Omakotitalossa asuminen (yleistä höpinää elämisestä ja kustannuksista)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mikkos
  • Aloitettu Aloitettu
Katossa myös vaikuttaa paljon materiaalivalinta ja kuviointi. Vaalea tasainen kuusi- tai tammipaneeli voi näyttää ihan moderneilta edelleen verrattuna kasari-mäntypaneeliin. Itse pidän noista mainituista kun nähnyt hyvin tehtyinä.

Makuasioista voi keskustella, mutta usko tai älä; jotkut tykkää tuollaisesta tummasta vanhasta puupinnasta. Facen rempparyhmissä on ihan uskomatonta miten käsittelemätön puupinta pitäis aina säästää. Ja yhtä paljon niitä joiden mielestä valkoiseksi maalattu puupaneli on jotenkin jollain ihmeen tapaa kattopanelina parempaa kuin valkoiseksi maalattu mdf. Mulla on kaikki katot mdf:ää ja sen verran opin ekasta rempasta että paperipäällysteistä en enää osta. Mut maalatut on ihan hyviä ja halpoja ja jos joskus tarvii katto "maalata" niin tiputtaa pahvit alas ja ostaa sen hetkisen maun mukaista pahvipuristelevyä tilalle. Saattaa olla lähes halvempaa kuin kahteen/kolmeen kertaan maalaus.
Makuasioita toki, mutta lähinnä meinasin että ei kannata ehdoin tahdoin paneelia säilyttää jos ei siitä tykkää. Irti vaan ja oman maun mukaan uutta tilalle.
Mulla oli omassa tapauksessa vielä sekin, että halusin kattoon uppospotteja ja niitä et saa ilman katon repimistä laitettua, plus tosiaan uusien piuhojen ja verkkokaapeileiden veto siinä samalla.
Mutta kyllä sitä on "valkoisessakin" valinnanvaraa eikä tarvii olla ihan kliinisen valkoinen, vaan meilläkin hento puukuvio ja levyjen välit näkyy eikä ole tasaisen valkoinen katto mutta se että kattolevyjen suhde siihen saumaan on oikea oli mulle tärkeä. Kapea paneeli ja iso ja syvä väli saa oksennusrefleksin aikaan.
Sen sijaan takkahuone oli myös kauttaaltaan kusenkeltaista pyöröpaneelia ja katto edellämainittua niin siitä taas tuli kokonaisuudessa hyvä kun seinät ja katon sävytti harmaaks niin tuli oikein hyvä pikku pintaremontti. Mutta ei semmonen olis olohuoneeseen ja isoon tilaan sopinut, mutta kun haluttiin takkahuoneesta "erämökkimäinen" niin siihen sopi hyvin.

Statistiikka

Viestiketjuista
259 572
Jäsenet
74 436
Uusin jäsen
Syrtsy

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom