OLED-TV

Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 819
No pistäppä kuva siitä "silkkihanskoin" käsitellystä kakesta, niin sedät katsoo.
No mutta se kuvahan voisi olla vaikka väärennetty, eikö niin...?

Mutta ihan vakavasti kysyn, "sedätkö" pystyy todella kuvan perusteella päättelemään vaikkapa sen, että mistä syystä napin tekstit ovat kuluneet?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 550
Mainitsen nyt kuitenkin vielä, että minulla kaukosäätimet säilytetään siistissä rivissä vetolaatikossa pehmustematon päälle aseteltuna suoraan 3 cm väli molemmilla puolilla. Esimerkiksi pelkässä paneelin pölyjen pyyhkimisessä minulla meni tuntikausia, kun kävin sen läpi kämmenen kokoinen alue kerrallaan läpi usean uuden mikrokuituliinan kanssa ja jokaisen alueen jokaisen pyyhkäisyn jälkeen kolmella erilaisella led-taskulampulla kaikista eri kulmista valoa vasten katsoen, että näkyykö edes mitättömintä hiusnaarmua - ja näkyihän niitä jokunen, osa tosin oli ihan tehtaan jäljiltä ja ne tiesinkin ennestään. Voisin kertoa vastaavia esimerkkejä lukuisista eri laitteistani ja autoistani, mutta jätetään ne nyt väliin, jos tuosta saisi edes jotain kuvaa "pieteetin" määrästäni.
Mitähän helvettiä mä juuri luin? Oliko tämä kirjoitettu kieli poskessa ja hymiö unohtui?
 
Liittynyt
01.05.2020
Viestejä
17
Henkilökohtaiset loukkaukset ja hyökkäykset toista keskustelijaa kohtaan
Tai sitten ollaan koko porukka hotkaistu Aladdinin Professor kitusiimme peruketta myöten...
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 819
Ihan yleisellä tasolla täytyy kyllä ihmetellä tämän foorumin keskustelukulttuuria, jossa soraäänien esittäjät yritetään mustamaalata, ja kommentointi kääntyy lähinnä alatyyliseen henkilökohtaisten vikojen etsimiseen ja pohtimiseen soraäänen esittäjästä. Eihän ylläpito varmaan ehdi kaikkia postauksia paimentamaan mutta ei tekisi varmasti pahaa, jos väki vähän miettisi mitä on soveliasta sanoa ja mitä ei.
Tuo aiheuttaa sen lieveilmiön, että kaikki eivät kehtaa ottaa mitään ongelmatilanteita tai itseään arveluttavia kysymyksiä edes puheeksi ketjussa, kun näkevät mikä sontaryöppy tulee niskaan.


Mitähän helvettiä mä juuri luin? Oliko tämä kirjoitettu kieli poskessa ja hymiö unohtui?
Ei.

Siinä oli vain kysyjälle, joka mielestäni vihjaili, että valehtelen(?), tarkemmin perusteluja, että minkälaisella pieteetillä laitteitani kohtelen.
Mutta eipä tuo(kaan) näköjään siitä huolimatta tullut kaikille selväksi, kun tuo kolmanen viestinä foorumille postannut henkilö edelleen halusi kyseenalaistaa uskottavuuttani ja vaati todistusaineistoa "setien" katsottavaksi...

Alan ymmärtää, miksi ne OLEDin raidat Aladdinia hämmentävän paljon häiritsevät...
Enpä usko, jos tuota väität, koska olen jo useaan otteeseen sanonut, että eipä ne häiritsevässä määrin näy kuitenkaan enää. MUTTA en edelleenkään kieltäydy tunnustamasta sitä, että ne siellä ovat sopivalla materiaalilla ja testikuvilla kyllä nähtävissä! Joten, jos joku esim. uuden OLEDin ostanut lähettelee tänne kuvia omista raidoistaan tai kyselee niiden perään, niin en ala väittämään, etteikö siellä raitoja olisi!

Tai sitten ollaan koko porukka hotkaistu Aladdinin Professor kitusiimme peruketta myöten...
Odotinkin jo innokkaasti NELJÄTTÄ postaustasi foorumille. 75% tähän mennessä ovat olleet sävyltään tällaisia!
Eipä siinä mitään, tykkäyksien perusteella esittämäsi kommentit ovat foorumin hengen mukaisia ja hyväksyttyjä, joten odotan mielenkiinnolla viidettä postaustasi.

Annan kuitenkin ylläpidon arvioitavaksi, ollaanko asialinjalla vai ei.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 349
Mitäpä tuohon nyt sanoisi, jos valehtelijaksi vihjaillaan. Jokainenhan toki saa uskoa toisistaan mitä lystää ja eriävän havainnon tai mielipiteen esittävän leimata omassa mielessään valehtelijaksi, niin tai trolliksi, jos lystää. :tup:
Tuosta aasinsiltaa pitkin jälleen yksi legendaarinen esimerkki naapurifoorumilta, mitä tapahtuu, kun joku kertoo mitä on itse nähnyt täälläkin askarruttavasta OLEDin palamisesta: LG OLED televisiot

Mainitsen nyt kuitenkin vielä, että minulla kaukosäätimet säilytetään siistissä rivissä vetolaatikossa pehmustematon päälle aseteltuna suoraan 3 cm väli molemmilla puolilla. Esimerkiksi pelkässä paneelin pölyjen pyyhkimisessä minulla meni tuntikausia, kun kävin sen läpi kämmenen kokoinen alue kerrallaan läpi usean uuden mikrokuituliinan kanssa ja jokaisen alueen jokaisen pyyhkäisyn jälkeen kolmella erilaisella led-taskulampulla kaikista eri kulmista valoa vasten katsoen, että näkyykö edes mitättömintä hiusnaarmua - ja näkyihän niitä jokunen, osa tosin oli ihan tehtaan jäljiltä ja ne tiesinkin ennestään. Voisin kertoa vastaavia esimerkkejä lukuisista eri laitteistani ja autoistani, mutta jätetään ne nyt väliin, jos tuosta saisi edes jotain kuvaa "pieteetin" määrästäni.
Sohvatyynyn takana säilytän itse säädintä, osasyy tosin koira.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 819
Sohvatyynyn takana säilytän itse säädintä, osasyy tosin koira.
Joo, itsellekin tuttua tuo kotieläinten takia, että mitään ei kannata jättää näkösälle, jos ei itse ole vieressä.

Tosiaan tuo nopea kuluminen omassani on tullut kaukosäätimen normaalista käytöstä, eli näppäimen painatus kulunut sen painamisesta. Taustapuolen kiiltävä muovi on myös ainakin omassani sellaista halvankaltaista pehmeäpintaista korkeakiiltomuovia, johon tulee naarmuja jo pelkästään käsien kuivasta ihosta ja sen liinalla pyyhkimisestä. Sinänsä muovin käyttö kaukosäätimessä on minusta ihan OK, mutta laadukkaammissa muovilaatu on selvästi erilaista ja pintakuvio hieman "rypyläinen", jolloin siinä ei naarmut näy lainkaan. Muovi kyllä kiillottuu tuollaisissakin, jos sitä rasvaisilla käsillä käsittelee mutta itselläni on tapana koskea niitä vain puhtain käsin.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 819
Oliko niin, että C9:n kaukosäätimen virtanappi toimii ainoastaan IR:n kautta (vai onko tässä edes IR:ää)? En ole ennen kiinnittänyt huomiota mutta jos vaikka kämmenellä peittää kaukosäätimen etuosan, niin ei TV reagoi käynnistykseen tai sammutukseen kaukon virtanapista.

Alkoi vissiin omassa patteri käymään vähäksi, kun osa toiminnoista muutenkin aika heikosti ottaa mutta kokeillaan miltä uusilla näyttää. Ei se kyllä herjaillut paristosta ja yleismittari antoi vielä n. 1,425v lukemat vanhoille (Varta High Energy) ja vajaa 6 kk ollut käytössä. Logitechin hiiri näyttää näille pattereille, että ovat edelleen täysiä 3/3 palkkia mutta tuo ei kovin tarkka ole kyllä muutenkaan, kun useinkin kuluneen pariston irrotus ja laittaminen takaisin saattaa heittää 1/3 palkista takaisin 3/3:een.

Edit. Katsoin puhelimen kameran läpi kaukosäätimen keulaa enkä kyllä erota sillä, että siinä IR-lediä vilkkuisi nappeja painettaessa kuten tavallisissa IR-kaukoissa. Virtanapin punainen ledi kyllä paistaa etupuolen läpi ja sen näkee ihan paljaalla silmällä. Huomasin vain tuo virtanapin toimimattomuuden, kun kaukosäätimellä yritin käynnistää telkkaria, kun kaukosäädin lepäsi käsinojan päällä, toimi kyllä ok, kun sen nosti ilmaan. Jotenkin olen ollut siinä luulossa, että kaikki toiminnot olisi radioaalloilla Magic Remotessa?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
462
Oliko niin, että C9:n kaukosäätimen virtanappi toimii ainoastaan IR:n kautta (vai onko tässä edes IR:ää)? En ole ennen kiinnittänyt huomiota mutta jos vaikka kämmenellä peittää kaukosäätimen etuosan, niin ei TV reagoi käynnistykseen tai sammutukseen kaukon virtanapista.

Alkoi vissiin omassa patteri käymään vähäksi, kun osa toiminnoista muutenkin aika heikosti ottaa mutta kokeillaan miltä uusilla näyttää. Ei se kyllä herjaillut paristosta ja yleismittari antoi vielä n. 1,425v lukemat vanhoille (Varta High Energy) ja vajaa 6 kk ollut käytössä. Logitechin hiiri näyttää näille pattereille, että ovat edelleen täysiä 3/3 palkkia mutta tuo ei kovin tarkka ole kyllä muutenkaan, kun useinkin kuluneen pariston irrotus ja laittaminen takaisin saattaa heittää 1/3 palkista takaisin 3/3:een.

Edit. Katsoin puhelimen kameran läpi kaukosäätimen keulaa enkä kyllä erota sillä, että siinä IR-lediä vilkkuisi nappeja painettaessa kuten tavallisissa IR-kaukoissa. Virtanapin punainen ledi kyllä paistaa etupuolen läpi ja sen näkee ihan paljaalla silmällä. Huomasin vain tuo virtanapin toimimattomuuden, kun kaukosäätimellä yritin käynnistää telkkaria, kun kaukosäädin lepäsi käsinojan päällä, toimi kyllä ok, kun sen nosti ilmaan. Jotenkin olen ollut siinä luulossa, että kaikki toiminnot olisi radioaalloilla Magic Remotessa?
Käsittääkseni kaikki muut toimii radioaalloilla paitsi virtanappi. Ehkä joku "virransäästö" tms. foolproof käyttö että telkun saa päälle idk.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 819
Terve. Jos ostan tuon LG 55&quote; B9S 4K OLED TV OLED55B9S (2020) - Televisiot ja ostan siihen kaveriksi tuon TV:n takuuajan pidennys 5 vuoteen - Turva ja huolto niin onko tuosta takuusta jotain käytännön hyötyä vai onko lisärahastusta?
Itsekin yritin saada tuosta selkoa, että miten se toimii mutta eipä tuo oikein avautunut missään selvästi. Mitään takuuehtoja en erikseen löytynyt.

Käsittääkseni kaikki muut toimii radioaalloilla paitsi virtanappi. Ehkä joku "virransäästö" tms. foolproof käyttö että telkun saa päälle idk.
OK, kiitti kun varmistit tuon. Tosiaan oma kauko nyt uusilla pattereilla toimii selvästi jouhevammin. Aiemmin tuli usein, että ei reagoinut rullan pyöräytykseen tai vastaavaan. Jotenkin tuo virtanapin toimintaperiaate oli jäänyt itseltäni huomaamatta, ja kiinnitin nyt vasta jostain syystä uusilla pattereilla kokeillassa tuohon huomion ekan kerran oikein kunnolla.
 
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 855

Diplomaatti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.07.2019
Viestejä
864
Liittynyt
07.11.2018
Viestejä
958
Mitäpä tuohon nyt sanoisi, jos valehtelijaksi vihjaillaan. Jokainenhan toki saa uskoa toisistaan mitä lystää ja eriävän havainnon tai mielipiteen esittävän leimata omassa mielessään valehtelijaksi, niin tai trolliksi, jos lystää. :tup:
Tuosta aasinsiltaa pitkin jälleen yksi legendaarinen esimerkki naapurifoorumilta, mitä tapahtuu, kun joku kertoo mitä on itse nähnyt täälläkin askarruttavasta OLEDin palamisesta: LG OLED televisiot

Mainitsen nyt kuitenkin vielä, että minulla kaukosäätimet säilytetään siistissä rivissä vetolaatikossa pehmustematon päälle aseteltuna suoraan 3 cm väli molemmilla puolilla. Esimerkiksi pelkässä paneelin pölyjen pyyhkimisessä minulla meni tuntikausia, kun kävin sen läpi kämmenen kokoinen alue kerrallaan läpi usean uuden mikrokuituliinan kanssa ja jokaisen alueen jokaisen pyyhkäisyn jälkeen kolmella erilaisella led-taskulampulla kaikista eri kulmista valoa vasten katsoen, että näkyykö edes mitättömintä hiusnaarmua - ja näkyihän niitä jokunen, osa tosin oli ihan tehtaan jäljiltä ja ne tiesinkin ennestään. Voisin kertoa vastaavia esimerkkejä lukuisista eri laitteistani ja autoistani, mutta jätetään ne nyt väliin, jos tuosta saisi edes jotain kuvaa "pieteetin" määrästäni.
En vihjaillut valehtelijaksi, vaan arvelin käsitystä silkkihansikkain kohtelemisesta vähän erilaiseksi kuin minulla - ja yritin vielä hymiölläkin ilmaista, että en ole niin hirveän tosimielellä liikenteessä. Omia kaukosäätimiä ja muita laitteitani kohtelen lähinnä asiallisesti, en silkkihansikkain. Tässä esimerkkikuvassa kaksi eniten käyttämääni kaukosäädintä. Vaikka Sonyn vahvistimella on enemmän ikää, niin olen varmasti käyttänyt B6:sen kaukosäädintä moninkertaisen määrän. Jostakin syystä se on monen enemmän laatumerkiksi mieltämän Sonyn säädin, jonka yhdestä näppäimestä ovat merkinnät selvästi kuluneet (ja käyttöliittymän suunnittelija on toivottavasti saanut potkut). Mutta joo, turhapa kai tästä on enemmän jatkaa, voi olla että LG:n kaukosäätimien joukossa on huonolaatuisempia yksilöitä tai sitten vuonna 2016 ne olivat parempia.

IMG_6186 (1).jpg
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 831
Asiaton käytös
Ihan yleisellä tasolla täytyy kyllä ihmetellä tämän foorumin keskustelukulttuuria, jossa soraäänien esittäjät yritetään mustamaalata..
Mjaah, niitä soraääniä tuntuu Sulla kyllä riittävän, saman levyn pyörittämistä.
Sulla on näemmä joku tarve vastata täällä jokaiseen kommenttiin ja kirjoittaa niistä pitkät romaanit, ikään kuin kaikkitietävänä joko ne hyväksyä tai kieltää. Oletko huomannut että aika harvoin tulee tykkäyksiä?
Ainahan voi laittaa ignoreen, mutta sitten pitää olla kirjautuneena.

Mitä tulee tuohon Plazan kirjoittajaan, niin ei kirjoita omista kokemuksista vaan tulee tuoreella nimimerkillä kirjoittamaan pelkästään kiinnipalamisesta OLED-ketjuun laittaen linkit Rtingsin kestotestiin ja haukkuu toista kirjoittajaa MS-taudin takia näkövammaiseksi joka ei voi referoida näkemäänsä (jonka mode poisti).
Jos tuo ei ole trollausta, niin ei mikään :rolleyes:

Mutta jatka toki täällä, itse pysyn vastedes sivussa.
Turha täällä on muutenkaan notkua kun on tyytyväinen telkkuunsa, eikä ole lähivuosina uutta hommaamassa.
Tän lukemisesta tuli vaan jotenkin tapa siitä saakka kun ensimmäisen OLED:n hankki ja kokemuksia kaipaili :)

Varmaan tästäkin tulee taas varoitus tai jotain, ihan sama.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 200
Itse oon nyt kyllä ton E9 kanssa huomannut aika selkeän viivan, tai jopa muutaman sellaisen epätasaisuuden, kiitos ton ghost of tsushima pelin... :cry:

Siinä alussa kun tuli sellainen kohtaus missä oli joku pelto tms aivan sumussa ja oli hämärää niin yhtäkkiä hokasin tuon viiva, keskellä ruutua ylhäältä alas, ja nyt sitä ei sit osaa olla enää näkemättä, ottaa päähän :mad:
Myöhemmin kun rupesin pakonomaisesti aina kun harmaata ruudussa niin tuijottamaan tohon niin havaitsin että koko tuo alue on tietyllä materiaalilla vähän kuin dse, eli ei ole sellainen kirkkaan puhdas väri vaan vähän kuin olisi likaa paneelissa.

En tajua kyllä kun testasin tota paneelia sillon kun töllön ostin eikä harmaatestit tuollaista näyttäneet, niin mitäs vittua, nyt on palautusoikeus kauan sitten mennyt umpeen :mad::cry:

Voiko hdr mahtaan jotenkin buustata tuota ongelmaa? Mulla oli testissa se oled valo 70:llä ja siinä en tuota viivaa havainnut, en tiiä miten tuo hdr oled valo sit toimii koska asetus on 100 mutta sehän eri kohdilla ruutua on eri asetuksella...

Vai voiko tuollainen sitten kehittyä paneeliin jälkikäteen....?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 349
Itse oon nyt kyllä ton E9 kanssa huomannut aika selkeän viivan, tai jopa muutaman sellaisen epätasaisuuden, kiitos ton ghost of tsushima pelin... :cry:

Siinä alussa kun tuli sellainen kohtaus missä oli joku pelto tms aivan sumussa ja oli hämärää niin yhtäkkiä hokasin tuon viiva, keskellä ruutua ylhäältä alas, ja nyt sitä ei sit osaa olla enää näkemättä, ottaa päähän :mad:
Myöhemmin kun rupesin pakonomaisesti aina kun harmaata ruudussa niin tuijottamaan tohon niin havaitsin että koko tuo alue on tietyllä materiaalilla vähän kuin dse, eli ei ole sellainen kirkkaan puhdas väri vaan vähän kuin olisi likaa paneelissa.

En tajua kyllä kun testasin tota paneelia sillon kun töllön ostin eikä harmaatestit tuollaista näyttäneet, niin mitäs vittua, nyt on palautusoikeus kauan sitten mennyt umpeen :mad::cry:

Voiko hdr mahtaan jotenkin buustata tuota ongelmaa? Mulla oli testissa se oled valo 70:llä ja siinä en tuota viivaa havainnut, en tiiä miten tuo hdr oled valo sit toimii koska asetus on 100 mutta sehän eri kohdilla ruutua on eri asetuksella...

Vai voiko tuollainen sitten kehittyä paneeliin jälkikäteen....?
Pienellä oledvalolla näkynee helpommin testikuvissa virheet harmaalla.
 
Liittynyt
22.12.2017
Viestejä
396
Itse oon nyt kyllä ton E9 kanssa huomannut aika selkeän viivan, tai jopa muutaman sellaisen epätasaisuuden, kiitos ton ghost of tsushima pelin... :cry:

Siinä alussa kun tuli sellainen kohtaus missä oli joku pelto tms aivan sumussa ja oli hämärää niin yhtäkkiä hokasin tuon viiva, keskellä ruutua ylhäältä alas, ja nyt sitä ei sit osaa olla enää näkemättä, ottaa päähän :mad:
Myöhemmin kun rupesin pakonomaisesti aina kun harmaata ruudussa niin tuijottamaan tohon niin havaitsin että koko tuo alue on tietyllä materiaalilla vähän kuin dse, eli ei ole sellainen kirkkaan puhdas väri vaan vähän kuin olisi likaa paneelissa.

En tajua kyllä kun testasin tota paneelia sillon kun töllön ostin eikä harmaatestit tuollaista näyttäneet, niin mitäs vittua, nyt on palautusoikeus kauan sitten mennyt umpeen :mad::cry:

Voiko hdr mahtaan jotenkin buustata tuota ongelmaa? Mulla oli testissa se oled valo 70:llä ja siinä en tuota viivaa havainnut, en tiiä miten tuo hdr oled valo sit toimii koska asetus on 100 mutta sehän eri kohdilla ruutua on eri asetuksella...

Vai voiko tuollainen sitten kehittyä paneeliin jälkikäteen....?
Ootko kokeillu ajaa sitä kohinanpoistoa?
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 038
Harmaalla esiintyvät taustaraidathan ne siellä aka Ceeprat / Aladdinin raidat :)

En ole paljoa pelaillut C9 kanssa mutta ilmeisesti peleissä tulevat helpommin esille? Tv käytössä ei ole pahemmin nyt näkynyt, ja aiemminkin kerroin niin en ole niitä pystyraitoja bongannut UHD lätyillä kertaakaan. Omituista, toki riippuu että sattuuko sopivaa harmaata kohdille lainkaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 349
Harmaalla esiintyvät taustaraidathan ne siellä aka Ceeprat / Aladdinin raidat :)

En ole paljoa pelaillut C9 kanssa mutta ilmeisesti peleissä tulevat helpommin esille? Tv käytössä ei ole pahemmin nyt näkynyt, ja aiemminkin kerroin niin en ole niitä pystyraitoja bongannut UHD lätyillä kertaakaan. Omituista, toki riippuu että sattuuko sopivaa harmaata kohdille lainkaan.
Sopivalla pelillä näkyvät mielestäni helpommin. Oman vaihdoin kun pelissä näkyi raitaa, vaikka leffoilla ei juurikaan.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 200
Ootko kokeillu ajaa sitä kohinanpoistoa?
En, enkä kyllä kokeile kun tuo heikentää paneelin ikää ja on tarkoitettu vain epätasaista kulutusta vastaan.
Käsittääkseni tuon toiminnon voisi sanoa tutkivan paneelin kulumista ja kuluttavan muut värit siihen tasolle mihin kulunein on mennyt, tämä tosin ihan omaa mutua ja olettamista, kuitenkin se 2k käyttötuntia tuohon mielestäni vihjaa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 200
Mutta eipä tässä taida olla mitään tehtävissäkään kun palautusoikeus on jo kuukausi sitten mennyt umpeen, empä viitsi edes lähteä matalalla oled valolla enempää etsimään, kun noita ei sitten enää unohda kun kerran löytää...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 349
Mutta eipä tässä taida olla mitään tehtävissäkään kun palautusoikeus on jo kuukausi sitten mennyt umpeen, empä viitsi edes lähteä matalalla oled valolla enempää etsimään, kun noita ei sitten enää unohda kun kerran löytää...
Vaihtoehdot lähinnä kärsiä, tai ostaa uusi.
 
Liittynyt
22.12.2017
Viestejä
396
Joo mä itekin lopetin noiden etsimisen just ton takia. Tulee ihan neuroottiseks. Täydellistä telkkaria ei tästä maailmasta valitettavasti löydy, etsimällä kun etsii niin jokaisessa jotakin. Nimimerkillä 6 vai 7 eri tv:tä ostanu ja palauttanu tässä kahden viikon aikana.

Kysyin muuten usealta myyjältä silloin kun oledin ostin, että miten suosittelevat käytettäväksi tuota kohinanpoistoa tai kuinka usein saa tehdä? Parikin myyjää tais sanoo, että voi tehdä kerran kuussa. En sit tiedä tietääkö ne oikeesti vai onko ne saanu jonkunlaisen koulutuksen LG:ltä..foorumeilta sit taas lukenu, ettei sais ainakaan jatkuvasti käyttää tai, että käytä vaan jos kuvassa vikaa niinku sun tapauksessa nyt on.

Pitäis melkein suoraan kysyä LG:ltä.

Mä en ite jotenki usko, että voi tehdä ihan älyttömästi haittaa paneelille ku tuolla asetuksissa niin helposti saatavilla.. luulis, että sen vois tehdä vaan joku asentaja, jos vaurioittaa paneelia jotenki dramaattisesti.

Mä ainakin kokeilisin sun tapauksessa 1-2 kertaa, jos ei auta niin yhteys LG, että mitäs tehtävissä. Joillekin ovat ihan paneeleja vaihtanu mitä YouTubea on uskominen.

Eihän sulla oo kuvaa tuosta jäljestä?

Ymmärrän kyllä tuskasi, vihaan iteki tuollaista. toivottavasti auttais tuo kohinanpoisto. Tsemppiä!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 200
Joo mä itekin lopetin noiden etsimisen just ton takia. Tulee ihan neuroottiseks. Täydellistä telkkaria ei tästä maailmasta valitettavasti löydy, etsimällä kun etsii niin jokaisessa jotakin. Nimimerkillä 6 vai 7 eri tv:tä ostanu ja palauttanu tässä kahden viikon aikana.

Kysyin muuten usealta myyjältä silloin kun oledin ostin, että miten suosittelevat käytettäväksi tuota kohinanpoistoa tai kuinka usein saa tehdä? Parikin myyjää tais sanoo, että voi tehdä kerran kuussa. En sit tiedä tietääkö ne oikeesti vai onko ne saanu jonkunlaisen koulutuksen LG:ltä..foorumeilta sit taas lukenu, ettei sais ainakaan jatkuvasti käyttää tai, että käytä vaan jos kuvassa vikaa niinku sun tapauksessa nyt on.

Pitäis melkein suoraan kysyä LG:ltä.

Mä en ite jotenki usko, että voi tehdä ihan älyttömästi haittaa paneelille ku tuolla asetuksissa niin helposti saatavilla.. luulis, että sen vois tehdä vaan joku asentaja, jos vaurioittaa paneelia jotenki dramaattisesti.

Mä ainakin kokeilisin sun tapauksessa 1-2 kertaa, jos ei auta niin yhteys LG, että mitäs tehtävissä. Joillekin ovat ihan paneeleja vaihtanu mitä YouTubea on uskominen.

Eihän sulla oo kuvaa tuosta juovasta/bandingistä?

Ymmärrän kyllä tuskasi, vihaan iteki tuollaista. toivottavasti auttais tuo kohinanpoisto. Tsemppiä!
Kyllä sillä ihan haittaa tekee, oled paneeli himmenee ajan kanssa, tuota käyttämällä nopeutat sitä prosessia ja bandingiin se ei voi auttaa.
Tuo on tosiaan tarjoitettu vain ajan kanssa aiheutettuun kiinnipalamiseen.
 
Liittynyt
22.12.2017
Viestejä
396
Kyllä sillä ihan haittaa tekee, oled paneeli himmenee ajan kanssa, tuota käyttämällä nopeutat sitä prosessia ja bandingiin se ei voi auttaa.
Tuo on tosiaan tarjoitettu vain ajan kanssa aiheutettuun kiinnipalamiseen.
Okei. Kiitos selvennyksestä. Voithan sä kokeilla ottaa yhteyden LG tukeen ja kysyä mitä ovat mieltä? Kannattaa ainakin kokeilla..?
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 819
Olipa taas sellaista tekstiä, että tuollaiseen ei edes kannattaisi reagoida. Toivoisin kuitenkin, että voisit lopettaa tuollaisen.

Sen verran tuosta linkistä yhteen postaukseen kuitenkin, että se oli jatkoa toiseen kuvan palamiseen suoraan liittyvään postaukseen, jossa kirjoittaja puhui näkemästään kuvanpalamisesta molemmissa, joten en tiedä mihin viittaat noilla jonkin henkilön terveystiedoilla mitä tuolla luettelit (mielestäni liian) yksityiskohtaisesti, enkä näe tuolla sellaista, mutta linkki johonkin postaukseen ei suinkaan tarkoita sitä, että joku automaattisesti allekirjoittaisi kaikki sen jälkeen kirjoitetut asiat, oli ne asiaa tai asiatonta, tai että liittyisin mitenkään tuohon ketjuun henkilökohtaisesti!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 819
Itse oon nyt kyllä ton E9 kanssa huomannut aika selkeän viivan, tai jopa muutaman sellaisen epätasaisuuden, kiitos ton ghost of tsushima pelin... :cry:

Siinä alussa kun tuli sellainen kohtaus missä oli joku pelto tms aivan sumussa ja oli hämärää niin yhtäkkiä hokasin tuon viiva, keskellä ruutua ylhäältä alas, ja nyt sitä ei sit osaa olla enää näkemättä, ottaa päähän :mad:
Myöhemmin kun rupesin pakonomaisesti aina kun harmaata ruudussa niin tuijottamaan tohon niin havaitsin että koko tuo alue on tietyllä materiaalilla vähän kuin dse, eli ei ole sellainen kirkkaan puhdas väri vaan vähän kuin olisi likaa paneelissa.

En tajua kyllä kun testasin tota paneelia sillon kun töllön ostin eikä harmaatestit tuollaista näyttäneet, niin mitäs vittua, nyt on palautusoikeus kauan sitten mennyt umpeen :mad::cry:

Voiko hdr mahtaan jotenkin buustata tuota ongelmaa? Mulla oli testissa se oled valo 70:llä ja siinä en tuota viivaa havainnut, en tiiä miten tuo hdr oled valo sit toimii koska asetus on 100 mutta sehän eri kohdilla ruutua on eri asetuksella...

Vai voiko tuollainen sitten kehittyä paneeliin jälkikäteen....?
Eiköhän tuo viiva ole ollut paneelissa alusta alkaen, tosin ne yksilöstä riippuen aika harvoin näkyvät oikealla materiaalilla mutta aika ajoin juuri sopivalla testikuvan kaltaisella materiaalilla kyllä näkyvät.
Tuossa kiteytyy juuri se pointti mistä olen täällä maininnut aiemminkin, että paneeli kannattaisi uutena mahdollisen palautusoikeuden voimassa ollessa testata perusteellisesti erilaisilla testikuvilla, koska kaikki virheet mitä niissä on havaittavissa, kyllä näkyvät jossain tilanteissa! Tai ainakin tiedostaa tuo mahdollisuus tulevaisuudessa, jos ei testaa erikseen.

Paneeli muuttuu hieman ensimmäisten 4h jälkeen ajettavien autokompensaatioiden myötä (ensimmäinen tekee yleensä suurimman muutoksen) ja sen, että tummien sävyjen toisto avautuu mutta ne viirut joita siellä on, eivät sinänsä juuri vähene tai lisäänny mutta uudelle paneelille kannattaa antaa kuitenkin käyttötunteja ennen lopullista arvointia.

Noilla toimenpiteillä säästyy paremmin siltä harmitukselta, joka tulee, jos virheet alkavatkin omaan silmään näkyä mahdollisen palautusoikeuden jo umpeuduttua

Tosiaan mainitset tuossa testanneesi (ilmeisesti viittasit testikuviin?) oled-valo 70 asetuksella, joka on melko kirkas sdr:llä ja itsessään jo aika paljonkin vähentää virheiden näkymistä testikuvissa. HDR-materiaalilla vaikka oled-valo on 100:ssa, on keskikirkkaus highlightejä lukuunottamatta alempi, varmaan paljonkin alempi kuin sdr:llä oled-valo 70, joten se saattaa periaatteessa tuoda sopivassa tilanteessa virheitä paremmin näkyville ja jokin viiru näkyy selvemmmin toisella oled-valo asetuksella kuin joku toinen.
Peleissä tuo viirujen näkyminen voi ehkä olla selkeämpää, jos on kenttä jossa on sopivia sävyjä ja kun siellä voi itse liikkua ja saada ne näkyviin helpommin. Mutta tuosta ei ole omakohtaista kokemusta, kun en itse pelaa eikä minulla ole telkkarissa kiinni kuin Apple TV ja 2 erilaista BD-soitinta (UHD ja tavallinen).

Tosiaan myös tuollainen dse:n tapainen läntti kirkkaammassakin kuvassa omassanikin näkyy, jos sitä sopivalla kuvalla etsii mutta ei ole minua oikealla materiaalilla häirinnyt myöskään, mutta tietääkseni tuokin on aika tyypillistä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 819
Harmaalla esiintyvät taustaraidathan ne siellä aka Ceeprat / Aladdinin raidat :)
Ihan tässä imarteluna ottaa, että tämä ilmiö on tässä ketjussa nimetty minun mukaan.
Ymmärsin kyllä, että tuo oli ihan ystävällisellä mielellä heitetty kommentti. :)

Tosiaan mainitsen kuitenkin sen, että näille "viiruille" tai "raidoille" on ihan yleinen nimitys maailmalla (vertical banding) ja ulkomaisilla foorumeilla löytyy useinkin useita satoja sivuja pitkiä viestiketjuja tähän asiaan liittyen.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 819
Sellainen havainto vielä noihin äänien pätkintään: Tosiaan tuon huomasin välittömästi optisella yhteydellä, mutten arcin kautta ollut aikaisemmin huomannut, kunnes tässä ihan viime aikoina kun joku täällä taisi mainita, että "auto" -asetus oli ainoa, millä sai viimeisemmänkin lipsync delayn pois joistain Netflixin pätkistä (atmos raidoilla ei mielestäni tuota ongelmaa ollut.) Tosiaan tuo toimi ja kiitos vaan vinkistä sille, kuka sen nyt mainitsikaan aikasemmin.

Mutta siis tuota kun testailin niin, että vaihdoin aina välistä passthrough-auton välillä tuota testatakseni, niin sit rupes tuo pätkiminen tapahtumaan myös itsellä arcin kautta Netflixissä. Sammuttelin appia välistä eikä sekään auttanut. Sitten mielestäni tein niin, että vaihdoin vielä kerran autosta passthrough ja takaisin ja se mielestäni fixas tuon ongelman, ei ainakaan enää samalla illalla palanut ongelma. En tosin ole nyt joutanut testaamaan sen jälkeen, kun ollut reissun päällä
Hieman uusia havaintoja tähän liittyen parilta viime päivältä.
Viaplayn puolella katsottu nyt 3 elokuvaa ilman pätkimistä, toimien siten, että olen sammuttanut käsin kaikki taustalla olevat apit ja vain tuo Viaplay ollut käynnissä. Myöskään telkkarin asetuksista en välissä muuttanut mitenkään HDMI eARC asetusta, vaan se oli Automaticilla jolla ainoastaan lip sync on kohdallaan.

Mutta oudoksi homma meni Netflixin puolella, koska samalla kikalla siinä ehkä vajaan puolen tunnin toiston jälkeen tuli eka droppi ja toinen ehkä 10 min aikana. Vaikka vielä erikseen olin katsonut ettei mitään muita appeja ollut taustalla. Sen jälkeen poistuin Netflixistä ja suljin vielä apin taustalta. Sitten käynnistin sen uudelleen ja kävin vielä television asetuksissa muuttamassa HDMI eARC asetusta Automatic > Passthtough > PCM (odottaen joka välissä, että vahvari synkkasi muutokseen) ja sitten takaisin Automaticille. Sen jälkeen saman elokuvan loppuaikana (yli tunti jäljellä) en havainnut yhtään droppia. Pitää seurailla tilannetta, ei voi vielä tuon perusteella varmasti sanoa, että se tuolla korjaantui ja joutuuko tuon saman tekemään joka kerta uudelleen. Jotain mielenkiintoista tässä on tapahtunut, kun olin käyttänyt tätä laitteistoa kuukausia täysin ongelmitta kunnes näitä mitättömiä droppeja alkoi tulla.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 038
Ihan tässä imarteluna ottaa, että tämä ilmiö on tässä ketjussa nimetty minun mukaan.
Ymmärsin kyllä, että tuo oli ihan ystävällisellä mielellä heitetty kommentti. :)

Tosiaan mainitsen kuitenkin sen, että näille "viiruille" tai "raidoille" on ihan yleinen nimitys maailmalla (vertical banding) ja ulkomaisilla foorumeilla löytyy useinkin useita satoja sivuja pitkiä viestiketjuja tähän asiaan liittyen.
Juu tämä ei ole minkään sortin kettuilua, muistaakseni olit ensimmäinen joka näistä raidoista harmaalla nostit kissan pöydälle. Varmaan ollut tiedossa mutta että varsinaista keskustelua ole täällä ollut. Muille tiedoksi niin ei kannata alkaa etsimään :rofl:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
287

65" B9 oled olisi tämän viikon tarjouksessa. Ei ole noin alhaalla varmaan ollut aiemmin?
Nämähän on helppo tarkistaa esimerkiksi hinta.fi 65B9S kautta (vaikka ärsyttävästi B9/B9S luokkia on about 3-5 tarkasteltavana, vaikka kyseessä sama vehje ymmärrykseni mukaan)

TLDR: On ollut halvemmalla, 1499€ aikaisemmin
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 833
LG:llä uudet ominaisuudet ei noin yleensäkään tuppaa valumaan vanhempiin malleihin, vaikka monet niistä kuvittelisi olevan helppo tehdä ihan softapäivityksellä. Esim. Dynamic Tone Mapping ja kalibrointikontrollit pelitilassa, HGIG, 4:2:0 4K-tuki ilman HDMI 2.1:stä, G-Sync ja nyt tämä Freesync.
 
Liittynyt
30.08.2019
Viestejä
523
1499e on tainnut olla halvin hinta. Viime vuoden marraskuussa oli jo 1599e.
Nämähän on helppo tarkistaa esimerkiksi hinta.fi 65B9S kautta (vaikka ärsyttävästi B9/B9S luokkia on about 3-5 tarkasteltavana, vaikka kyseessä sama vehje ymmärrykseni mukaan)

TLDR: On ollut halvemmalla, 1499€ aikaisemmin

65" B9S on halvimmillaan ollut 1499 LG OLED65B9S (Televisiot)
Ja 65" B9 halvimmillaan ollut 1549 LG OLED65B9 (Televisiot)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 413
Viestejä
4 160 305
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom