Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Vaikuttaa hyvältä reseptiltä pilata Stuttgartissa hierotut ajo-ominaisuudet oikein kunnolla
Itsellä myös SLK alla (2009 350) ja täytyy ainakin tuon tehtaan sport alustan osalta todeta, ettei hierominen ole mennyt ihan nappiin. Ryskyttää töyssyihin ikävästi, muttei silti tarjoa kunnon tarkkuutta. En ole uudella vastaavalla ajellut, joten sillä varauksella tietysti. Orkkis comfort versio on mielestäni onnistuneempi kompromissi.

Omaan kärryyn on tulossa tuon tehdas sport sarjan korkeutta vastaava bilstenin setti, joten saa nähdä paraneeko ominaisuudet.

Ja siis tältähän tuo näyttää.

Untitled.png
 
Viimeksi muokattu:
Pari kuukautta nyt vag ihmeitä takana, kerennyt yksi vikakin olemaan. Polttoaineputki puhkesi takarenkaan etupuolelta, suht tyyris oli tuo 2 letkun satsi, tunnin otti töitä. Tiputti bensat maahan.

No nyt taas pelittää.
 

Liitteet

  • IMG_20210626_212825__01__01.jpg
    IMG_20210626_212825__01__01.jpg
    5,7 MB · Luettu: 366
  • IMG_20210626_212911__01.jpg
    IMG_20210626_212911__01.jpg
    2,8 MB · Luettu: 368
Pari kuukautta nyt vag ihmeitä takana, kerennyt yksi vikakin olemaan. Polttoaineputki puhkesi takarenkaan etupuolelta, suht tyyris oli tuo 2 letkun satsi, tunnin otti töitä. Tiputti bensat maahan.

No nyt taas pelittää.

Joku passatti tämä on, mutta mikä tarkalleen ottaen?
Ja mikäs tuon letkun päälle oli käynyt, tuskin ihan itsestään menee?
 
Joku passatti tämä on, mutta mikä tarkalleen ottaen?
Ja mikäs tuon letkun päälle oli käynyt, tuskin ihan itsestään menee?

Passat gte -16. Letku oli suoraan ruostunut, eli kerännyt pohjamuovin päälle vettä lunta kuraa joka ruostuttanut linjan puhki.
 
Passat gte -16. Letku oli suoraan ruostunut, eli kerännyt pohjamuovin päälle vettä lunta kuraa joka ruostuttanut linjan puhki.

Hieman huolestuttavaa tuon ikäisessä vehkeessä, mutta koska kyseessä on Volkkari, niin mikään ei ihmetytä.
Varmastin hieno peli ajella uutena.
 
Tyylikäs on Passatti niin sisältä kuin ulkoa. Miellyttää silmää :thumbsup:

Mutta mielestäni menee kyllä jo suunnitteluvirheen piikkiin, jos 5 vuodessa ruostuu putket puhki :confused:
 
Tyylikäs on Passatti niin sisältä kuin ulkoa. Miellyttää silmää :thumbsup:

Mutta mielestäni menee kyllä jo suunnitteluvirheen piikkiin, jos 5 vuodessa ruostuu putket puhki :confused:

Hyvä peli muutoin ja pohjaki nätissä kunnossa paitsi tuo putki jostakin syystä puhki palanu, huono erä tai väärä materiaali?

Uusi putki vaikutti kyllä tukevamman oloselta kuin vanha.
 
Hyvä peli muutoin ja pohjaki nätissä kunnossa paitsi tuo putki jostakin syystä puhki palanu, huono erä tai väärä materiaali?

Uusi putki vaikutti kyllä tukevamman oloselta kuin vanha.

Menikö tämä kokonaan omasta pussista?
 
Juhannuksena pientä puunausta Craisu wanhuksen sisustaan ja vinyylikattoon.

Kummasti heräsi alkuperäinen, 55 vuotta wanha sisusta ja katto taas eloon. Kelepaa taas cruisailla.. :cool:

IMG_20210626_154033.jpg


IMG_20210626_154058.jpg


IMG_20210626_153745.jpg


Vielä pitäs ulkopinta putsailla ja vahata, ja kromitki pitäs kiillotella. Sittepä se menis taas ens kesään. Alko vaan vettä tihuuttelee ni jää tältä päivältä tekemättä.

IMG_20210626_160203_edit.jpg
 
Tällainen tuli juhannusreissun kylkiäisenä haettua Hampurista.
Eli BMW X3 G01 M40i, vuosimallia 2019. Yksi omistaja. Mittarissa nyt ~35 000km.
Ostettu Bemarin omasta liikkeestä. Tehdastakuuta marraskuun x päivään asti. Siitä sitten vielä 2v Europlus takuuta.

1.jpg


2.jpg


8.jpg


Ja varustelista, pitkä sellainen, spoilerin sisään;
No vähän vituiksi tämä paste ny meni, mut olkoot...

Editions And Packages
S710M Leather Steering Wheel
S715M Aerodynamics Package
S7R7Innovation Package
S7USBMW Service Inclusive
Comfort And Interior Equipment
S402Panorama Glass Roof
S413Luggage Compartment Net
S417Roller Sun Visor, Rear Door
S423Floor Mats Velours
S428Warning Triangle And First Aid Kit
S430Interior/Outside Mirror With Auto Dip
S431Interior Mirror With Automatic-Dip
S441Smoker Package
S459Seat Adjustment, Electric, With Memory
S461Electric Seat Backrest Adjustment, Rear
S481Sports Seat
S488Lumbar Support, Driver And Passenger
S493Storage Compartment Package
S4AWInstrument Panel Sensatec
S4HASeat Heating, Front And Rear
S4MLInterior Strips, Piano Lacquer, Black
S4NEBlow-By Heater
S4NMAmbient Air Paket
S4U0Electroplat.Cover/Clip F.Operat.Elements
S4URAmbient Interior Light
S4UYSki And Snowboard Bag
Multimedia
S601TV Function
S609Navigation System Professional
S610Head-Up Display
S650CD Drive
S654DAB Tuner
S688Harman/Kardon Surround Sound System
S6ACIntelligent Emergency Call
S6AETeleservices
S6AKConnected Drive Services
S6AMReal-Time Traffic Information
S6ANConcierge Services
S6APRemote Services
S6CPPreparation Apple CarPlay
S6FVOnline Entertainment
S6NWTelephony With Wireless Charging
S6U8BMW Gesture Control
S6WBMultifunctional Instrument Display
S6WDWLAN Hotspot
Driver Assistance And Lightning
S534Automatic Air Conditioning
S536Auxiliary Heating
S548Kilometre Speedo
S552Adaptive LED Headlight
S5A1LED Fog Lights
S5ACHigh-Beam Assistant
S5ALActive Protection
S5ATDriving Assistant Plus
S5DAPassenger Airbag Deactivation
S5DNParking Assistance System Plus
Wheels And Drive
S22Z21" Light-Al.Wh.Dbl.Sp. 718M Em.Mix Tyre
S230Extra Package, EU-Speciifc
S248Steering Wheel Heater
S258Tyres With Runflat Properties
S2NHM Sport Brake
S2PALocking Wheel Bolt
S2T4M Sport Differential
S2TBSport Automatic Gearbox
S2VBTyre Pressure Display
S2VFAdaptive M Chassis
S2VGPerformance Control
S2VLVariable Sport Steering
Environment And Safety
S302Alarm System
S322Comfort Access
S3ACTrailer Coupling
S3DSBMW Display Key
S3KAAcoustic Comfort Glazing
S3MCIndiv.Roofrailing,Mirror-Fin.Shadow Line
S801National Version Germany
S851Language Version German
S879On-Board Literature, German
S8KAOil Service Interval 24 Mths / 30,000 Km
S8R9Refrigerant R1234yf
S8TFActive Pedestrian Protection
Individual Equipment
S760High Gloss Shadow Line
S775Headlining Anthracite
Other Equipment
S1CASelection Of COP-Relevant Vehicles
S1CBCO2 Equipment
S1DEExhaust Emission Standards EU6 RDE
S925Dummy-SALAPA
S9AAOuter Skin Protection
S9BMNavigation Package Connected Drive
S9D5Entertainment Package
S9D7Winter Joy Package
SA105105 Ah AGM Battery
 
Kyllästyin Seat Atecan sisustan särinöihin, joten pari viikkoa sitten tuli vaihdettua etuvetoseen 2019 Volvo S60 T5 R-Designiin. Varusteina itselle tärkeimpinä oli Harman Kardonin hifit, mustat ikkunalistat ja värinä joku muu kuin valkoinen:smile:.

IMG_20210626_165555-picsay.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Juuri 15min sitten ajoin saman värisen puunatun S60:n perässä. Oli kyllä yllättävänkin hyvän näköinen. Oliskohan ollu jotain värillistä sisustaakin ellen väärin katsonut.
 
S60 on kyllä tosi hyvältä näyttävä sedan. Se ei tunnu ylipitkältä venytetyltä pitkulalta, kuten S90. Samaa on myös V-malleissa, ne pidemmät on muodottomia puikuloita, kun nuo pienemmät taas näyttää todella tasapainoisilta ja hyviltä. R-volle vielä näyttää just sen verran hitusen paremmalta, että aijaijai.
 
Ei tuo nykybemarin muotoilu toimi itselle yhtään, Volvo on paljon hienompi. Ja jenkeissä aina jaksaa ihmetyttää, miten tekivät upeita autoja ja sitten tuli 90-luku ja sinne se upeus jäi. Ei tule montaa hienoa jenkkiä mieleen enää 90-luvulta, toki siellä muutama joukossa on.
 
Pienimunaisena vantaalaisisänä tuli hommattua tällainen X6 30d keväällä. Tuontiauto ja varusteina lähes kaikki, mitä tuohon on saanut. Kävin koeajamassa myös 40d ja M50d, mutta tuo riittää vallan mainiosti. Omiin mieltymyksiin sopivaa täyssähköä odotellessa...

x6n.jpg
 
Päivitellään tänne kun tuo Muron autot threadi on näköjään täysin delannut :p

Alkuperäis kuosissa, reilu vuosi sitten hommattu 2013 faceliftin R8 5.2 V10

_full.jpg


Alusta, vanteet, putkisto, lastu ja muutama pikkuosa myöhemmin

_medium.jpg


Ja nyt sai ennen talliin laittoa spoilerin ja satin black teippauksen. Talven aikana vielä tarkoitus laittaa etulippa ja mahdollisesti helmat.

_medium.jpg


_medium.jpg


Huomattavasti paremman näköinen livenä, tuo näyttää aina niin pliisulta kuvissa... :)

Onko tämä nimimerkki vaihtunut vai poistunut keskuudestamme?

Tämä auto on myynnissä ja se kiinnostaa minua. Miten tavoitan ex-jyrban?

c0b7b0ddbb1a9bf4-large.jpg


 
Kyllästyin Seat Atecan sisustan särinöihin, joten pari viikkoa sitten tuli vaihdettua etuvetoseen 2019 Volvo S60 T5 R-Designiin. Varusteina itselle tärkeimpinä oli Harman Kardonin hifit, mustat ikkunalistat ja värinä joku muu kuin valkoinen:smile:.

Jo toinen bongaus lyhyen ajan sisään tästä ketjusta, mutta näin juuri tällaisen tänään päivällä läntisellä Vantaalla parkissa. Olikohan sama auto? :shy: Hieno valinta joka tapauksessa!
 
Jo toinen bongaus lyhyen ajan sisään tästä ketjusta, mutta näin juuri tällaisen tänään päivällä läntisellä Vantaalla parkissa. Olikohan sama auto? :shy: Hieno valinta joka tapauksessa!
Saattaa hyvinkin olla :smile:

edit. Tosin toinenkin samanlainen pyörii samoilla kulmilla.
 
Juhannuksena pientä puunausta Craisu wanhuksen sisustaan ja vinyylikattoon.

Kummasti heräsi alkuperäinen, 55 vuotta wanha sisusta ja katto taas eloon. Kelepaa taas cruisailla.. :cool:

IMG_20210626_154033.jpg


IMG_20210626_154058.jpg


IMG_20210626_153745.jpg


Vielä pitäs ulkopinta putsailla ja vahata, ja kromitki pitäs kiillotella. Sittepä se menis taas ens kesään. Alko vaan vettä tihuuttelee ni jää tältä päivältä tekemättä.

IMG_20210626_160203_edit.jpg
Hienolta näyttää, mutta ei varmasti ole 55v vanha sisusta, taikka katto... :) paitsi fiilikseltään ;)
 
Hienolta näyttää, mutta ei varmasti ole 55v vanha sisusta, taikka katto... :) paitsi fiilikseltään ;)
Kyllä se sisusta on alkuperäinen, kattoa myöten, kuten sen maalit ja kromitkin. Auto on entisöimätön, alkuperäiskuntoinen. Me ostettiin Craisu vuonna 2017 sen toiselta omistajalta. Se oli ostanu sen LA:sta 2001 ja ajellu sillä siellä 5v ajan ja tuonu sen suomeen 2006 muuttoautona kesäautokseen. Auto ollu kuuleman mukaan tallissa suojassa aina kun sillä ei ole ajeltu ja sepä se selittäis tuota kuntoa, ei ole LA:n aurinko turhaa sitä paahtanut.
Todella vanhojen vinyylihoitoainepurkkien tarroista päätellen vinyylipintoja on käsitelty ahkerasti, joka vois osaltaan selittää myös niiden kuntoa, eivät ole päässeet kuivamaan ja halkeilemaan.

Sen mitä verhoiluja ym paikkoja oon vuosien varrella käyttänyt auki, niin kaikki on ollut kyllä niin alkuperäisen näköistä ku voi vaan olla, tehtaan tarkistusleimat on joka paikassa himmeänä edelleen näkyvissä. Mut toki kun kristallipalloa ei ole, niin eipä sitä täysin varma voi olla jos jotain on fixattu vuosien varrella. Itse olen fixaillu paikkoja sitä mukaan kun tarvetta siihen on ollut (jarruja, lämppäriä, sähköjä jne), auto ollut kuitenki aina kesäisin ajossa. Eikä tämä täydellinen ole sisältä, eikä päältäkään.. Eikä tarviikkaan olla. Oon just tyytyväinen siihen tommosena jossa kuitenni ajan hammas näkyy, kun sitä livenä tarkemmin syynää. Se on omine pikkuvikoineen semmonen yhdenlainen aikakone meille.. :cool:
 
@HendriXXX Varmaan tuo hiilikuitutekstiililtä näyttävä penkkien keskiosa hämää tässä eniten! En minäkään tuon näköistä kangasta ole vanhoissa jenkeissä nähnyt (alkuperäisenä). Todella hieno auto kyllä:thumbsup:

Oma jenkki on vasta tasan 50v vanha, eikä silti voida puhua saman tason laitteesta ollenkaan..
 
Pakoputkien ulostulojen perusteella Audissa on vähintään V12 pitkittäin. Poikittain asennettuun V6:een ratkaisu olisi mauton. Tai sitten auto on ollut amiksen autopuolen opiskjelijoiden käsittelyssä.
 
Pakoputkien ulostulojen perusteella Audissa on vähintään V12 pitkittäin. Poikittain asennettuun V6:een ratkaisu olisi mauton. Tai sitten auto on ollut amiksen autopuolen opiskjelijoiden käsittelyssä.
Aha. S3:ssa on ollut neljä putkea (tai putken päätä) vakiona jo vuodesta 2013. Yksi per sylinteri.
 
Aha. S3:ssa on ollut neljä putkea (tai putken päätä) vakiona jo vuodesta 2013. Yksi per sylinteri.
Pitäisikö ratkaisun vedota aikuisiin, jos se on ollut käytössä jo vuodesta 2013? Uskallan väittää, että amppari mehujäätä on ollut huomattavasti kauemmin, eikä siitä ole vieläkään tullut aikuisten suosikki.
 
Pitäisikö ratkaisun vedota aikuisiin, jos se on ollut käytössä jo vuodesta 2013? Uskallan väittää, että amppari mehujäätä on ollut huomattavasti kauemmin, eikä siitä ole vieläkään tullut aikuisten suosikki.
Porsche 911 vetoaa ainakin aikuisiin eikä siinäkään ole "kuin" kuutoskone. Ja osassa malleja 4 putken päätä.
 
Pitäisikö ratkaisun vedota aikuisiin, jos se on ollut käytössä jo vuodesta 2013? Uskallan väittää, että amppari mehujäätä on ollut huomattavasti kauemmin, eikä siitä ole vieläkään tullut aikuisten suosikki.
F1 autossa on alle 2 litranen kone, se ei varmaan sun kriteereillä ansaitse pakoputkea ollenkaan eikä kutsumista urheiluautoksi.
 
Eihän siitä mihinkään pääse, että etumoottorisessa nelisylinterisessä jo tuplaputketkin on materiaalin tuhlausta ja aivan turhaa painoa. 911 Porsche on ihan eri tapaus, takamoottorisena niihin on pakko rakentaa monimutkainen "käärmeenpesä", että äänet saadaan kuriin ilman tehohukkaa.

Tämä kommentti koskee siis vain pakoputkistoiden suunnittelua versus ulkonäkö. En missään nimessä moiti S3 Audia kehonliikuttimena, vaikka ei ihan omien mieltymysten mukainen olekaan. S5 3.0 TFSI sen sijaan :hungry:

Hups, nyt taitaa mennä liiaksi ohi aiheen, jätän tän tähän.
 
Viimeksi muokattu:
Menee ihan Audin yleisen mallistokoodin mukaan.
S-malleissa 4 pakoputkea
RS-malleissa kaksi ovaaliputkea
 
Eikä Audi ole ainoa, joka moiseen syyllistyy. Yleensähän noissa se toinen puoli on täysin feikkiä. Hauska aina nähdä näitä autoja liikenteessä joissa joku 4 putkenpäätä ja vain 1 niistä on paskainen eli oikeasti käytössä oleva.
 
Eikä Audi ole ainoa, joka moiseen syyllistyy. Yleensähän noissa se toinen puoli on täysin feikkiä. Hauska aina nähdä näitä autoja liikenteessä joissa joku 4 putkenpäätä ja vain 1 niistä on paskainen eli oikeasti käytössä oleva.

Uusissa audeissa ei taida feikkiputkia olla kuin S4 ja S5 mitkä dieseleitä.
 
2021-06-21.jpg
Laitetaan nyt omakin (valkoinen :btooth:), kun on edellisestä vaihtunut. Löytyy H/K:n audio ja muutama muu valinta R-Designin lisäksi.
Komia Volvo! Hifit on siitä huono, että vaikea jatkossa ruksia huonompia. T. B/W nykyisessä ja B/W uudessa tilauksessa..
 
Komia Volvo! Hifit on siitä huono, että vaikea jatkossa ruksia huonompia. T. B/W nykyisessä ja B/W uudessa tilauksessa..

Näin on, ei perusaudiolla pärjäisi :) B&W olisi kieltämättä vieläkin parempi, mutta on hintakin kohdallaan kun sen ruksaa uuteen, luokkaa kolme tonnia lisää tuohon Harmaniin verrattuna. Mikäs malli on uudeksi tulossa?
 
Näin on, ei perusaudiolla pärjäisi :) B&W olisi kieltämättä vieläkin parempi, mutta on hintakin kohdallaan kun sen ruksaa uuteen, luokkaa kolme tonnia lisää tuohon Harmaniin verrattuna. Mikäs malli on uudeksi tulossa?

V60 T8 ihan ok varustelulla.
 
Tuli alkuvuodesta hankittua kuvan mukainen Volvo XC90 T8. Kriteereinä auton valinnalle oli kolme riittävän tilavaa penkkiriviä, ladattava hybridi tai täyssähkö sekä riittävä laatuvaikutelma. Bemarilta X5/X7-mallia ei saa hybridinä kolmella penkkirivillä, sama ongelma Mersulla ja Audilla. Lexus RX L vaikutti jo suorituskyvyltään liian aneemiselta eikä se taida olla edes ladattava ja Tesla Model X ei täytä laatuvaatimuksiani. Kuten ei myöskään Land Rover. Porsche Cayenne ei taas ole saatavana kolmella penkkirivillä. Niinpä päädyin Volvoon. Kiinnostuksestani autoja kohtaan kertonee se etten vaivautunut edes koeajamaan yhtäkään vaihtoehtoa. Kysyin kahdesta liikkeestä tarjouksen ja tilasin halvemman hinnan perusteella. Varusteita tuli ruksittua kaikki paitsi lämmitettävä tuulilasi (en pidä langoista näkökentässä) ja nupukkikatto (kattoikkuna peittää valtaosan katosta) jolloin hinnaksikin saatiin kuusinumeroinen luku. Renkaat otin pienimmät mahdolliset (20") ajomukavuuden maksimoimiseksi. Koska sain rahoitustarjouksen reilun kahden prosentin todellisella vuosikorolla päädyin 10 000 euron käsirahaan ja ~2 000 euron kuukausilyhennykseen neljän vuoden maksuajalla.

Äänentoisto on ihan siedettävä autoksi ja penkin hieronta sekä ilmastointi ovat toimivia ominaisuuksia. Ilmajousitus nielee teiden epätasaisuudet melko hyvin ja rekoista pääsee ohi Polestar-ajomoodissa. Lyhyesti sanottuna autolla ajaminen on yhtä mukavaa kuin ..bambutikkujen sormen kynsien alle työntäminen. Yhtä kärsimystä. En vain voi ymmärtää miten joku voi nauttia peltilaatikossa istumisesta. Toki auto on vähemmän huono kuin valtaosa tiellä liikkuvista menopeleistä joten voin lohduttautua ajatuksella että voisin kärsiä vieläkin enemmän ajaessani jollain halpisautolla. Uskon vakaasti että XC90 on vähiten huono auto tilanteeseeni.

Ennen kuin joku ihmettelee kuinka ostin kalliin ja huonon auton niin todettakoon että kalleus on suhteellista. Auto maksoi minulle suhteessa saman verran kuin keskiverto kotitalouden ostama 5 000 euron auto.

IMG_1243.jpegIMG_1245.jpegUntitled.jpg
 
Tuli alkuvuodesta hankittua kuvan mukainen Volvo XC90 T8. Kriteereinä auton valinnalle oli kolme riittävän tilavaa penkkiriviä, ladattava hybridi tai täyssähkö sekä riittävä laatuvaikutelma. Bemarilta X5/X7-mallia ei saa hybridinä kolmella penkkirivillä, sama ongelma Mersulla ja Audilla. Lexus RX L vaikutti jo suorituskyvyltään liian aneemiselta eikä se taida olla edes ladattava ja Tesla Model X ei täytä laatuvaatimuksiani. Kuten ei myöskään Land Rover. Porsche Cayenne ei taas ole saatavana kolmella penkkirivillä. Niinpä päädyin Volvoon. Kiinnostuksestani autoja kohtaan kertonee se etten vaivautunut edes koeajamaan yhtäkään vaihtoehtoa. Kysyin kahdesta liikkeestä tarjouksen ja tilasin halvemman hinnan perusteella. Varusteita tuli ruksittua kaikki paitsi lämmitettävä tuulilasi (en pidä langoista näkökentässä) ja nupukkikatto (kattoikkuna peittää valtaosan katosta) jolloin hinnaksikin saatiin kuusinumeroinen luku. Renkaat otin pienimmät mahdolliset (20") ajomukavuuden maksimoimiseksi. Koska sain rahoitustarjouksen reilun kahden prosentin todellisella vuosikorolla päädyin 10 000 euron käsirahaan ja ~2 000 euron kuukausilyhennykseen neljän vuoden maksuajalla.

Äänentoisto on ihan siedettävä autoksi ja penkin hieronta sekä ilmastointi ovat toimivia ominaisuuksia. Ilmajousitus nielee teiden epätasaisuudet melko hyvin ja rekoista pääsee ohi Polestar-ajomoodissa. Lyhyesti sanottuna autolla ajaminen on yhtä mukavaa kuin ..bambutikkujen sormen kynsien alle työntäminen. Yhtä kärsimystä. En vain voi ymmärtää miten joku voi nauttia peltilaatikossa istumisesta. Toki auto on vähemmän huono kuin valtaosa tiellä liikkuvista menopeleistä joten voin lohduttautua ajatuksella että voisin kärsiä vieläkin enemmän ajaessani jollain halpisautolla. Uskon vakaasti että XC90 on vähiten huono auto tilanteeseeni.

Ennen kuin joku ihmettelee kuinka ostin kalliin ja huonon auton niin todettakoon että kalleus on suhteellista. Auto maksoi minulle suhteessa saman verran kuin keskiverto kotitalouden ostama 5 000 euron auto.

IMG_1243.jpegIMG_1245.jpegUntitled.jpg

:)Ihan mielenkiiintoinen ostokertomus Miksi piti olla 3 penkkiriviä? Varmaan jos laittaa 100 000+€ kiinni autoon, ei kovin vikaan voi mennä. Volvo toki ei olisi oma ensimmäinen vaihtoehto tuohon hintaan.
 
Tuli alkuvuodesta hankittua kuvan mukainen Volvo XC90 T8. Kriteereinä auton valinnalle oli kolme riittävän tilavaa penkkiriviä, ladattava hybridi tai täyssähkö sekä riittävä laatuvaikutelma. Bemarilta X5/X7-mallia ei saa hybridinä kolmella penkkirivillä, sama ongelma Mersulla ja Audilla. Lexus RX L vaikutti jo suorituskyvyltään liian aneemiselta eikä se taida olla edes ladattava ja Tesla Model X ei täytä laatuvaatimuksiani. Kuten ei myöskään Land Rover. Porsche Cayenne ei taas ole saatavana kolmella penkkirivillä. Niinpä päädyin Volvoon. Kiinnostuksestani autoja kohtaan kertonee se etten vaivautunut edes koeajamaan yhtäkään vaihtoehtoa. Kysyin kahdesta liikkeestä tarjouksen ja tilasin halvemman hinnan perusteella. Varusteita tuli ruksittua kaikki paitsi lämmitettävä tuulilasi (en pidä langoista näkökentässä) ja nupukkikatto (kattoikkuna peittää valtaosan katosta) jolloin hinnaksikin saatiin kuusinumeroinen luku. Renkaat otin pienimmät mahdolliset (20") ajomukavuuden maksimoimiseksi. Koska sain rahoitustarjouksen reilun kahden prosentin todellisella vuosikorolla päädyin 10 000 euron käsirahaan ja ~2 000 euron kuukausilyhennykseen neljän vuoden maksuajalla.

Äänentoisto on ihan siedettävä autoksi ja penkin hieronta sekä ilmastointi ovat toimivia ominaisuuksia. Ilmajousitus nielee teiden epätasaisuudet melko hyvin ja rekoista pääsee ohi Polestar-ajomoodissa. Lyhyesti sanottuna autolla ajaminen on yhtä mukavaa kuin ..bambutikkujen sormen kynsien alle työntäminen. Yhtä kärsimystä. En vain voi ymmärtää miten joku voi nauttia peltilaatikossa istumisesta. Toki auto on vähemmän huono kuin valtaosa tiellä liikkuvista menopeleistä joten voin lohduttautua ajatuksella että voisin kärsiä vieläkin enemmän ajaessani jollain halpisautolla. Uskon vakaasti että XC90 on vähiten huono auto tilanteeseeni.

Ennen kuin joku ihmettelee kuinka ostin kalliin ja huonon auton niin todettakoon että kalleus on suhteellista. Auto maksoi minulle suhteessa saman verran kuin keskiverto kotitalouden ostama 5 000 euron auto.

IMG_1243.jpegIMG_1245.jpegUntitled.jpg
Jos kolmas penkkirivi häviää joskus tarpeista niin vaan rolls royce alle. Jos sillä on autoilu tikkujen työntämistä kynsiin niin millä tahansa on
 
:)Ihan mielenkiiintoinen ostokertomus Miksi piti olla 3 penkkiriviä? Varmaan jos laittaa 100 000+€ kiinni autoon, ei kovin vikaan voi mennä. Volvo toki ei olisi oma ensimmäinen vaihtoehto tuohon hintaan.

Mikä se sitten olisi ollut, jos 3 penkkiriviä on vaatimus? Ja nämähän ostetaan omaan tarpeeseen ei naapurin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 413
Viestejä
4 507 017
Jäsenet
74 395
Uusin jäsen
amer

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom