Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Jo vuoden päivät olin etsinyt jotain sporttisempaa vaihtoehtoa diisseli farkku-audille.
Mitään miellyttävää ei tullut vastaan joten päädyin ostamaan talouden toiseksi autoksi tällaisen manuaalilla ja 2.5L koneella varustetun häristimen:
unnamed.jpg
 
Jo vuoden päivät olin etsinyt jotain sporttisempaa vaihtoehtoa diisseli farkku-audille.
Mitään miellyttävää ei tullut vastaan joten päädyin ostamaan talouden toiseksi autoksi tällaisen manuaalilla ja 2.5L koneella varustetun häristimen:
unnamed.jpg

Itsellä oli myös aikaisemmin kesäautona Boxter, on todella kiva kesäpeli. Kannattaa vaan pitää huolta siitä, että katolta valuvat vedet menee oikeita kanavia pitkin auton alle. Ne jos menee tukkoon, valuu vedet auton sisälle. Bonuksena vielä ECU on laitettu auton matalimpaan kohtaan kuskin penkin alle, ja se voi kastua hommassa (nimim. kokemuskin tietty voi opettaa).
 
Yhden Nissanin ja kolmen Opelin jälkeen elämäni eka uusi auto.

~1500km ajettu ja keskikulutus 3,8 l/100km. Sähköllä noin 60%.
Ajamiseni on pääasiassa työajoa kotinurkissa, mutta nyt ajanut myös vähän pidempiä lenkkejä sisäänajoa.
 

Liitteet

  • Toyota Yaris Hybrid 2021.jpg
    Toyota Yaris Hybrid 2021.jpg
    3,4 MB · Luettu: 429
Ihan tyylikäs Fiesta.

Täällä myös vanha mondeo (-11). 203hv powershift bensa, eikä ole vieläkään onneksi hajonnut.
IMG20210508173459~2.jpg
 
Viimeksi muokattu:
On se ihme ettei vieläkään oo hajonnu vaikka oot 11 vuotta koiraa pitäny takapenkillä.
On se ihme. Vielä kun Fordista kyse, sekä powershit vaihteistosta. Mutta voihan tuolla vaikka 400tkm mennä rikki, kun sellaisiakin saattaa olla.
 
Yhden Nissanin ja kolmen Opelin jälkeen elämäni eka uusi auto.

~1500km ajettu ja keskikulutus 3,8 l/100km. Sähköllä noin 60%.
Ajamiseni on pääasiassa työajoa kotinurkissa, mutta nyt ajanut myös vähän pidempiä lenkkejä sisäänajoa.
Kuulostaa jotekin kovalta kulutukselta pienelle autolle ja jos sähkölläkin ajettu yli puolet.
 
Kuulostaa jotekin kovalta kulutukselta pienelle autolle ja jos sähkölläkin ajettu yli puolet.
Polttomoottori on ollut sammuksissa 60 % ajasta eikä matkasta. Se aika on ajettu pelkän sähkömoottorin varassa ottaen energiaa akusta, mutta se kaikki akkuenergia on peräisin bensiinistä. Tuo ei siis ole ladattava auto, joten 3,8 on erittäin matala 1500 km:n kulutus etenkin bensiinillä käyvälle autolle, joka on ollut pääasiassa nurkka-ajossa.

Tässä neljä vuotta vanhemman vastaavan Yariksen paras 1500 km jakso, eli noin 1800 km@3,97 l/100 km tankkauksista laskettuna. Ajotietokoneen mukaan noiden kolmen alimman tankkauksen keskiarvo oli desin vähemmän, eli 3,87 l/100 km. Keskinopeudet olivat alhaalta ylös 34, 38 ja 46 km/h.

Tuo upouusi Yaris tulee vielä notkistumaan tuosta, ja kun kuskillakin taidot kaasupolkimen kanssa karttuvat, niin pienellä tulee menemään.
 

Liitteet

  • Yaris hybrid 2017 kulutus.jpg
    Yaris hybrid 2017 kulutus.jpg
    160,6 KB · Luettu: 97
Tuo ei siis ole ladattava auto, joten 3,8 on erittäin matala 1500 km:n kulutus etenkin bensiinillä käyvälle autolle, joka on ollut pääasiassa nurkka-ajossa.
Totta! Ajattelin äkkiseltään väärin auton ladattavaksi ja laskin vielä mielessäni että ilman sähköajoa suhteellinen kulutus olisi jotain kuuden suunnilla.
 
Polttomoottori on ollut sammuksissa 60 % ajasta eikä matkasta. Se aika on ajettu pelkän sähkömoottorin varassa ottaen energiaa akusta, mutta se kaikki akkuenergia on peräisin bensiinistä. Tuo ei siis ole ladattava auto, joten 3,8 on erittäin matala 1500 km:n kulutus etenkin bensiinillä käyvälle autolle, joka on ollut pääasiassa nurkka-ajossa.

Tässä neljä vuotta vanhemman vastaavan Yariksen paras 1500 km jakso, eli noin 1800 km@3,97 l/100 km tankkauksista laskettuna. Ajotietokoneen mukaan noiden kolmen alimman tankkauksen keskiarvo oli desin vähemmän, eli 3,87 l/100 km. Keskinopeudet olivat alhaalta ylös 34, 38 ja 46 km/h.

Tuo upouusi Yaris tulee vielä notkistumaan tuosta, ja kun kuskillakin taidot kaasupolkimen kanssa karttuvat, niin pienellä tulee menemään.

Paljonkos tuolla uudella voi ajaa pelkällä sähköllä? Nurkka-ajossahan ja alle 60km/h vauhdeissa yaris on parhaimmillaan kun mennään eniten sähköllä. Itsellä tuo edellisen sukupolven Yaris hybrid (2018) ja mulla keskikulutus 5l/100km.

Toki tuolla tulee joka päivä ajettua kehä 3 ja tuusulan moottoritietä noin 40km missä tuo ei pääse ihan 100% oikeuksiin korkeiden nopeuksien takia ja mä en sitten kyllä yhtään säästele, vaan kiihdytykset rampilla menee kaasupohjassa.
 
Tulipa haettua uusi käyttöharraste subarun tilalle.
Eli Toyota Mark II, 1JZ-GTE koneella, eli japanin herrasmiessopimuksen mukaisesti 280hp tässäkin. Riittää lasten tarhaan kuskaamiseen.
IMG_20210522_182900.jpg
IMG_20210522_182837.jpg


Samaan kauppaan tuli ostettua korisarja (helmat ja etupuskuri lippoineen)
 
Tulipa haettua uusi käyttöharraste subarun tilalle.
Eli Toyota Mark II, 1JZ-GTE koneella, eli japanin herrasmiessopimuksen mukaisesti 280hp tässäkin. Riittää lasten tarhaan kuskaamiseen.
IMG_20210522_182900.jpg
IMG_20210522_182837.jpg


Samaan kauppaan tuli ostettua korisarja (helmat ja etupuskuri lippoineen)
Oon ehkä vanhempien korimallien fani näissä, mut iha kivan näkönen kippo, tollane suht perusauton näkönen. Onks jotain tuninkiputkistoa japanin peruina ja onks manuaali.
 
Oon ehkä vanhempien korimallien fani näissä, mut iha kivan näkönen kippo, tollane suht perusauton näkönen. Onks jotain tuninkiputkistoa japanin peruina ja onks manuaali.
Vakioputkisto ja kaiken lisäksi vielä automaatti, joka itselle oli lähinnä suuri plussa.
Jzx100 olis toki ollut hieno, mutta hinnat tuppaa karkaamaan nykyään. Tämä jzx110 kori on myös erittäin nätti ja edelleenkin kohtuu ajattoman näköinen, kuitenkin 21 vuotta vanha kikotin.
 
Vanteet tulee vaihtumaan, kunhan mieleiset löytyy sopivalla budjetilla :tup:
Nuo vanteet on joku oman elämänsä Picasso maalannut, ja jälki ei ole kovin priimaa.
Korisarjan kanssa ostin myös toiset vanteet, joille oli tosin tarkoitus heittää kitkat talveksi.
 
Tässä neljä vuotta vanhemman vastaavan Yariksen paras 1500 km jakso, eli noin 1800 km@3,97 l/100 km tankkauksista laskettuna. Ajotietokoneen mukaan noiden kolmen alimman tankkauksen keskiarvo oli desin vähemmän, eli 3,87 l/100 km. Keskinopeudet olivat alhaalta ylös 34, 38 ja 46 km/h.
Pahoittelut off-topicista mutta mistähän appiksesta/sivustosta tuo kulutukseurannan kuvakaappaus on?
 
Tuon mielipiteeni esille ja väitän, että nuo vanteet ei sovi yhtään mihinkään autoon.
Vähän likanen auto mutta tossa on suht samannäkönen mutta toki aito Nismon LMGT4 vanne skylinen alla ja mun mielestä tollaseen sopii eikä tossa tojotassakaan niin älyruma ole.
 

Liitteet

  • IMG_20210408_141001_462.jpg
    IMG_20210408_141001_462.jpg
    2 MB · Luettu: 351
Japanilaiset nyt ei ylipäätään ymmärrä designin päälle. Autot on pääsääntöisesti kestäviä ja niihin on tungettu kaikki samat vimpaimet kuin muillakin merkeillä ja jotka luultavasti toimivat vielä yli 10v ikäisinä, mutta ulkoa ja sisältä ne on kaikki rumia.
 
Japanilaiset nyt ei ylipäätään ymmärrä designin päälle. Autot on pääsääntöisesti kestäviä ja niihin on tungettu kaikki samat vimpaimet kuin muillakin merkeillä ja jotka luultavasti toimivat vielä yli 10v ikäisinä, mutta ulkoa ja sisältä ne on kaikki rumia.
Onneks mielipiteitä on monia :lol: Itselle uppoaa moni japsiauto eritoten noita harvinaisempia, mut se on totta että monet peruskinnerit sieltä suunnalta on vähän sellasia ei minkään näköisiä.
 
Vakioputkisto ja kaiken lisäksi vielä automaatti, joka itselle oli lähinnä suuri plussa.

:( ja :(

Vähän likanen auto mutta tossa on suht samannäkönen mutta toki aito Nismon LMGT4 vanne skylinen alla ja mun mielestä tollaseen sopii eikä tossa tojotassakaan niin älyruma ole.
Näissä nyt ei kyllä ole muuta samaa kuin että ovat pyöreät, 5 puolaa ja väri valkoinen.
 
Tarttui näppeihin toinenkin "tyyppi kolmonen" pienoisten sattumien kautta. Tarvetta ei varsinaisesti ollut, mutta yhden projektiluontoisen lava-auton kun tuosta pihalta myi eteenpäin, niin oli tilaa taas seuraavalle. Onpahan tekemistä tuleviksikin vuosiksi...

Tätä voisi kutsua latolöydöksi eli seissyt navetassa niillä sijoillaan viimeiset 30 vuotta moottoririkon seurauksena. Lattiassa ja kynnyksissä hitsattavaa mutta muuten vaikuttaisi olevan osiltaan jokseenkin täydellinen. Tähän jätetään amistelut ja ähtäröinnit tekemättä ja väsätään muutenkin kuntoon omaan tahtiin ilman aikatauluja. Kyseessä siis VW 1600 Notchback -67. Ensi sunnuntaina olisi tarkoitus kotiuttaa.

takanurkka_230521.jpg


etuviisto_230521.jpg
 
Onko kuitenkaan? Eikö tuosta puutu sumuvalot

Kyllä tuossa pitäisi ne etuvilkut palaa keltasina koko aika, koska se on cool. Toi typerä teippaus/maalaus munuaissäleiköstäkin löytyy. Kyllä tästä vielä mauttoman saa, mutta työtä vaatii jonkun verran.
 
Tarttui näppeihin toinenkin "tyyppi kolmonen" pienoisten sattumien kautta. Tarvetta ei varsinaisesti ollut, mutta yhden projektiluontoisen lava-auton kun tuosta pihalta myi eteenpäin, niin oli tilaa taas seuraavalle. Onpahan tekemistä tuleviksikin vuosiksi...

Tätä voisi kutsua latolöydöksi eli seissyt navetassa niillä sijoillaan viimeiset 30 vuotta moottoririkon seurauksena. Lattiassa ja kynnyksissä hitsattavaa mutta muuten vaikuttaisi olevan osiltaan jokseenkin täydellinen. Tähän jätetään amistelut ja ähtäröinnit tekemättä ja väsätään muutenkin kuntoon omaan tahtiin ilman aikatauluja. Kyseessä siis VW 1600 Notchback -67. Ensi sunnuntaina olisi tarkoitus kotiuttaa.

takanurkka_230521.jpg


etuviisto_230521.jpg
Hieno löytö, sitten vain keräämään voimia hitsaukseen!
 
Viimeksi muokattu:
Voi jestas kuinka paljon pahaa oloa velloo tälläkin palstalla, hyvä että arvon näppäimistösoturit sai edes osan siitä purkaa ja sivaltaa sanan säilällä. Karjalalippistäkin voinee joku teistä lainata, mutta ajetaanhan edes suurinpiirtein rajoitusten mukaan jookos? Tuosta jäi nuo BBS:t yli hieman enemmän arvoiseensa laitteeseen, toki vielä pitää alustassa sekä rengaskoossa suorittaa pientä hienosäätöä. Onneksi näin korona-aikana ei ole muuta kuin aikaa ja kesälomakin alkaa kohta. Kerkeääpähän postailla tänne ja tarjoilla leipää ja sirkushuveja :kippis:

IMG_20210525_200417_741.jpg
 
Tuommonen tuli laitettua umpiluotettavan 750 tkm ajetun volvon tilalle. On kyllä mukava ajella paskoja teitä pitkin. Siinä missä volle tuntu hajoavan käsiin kuoppatiellä mitä paljon kuljen (ei tosin koskaan hajonnu) niin tällähän voi ajella huoletta menemään. Kauhea epäröinti ja pelko on että kuin luotettava tuo on, mutta sen näyttää vain aika, mukava tuolla on ajella.

Volvo-uskovaisesta konvertoituminen brittifaniksi kävi kyllä yllättävän äkkiä. Jännä nähä ajetaanko tuolla 750 tkm yhtä vähällä korjaamisella (no ei ajeta).
 

Liitteet

  • lantikka.jpg
    lantikka.jpg
    574,9 KB · Luettu: 316
Viimeksi muokattu:
Kauanko menee, kun tulee ensimmäinen "Eikö sulla ollut varaa muuta kuin pohjamaaliin" tai "loppuko tehtaalla maali kesken" kommentit. Omasta mielestäni komia väri, ja ei välttis jokainen mutapaakku aina erotu. :p
Eihän tää väri kaikkien makuun varmasti ole ja en todellakaan itse ainakaan mitään valkoista tai mustaa olisi ottanut. Enkä ottanut, tää on ihan nappivalinta!
 
Onko toi nyt se Moonstone grey? Itse tykkäsin siitä kun kävin viime kesänä kokeilemassa uutta Golfia. Omat autot on aina ollut mustia tai valkoisia.




Tää on tätä perus ulinaa jota yleensä kuulee ihmisiltä jotka ei oo omaa autoa koskaan tehtaalta ruksinut. Jos olisivat niin ymmärtäisivät että sen tonnin-kaksi käyttää mieluummin muihin varusteisiin kuin hienoon väriin.
Kyllä moonstone grey on. Hauska sitä on ruksiessa arpoa, äkkiä tulee ihan eri asenne miks ei oo tätä ja tota valittu. Mutta itse oon aina sitä mieltä ollu, että jos uuden auton raaskii ostaa niin vähintään siitä pitää edes sen värinen tulla kun haluaa
 
Riippuu paljolti auton linjoista, mikä väri sopii ja mikä ei. Joku Audi näyttää yhtä samalta olkoon valkoinen, musta tai keltainen, joten sillä mitään väliä ole. Musseen menee mattamusta hyvin :).
 
Nyt on uusi Syyskuussa tilattu auto saapunut. Eli VW Grand California 2021 2,0 TDI 130 kW, 4Motion 8at, 4490 3,88t, 2 makuupaikkaa. Tällä olisi siis tarkoitus reissata ja tehdä etätöitä siellä missä maisema sattuu miellyttämään. Tämä tuli nykyisen auton tilalle ainoksi käyttöautoksi.

Grand_Cali2.jpg
Millasia kokemuksia tästä on kertynyt? Onko kaikki toiminut asuinosassa ja alustassa? Ja millaisella kulutuksella liikkuu? Vanhemmat ovat tälläistä katselleet...
 
Kuin myös täällä, opeli leimattu 24.5 ja perä purettu samana iltana. Pyöränlaakerit kuivuneet ajansaatossa ja pitivät sietämätöntä mekkalaa.
IMG_20210524_113829_copy_2016x1512.jpg
IMG_20210530_133823_copy_2016x1512.jpg


Kuplan tekniikan rakentelukin oli kesken(saati sitten taustalla näkyvän land-roverin) samalla puuliiteri on muuttunut sekavaksi rojuvarastoksi.
IMG_20210530_133929_copy_2016x1512.jpg

Nyt ollaan sitten muutama päivä ilman harrasteautoa, eiköhän nämä kelit tästä sateiksi muutu siihen mennessä :rolleyes:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 408
Viestejä
4 506 953
Jäsenet
74 395
Uusin jäsen
amer

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom