Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Qashqai N-connecta varustelulla, tuli mustana perjantaina.
 

Liitteet

  • 20211127_111704.jpg
    20211127_111704.jpg
    2,3 MB · Luettu: 301
262409186_10159649099298810_6734573158273589173_n.jpg


Toisen japskirimpulani talvilookki. Toisaalta täällä E-Suomessa talvi lienee yhtä kuin vesisade, mutta jos tuurilla sattuisi edes muutama kuiva, suolaton, kuulas talvipäivä aikavälille 1.12-30.4 niin ainakin auto on valmiina.

258853863_10159632127753810_6844352081407119129_n.jpg


Sen sijaan tämä toinen rimpula, parivaljakosta se vanhempi ... tavalla tai toisella keräilykappale ... saa seistä visusti peitteen alla kevääseen saakka.

#RakkaudestaLajiin :interested:
 
Ihan täys paska varsinkin 1.2 DIG-T X-Tronic, jonka omistin uutena vajaan pari vuotta. Renaulttejahan nuo.

Jätti tielle mm. kolme kertaa kun moottori "jäätyi". Ennen myyntiä jakoketju alkoi rallattamaan ja autollahan oli ajettu hurjat 15tkm. Kojelauta rämisi uudesta asti ja eivät saaneet sitä kuntoon. Lopulta otin siitä takkiin muutaman tonnin kun en jaksanut mokomaa enää katsella.

Maahantuoja pesi totaalisesti kätensä ja tarjosi maskinsuojia jotka eivät auttaneet ongelmaan. Auto hyytyi silti.

Tutulla on kans tuomonen Qashkai ja ongelmia tuntuu olevan. Mm. vaiheloota hajosi, ilmastointi ei pelaa kunnolla, valot ei toimi kunnolla, jne. jne.
 
Tommoset varusteet on qashqaissa.
Metalliväri, Älypuhelimen langaton lataus
Bluetooth® (puhelin ja audio)
USB-liitäntä edessä (Type-A)
USB-liitäntä edessä (Type-C)
USB-liitäntä takana (Vain lataus. Type-A ja Type-C)
12,3" värillinen TFT-mittaristonäyttö
9" NissanConnect-näyttö (A-IVI DA)
NissanConnect navigointipalvelut A-IVC
TomTom®-palvelut: Live Traffic
Yhteyspalvelut sekä muistutukset
Etäpalvelut - ovien lukitus, valot, äänimerkki, paikannus
Ääniohjattu avustaja ja ohjelmiston etäpäivitykset (OTA)
Apple CarPlay®
Langaton Apple CarPlay®
Android Auto® (ei ole saatavilla Suomessa toistaiseksi)
Pysäköintitutka takana
Pysäköintitutka edessä
Älykäs vakionopeudensäädin
Risteävän liikenteen varoitusjärjestelmä
Hätäjarrutus peruutettaessa
Automaattinen ajovalojen vaihtojärjestelmä

Kuljettajan vireystilanvalvonta

Ennakoiva peräänajovaroitin

Hätäjarrutustoiminto jalankulkijoiden sekä pyöräilijöiden

tunnistuksella

Kuolleenkulman avustin

Kuolleenkulman varoitin

Kaistavaroitin

Aktiivinen kaistavahti

Liikennemerkkien tunnistus

Around View Monitor 360°-kamerajärjestelmä

Liikkuvien kohteiden tunnistus

Harmaat kangaspenkit

Kuljettajan istuimen manuaalinen korkeudensäätö

Kuljettajan istuimen 2 suuntaan säädettävä sähköinen

ristiselän tuen säätö

Matkustajan istuimen manuaalinen korkeudensäätö

Lämmitettävät etuistuimet

Kyynärnoja keskikonsolissa ja ovessa

Kaksi mukitelinettä edessä

3 säädettävää pääntukea takana

Suhteessa 60:40 taittuva takaistuin

Takana keskellä kyynärnoja (ja 2 mukitelinettä)

Tasku kuljettajan etuistuimen selkänojassa

Tasku matkustajan etuistuimen selkänojassa

Korinväriset peilikuoret

Haineväantenni

Kromattu sivulasin kehys

Osittain korinväriset puskurit

Takaspoileri

Tummennetut takalasit

Takapuskurin koristelista

Sisävalaistus

Tavaratilan valaistus

Kromiset ovenkahvat

Nahkaverhoiltu ja lämmitettevä ohjauspyörä

Valaistu ehostuspeili kuljettajan ja etumatkustajan

häikäisysuojissa

Kahvat matkustajille ovien yläpuolella

Vaateripustimen koukku takana

Keskikonsolin tunnelmavalaistus

Automaattinen hätäpuhelutoiminto (e-call)

Automaattinen hätävilkku ja hätäpysäytysvilkku

ABS-jarrut ja hätäjarrutustehostin

Aktiivinen luistonestojärjestelmä

Dynaaminen ajon hallinta

Kuljettajan ja etumatkustajan turvatyynyt

Sivuturvatyynyt, ikkunaturvaverhot sekä poiskytkettävä

etumatkustajan turvatyyny

Sähköinen seisontajarru

Auto Hold -toiminto

Ajovakaudenhallintajärjestelmä

Takapenkillä 3 kpl 3-piste turvavöitä esikiristimillä, Alv-vähennyskelpoinen

Lämmitettevä etu ja takalasi
 
Nyt on tainnut löytyä papan silmäterä?
edit. Upean näköinen tuollainen vanhempi auto mintissä kunnossa!

No siinä mielessä että käytännössä kaksi omistajaa autolla on ollut aktiivivuosina, ja sitten siirtynyt "harraste" autoksi. Olen siis neljäs omistaja.

Autolla on ajettu 263 tkm ja se on -90 vuosimalli.

Kiitos :)
 
Todella hieno Lollero. Isällä aikoinaan 90-luvun alussa oli juurikin samanvärinen 244GL.
 
Android Auto® (ei ole saatavilla Suomessa toistaiseksi)
Takapenkillä 3 kpl 3-piste turvavöitä esikiristimillä, Alv-vähennyskelpoinen
On siinä varusteita ainakin pitkä lista, joskin joukossa oli jotain takakontin valaistusta ja ABS jarrujen tapaisia itsestäänselvyyksiä. Mutta eikö Android Auto muka oikeasti ole Nissanissa Suomessa tuettu? Onhan se ollut kumminkin jo iät ja ajat esim Volkkareissa. Ja mikä tuo turvavyöjuttu on? Liittyykö johonkin taksivarusteluun vai miten turvavöistä saisi muka ALVit pois? Muutenkin olen luullut, että kolmet 3-piste vyöt on takana jo pakolliset, mutta ilmeisesti sitten ei?
 
Mutta eikö Android Auto muka oikeasti ole Nissanissa Suomessa tuettu? Onhan se ollut kumminkin jo iät ja ajat esim Volkkareissa.

Vai onko tuo jäänne menneisyydestä kun AA ei ollut googlen puolesta tuettu Suomessa eikä Nissanilla vaan kukaan ole kartalla asiasta ja tietoa päivitetty. Vaikea uskoa että tekisivät infotainmentista eri versiota ilman AA tukea Suomeen ihan vaan piruillessaan…
 
Keulan ja valojuttujen edistymistä.

Maski alkaa valmistua pikkuhiljaa. Tuli hommattua ajovaloiksi Hellan 90mm projektorivalot, joissa halogeenillä lyhyt ja pitkä samassa valossa. Noihin uppoaa myös led-poltin. Ylempään valoon tulee lisäksi pienempi pyöreä vilkku ja DIY-päiväajovalot. Alempaan valoon tulee ainakin 25cm ledbar lisäpitkäksi ja sisänurkaan kääntymisvalo. Parkeille pitäisi vielä keksiä paikka. Ja valoteho tietenkin maksimoidaan laittamalla valojen eteen tummat pleksit. :geek:

1629221330532.png


1629221351076.png


Pohja valojen kiinnitykselle vääntyi kätevästi 3mm alumiinista.
1629221387287.png


Pari rendausta.
1629221414819.png


1629221458358.png

4ba4513b69f27af8b340e74f24c030fe.png


3D-tulostin oli tähän mennessä paras ostos koskien tätä projektia. Olisi vaan pitänyt hankkia se jo aikaisemmin. Se on isossa osassa valojen toteutuksessa, ja tulevaisuuden varalle on jo nyt useampi käyttökohde, mm. muottien tekemistä hiilikuituosille.

Valojutut on hieman edistynyt. Vilkku, lisäpitkä, kääntymisvalo ja parkki löysi paikkansa.
Kääntymisvalojen testausta ja suuntausta:



Ensimmäinen testitulostus alaumpion valokehykselle. Pieniä muutoksia täytyy vielä tehdä.
unknown123123.png


IMG_20211121_203741.jpg


Molempiin umpioihin tulee tummat pleksit eteen. Miksi? Koska ulkonäkö. Lisäpitkäkin on tuolla vain, koska se sinne sattui mahdumaan. Ei sille oikeaa tarvetta kesäautossa ole.
unknown123124124.png


Seuraavaksi työnalla on yläumpio ja päiväajovalot siihen. Sitä varten postissa tuli 40kpl 2W G4 ledejä.
 
On se harmillista että ei saa laittaa Xenon valoja jos ei ole ollut aluperin autossa.
 
Kätevää tuo 3d-softan käyttäminen ajatusten visualisoinnissa. Ja 3d-tulostimet samoin.
 
Tänään koitin ja toimii android auto tuossa.
On siinä varusteita ainakin pitkä lista, joskin joukossa oli jotain takakontin valaistusta ja ABS jarrujen tapaisia itsestäänselvyyksiä. Mutta eikö Android Auto muka oikeasti ole Nissanissa Suomessa tuettu? Onhan se ollut kumminkin jo iät ja ajat esim Volkkareissa. Ja mikä tuo turvavyöjuttu on? Liittyykö johonkin taksivarusteluun vai miten turvavöistä saisi muka ALVit pois? Muutenkin olen luullut, että kolmet 3-piste vyöt on takana jo pakolliset, mutta ilmeisesti sitten ei?
 
Tällänen tuli perjantaina haettua, kyllä on iso ero ajomukavuuteen kun tottunut ajelemaan vuosituhannen vaihteen autoilla viimeset 10 vuotta
Tällaista on tullut itsekin katseltua, minkäslaisilla varusteilla tuli? En ole koskaan Kian ratissa istunut enkä ole vielä koeajolle päässyt, niin kiinnostaa minkälainen rengas-/tiemelu tuossa on? Nykyinen Mk2.5 Focus on melko äänekäs maantienopeuksissa, kun vertaa saman ikäiseen Mondeoon.
 
Tällaista on tullut itsekin katseltua, minkäslaisilla varusteilla tuli? En ole koskaan Kian ratissa istunut enkä ole vielä koeajolle päässyt, niin kiinnostaa minkälainen rengas-/tiemelu tuossa on? Nykyinen Mk2.5 Focus on melko äänekäs maantienopeuksissa, kun vertaa saman ikäiseen Mondeoon.

Tähän tuli LX pack mukaan eli käytännössä karvalakki, mutta 7" näytöllä jossa peruutuskamera ja mediahärpäkkeet. Oikein mukava ajettava, hiljaisempi kuin 2004 avensis, mutta ei mikään maailman hiljaisin vehje. Suosittelen käydä koeajolla, yllättävää kyllä että 1 litranen turbokone tuntuu ihan riittävältä tähän farmariversioonkin.
 
On se harmillista että ei saa laittaa Xenon valoja jos ei ole ollut aluperin autossa.

Kesäauto ei xenoneja kaipaa ja asiaankuuluvilla merkinnöillä ledit saa lailliseksi :whistling:

Kätevää tuo 3d-softan käyttäminen ajatusten visualisoinnissa. Ja 3d-tulostimet samoin.
Kyllä vain. Tulostin on ehdottomasti ollut paras hankinta pitkään aikaan.
Läpinäkyvien linssien tulostus onnistuu myös melko hyvin, vaikkei tässä testissä materiaali ja asetukset olleet parhaimmat mahdolliset.
2a2d99dd60424a57bc1add2da8caf046.png
 
Mitä merkintöjä mahdat tässä tarkoittaa?
Ajovaloja koskien: ledeillehän ei käsittääkseni ole vielä omaa E-hyväksyntämerkintää. Ainakin Hellan E-hyväksytyissä Bi-led valoissa lukee vain referenssiluku, hyväksyntänumero ja Bi-Led + E4 ja HCR, vaikka tuo H tarkoittaa halogeenipolttimoa. Omissa vastaavissa halogeenivaloissa tosin lukee hevosen kokoisilla kirjaimilla Bi-Halogen, enkä minä niihin laittomasti led-polttimoita tietenkään laittaisi. Paitsi ehkä show-käyttöön suljetulle radalle tilapäisesti.

Led-päiväajovaloissa täytyy olla vaan E-hyväksyntä ja omat merkinnät sille, saako niitä käyttää ilman ajovaloja tai samaan aikaan ajovalojen kanssa.

Saa valaista tietämätöntä, jos jokin on väärin. Pointti aikaisemmassa oli lähinnä se, että E-hyväksyttyjä ajovaloja on markkinoilla, eikä ne tarvitse valopesureita tai automaattista korkeudensäätöä kuten xenonit.
 
Ajovaloja koskien: ledeillehän ei käsittääkseni ole vielä omaa E-hyväksyntämerkintää. Ainakin Hellan E-hyväksytyissä Bi-led valoissa lukee vain referenssiluku, hyväksyntänumero ja Bi-Led + E4 ja HCR, vaikka tuo H tarkoittaa halogeenipolttimoa. Omissa vastaavissa halogeenivaloissa tosin lukee hevosen kokoisilla kirjaimilla Bi-Halogen, enkä minä niihin laittomasti led-polttimoita tietenkään laittaisi. Paitsi ehkä show-käyttöön suljetulle radalle tilapäisesti.

Led-päiväajovaloissa täytyy olla vaan E-hyväksyntä ja omat merkinnät sille, saako niitä käyttää ilman ajovaloja tai samaan aikaan ajovalojen kanssa.

Saa valaista tietämätöntä, jos jokin on väärin. Pointti aikaisemmassa oli lähinnä se, että E-hyväksyttyjä ajovaloja on markkinoilla, eikä ne tarvitse valopesureita tai automaattista korkeudensäätöä kuten xenonit.
Xenonitkaan ei kyllä aina tarvitse automaattista korkeudensäätöä ja pesureita, sen takia heikompia 25w xenoneita tuli joillekin merkeille kun lähivalojen valoteho jää niillä alle 2000lm? rajan per umpio.
 
Xenonitkaan ei kyllä aina tarvitse automaattista korkeudensäätöä ja pesureita, sen takia heikompia 25w xenoneita tuli joillekin merkeille kun lähivalojen valoteho jää niillä alle 2000lm? rajan per umpio.

Kiitos tarkennuksesta, mutta koskeeko tuo nykyään myös jälkiasenteisia xenoneja?
Katsastajan käsikirja 22.10.2008 "Huom! Jälkiasennettujen E-hyväksyttyjen kaasupurkausvalaisimien yhteydessä on aina oltava
myös valojen pesulaite riippumatta auton käyttöönottoajankohdasta (ei koske erillisiä kaukovaloja
tai lisäkaukovaloja). "
 
Ajovaloja koskien: ledeillehän ei käsittääkseni ole vielä omaa E-hyväksyntämerkintää. Ainakin Hellan E-hyväksytyissä Bi-led valoissa lukee vain referenssiluku, hyväksyntänumero ja Bi-Led + E4 ja HCR, vaikka tuo H tarkoittaa halogeenipolttimoa. Omissa vastaavissa halogeenivaloissa tosin lukee hevosen kokoisilla kirjaimilla Bi-Halogen, enkä minä niihin laittomasti led-polttimoita tietenkään laittaisi. Paitsi ehkä show-käyttöön suljetulle radalle tilapäisesti.

Led-päiväajovaloissa täytyy olla vaan E-hyväksyntä ja omat merkinnät sille, saako niitä käyttää ilman ajovaloja tai samaan aikaan ajovalojen kanssa.

Saa valaista tietämätöntä, jos jokin on väärin. Pointti aikaisemmassa oli lähinnä se, että E-hyväksyttyjä ajovaloja on markkinoilla, eikä ne tarvitse valopesureita tai automaattista korkeudensäätöä kuten xenonit.
Niin juu jos koko umpion vaihtaa, noita LED-umpioitahan alkaa olla markkinoilla pilvin pimein. Saksassa tuli muuten Philipsiltä markkinoille ensimmäiset hyväksytyt H4-LED-korvauspolttimot, virallisesti muissa maissa ei ilmeisesti saa vielä käyttää laillisesti. Hyväksytyt H7:t Philipsiltä ja Osramilta on jo löytynytkin. Hyväksyntä koskee tiettyjä automalleja, useimmissa projektoriumpiot, mutta myös heijastinumpiollisia löytyy listalta.
 
Postasin tänne Audi A4 quattron minkä hankin tossa kesällä. Nyt kun on päässyt kokeilee nelivetoa niin täytyy sanoa että eihän tässä enää ole siirtymistä etuvetoon. Oonha mä ollu nelivedon kyydissä ja kuullut että on hyvä mutta nyt kun päässyt ajamaan kunnon loskassa/lumessa uusilla kitkoilla niin ero on kyllä paljon isompi ku mitä osas kuvitella.

Liikkeellelähdöt ja miten auto korjaa ittensä jos lähtee luisumaan on kyllä melko orgastisia kokemuksia verrattuna etuveto hatchback Golffiin jolla ajoin viime talven.
 
Postasin tänne Audi A4 quattron minkä hankin tossa kesällä. Nyt kun on päässyt kokeilee nelivetoa niin täytyy sanoa että eihän tässä enää ole siirtymistä etuvetoon. Oonha mä ollu nelivedon kyydissä ja kuullut että on hyvä mutta nyt kun päässyt ajamaan kunnon loskassa/lumessa uusilla kitkoilla niin ero on kyllä paljon isompi ku mitä osas kuvitella.

Liikkeellelähdöt ja miten auto korjaa ittensä jos lähtee luisumaan on kyllä melko orgastisia kokemuksia verrattuna etuveto hatchback Golffiin jolla ajoin viime talven.

Mun mielestä nelikko kyllä vaatii huomattavasti enemmän käskyttämistä luisussa kuin vajaavetoinen :D
 
Kunhan muistat ettei se pysähdy sen paremmin. :vihellys:
 
Mun mielestä nelikko kyllä vaatii huomattavasti enemmän käskyttämistä luisussa kuin vajaavetoinen :D

Ite huomasin kun tulin kiertoliittymään et kun lähtee alta ni paino kaasua ja auto kulki taas eteenpäin, etuvetosella jos lähti tommosessa sivuluisuun niin ei tuntunut läheskään yhtä luontevalta saada takas täyteen kontrolliin.

edit: nyt ei puhuta siis sivuluistusta jossa ollaan menossa kirjaimellisesti sivuttain vaan tilanteesta jossa auto lähtee hieman irti kun ajetaan kiertoliittymässä. Sama liikkeellelähdössä jossa käännytään, paljon helpompi saada auto kontrolliin jos loppuu pito.
 
Postasin tänne Audi A4 quattron minkä hankin tossa kesällä. Nyt kun on päässyt kokeilee nelivetoa niin täytyy sanoa että eihän tässä enää ole siirtymistä etuvetoon. Oonha mä ollu nelivedon kyydissä ja kuullut että on hyvä mutta nyt kun päässyt ajamaan kunnon loskassa/lumessa uusilla kitkoilla niin ero on kyllä paljon isompi ku mitä osas kuvitella.

Liikkeellelähdöt ja miten auto korjaa ittensä jos lähtee luisumaan on kyllä melko orgastisia kokemuksia verrattuna etuveto hatchback Golffiin jolla ajoin viime talven.
Juu ihan absurdi vetopito vaikka oli hyvillä renkailla oleva lukollinen etuveto aiempana autona. Plus jos auton lyö miedommalle ajonvakautukselle ja takapainoisemman nelikon päälle niin ihan naurettavista kulmista saa oiottua. Olin jo unohtanut miten hauskaa ja mukavaa nelikolla on ajaa. Ei paljoa risteyksissä tarvitse miettiä jääkö jumiin sudittelemaan.
 
Sen opin työharjoittelussa vuonna 1996, että kun kaasu pohjassa korjaa nelivetoauton luistoa, niin se vaatii paljon tilaa. Mitsu Pajero V6 oli autona. Mihinkään ei osuttu :)
 
Sen opin työharjoittelussa vuonna 1996, että kun kaasu pohjassa korjaa nelivetoauton luistoa, niin se vaatii paljon tilaa. Mitsu Pajero V6 oli autona. Mihinkään ei osuttu :)
Tuokin riippuu kulmasta, auton nelikon toiminnasta yms :P. Onhan sähkönelikko ihan eri oikoa kuin Subarun WRX STi (vaikka moni olikin Sohlberg editioneita joissa säädettävä keskilukko).
 
Tuokin riippuu kulmasta, auton nelikon toiminnasta yms :p. Onhan sähkönelikko ihan eri oikoa kuin Subarun WRX STi (vaikka moni olikin Sohlberg editioneita joissa säädettävä keskilukko).
Viittaat sähkönelikolla profiilikuvassa näkyvään Teslaan? Millainen tuollainen on "viedä" liukkaalla jos vertaa vaikka tuollaiseen subaruun tai vaikka BMW:n nelikoihin? Teslat alkanut kovasti kiinnostella niin tämmöinen aspekti olisi myös kiva tietää etukäteen.
 
Viittaat sähkönelikolla profiilikuvassa näkyvään Teslaan? Millainen tuollainen on "viedä" liukkaalla jos vertaa vaikka tuollaiseen subaruun tai vaikka BMW:n nelikoihin? Teslat alkanut kovasti kiinnostella niin tämmöinen aspekti olisi myös kiva tietää etukäteen.
Normi modessa painon hallinta pirun tärkeää jotta saa perän irti vs puskeminen. Paino keulalle ja perä kyllä seuraa kunhan runttaa kaasua kun olet saanut keulan asettumaan. Moottorijarru on tuossa aivan mahtava koska tekee juuri sopivasti jarrutusta että paino siirtyy ja saat pidettyä auton mukavasti miten haluat yhdellä polkimella. Antaa kulkea pienessä kulmassa ihan jo kaikki järjestelmät päällä eikä ujostele pieniä auton liikkeitä suuntaan ja toiseen mutkissa tai kiihdyttäessä. Track modessa kaikki etuvedosta takavetoon ja -15 ja +15 välinen säätö ajonvakautukseen. Suoraan mennessä on pidosta riippuvainen 50:50 jako mutta kun mennään yhtään kulmassa niin nappaa tuon halutun jaon ja pitää sen oli se sitten täysin takaveto, etuveto tai jotain siltä väliltä (itsellä pääasiassa 35:65 jaolla). Pirun hauska, kaasun välitön vaste tekee ihmeitä ja menee hallitusti aivan naurettavissa kulmissa ja uskaltaa jopa napata vastaheittoihin ilman turhaa pelkoa. Tuo sähköisyys, sen tarjoamat optiot luistonestoon, ajonvakautukseen, kaasun vasteeseen tekevät tuosta tietyissä asioissa aivan lapsellisen helppoa. Fysiikan lait toki pätevät mutta simppeli paina kaasua kerran reilusti, valitse kulma, vapauta kaasua ja pidä kulma kaasua säädellen kunnes haluat oikaista. Tuo välitön vääntö pistää perän sivulle aivan samantien ja kulman hallinta on tarkkaa ja helppoa. Kertaakaan ei ole pelottanut että osuisi johonkin tutulla suljetulla alueella missä saa käydä rauhassa leikkimässä ja ainoa mitä on pahimmillaan ollut että auton paino huutelee itsestään ja tuloksena että liuku jatkuukin suoraan pidempään kuin aioit. Huomionarvoista että kyseessä on Model 3 Performance eli ainoa Model 3 mihin saa Track moden ja sen tuomat ilot sekä alusta yms ovat hiukan muuteltuja vs muut mallit.
 
Viimeksi muokattu:
Jeps. Reipas 6 kk Tesla Model 3 Perffillä takana... ja tadaa.. sehän lähtee nyt sitten vaihtoon, jahka kun sen ehtii myydä, koska vaikka kuinka ihanaa on tuo kiihtyvyys, omiin ajoihin ei riitä tuo latausinfra ja akkujen koko...

Uudeksi kulkuvälineeksi valikoitui BMW 840d xDrive MHEV MSport -paketilla ja liki kaikilla herkuilla.

En olisi uskonut, että vielä tässä iässä jaksaa innostua autoista, mutta niin sitä vaan hurahti aikuinenkin mies ja istuskeli kotipihassa, pimeässä ja kuunteli musiikkia: Bowers & Wilkinsin poppikset olivat kyllä ihmeen hyvä sijoitus ja kun autossa viettää 40-50 tkm vuodessa, on äänenlaatu noussut aika tärkeäksi yksityiskohdaksi.

Ehkä tärkeinpänä, BMW:n Driving Assistant Professional tuntuu toimivan reippaasti luotettavammin, kuin Model 3:n autopilot. Ja ajovaloautomatiikka - ei voi puhua edes samalla vuosikymmenellä verrattuna Teslaan... puhumattakaan tuulilasinpyyhkimien sadetunnistimesta. Olen vahvasti sitä mieltä, että Teslan itsepäisyys olla maksamatta patenteista ja yrittäen kiertää ne omilla keinoilla, ei ole näin loppukäyttäjän näkökulmasta ihan onnistunut, kun jopa tuulilasinpyyhkijöiden toiminta tuntuu olevan hakusessa.

Ja silloin, kun Tesla-lasit ovat vahvasti silmillä, tällaiset asiat helposti unohtuvat, mutta kun pääsee toisen tuotteen rattiin, jossa nämä perusasiat toimivat oikeasti, alkaa miettimään, että mikäs olikaan se Teslan teknologinen etumatka... Noh, leikki sikseen, hyvä auto se (Tesla) on, jos suostuu kestämään sitä, että asiakkailla tehdään enemmän beta-testausta, kuin muilla merkeillä (poislukien VW ;).

Rahaa meni vähän (paljon) enemmän, kuin mitä olin budjetoinut, mutta kerrankos sitä eletään.

Se ois sitten ajamisen iloa jonkin aikaa :)
 

Liitteet

  • Näyttökuva 2021-12-18 kello 22.44.55.png
    Näyttökuva 2021-12-18 kello 22.44.55.png
    1,8 MB · Luettu: 808
  • bimmer-sivu.jpg
    bimmer-sivu.jpg
    149,7 KB · Luettu: 830
  • inside.jpg
    inside.jpg
    365,6 KB · Luettu: 844
  • Näyttökuva 2021-12-18 kello 22.51.03.png
    Näyttökuva 2021-12-18 kello 22.51.03.png
    325,1 KB · Luettu: 796
Viimeksi muokattu:
Rahaa meni vähän (paljon) enemmän, kuin mitä olin budjetoinut, mutta kerrankos sitä eletään.

Se ois sitten ajamisen iloa jonkin aikaa :)
Oikea asennne. M3 Performance itsellä, varaa ei ns olisi mutta prkl totesin myös että kerran sitä vain eletään ja auto ostoon. Ei sitä eläkkeellä välttämättä enää nauti samalla tavalla kuin junnumpana tukka putkella painaen sen sijaan että säästäisi joka pennin tilille ja haaveilisi että eläkkeellä on sitten kiva olla ja ehtii tekemään. Ei auto omaan makuuni vaikka hyviä pointteja toitkin esiin mutta pääasia että kuski/omistaja itse nauttii ja tykkää, vaikka alhainen BMW mulkku nyt oletkin :D
 
Oikea asennne. M3 Performance itsellä, varaa ei ns olisi mutta prkl totesin myös että kerran sitä vain eletään ja auto ostoon. Ei sitä eläkkeellä välttämättä enää nauti samalla tavalla kuin junnumpana tukka putkella painaen sen sijaan että säästäisi joka pennin tilille ja haaveilisi että eläkkeellä on sitten kiva olla ja ehtii tekemään. Ei auto omaan makuuni vaikka hyviä pointteja toitkin esiin mutta pääasia että kuski/omistaja itse nauttii ja tykkää, vaikka alhainen BMW mulkku nyt oletkin :D
Loistava valinta tuo M3! :

En löytänyt vilkkuja oman lisävarustelistalta, miten sulla? :cool: Eiku hitto! Teslassahan ne toimii!!
 
Loistava valinta tuo M3! :

En löytänyt vilkkuja oman lisävarustelistalta, miten sulla? :cool: Eiku hitto! Teslassahan ne toimii!!
Joo siis tässä on ne vakiona :D. Vastaavasti en sitten taas saanut haluamaani mulkku statusta vaan sain Teslamulkku statuksen :(. Tuota puhdasta mulkkuutta ei saa edes optiona.
 
Aina hieman naurattaa aidon ämmän omistajana tuo "M3" Tesloista puhuttaessa. / OT
Et ole ainoa :D. Oli vähän itsellä ihmettelyä ensimmäisen kerran törmätessä kunnes tajusi. Tuntuu vain tyhmältä kirjoittaa joka kerta Model 3 Performance :D.
 
Tuli ruksittua itellekkin noita lisävarusteita. Harmillisesti perälevyä ei saanut korin värissä, jos sen kesällä käyttäis maalautuksessa.
 

Liitteet

  • photo_2021-12-12_17-57-36.jpg
    photo_2021-12-12_17-57-36.jpg
    189,5 KB · Luettu: 492
  • photo_2021-12-19_00-28-56.jpg
    photo_2021-12-19_00-28-56.jpg
    189,8 KB · Luettu: 496
  • photo_2021-12-19_00-31-32.jpg
    photo_2021-12-19_00-31-32.jpg
    177,2 KB · Luettu: 515
  • Näyttökuva 2021-12-18 kello 22.51.03.png
    Näyttökuva 2021-12-18 kello 22.51.03.png
    42,7 KB · Luettu: 503

Statistiikka

Viestiketjuista
259 425
Viestejä
4 507 343
Jäsenet
74 396
Uusin jäsen
A77A

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom