Täällä 65" LG B8 lainassa Gigantista, kunnes lopullinen ostopäätös on saatu aikaiseksi.
...
Toinen todella raastava ongelma: oon huomannut Netflixistä Dolby Vision tavaraa katellessa, että aina silloin tällöin kuvaan tulee jotain ihmeellistä häiriötä. Vaikea kuvailla sanoin, mutta ikään kuin videokuvan data olisi jotenkin korruptoitunut ja kuva "repeilee" ja pikselöityy. Kestää ehkä noin sekunnin ajan, ilmestyy randomisti sinne tänne kuvaan, välillä isompana, välillä pienempänä. Ja tätä tapahtuu siis todella randomisti aina välillä ja en ole kertaakaan huomannut missään muussa kun Dolby Vision materiaalissa. Televisio on piuhalla kiinni verkossa. Kokeilin jopa Wifin kanssa ja toivoin, että ehkä piuha oottaa jotain häiriötä jostain mutta ei, sama ongelma Wifin kanssa. Netflixin poistin ja asensin uudelleen - ei auta. Television päivitin uusimpaan firmikseen heti ostettua. Mietinkin että ehkä päivitys olisi tehnyt jonkun tempun - factory resetit vedin ja ei auttanut sekään ongelmaan. Oon koittanut nyt rajata tätä ongelmaa, että liittyykö pelkästää HDR/Dolby Vision kuvaan, Netflixiin, vai mihin, mutta melko vaikeaa kun ei ole oikein mitään muuta lähdettä testata tällä hetkellä. Kovasti olen koittanut Googlailla, mutta mitään vastaavanlaista tapausta ei ole tullut vastaan. Apple TV 4K:ta olin vähän ajatellut, mutta vähän pelottaa että sama ongelma nostaisi päätään siinäkin HDR/DV materiaalissa. Ja kun ei näiden vehkeiden kanssa tiedä nykyään, että mikä minkäkin bugin aiheuttaa. Sonyssä piti vetää joku AV-sync asetus pois päältä, että hävis kuvan välkkyminen kun käytti bluetooth-kuulokkeita - mitä helvettiä?
Onko kellään vastaavia kokemuksia? Kyllä harmittaa, kun lotto-onni suosi kerrankin paneelin osalta ja vielä ekalla yrittämällä OLED:in kanssa, ja sitten tällästä.. On se ihme säätämistä näiden nykylaitteiden kanssa. Pitää varmaan ajaa nykyinen TV siihen asti, että ei enää virta kulje koneeseen ja tuijottelee sen jälkeen vaikka seiniä (jahka ei näitä ongelmia saa ratkottua).