Kannattaa varmistaa ettei Saabeissa (ja muissa) ole samanlaista Audismia kuin tossa omassa; jos pyyhkijät ovat automaattiasennossa niin jarruja "kuivataan" tietyin aikavälein, ihan sama sataako vai paistaako.
Ihmettelin edellisen omistajan jarrujen vaihto-/kulumistahtia kun niitä oli sataan tonniin jo pariin (vai jopa kolmeen, en muista) kertaan vaihdettu. Paljastui sitten että tuo sadetunnistin päällä ajaminen kuluttaa jarruja melkein puolet nopeampaa tahtia kuin ilman...
Mun käsityksen mukaan sen pitäisi tosiaan kuivata vain silloin kun tunnistin havaitsee sadetta (no ainakin näin on omassa bemarissa). Olisin myös hyvin skeptinen, että tämä oikeasti kuluttaa jarruja tuplavauhtia. Kyllähän nuo jarrupalat saa helposti 50 tkm aikana kulutettua ihan "normaalilla" ajolla. Tietysti jos ei koskaan paina sitä jarrua, eikä aja luistonestoa vasten, niin eri juttu.