OLED-TV

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 273
Jaahas, oma C9 ilmoitti juuri että virallinen Twitch-app löytyy nyt webOS storesta. Tätä on kyllä odotettu, niin ei tarvitse enää laittaa PC:tä tai Xboxia tulille striimien katsomiseen :thumbsup:

Äkkiä kokeiltuna näytti tosin ettei pysty vielä kirjautumaan omalla tunnuksella, mutta josko sekin sieltä vielä tulee.
Tuli ladattua tuo Twich appi jo viime viikon puolella, kun satuin sen huomaamaan storessa, mutta on kyllä vielä sen verran surkeassa jamassa, että käytän mieluummin edelleen Backseat Gameria Backseat Gamer for LG webOS TV
Kuten mainitsitkin, niin kirjautuminen puuttuu kokonaan ja itse huomasin kuvanlaadunkin olevan huonompi kuin Backseat Gameria käytettäessä. Todennäköisesti Twitch on 720p (60fps?) ja BG menee 1080p 60fps asti, eikä Twitchin sovelluksessa pysty tuotakaan itse valitsemaan.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 200
Mistähän suomesta tai ulkomailta saa halvimmalla hdmi dolby vision yhteensopivan piuhan ostettua?

Itselläni ton uuden E9 kanssa ollut ongelmia ARC kautta tulevasta äänestä kun kerran 30sec tulee audio drop, eilen kokeilin piuhaa vaihtaa ja tuntui korjaantuvan, mutta uudessa piuhassa ei kaista riitä dolby visionille..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 734
Mistähän suomesta tai ulkomailta saa halvimmalla hdmi dolby vision yhteensopivan piuhan ostettua?

Itselläni ton uuden E9 kanssa ollut ongelmia ARC kautta tulevasta äänestä kun kerran 30sec tulee audio drop, eilen kokeilin piuhaa vaihtaa ja tuntui korjaantuvan, mutta uudessa piuhassa ei kaista riitä dolby visionille..
No vaikka tuosta ihan Suomesta. Noista ei pitäis loppua kaista kesken (48Gbs).
 

Jrhh

<Raudanusuttaja>
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 704
Verkkokauppa.com muuten näköjään nostanut 65 C9 hintaa satasella.
Onneksi tuli napattua se tarjous E9 enkä jäänyt enää odottelemaan :)
Nähtävästi parilla satasella.

Näyttää sit isommalta alennusprosentilta kun tulee taas jotkut hulivilipäivien alennusmyynnit :D "Koulut päättyy" tms....
 
Liittynyt
20.05.2020
Viestejä
315
Verkkokauppa.com muuten näköjään nostanut 65 C9 hintaa satasella.
Onneksi tuli napattua se tarjous E9 enkä jäänyt enää odottelemaan :)
Power ja Gigantti on myös tehnyt hyviä tarjouksia OLED-puolella. Täytyy tietysti huomioida eri kauppojen takuu ja palautuskäytännöt ja kuljetushinnasto. Gigantilla on myös 36 kk koroton&kuluton maksuaika.
 
Liittynyt
29.04.2020
Viestejä
21
Onkohan noissa normaalihyvissä kaapeleissa mitään eroja. Luin jostain, että vanhemmissa kaapeleissa ei lue Dolby Vision, kun ei sellaista ollut kaapelia tehdessä. Itsellä ainakin Bilteman kaapeli tuo esim. Dolby Atmos äänen TV:n Netflixistä ARCin kautta vahvistimelle, vaikka ei ehkä pitäisi (Dolby D+ 7.1, mistä vahvisti tekee Dolby Atmoksen). ChromeCast ultra vie vahvistimen kautta 4 K kuvaa TV:lle nikottelematta myös
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 200
Nähtävästi parilla satasella.

Näyttää sit isommalta alennusprosentilta kun tulee taas jotkut hulivilipäivien alennusmyynnit :D "Koulut päättyy" tms....
1899e se hinta ennen oli.
Ja se on ainoa paikka suomessa missä c9 jäljellä, ei tule tulemaan enää alennukseen...
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 200
Power ja Gigantti on myös tehnyt hyviä tarjouksia OLED-puolella. Täytyy tietysti huomioida eri kauppojen takuu ja palautuskäytännöt ja kuljetushinnasto. Gigantilla on myös 36 kk koroton&kuluton maksuaika.
On toki, paskoista oled töllöistä joissa ei hdmi 2.1 tukea ole, se kun ei löydy kuin lg:n 9 ja x sarjoista (x sarjassa ei full bandwith 2.1).
 
Liittynyt
20.05.2020
Viestejä
315
On toki, paskoista oled töllöistä joissa ei hdmi 2.1 tukea ole, se kun ei löydy kuin lg:n 9 ja x sarjoista (x sarjassa ei full bandwith 2.1).
Mihin itse käytät HDMI 2.1? Uudet ominaisuudet on ainakin Game Mode VRR, eARC ja Dynamic HDR. Itse käytän Dolby Visionia johon ei tarvitse HDMI 2.1.
 

Jrhh

<Raudanusuttaja>
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 704
Tulen käyttämään päivittäin tuossa 6kk päästä ps5 kanssa.
Eiköhän se hdmi 2.1 ole lähestulkoon jokaisella tulevaisuudessa käytössä (esim uudet rtx 3000 sarjalaiset vai mitkä ovatkaan nimeltään~~) ja uudet konsolit.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
On toki, paskoista oled töllöistä joissa ei hdmi 2.1 tukea ole, se kun ei löydy kuin lg:n 9 ja x sarjoista (x sarjassa ei full bandwith 2.1).
Kaikki eivät tarvitse HDMI 2.1:stä.
Etenkään sellaiset, joilla ei ole toista laitetta jonka voisi tuollaiseen kytkeä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 200
Kaikki eivät tarvitse HDMI 2.1:stä.
Etenkään sellaiset, joilla ei ole toista laitetta jonka voisi tuollaiseen kytkeä.
Silti kaikkia kannattaa infota tästä asiasta koska vuoden päästä tilanne on täysin eri, ja aika moni ostaa sen television pidempää aikaa varten, siksi on vastuutonta esim sitä sun philipsiä estottomasti suositella joka tilanteessa ilman että mainitset että siinä ei tule saamaan hdmi 2.1 hyötyjä, joita molemmat uudet konsolit käyttävät (ja jo nyt nykyinen xbox käyttää vrr).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 833
Kaikki eivät tarvitse HDMI 2.1:stä.
Etenkään sellaiset, joilla ei ole toista laitetta jonka voisi tuollaiseen kytkeä.
Jos meinaa ostaa tulevan sukupolven konsolin, tai pelaa PC:llä, niin siinä tapauksessa sanoisin, että se ehdottomasti kannattaa olla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.05.2020
Viestejä
315
Kaikki eivät tarvitse HDMI 2.1:stä.
Etenkään sellaiset, joilla ei ole toista laitetta jonka voisi tuollaiseen kytkeä.
Dynamic HDR on yksi aika merkittävä uutuus. Tässä vaiheessa se ei kuitenkaan voi syrjäyttää Dolby Visionia joka toimii HDMI 2.0a kanssa. Myöhemmin Dolby Vision ehkä poistuu koska Dynamic HDR on valmistajille lisenssivapaa.

Tässä lainaus CNET-sivustolta:
The issue with DV is that companies have to pay Dolby to use it. On the plus side to that, Dolby will then show them how to make their TVs look best when showing DV content. So for some companies, this is an easy way to get their TVs to look better than perhaps they would on their own. For larger companies (like certain Korean companies that begin with S), they don't need such assistance and would rather dump money into their own HDR format, thank you very much.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 200
Jep.
Ja mikäli nyt ei asetukset ihan metsässä ole niin graytestissä on kuva täysin tasaista itselläni, ei mitään raitoja, eikös siinä pitäis 0 näkyä mustana ja 5% alkaa näkymään harmaa?
Tuli nyt testattua tuota vanhaksi jäänyttä 65" B8 myös, aikalailla myös täydelliset harmaan sävyt siinä, ja katoin myös youtubesta oled burn in test videon missä käytiin läpi kaikki värit, missään värissä ei näkynyt mitään kiinnipalamista (eli kulumista), tv on ostettu helmikuussa 2019, ollut ihan reilusti pelikäytössä, ei tosin samoja pelejä jauhettu mitenkään tuhottomasti (paitsi änäriä :D).

Eli ainakaan itselläni ei tuosta kiinnipalamisesta tosiaan tullut ongelmaa, vaikka pelikäyttöön tulikin :D
Nyt kelpaa pistää myyntiin kun tuli fiksusti ostettua siihen viiden vuoden takuukin :D

Jotenkin tuo B8 kuva näyttää kyllä paremmalta kuin E9, mutta olisikohan tuo nyt vain sitä että tämä E9 on ollut päällä vasta noin 10 tuntia ja kuva ei ole kunnolla ehtinyt "tulla valmiiksi"?
Itse ainakin B8 kanssa olin ihan viime viikkoon asti siinä mutu tuntumassa että se kuva vaan parani ja parani ajan myötä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 833
Mulla on mm. Total War Warhammeria yli 500h steamissä kirjoilla tällä B7:lla. Windowsin työpöytää ja Chromea varmasti paljon enemmän. Ei mitään kiinnipalamisia missään. :thumbsup:
 
Liittynyt
19.12.2018
Viestejä
113
Mulla on mm. Total War Warhammeria yli 500h steamissä kirjoilla tällä B7:lla. Windowsin työpöytää ja Chromea varmasti paljon enemmän. Ei mitään kiinnipalamisia missään. :thumbsup:
Kuinka kauan kuvaa pitää "seisottaa" että siitä jää jotain jälkiä paneeliin? En ole uskaltanut GZ2000:lla pitää pausea tms paria minuuttia kauempaa ettei tulisi mitään kiinnipalamisia:x3:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 085
Kuinka kauan kuvaa pitää "seisottaa" että siitä jää jotain jälkiä paneeliin? En ole uskaltanut GZ2000:lla pitää pausea tms paria minuuttia kauempaa ettei tulisi mitään kiinnipalamisia:x3:
Minulla tietokone jostain syystä ei aina laita näytönsäästäjää päälle ja desktop killottanut pari tuntia siinä ilman mitään liikettä. Ei ole ollut edes hetkittäistä kuvajäämää. Rouvakin jättää monesti netflixin pauselle ja lähtee vessaan ilman huolta huomisesta. Kyllä nämä kestää normaalia käyttöä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
659
Mistähän suomesta tai ulkomailta saa halvimmalla hdmi dolby vision yhteensopivan piuhan ostettua?

Itselläni ton uuden E9 kanssa ollut ongelmia ARC kautta tulevasta äänestä kun kerran 30sec tulee audio drop, eilen kokeilin piuhaa vaihtaa ja tuntui korjaantuvan, mutta uudessa piuhassa ei kaista riitä dolby visionille..
Onkohan noissa normaalihyvissä kaapeleissa mitään eroja. Luin jostain, että vanhemmissa kaapeleissa ei lue Dolby Vision, kun ei sellaista ollut kaapelia tehdessä. Itsellä ainakin Bilteman kaapeli tuo esim. Dolby Atmos äänen TV:n Netflixistä ARCin kautta vahvistimelle, vaikka ei ehkä pitäisi (Dolby D+ 7.1, mistä vahvisti tekee Dolby Atmoksen). ChromeCast ultra vie vahvistimen kautta 4 K kuvaa TV:lle nikottelematta myös
Premium HDMI -sertifioidut (18Gbps/HDMI 2.0b) lienee ainoita varmasti testattuja kaapeleita. Kaapeleista löytyy uniikki sertifiointitarra, jonka pystyy mobiilisovelluksella varmentaan.

Tässä esimerkki halvasta ja hyvästä:

HDMI 2.1 sertifiointi kaapeleille on vasta tuloillaan, eli tällä hetkellä markkinoilta löytyvien kaapeleiden tapauksessa mennään puhtaasti valmistajan lupauksien mukaan. En tiedä kuinka paljon kireämmät vaatimukset kyseiselle sertifioinnille on vrt. Premium HDMI, mutta mututuntumalla veikkaisin HDMI 2.1 linkin lähtökohtaisesti toimivan HDMI Premium -kaapelin yli (ainakin lyhyemmillä kaapeleilla).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 833
Kuinka kauan kuvaa pitää "seisottaa" että siitä jää jotain jälkiä paneeliin? En ole uskaltanut GZ2000:lla pitää pausea tms paria minuuttia kauempaa ettei tulisi mitään kiinnipalamisia:x3:
En tiedä mitään absoluuttista rajaa. Mutta kuten sanoin, mulla on varmasti tuhansia tunteja desktoppia ja chromea tässä, joissa tietysti chromen yläpalkki ja Windowsin alapalkki aina samalla paikalla. Eikä tosiaan mitään jäänteitä ole tullut, vaikka katselee kuinka testikuvilla. Siihen varmasti vaikuttaa, millä kirkkaudella toosaa pitää. Mulla on 120cd/m2. En stressaisi jostain leffan paussaamisesta vaikka ruoanlaiton ajaksi.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 200
Kuinka kauan kuvaa pitää "seisottaa" että siitä jää jotain jälkiä paneeliin? En ole uskaltanut GZ2000:lla pitää pausea tms paria minuuttia kauempaa ettei tulisi mitään kiinnipalamisia:x3:
Olediin ei voi tulla "kiinnipalamista", se on vain epätasaista kulumaa.
Eli teoriassa niin kauan että pikseleistä "loppuu muste", jolloin niissä alkaa sillä hetkellä oleva väri heikentymään.
Käsittääkseni uudemmissa malleissa todella kauan, 6 sarjassa taisi olla paljon pienemmät kapasiteetit, ainakin punaista väriä.
 
Liittynyt
19.12.2018
Viestejä
113
Kiitos vastauksista. En ole viitsinyt kytkeä tietokonetta töllöön kun mietin tuota "burn-iniä". Minulle on muutenkin riittänyt 50-60% luminanssitaso kaikelle mitä olen telkkarista katsonut. Joten kirkkauden puolesta ei siis ole mitään hätää. Olen ollut vähän vainoharhainen kun on kuitenkin kalliista laitteesta kysymys. Voin siis huolella pelailla ja maksaa laskut konella:)
 
Liittynyt
19.07.2019
Viestejä
46
Mun E9 on vielä käsiteltävänä, mutta vihdoin niitä tuli vcomiin. Ehkä huomenna lähtee postiin. Toissa lauantaina tilasin.
 
Liittynyt
27.05.2020
Viestejä
11
Mietin tuota B9 tarjousta powerissa ja verkkiksessä. Ei taida tuohon hintaan hetkeen saada 65 tuumasta, kun -19 mallit on saatu myytyä loppuun.

Oliko B9 ja C9 välillä eroja, jotka vaikuttavat esim pelaamiskäytössä tulevan PS5 kanssa?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 200
Mietin tuota B9 tarjousta powerissa ja verkkiksessä. Ei taida tuohon hintaan hetkeen saada 65 tuumasta, kun -19 mallit on saatu myytyä loppuun.

Oliko B9 ja C9 välillä eroja, jotka vaikuttavat esim pelaamiskäytössä tulevan PS5 kanssa?
Kuvanlaadussa on eroja, ja kirkkaudessa, mutta ei suoraa isompaa teknistä eroa.
 
Liittynyt
25.08.2017
Viestejä
125
Itsellä oli hetken C9 ja B8 65" rinnakkain, ja melkoinen silmä saa olla jos niistäkään haluaa kokonaisuutena merkittävää eroa löytää. Vertailin toki vain 4k HDR/SDR sisällöllä, mutta matalemmat tarkkuudet nyt on mitä on joka tapauksessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 833
En minäkään näe B7 ja C8 välillä oikein mitään eroa kalibroituna. HDR:ssä C8 on aavistuksen kirkkaampi.
 
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 855
Itsellä oli hetken C9 ja B8 65" rinnakkain, ja melkoinen silmä saa olla jos niistäkään haluaa kokonaisuutena merkittävää eroa löytää. Vertailin toki vain 4k HDR/SDR sisällöllä, mutta matalemmat tarkkuudet nyt on mitä on joka tapauksessa.
Oliko siinä HDR-kirkkaudessa silminnähtävää eroa?
 
Liittynyt
21.10.2018
Viestejä
127
Ihan ilman sarvia ja hampaita olisi hauska tehdä tämmöinen sokkotesti, missä olisi vaikka C9 ja B9 kalibroituna vierekkäin ja siitä sitten niitä eroja etsittäisiin. Vaikka en tiedä, niin veikkaan, huom veikkaan, että suuria eroja ei löytyisi ja arvaukset mallista saattaisi mennä mönkään. Jotenki oma fiilis, että eroja kuvanlaadussa tai kirkkaudessa paisutellaan turhan paljon. No oli miten oli, niin lienee sanomattakin selvää, että molemmat huippu töllöjä ja suurin osa tavan käyttäjistä, ei eroja pysty näyttämään toteen tai niitä huomata. Tämä toki vain minun fiilis, kun näitä juttuja lukee ja samaan aikaan revikoita töllöistä. Itse paahdan menemään E7-mallilla ja joka kerta, kun vain materiaali on kunnossa, niin ei voi kuin ihastella kuvaa. Ugh olen puhunut heh
 
Liittynyt
25.08.2017
Viestejä
125
Oliko siinä HDR-kirkkaudessa silminnähtävää eroa?
Tää olikin se hankalin. Tietyissä kohtauksissa c9 kyllä näytti aavistuksen kirkkaammalta, mutta kohtauksissa joissa oli paljon kirkasta sisältöä, näytti b8 vastaavasti inasen kirkkaammalta. Erojen havaitseminen oli rintarinnankin vaikeaa ja yksilöerojakin näissä varmasti on.

Liiketoistossa en huomannut mitään eroa, oli interpoloinnit päällä tai ei.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 200
Oliko siinä HDR-kirkkaudessa silminnähtävää eroa?
Itsellä löytyy nyt kohta myyntiin menevä B8 ja uusi E9, hdr on huomattavasti kirkkaampi E9 mutta sdr en kyllä näe eroa niissa.

Liiketoisto (avut päällä) on parempi E9.

Edit: Pistä mulle yv kuka olit kiinnostunut b8, viestit poistettiin välistä enkä muista nikkiä :hmm:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
363
Itse en ole huomannut eroja kirkkaudessa 55" B7 ---> 65" C9 vaihdon jälkeen. Huomattavasti parempaa uudessa on kuitenkin near black ja gradient prosessointi huonommalla lähdemateriaalilla.

Uuden television kanssa onkin sitten toinen ongelma. ARC ei suostu yhteistyöhön samalla tavalla kuin B7. Välillä vahvistin ei herää ollenkaan kun television käynnistää. Toinen ongelma on, että kun vaihtaa kanavan Ylelle tai esim. HDMI tulolle, niin ääni muuttuu pätkiväksi robotti mörkö ääneksi. Paremmin en osaa sanoin kuvata tilannetta:D

Olen kokeillut uutta HDMI johtoa ja tuulettanut television sekä vahvistimen virtajohtoa moneen kertaan. Voisi vielä kokeilla tehdasasetusten palauttamista, mutta tuskin sekään auttaa. Nyt vasta ymmärrän miksi ihmiset ovat kironneet ARC:in kanssa pelleilyä. B7 kanssa ei ollut mitään ongelmaa vaikka kaikki muut laitteet/asetukset ovat pysyneet samana.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 349
Itse en ole huomannut eroja kirkkaudessa 55" B7 ---> 65" C9 vaihdon jälkeen. Huomattavasti parempaa uudessa on kuitenkin near black ja gradient prosessointi huonommalla lähdemateriaalilla.

Uuden television kanssa onkin sitten toinen ongelma. ARC ei suostu yhteistyöhön samalla tavalla kuin B7. Välillä vahvistin ei herää ollenkaan kun television käynnistää. Toinen ongelma on, että kun vaihtaa kanavan Ylelle tai esim. HDMI tulolle, niin ääni muuttuu pätkiväksi robotti mörkö ääneksi. Paremmin en osaa sanoin kuvata tilannetta:D

Olen kokeillut uutta HDMI johtoa ja tuulettanut television sekä vahvistimen virtajohtoa moneen kertaan. Voisi vielä kokeilla tehdasasetusten palauttamista, mutta tuskin sekään auttaa. Nyt vasta ymmärrän miksi ihmiset ovat kironneet ARC:in kanssa pelleilyä. B7 kanssa ei ollut mitään ongelmaa vaikka kaikki muut laitteet/asetukset ovat pysyneet samana.
Noissa ei juurikaan ole eroa, toisin kuin b9 vs c9.
 
Liittynyt
20.05.2020
Viestejä
315
Onko muilla LG:n omistajilla vaikeuksia säätää oled light asetusta? Minulla tuo asetus ei vaikuta toimivan kunnolla: 0 on kirkkain, 100 on toisiksi kirkkain ja 50 on himmein. Eihän tuossa ole mitään järkeä? Ongelma ilmenee AppleTV:n kanssa valikoissa. Jos toistaa koko ruudulla sisältöä ja säätää tuota asetusta niin ongelmaa ei ole. Kun säätää esimerkiksi 35 joka on kohtuu himmeä sisällössä mutta se tekee valikot kirkkaaksi. Tämä on varsinainen ongelma.

oled light 0.png

oled light 50.png

oled light 100.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 200
Onko muilla LG:n omistajilla vaikeuksia säätää oled light asetusta? Minulla tuo asetus ei vaikuta toimivan kunnolla: 0 on kirkkain, 100 on toisiksi kirkkain ja 50 on himmein. Eihän tuossa ole mitään järkeä? Ongelma ilmenee AppleTV:n kanssa valikoissa. Jos toistaa koko ruudulla sisältöä ja säätää tuota asetusta niin ongelmaa ei ole. Kun säätää esimerkiksi 35 joka on kohtuu himmeä sisällössä mutta se tekee valikot kirkkaaksi. Tämä on varsinainen ongelma.



Apple tv pois dolby vision modesta ellet väkisin yritä saada pysyviä jämiä jäämään ruutuun.
Pistät sen sd modelle ja päälle sen lähde mätsäys asetuksen niin rupee toi oled valo toimimaan.
Dolby visionissa oled valo meinaa ei säädä sitä vaan muistaakseni gammaa.

Tosiaan se lähde mätsäys kyllä kytkee sen hdr päälle jos sisältö oikeasti on hdr.
 
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 855
Onko muilla LG:n omistajilla vaikeuksia säätää oled light asetusta? Minulla tuo asetus ei vaikuta toimivan kunnolla: 0 on kirkkain, 100 on toisiksi kirkkain ja 50 on himmein. Eihän tuossa ole mitään järkeä? Ongelma ilmenee AppleTV:n kanssa valikoissa. Jos toistaa koko ruudulla sisältöä ja säätää tuota asetusta niin ongelmaa ei ole. Kun säätää esimerkiksi 35 joka on kohtuu himmeä sisällössä mutta se tekee valikot kirkkaaksi. Tämä on varsinainen ongelma.



Ainakin 2018 OLEDeissa Dolby Vision OLED-valo on 50 asetuksissa täysillä ja sen jälkeen vain vääristää gammaa.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
823
Suurin riski polttaa OLEDin kuva kiinni on sammuttaa televisio jatkojohdon virtakytkimestä tai sulakkeesta. Jos näin tekee, niin televisio ei tee automaattista puhdistusohjelmaa. Kaukosäätimestä tai telkkarin virtakytkimestä sammuttamalla TV tekee automaattisen puhdistuksen.
 
Liittynyt
20.05.2020
Viestejä
315
Suurin riski polttaa OLEDin kuva kiinni on sammuttaa televisio jatkojohdon virtakytkimestä tai sulakkeesta. Jos näin tekee, niin televisio ei tee automaattista puhdistusohjelmaa. Kaukosäätimestä tai telkkarin virtakytkimestä sammuttamalla TV tekee automaattisen puhdistuksen.
Voisiko tuosta lukea jostain lisää? En ole tuommoisesta kuullut. RTINGS.com on tuottanut aika kattavan artikkelin kuvan palamisesta tai sen mahdollisuudesta: https://www.rtings.com/tv/learn/real-life-oled-burn-in-test
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
492
Voisiko tuosta lukea jostain lisää? En ole tuommoisesta kuullut. RTINGS.com on tuottanut aika kattavan artikkelin kuvan palamisesta tai sen mahdollisuudesta: https://www.rtings.com/tv/learn/real-life-oled-burn-in-test
Tuollahan tuosta puhdistuksesta lukee:
"The TVs will all be controlled by a microcontroller to repeat a five hour on and one hour off cycle four times per day. "
"There are a few different 'pixel refresher' functions which run on LG OLED TVs. An 'automatic' pixel refresh runs when the TV is turned off after four hours of cumulative usage. This requires the power to be connected, and LG has told us that this takes between 7 and 10 minutes to complete. As a result, this pixel refresh is automatically run at each power cycle of our test (4 times per day). "

Eli 4h kumulatiivisen käytön jälkeen tv:n sammuttua ajetaan tuollainen pixel refresher ohjelma, eli jos tv sammutetaan väärin jatkojohdosta virrat pois ei tv pääse tekemään tuota.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 273
Voisiko tuosta lukea jostain lisää? En ole tuommoisesta kuullut. RTINGS.com on tuottanut aika kattavan artikkelin kuvan palamisesta tai sen mahdollisuudesta: https://www.rtings.com/tv/learn/real-life-oled-burn-in-test
Esim. LG:n omilta sivuilta voi lukea lisää https://www.lg.com/eg_en/tvs/oled-tvs/oled-reliability.
Tässä siis haettiin tuota 4 kumulatiivisen katselutunnin jälkeen seuraavan kerran lepotilassa ollessa tehtävää pixel refresh toimintoa:

After every four hours of cumulative use

Pixel Refresher is automatically operated when you turn off the TV after watching it
for more than four hours in total. For example, if you watched TV for two hours yesterday
and three hours today (more than four hours in total), Pixel Refresher will automatically run,
deal with potential image retention issues and reset its operation time.

* This function does not initiate if the TV is not plugged in.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 418
Viestejä
4 160 576
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom