkin vetelee samaa luokkaa, niin perin hyvään iskuunhan tuo jo saatu.
Jep, tyytyväinen olen kehitykseen. Lähtökohta oli pari vuotta sitte että meni perusajolla se 35-38 litraa satkulle. Ämpärillisen pieneni jo viime kesälle. Kulutus pyöri sillon siellä 27-30litran paikkeilla.

Omapainoahan tuolla värkillä on sen vajaa 5900kg ja "aerodynamiikka" on mitä on. Moottorina 318cid ryppyreuna :D
Sitte kun siellä ei ole mitään sytytyksen ajoitusmerkkejä missään, niin korvakuulolta pitää säätää ennakot. Säädä>koeaja>säädä>koeaja...
Kaasariki alkuperäinen 2-kurkkunen Strömbergi, hieman väljä jo kaasuläppien akselista ni vetelee hieman seoksia vituralleen pintakaasulla.

Aika tiheä perävälitys tekee vielä oman mausteen tohon kulutukseen. Kone huutaa aikalailla jo 90km/h vauhdissa. Pitäs joku kiekkamittari kytkeä väliaikasesti että näkis paljoko siellä on niitä kierroksia.
Huiput asettuu sinne 130km/h paikkeille varmaan noilla välityksillä. Ja se kyllä sen kulkee.. :nb:
 
Saiskos tuohon tuplaperää, ellei ole jo?
Alunperin tuossa on ollut pitempi yksinopeuksinen perä ja se on kuulemma ollut sillä liian laiska täys palovarustus päällä. Olivat sitte ottaneet kolaroidusta Ford F600 paloautosta Eatonin kaksinopeuksisen perän. Tämä Eatonin perä on edelleen paikallaan ja toimiikin hyvin. Ei sitä hidasta puolta tosin nyt tarvi juuri koskaan käyttää kun auto on monta tonnia keveämpi.

Kaikki säiliöt ja varusteet on jääny jonnekki matkan varrelle, joku joskus purkanu, myyny ja tehny niillä tilin.

Meillä on sauna siellä takaosassa nyt.
 
Kyllä juuri TT:tä sekä esim. SLK:ta pidetään yleisesti, maailmallakin eikä pelkästään suomessa, ns. "hairdresser car":eina.

Edit: Urban Dictionary: hairdressers car

Varmaan kyse oli siitä miten asian esittää.
Asiaan liittyen, onko teillä Subaruista sama käsitys kuin maailmalla? Jos ei, niin se vain vahvistaa käsitystä että kyse on enemmän sosiaaliseen hegemoniaan adaptoitumisesta kuin omasta mielikuvasta.

subaru lesbian car - Google-haku
 
Varmaan kyse oli siitä miten asian esittää.
Asiaan liittyen, onko teillä Subaruista sama käsitys kuin maailmalla? Jos ei, niin se vain vahvistaa käsitystä että kyse on enemmän sosiaaliseen hegemoniaan adaptoitumisesta kuin omasta mielikuvasta.

subaru lesbian car - Google-haku

No en ole koskaan kuullutkaan moisesta. Mitähän muita käsityksiä merkeistä tai malleista löytyy maailmalla.
 
No en ole koskaan kuullutkaan moisesta. Mitähän muita käsityksiä merkeistä tai malleista löytyy maailmalla.
Ja tämä pätee TT slk yms höpinöihin. Tuntuuko tyhmältä? Meitä viedään kuin jotain jossain.

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla
 
Ja tämä pätee TT slk yms höpinöihin. Tuntuuko tyhmältä? Meitä viedään kuin jotain jossain.

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla
No noista sentään on puhuttu iät ajat suomalaisillakin autofoorumeilla - tuosta subarujen ja lesbojen yhteydestä en minäkään ollut koskaan kuullut.

Menee samaan kategoriaan kuin ranskikset, bemarimiesten pienet p*nikset, vilkuttomat Volvot, Audiparkit, ym. Taustalla hieman totuutta ja juttua leviää. :D
 
3MNxDnG.jpg

Avensin D-4D vaihtui Skodillaciin, 2011 2.0 TSI DSG. Siis ojasta allikkoon :beye:
 
5½ vuotta päivittäisessä käytössä palvellut 350z lähtee tylsän hybridin tieltä uuteen kotiin :(
Nismolle massiivinen peukku ylöspäin ja hybridille toinen mokoma alaspäin - ellei oikeasti ole joku 400hv "tylsä" hybridi... :D

Vuosimallin ja tekniikan puolesta todellisen massimestarin valinta!
Eikös noi TSI:t ole 2011 lähtien hihnalla eikä noin uudessa ole edes öljysumppu -ongelmaa?

DSG tietenkin on aika rohkea valinta, vaikka 6v olisikin...
 
Muistelin että 2013 -> alkoi jakopäät kestää?

edit: Muistelin 1.2 ja 1.4 -koneita, 2.0 saattoi vaihtua hihnaan jo aiemmin?
 
Viimeksi muokattu:
Nyt kun tuo "kimppaharraste" Fargo- paloauto on virallisesti muutoskatsastettu ja kovasti ajettu viimeisen parin viikon aikana, niin kyllä se vaan on lysti peli kurvailla. Herättää kanssakulkijoissa hyvinkin positiivisia reaktioita. Bensankulutus kysymyksiä tulee aikalailla..

Viimeisen viikon vielä säädelly moottoria ja yrittänyt saada bensankulutusta pienemmäksi. Oikeaan suuntaan ollaan menossa kokoajan, vloppuna meni "enää" 25litraa satkulle kaupunkiajossa.

Nakkasin eilen vielä uudet kärjet ja konkan paikalleen, sitte dwelli kohilleen ja lopuksi sytkät korvakuulolta kohilleen, ni jopa taas parani vedot. Nyt jopa kiihtyy tuo tankki. Satasen vauhti aika "herkässä"..
Jos sais siihen 20litran/100km nurkille kulutuksen niin alkais toimintasädekki olemaan jo liki 450km. Ei tarviis pitkillä matkoilla pysähtyä ihan joka huoltamolle. :D

Missäs päin tälläinen liikkuu? Aivan kun olisin n. tunti sitten nähnyt vastaavan vekottimen, tosin ei ollut paloauton väreissä.
 
Tuli vaihteeksi rapattua jotain autoa hallilla ja tämä tuntui niin mukavalta että taidan ottaa kesäksi käyttöön, jos/kun saa leiman katsastuksessa:

41974.jpg


Audi A8 4.2 quattro -95 siis kyseessä. Enemmän ja vähemmän laittamista, mutta aina pikkuhiljaa kun huvittaa. Vanteiden keskikupit tulossa, mutta en tiedä meenkö noilla vanteilla kesää. Etu- ja takapuskuri melko säleinä, mutten tiedä viitsiikö varsinkaan etupuskuria vaihtaa kun se noin matalana kärsii kuitenkin. Peilien kuorien maalausta myös miettinyt, kun nuo on perua viime kesän projektista, kun vaihdoin faceliftistä mm koko sisustan ja sivuikkunat karmeineen.
 
Nakkasin eilen vielä uudet kärjet ja konkan paikalleen, sitte dwelli kohilleen ja lopuksi sytkät korvakuulolta kohilleen, ni jopa taas parani vedot. Nyt jopa kiihtyy tuo tankki. Satasen vauhti aika "herkässä"..
Jos sais siihen 20litran/100km nurkille kulutuksen niin alkais toimintasädekki olemaan jo liki 450km. Ei tarviis pitkillä matkoilla pysähtyä ihan joka huoltamolle. :D
Itse itseäni lainaten..
Päivän testiajot suoritettu kaupunkiolosuhteissa. Ja olihan sillä näköjään vielä vaikutusta.. Bensiiniä meni nyt tasan 23litraa satkulle. Nyt pitää jo olla tyytyväinen.. :D

Kuvia otin muutaman..



 
Tosi vähän vie jos tuommoinen kerrostalo vie kaupungissa 23l sadalle. Esim kaverin Rolls vei varmaan 30+ sadalle ja painoa oli n. 2200kg. Paljon tuo paloauto painaa? 5000kg?
 
Tosi vähän vie jos tuommoinen kerrostalo vie kaupungissa 23l sadalle. Esim kaverin Rolls vei varmaan 30+ sadalle ja painoa oli n. 2200kg. Paljon tuo paloauto painaa? 5000kg?
Vajaa 5900kg omapaino. Yllättyny olen itekki tuohon kulutukseen. Tuo kulutus on sitte tosi sievästi ajettuna ja hyvin liikennettä ennakoiden.

Toissapäiväinen sytkäsäätötestit oli sitten toinen ääripää kulutuksesta ku tuli sillon vedettyä pitkiä vetoja aivan kaasu pohjassa.. Kulutus oli näppi 80litraa satkulle. :lol:
 
Tuli vaihteeksi rapattua jotain autoa hallilla ja tämä tuntui niin mukavalta että taidan ottaa kesäksi käyttöön, jos/kun saa leiman katsastuksessa:

41974.jpg


Audi A8 4.2 quattro -95 siis kyseessä. Enemmän ja vähemmän laittamista, mutta aina pikkuhiljaa kun huvittaa. Vanteiden keskikupit tulossa, mutta en tiedä meenkö noilla vanteilla kesää. Etu- ja takapuskuri melko säleinä, mutten tiedä viitsiikö varsinkaan etupuskuria vaihtaa kun se noin matalana kärsii kuitenkin. Peilien kuorien maalausta myös miettinyt, kun nuo on perua viime kesän projektista, kun vaihdoin faceliftistä mm koko sisustan ja sivuikkunat karmeineen.
Omasta mielestäni näyttää hyvälle noinkin. Kyllä tuollaisessa pitääkin olla hieman virolaisen perintämiehen lookkia
 
Omasta mielestäni näyttää hyvälle noinkin. Kyllä tuollaisessa pitääkin olla hieman virolaisen perintämiehen lookkia
Samaa mieltä, että nyt näyttää ihan hyvälle diudille.

edit:
Mersun keskikupit on tyylikkäät :D
 
Itsellä vaihtui "vähän joudutettu" kansanauto-konsernin juksausöljypoltin toiseen bensiinimalliseen Pirkka-Volkkariin.

2011 Leon FR TDI manu -> 2016 Ocu RS230 LB manu. Molemmat varustelutasoltaan mallia "fully loaded" - Se on joku synkkä hlökohtainen fetissi.

WP_20170428_17_21_27_Rich.jpg


WP_20170428_17_18_05_Rich (2).jpg
 
Itsellä vaihtui "vähän joudutettu" kansanauto-konsernin juksausöljypoltin toiseen bensiinimalliseen Pirkka-Volkkariin.

2011 Leon FR TDI manu -> 2016 Ocu RS230 LB manu. Molemmat varustelutasoltaan mallia "fully loaded" - Se on joku synkkä hlökohtainen fetissi.

WP_20170428_17_21_27_Rich.jpg


WP_20170428_17_18_05_Rich (2).jpg

Ihan siisti slaavi-audi. Taatusti päteviä autoja mutta jatkuva Ocujono Suomen teillä vähän pilaa näiden viehätyksen. Ei nelikkonakaan ole tarjolla muuta kuin diiseliä..
 
Ihan siisti slaavi-audi. Taatusti päteviä autoja mutta jatkuva Ocujono Suomen teillä vähän pilaa näiden viehätyksen. Ei nelikkonakaan ole tarjolla muuta kuin diiseliä..

Niin RS-Octavioita ei ole nelikkona kuin diesel-versio, mutta on bensakoneinen nelikko tarjolla, silloin saa vain sen 1.8T-moottorin. Mutta itsekin duuni-Oculla ajavana allekirjoitan kyllä molemmat pointit, jatkuvan jonon ja bensa-nelikoiden ohkaisen tarjonnan,
 
Onko siis stroukattu vai koko tekniikka vaihdettu? Mitäs muuta siitä löytyy? Vakio 305 ja 350:nähän nuo tuppaa kyllä olemaan aika tylsiä.

ite en nii autoista ymmärrä kuhan vaa ajan. entine omistaja ol siihe koneevaihattanu ja muutoskatastanu 6.6l 400 ja jottai nokkaa hieman laiteteltu ja kaasuttimia.
 
ite en nii autoista ymmärrä kuhan vaa ajan. entine omistaja ol siihe koneevaihattanu ja muutoskatastanu 6.6l 400 ja jottai nokkaa hieman laiteteltu ja kaasuttimia.

No nyt! Vakio koneet olikin tuossa jo mainittu. Onhan noita - tai ainakin camaroita - ollut pienillä V6 moteillakin. 6.6L tuolla kopalla taitaa olla jonkilainen harvinaisuus ainakin suomessa. Itsellä ollut vastaava 305cid +TH700 tekniikalla, ei mikään tykki mutta herätti huomiota ja onhan tuo ritariässä edelleen katseita kääntävä auto. Yksi harvoista jenkeistä mitä on ikävä, ja onhan noita ollut vuosien varrella.
Lisää kuvia Pontiacista:)
 
Tällainen 120d automaattivaihteistolla ja takavedolla.
kuvassa jotenkin epäbemmimäinen, varmaan hämää noi takalasin tummennukset ja täysin mustalta näyttävä takaosa. Vanteet ei oo ehkä ne kauneimmat myöskään, mutta veikkaisin että livenä hyvännäkönen. Kuvassa näyttää ainakin puhtaalta/uudelta.
 
kuvassa jotenkin epäbemmimäinen, varmaan hämää noi takalasin tummennukset ja täysin mustalta näyttävä takaosa. Vanteet ei oo ehkä ne kauneimmat myöskään, mutta veikkaisin että livenä hyvännäkönen. Kuvassa näyttää ainakin puhtaalta/uudelta.

Juuri olin saanut pestyä ja vahattua, joten piti ottaa kuva muistoksi. Vanteet näyttävät normaalisti tummemmilta, mutta tuossa valossa näyttävät oudon kirkkailta. Kiitos kommentista.
 
Ex.
UxlHnIF.jpg
vaihtui Lexus IS:ään.
Kuvat isoja niin latoin spoilerin taakse:
1rXQ0jf.jpg

5OIEMZt.jpg
 
Ex.
UxlHnIF.jpg
vaihtui Lexus IS:ään.
Kuvat isoja niin latoin spoilerin taakse:
1rXQ0jf.jpg

5OIEMZt.jpg

Onko nuo lexuksen vanteet todellakin auton oikeat orkkisvanteet :confused: Istuvat aivan pirun syvällä kaarissa, varsinkin taakse vaatisi aika paksut spacerit että näyttäisi "normaalilta".
 
Tälläsellä tuli kurvailtua ympäri vuoden ja nyt se on tallissa pienimuotoisena projektina, mm. alusta täytyis modata (loppuun) ja niin että saa ilmajousituksella maahan kiinni ja nuo sivuputket ottaa pois. Isompaa vannettakin ollut harkinnassa jonkun aikaa (22-24"). Tällä hetkellä tosin motivaatio hieman kateissa :D

Tekniikkana 454tbi+th400 eli 7.4L V8 ja 3-vaihteinen automaatti. Huomio taattu missä sitten ikinä liikkuukin :eek:

IMG_6326 (2).JPG
 
@Jan13 kyllä kai tolla saa jo ajaa bussikaistaa =) Hupaisan oloinen kapistus. Naapurilla on vastaava, mutta varmaan about metrin korkeampi....
 
Tänään vaihtui 5 vuotta hyvin palvellut Corolla hieman uudempaan saman konsernin tekeleeseen. Erittäin tyytyväinen olen vaihdokkiin, vaikka haikeat fiilikset jäikin vanhan auton luopumisen johdosta. Hän oli tärkeä otus minulle. :(

Corolla
MEhTQ6q.jpg
IS250
BLxnILz.jpg
IS250 automaatilla ja hyvillä varusteilla, penkin viilentäjät, Mark Levinson audiosetti, navi jne.
 
Tälläsellä tuli kurvailtua ympäri vuoden ja nyt se on tallissa pienimuotoisena projektina, mm. alusta täytyis modata (loppuun) ja niin että saa ilmajousituksella maahan kiinni ja nuo sivuputket ottaa pois. Isompaa vannettakin ollut harkinnassa jonkun aikaa (22-24"). Tällä hetkellä tosin motivaatio hieman kateissa :D

Tekniikkana 454tbi+th400 eli 7.4L V8 ja 3-vaihteinen automaatti. Huomio taattu missä sitten ikinä liikkuukin :eek:

IMG_6326 (2).JPG
Tää on hieno!!! Oon itekki tommosta duallya halunnu juniorista asti, ku eka kerran näki tommosen eka tappava ase leffoissa ja sitte melkein viikottain taloyhtiön remppaukkon käytössä.:D

Hieman saattais aiheuttaa närästystä naapuriautopaikkalaisille ku jo ex-buickkia sanoivat pitkäksi. Liekkö tuo crew cab versiona likelle 6.5m pitkä vai peräti yliki..
Sehän menis koko parkkis tukkoon ku ton tälläis ruutuun. :rofl:
 
Tää on hieno!!! Oon itekki tommosta duallya halunnu juniorista asti, ku eka kerran näki tommosen eka tappava ase leffoissa ja sitte melkein viikottain taloyhtiön remppaukkon käytössä.:D

Hieman saattais aiheuttaa närästystä naapuriautopaikkalaisille ku jo ex-buickkia sanoivat pitkäksi. Liekkö tuo crew cab versiona likelle 6.5m pitkä vai peräti yliki..
Sehän menis koko parkkis tukkoon ku ton tälläis ruutuun. :rofl:
Joo ei tuolla oo mitään asiaa normaali parkkiruutuun, pituus 6.5m ja leveys 2.4m takalokareiden kohdalta. Ainut huono puoli tuossa on kohtuullisen kova kulutus, 35-40l satkulle sekalaisessa ajossa. Moottori vaatis läpikäyntiä ja perävälityskin olis hyvä vaihtaa harvempaan niin josko sitä kulutusta sais pienemmäks.
 
Tälläsellä tuli kurvailtua ympäri vuoden ja nyt se on tallissa pienimuotoisena projektina, mm. alusta täytyis modata (loppuun) ja niin että saa ilmajousituksella maahan kiinni ja nuo sivuputket ottaa pois. Isompaa vannettakin ollut harkinnassa jonkun aikaa (22-24"). Tällä hetkellä tosin motivaatio hieman kateissa :D

Tekniikkana 454tbi+th400 eli 7.4L V8 ja 3-vaihteinen automaatti. Huomio taattu missä sitten ikinä liikkuukin :eek:

Miten nuo renkaat näyttää istuvan niin syvällä tuolla kaarissa...:tup:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 176
Viestejä
4 488 685
Jäsenet
74 164
Uusin jäsen
wesseli

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom