Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Jeps. Reipas 6 kk Tesla Model 3 Perffillä takana... ja tadaa.. sehän lähtee nyt sitten vaihtoon, jahka kun sen ehtii myydä, koska vaikka kuinka ihanaa on tuo kiihtyvyys, omiin ajoihin ei riitä tuo latausinfra ja akkujen koko...

Uudeksi kulkuvälineeksi valikoitui BMW 840d xDrive MHEV MSport -paketilla ja liki kaikilla herkuilla.

En olisi uskonut, että vielä tässä iässä jaksaa innostua autoista, mutta niin sitä vaan hurahti aikuinenkin mies ja istuskeli kotipihassa, pimeässä ja kuunteli musiikkia: Bowers & Wilkinsin poppikset olivat kyllä ihmeen hyvä sijoitus ja kun autossa viettää 40-50 tkm vuodessa, on äänenlaatu noussut aika tärkeäksi yksityiskohdaksi.

Ehkä tärkeinpänä, BMW:n Driving Assistant Professional tuntuu toimivan reippaasti luotettavammin, kuin Model 3:n autopilot. Ja ajovaloautomatiikka - ei voi puhua edes samalla vuosikymmenellä verrattuna Teslaan... puhumattakaan tuulilasinpyyhkimien sadetunnistimesta. Olen vahvasti sitä mieltä, että Teslan itsepäisyys olla maksamatta patenteista ja yrittäen kiertää ne omilla keinoilla, ei ole näin loppukäyttäjän näkökulmasta ihan onnistunut, kun jopa tuulilasinpyyhkijöiden toiminta tuntuu olevan hakusessa.

Ja silloin, kun Tesla-lasit ovat vahvasti silmillä, tällaiset asiat helposti unohtuvat, mutta kun pääsee toisen tuotteen rattiin, jossa nämä perusasiat toimivat oikeasti, alkaa miettimään, että mikäs olikaan se Teslan teknologinen etumatka... Noh, leikki sikseen, hyvä auto se (Tesla) on, jos suostuu kestämään sitä, että asiakkailla tehdään enemmän beta-testausta, kuin muilla merkeillä (poislukien VW ;).

Rahaa meni vähän (paljon) enemmän, kuin mitä olin budjetoinut, mutta kerrankos sitä eletään.

Se ois sitten ajamisen iloa jonkin aikaa :)

Eikö tuo Tesla oo sisältäki kunnon muovipulkka verrattuna edustusluokan BMW:hen. :D Miksi muuten diiseli eikä esim. hybridi? Tuo korimalli onkin harvoja nyky-BMWeitä jotka näyttää hyvältä, eikä olla pilattu seinän kokoisella siankärsällä.
 
Eikö tuo Tesla oo sisältäki kunnon muovipulkka verrattuna edustusluokan BMW:hen. :D Miksi muuten diiseli eikä esim. hybridi? Tuo korimalli onkin harvoja nyky-BMWeitä jotka näyttää hyvältä, eikä olla pilattu seinän kokoisella siankärsällä.
Tesloissa riippuu vuosimallista ilmeisesti varsin hyvin. Itse en olet vanhempaa kuin 2021 mallia ajanut mutta tuossa tuli ymmärtääkseni mallia pirun iso hyppy sisustan laadussa. Ainakin keskikonsolin muovit muutettiin lelumuovista fiksumpiin ja ymmärtääkseni soft touch materiaaleja lisättiin vähän sinne ja tänne. Eikä itsellä ainakaan ole mikään tuntunut lelulta tai muoviselta vs aiemmat kokemukset. Bonuksena ei tosiaan nitise tai natise mikään.
 
Eikö tuo Tesla oo sisältäki kunnon muovipulkka verrattuna edustusluokan BMW:hen. :D

Kaverin Model 3 2020 malli ainakin omaan Audiin verrattuna aika muovisen tuntuinen. Lisäksi jos tässä vähän arvioisi Teslaa niin samat ongelmat mitä monella muulla ollut, maalit lähtee irti ja auto natisee ja kitisee eri puolilta. En voi myöskään kehua ajokokemusta mitenkään erityisen hyvänä. Lisäksi onhan kaiken säätäminen jotenkin vaa hankalaa kun ei ole fyysisiä nappeja. Luulin myös että autopilot olisi jotenkin erityisen edistynyt, mutta ei se nyt juuri eroa Audin kaistavahdista ja adaptiivisesta cruisesta (on siis parempi mutta jostain syystä odotin jotain automaattista ajokokemusta puheiden perusteella).

Iso määrä eri appeja ja nipullinen eri tageja eri latausasemille joilla on melkein aina jonkinlainen todennäköisyys että ne ei toimi, ei ainakaan omasta näkökulmasta ole millään muotoa mukavaa autoilua :D

Tehoa riittää kyllä kuin pienessä kylässä ja on kieltämättä hauskaa painella kaasua ja kruisailla ympäriinsä.

Tässä ketjussa tarkoitus tietty puhua omista autoista ja jossain vaiheessa tarkoitus vaihtaa sähköön. En vaan ostaisi Teslaa kun kuitenkin tässä muutaman vuoden sisällä saa joltain eurooppalaiselta valmistajalta oikean premium auton about samoilla ominaisuuksilla, tehoilla ja about samaan hintaan.

Teslan etu toki tällä hetkellä se että ei tartte tankata lähes 2€ bensaa, mutta itsellä ei talous siihen kaadu niin en jaksa asiaa miettiä. Ja saahan sillä 30 000€ hintaerolla verrattuna nykyiseen jotain 17 000 litraa bensaa.
 
Kaverin Model 3 2020 malli ainakin omaan Audiin verrattuna aika muovisen tuntuinen. Lisäksi jos tässä vähän arvioisi Teslaa niin samat ongelmat mitä monella muulla ollut, maalit lähtee irti ja auto natisee ja kitisee eri puolilta. En voi myöskään kehua ajokokemusta mitenkään erityisen hyvänä. Lisäksi onhan kaiken säätäminen jotenkin vaa hankalaa kun ei ole fyysisiä nappeja. Luulin myös että autopilot olisi jotenkin erityisen edistynyt, mutta ei se nyt juuri eroa Audin kaistavahdista ja adaptiivisesta cruisesta (on siis parempi mutta jostain syystä odotin jotain automaattista ajokokemusta puheiden perusteella).

Iso määrä eri appeja ja nipullinen eri tageja eri latausasemille joilla on melkein aina jonkinlainen todennäköisyys että ne ei toimi, ei ainakaan omasta näkökulmasta ole millään muotoa mukavaa autoilua :D

Tehoa riittää kyllä kuin pienessä kylässä ja on kieltämättä hauskaa painella kaasua ja kruisailla ympäriinsä.

Tässä ketjussa tarkoitus tietty puhua omista autoista ja jossain vaiheessa tarkoitus vaihtaa sähköön. En vaan ostaisi Teslaa kun kuitenkin tässä muutaman vuoden sisällä saa joltain eurooppalaiselta valmistajalta oikean premium auton about samoilla ominaisuuksilla, tehoilla ja about samaan hintaan.

Teslan etu toki tällä hetkellä se että ei tartte tankata lähes 2€ bensaa, mutta itsellä ei talous siihen kaadu niin en jaksa asiaa miettiä. Ja saahan sillä 30 000€ hintaerolla verrattuna nykyiseen jotain 17 000 litraa bensaa.
Ovat parantaneet ymmärtääkseni tuosta 2020 mallista mutta kuka näistä tietää pitkällä tähtäimellä. Pääasia että kukin on omaan kippoonsa tyytyväinen :P
 
Diesel Hybridi eli käyttövero on muhkea verratuna bensahybridiin.
Ennemminkin veronkiertodiesel, kun dieselhybridin käyttövoimavero on pienempi kuin tavallisen dieselin. (4,9 vs. 5,5 snt/pv/alkava 100 kg)

Tosin veronkierto on pientä, kun sähkötekniikka tuo oman lisäpainonsa ja sitä kautta lisäveronsa autoon, mutta mhevin tapauksessa painon lisä lienee varsin kohtuullinen.
 
Tuohan on kevythybridi eli siinä on vain 48 voltin akku ja sitä hyödyntävä sähkömoottori tuolla korvataan perinteinen starttimoottori. Avustaa hiukan liikkeillelähdöissä jne ja ainakin omien kokemuksien mukaan start/stop toimii paljon sulavammin.
Mistään plugareiden "veronkierrosta" ei siis voi puhua.

1640037436311.png



Miksi muuten diiseli eikä esim. hybridi?
Eiköhän noilla kilometreillä diesel ole edelleen järkivalinta.
 
Eikö tuo Tesla oo sisältäki kunnon muovipulkka verrattuna edustusluokan BMW:hen. :D Miksi muuten diiseli eikä esim. hybridi? Tuo korimalli onkin harvoja nyky-BMWeitä jotka näyttää hyvältä, eikä olla pilattu seinän kokoisella siankärsällä.
Ei ollut BMW:lla mieluisaa mallia plugarina / aitona hybridinä. Tuohon on ns. kevythybridi, eli 1kW
Tuohan on kevythybridi eli siinä on vain 48 voltin akku ja sitä hyödyntävä sähkömoottori tuolla korvataan perinteinen starttimoottori. Avustaa hiukan liikkeillelähdöissä jne ja ainakin omien kokemuksien mukaan start/stop toimii paljon sulavammin.
Mistään plugareiden "veronkierrosta" ei siis voi puhua.

1640037436311.png




Eiköhän noilla kilometreillä diesel ole edelleen järkivalinta.
Näillä kilsoilla painaa vaakakupissa enemmän matkan etenemisen nopeus. Ei ollut ihan yksi, eikä kaksi kertaa, kun keskellä yötä latailee tunnin Teslan Superilla ja kiroaa, kun diisseli- tai bensavehkeellä olis ollut jo kotona... Siinähän se päätös sitten syntyi.

Sähkö ei vieläkään heikohkon latausinfan takia ollut se oikea valinta. Varsinkin talvella on ollut paljon haasteita, juuri rangen vs. aikataulujen suhteen. Siksi siis diisseli. Tilauksessa oli ja on edelleen Model S Plaid, mutta koska Tesla perui sen Plaid+:n niin ei taida sekään nyt riittää, siis kilsojen suhteen. Myös Mersun EQS:n ajoin ja siinä edelleen sama homma tän mun ajoprofiilin takia.

Hakusessa oli M850, mutta sain tuosta niin hyvän tarjouksen, että päädyin diesel-kippoon.
 
Ei konkreettista eroa ainakaan omassa Model S ja 760Li.
Tuossa kun Tesla makaa vielä tallissa, niin kävin tuoreeltaan vähän vertailemassa fiilistä laadun suhteen... Tottahan toki se näkyy, että alla on viimeistelyltään parempi auto, kun tesla, mutta ei se mitään häiritsevää ole. Muovinenhan Tesla on verrattuna tuohon 8:n, mutta aikamoinen mielensäpahoittaja saisi olla, että antaisi Teslan sisustalle täystyrmäyksen. Onhan bmw:ssä nahkaa ympäriinsä, mutta ei Tessun materiaalitkaan ole huonoimmasta päästä.
 
Tuossa kun Tesla makaa vielä tallissa, niin kävin tuoreeltaan vähän vertailemassa fiilistä laadun suhteen... Tottahan toki se näkyy, että alla on viimeistelyltään parempi auto, kun tesla, mutta ei se mitään häiritsevää ole. Muovinenhan Tesla on verrattuna tuohon 8:n, mutta aikamoinen mielensäpahoittaja saisi olla, että antaisi Teslan sisustalle täystyrmäyksen. Onhan bmw:ssä nahkaa ympäriinsä, mutta ei Tessun materiaalitkaan ole huonoimmasta päästä.
Ja todella paljon tuohon muovisuuden arvointiin vaikuttaa mihin on omana arkikippona tottunut. Itselle hyppy parempaan oli melkoinen esim hiljaisuuden suhteen kun hyppäsi mm catback putkistolla, intakella ja softalla varustetusta Fiesta ST:stä Teslaan. Oli niin hiljaista mukavaa kyytiä ja kaikki tuntui niin paljon tiukemmin kasatulta ja mikään ei natise, resonoi tms tms. Jos taas vimpan päälle kasatusta premium premium mallista hyppäisi Telsaan voisi mielikuva olla varsin toinen.
 
Tuohan on kevythybridi eli siinä on vain 48 voltin akku ja sitä hyödyntävä sähkömoottori tuolla korvataan perinteinen starttimoottori. Avustaa hiukan liikkeillelähdöissä jne ja ainakin omien kokemuksien mukaan start/stop toimii paljon sulavammin.
Mistään plugareiden "veronkierrosta" ei siis voi puhua.
Veronkiertodiesel, ei -hybridi. Eli lyöty dieselin kylkeen nimellinen hybridilaitteisto, jonka avulla verotustaulukossa päästään halvemmalle riville. Mutta, tämä lienee suomalainen erikoisuus eli toteutus lienee tehty puhtaasti viilaamaan pari grammaa päästöistä pois.
 
Ei ole suomalainen erikoisuus, mutta kyllä, pari grammaa lähtee päästöistä pois.

Käytännössä täysin tyhjänpäiväistä teknologiaa. Mitään iloa en ole vielä tosta keksinyt ainakaan omassa käytössä. Joku Toyotan ”itselataava” perushybridi sentään kulkee sähkömoottorilla jokusen kilsan.
Käytännön ajossa tuon pienenkin edun huomaa, vs. aikaisempaan peruspolttikseen.
Tuohan sammuttaa koneen jos esim. rullaa pitkän alamäen, sammuu myös hyvissä ajoin ennen risteystä.

MHEV advantages
MHEV powertrains can deliver efficiency gains of up to 5-15% compared to regular ICEs. This efficiency gain results from the recovery of energy during braking and the electric efficiency gained from having a 48V wiring system compared to a 12v wiring
———
Etuna myös parempi ajettavuus, kun ei ole painavia akkuja nostamassa kokonaismassaa.
 
Minulla tulossa 2kk päästä v60 b3, millasia kokemuksia sulla? :) koeajon perusteella tykkään kyllä ja hyvin on varusteita jopa vakiona omasta mielestä. Ja no S/S saa ny pois päältäkin kyllä.
 
edit: turhaa lässytystä kun olikin jo puhuttu aiheesta, piti vaan sanoa että E65 on alettu suunnitteleen 90 luvulla, model S on +10v tuoreempi niin modernimpi se ainakin on, mutta laatuvaikutelmasta voidaan olla montaa mieltä.
 
Viimeksi muokattu:
Citroen Xsara Picasso, 1.6 b man vm. 2003 on perheen kulkine tällä hetkellä. Tehoa sais olla enemmän, omaan makuun kiihtyy ku laiskiainen. :D
Mitäpä tästä ny sanois... Suunniteltu on ainakin mankan vaihtamista ja ledbaria keulaan, mutta auton suunnitteluratkaisut taitavat jälkimmäisen estää, ellei sitä katolle laittas.

IMG_20211231_135413.jpg
 
Hyvä väri, vielä kun vanteet laittais inasen ulommas. Edessä pientä ruostetta, korjaus ja läpät eteen?

Aikoinaan vanhemmilla oli v6 3.0 Saab og9-5, oli hyvä auto. Tehoa sopivasti, ja varsinkin ohituskiihtyvyys oli hyvä. Sillä ajelin n. 12v sitten juuri kortin saaneena.
Vanhemmilla oli tosin Saabeja kaiken kaikkiaan ehkä 10 kappaletta, joista suurin osa peräkkäin. Kun valmistus loppui, siirtyivät BMW:hen.

Silti tuo og9-5 malli on heidän mielestään paras auto. Valot olivat hyvät(varsinkin BMW:n ledivaloihin verrattuna), tehoa/vääntöä sopivasti, hiljainen sisältä sekä huolto ja hallintalaitteet helposti ymmärrettävät. Ja meni kuulemma kuin juna, kesällä ja talvella.
 
En lähtisi pilaamaan hartaasti suunniteltua geometriaa ja ajokäyttäytymistä millään vannetuningilla.

Jos ruosteet kiinnostaa niin kannattaa purkaa kaikki takakontin sisäverhoilut, takapenkki ja lattiamatto. Kun kerran kaaret on ruosteessa, niin varmaankin myös koritulppien ja bitumin kosteat voileipäkakut varapyöräkotelossa ja takamatkustajien lattialla alkaa olla ns. valmiit, kuten myös takakaaren ja pohjan sauma koko metrin matkaltaan.
IMG_20211206_125723.jpg
 
Hyvä väri, vielä kun vanteet laittais inasen ulommas. Edessä pientä ruostetta, korjaus ja läpät eteen?

Pari vuotta seissyt auto niin en ihmettele vaikka yllätyksiä löytyisi laajemminkin. Näkyvää ruostetta etu- ja takakaarissa sekä takaluukussa.

Jos ruosteet kiinnostaa niin kannattaa purkaa kaikki takakontin sisäverhoilut, takapenkki ja lattiamatto. Kun kerran kaaret on ruosteessa, niin varmaankin myös koritulppien ja bitumin kosteat voileipäkakut varapyöräkotelossa ja takamatkustajien lattialla alkaa olla ns. valmiit, kuten myös takakaaren ja pohjan sauma koko metrin matkaltaan.

Koitan ensin käyttää leimalla ja sitten purkaa ainakin sisälokasuojat, muovihelmat, puskurit ja takakontin verhoilut, että saa käytyä ongelmapaikat perusteellisesti läpi. Muuten ulkoapäin tuon toki konttasin, eikä pohjan näkyvillä osin pistänyt silmään mitään erikoista.

Mitään varsinaista suunnitelmia tuon suhteen ei ole, muuta kuin että laitan kuntoon ellei ole ihan lohduton tapaus. Siltä ei ainakaan vielä näytä. Jos ei ole korjauksen arvoinen niin jo renkaat myymällä saanen omani suunnilleen pois. :interested:

Projektia kuitenkin itselleni etsin, niin toivottavasti tämä täyttää tarpeen. Onhan nämä aina olleet ihan kiehtovia vehkeitä, vaikken ole aiemmin omistanutkaan.
 
Eilen tuli neliveto täyshybridi (ei pistokehybridi) Kuga kotiin.

2,5 HYBRID (HEV) 190HV CVT AWD ST-LINE X


kuga.jpg



Varusteina:
  • 12,3" digitaalinen mittaristo
  • 18" Kevytmetallivanteet
  • ABS - Lukkiutumattomat jarrut elektronisesti ohjatulla jarrutusvoiman tasaimell
  • Ajotilanvalinnat
  • Ajovaloautomatiikka
  • Ambient -sisätilanvalaistus, keskikonsoli ja jalkatilat
  • Automaattisesti himmenevä taustapeili
  • Automaattiset kaukovalot
  • Automaattiset tuulilasinpyyhkijät ja sadetunnistin
  • Esilämmitys ajastustoiminnolla (vakiona PHEV-malleissa
  • ESC - Elektroninen ajovakauden hallintajärjestelmä sisältää luistoneston ja hät
  • Etuistuimet - Lämmitettävät
  • Etuistuimet - Sport-muotoillut
  • Etusäleikkö - Yksilöllinen ST-Line etusäleikkö, musta
  • Ford Easy Fuel - Korkiton polttoaineen tankkausjärjestelmä
  • Ford KeyFree - Avaimeton keskuslukitus ja avaimeton käynnistys
  • Ford MyKey II - ohjelmoitava avain
  • FordPass Connect -integroitu modeemi ja E-Call
  • HandsFree-takaluukku
  • Hätäjarruvalot - Hätäjarrutuksessa kaikki suuntavilkut syttyvät palamaan automa
  • Ikkunannostimet - sisällä - Kromiviimeistellyt
  • Ikkunat - Edessä ja takana sähkötoimiset, kuljettajan ikkuna yhdella painalluks
  • Ilmastointi - Kaksoisautomaattinen ilmastointi (DEATC
  • Istuimet - ISOFIX kiinnitysvalmius lastenistuimia varten
  • Istuinverhoilu - ST-Line X -osanahkaverhoilu
  • Kaistanpitoavustin
  • Kattokaiteet, mustat
  • Kattoverhoilu tumma
  • Keskuslukitus - Kauko-ohjattava
  • Kuljettajan istuin sähkötoimisesti 10-suuntaan säädettävä
  • LED-heijastinajovalot (lähivalot + kaukovalot, sis. manuaalisen korkeudensäädön
  • LED-sumuvalot edessä
  • LED-takavalot
  • Lämmitettävä tuulilasi
  • Monitoimiohjauspyörä - nahkaverhoiltu, tasapohjainen
  • Ohjauspyörän etäisyyden säätö - ylös/alas, eteen/taakse
  • Parkkitutka-anturit, eteen ja taakse
  • Peruutuskamera
  • Premium-keskikonsoli kyynärnojalla ja säilytyslokerolla
  • Rengaspaineen valvontajärjestelmä (TPMS
  • Renkaanpaikkaussarja
  • ST-Line tunnisteet (logot ajoneuvon sivuilla
  • Suojattu lukitusjärjestelmä (avaimen kopiointi suojattu lukittuun ajoneuvoon
  • Suomenkielinen SYNC 3 navigointi- & tietoviihdejärjestelmä 8" kosketusvärinäytö
  • Takaistuimet - 60/40 suhteessa jaettava selkänoja
  • Takaistuimien kyynärnoja ja mukitelineet
  • Takalasin pyyhin
  • Tummennetut takasivuikkunat B-pilarista taaksepäin
  • Turvatyynyt - Kuljettajan ja etumatkustajan sivuturvatyynyt
  • Turvatyynyt - Kuljettajan ja matkustajan
  • Turvatyynyt - Sivuturvaverhot edessä ja takana
  • Törmäyksen jälkeinen jarrutusjärjestelmä
  • Törmäyksenestoavustin (tuulilasikamera, sis. jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden
  • Ulkopeilit - Lämmitettävät, korinväriset kotelot
  • Ulkopeilit - Sähkötoimisesti taitettavat, sis. lähestymisvalot
  • Urheilullinen jousitus
  • Urheilullinen ST-Line-korinmuotoilusarja: korinväriset urheilulliset etu- ja ta
  • Vakionopeudensäädin
  • OOJ Driver Assistance Pack, sisältää
  • - Aktiivinen vakionopeudensäädin (Automaattivaihteisissa autoissa stop&go -ruuhkatoiminto sisältäen ajolinja-avustimen)
    - Kuljettajan vireystason valvonta (Driver Alert)
    - Älykäs nopeudenrajoitin, nopeusrajoitusten tunnistus
    - Kuolleen kulman valvontajärjestelmä (BLIS) ja risteävän liikenteen varoitusjärjestelmä
    - Aktiivinen pysäköintiavustin (manuaalivaihteiset) / Automaattinen pysäköintiavustin (automaattivaihteiset)
    - Ovien reunasuojukset eteen ja taakse
    - Etu- & peruutuskamera (180° -laajakuvakamerat)
  • NYE Premium-metalliväri: Lucid Red
  • OOS Technology pack, Mukautuvat LED-projektoriajovalot automaattisilla ja häikäisemättömillä kaukovaloilla, LED-päiväajovalot sekä LED-kulma-ajovalot (sis. automaattisen ajovalojen korkeudensäädön), Heijastusnäyttö (HUD)
  • TIW Winter Pack
  • Vetokoukkuvalmius
 
Eilen tuli neliveto täyshybridi (ei pistokehybridi) Kuga kotiin.

2,5 HYBRID (HEV) 190HV CVT AWD ST-LINE X


kuga.jpg



Varusteina:
  • 12,3" digitaalinen mittaristo
  • 18" Kevytmetallivanteet
  • ABS - Lukkiutumattomat jarrut elektronisesti ohjatulla jarrutusvoiman tasaimell
  • Ajotilanvalinnat
  • Ajovaloautomatiikka
  • Ambient -sisätilanvalaistus, keskikonsoli ja jalkatilat
  • Automaattisesti himmenevä taustapeili
  • Automaattiset kaukovalot
  • Automaattiset tuulilasinpyyhkijät ja sadetunnistin
  • Esilämmitys ajastustoiminnolla (vakiona PHEV-malleissa
  • ESC - Elektroninen ajovakauden hallintajärjestelmä sisältää luistoneston ja hät
  • Etuistuimet - Lämmitettävät
  • Etuistuimet - Sport-muotoillut
  • Etusäleikkö - Yksilöllinen ST-Line etusäleikkö, musta
  • Ford Easy Fuel - Korkiton polttoaineen tankkausjärjestelmä
  • Ford KeyFree - Avaimeton keskuslukitus ja avaimeton käynnistys
  • Ford MyKey II - ohjelmoitava avain
  • FordPass Connect -integroitu modeemi ja E-Call
  • HandsFree-takaluukku
  • Hätäjarruvalot - Hätäjarrutuksessa kaikki suuntavilkut syttyvät palamaan automa
  • Ikkunannostimet - sisällä - Kromiviimeistellyt
  • Ikkunat - Edessä ja takana sähkötoimiset, kuljettajan ikkuna yhdella painalluks
  • Ilmastointi - Kaksoisautomaattinen ilmastointi (DEATC
  • Istuimet - ISOFIX kiinnitysvalmius lastenistuimia varten
  • Istuinverhoilu - ST-Line X -osanahkaverhoilu
  • Kaistanpitoavustin
  • Kattokaiteet, mustat
  • Kattoverhoilu tumma
  • Keskuslukitus - Kauko-ohjattava
  • Kuljettajan istuin sähkötoimisesti 10-suuntaan säädettävä
  • LED-heijastinajovalot (lähivalot + kaukovalot, sis. manuaalisen korkeudensäädön
  • LED-sumuvalot edessä
  • LED-takavalot
  • Lämmitettävä tuulilasi
  • Monitoimiohjauspyörä - nahkaverhoiltu, tasapohjainen
  • Ohjauspyörän etäisyyden säätö - ylös/alas, eteen/taakse
  • Parkkitutka-anturit, eteen ja taakse
  • Peruutuskamera
  • Premium-keskikonsoli kyynärnojalla ja säilytyslokerolla
  • Rengaspaineen valvontajärjestelmä (TPMS
  • Renkaanpaikkaussarja
  • ST-Line tunnisteet (logot ajoneuvon sivuilla
  • Suojattu lukitusjärjestelmä (avaimen kopiointi suojattu lukittuun ajoneuvoon
  • Suomenkielinen SYNC 3 navigointi- & tietoviihdejärjestelmä 8" kosketusvärinäytö
  • Takaistuimet - 60/40 suhteessa jaettava selkänoja
  • Takaistuimien kyynärnoja ja mukitelineet
  • Takalasin pyyhin
  • Tummennetut takasivuikkunat B-pilarista taaksepäin
  • Turvatyynyt - Kuljettajan ja etumatkustajan sivuturvatyynyt
  • Turvatyynyt - Kuljettajan ja matkustajan
  • Turvatyynyt - Sivuturvaverhot edessä ja takana
  • Törmäyksen jälkeinen jarrutusjärjestelmä
  • Törmäyksenestoavustin (tuulilasikamera, sis. jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden
  • Ulkopeilit - Lämmitettävät, korinväriset kotelot
  • Ulkopeilit - Sähkötoimisesti taitettavat, sis. lähestymisvalot
  • Urheilullinen jousitus
  • Urheilullinen ST-Line-korinmuotoilusarja: korinväriset urheilulliset etu- ja ta
  • Vakionopeudensäädin
  • OOJ Driver Assistance Pack, sisältää
  • - Aktiivinen vakionopeudensäädin (Automaattivaihteisissa autoissa stop&go -ruuhkatoiminto sisältäen ajolinja-avustimen)
    - Kuljettajan vireystason valvonta (Driver Alert)
    - Älykäs nopeudenrajoitin, nopeusrajoitusten tunnistus
    - Kuolleen kulman valvontajärjestelmä (BLIS) ja risteävän liikenteen varoitusjärjestelmä
    - Aktiivinen pysäköintiavustin (manuaalivaihteiset) / Automaattinen pysäköintiavustin (automaattivaihteiset)
    - Ovien reunasuojukset eteen ja taakse
    - Etu- & peruutuskamera (180° -laajakuvakamerat)
  • NYE Premium-metalliväri: Lucid Red
  • OOS Technology pack, Mukautuvat LED-projektoriajovalot automaattisilla ja häikäisemättömillä kaukovaloilla, LED-päiväajovalot sekä LED-kulma-ajovalot (sis. automaattisen ajovalojen korkeudensäädön), Heijastusnäyttö (HUD)
  • TIW Winter Pack
  • Vetokoukkuvalmius

Onko tässä samantyylinen hybridivoimalinja kun Tojotan vastineissa? Eli atkinson + cvt. Onko CVT ns. vanhan aikainen hihnavetoinen vai samanlainen kuin Toyotassa?
 
Onko kenelläkään kokemusta Mersun CLA 250 e Shooting Brake Business AMG mallista? Lähinnä plussat ja miinukset. Mitä nopeasti lukenut arvosteluja, niin pikalatausta ei kannattaisi harrastaa sen kalliin hinnan vuoksi vs "hidasta latausta". Muuten tuntuivat kehuvan autoa.

Koeajosta jäi itselle positiivinen kuva. En kovin syvällisesti ole perehtynyt, mutta onko tuohon hintaan / segmenttiin muuta vastaavaa ehdottaa?
 
Ei ole hirveän paljon sanottavaa. Itsekin olin kiinnostunut, mutta en enempää itse kokeillut kun aika turn off oli ahtaat tilat. Takapenkillä vähemmän tilaa kuin opel corsassa. Sen kanssa olisi voinut elää, mutta kuskin penkilläkin tuli lähinnä ahtaan paikan kammo ja hartiat ei istuneet yhtään tuoliin. En sitten edes lähtenyt koeajolle, kun oli itselle pieni. Toki oli tiedossa että se on pikkuauto.
 
Samanlainen kuin tojossa.
Siis onko Kugassa Toyotan voimalinja?
Tämän perusteella Fordin oma ratkaisu. (Hakukoneen kolmas hakutulos haulle "kuga hybrid")

Voimalinja on perustaltaan tuttu Kugan lataushybridistä, mutta akkukapasiteetti ja kokonaisteho ovat pienemmät. Fordin hybrideissähän ei ole perinteistä vaihteistoa, vaan voima välitetään valmistajan patentoiman hybridivoimansiirron kautta eteenpäin. Ajotuntumaltaan tämä sähkömoottorista, voimanjakoyksiköstä sekä generaattorista koostuva kokonaisuus muistuttaa portaattomia vaihteistoja.
 
En tiedä mikä on Fordin ratkaisut, mut RAV 4 Plug in on eCTV joka on vain noissa hybrideissä eikä sillä ole mitään tekemistä normi CTV laatikon kanssa.
Toki Atkinsonin moottori tuossa on...miten lie Fordissa? Ei jaksa rueta googlettaan:D
 
Jotenkin aina huvittavaa lukea ”varustelistaa” missä on pitkä litania omasta mielestä ihan normaalisti nyky autoon kuuluvia asioita kuten turvatyynyt kuljettajalla ja matkustajalla, ikkunannostimet oikein jopa sisällä ja kaiken lisäksi löytyy vielä takalasin pyyhin. Onneksi ei sentään neljää mustaa pyörää lisävarustelistassa.
 
...
Jotenkin aina huvittavaa lukea ”varustelistaa” missä on pitkä litania omasta mielestä ihan normaalisti nyky autoon kuuluvia asioita kuten turvatyynyt kuljettajalla ja matkustajalla, ikkunannostimet oikein jopa sisällä ja kaiken lisäksi löytyy vielä takalasin pyyhin. Onneksi ei sentään neljää mustaa pyörää lisävarustelistassa.

On tuossa Fordissa myös varusteita, jotka eivät ole mitään itsestään selvyyksiä, kuten lämmitettävä tuulilasi.
 
Pitäis olla vanhemmissakin vakiona, kun 2015 mallin Mitsussakin on. Varustelistauksissa kannattais vähän miettiä, mitkä varusteet on yleisiä kyseiseen aikaan.
 
Kyllähän lasin lämmitys ja ratin lämmitys kuuluu nykyisiin autoihin. Ja onhan ne mukavia käytössä, itselläkin on ratin lämmitys aina päällä jos on pakkasen puolella.
 
Kyllähän lasin lämmitys ja ratin lämmitys kuuluu nykyisiin autoihin. Ja onhan ne mukavia käytössä, itselläkin on ratin lämmitys aina päällä jos on pakkasen puolella.

Aivan. Moneenko sen lasinlämmityksen saa edes rahalla? Fordeihan tuo on ollut saatavilla jo 80/90 luvulta lähtien.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 410
Viestejä
4 490 278
Jäsenet
74 155
Uusin jäsen
Multitronic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom