Tuli itse opeteltua taas laitteiden eroja ns. kantapään kautta. Ostin joulukuussa sampan Q80 sarjan qledin kun sopivasti oli tarjouksessa, kokona 75" ja ajattelin että kyllä se omaan käyttöön on riittävän hyvä. Olinkin ihan tyytyväinen kunnes viimeviikolla piti katsoa elokuvaa. Huoneen saa täysin pimeäksi, ja 2h samsungia säädeltyäni ei edes lähelle mieleistä lopputulosta löytynyt ja samsung lähti takaisin kauppaan.
Uusi tv piti saada heti, ja kun c2/b2 sarjan 77" lg:tä ei ollut lähistöllä kenelläkään varastossa, ja g3 sekä Sonyn 80+ mallien hinnat tuntuivat kalliilta (etenkin kun uudet mallit jo julkaistu) niin päädyin sitten samsungin s95b malliin pienemmässä kokoluokassa (65").
Nyt viikonlopun säätöjen ja muutaman elokuvan jälkeen täytyy sanoa että en keksi itse kuvasta mitään vikaa. Kuvaa voisi kutsua jopa täydelliseksi niin mustan, kirkkauden kuin värintoistonkin osalta katsellessa noita 4k/8k/hdr materiaaleja. Ainoa sanominen tulee itse laitteen rakenteesta/sen laadusta. Näyttöpaneeli on ~7mm kiero ja lisäksi ~4mm kupera keskeltä, tämä nyt ei katseluun vaikuta mutta senverran osui silmään että piti ihan laserilla tarkastaa. Lisäksi tuo jalka/sen muovisen lisäkilkkeet, kuten koko takaosa on todella halvan oloinen mutta itsellä kun tv on seinätelineessä niin nämä ei sinänsä haittaa. En tiedä onko tuo paneelin kierous kuinka yleistä/kannattaisiko siitä reklamoida?
Vähän pieneltähän tuo 65" tuntuu, mutta täytyy odotella -23 malleja markkinoille jos päivittäisi vastaavaan 77 tai 83 malliin kun niitä alkaa saamaan.