- Liittynyt
- 29.10.2016
- Viestejä
- 1 559
Jeps. Reipas 6 kk Tesla Model 3 Perffillä takana... ja tadaa.. sehän lähtee nyt sitten vaihtoon, jahka kun sen ehtii myydä, koska vaikka kuinka ihanaa on tuo kiihtyvyys, omiin ajoihin ei riitä tuo latausinfra ja akkujen koko...
Uudeksi kulkuvälineeksi valikoitui BMW 840d xDrive MHEV MSport -paketilla ja liki kaikilla herkuilla.
En olisi uskonut, että vielä tässä iässä jaksaa innostua autoista, mutta niin sitä vaan hurahti aikuinenkin mies ja istuskeli kotipihassa, pimeässä ja kuunteli musiikkia: Bowers & Wilkinsin poppikset olivat kyllä ihmeen hyvä sijoitus ja kun autossa viettää 40-50 tkm vuodessa, on äänenlaatu noussut aika tärkeäksi yksityiskohdaksi.
Ehkä tärkeinpänä, BMW:n Driving Assistant Professional tuntuu toimivan reippaasti luotettavammin, kuin Model 3:n autopilot. Ja ajovaloautomatiikka - ei voi puhua edes samalla vuosikymmenellä verrattuna Teslaan... puhumattakaan tuulilasinpyyhkimien sadetunnistimesta. Olen vahvasti sitä mieltä, että Teslan itsepäisyys olla maksamatta patenteista ja yrittäen kiertää ne omilla keinoilla, ei ole näin loppukäyttäjän näkökulmasta ihan onnistunut, kun jopa tuulilasinpyyhkijöiden toiminta tuntuu olevan hakusessa.
Ja silloin, kun Tesla-lasit ovat vahvasti silmillä, tällaiset asiat helposti unohtuvat, mutta kun pääsee toisen tuotteen rattiin, jossa nämä perusasiat toimivat oikeasti, alkaa miettimään, että mikäs olikaan se Teslan teknologinen etumatka... Noh, leikki sikseen, hyvä auto se (Tesla) on, jos suostuu kestämään sitä, että asiakkailla tehdään enemmän beta-testausta, kuin muilla merkeillä (poislukien VW .
Rahaa meni vähän (paljon) enemmän, kuin mitä olin budjetoinut, mutta kerrankos sitä eletään.
Se ois sitten ajamisen iloa jonkin aikaa
Eikö tuo Tesla oo sisältäki kunnon muovipulkka verrattuna edustusluokan BMW:hen. Miksi muuten diiseli eikä esim. hybridi? Tuo korimalli onkin harvoja nyky-BMWeitä jotka näyttää hyvältä, eikä olla pilattu seinän kokoisella siankärsällä.