- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 569
Ihan vapari versio TTE-korisarjallaOnko Ahdettu versio?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ihan vapari versio TTE-korisarjallaOnko Ahdettu versio?
Miksi puskurissa on nippuside, eikö se pysy paikallaan ilman?
Quashqai saattaa olla järkivalinta nykyään. Historiasta voisi päätellä, että pitää arvonsa kohtalaisen hyvin. Testien perusteella olisi vihdoin autonakin asiallinen.Qashqai N-connecta varustelulla, tuli mustana perjantaina.
Itse aloittaisin vanteista ja rengastuksesta.Tekisi mieli vähän ehostaa omaa autoa. Mitähän sitä keksisi?
Ihan täys paska varsinkin 1.2 DIG-T X-Tronic, jonka omistin uutena vajaan pari vuotta. Renaulttejahan nuo.
Jätti tielle mm. kolme kertaa kun moottori "jäätyi". Ennen myyntiä jakoketju alkoi rallattamaan ja autollahan oli ajettu hurjat 15tkm. Kojelauta rämisi uudesta asti ja eivät saaneet sitä kuntoon. Lopulta otin siitä takkiin muutaman tonnin kun en jaksanut mokomaa enää katsella.
Maahantuoja pesi totaalisesti kätensä ja tarjosi maskinsuojia jotka eivät auttaneet ongelmaan. Auto hyytyi silti.
Mitähän sitä keksisi?
Kesäautoksi hankittu Volvo.
Ennakoiva peräänajovaroitin
Nyt on tainnut löytyä papan silmäterä?
edit. Upean näköinen tuollainen vanhempi auto mintissä kunnossa!
On siinä varusteita ainakin pitkä lista, joskin joukossa oli jotain takakontin valaistusta ja ABS jarrujen tapaisia itsestäänselvyyksiä. Mutta eikö Android Auto muka oikeasti ole Nissanissa Suomessa tuettu? Onhan se ollut kumminkin jo iät ja ajat esim Volkkareissa. Ja mikä tuo turvavyöjuttu on? Liittyykö johonkin taksivarusteluun vai miten turvavöistä saisi muka ALVit pois? Muutenkin olen luullut, että kolmet 3-piste vyöt on takana jo pakolliset, mutta ilmeisesti sitten ei?Android Auto® (ei ole saatavilla Suomessa toistaiseksi)
Takapenkillä 3 kpl 3-piste turvavöitä esikiristimillä, Alv-vähennyskelpoinen
Mutta eikö Android Auto muka oikeasti ole Nissanissa Suomessa tuettu? Onhan se ollut kumminkin jo iät ja ajat esim Volkkareissa.
Keulan ja valojuttujen edistymistä.
Maski alkaa valmistua pikkuhiljaa. Tuli hommattua ajovaloiksi Hellan 90mm projektorivalot, joissa halogeenillä lyhyt ja pitkä samassa valossa. Noihin uppoaa myös led-poltin. Ylempään valoon tulee lisäksi pienempi pyöreä vilkku ja DIY-päiväajovalot. Alempaan valoon tulee ainakin 25cm ledbar lisäpitkäksi ja sisänurkaan kääntymisvalo. Parkeille pitäisi vielä keksiä paikka. Ja valoteho tietenkin maksimoidaan laittamalla valojen eteen tummat pleksit.
Pohja valojen kiinnitykselle vääntyi kätevästi 3mm alumiinista.
Pari rendausta.
3D-tulostin oli tähän mennessä paras ostos koskien tätä projektia. Olisi vaan pitänyt hankkia se jo aikaisemmin. Se on isossa osassa valojen toteutuksessa, ja tulevaisuuden varalle on jo nyt useampi käyttökohde, mm. muottien tekemistä hiilikuituosille.
On siinä varusteita ainakin pitkä lista, joskin joukossa oli jotain takakontin valaistusta ja ABS jarrujen tapaisia itsestäänselvyyksiä. Mutta eikö Android Auto muka oikeasti ole Nissanissa Suomessa tuettu? Onhan se ollut kumminkin jo iät ja ajat esim Volkkareissa. Ja mikä tuo turvavyöjuttu on? Liittyykö johonkin taksivarusteluun vai miten turvavöistä saisi muka ALVit pois? Muutenkin olen luullut, että kolmet 3-piste vyöt on takana jo pakolliset, mutta ilmeisesti sitten ei?
Tällaista on tullut itsekin katseltua, minkäslaisilla varusteilla tuli? En ole koskaan Kian ratissa istunut enkä ole vielä koeajolle päässyt, niin kiinnostaa minkälainen rengas-/tiemelu tuossa on? Nykyinen Mk2.5 Focus on melko äänekäs maantienopeuksissa, kun vertaa saman ikäiseen Mondeoon.Tällänen tuli perjantaina haettua, kyllä on iso ero ajomukavuuteen kun tottunut ajelemaan vuosituhannen vaihteen autoilla viimeset 10 vuotta
Tällaista on tullut itsekin katseltua, minkäslaisilla varusteilla tuli? En ole koskaan Kian ratissa istunut enkä ole vielä koeajolle päässyt, niin kiinnostaa minkälainen rengas-/tiemelu tuossa on? Nykyinen Mk2.5 Focus on melko äänekäs maantienopeuksissa, kun vertaa saman ikäiseen Mondeoon.
On se harmillista että ei saa laittaa Xenon valoja jos ei ole ollut aluperin autossa.
Kyllä vain. Tulostin on ehdottomasti ollut paras hankinta pitkään aikaan.Kätevää tuo 3d-softan käyttäminen ajatusten visualisoinnissa. Ja 3d-tulostimet samoin.
Mitä merkintöjä mahdat tässä tarkoittaa?Kesäauto ei xenoneja kaipaa ja asiaankuuluvilla merkinnöillä ledit saa lailliseksi
Ajovaloja koskien: ledeillehän ei käsittääkseni ole vielä omaa E-hyväksyntämerkintää. Ainakin Hellan E-hyväksytyissä Bi-led valoissa lukee vain referenssiluku, hyväksyntänumero ja Bi-Led + E4 ja HCR, vaikka tuo H tarkoittaa halogeenipolttimoa. Omissa vastaavissa halogeenivaloissa tosin lukee hevosen kokoisilla kirjaimilla Bi-Halogen, enkä minä niihin laittomasti led-polttimoita tietenkään laittaisi. Paitsi ehkä show-käyttöön suljetulle radalle tilapäisesti.Mitä merkintöjä mahdat tässä tarkoittaa?
Xenonitkaan ei kyllä aina tarvitse automaattista korkeudensäätöä ja pesureita, sen takia heikompia 25w xenoneita tuli joillekin merkeille kun lähivalojen valoteho jää niillä alle 2000lm? rajan per umpio.Ajovaloja koskien: ledeillehän ei käsittääkseni ole vielä omaa E-hyväksyntämerkintää. Ainakin Hellan E-hyväksytyissä Bi-led valoissa lukee vain referenssiluku, hyväksyntänumero ja Bi-Led + E4 ja HCR, vaikka tuo H tarkoittaa halogeenipolttimoa. Omissa vastaavissa halogeenivaloissa tosin lukee hevosen kokoisilla kirjaimilla Bi-Halogen, enkä minä niihin laittomasti led-polttimoita tietenkään laittaisi. Paitsi ehkä show-käyttöön suljetulle radalle tilapäisesti.
Led-päiväajovaloissa täytyy olla vaan E-hyväksyntä ja omat merkinnät sille, saako niitä käyttää ilman ajovaloja tai samaan aikaan ajovalojen kanssa.
Saa valaista tietämätöntä, jos jokin on väärin. Pointti aikaisemmassa oli lähinnä se, että E-hyväksyttyjä ajovaloja on markkinoilla, eikä ne tarvitse valopesureita tai automaattista korkeudensäätöä kuten xenonit.
Xenonitkaan ei kyllä aina tarvitse automaattista korkeudensäätöä ja pesureita, sen takia heikompia 25w xenoneita tuli joillekin merkeille kun lähivalojen valoteho jää niillä alle 2000lm? rajan per umpio.
Niin juu jos koko umpion vaihtaa, noita LED-umpioitahan alkaa olla markkinoilla pilvin pimein. Saksassa tuli muuten Philipsiltä markkinoille ensimmäiset hyväksytyt H4-LED-korvauspolttimot, virallisesti muissa maissa ei ilmeisesti saa vielä käyttää laillisesti. Hyväksytyt H7:t Philipsiltä ja Osramilta on jo löytynytkin. Hyväksyntä koskee tiettyjä automalleja, useimmissa projektoriumpiot, mutta myös heijastinumpiollisia löytyy listalta.Ajovaloja koskien: ledeillehän ei käsittääkseni ole vielä omaa E-hyväksyntämerkintää. Ainakin Hellan E-hyväksytyissä Bi-led valoissa lukee vain referenssiluku, hyväksyntänumero ja Bi-Led + E4 ja HCR, vaikka tuo H tarkoittaa halogeenipolttimoa. Omissa vastaavissa halogeenivaloissa tosin lukee hevosen kokoisilla kirjaimilla Bi-Halogen, enkä minä niihin laittomasti led-polttimoita tietenkään laittaisi. Paitsi ehkä show-käyttöön suljetulle radalle tilapäisesti.
Led-päiväajovaloissa täytyy olla vaan E-hyväksyntä ja omat merkinnät sille, saako niitä käyttää ilman ajovaloja tai samaan aikaan ajovalojen kanssa.
Saa valaista tietämätöntä, jos jokin on väärin. Pointti aikaisemmassa oli lähinnä se, että E-hyväksyttyjä ajovaloja on markkinoilla, eikä ne tarvitse valopesureita tai automaattista korkeudensäätöä kuten xenonit.
Postasin tänne Audi A4 quattron minkä hankin tossa kesällä. Nyt kun on päässyt kokeilee nelivetoa niin täytyy sanoa että eihän tässä enää ole siirtymistä etuvetoon. Oonha mä ollu nelivedon kyydissä ja kuullut että on hyvä mutta nyt kun päässyt ajamaan kunnon loskassa/lumessa uusilla kitkoilla niin ero on kyllä paljon isompi ku mitä osas kuvitella.
Liikkeellelähdöt ja miten auto korjaa ittensä jos lähtee luisumaan on kyllä melko orgastisia kokemuksia verrattuna etuveto hatchback Golffiin jolla ajoin viime talven.
Mun mielestä nelikko kyllä vaatii huomattavasti enemmän käskyttämistä luisussa kuin vajaavetoinen
Kunhan muistat ettei se pysähdy sen paremmin.
Juu ihan absurdi vetopito vaikka oli hyvillä renkailla oleva lukollinen etuveto aiempana autona. Plus jos auton lyö miedommalle ajonvakautukselle ja takapainoisemman nelikon päälle niin ihan naurettavista kulmista saa oiottua. Olin jo unohtanut miten hauskaa ja mukavaa nelikolla on ajaa. Ei paljoa risteyksissä tarvitse miettiä jääkö jumiin sudittelemaan.Postasin tänne Audi A4 quattron minkä hankin tossa kesällä. Nyt kun on päässyt kokeilee nelivetoa niin täytyy sanoa että eihän tässä enää ole siirtymistä etuvetoon. Oonha mä ollu nelivedon kyydissä ja kuullut että on hyvä mutta nyt kun päässyt ajamaan kunnon loskassa/lumessa uusilla kitkoilla niin ero on kyllä paljon isompi ku mitä osas kuvitella.
Liikkeellelähdöt ja miten auto korjaa ittensä jos lähtee luisumaan on kyllä melko orgastisia kokemuksia verrattuna etuveto hatchback Golffiin jolla ajoin viime talven.
Tuokin riippuu kulmasta, auton nelikon toiminnasta yms . Onhan sähkönelikko ihan eri oikoa kuin Subarun WRX STi (vaikka moni olikin Sohlberg editioneita joissa säädettävä keskilukko).Sen opin työharjoittelussa vuonna 1996, että kun kaasu pohjassa korjaa nelivetoauton luistoa, niin se vaatii paljon tilaa. Mitsu Pajero V6 oli autona. Mihinkään ei osuttu
Viittaat sähkönelikolla profiilikuvassa näkyvään Teslaan? Millainen tuollainen on "viedä" liukkaalla jos vertaa vaikka tuollaiseen subaruun tai vaikka BMW:n nelikoihin? Teslat alkanut kovasti kiinnostella niin tämmöinen aspekti olisi myös kiva tietää etukäteen.Tuokin riippuu kulmasta, auton nelikon toiminnasta yms . Onhan sähkönelikko ihan eri oikoa kuin Subarun WRX STi (vaikka moni olikin Sohlberg editioneita joissa säädettävä keskilukko).
Normi modessa painon hallinta pirun tärkeää jotta saa perän irti vs puskeminen. Paino keulalle ja perä kyllä seuraa kunhan runttaa kaasua kun olet saanut keulan asettumaan. Moottorijarru on tuossa aivan mahtava koska tekee juuri sopivasti jarrutusta että paino siirtyy ja saat pidettyä auton mukavasti miten haluat yhdellä polkimella. Antaa kulkea pienessä kulmassa ihan jo kaikki järjestelmät päällä eikä ujostele pieniä auton liikkeitä suuntaan ja toiseen mutkissa tai kiihdyttäessä. Track modessa kaikki etuvedosta takavetoon ja -15 ja +15 välinen säätö ajonvakautukseen. Suoraan mennessä on pidosta riippuvainen 50:50 jako mutta kun mennään yhtään kulmassa niin nappaa tuon halutun jaon ja pitää sen oli se sitten täysin takaveto, etuveto tai jotain siltä väliltä (itsellä pääasiassa 35:65 jaolla). Pirun hauska, kaasun välitön vaste tekee ihmeitä ja menee hallitusti aivan naurettavissa kulmissa ja uskaltaa jopa napata vastaheittoihin ilman turhaa pelkoa. Tuo sähköisyys, sen tarjoamat optiot luistonestoon, ajonvakautukseen, kaasun vasteeseen tekevät tuosta tietyissä asioissa aivan lapsellisen helppoa. Fysiikan lait toki pätevät mutta simppeli paina kaasua kerran reilusti, valitse kulma, vapauta kaasua ja pidä kulma kaasua säädellen kunnes haluat oikaista. Tuo välitön vääntö pistää perän sivulle aivan samantien ja kulman hallinta on tarkkaa ja helppoa. Kertaakaan ei ole pelottanut että osuisi johonkin tutulla suljetulla alueella missä saa käydä rauhassa leikkimässä ja ainoa mitä on pahimmillaan ollut että auton paino huutelee itsestään ja tuloksena että liuku jatkuukin suoraan pidempään kuin aioit. Huomionarvoista että kyseessä on Model 3 Performance eli ainoa Model 3 mihin saa Track moden ja sen tuomat ilot sekä alusta yms ovat hiukan muuteltuja vs muut mallit.Viittaat sähkönelikolla profiilikuvassa näkyvään Teslaan? Millainen tuollainen on "viedä" liukkaalla jos vertaa vaikka tuollaiseen subaruun tai vaikka BMW:n nelikoihin? Teslat alkanut kovasti kiinnostella niin tämmöinen aspekti olisi myös kiva tietää etukäteen.
Oikea asennne. M3 Performance itsellä, varaa ei ns olisi mutta prkl totesin myös että kerran sitä vain eletään ja auto ostoon. Ei sitä eläkkeellä välttämättä enää nauti samalla tavalla kuin junnumpana tukka putkella painaen sen sijaan että säästäisi joka pennin tilille ja haaveilisi että eläkkeellä on sitten kiva olla ja ehtii tekemään. Ei auto omaan makuuni vaikka hyviä pointteja toitkin esiin mutta pääasia että kuski/omistaja itse nauttii ja tykkää, vaikka alhainen BMW mulkku nyt oletkinRahaa meni vähän (paljon) enemmän, kuin mitä olin budjetoinut, mutta kerrankos sitä eletään.
Se ois sitten ajamisen iloa jonkin aikaa
Loistava valinta tuo M3! :Oikea asennne. M3 Performance itsellä, varaa ei ns olisi mutta prkl totesin myös että kerran sitä vain eletään ja auto ostoon. Ei sitä eläkkeellä välttämättä enää nauti samalla tavalla kuin junnumpana tukka putkella painaen sen sijaan että säästäisi joka pennin tilille ja haaveilisi että eläkkeellä on sitten kiva olla ja ehtii tekemään. Ei auto omaan makuuni vaikka hyviä pointteja toitkin esiin mutta pääasia että kuski/omistaja itse nauttii ja tykkää, vaikka alhainen BMW mulkku nyt oletkin
Joo siis tässä on ne vakiona . Vastaavasti en sitten taas saanut haluamaani mulkku statusta vaan sain Teslamulkku statuksen . Tuota puhdasta mulkkuutta ei saa edes optiona.Loistava valinta tuo M3! :
En löytänyt vilkkuja oman lisävarustelistalta, miten sulla? Eiku hitto! Teslassahan ne toimii!!
Et ole ainoa . Oli vähän itsellä ihmettelyä ensimmäisen kerran törmätessä kunnes tajusi. Tuntuu vain tyhmältä kirjoittaa joka kerta Model 3 Performance .Aina hieman naurattaa aidon ämmän omistajana tuo "M3" Tesloista puhuttaessa. / OT