Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
KdLT175.jpg


Oma auto sai kans kesävanteet ja uudet kumit alleen
 
Parin bemarin (E61, X5 E70) jälkeen takaisin mersukantaan. Tällä kertaa kulkineeksi valikoitui MB S500. Kyseessä 5.5l V8 bensa, muistaakseni 388hv tjsp.





Ensituntumalta ihan hauska vehje ajella. Työmatka-ajossa (motaria pääasiassa) kulutus pysyy alle kympissä, kaupungissa menee sitten reippaammin.
 
Toivottavasti ei tule kukaan kyseenalaistamaan kulutuslukemia... eiku hetkonen, luultavasti kaikki uskoo kun kyseessä Mercedes. Jenkit samanlaisilla koneilla ja teholuokilla ei voi syödä niin vähää! End of sarcasm.

Hieno auto, mielenkiintoisesti muotoiltu. Saiskos sisäkuvia?
 
Toivottavasti ei tule kukaan kyseenalaistamaan kulutuslukemia... eiku hetkonen, luultavasti kaikki uskoo kun kyseessä Mercedes. Jenkit samanlaisilla koneilla ja teholuokilla ei voi syödä niin vähää! End of sarcasm.

Hieno auto, mielenkiintoisesti muotoiltu. Saiskos sisäkuvia?

Kulutus oli itsellenikin pieni ylläripylläri mutta katsotaan miten jatkossa menee.. :)

Sisäkuvia ei valitettavasti ole tähän hätään, mutta kyseessä on aikalailla perusmustalla rei'itetyllä nahkaverhoilulla oleva vehje. Puu-keittiönpöydät on walnut, eli käytännössä ruskea. Googlesta löytyy ensihätään, koitan jossain vaiheessa napsaista sisäkuvat myös.
 
Kulutus oli itsellenikin pieni ylläripylläri mutta katsotaan miten jatkossa menee.. :)

Sisäkuvia ei valitettavasti ole tähän hätään, mutta kyseessä on aikalailla perusmustalla rei'itetyllä nahkaverhoilulla oleva vehje. Puu-keittiönpöydät on walnut, eli käytännössä ruskea. Googlesta löytyy ensihätään, koitan jossain vaiheessa napsaista sisäkuvat myös.

Joo vähän katselinkin jo muualta. Vaikka en ns. mersumies olekaan, mutta aina nuo V-koneelliset meset kiinnostaa jostain kumman syystä, harmi vaan, ettei duunarilla ole moisiin varaa, toisaalta ehkä hyvä niin, ei oo köyhät pilaamassa auton mainetta :D
 
Tarvii olla kyllä aika surkeapalkkainen duunari jos moiseen ei ole varaa.
Tuommoisia alkaa saamaan reiluun 20k€.
Mutta toisaalta niinhän se Suomessa on, että jos jollain on uusi Skoda Superb, niin se on köyhä kommari ja jos jollain 10 vuotias S-Mersu, niin se rikas kapitalistisika.
Vaikka uusi Skoda maksaisi reilun tuplat siitä mitä käytetty S-Mersu.

13euroa ja kakskytä senttiä per tunti, ei sillä tommosia maksella ja samalla asuntoa. Ei minulla ainakaan ole varaa haaveilla 20k autoista.

EDIT: Ehkä tässäkin asiassa taas on näkemyserot, toisille duunaripalkka tuntuu nykypäivänä olevan 3-4k euroa kuukaudessa.

Ainiin ja pitää myös muistaa, että onko taloudessa yksi vai kaksi maksajaa. Itsehän elän yksin, se on melkosta lystiä maksaa itse kaikki, toki voihan asian hoitaa kuten mm. porukoiden naapuri, iskee aina välillä jonkun muijan jonka sitten houkuttelee samaan asuntoon kulujen puolittajaksi ja kun saanut auton maksettua tai muut lainat pois niin emännälle kenkää. Noh, onneksi minulla on jonkinlainen moraalikäsitys.
 
Viimeksi muokattu:
Jep, ei sitä tulisi nykyistäkään autoa makseltua mitenkään pois jos olisi tällä palkalla asuntolaina tulilla ja ei tekisi kahta duunia. Nykyisellään taloudessa on yksi uusi auto, yksi mätä kauppakassi ja "kolmen" ihmisen tulot kun itse teen kahden edestä töitä, niin ehkä tässä raaskii joskus jopa jonkun torpan rakentaa.

Tommoinen ässämese olisi oikein kiva harraste. Itsellä tulee aina käyttökustannukset näissä vastaan, kun ajelee 50-60 tkm tänäkin vuonna niin korjauksetkin syönee jo jokusen euron. Lähin roplaustila on 100 km päässä jne. :comp:

Pakko arvostaa sitä porukkaa joka viitsii noita "erikoisempia" autoja ostaa ja pitää hyvänä, niiden ansiosta mulle saattaa vielä jäädä yksi ehjä ja räpeltämätön S60R tulevaisuudessa. :hungry:

Sepä se, itellä on noita harrasteita, Chev Beretta (menee siskolle), Cadillac ja Plymouth, tottahan toki jos näitä ei olisi koskaan ostanut niin voisi olla harrasteena moinen Mersu kun olisi oikein pihinä miehenä elänyt. MUTTA jos tällaisella palkalla pitäisi elää kuten pari työkaveria niin olisin varmaan ampunut/hirttänyt itseni vuosia sitten.

Ja kyllähän noihin rahaa menee ja saa menemään vielä lisääkin, mutta esimerkkinä (muille), Cadillacin ostin loka/marraskuussa, 157tkm oli mittarissa kun lähdin Klaukkalasta Oulua kohti, nyt näkyy olevan liki 163tkm ja menee kesäksi lepäämään kun ajelen vaihteeksi Furylla ja sillä tulee ehkä saman verran kilometrejä, jos niinkään paljoa.

Itselläni ei sellaista varsinaista käyttisautoa ole ollut aikoihin, enkä oikein edes jaksa innostua noista "tavallisista" autoista.

Ja miksi boldasin tuon viimesimmän, noh, onneksi on ollut jenkkiharrastajia jotka viitsineet pitää autoistaan edes jonkinlaista huolta niin on nyt itselläni jotain mitä harrastaa edes kerran vuodessa. :P
 
Hemmetin hieno mese @Poro- lla. Peukut sille. Pidä hyvää huolta :cigar2: Paljonkos ajettuja kilometrejä mittarissa?

Ja ihan mielenkiinnosta, mitä tuollaiseen S500:seen remontit/varaosat maksaa? Siis ihan perus kuluvat osat (jarrut, iskarit yms). Itselläni kun ei tosiaan mitään kokemusta/faktatietoja moisista ole. Kuullut vaan villejä juttuja hinnoista, että normi duunarilla ei moista ole varaa ylläpitää, vaikka ostamaan auton itsessään pystyisikin.
 
Hemmetin hieno mese @Poro- lla. Peukut sille. Pidä hyvää huolta :cigar2: Paljonkos ajettuja kilometrejä mittarissa?

Ja ihan mielenkiinnosta, mitä tuollaiseen S500:seen remontit/varaosat maksaa? Siis ihan perus kuluvat osat (jarrut, iskarit yms). Itselläni kun ei tosiaan mitään kokemusta/faktatietoja moisista ole. Kuullut vaan villejä juttuja hinnoista, että normi duunarilla ei moista ole varaa ylläpitää, vaikka ostamaan auton itsessään pystyisikin.

No johan se äsken tuli selväksi, että kyllä duunarilla pitäisi olla varaa... Näin sivuhuomautuksena: Cadillacin sähköiset iskarit on liki tonnin kappale :D
 
Parin bemarin (E61, X5 E70) jälkeen takaisin mersukantaan. Tällä kertaa kulkineeksi valikoitui MB S500. Kyseessä 5.5l V8 bensa, muistaakseni 388hv tjsp.





Ensituntumalta ihan hauska vehje ajella. Työmatka-ajossa (motaria pääasiassa) kulutus pysyy alle kympissä, kaupungissa menee sitten reippaammin.

Onpas siinä hieno Mersu. :love::tup::drool:
 
Esimerkiksi S-pankki tarjoaa 25t€ 5v laina-ajalla 492,25€/kk ei pitäisi olla mikään mahdoton homma 2k bruttotuloillakaan.
Tietysti se sitten että kuinka tappiin on muut kulut elämässä.

Elikkäs 500e autolainaan, saman verran asuntolainan lyhennyksiin + korkoihin ja vielä sitten rivarin yhtiövastike, ei tämä oikein oikein onnistu kyllä moisilla tuloilla yksin.
 
Eipä tule käytyä baareissa, en edes muista millon viimeksi, röökiä ei mene. Mutta voihan se olla vaikea käsittää ettei kaikilla ole varaa ostella rahoituksella tuosta vaan 20-25k autoja...

EDIT: Heh, laitetaan joku moottorikuva jostain vehkeestä. Ja eipä jää 1700e itelle asti omasta palkasta, saahan siittä vähentää pelkästään verot mutta laitappa siihen vielä kaikki muut eläkemaksut sun muut paskat. Gz sinulle jos voit elää niin että voit harrastella autoa ja sen lisäksi ostaa vielä toisenkin harrasteen hintaan 20-25k.

tottahan toki jos näitä ei olisi koskaan ostanut niin voisi olla harrasteena moinen Mersu kun olisi oikein pihinä miehenä elänyt. MUTTA jos tällaisella palkalla pitäisi elää kuten pari työkaveria niin olisin varmaan ampunut/hirttänyt itseni vuosia sitten.

Jos ei vieläkään mennyt jakeluun niin lähinnä haaveilin moisen mersun omistamisesta nykyisten lisäksi, ja sehän ei vaan yksinkertaisesti ole mahdollista. Mutta mannet... heillä ei ole tämä looginen ajattelukyky yleensä mitenkään parasta. Kek.
 
Viimeksi muokattu:
Hemmetin hieno mese @Poro- lla. Peukut sille. Pidä hyvää huolta :cigar2: Paljonkos ajettuja kilometrejä mittarissa?

Ja ihan mielenkiinnosta, mitä tuollaiseen S500:seen remontit/varaosat maksaa? Siis ihan perus kuluvat osat (jarrut, iskarit yms). Itselläni kun ei tosiaan mitään kokemusta/faktatietoja moisista ole. Kuullut vaan villejä juttuja hinnoista, että normi duunarilla ei moista ole varaa ylläpitää, vaikka ostamaan auton itsessään pystyisikin.

Anopin W220 S500 4maticiin maksaa iskarit tonnin per kulma. Sattuneesta syystä tuollainen makaa nyt anoppilan pihassa odottamassa korjausta.
 
Hemmetin hieno mese @Poro- lla. Peukut sille. Pidä hyvää huolta :cigar2: Paljonkos ajettuja kilometrejä mittarissa?

Ja ihan mielenkiinnosta, mitä tuollaiseen S500:seen remontit/varaosat maksaa? Siis ihan perus kuluvat osat (jarrut, iskarit yms). Itselläni kun ei tosiaan mitään kokemusta/faktatietoja moisista ole. Kuullut vaan villejä juttuja hinnoista, että normi duunarilla ei moista ole varaa ylläpitää, vaikka ostamaan auton itsessään pystyisikin.

172k mittarissa, eli jonnii verran rullattu. Remontit/varaosat on about saman hintaisia kuin hyvinvarustellussa E -sarjassa koska osat on hyvin pitkälle samat. Lähinnä eksoottisempien lisävarusteiden hinnat voi olla jäätäviä - sekä öljynvaihto johtuen isosta öljytilavuudesta. Tämä pätee myös siis esim 3 litraseen cdi koneeseen myös.

En ole vielä joutunut remontoimaan kun tuossa oli kaikki jarrut yms tehty edellisen toimesta, mutta tulppien vaihto ja lootan huuhtelu teki noin 700 euron loven. Etukäteen tietysti kestoa / käyttökuluja on vaikea arvioida, mutta huoltohistoria korostuu näissä enemmän kuin normiautoissa, varsinkin jos ei ole tee-se-itse mies. Iskarithan tuossa on kalliit koska kyseessä on airmatic alusta. Eemeliä on saatavilla sekä rautajousilla että airmaticilla. Itsellä oli siis joskus aikaisemmin saman ikäinen E-sarjalainen joten sinäänsä tekniikka on tuttu.

Se, että onko normiduunarilla varaa, riippuu mitä tarkoitetaan normiduunarilla. Mediaanipalkkainen henkilö ylläpitää tuollaista mörsköä helposti jos muuten elämäntilanne ja kulutaso on tasapainossa.
 
Tarvii olla kyllä aika surkeapalkkainen duunari jos moiseen ei ole varaa.
Tuommoisia alkaa saamaan reiluun 20k€.
Mutta toisaalta niinhän se Suomessa on, että jos jollain on uusi Skoda Superb, niin se on köyhä kommari ja jos jollain 10 vuotias S-Mersu, niin se rikas kapitalistisika.
Vaikka uusi Skoda maksaisi reilun tuplat siitä mitä käytetty S-Mersu.

Tuota logiikkaa olen itsekin ihmetellyt. Monesti saa outoja kuittailuja jos ajelee ns. kalliimmalla, vanhemmalla autolla versus saman hintainen uusi. Tosin, ässää ei vielä ihan 20k:lla järkevässä kunnossa saa, nettiauton halvimmat yksilöt tällä hetkellä taitaa olla jossain 24:n paikkeilla mutta noissa kuntoerot ovat todella isot. Itse kävin kolmea samasta hintahaarukasta ajamassa ja kunnon perusteella parhaimman ja kalleimman välillä olisi mielestäni heittämällä pitänyt olla 50% ero. Yksi oli sisältä käytännössä miljoonan ajetun veroinen, toinen taas tekniikaltaan rikki. Kolmas oli sitten hyväkuntoinen vaikka hinta oli hieman halvempi.
 
Tämäpä. Kun itselläni oli Alfa 159 reilu neljä vuotta, olin massimiehen maineessa. Ajaa kalliilla italialaisella sporttisella autolla. Ja paskat. Rotjake ehkä 7ke arvoinen, mutta ai että tuli aina ihmettelyä sukulaisia myöden kun on varaa ylläpitaa kallista autoa. Jep jep. Huollotkin vuodessa oli jotain 400€ luokkaa... todella kallista joo. Suomi. :facepalm:
 
Tämäpä. Kun itselläni oli Alfa 159 reilu neljä vuotta, olin massimiehen maineessa. Ajaa kalliilla italialaisella sporttisella autolla. Ja paskat. Rotjake ehkä 7ke arvoinen, mutta ai että tuli aina ihmettelyä sukulaisia myöden kun on varaa ylläpitaa kallista autoa. Jep jep. Huollotkin vuodessa oli jotain 400€ luokkaa... todella kallista joo. Suomi. :facepalm:
Mutta onhan Alfa Romeo 159 erittäin nätti auto (voisi luulla kalliimmaksi?). Jos pitäisi valita hienoin auto, niin 159 olisi ehdottomasti aika kärjessä. Mullakin on ollut Alfa 156 2.0 T.S. Ihan kiva auto, mutta italialainen "laatu" tuli silti ilmi.

Tuossa halvin bensa 4300 €. Paitsi siinä olikin näköjään jotain vikaa :D
nimetön17.png

Alfa Romeo 159 1.9 JTS 4d Rahoitus alk. 0€ käsirahalla. Porrasperä 2007 - Vaihtoauto - Nettiauto

Oli tuota isommallakin moottorilla. Alfa Romeo 159 3.2 JTS Q4 / 260hv Neliveto / KEVÄT TARJOUS 7999e/ 0e käsiraha Porrasperä 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto

Toinen hieno voisi olla Brera. Alfa Romeo Brera 3.2 Q4 V6 Skyview Coupé 2006 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Viimeksi muokattu:
Mutta onhan Alfa Romeo 159 erittäin nätti auto (voisi luulla kalliimmaksi?). Jos pitäisi valita hienoin auto, niin 159 olisi ehdottomasti aika kärjessä. Mullakin on ollut Alfa 156 2.0 T.S. Ihan kiva auto, mutta italialainen "laatu" tuli silti ilmi.

Toinen hieno voisi olla Brera. Alfa Romeo Brera 3.2 Q4 V6 Skyview Coupé 2006 - Vaihtoauto - Nettiauto

Brera ollut päiväunien kohteena jo jonkin aikaa, harmi vain että tarjonta jumalkombo 1.7l bensakoneeella ja manuaalilla Suomessa on parhaimmillaan olematon, ja Saksasta tms. hakeminen ei voisi vähempää innostaa.
 
Brera ollut päiväunien kohteena jo jonkin aikaa, harmi vain että tarjonta jumalkombo 1.7l bensakoneeella ja manuaalilla Suomessa on parhaimmillaan olematon, ja Saksasta tms. hakeminen ei voisi vähempää innostaa.

Miksei V6? Sehän on alfan parhaita puolia.
 
Miksei V6? Sehän on alfan parhaita puolia.

Kulutus pomppaa sen verran noissa ettei olisi enään oikein järkevä auto omiin tarpeisiin, vaikka eihän noita nyt järjellä ostetakkaan niin olisi se pieni kompromissi käytännölisyyden ja Alfan välillä ihan kiva. Kulkupuoli käytännössä hyvin pitkälti sama tuolla nelipyttysellä turbokoneella ja vapari kutosella, ajettavuuskin parempi tuolla pienemmällä koneella kun ei ole niin etupainoinen.
 
Kulutus pomppaa sen verran noissa ettei olisi enään oikein järkevä auto omiin tarpeisiin, vaikka eihän noita nyt järjellä ostetakkaan niin olisi se pieni kompromissi käytännölisyyden ja Alfan välillä ihan kiva. Kulkupuoli käytännössä hyvin pitkälti sama tuolla nelipyttysellä turbokoneella ja vapari kutosella, ajettavuuskin parempi tuolla pienemmällä koneella kun ei ole niin etupainoinen.

Jep ja tuossa brerassa oleva V6 JTS näköjään perustuu GM:n koneeseen eli ei ole edes Alfa V6 soundia ja ulkonäköä.

Alfa156GTASportwagon03-L.jpg

 
Kulutus pomppaa sen verran noissa ettei olisi enään oikein järkevä auto omiin tarpeisiin, vaikka eihän noita nyt järjellä ostetakkaan niin olisi se pieni kompromissi käytännölisyyden ja Alfan välillä ihan kiva. Kulkupuoli käytännössä hyvin pitkälti sama tuolla nelipyttysellä turbokoneella ja vapari kutosella, ajettavuuskin parempi tuolla pienemmällä koneella kun ei ole niin etupainoinen.
Saako sitä vajaapyttyistäkin Q4:na? Näkisin tuon... "etuna" kuitenkin vaikka etupainoinen kutonen olisikin. :D
 
Ite ajelen Skoda Octavia RS:lla MY15. Bensallahan tuo käy ja liikkuu 300hp voimin ihan kivasti. Harmi ettei nuo etuvetoiset parilla ekalla vaihteella saa tarpeeksi pitoa.
 
Ite ajelen Skoda Octavia RS:lla MY15. Bensallahan tuo käy ja liikkuu 300hp voimin ihan kivasti. Harmi ettei nuo etuvetoiset parilla ekalla vaihteella saa tarpeeksi pitoa.

Leveämpää rengasta alle, ainakin tuo Käkkylä samoilla tehoilla ja 245 renkailla jaksaa yllättävän hyvin pitää, pientä lipeämistä on paikotellen, mutta riippuu niin asfaltistakin.

Tosin... taitaa olla tuo Käkkylä huomattavasti painavempi joten sekin varmasti vaikuttaa. Jossain 1850kilon paikkeilla paino tuossa.
 
Tuohon auton ihmettely juttuun lisäisin, että onneksi tommosentämmösen STS:n kanssa ei tule ihmettelijöitä aivan yhtenään, toisinaan mutta harvemmin. On niin tavallisen näköisiä autoja, etteivät onneksi herätä huomiota, riittää, että Plymouthin kanssa toisinaan tulee niitä "Paljonko syö" tai "Jos minäkin oisin vielä nuori niin voisin harrastella" päivittelijöitä.
 
Täytyy muistaa ettei edes vilkaise päin vaikka palais tienposkessa. Voisihan sitä varmaan tuolloin kysyä paljonko menee bensaa tunnissa mutta ehkä parempi välttää mahdollista omistajan ahdistusta.
 
Ei se mitenkään ahdista, mutta jos ei muuta keksi kuin kysellä bensankulutusta ison 70luvun laivan kanssa niin ehkä parempi, että vaan katselee, joko sitten sitä palamista tai muuten vaan. Toki ehkä tuollaisessa tulipalotilanteessa "paljonko menee bensaa" kysymys voisi olla ihan hauska :D
 
Tuossa pistin pikaisesti verolaskuriin 25k bruttotulot vuodelle, niin käteen pitäisi jäädä ~1700€/kk ilman mitään vähennyksiä ja kulukorvauksi.
Ja jos siitä sitten 500€ autolainaan 500€ asuntolainaan + 200€ vastikkeisiin niin siltikin pitäisi jäädä 500€/kk käteen.
Toki jos baarissa pitää käydä joka perjantai ja lauantai ja röökiä menee aski päivässä niin kyllähän se voi sitten tiukkaa tehdä.
Mutta nyt loppu offtopicille ja omastakin raadosta pientä kuvatunnistusta peliin.katso liitettä 18115

90-luvun mercedes aka mannemersu?
 
Nimenomaan normiduunarithan noita 10+ vuotiaita markkinoilta poistuneita edustusautoja suosiikin. Toinen keltaliivien suosikki tuntuu olevan 10-vuotias CLS. Ainakin täällä Tampereella kuljettaja poikkeuksetta huomioliivit päällä ja auto työmatkakäytössä.

Katso onko ne huomiokamppeet puhtaat vai paskaset ja risat. Jos puhtaat & ehjät niin luultavasti vastaava mestari tai muu valkokypärän omistaja.

Mutta joo, kyllähän niitä varmasti ostellaan, ei siinä mitään.
 
Tarvii olla kyllä aika surkeapalkkainen duunari jos moiseen ei ole varaa.
Tuommoisia alkaa saamaan reiluun 20k€.
Mutta toisaalta niinhän se Suomessa on, että jos jollain on uusi Skoda Superb, niin se on köyhä kommari ja jos jollain 10 vuotias S-Mersu, niin se rikas kapitalistisika.
Vaikka uusi Skoda maksaisi reilun tuplat siitä mitä käytetty S-Mersu.

Tämä on kyllä niin totta. Työkaveri kun osti 15-vuotta vanhan avo-328:n niin kyseltiin, että onko tullut palkankorotusta vai mitä. Auton hinta veroineen Ruotsista tuotuna taisi jäädä 15k€ alle.

Itselle tulossa uusi Niro toivon mukaan tämän kuun lopulla. Veikkaan, että kommentit on lähinnä luokkaa "loppuiko rahat kun piti vaihtaa bemari (n. 20k€ arvoinen, 6 vuotta vanha 1-sarjalainen) kiiaan (hinta renkaineen päivineen n. 35k€).

Vastaan todennäköisesti, että juu rahat loppui ja annan niiden jatkaa kuvittelua.
 
^ Eiköhän ihmiset vaan yritä herättää keskustelua, nälviä tai muuten vaan vittuilevat kyselemällä tyhmiä. Se on sitä suomalaista small talkia
 
^ Eiköhän ihmiset vaan yritä herättää keskustelua, nälviä tai muuten vaan vittuilevat kyselemällä tyhmiä. Se on sitä suomalaista small talkia

En usko. Suurin osa tavallisista tallaajista vaan ei erota autoista, onko ne uusia vai 10 vuotta vanhoja.
 
Joku '04 6-sarjan bemmi vois olla hyvä keskustelun herättäjä. Alkaa löytyä nettiautostakin alle 20k€ ja näyttää varsinkin vähän tietämättömälle ihan ökyautolta.
 
Tämä on kyllä niin totta. Työkaveri kun osti 15-vuotta vanhan avo-328:n niin kyseltiin, että onko tullut palkankorotusta vai mitä. Auton hinta veroineen Ruotsista tuotuna taisi jäädä 15k€ alle.

Itselle tulossa uusi Niro toivon mukaan tämän kuun lopulla. Veikkaan, että kommentit on lähinnä luokkaa "loppuiko rahat kun piti vaihtaa bemari (n. 20k€ arvoinen, 6 vuotta vanha 1-sarjalainen) kiiaan (hinta renkaineen päivineen n. 35k€).

Vastaan todennäköisesti, että juu rahat loppui ja annan niiden jatkaa kuvittelua.
Onhan tuollaisen vaikka 18 vuotta vanhan BMW:n hinta/näyttävyys arvo aika korkea. Voisi ehkä luulla kalliimmaksikin autoksi (kauempaa katsottuna)? Tuon auton hinta 11 900 €.
BMW Z3 2.8 Roadster 2d INDIVIDUAL Avoauto 1999 - Vaihtoauto - Nettiauto

Tosiaan uusi auto ei välttämättä eroa kovin paljoa vaikka 12 vuotta vanhemmasta vastaavan kokoisesta, mutta toki poikkeuksiakin on. Jos auton maalipinta kiiltää hyvin ja on puhdas, niin auto näyttää uudelta :D

edit: Kia Niro näytti kuvissa (melko) kalliilta. Hybridi nostaa tietysti arvoa/hintaa :)
 
Tuo Z3 on hyvä esimerkki, että ihan varmasti tultaisiin ihastelemaan ja päivittelemään, että miten sulla on varaa :D
 
Tutulla jobbarilla oli myynnissä vähän vanhempi Lexus, paljon ajettu ja halpa. No satuinpas sitten koirien kanssa lenkillä näkemään kun Lexus kurvaa yhteen pihaan, ja muut jonnet päivitteli että oot sä vittu voittanut lotossa yms:D

Itse kyllä assosioin kaikki nuo hirvitykset jo tähän hintaluokkaan:
BMW Z3 1.8 Roadster 2d Avoauto 1997 - Vaihtoauto - Nettiauto

:D

Ai ne on jo noin halpoja. Samaan luokkaan voisi heittää SLK mersut

Mercedes-Benz SLK 200 Kompressor AT Avoauto 2001 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Ikäisekseen ihan hyvässä maalissa ja ryhdissä. Eihän se oikeen miltään näytä mutta moottori se pointti on ja neliveto.
20170427_214207.jpg
20170427_214113.jpg

Oman golffin ostin em. ominaisuuksien vuoksi juurikin.. eli neliveto (vaikka haldex onkin) ja 200 heppaa kutoskoneella :D Mukava lelu talvisin :cigar2:
 
Minuakin ihmetyttää miksi Z3 kutosella maksaa melkein saman kuin Z4 kutosella. Onko tähän jotain erityistä syytä? Molemmat kiinnostaisi kyllä mutta kutoskoneella.
 
Z3 on saavuttanut vähän sellaisen kulttimaineen vrt. Z4, ja kuulemma noi kaksi on luonteeltaan ihan erilaisia laitteita.
Z3M coupe olisi kyllä komea :hungry:
 
Nyt kun tuo "kimppaharraste" Fargo- paloauto on virallisesti muutoskatsastettu ja kovasti ajettu viimeisen parin viikon aikana, niin kyllä se vaan on lysti peli kurvailla. Herättää kanssakulkijoissa hyvinkin positiivisia reaktioita. Bensankulutus kysymyksiä tulee aikalailla..

Viimeisen viikon vielä säädelly moottoria ja yrittänyt saada bensankulutusta pienemmäksi. Oikeaan suuntaan ollaan menossa kokoajan, vloppuna meni "enää" 25litraa satkulle kaupunkiajossa.

Nakkasin eilen vielä uudet kärjet ja konkan paikalleen, sitte dwelli kohilleen ja lopuksi sytkät korvakuulolta kohilleen, ni jopa taas parani vedot. Nyt jopa kiihtyy tuo tankki. Satasen vauhti aika "herkässä"..
Jos sais siihen 20litran/100km nurkille kulutuksen niin alkais toimintasädekki olemaan jo liki 450km. Ei tarviis pitkillä matkoilla pysähtyä ihan joka huoltamolle. :D
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 146
Viestejä
4 487 996
Jäsenet
74 159
Uusin jäsen
kahvirommi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom