Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Niin taitaa nuo hyväksynnät maksaa aika paljon. Nuita hyväksyntöjä tärkeämpänä pidän tuotteen kotimaisuutta, ja käytettyä raaka-ainetta.
Ei liene mitää virallisia hyväksyntöjä kun esim vw 504/507 on aina 5w30 ja noi on kuitenkin sae40 viskositeetiltaan.
E90 330i bensa. Mikähän olisi "paras" öljy tälle. Nyt Mobil 1 esp 5w30 ollut koneessa ja tuota tuntuu kyllä vähän syövän. Olisi mielenkiintoista kokeilla jotain toista merkkiä jos vaikutusta kulutukseen. Tuo mobil kun ilmeisesti on aika kuluvaa tavaraa? Talvi kohta pukkaa ja tulee kyllä sellaista pätkäajoa vaan, töihin ja takaisin niin kaupunkiajoa 70% matkasta joka on noin 12km. Ei ole mitään lämppäreitä yms.
Helix ultraa?
Niin taitaa nuo hyväksynnät maksaa aika paljon. Nuita hyväksyntöjä tärkeämpänä pidän tuotteen kotimaisuutta, ja käytettyä raaka-ainetta.
Siinä ei paljoa kotimaisuuta ole kun perusöljy ja lisäaineet sotketaan yhteen ja liimataan tarra purkin kylkeen.
Ja itse pidän niitä hyväksyntöjä tärkeämpänä.
Niin taitaa nuo hyväksynnät maksaa aika paljon. Nuita hyväksyntöjä tärkeämpänä pidän tuotteen kotimaisuutta, ja käytettyä raaka-ainetta.
Voiteluöljyt | Fettekno
Hyväksyntöjä hakevalle löytyy kyllä halvempiakin, tätä laitoin omaan talvi autoon.
Moottoriöljy 5W40 All Climate, 5 l
Jos kotimaisuus on kriteeri, niin ExxonMobililla on voiteluainetehdas Naantalissa ja Teboililla Haminassa. Tällä on myös positiivinen vaikutus tuotteiden hintoihin, koska rahtikustannukset kotimaan sisällä jäävät alhaisemmiksi verrattuna ulkomailta laivaamiseen.
Mobililta ei vaan löydy PAO öljyä.Jos kotimaisuus on kriteeri, niin ExxonMobililla on voiteluainetehdas Naantalissa ja Teboililla Haminassa. Tällä on myös positiivinen vaikutus tuotteiden hintoihin, koska rahtikustannukset kotimaan sisällä jäävät alhaisemmiksi verrattuna ulkomailta laivaamiseen.
Jos kotimaisuus on kriteeri, niin ExxonMobililla on voiteluainetehdas Naantalissa ja Teboililla Haminassa. Tällä on myös positiivinen vaikutus tuotteiden hintoihin, koska rahtikustannukset kotimaan sisällä jäävät alhaisemmiksi verrattuna ulkomailta laivaamiseen.
Miksi täytyy olla PAO? Onko sinulla jokin tietty käyttökohde missä semmoista vaaditaan? Voiteluöljyn suorituskyky määritellään laatuluokituksilla (API, ACEA yms), eli on toissijaista mitä perusöljyjä tuotteeseen on käytetty.Mobililta ei vaan löydy PAO öljyä.
Mobililta ei vaan löydy PAO öljyä.
Miksi ei? Kohtuu hintaista kotimaista öljyä.Miksi täytyy olla PAO? Onko sinulla jokin tietty käyttökohde missä semmoista vaaditaan? Voiteluöljyn suorituskyky määritellään laatuluokituksilla (API, ACEA yms), eli on toissijaista mitä perusöljyjä tuotteeseen on käytetty.
Shell voisi tosiaan kokeilla.
37€ Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30 4l | Motonet Oy
36€ Teboil Carat-III 5W-30 4l ACEA-C2/C3 VW 504.00/507.00 | Motonet Oy
40€ Castrol Edge FST-Ti 5W-30 LL 4l VAG 504.00/507.00 | Motonet Oy
Tuota Mobilia joutui vähän lisäämään, mutta autokin on 13v vanha. En kyllä muita öljyjä ehtinyt testaamaankaan.
33€ Mobil 1 ESP 5W-30 4l | Motonet Oy
Tosiaan BMW Longlife 04 puuttuu. Samoin näyttäisi puuttuvan Mobilista. Noista Shell tai Teboil olisi kumminkin täysin sopivia.käykö tuo edge nyt varmasti bmw:lle? Bmw:n vaatimuksia ei löydy, mutta tuo ACEA3 ilmeisesti sama juttu?
Mobililta ei vaan löydy PAO öljyä.
Aina parempi jos on PAO. Ei vaan tahdo enää nämä perus markettimerkit niitä valmistaa. Saksasta jos tilaa vollsynthetisch Castrolia niin siinä on suurinosa perusöljystä PAO:ta. Vuosituhannen alussa taisi vielä Suomessakin myytävät täyssynteettiset olla PAO-öljyjä. Neste myi PAO-tehtaansa Chevronille jokunen vuosi sitten.
Näillä mennään kaksi seuraavaa öljynvaihtoa:
käykö tuo edge nyt varmasti bmw:lle? Bmw:n vaatimuksia ei löydy, mutta tuo ACEA3 ilmeisesti sama juttu?
Tosiaan BMW Longlife 04 puuttuu. Samoin näyttäisi puuttuvan Mobilista. Noista Shell tai Teboil olisi kumminkin täysin sopivia.
BMW:n LL-01 ja LL-04 -hyväksynnät myönnetään nykyään pitkälti eri kriteereillä, kuin 13 vuotta sitten. Aiemmin testit suoritettiin vapaasti hengittävillä M54 tai N52 koneilla, mutta niiden tilalla on nykyään N20 turbomoottori ja siten myös testit on muutettu olennaisesti vaativammiksi kuin aikaisemmin.
En usko hetkeäkään, että uusi Mobil 1 ESP 5W-30 olisi edeltäjäänsä huonompi. Kun öljy-yhtiöt julkaisevat uusia painoksia vanhasta tuotteesta, niin tottakai ne läpäisevät tismalleen samat testit kuin vanha ja yleensä vielä joukon uusia.
N52 löytyy. Edgeä sissään vaa?
Jos ei ole takuunalaisesta laitteesta kyse, niin moni muu luokitus täyttää tuon BMW luokituksen, pitäisi vaan tietää, mitkä niistä.Tosiaan BMW Longlife 04 puuttuu. Samoin näyttäisi puuttuvan Mobilista. Noista Shell tai Teboil olisi kumminkin täysin sopivia.
Googletin ja selvisi, että jos tuote täyttää MB 229.51, täyttää se myös BMW LL-04 ja Catrol Edge ja Mobil 1 ESP tuo luokitus on.
onpas taas vaikeaa. Kiitos kun googletit. Miksei tuota voidä lätkästä purkin labeliin....
Vähemmän kuin M1 0w40 öljyssä.Paljonko tuossa Mobil 1 FS 0w-40 on tuo jähmepiste?
Jähmepistettäkin olennaisempi tieto on pumpattavuuden rajalämpötila. SAE J300:n mukaan se on 0W-öljyille vähintään -40C. Missä oikein meinaatte ajella, jos tuossa ei ole tarpeeksi?
Kyllä täällä pohjoisessa on kovempiakin pakkasia nähty. Eikö nuo kaksi mittausta kulje käsi kädessä? Pour point lienee pienempi, kuin pumppattavuuden raja arvo?
Luin tuossa TM vanhan öljytestin, jonka voitti Mobil 1 ja Teboil diamond. Tuolloin Mobil 1 on maksanut 68€/4l
On tainnut sittemmin koostumus muuttua, kun nyt hintaa on puolet vähempi.
Jos on jotain virivehkeitä tai ratakäyttöä niin asia erikseen, mutta kyllä se muuten ihan rahan haaskuuta ja ongelmajätteen tuottamista vaihdella liikennekäytössä ölppiä 5k välein (ellei tule aikaraja täyteen), saati tiheämpään.Öljyt on hyvä vaihtaa 5000-10000km välein ajoista riippuen. Kesällä ajelin 10tkm ja oli kyllä viime viikolla vaihdettaessa mustat, melkein kun diisselissä olisi ollut. Ehkä pitäisi vaihdella useamminkin, kun tulee aika paljon annettua happea moottorille.
Jos on jotain virivehkeitä tai ratakäyttöä niin asia erikseen, mutta kyllä se muuten ihan rahan haaskuuta ja ongelma jätteen tuottamista vaihdella liikennekäytössä ölppiä 5k välein (ellei tule aikaraja täyteen), saati tiheämpään.
Kyll on semmosii höpö höpö juttui tääl taas.. 5k vaihtovälit jos paljo ajettu? wtf. Täällä audin 3l diesel jolla ajettu 680tkm, viimiset 200tkm 20tkm vaihtovälillä ja hyvin raksuttaa. Ja halvimmat kurat aina sisällä, nytkin taitaa olla euroilia 5l kannu 17e.
Motonetin 5w40 on 4€/l eli 6l maksaa 24€, perus suodatin max 10€, jos haluaa säästää. Itse en näe öljynvaihtoa oikeastaan edes kuluna. Se ei maksa juuri mitään autoilun muihin kuluihin verrattuna, jos tota tekee esim. pari kertaa vuodessa. Ehkä 1-5% menee öljyihin vuodessa..
Kaikki on suhteellista, harraste auton koneeseen menee 6 purkkia tätä kerrallaan+suodatin.On se vaan suuri kustannus. Kävin nimittäin ensimmäistä kertaa elämässäni teetättämässä sen. Vein omat öljyt ja suodattimen ja työn hinnaksi tuli 40€ motonet korjaamolla. Ensi kerralla vaihdan kyllä jälleen itse.
Nyt jos miettii, että ajat 30k vuoteen ja vaihdat 3 kertaa vuodessa, tulee tuosta kustannuksia ö + s = 35€ (pikkukoneeseen, itsellä öljytilavuus 6l) ja siihen päälle tuo 40€ työtä, eli kustannuksia tulisi 75€*3 = 225€ vuodessa. ja säästöähän tuossa tulee, jos long lifenä mennään: 225€-75€=150€
Kai se nopeat lämpötilan vaihtelut vaikuttaa, kun aina siinä syntyy kosteutta..Meniskö se öljy nopeammin huonoksi, kun ajetaan lyhyttä matkaa? Varsinkin talvella on kylmälimaa öljykorkissa.
Meniskö se öljy nopeammin huonoksi, kun ajetaan lyhyttä matkaa? Varsinkin talvella on kylmälimaa öljykorkissa.