Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Pitääkö tähän malliin vaihdella normaalia enemmän niveliä, vai mistä tulee tämä historian paskin rellu?
Kyllä, tuossa avossa toi kattomekanismi sitten hajoaa pelkän ajatuksen voimalla. Oli niin halvalla tehty kuin mahdollista, jos 1.6 vvt kone niin jakohihnan yhteydessä kannattaa vaihtaa se vvt pyörä.

Osat ei nykyään paljoa maksa, mutta aikaa se ottaa
 
Kyllä, tuossa avossa toi kattomekanismi sitten hajoaa pelkän ajatuksen voimalla. Oli niin halvalla tehty kuin mahdollista, jos 1.6 vvt kone niin jakohihnan yhteydessä kannattaa vaihtaa se vvt pyörä.

Osat ei nykyään paljoa maksa, mutta aikaa se ottaa
Tiesin kyllä mihin tuossa ryhdyin:) Alle kolmeen tonniin ei hirveästi pysty valitsemaan jos kriteereinä on leimattu, vähintään neljäpaikkainen ja toimiva kovakatto avo. Sekin että auto löytyi kävelymatkan päästä oli iso tekijä.

Jakopää ja vvt pyörä olikin vaihdettu reilu 20tkm sitten ja käytännössä kaikki kuluva alustaan viimeisten 15tkm sisään.
 
Tiesin kyllä mihin tuossa ryhdyin:) Alle kolmeen tonniin ei hirveästi pysty valitsemaan jos kriteereinä on leimattu, vähintään neljäpaikkainen ja toimiva kovakatto avo. Sekin että auto löytyi kävelymatkan päästä oli iso tekijä.

Jakopää ja vvt pyörä olikin vaihdettu reilu 20tkm sitten ja käytännössä kaikki kuluva alustaan viimeisten 15tkm sisään.
En mä sua kritisoi, auto on vain umpi surkea, mutta oikealla asenteella tuo on kyllä halpa avo...
 
Näemmä edellinen talviauton päivitys jäi laittamatta, joten tämä CLS Shooting Brake
B1E9C567-0891-4843-9E63-CF68B49CF222.jpeg


vaihtui viikolla tähän Volvoon
D1E3DAD8-1721-4736-B8A4-B722D3D7CA17.jpeg


Perheen pienimmän sähköauto vielä bonuksena :tup:
0F029C2E-B3E7-457A-80E1-020D750932E9.jpeg
CLS on kyllä nätti ja ei tuo Volvokaan pahannäköinen ole vaikka väristä en erityisesti tykkää.
 
Viimeksi muokattu:
Avoja kannattaa varoa, ensin ostat ensimmäisen, sitten toisen ja siitä se sitten lähtee. Eipä tuossa Rellun hintaluokassa taida olla muita kovakattoisia, neljäpaikkaisia avoja kuin Pösö 307 cc ja sekin oli ainakin itsellä aika murheenkryyni, ihan ihme vikoja. Tosin katto toimi täysin moitteetta koko sen ajan, mitä auto oli, 3 vuotta.
 
Avoja kannattaa varoa, ensin ostat ensimmäisen, sitten toisen ja siitä se sitten lähtee.

Juuri tuota ajatellen ostin kerralla kunnon kamppeen, nälkä kuitenkin kasvaa syödessä.

Asiasta kukkaruukkuun; käyttödiudiin valojen päivitystä, jenkki(teini)parkkimokkulat vielä jossain välillä Kiina-kotimaa. Lemmarikopiot ja säädettävä alusta odottaa vielä kesän tuloa. Sori saastaisesta autosta.

IMG20220326152150-01.jpeg
IMG20220324193634-01.jpeg
IMG20220308203941-01.jpeg
 
Juuri tuota ajatellen ostin kerralla kunnon kamppeen, nälkä kuitenkin kasvaa syödessä.

Asiasta kukkaruukkuun; käyttödiudiin valojen päivitystä, jenkki(teini)parkkimokkulat vielä jossain välillä Kiina-kotimaa. Lemmarikopiot ja säädettävä alusta odottaa vielä kesän tuloa. Sori saastaisesta autosta.

IMG20220326152150-01.jpeg
IMG20220324193634-01.jpeg
IMG20220308203941-01.jpeg
Eikö käyttiksen modailussa mene vähän niin kuin rahat hukkaan :hmm: Ihan hyvältä tosin näyttää.
 
Tuohon voimalinjaan tykästyneenä tuota Audia on tarkoitus hieman pidempään seisottaa pihassa, että siinä mielessä en nyt seuraavalle omistajalle tuota ihan valmiiksi petaa. Kuten yllä hyvin todettiin, ei se harrastus ole eikä mikään jos ei kaikkea rahaa ja suurinta osaa ajasta vie :D

Ja sitäpaitsi elämä on liian lyhyt tylsännäköisillä autoilla ajeluun :rofl:
 
Vaimon mielestä talouteen tarvittiin vielä kolmas Saab 9-5. Eipä siinä, tuollainen lussu 210 heppainen automaatti passaa varmaankin hyvin kaupunkialueen laidalla kurvailuun.
Tehtaan biopower, mutta tuskin koskaan on etanolilla ajettu, eli mulle napsahtaa taas lisää huoltohommia, jahka pari tankillista viinaa poltetaan. Öljysihdin putsaus on halpa henkivakuutus tuolle moottorlle.

Suomikilvet puuttuu, mutta maksettu on, tulevana torstaina kottero siirtyy fyysisestikin omaan hallintaan.

Saab large2.jpg


Kuskinpenkin nahat on rutussa jo 188tkm ajettuna :hammer:

Saab large3.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Arkiajokkina toiminut kolmisen vuotta tällainen 2012 vuoden Accord 2.2 diesel. Softattu Quantum tuningin prujuilla ja paperilla 190 hp / 420 nm. 350 tkm nyt mittarissa ja jonkin verran pitänyt laittaa alustan osaa lähiaikoina, mutta nuo nyt on kulutusosaa näillä kilsoilla. Noin 100 000 km ajanut tällä softattuna ja mitään oikeaa vikaa ei ole ollu. Talviajossa sekalainen kulutus siellä 6.7-7 litran pintaan, kesällä 6-6.5 litran hujakoissa ja matka-ajossa pääsee jopa 5.5 L/100 km. Vanteina JDM Accord Euro R kiekot jotka maalailin mattametallimustaksi. Sopii kokonaisuuteen. Vielä vuosi-kaksi tällä ajoa ja sitten 1.5 turbo type S Civicci seuraavaksi kehonsiirtimeksi.

IMG_20220329_154223_548.jpg

IMG_20220329_154233_446.jpg
 
Juu vaimolla samanlainen mutta 2011 bensa. Omalta osalta ajellut Hondalla pitkään, ollut type-rrää ja preludea ja aikaisemman korisia accordeja. Vähävikaisia ja varmoja pelejä. Kilsoja kuitenkin rullattu aivan kiitettäviä määriä. Osat maksaa mutta niitä menee harvoin. Jos ois massipäällikkö niin aito type S ois aiva siisti, tai tuo Euro R harrastepeliksi. Jossain välissä harkitsin tämän kulkineen lievää madaltamista. Tulin kuitenkin järkiini, hyvä se on tommosenaan ja väri ei ole se yleisin. :hmm:
 
Nuo Accordit kyllä osuu omaan silmään kans todella hyvin, tuossa on vielä upea väri ja vannekombo :tup: Tuosta edellistä korimallia kattelin kovastikkin, kahtakin Type-S:ää kävin kojottaa vaan päädyin sit tekee kaupat -13 vuotisesta Civicistä pienemmällä diisselillä. Kyllähän se laiska on vaan ajetaan nyt jonku aikaa ja mietitään softausta ehkä myöhemmin. Samanlaisia vanteita meinasin Civiciin laittaa tuossa kun joku niitä torissa kaupitteli, olivat vaan sen verran rujossa kunnossa että jätin ostamatta... Tämän auton kohdalla on nyt jälkeenpäin aateltuna järki ottanut ohjat ihan sataprosenttisesti.
 
Muutaman vuoden ollut Renault Talisman Intens varustelutasolla käyttöautona. Pihistely diisselillä eli 110 hp ja kulutus minun ajoilla kesällä 4,5 l/100km sekä talvella 5,2 l/100km. Varusteitakin hyvin eli adaptiivinen vakkari, hierova kuskin penkki sekä led valot.

iotech.jpg
 
Muutaman vuoden ollut Renault Talisman Intens varustelutasolla käyttöautona. Pihistely diisselillä eli 110 hp ja kulutus minun ajoilla kesällä 4,5 l/100km sekä talvella 5,2 l/100km. Varusteitakin hyvin eli adaptiivinen vakkari, hierova kuskin penkki sekä led valot.

iotech.jpg
Nämä nyky-Rellut on kyllä fiksun oloisia pelejä! :tup: Kyseessä on varmaan 1.6 diesel? Itsellä oli sama kone viistoperä Focuksessa, ja sillä pääsi todella taloudellisesti paikasta A paikkaan B. Matka-ajossa kesällä ja enimmäkseen 80km/h nopeuksilla kulutus taisi parhaillaan olla 3,9l/100km, yleensä jossain 4,2-4,5l/100km välillä. Siinä oli vaan jakopään kanssa ongelmia (meni kahdesti takuuseen osat, kiristäjä muistaakseni alkoi ääntää - kolmannen kerran kun alkoi ääntää niin vaihdoin pois), muuten sillä olisi ollut halpoja kilsoja vaikka ajot vähenikin aika reilusti.
 
Vanteina JDM Accord Euro R kiekot jotka maalailin mattametallimustaksi. Sopii kokonaisuuteen.

Kokonaisuuden kannalta ajateltuna pitäisi varmaan vielä maalata (plastidipata) nuo kromikahvat ja listat mustiksi niin sopisivat paremmin vanteiden kanssa.
 
Nämä nyky-Rellut on kyllä fiksun oloisia pelejä! :tup: Kyseessä on varmaan 1.6 diesel? Itsellä oli sama kone viistoperä Focuksessa, ja sillä pääsi todella taloudellisesti paikasta A paikkaan B. Matka-ajossa kesällä ja enimmäkseen 80km/h nopeuksilla kulutus taisi parhaillaan olla 3,9l/100km, yleensä jossain 4,2-4,5l/100km välillä. Siinä oli vaan jakopään kanssa ongelmia (meni kahdesti takuuseen osat, kiristäjä muistaakseni alkoi ääntää - kolmannen kerran kun alkoi ääntää niin vaihdoin pois), muuten sillä olisi ollut halpoja kilsoja vaikka ajot vähenikin aika reilusti.
Tämä on 1,5 litranen diesel. Mainettaan parempia pelejä kyllä :tup:
 
Muutaman vuoden ollut Renault Talisman Intens varustelutasolla käyttöautona. Pihistely diisselillä eli 110 hp ja kulutus minun ajoilla kesällä 4,5 l/100km sekä talvella 5,2 l/100km. Varusteitakin hyvin eli adaptiivinen vakkari, hierova kuskin penkki sekä led valot.

iotech.jpg
Tänään ajelin tuommosen Talismanin perässä ja ihmettelin kulmikkaita ajolinjoja. Tuli mieleen että kääntyykö tuossa ohjatessa myös takapyörät.
 
Tänään ajelin tuommosen Talismanin perässä ja ihmettelin kulmikkaita ajolinjoja. Tuli mieleen että kääntyykö tuossa ohjatessa myös takapyörät.
Nelipyöräohjaus 4control ei kuulu vakiona mihinkään varustepakettiin eikä ainakaan näihin Autoverkkokaupan RSN-alkuisiin liisarirelluihin (mullakin oli aikoinaan sellainen).
 
Nelipyöräohjaus 4control ei kuulu vakiona mihinkään varustepakettiin eikä ainakaan näihin Autoverkkokaupan RSN-alkuisiin liisarirelluihin (mullakin oli aikoinaan sellainen).

Silloin kun tämän ostin näitä oli muistaakseni 3 myynnissä samaan aikaan Autoverkkokaupassa. Pieniä eroavaisuuksia oli varusteissa. Eivät tahtoneet mennä kaupaksi niin rahoituksen sai todellisella nollakorolla 6 vuodeksi :rofl:.
 
Silloin kun tämän ostin näitä oli muistaakseni 3 myynnissä samaan aikaan Autoverkkokaupassa. Pieniä eroavaisuuksia oli varusteissa. Eivät tahtoneet mennä kaupaksi niin rahoituksen sai todellisella nollakorolla 6 vuodeksi :rofl:.
Talibani oli minullakin kahteen oteeseen viikonlopun yli koeajolla, kun yrittivät puskea niitä firmojen leasing-autoiksi, eikä autossa sinällään mitään vikaa olisikaan, sen oletettu arvo vain oli niin poskettoman huono että leasingmaksu kohosi 1,5 kertaiseksi perinteisempään Octavia-kantaan verrattuna vaikka myyntihinnat katsoi samoiksi, niin jäi sitten kauppaan. Kovasti ne aina perään soitteli sieltä ja maanitteli, mutta ei perse kestänyt niin ei kestänyt
 
Olen useampiakin haaveautoja toteuttanut aina kun sopiva tilaisuus on nenän eteen tippunut. Nyt sellaiseen oli taas sauma sijoitin rahat Porsche 911 (997) Carrera S. Keleistä johtuen kilometrit tälle keväälle ovat jääneet melko vähälle, mutta ehkä ne tästä vielä paranee. Samoja hommia edessä mitä @Sampsa vastaavassa eli takaiskaria, jarrut ympäriinsä ja akku. Talvelle jää pieni bonus, kun vitonen rusahtaa tietyissä tilanteissa kun vaihteen kytkee päälle. Onneksi kesän pystyy nauttimaan ajoista ellei jotain muuta ilmaannu. :)

Varustelista autolle:
342FHeated seats
431FThree-spoke multi-function steering wheel in smooth leather (only with PCM)
446FWheel centre set
454FCruise control
567FWindscreen with grey top tint
635FParkAssist (parking aid rear)
650FElectric slide/tilt sunroof
666FTelephone module
670FNavigation module for PCM
680FBOSE Surround Sound System
692FCDC-4 six disc CD autochanger
900FFactory collection 911
982FSoft ruffled leather seat system
EAEFAluminium Look package switch panel
P12FAutomatically dimming interior and exterior mirrors with integrated rain sensor
P15FElectrically adjustable seats
XCZFSport shifter
XMZFRear section of center console in leather
XSCFPorsche crest embossed on head restraints
XTVFDoor finishers in leather

09971Custom Tailoring "Zuffenhausen"
09991EXCL-Option

Jälkikäteen autoon asennettu jonkun toimesta Dension gateway, jonka versiosta en ole varma. Voi olla että se pitänee päivittää vielä uudempaan että saa HF ja BT striimauksen. Lisäksi kuiteissa oli GT3 throttle body, plenum ja ilmaputken muutossarja. Tätä jo ennen ostoa ihmettelinkin, mutta kotona sitten selvisi miksi moottoritila näytti hieman erilaiselta. Hieman lisää ääntä myös kaipaan, joten gundo hack täytyy toteuttaa ja se onkin jo sovittu tehtäväksi.

111-kohdan checkaus tähän toki myös tehtiin ja siellä tarkastettiin mm. ylikierrokset joita ei ollut. Kyseinen tarkastus näille autoille on erittäin suotavaa

Pakko loppuun sanoa, että jotain selittämätöntä näissä laitteissa on joka tekee niistä niin erityyppisiä ajettavia kuin muut autot. Teho ei ole mitenkään repivä vielä tämän ikäisissä, mutta joku näissä vaan viehättää.
 

Liitteet

  • InkedIMG_20211116_153534_LI.jpg
    InkedIMG_20211116_153534_LI.jpg
    7,2 MB · Luettu: 579
Hieno peli! Paljonko on suunnilleen kilsoja nyt kun iskariremonttia suunnittelet?

Omassani on nuo samat vanteet ja pitää tänä kesänä maalauttaa.
 
Hieno peli! Paljonko on suunnilleen kilsoja nyt kun iskariremonttia suunnittelet?

Omassani on nuo samat vanteet ja pitää tänä kesänä maalauttaa.
Kiitti! 139tkm napsahti mittariin kotiin ajaessa. Katsastuksessa iskarit oli ihan kunnossa mutta oikealla takana se hikoilee joten ei se ehjäkään ole. Pareittainhan uusittavia vaikka toinen puoli olisikin ihan ok.
 
Tuli vaihdettua entinen -06 1.8l Civic HB tilan tarpeen vuoksi 2011 211000km ajettu 508 SW Allure AT 1.6l THP 156. Kyseessä itselleni ensimmäinen automaattivaihteinen auto.
IMG_20220331_183407.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Varmasti mukava auto, mutta THP156. Onko imukanavat puhallettu pähkinänkuorilla, ketju vaihdettu, turbo uusittu?
 
Ketju tuohon on vaihdettu, huollotkin näyttäisi olevan tehtynä ajallaan. Turboa ei varmaankaan ole vaihdettu, kun ei ole mainintaa huoltokirjassa enkä usko imukanavillekkaan tehdyn mitään.
Tällä hetkellä ainakaan ei ajossa tunnu olevan mitään vikoja, kone käy nätisti, vaihteisto toimii, ei kuulu kolinoita mistään.

Ostin tuon lähinnä sillä periaatteella, että kunhan on tilaa ja se sit kestää minkä kestää ja viasta riippuen sitten katson korjautanko vai korjaanko itse.

EDIT: Laittelen tarkempia tietoja tehdyistä korjauksista kunhan saan huoltokirjan haettua.
 
Viimeksi muokattu:
Viimeisimmät tarkastustiedot, ainakin venttiilikopan tiiviste ja moniurahihna tarvitsee uusia.
IMG_20220409_125848.jpg
IMG_20220409_125912_2.jpg
 
Kuukauden nettiauton kyttääminen kannatta, etsiskelin vaimolle pieniruokaista työautoa 73km työmatkalle (yhteen suuntaan) ja 140hv 1.4 Turbokoneella varustettu Astra oli se ykkösvalinta. Pidin kriteerinä alle 200t ajettua, 2010 vuosimallia sekä n. 7000€ hintaa. Toissa päivänä sitten osui sellainen valioyksilö kohdalle että oli tehtävä kaupat heti. Autolla ajettu 148t, vuosimalli 2012 ja täydellinen huoltokirja sekä varusteina kaikki mitä oli kriteereinä (vakkari, ilmastointi, lohko sekä penkinlämmitin) ja hinta hieronnan jälkeen 6400€. Otin autoon lisänä Delta Käyttöturva Plus:an, vanhoista autoista kun ei koskaan tiedä, eli 12kk/20t km korvataan kaikki ilmenneet viat 3000€ asti, eiköhän tuona aikana auton piilevät viat tule esiin, maksoi 599€ mutta tinkasin auton hinnasta sen 500€ pois, eli voin ajatella tuon maksaneen 99€.

Moottorinlämmitin, sisähaaroitus sekä sisätilanlämmitin

Kahdet renkaat

Aluvanteet kesä-ja talvirenkaissa, renkaat miltei uudenveroiset

Automaatti-ilmastointi, kaksivyöhykkeinen

Aktiiviset kaksisuuntaiset pääntuet edessä, säädettävät

Etumatkustajan istuimen kaksisuuntaiset säädöt

Keski-istuimen pääntuki takana

Kuljettajan istuimen nelisuuntaiset säädöt

Lämmitettävät etuistuimet

Sport-istuimet edessä

Säilytystaskut etuistuimien selkänojassa

Takaistuimen kyynärnoja ja läpilastausluukku takaistuimen selkänojassa (suksiluukku)

Ajotietokone ja Check Control

Turvatyynyt edessä, sivuilla ja katossa

Sähkötoimiset ikkunannostimet edessä

Ohjauspyörän säätö, korkeus- sekä syvyyssuunnassa, säätyvä tehostus

Nahkaverhoiltu sport-ohjauspyörä, 3-puolainen

40/60 suhteessa jaettava takaistuimen selkänoja

Kattoantenni, piiska, lyhyt

CD400 Opera radio/CD, aux-liitäntä, 7 kaiutinta, 155 x 60 graafinen näyttö
 

Liitteet

  • astra1.png
    astra1.png
    2,7 MB · Luettu: 282
  • astra2.png
    astra2.png
    2,5 MB · Luettu: 279
Kuukauden nettiauton kyttääminen kannatta, etsiskelin vaimolle pieniruokaista työautoa 73km työmatkalle (yhteen suuntaan) ja 140hv 1.4 Turbokoneella varustettu Astra oli se ykkösvalinta.
Eikö tuollaista matkaa kannattaisi ajaa jo jollain muulla kuin bensalla, vaikka se sitten nelinkertaistaisikin auton ostohinnan? Nopeasti laskettuna bensakuluja tulee noin 5 k€ vuoteen. Sillä rahalla lyhentelee jo täysin uutta sähköautoa.
 
Eikö tuollaista matkaa kannattaisi ajaa jo jollain muulla kuin bensalla, vaikka se sitten nelinkertaistaisikin auton ostohinnan? Nopeasti laskettuna bensakuluja tulee noin 5 k€ vuoteen. Sillä rahalla lyhentelee jo täysin uutta sähköautoa.
Voi vittu ku tässä tullaan taas siihen että kaikkia ei a) kiinnosta sähköautot b) ei ole latausmahdollisuutta c) ei kiinnosta autorahoitus d) ei kiinnosta pelata niiden kaapeleiden kanssa.
 
Eikö tuollaista matkaa kannattaisi ajaa jo jollain muulla kuin bensalla, vaikka se sitten nelinkertaistaisikin auton ostohinnan? Nopeasti laskettuna bensakuluja tulee noin 5 k€ vuoteen. Sillä rahalla lyhentelee jo täysin uutta sähköautoa.
Harkittiin kyllä, etenkin sitä hullujen päivien sähköleasing-tarjousta (jonka olisi saanut joskus ens jouluna :rofl:), mutta koska A) taloyhtiössä ei ole latausmahdollisuutta, B) puolison työpaikalla ei ole latausmahdollisuutta, C) omaa sähköautoa en halua vielä hankkia, koska autot ja kehitys vielä murrosvaiheessa, siksi harkittiin leasing-sähköä ja D) matkakorvaukset kattaa bensakulut niin päädyttiin bensa-autoon. Katsotaan josko seuraava auto olisi jo sähköllä ja jos sillä tulisi oikeasti toimeen.
 
Eikö tuollaista matkaa kannattaisi ajaa jo jollain muulla kuin bensalla, vaikka se sitten nelinkertaistaisikin auton ostohinnan? Nopeasti laskettuna bensakuluja tulee noin 5 k€ vuoteen. Sillä rahalla lyhentelee jo täysin uutta sähköautoa.
Tottahan tuo. Noilla työkilsoilla, jos tulee vähänkin muuta ajoa päälle niin vuodessa säästää parhaillaan 4-5000 euroa pelkästään "polttoainekuluissa" ja mahdolliset erot vielä huoltamisessa. Eli reilussa vuodessa olisi kuitannut tuon Astran ostohinnan verran kokonaan pois. Tähän kun vielä lisää se, että sähköauton hinnat ovat viime aikoina ollut jopa nousussa niin myydessä todennäköisesti tulee paljon vähemmän takkiin pääomamenetyksinä.
 
Tottahan tuo. Noilla työkilsoilla, jos tulee vähänkin muuta ajoa päälle niin vuodessa säästää parhaillaan 4-5000 euroa pelkästään "polttoainekuluissa" ja mahdolliset erot vielä huoltamisessa. Eli reilussa vuodessa olisi kuitannut tuon Astran ostohinnan verran kokonaan pois. Tähän kun vielä lisää se, että sähköauton hinnat ovat viime aikoina ollut jopa nousussa niin myydessä todennäköisesti tulee paljon vähemmän takkiin pääomamenetyksinä.
Säästäisi siinäkin useamman tonnin vuodessa jos kävisin pyörällä töissä ja kuskaisin lapset päiväkotiin, käytännön ongelmat vain tulee siinäkin vastaan. Sitä vain on valmis maksamaan elämän helppoudesta eikä joka päivä auton seisottaminen laturissa muualla kuin kotona/töissä nappaa minua, tuskin puolisoakaan, tankkaa kerran viikossa sen 2 minuuttia ja käytetään säästetty aika vaikka lasten tekoon. Ostetaan sähköauto vaikka sitten kun infra on niille valmis.

Eikä tämä ei ole oikea paikka pohtia asiaa.
 
Tein tyhmyyden ja ostin vanhan Ooppelin.

1992 Opel Calibra 2.0i

IMG_20220206_120717.jpg


Isällä oli aikanaan 1993 Turbo nelivedolla. Se oli niin monivaivainen, että lupasin koskaan olla hankkimatta sellaista, vaikka se tärkeä auto lapsuudessani olikin. Senpä vuoksi tämä yksilö ei ole turbo eikä neliveto vaan halvalla ostettu pikkuvikainen kasitappinen karvalakki suht hyvällä korilla. Varusteita ei ole juuri mitään, ilmastointi löytyy mutta tuskin sekään toimii. Kerää yllättävän paljon katseita, mutta taitavat olla lähinnä sääliviä.

Tähän koriin upotetaan joskus tulevaisuudessa toisenlainen tekniikka, mutta tänä kesänä keskitytään todennäköisesti niin paljon toisen Saabin kytkimeen ja Bemarin jarruihin, että tälle ei tehdä kuin pieniä koritöitä (paikkamaalausta, tuulilasin vaihto, tiivisteitä, listoja, sisustan huoltoa yms.).

Tähän liittyen ostin Saapin, kun satuin halvalla saamaan.

1999 Saab 9-3 2.0t

IMG_20220413_161155.jpg


Airbagin vikavalo palaa eikä käsijarru pidä, minkä vuoksi leima on päättynyt maaliskuussa. Niinpä maksoin tästä vielä vähemmän kuin Calibrasta, joka sekin maksoi hyvin vähän. Tämä kun saadaan siirrettyä Calibran kanssa samaan talliin niin ruvetaan vertailemaan osia. Todennäköisesti katsastan Calikan sellaisenaan vielä tänä vuonna, kun en kuitenkaan ehdi moottorinvaihtoa tehdä tänä kesänä.

Josko sitä olis hetkeksi aikaa riittävästi autokauppoja tehtynä. Työkaveri kyllä yllyttää koko ajan vaihtamaan Bemarin johonkin muuhun, yritän malttaa mieleni...
 
Helppo, parin kuukauden pikaprojekti venähtikin sitten motivaation, lähiomaisen kuoleman, taloremontin ja työllisyysongelmien takia yli kahdeksi vuodeksi...nyt vasta irtisanouduttuani töistä sain aikaiseksi jatkaa tekemistä.

Ulkoinen kunto on tarkoituksella rähjäinen alkuperäinen kun välillä näytti ettei homma etene enää ollenkaan, helpointa oli vain lyödä rojut läjään.

Toki on tässä välissä tullut rakennettua yksi moottoripyörä, pari sähköpyörää, kuplaan uutta tekniikkaa ja yksi 1960 opel olympia mutta siltikin.

Tänään sillä jo pääsi ajamaan, vielä joutuu jarruja ilmaamaan mutta eiköhän se siitä kohta leimaan saada.

Sittenpä se joutaakin myydä pois.

20190805_185430.jpg
20191221_151702.jpg
20210723_171603.jpg
20220419_112339.jpg
 
Uusi perhepotretti kun kaksi kolmesta on uusiutunut puoleen vuoteen.

Kona Electric -21
Mazda Mx-5 -19
Toyota CH-R -18

Ihan mukava ja melko ekologinen kolmikko.
 

Liitteet

  • 20220418_170453.jpg
    20220418_170453.jpg
    1,9 MB · Luettu: 582

Statistiikka

Viestiketjuista
259 495
Viestejä
4 509 285
Jäsenet
74 408
Uusin jäsen
Koma7

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom