Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
VW T-Roc "Sport" 1.5 TSI DSG -21. Lisävarusteina kattoluukku, kamera, tutkat, adaptiivinen vakkari, vetokoukku, led-valot, digimittaristo jne. 50tkm ajettu ja oikein näppärä peli ollut meikälle. Lähitulevaisuudessa vaihtuu ehkä yhden koon isompaan autoon ja alustavasti mielessä olen pyöritellyt saman merkin tiguania ja fordin kugaa...


fd
auto1.jpg
auto2.png
 
On se nätti. Nyt puhaltaa kateuden kylmä viima ohimoon vimmatusti. Olen kohta vuoden haaveillut vaihtavani vm. 2015 Mondeon Es 300h Lexukseen, mutta en ole millään raskinut mennä tyhjentämään solakkaa säästöpossuani autokauppaan. Tuntuu muutenkin, että käytettyjen Es:ien hinnat ovat nousseet viime aikoina selvästi. Kysyntää lienee enemmän kuin niukkaa tarjontaa.

Olen huomannut, että sekä auto- että taidemaun suhteen minulla on keski-iän ylittäneen rouvan sielu. Aina kun olen transsinomaisessa tilassa katsellut ohi lipuvia Lexuksia, niin lähes poikkeuksetta ratin takana on ollut tuimailmeinen, lukemattomia kuunkiertoja selättänyt business-lady. Tai sitten kyseessä on ollut vain sama auto. Myös taidenättelyissä vietän aikaa tahtomattani takakireiden ja maailmantuskaa kantavien täti-ihmisten kanssa. Niin tai näin, upean valinnan olet tehnyt. Elät mun unelmaa.
Kaunis kiitos. Voidaan anytime hieroa kauppoja omasta yksilöstä, jos sun mieli muuttuu matkalla. Tarkoitus seuraavan vuoden aikana vaihtaa taas johonkin toiseen. Ennen setämiesikää pääsin nauttimaan aika mukavista kikottimista ja yksi lempiautoistani oli 300hp Mini. Tällä pystyi kepittämään vanhempia 996-Porschejakin ihan kivasti. Nyt perheellisenä pitää ajatella käytännöllisyyttä niin valitsin Lekan. En tuosta unelmasta tiedä. Nauroin daamille tovi sitten, että muutama vuosi sitten mietin yleensä näihin aikoihin majoituksia Bangkokissa seuraaville kolmelle kuukaudelle ja nykyään seison pakkasessa pellon laidassa ja katson, kun koira paskantaa. =D
 
Olen seurannut tätä foorumia sen perustamisesta alkaen. Nyt onkin hyvä hetki vihdoin aktivoitua. Ostin huhtikuussa tällaisen ES 300h Executiven . Vm 2020. Tällaiselle setämiehelle vallan oiva kikotin. Kulutuskin ajotietokoneen mukaan maltillinen 5.7l/100km.
Muutama vuosi sitten veivasin tällä kikottimella. Kuten jo tuolla mainitsin niin oli aivan tajuttoman hauska pikku kirppu. Kutiteltiin 300hp ulos tuosta ja hauskaa oli! Ajotietokoneen mukaan keskikulutus oli 7,3l/100km. Ei huano!
 

Liitteet

  • mini.jpg
    mini.jpg
    230,2 KB · Luettu: 270
Syyskuussa tuli sähkövatkain ID.5 GTX Business.

Menee hienosti ja kaikki toiminut ainakin tähän asti, tuli tehtaalta 3.1 softalla. Lisänä kiinteä sport-alusta. Ainoa mikä ärsyttää on hintaluokkaan sopimaton muovimainen sisusta ja bussin käsinojat. Ratin kosketusnappeihin on jotenkin tottunut, mutta fyysiset saisi mielellään olla.

Tilaa on riittävästi, 190cm saa edessä vapaat säädöt vaikka 2 isoa turvaistuinta takapenkillä.

20221002_161602.jpg20221002_161937.jpg
 
Tuli kans autoliikkeessä ihmeteltyä, että miten ton hintaiseen autoon on kehdattu laittaa ämpärimuovista tehty sisusta. Sama pätee kaikkiin Volkkarin ID-sarjan autoihin.
Pientä Audi-lisää olisin ollut valmis maksamaan, Q4:ssa olisi hieman miellyttävämpi ja kuljettajaorientoituneempi sisusta, mutta nelivedollinen malli vastaavilla lisävarusteilla olisi maksanut melkein 15 000€ enemmän. Käytännössä sama auto, pitäkööt tunkkinsa. Enyaq Coupe taas tuli aika paljon myöhemmin. Sain tämän nykytilanteeseen verrattuna aika edullisesti.
 
Pari viikkoa sitten tuli hommattua uusi auto ja minusta tuli siten kahdentoista Ford vuoden jälkeen Audisti. Audi A5 3.0 V6 TDI Quattro Tiptronic. Yllättävän pienellä kulutuksella menee matka-ajossa, alle 6 litraa naftaa satasella, lisäksi automaatti on ihana ajaa, voi veljet. :joy:

1.png

2.png

3.png

Auto vaihtui ja nyt ollaan sitten Mercedes kuljettajia. E 350 CDI Coupé, automaatti ja takaveto tietysti talven ekoille liukkaille.

Mercedes.png

Mercedes2.png

Mercedes3.png
 
Leksa kävi maalipintahoidossa, siitä tuli aivan eri auto, sen verran karmivaan kuntoon edellinen omistaja oli sen saanut.
 

Liitteet

  • IMG-20221125-WA0022.jpg
    IMG-20221125-WA0022.jpg
    162,9 KB · Luettu: 498
  • IMG-20221125-WA0029.jpg
    IMG-20221125-WA0029.jpg
    176 KB · Luettu: 518
  • IMG-20221125-WA0023.jpg
    IMG-20221125-WA0023.jpg
    155,5 KB · Luettu: 531
Leksa kävi maalipintahoidossa, siitä tuli aivan eri auto, sen verran karmivaan kuntoon edellinen omistaja oli sen saanut.

Hyvältä näyttää kyllä. Musta on hankala väri kun kaikki naarmut näkyy niin älyttömän hyvin.

Olen itsekin alkanut haaveilla auton myllytyksestä. -15 auton metallinpunainen väri on eri värinen puskureissa ja spoilerissa kuin muuten. Toisinsanoen muoviosat ovat erivärisiä ja taittavat ehkä hieman viininpunaiseen kun taas pellit on puhtaamman punaisia. En ole varma kumpi on oikea väri ja valokuvista tuollaisen värivivahteen näkeminen on mahdotonta.
 
Vanhan 500 tkm ajetun Hyundain tilalle tuli Megane IV 2016 1.5 dci. Kilometrejä vasta alle 120 tkm. Auto on parhaalla Bose-varustelutasolla (mm. adaptiivinen vakkari, Hud-näyttö, lämmitettävä ratti, Bosen hifit, led-valot edessä, peruutuskamera, avaimeton käynnistys, hierova kuskin penkki, jne.). Olin aluksi katsellut Volvo V40-mallin autoja, mutta tässä sai mielestäni paljon enemmän samalla rahalla ja vähemmän ajetun auton. Ei ehkä niin helppo myydä eteenpäin, mutta tällä on tarkoitus pärjätä jopa niin pitkään, että seuraava auto voisi olla sähköauto. Koeajon perusteella olen yllättynyt Meganen hiljaisuudesta moottoritiellä ja yleisestä laatuvaikutelmasta. Erittäin tyytyväinen olen hankintaan ainakin toistaiseksi:cool:

Jotain pientä autolle onkin jo tullut tehtyä:
- Bilteman sisälämppäri vaihtui Defaan
- Motonetista sattui löytymään edullinen mallikohtainen kumimattosarja talveksi
- Muovikaukalo takarontin pohjalle
- Roiskeläpät asennettu eteen ja taakse mahdollisesti tulossa renkaiden vaihdon yhteydessä


IMG_20220915_161425.jpg
IMG_20220915_191732.jpg
Komean näköinen peli. Minkälaisia kokemuksia on kerääntynyt tästä?
 
Otin sitte tänään vanhan uskollisen hopan liikenteeseen. :cool:
Pientä entrausta siihen tuli tehtyä parin kk aikana, ni kyllä se on heti erinäköinen. Toki vielä jäikin tekemistä, mutta ajellaan välissä..

IMG_20221215_120152~2.jpg

Talviauto mitä parhain ja ajoasento kuin helvetistä, mutta silti hyviä muistoja hiasesta.
 
Otin sitte tänään vanhan uskollisen hopan liikenteeseen. :cool:
Pientä entrausta siihen tuli tehtyä parin kk aikana, ni kyllä se on heti erinäköinen. Toki vielä jäikin tekemistä, mutta ajellaan välissä..

IMG_20221215_120152~2.jpg


Tyylikäs kyllä on. :thumbsup: Vielä kun laitat nipun nuita bosch 225 rallye valoja katolle niin rupiaa myös näkemään näin pimeä aikaan. ;)
 
Hieno on Hiace, mutta eikös tuo talvena ole aika murheenkryyni, jää tasaisellekkin kiinni? Joskus kauan sitten ajelin LiteAcella ja sen talviominaisuuksia ei pääasiallinen kuski juurikaan kehunut. Muuta en siitä muista kuin rattivaihteet ja 1.3l bensakoneen.
 
Me rakennettiin aikoinaan vanerista takakontin pyöränkoteloiden väliin sellainen 20 senttiä korkea hiekkalaatikko. Se täyteen hiekkaa ja kansi päälle. Toi mukavasti vakautta talviajeluihin ja hiekotushiekka oli lähellä jos jonnekkin hyytyi. Eikä haitannut tavaroidenkaan niin paljoa. Kesäksi sitten aina pois.
 
Talviauto mitä parhain ja ajoasento kuin helvetistä, mutta silti hyviä muistoja hiasesta.
Jep, ihan mukava ajella talvella tuolla ku tosiaan vähä kattoo mihin sen ajaa. Ajoasento on mulle (187cm) ihan hyvä, penkkiä ehkä vähä pitäs saada lisää taakseppäin mut pystyn vaikka päivän tuolla putkeen ajamaan jos korvat sen vaan kestää.. :D

Tyylikäs kyllä on. :thumbsup: Vielä kun laitat nipun nuita bosch 225 rallye valoja katolle niin rupiaa myös näkemään näin pimeä aikaan. ;)
Kiitos. On se ihan hyvä kuntoinen. Vielä sitä pitää keväällä entrata lisää, pari ruostekohtaa korjailla. Emmä tuohon lisävaloja taida laittaa, on tuolla pärjänny noillakin jo 36vuotta. Tai no jos pitkiin laitan parempaa ni samalla pitäs lyhysiin saada sama parannus, koska muuten tympee ajella ku pitkät on kirkkaat ja lyhkäset sitte sama ku säkin vetäis päähän.

Hieno on Hiace, mutta eikös tuo talvena ole aika murheenkryyni, jää tasaisellekkin kiinni? Joskus kauan sitten ajelin LiteAcella ja sen talviominaisuuksia ei pääasiallinen kuski juurikaan kehunut. Muuta en siitä muista kuin rattivaihteet ja 1.3l bensakoneen.
Kiitos. Ei tuolla nyt aivan tasaselle kiinnijää, mut on kieltämättä Jeepin jälkeen vähän totuttelua tuon hiacen kans. Jeepillä pysty ajaa ajattelematta melkein mihin vaan, mutta tuolla pitää kyllä etukäteen fundeerata ja käydä vähä kattomassaki. Kyllä se tuolla alk.peräsellä lukkoperällä menee aika hyvin ja just kävin hakee kotoo kaks kesärengasta vanteineen painoksi taakse. Nyt tuli vaan se ongelma että nyt loppuu tehot ja ei menekkään kahva edellä joka käännöstä.. :rofl:
Joo, rattivaihde löytyy mut 2.4L vaparidiesel woimapattina.
 
Samalinen ongelma ton ikäisen Transporterilla. Jos oli pieni töysy ja piti pysätyä sen päälle niin oli toivoton päästä siitä eteenpäin. Sama juttu jos joutu pysätyy mäessä(Liikenevaloiden takia), ei muutakun perutus ja mäkee alas ja toista tietä ettimään. Melkein kaadoin sellainen kun meni sivutain alamääkeen kerran :rofl:
 
Komean näköinen peli. Minkälaisia kokemuksia on kerääntynyt tästä?

Varsin tyytyväinen olen ollut. Nyt tarkoituksena asentaa vielä pienehkö led bar talven pimeyksiä varten. Mitään suurempia vikoja ei ole ilmennyt. Sisustan tunnelmaledit hieman värisevät kylmällä/kostealla, mutta eipä tuosta haittaa ole. Ovien lukitus toimii välillä turhankin nopeasti ja ehtii lukitsemaan ovet, jos kiertää auton toiselle puolelle avaamaan esim. apukuskin ovea. Adaptiivista vakkaria ei saa muutettua tavalliseksi, jos tutka sattuu menemään umpeen talvikelissä, mutta toistaiseksi toiminut hyvin. Kulutus ollut sekalaisessa ajossa ajotietokoneen mukaan 4,9l/100 km, joten siihenkin ihan tyytyväinen täytyy olla.

Plussaa myös se, että vastaavia autoja ei hirveästi tule liikenteessä vastaan ja ulkonäkö miellyttää edelleen etenkin noilla kesävanteilla :cool:



IMG_20221022_134854.jpg
IMG_20221017_113805.jpg



Pakko kysyä mikä Hyundai oli kyseessä noilla kilsoilla?

2011 vuoden i30 1.6 crdi-moottorilla. Tuossa kuva loppukesästä, jonka jälkeen auto menikin pian seisontaan. Mittarissa tosiaan hieman päälle 500k ja alkuperäistä mm. suuttimet, jakoketju, turbo, kytkin, hiukkassuodatin ja pakoputkisto. Arvoahan tuolla ei juurikaan ole, joten jäi vara-autoksi odottelemaan seuraavia ajoja. Uskomaton peli ollut kaiken kaikkiaan.

IMG_20220708_210658.jpg
 

Liitteet

  • IMG_20221022_134854.jpg
    IMG_20221022_134854.jpg
    283,6 KB · Luettu: 189
  • IMG_20221017_113805.jpg
    IMG_20221017_113805.jpg
    374 KB · Luettu: 215
  • IMG_20220708_210658.jpg
    IMG_20220708_210658.jpg
    656,1 KB · Luettu: 192
Adaptiivista vakkaria ei saa muutettua tavalliseksi, jos tutka sattuu menemään umpeen talvikelissä, mutta toistaiseksi toiminut hyvin.
Itsekkin tällaisen adaptiivisen vakkarin kanssa tuskailin talvikeleillä, mutta taitaa olla ihan turvallisuussyistä niin että sitä ei saa laitettua "tavalliseksi".
Ja kesällä tajusin että voihan vakkarin muuttaa siihen rajoitus tilaan, asettaa esim 80km/h ja laittaa lapun lattiaan. Toki silloin täytyy painaa sitä kaasua kokoajan, mutta nopeus pysyy kuitenkin vakiona.
 
Itsekkin tällaisen adaptiivisen vakkarin kanssa tuskailin talvikeleillä, mutta taitaa olla ihan turvallisuussyistä niin että sitä ei saa laitettua "tavalliseksi".
Ja kesällä tajusin että voihan vakkarin muuttaa siihen rajoitus tilaan, asettaa esim 80km/h ja laittaa lapun lattiaan. Toki silloin täytyy painaa sitä kaasua kokoajan, mutta nopeus pysyy kuitenkin vakiona.
Tämä on kyllä jo koomisen hauska!
 
Itsekkin tällaisen adaptiivisen vakkarin kanssa tuskailin talvikeleillä, mutta taitaa olla ihan turvallisuussyistä niin että sitä ei saa laitettua "tavalliseksi".
Ja kesällä tajusin että voihan vakkarin muuttaa siihen rajoitus tilaan, asettaa esim 80km/h ja laittaa lapun lattiaan. Toki silloin täytyy painaa sitä kaasua kokoajan, mutta nopeus pysyy kuitenkin vakiona.
Fordilla esim (muita en osaa listata mutta tiedän että moni muukin merkkii tekee) tulee ping pong viesti että vakkari on nyt normi modessa ja homma selvä. Pimpottaa sen joka käynnistyksellä ja sillä selvä. Hyvin toimi viime viikon kaverin autolla suhaillessa ilman aktiivista.
 
Fordilla esim (muita en osaa listata mutta tiedän että moni muukin merkkii tekee) tulee ping pong viesti että vakkari on nyt normi modessa ja homma selvä. Pimpottaa sen joka käynnistyksellä ja sillä selvä. Hyvin toimi viime viikon kaverin autolla suhaillessa ilman aktiivista.

Valitettavan monet automerkit nimenomaan ei tee näin, vaan disabloi koko vakkarin jos adaptiivinen ei toimi. Järkevää syytä tähän en keksi, ellei sellaiseksi lasketa "jos keli on niin vaarallinen ettei meidän automatiikka toimi niin ei kyllä silloin passaa vakkaria käyttää yleensäkään".
 
Fordilla esim (muita en osaa listata mutta tiedän että moni muukin merkkii tekee) tulee ping pong viesti että vakkari on nyt normi modessa ja homma selvä. Pimpottaa sen joka käynnistyksellä ja sillä selvä. Hyvin toimi viime viikon kaverin autolla suhaillessa ilman aktiivista.

[Kuuluisi varmaan sinne offtopic ketjuun :D] Oli pari vuotta sitten vuokra autona Ford Fusion ja siinä ensimmäistä kertaa tutustuin aktiivivakkariin. En ainakaan muista että olisi ollut optiota vaihtaa aktiivisen ja normaalin välillä itse, mutta ehkä olisi automaattisesti menyt tavalliseen vakkariin tutkan tukkiutuessa jota ei käynyt. Jokatapauksessa miellyttävä varuste lukuunottamatta paria selvää virhettä. Ensimmäisessä ajoin vasenta kaistaa ja oikea kaista alkaa tukkiutua. Jostain syystä auto päättää että nyt täytyy jarruttaa vaikka vasemmalla kaistalla ei ole mitään. Parin sekunnin melko voimakkaan jarrutuksen jälkeen lopettaa kun varmaan huomaa ettei ne autot olekaan samalla kaistalla. Toinen oli kun auto vaihtoi sellaisessa semiruuhkassa eteen melko lähelle. En näe mitään syytä alkaa itse jarruttaa tuossa tilanteessa vaan jättää väliä kaasua hölläämällä. Jostain syystä auto reagoi kaistanvaihtajaan kuin johonkin riskiin ja jarrutti ihan liikaa vaikka aiemmin vastaavan oloisessa tilanteessa niin ei ollut käynyt.

Jotenkin surullista että osasta turvallisuus/mukavuusvarusteista on tullut ongelmallisia. En ole esim. yhteenkään miellyttävään kaistavahtiin/avustimeen törmännyt. Noissa vahdeissa pitäisi olla sellainen optio että on aktiivinen ainoastaan tyyliin maantie nopeuksissa ja jos kuljettajan ohjaus on selvästi vaisua. Jos aktiivisesti ohjaan autoa viivan yli niin tuskin sitä vahingossa teen ja piippaukset saati sitten se helvetin vastaan repiminen tuntuu lähinnä vittuilulta. Aktiiviset vakionopeudensäätimet on sitten toinen. Ei omaa kokemusta, mutta foorumeilta ja yhdeltä kaverilta kuullut juuri noista VAGin aktiivivakkareista että toimivuus on kaukana täydellisestä. Olisiko se tosiaan liikaa pyydettä että vaikka jonku lisävalikon kautta toimintatilaa voisi vaihtaa? Nykyisillä digimittaristoilla olisi aika helppoa kaikenlisäksi näyttää vaikka jatkuvasti jotain tekstiä kuvaamassa toimintatilaa tyyliin "manual cruise" tai "radar cruise".
 
[Kuuluisi varmaan sinne offtopic ketjuun :D] Oli pari vuotta sitten vuokra autona Ford Fusion ja siinä ensimmäistä kertaa tutustuin aktiivivakkariin. En ainakaan muista että olisi ollut optiota vaihtaa aktiivisen ja normaalin välillä itse, mutta ehkä olisi automaattisesti menyt tavalliseen vakkariin tutkan tukkiutuessa jota ei käynyt. Jokatapauksessa miellyttävä varuste lukuunottamatta paria selvää virhettä. Ensimmäisessä ajoin vasenta kaistaa ja oikea kaista alkaa tukkiutua. Jostain syystä auto päättää että nyt täytyy jarruttaa vaikka vasemmalla kaistalla ei ole mitään. Parin sekunnin melko voimakkaan jarrutuksen jälkeen lopettaa kun varmaan huomaa ettei ne autot olekaan samalla kaistalla. Toinen oli kun auto vaihtoi sellaisessa semiruuhkassa eteen melko lähelle. En näe mitään syytä alkaa itse jarruttaa tuossa tilanteessa vaan jättää väliä kaasua hölläämällä. Jostain syystä auto reagoi kaistanvaihtajaan kuin johonkin riskiin ja jarrutti ihan liikaa vaikka aiemmin vastaavan oloisessa tilanteessa niin ei ollut käynyt.

Jotenkin surullista että osasta turvallisuus/mukavuusvarusteista on tullut ongelmallisia. En ole esim. yhteenkään miellyttävään kaistavahtiin/avustimeen törmännyt. Noissa vahdeissa pitäisi olla sellainen optio että on aktiivinen ainoastaan tyyliin maantie nopeuksissa ja jos kuljettajan ohjaus on selvästi vaisua. Jos aktiivisesti ohjaan autoa viivan yli niin tuskin sitä vahingossa teen ja piippaukset saati sitten se helvetin vastaan repiminen tuntuu lähinnä vittuilulta. Aktiiviset vakionopeudensäätimet on sitten toinen. Ei omaa kokemusta, mutta foorumeilta ja yhdeltä kaverilta kuullut juuri noista VAGin aktiivivakkareista että toimivuus on kaukana täydellisestä. Olisiko se tosiaan liikaa pyydettä että vaikka jonku lisävalikon kautta toimintatilaa voisi vaihtaa? Nykyisillä digimittaristoilla olisi aika helppoa kaikenlisäksi näyttää vaikka jatkuvasti jotain tekstiä kuvaamassa toimintatilaa tyyliin "manual cruise" tai "radar cruise".
Vilkku päälle niin ei pimputa. Oma kokemus noista tutka vakionopeusäätimestä on ollut positiivin, toiminut niinkuin pitikin ainakin omassa autossa.
 
Varsin tyytyväinen olen ollut. Nyt tarkoituksena asentaa vielä pienehkö led bar talven pimeyksiä varten. Mitään suurempia vikoja ei ole ilmennyt. Sisustan tunnelmaledit hieman värisevät kylmällä/kostealla, mutta eipä tuosta haittaa ole. Ovien lukitus toimii välillä turhankin nopeasti ja ehtii lukitsemaan ovet, jos kiertää auton toiselle puolelle avaamaan esim. apukuskin ovea. Adaptiivista vakkaria ei saa muutettua tavalliseksi, jos tutka sattuu menemään umpeen talvikelissä, mutta toistaiseksi toiminut hyvin. Kulutus ollut sekalaisessa ajossa ajotietokoneen mukaan 4,9l/100 km, joten siihenkin ihan tyytyväinen täytyy olla.

Plussaa myös se, että vastaavia autoja ei hirveästi tule liikenteessä vastaan ja ulkonäkö miellyttää edelleen etenkin noilla kesävanteilla :cool:



IMG_20221022_134854.jpg
IMG_20221017_113805.jpg





2011 vuoden i30 1.6 crdi-moottorilla. Tuossa kuva loppukesästä, jonka jälkeen auto menikin pian seisontaan. Mittarissa tosiaan hieman päälle 500k ja alkuperäistä mm. suuttimet, jakoketju, turbo, kytkin, hiukkassuodatin ja pakoputkisto. Arvoahan tuolla ei juurikaan ole, joten jäi vara-autoksi odottelemaan seuraavia ajoja. Uskomaton peli ollut kaiken kaikkiaan.

IMG_20220708_210658.jpg

Okei, tuli mieleen exän samanlainen, mutta onkin eri värinen. Kilsat kuitenkin samat, - eikä sillekään mitään normi huoltoja isompaa tainnut olla takana. Vaihtoon meni, en tiedä mistä syystä. Mutta puoli miljoonaa kilsaa ihan hyvä saavutus silläkin!
 
Joulunpyhät on hyvää aikaa värkätä, joten viikkojen ruostekorjausten ja muun hinkkaamisen jälkeen pääsi maalaamaan Yetistä toisen kyljen ja takaluukun. Ensimmäistä kertaa itse koko autoa maalaamassa ja sen kyllä huomaa. Eli roskia, appelsiinia ja jokunen valuma. Tästä sitä ehkä oppii, joka olisi myös tarkoituksena:

PSX_20221225_110606.jpg


Lievää muokkausta ulkonäköönkin luvassa eli takaluukku siloiteltu merkinnöistä ja ovista karsittu listat. Jonkunlainen visio on mielessä lopputuotoksen osalta, mutta katotaan mitä tästä tulee.
 
Joulunpyhät on hyvää aikaa värkätä, joten viikkojen ruostekorjausten ja muun hinkkaamisen jälkeen pääsi maalaamaan Yetistä toisen kyljen ja takaluukun.

Eihän Yetit edes ole kovin vanhoja vielä ja pellit ruosteessa? Onko tarkoituksena vaihtaa auton väriä vain vaan korjata maalipintaa? Kolariauto?
 
Eihän Yetit edes ole kovin vanhoja vielä ja pellit ruosteessa? Onko tarkoituksena vaihtaa auton väriä vain vaan korjata maalipintaa? Kolariauto?

Onhan ne ensimmäiset jo lähemmäs 15v vanhoja. Kuuluvat myös samaan generaatioon mitä mk5/6 Golf, mk2 Octavia, jne joka on vag-konsernin kaikista pahin ruosteiden suhteen. Pelkkää tekohengitystähän nuo maalailut vaan on, hyvin pienen hetken on päältä nätti kunnes taas on ruosteet esillä. Ruoste kun on jo noissa kauttaaltaan peltien välisissä saumoissa, niin sitä ei sieltä mitenkään putsailla ilman rakenteiden täydellistä purkamista.
 
Eihän Yetit edes ole kovin vanhoja vielä ja pellit ruosteessa? Onko tarkoituksena vaihtaa auton väriä vain vaan korjata maalipintaa? Kolariauto?

Niinkuin tuossa yllä mainittiinkin niin tämän ikäkauden VAGgineissa on paska maalipinta ja siitäkin syystä ruostuvat pelleiltään aika iloisesti. Toinen merkittävä syy vielä se, että kun ihmiset eivät pese autojaan niin tiivisteiden ja lasien välissä hinkannut hiekka saa maalipinnan puhki ja ruoste lähtee etenemään. Tässä oli esimerkiksi takaluukku tämän näköinen:

yeti_takaluukku.jpg


Näin ollen piti ottaa koko lasi irti että sai fiksattua kunnolla.

Värinä on ollut valkoinen ja valkoisena säilyy. Värinvaihto olisi ollut hyvin tehtynä niin iso urakka, ettei viitsinyt alkaa. Ruosteet tuossa kuitenkin olleet ihan vain pintapelleissä, eikä helmojen yms alla mitään varsinaista korjattavaa.
 
Ensimmäinen vähän tehokkaampi nelivetoinen auto itselle. Model 3 Performance, 513hv, 8/2020, 61tkm. Tyytyväinen hankintaan :) Perusvarusteltu ja 19" talvipyörillä.

IMG_20221229_004802.jpg


Teslan puhelin sovelluskin toimii hyvin ja vaikuttaa aika monipuoliselta. Latauskaapelit tuli mukaan. Suko latauksen nopeutta voi säätää välillä 5-13A, joka on ihan hyvä nopeus jo kotilataukseen yön yli. Ilmeisesti Premium paketti tuli nyt kuukaudeksi ilmaiseksi, muuten olisi 10€/kk. Mutta luultavasti pärjää ilmankin. Vakuutus on 703€ vuosi, 500€ omavastuu, lasiturva ja parempi lunastusturva. Kulutus 179Wh/km. Pikalataushan tuossa on nopea ja ilmeiseti akun lämmityksen saa päälle, kun navigoi lataukseen. Myös akku on melko suuri, ehkä noin 80kWh lähettyvillä.

Säväytti myös bmw i4 M50, mutta toimitusajat on pitkät ja hinta liian korkea. Lähinnä auton teho ja neliveto oli kivaa ainakin.

Kiitokset vaan auton myyneelle, jolle tuli ihan uusi Tesla tilalle. Koitan pitää autosta hyvää huolta ja turvallisia kilometrejä :)
 
Ensimmäinen vähän tehokkaampi nelivetoinen auto itselle. Model 3 Performance, 513hv, 8/2020, 61tkm. Tyytyväinen hankintaan :) Perusvarusteltu ja 19" talvipyörillä.

IMG_20221229_004802.jpg


Teslan puhelin sovelluskin toimii hyvin ja vaikuttaa aika monipuoliselta. Latauskaapelit tuli mukaan. Suko latauksen nopeutta voi säätää välillä 5-13A, joka on ihan hyvä nopeus jo kotilataukseen yön yli. Ilmeisesti Premium paketti tuli nyt kuukaudeksi ilmaiseksi, muuten olisi 10€/kk. Mutta luultavasti pärjää ilmankin. Vakuutus on 703€ vuosi, 500€ omavastuu, lasiturva ja parempi lunastusturva. Kulutus 179Wh/km. Pikalataushan tuossa on nopea ja ilmeiseti akun lämmityksen saa päälle, kun navigoi lataukseen. Myös akku on melko suuri, ehkä noin 80kWh lähettyvillä.

Säväytti myös bmw i4 M50, mutta toimitusajat on pitkät ja hinta liian korkea. Lähinnä auton teho ja neliveto oli kivaa ainakin.

Kiitokset vaan auton myyneelle, jolle tuli ihan uusi Tesla tilalle. Koitan pitää autosta hyvää huolta ja turvallisia kilometrejä :)
Aika villi kuosi, kääntää varmasti päitä. :)
 
Ilmeisesti Premium paketti tuli nyt kuukaudeksi ilmaiseksi, muuten olisi 10€/kk. Mutta luultavasti pärjää ilmankin.
Itse olen pärjännyt jo vuoden ilman, kun asetin Android-puhelimessa Automate-sovelluksella wifi-jaon menemään automaattisesti päälle kun puhelin yhdistää autoon Bluetoothilla. Ja vastaavasti wifi-jako pois kun BT-yhteys autoon katkeaa. Toimii kuin junan vessa, mitä nyt joutuu autossa joko odottamaan hetken wifin löytämistä tai laittamaan sen uudestaan päälle ajoon lähdön jälkeen (wifi sammuu jos ei ole yhdistettynä mihinkään ja kytkee ajosuunnan). Itse siis käytän Spotifyä jatkuvasti, joten siihen tuo wifi tai premium connectivity on itselleni tärkein syy.
 
Aika villi kuosi, kääntää varmasti päitä. :)
On se joo. Ristitty Natoautoksi :) Ilmeisesti saksassa uutena teipattu mattapintaisella kalvolla. Keraaminen pinnoite laitettu vuoden alussa. Myös lasikatto on teipattu. Tuossahan lasikatto on kaksiosainen. Katon etureunasta on teippi hieman irronnut. Nyt pääsi melkein päivänvalossa katsomaan, niin ihan siisti kyllä muuten :)

Hieman tuo kuosi tietysti arvelluttikin, mutta onhan se samalla hyvä suoja maalipinnalle. Lisäksi auto oli reilun 4 tunnin ajomatkan päässä, niin ajamista riitti. Junalla sitten kävin hakemassa. Oli onneksi hyvinkin luotettava myyjä, niin tohti maksaa rahat ennakkoon tilille. Kun aina saa kumminkin alla vähän varuillaan.

On ehkä myös Minecraft tyylinen kuosi. Saa nähdä millaista palautetta tulee auton ulkonäostä :)
 
Mua ei haittais moinen kuosi yhtään, kunhan noi tekstit ja liput vaan riipasis hitoille tosta..
 
Melko trolliasussa kyllä. :D
Mua ei haittais moinen kuosi yhtään, kunhan noi tekstit ja liput vaan riipasis hitoille tosta..
Jakaa varmasti mielipiteitä :D

Täytyy koittaa jossain vaiheessa perehtyä, että miten tiukassa nuo tekstit ja liput on.

Tuossa vielä päivänvalossa otettu kuva. Jos ei muuta, niin erottuu muista valkoisista Tesloista parkkipaikalla. Toinen ajopäivä takana, mutta ei onneksi ole vielä ostokrapulaa.
Screenshot_2022-12-29-16-37-34-626_com.miui.gallery.jpg


IMG_20221229_164919.jpg
 
Jakaa varmasti mielipiteitä :D

Täytyy koittaa jossain vaiheessa perehtyä, että miten tiukassa nuo tekstit ja liput on.

Tuossa vielä päivänvalossa otettu kuva. Jos ei muuta, niin erottuu muista valkoisista Tesloista parkkipaikalla. Toinen ajopäivä takana, mutta ei onneksi ole vielä ostokrapulaa.
Muuten tuo vielä menisi ja ainakin erottuisi mutta tuo Tesla teksti on se mikä lyö itseltä rajan yli. Jopa Made in USA menisi vielä :D. Tainnut olla todella todella fani tuon aiempi omistaja.
 
Tuossa vielä päivänvalossa otettu kuva. Jos ei muuta, niin erottuu muista valkoisista Tesloista parkkipaikalla. Toinen ajopäivä takana, mutta ei onneksi ole vielä ostokrapulaa.

On toi kyllä härski, mutta hauskaa vaan kun on vähän erikoisempia vehkeitä teillä :tup:


..

Muista sitte laittaa karttamerkki naviin mihin jätät auton jos parkkeeraan jonneki mettän laitaan, eihän tota löydä muuten :lol:
 
Muuten tuo vielä menisi ja ainakin erottuisi mutta tuo Tesla teksti on se mikä lyö itseltä rajan yli. Jopa Made in USA menisi vielä :D. Tainnut olla todella todella fani tuon aiempi omistaja.
Ihan varmasti niin. Tuosta koko teippauksesta saa "syyttää" auton ekaa omistajaa Saksassa. Omistaja ehti tosin ajaa autolla vain 14tkm ja jostain syystä luopui siitä :D Itse oon auton kolmas omistaja. Toki useampia Tesloja oli ja on tällä toisellakin omistajalla :)

On toi kyllä härski, mutta hauskaa vaan kun on vähän erikoisempia vehkeitä teillä :tup:


..

Muista sitte laittaa karttamerkki naviin mihin jätät auton jos parkkeeraan jonneki mettän laitaan, eihän tota löydä muuten :lol:
En aio vaihtaa auton nimeä :lol:

Screenshot_2022-12-29-17-02-08-968_com.opera.browser.jpg
 
Ihan varmasti niin. Tuosta koko teippauksesta saa "syyttää" auton ekaa omistajaa Saksassa. Omistaja ehti tosin ajaa autolla vain 14tkm ja jostain syystä luopui siitä :D Itse oon auton kolmas omistaja. Toki useampia Tesloja oli ja on tällä toisellakin omistajalla :)


En aio vaihtaa auton nimeä :lol:
Et todellakaan vaihda nimeä :D. Nuo moiset nimet ovat juuri parhaita. Lähtevät yhdestä huonosta vitsistä tai lapsen heitosta ja jännästi jäävät käyttöön koko loppuelämäksi. Oma Model 3 Performance oli H.M.S Speedsofa koska se oli aiempiin verrattuna painava, mukava kuin sohva, oli tilpehööriä siihen tähän ja tuohon mutta oli kuitenkin varsin ripeä joten tadaa...
 
Lisäksi auto oli reilun 4 tunnin ajomatkan päässä, niin ajamista riitti. Junalla sitten kävin hakemassa. Oli onneksi hyvinkin luotettava myyjä, niin tohti maksaa rahat ennakkoon tilille. Kun aina saa kumminkin alla vähän varuillaan.

Pahoittelen että OT, löytyisi varmaan parempikin ketju.

Kaverille kävi sellainen juttu, että joku soitti ovikelloa. Tuntematon mies siellä sanoi tulleensa hakemaan valkoista Auris diesel farkkua minkä oli ostanut ja maksanut näkemättä, kun oli ollut niin kova kysyntä vähän ajetusta uudehkosta Toyotasta.

Tämä oli sitten että mitäs vittua, heillä oli kyllä ollut valkoinen Auris farkku, hybridi jonka olivat myyneet pois jokunen kuukausi takaperin. Mistä osoite sitten oli keksitty, heillä talo myytävänä joten osoite löytyy helposti, myyntikuvissa Aurista ei näy. Olisiko joku paikallinen keksinyt hyvän huijauksen.
No kehoitus soittaa poliisille tapahtuneesta, ja soittivat itsekin mitä oli käynyt. Aina kannattaa olla varovainen.

Mutta on hieno kuosi autossa, kuvahaulla löytyi useampikin kuva samasta, tai samanlaisista Tesloista, ulkomaan sivustoja kaikki, mutta tuontihan tuo on ja varmasti kiinnittänyt huomiota muuallakin :)
 
Tuossa vielä päivänvalossa otettu kuva. Jos ei muuta, niin erottuu muista valkoisista Tesloista parkkipaikalla. Toinen ajopäivä takana, mutta ei onneksi ole vielä

Maalaa jarrusatulat kun ne pilaa maastoutumisen! :D

Ymmärsinkö oikein että keraaminen pinnoite on laitettu teipin päälle?
 
Maalaa jarrusatulat kun ne pilaa maastoutumisen! :D

Ymmärsinkö oikein että keraaminen pinnoite on laitettu teipin päälle?
Kyllä. Tammikuussa laitettu tuo (teipin päälle):

"Ammattilaisella (Bebe Car Care) asennutettu Stardust PCS2 keraaminen pinnoite ja PPF-kiveniskukalvoa helmoihin, kuraläppien alle ja takakontin lastaussuojaksi."

Tuo teippihän on mattapintainen (herkempi), niin ehkä pinnoite vähän suojaa ja pesut olisi helpompia. Että teippi ei niin naarmuuntuisi? Pinnoitteesta löytyy myös todistus, mutta se taisi jäädä vielä autoon.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 201
Viestejä
4 489 439
Jäsenet
74 169
Uusin jäsen
tater

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom