Tuntuu että tällä S90C:llä on pakko olla Dynamic Contrast Enhancer päällä. Siis pakko. Muuten kuva näyttää niin elottomalta ja himmeältä varsinkin HDR:nä että tuntuu kui siitä puuttuisi jotain oleellissta eikä OLED pääse oikeuksiinsa.
Pelkästään jo tuo DCE:n Low-asento tekee kuvasta aivan erilaisen näköisen, ja paremman. Olen koittanut säätää gammaa, kirkkautta, kontrastia, shadow detailia ynnä muita, mutta mikään niistä ei tee kuvasta samanlaista kuin DCE.
Samaa mieltä on myös
What Hifin arvostelu:
"In the end, we decide that having HDR Tone Mapping set to Active is a bit too much and we return it to Static. To combat that original dullness, we instead switch the Contrast Enhancer from Off to Low and, for us, this is the S95C at its best. It’s still not the most subtle picture, but it’s better, and there’s still lots of punch and dynamism to the image."
Arvostelu on toki S95C:stä, mutta sama paneelihan noissa on.
Itse olen nyt päätynyt sellaiseen ratkaisuun, että jos katselen TV:tä tyyliin päivänvalossa, niin silloin moodina on Elokuva, jossa on Contrast Enhancer Low-asennossa ja Tone Mapping Activena.
Filmmaker-moodi on sitten hämärässä käytössä, ja muuten samoilla asetuksilla kuin Elokuva, mutta Tone Mapping on Static.
SDR-sisällöillä sitten Contrast Enhancer on Off, koska mustan taso nousee liikaa/menee tukkoon. HDR:llä vastaavaa en huomannut.