- Liittynyt
- 29.09.2017
- Viestejä
- 2 574
HalpaHallissa oli joku Mobil 10W-40 / API SN PLUS jne. 14,95€ 4L pönttö, liekö kaikissa Halpahalleissa. Hyvä kesäöljy moneen tarkoitukseen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No jos purkin kyljestä löytyy auton valmistajan vaatima luokitus niin miksi ihmeessä ei sopisi? Juuri tuon takiahan nuo luokitukset on keksitty.Aattelin öljyt vaihtaa tänään ajankuluks, mutta mietityttää että sopiiko Teboilin Gold S 5W-40 uudempiin turbopatoihin hyvin ? Mätsää kyllä luokituksiin jne.
Aattelin öljyt vaihtaa tänään ajankuluks, mutta mietityttää että sopiiko Teboilin Gold S 5W-40 uudempiin turbopatoihin hyvin ? Mätsää kyllä luokituksiin jne.
Myöhäisistä öljynvaihdoista oli tuossa ylempänä keskustelua. Niin tuossa ostin huutokaupasta 2004 Opel Vectran jossa mittarissa 296000km, niin huoltokirjan viimeinen merkintä on joulukuulta 2014 236000km kohdalla.
Odotankin innolla että huolto tarvikkeet saapuu matkahuoltoon, että pääsee tuota huoltamaan ja katsomaan miltähän ne öljyt näyttää (ja ne muut nesteet).
Tosin voihan olla että tuota on huollettu itse eikä ole jaksettu kirjata vihkoseen mitään.
Päädyin olla ottamatta sitä Teboilia, Ooppelilla on kaks semmosta GM-luokitusta, toisessa on A(bensakoneet) ja toisessa B (dieselkoneet), ja Teboilissa oli GM B. Ja auto on bensakoneella.
Päädyin olla ottamatta sitä Teboilia, Ooppelilla on kaks semmosta GM-luokitusta, toisessa on A(bensakoneet) ja toisessa B (dieselkoneet), ja Teboilissa oli GM B. Ja auto on bensakoneella.
Belco 5W-40 4L moottoriöljy | Karkkainen.com verkkokauppa
Huippuluokan täyssynteettinen moottoriöljy ympärivuotiseen käyttöön bensiini- ja dieselmoottoreille. Laadukkaat lisäaineet takaavat erinomaiset voiteluominaisuudet heti käynnistyksestä.<ul><li>Hyvä voitelu korkeissa lämpötiloissa</li><li>Suojaa kulumiselta, vaahtoamiselta ja karstan...www.karkkainen.com
Tämä Belco on ollut tähänastisista öljyistä ainoa, jonka suosittelen kiertämään kaukaa. Oli jo 10 asteessa niin sitkeää ettei meinannut tulla purkista ulos. Samaan aikaan Castrol meni koneeseen kuin vettä vain.
Lisäksi noista purkeista hajosi aina ne vetolenkit joilla on tarkoitus avata se pullo. Luokatonta tekoa mielestäni, mutta tuota on myyty välillä 10€/prk.
Joo näin itekki muistelen et sitä suositeltais, mut en oo viel nähny tota tokan polven litkua missään, sitä ekan polven tavaraa nähny vaan.
Mitä ite oon useamman halvan auton, niin joko huoltokirja on hävinny matkalla tai viimeisin merkintä on ties kuinka kaukaa. Tuskin on jarrunesteitä vaihdettu eli nekin ois hyvä vaihtaa sekä jos on ohjaustehostimessa öljysäiliö, niin sinnekki olisi hyvä vaihdattaa uudet öljyt. Itellä oli sen verran mustat sekä metallisilppua ohjaustehostimen suodattimessa, että liekö koskaan uusia vaihdettu.
Minulla on tuota
-Belco 5W-40 täyssynteettinen 4L Pönttö, 10€ maksoi
-Mobil Super/X1 (tai jotain) osasynteettinen 10W-40 4L, ~15€
-Red Line täyssynteettinen 15W-40, ~6€ / quart
Voisi tehdä pakastintestin, mitenkä kukin juoksee..
Ainakin tässä toi 15w50 valuu vielä hyvin, jopa yhtä hyvin kuin magnatec 5w40? Toki toi 15w40 on eri öljy (diesel) itekin otin tota yhden setin tarjouksesta 6€ / quart ja olen sitä pienkoneissakin käyttänyt.
Mites Fuchs ja Total? Täällä peräpohjolassa vähän harvinaisempia, kun ei taida saada Motonetistä, mutta ihan huippuöljyjä kai isommilla markkinoilla?
Ja Redlinessä ei saa antaa hämätä noiden lukujen. Tuossa 15w-50 annettu jähmepisteeksi -45 astetta, joka selittää osaksi tuota testiä.
15W50 Motor Oil
Total tekee ainakin PSA:n kanssa (Peugeot, Citroën + Opel nykyisin) yhteistyötä ja moni OE-öljy tulee vain siltä kyseisiin autoihin (esim. Sitikoiden hydraulineste Fluide LDS, manuaalilaatikoissa Gear 8 jne.).
Lienevät alkuperäiset moottoriöljytkin totalin tynnyreistä noissa vehkeissä, eli oletettavasti hyvää tavaraa.
Ja ainakin Rellujen manuaalilaatikothan on tarkkoja laatikkoöljyistä ja ainoastaan kunnolla toimisi ELFin aivan tietyllä lisäaineistuksella olevalla öljyllä.
Tismalleen samat kokemukset omassa vagineessa 6-vaihteisen 01e laatikon kanssa samoilla Castrollin öljyillä.Toiset laatikot tuntuu olevan kyllä erikoisen kranttuja öljyistä, vaihdatin audiin 6v manuaaliin pari vuotta sitten castrolin syntrans transaxle laatikko öljyt, nuo toimi luokattoman surkeasti, ... ...
Tässä audissa GVE laatikko.Tismalleen samat kokemukset omassa vagineessa 6-vaihteisen 01e laatikon kanssa samoilla Castrollin öljyillä.
Audeissa ainakin on nämä ”ikuiset” Näihin ikuisiin vaihattaisin varmaan 100-150tkm välein. Omassa 230tkm ajetut öljyt olivat vielä kuulemma hyvän näköiset, perään meni Castrolin syntrax long lifet. Jos valmistajan vaihtovälisuositus on esim. 60tkm vaihdattaisin varmaan 40-50tkm välein. Nämä on sit taas näitä et onko siitä hyötyä vaihtaa aikaisemmin, mutta saa sillä ylihuoltamisella nyt ainakin mielen rauhan jos meinaa autoa kauan pitää, ei siitä haittaa ainakaan ole.Nyt kun päästiin vaihteistoöljyihin, niin minkäslaisilla lukemilla olette tehneet ensimmäisiä vaihteiston öljynvaihtoja? Ajattelen noin yleisesti, ja normaaleissa henkilöautoissahan normaalin(ei-ammattikäyttö) huolto-ohjelman mukainen ohje typerimmillään usein on, että ei vaihdeta ollenkaan.
Jos normaali ja järjellinen vaihtoväli olisi vaikkapa jotain väliltä 60 000 - 120 000 kilometriä, niin tähän peilaten nyrkki ja kyrpä -tason farmimekaanikon intuitioni olisi, että parasta olisi tehdä ensivaihto vaikkapa hatusta vetäen 30 000 kilometrin ajon jälkeen. Luulisi minkä tahansa hammaspyöräkäytön tuottavan mujua nimenomaan alkuvaiheessa, mikä kenties on jopa totutusajoa parantava seikka, mutta mitä sitä täyttä vaihtoväliä askissa pyörittämään. Onko mutuni aivan pölhöä?
Tämä on kyllä jännä väittämä, johon aina tuon tuosta törmää..
Nimenomaan ne öljyjen erot on synkronirenkaiden erilaisuudessa. Olikohan ne toiset jotain valkometallia ja toiset messinkiä. Itse en ainakaan laittaisi vääriä öljyjä kun oikeitakin saa. Kaikilta valmistajilta ei saa oikeanlaatuisia öljyjä esim Mobililla ei ole rellun laatikkoon käypää.
Omaan Passattiin 507 ja Skodaan näköjään joko 502 tai 504.Katso ne luokitusvaatimukset. Lieneekö dieselvehkeessä 507.00 ja bensakoneessa 502.00 ?
Mobil 0w40 on kyllä kovasti kehuttu öljy venäjän oil-club.ru sivustolla, ja jenkkien bobistheoilguy.comissa, hyvyys perustuu ihan venäläisten ja jenkkien tekemiin öljyanalyyseihin. Tätä olin itsekkin ostamassa, mutta otin tällä kertaa kokeeksi Shellin 0w30:ssä, lähinnä kiinnostaa öljyn kulutus, bensan kulutus ja kylmäkäynnistys, tuossa on todella kovat speksit.Omaan Passattiin 507 ja Skodaan näköjään joko 502 tai 504.
Mobil 1 ESP 5W30 ei olisi kovin pahan hintainen, saisi suoraan hyllystä ja kävisi molempiin. Toisaalta hintaero Castroliin ei olisi kovin iso.
Mobil 0w40 on kyllä kovasti kehuttu öljy venäjän oil-club.ru sivustolla, ja jenkkien bobistheoilguy.comissa, hyvyys perustuu ihan venäläisten ja jenkkien tekemiin öljyanalyyseihin. Tätä olin itsekkin ostamassa, mutta otin tällä kertaa kokeeksi Shellin 0w30:ssä, lähinnä kiinnostaa öljyn kulutus, bensan kulutus ja kylmäkäynnistys, tuossa on todella kovat speksit.
Juuri tätä meinasin.Jos meinaat Mobil1 New Life/FS 0W-40 öljyä, niin itse oon kymmeniä tuhansia ajellu ja hyvin on toiminut.
2018 Rellun uudet luokitukset tosiaan. Elf, Total, Champion, Castrol ainakin löytyy öljyt löytyy luokiteltuna Suomesta, mutta varmaan Castrolilla paras saatavuus.Pistin tuonne räbäblogiinkin kun yritin käydä vaihdattamassa öljyt Dusteriin.
Lopputulos oli se, että öljyjä ei vaihdettu koska liike ei tiennyt tarkkaan mitä öljyä sinne saa laittaa. Itsekin googlettelin pari tuntia, kunnes löytyi vastaus ja sopivat markkinoilla olevat öljyt (olikohan niitä 5-6 mitä löytyi ja pari taitaa löytyä Suomesta). Onneksi on vaihtoväli 30tkm/2v eli omassa ajossa vuosi ja menee määräaikaishuollossa samalla.
Uudet 1.3 litraiset TCE (130/150, ilmeisesti myös 160) moottorit vaatii öljyksi 5W-30 RN17, ACEA C3 tai A3/B4.
Pistin tuonne räbäblogiinkin kun yritin käydä vaihdattamassa öljyt Dusteriin.
Lopputulos oli se, että öljyjä ei vaihdettu koska liike ei tiennyt tarkkaan mitä öljyä sinne saa laittaa. Itsekin googlettelin pari tuntia, kunnes löytyi vastaus ja sopivat markkinoilla olevat öljyt
(olikohan niitä 5-6 mitä löytyi ja pari taitaa löytyä Suomesta). Onneksi on vaihtoväli 30tkm/2v eli omassa ajossa vuosi ja menee määräaikaishuollossa samalla.
Onko tuo kiinteä vaihtoväli, vai kertooko joku "oil life monitor", kun on vaihdon aika?
Jos on kiinteä vaihtoväli, niin en itse ajelisi tuota 30tkm/24kk vaan ensimmäinen vaihto vaikka 1000km kohtaalla eli lähtee se suurin uuden moottorin liasta/metallihiukkasista yms... pois ja sen jälkeen 10-15tkm. Kun se moottoriöljy on kuitenkin sen verran halpa henkivakuutus moottorille.
Jos on kiinteä vaihtoväli, niin en itse ajelisi tuota 30tkm/24kk vaan ensimmäinen vaihto vaikka 1000km kohtaalla eli lähtee se suurin uuden moottorin liasta/metallihiukkasista yms... pois ja sen jälkeen 10-15tkm. Kun se moottoriöljy on kuitenkin sen verran halpa henkivakuutus moottorille.
Kuinka paljon siitä on näyttöä, että 30 tkm vaihtoväli olisi yleisesti liiallinen nykyaikaisissa moottoreissa nykyöljyillä, jos auton käyttö ei ole öljyä erityisesti kuormittavaa? Essonbaari-keskustelua on toki palstat täynnä ja harva niissä rohkenee väittää, että 30 tkm olisi itse asiassa ihan ok mutta missä on näyttö? 30 tkm vaihtoväliä on ollut jo ainakin vuosituhannen alusta lähtien, joten kokemuksia pitäisi olla jo rutkasti.
"Halpa" henkivakuutus ei ole mitenkään erityisen halpa: jos ajetaan vaikka 0-300 tkm, niin normaalisti tarvitaan 10 öljynvaihtoa mutta 10 tkm väleillä 30, eli 20 ylimääräistä vaihtoa. Jos yksi vaihto maksaa teetettynä vaikka 100€, niin tästä tulee 2000 € ylimääräinen kustannus. Kannattavaa, jos sillä välttää ison moottoriremontin mutta hukkaan heitettyä rahaa ja aikaa, jos siitä ei olekaan todellista hyötyä.
Niillä, jotka vaihtaa autoa vaikkapa 2-4 vuoden välein ja ostavat autonsa uusina, tai ns. toisena omistajana, tuskin useinkaan on innostusta vaihdella öljyjä virallista huolto-ohjelmaa useammin.Se, että ajat millä tahansa autolla välin 0-300tkm, niin ei öljynvaihto esim. 15tkm välein saa olla ongelma.
Niillä, jotka vaihtaa autoa vaikkapa 2-4 vuoden välein ja ostavat autonsa uusina, tai ns. toisena omistajana, tuskin useinkaan on innostusta vaihdella öljyjä virallista huolto-ohjelmaa useammin.
Ehkä se sitten on eri asia, jos tosiaan ajatus on ajaa se 0-300tkm tai jopa auto alusta paaliin asti itse.
Juuri sitä tarkoitin, että vaihtoarvolle sillä ei ole merkitystä, ja suomalainen kun yleensä ajaa sen 20-30 tuhatta vuodessa, niin ei ne ongelmatkaan ehdi tulla itselle. Paitsi jos aiot ajaa itse sen 300tkm.Se ja sama vaikka vaihdat auton 2v:n välein 300tkm ajettuna, öljyt on todellakin se pienin kulu, tosin ei varmaan kiinnosta 2v/300tkm mitä seuraava omistaja saa.
Juuri sitä tarkoitin, että vaihtoarvolle sillä ei ole merkitystä, ja suomalainen kun yleensä ajaa sen 20-30 tuhatta vuodessa, niin ei ne ongelmatkaan ehdi tulla itselle. Paitsi jos aiot ajaa itse sen 300tkm.