OLED-TV

Mulla on 6 sarjan Plasma käy ja kukkuu. Mutta kyllä itestä nyt tuntuu, että kuvanlaadun takia voisi jo vaihtaa.
Tää on just se tilanne uskaltaako antaa, sen "Lapsen" mennä pois. Ja Hommata parempi ja isompi.

No Vanha JVC:n 32" CRT istuu vieläkin eteisessä. Vanha totuus on edelleen voimassa. Köyhällä ei ole varaa ostaa paskaa :(
 
Mulla on 6 sarjan Plasma käy ja kukkuu. Mutta kyllä itestä nyt tuntuu, että kuvanlaadun takia voisi jo vaihtaa.

Ja minulla Panasonicin VT60 vuodelta 2013 ja olen odotellut, että tulisi hyvä syy vaihtoon. Olen tutkinut paljon vertailuja ja testejä, että kannattaako vaihtaa laadukkaampaa plasma-tv:tä OLED:iin. Lopputulos on, että kun katson lähinnä tv-lähetyksiä, jotka kaikki "vain" FullHD (suoratoistoa lisäksi satunnaisesti kun ilmaiskuukausia tai tarjouksia), ja voin hoitaa katseluhuoneen liiallisen valoisuuden pimennysverhoilla (eteläpuolella isot ikkunat, niin piti olla kaksi paria verhoja), eikä ole tarvetta vaihtaa isompaan ruutuun, niin eipä todellakaan kannata. Jotkut tv:n vaihtaneet ovat jopa palanneet vanhaan toimivaan plasmaan. OLED-televisioissa olisi myös joitain liiketoiston ongelmia, joita ei ole plasmassa. Eli näillä näkymin ainakin meillä vaihto plasmasta OLED:iin taitaa tulla vasta sitten, jos vanhaan tulee vikaa tai tulee tarve katsoa 4K HDR:ää.
 
OLED-televisioissa olisi myös joitain liiketoiston ongelmia, joita ei ole plasmassa. Eli näillä näkymin ainakin meillä vaihto plasmasta OLED:iin taitaa tulla vasta sitten, jos vanhaan tulee vikaa tai tulee tarve katsoa 4K HDR:ää.

Mistähän ongelmista nyt oikein puhut?

Itse en ole omassa OLED-telkkarissani ainakaan huomannut mitään "liiketoiston ongelmia".

Tuntuu, että ketju on täynnä väitteitä olemattomista ongelmista (jotka sitten pari viestiä myöhemmin debunkataan)
 
OLED stutterointi on todellinen ilmiö, joka johtuu TV:n pikselien erittäin nopeasta vasteajasta. Verrattuna esim plasmaan ero on todella huomattava. Kyseessä on kuitenkin ominaisuus, eikä sinänsä vika. Jotkut "pehmeämpään/sulavampaan" kuvaan tottuneet kokevat tuon häiritseväksi.

Ei siis mikään keksitty juttu, voit googlailla lisää jos kiinnostaa enemmän.

edit. ja tätähän siis esiintyy jossain määrin myös uudemmissä LCD-telkkareissa, joissa niissäkin on melko nopeat pikselien vasteajat. OLEDissa enemmän.
 
Kaikki arvostelijat sanoo että filmmaker asetus c1 on kaikista paras mut omasta mielestä se vaikuttaa vähän kellertävältä Ja kuvat joissa vaikka naisella on lumenvalkoinen mekko pällä niin filmmakerillä se näyttää beigeltä.

Miksi siis alan youtubeasiantuntioiden mukaan filmmaker on kaikista tarkin ja paras jos se selvästi vääristää värejä tuolla Max warm asetuksellaan?
 
Lähinnä herää kysymys, että MIKSI?

Kun suomesta saa LGn OLED C1:stä selvästi halvemmalla, enkä keksi mitään mikä tuossa olisi sitä parempaa.
No Panasonic JZ1500 on ennemmin LG G1 ja Sony. A90J sarjojen kilpailija kuin C1:n. Ja haluaisin ennemmin Panasonicin kuin LG:n. Vai onko tässä nyt taustalla se ajatus, että mitään muuta telkkaria ei kannata ostaa kuin C1:stä, sillä se on hinta-laatusuhteeltaan aivan omassa sarjassaan.
 
No Panasonic JZ1500 on ennemmin LG G1 ja Sony. A90J sarjojen kilpailija kuin C1:n. Ja haluaisin ennemmin Panasonicin kuin LG:n. Vai onko tässä nyt taustalla se ajatus, että mitään muuta telkkaria ei kannata ostaa kuin C1:stä, sillä se on hinta-laatusuhteeltaan aivan omassa sarjassaan.

Mikä siitä tekee muka "paremman" kuin C1stä? Mitä se tarjoaa, mitä C1 ei tarjoa?

Vai onko tässä nyt taustalla se ajatus, että koska sen ohjehinta on korkeampi, sen on vaan "pakko olla parempi" ?
 
OLED stutterointi on todellinen ilmiö, joka johtuu TV:n pikselien erittäin nopeasta vasteajasta. Verrattuna esim plasmaan ero on todella huomattava. Kyseessä on kuitenkin ominaisuus, eikä sinänsä vika. Jotkut "pehmeämpään/sulavampaan" kuvaan tottuneet kokevat tuon häiritseväksi.

Ei siis mikään keksitty juttu, voit googlailla lisää jos kiinnostaa enemmän.

edit. ja tätähän siis esiintyy jossain määrin myös uudemmissä LCD-telkkareissa, joissa niissäkin on melko nopeat pikselien vasteajat. OLEDissa enemmän.
Tää on vähä sellainen uskotko omia sil iä vai arvosteluita juttu. Itse ainakin luotan omiin silmiini eikä plasmasta olediin siirtyneenä Mitään stuttaamisongelmia ole ilmennyt. LG Oledissa saa kuvan näyttöön vaikka liian sulavalta jos haluu noita pro muotiin ominaisuuksia käyttää
 
Tää on just se tilanne uskaltaako antaa, sen "Lapsen" mennä pois. Ja Hommata parempi ja isompi.

No Vanha JVC:n 32" CRT istuu vieläkin eteisessä. Vanha totuus on edelleen voimassa. Köyhällä ei ole varaa ostaa paskaa :(


Juu ei, mutta ostaa ne hyvätuloisetkin Lg:n tarjous töllöjä :D
 
Tää on vähä sellainen uskotko omia sil iä vai arvosteluita juttu. Itse ainakin luotan omiin silmiini eikä plasmasta olediin siirtyneenä Mitään stuttaamisongelmia ole ilmennyt. LG Oledissa saa kuvan näyttöön vaikka liian sulavalta jos haluu noita pro muotiin ominaisuuksia käyttää

Niin, en itse siis sitä nimittäisi varsinaiseksi ongelmaksi. Mutta joku tykkää siitä ja joku toinen tästä. Pieni määrä motion interpolationia (taitaa olla LG:n oledeissa "LED clearmotion"?) tuota vähentää jos itseä sattuisi häiritsemään. Huomaan itse samaa ilmiötä uuden Samsung LCD:n kanssa kun olen aiemmin tottunut katselemaan leffoja projektorilta.
 
Kaikki arvostelijat sanoo että filmmaker asetus c1 on kaikista paras mut omasta mielestä se vaikuttaa vähän kellertävältä Ja kuvat joissa vaikka naisella on lumenvalkoinen mekko pällä niin filmmakerillä se näyttää beigeltä.

Miksi siis alan youtubeasiantuntioiden mukaan filmmaker on kaikista tarkin ja paras jos se selvästi vääristää värejä tuolla Max warm asetuksellaan?

Filmmaker mode ei ole mikään tae värien tarkkuudesta, vaikka se niin asiakkaille markkinoidaankin. Vain asianmukainen kalibrointi voi taata tarkkuuden. Mutta herää myös kysymys, mistä tiedät miltä sen mekon pitäisi näyttää, jos sinulla ei ole kalibroitua referenssiä mihin verrata?
 
Filmmaker mode ei ole mikään tae värien tarkkuudesta, vaikka se niin asiakkaille markkinoidaankin. Vain asianmukainen kalibrointi voi taata tarkkuuden. Mutta herää myös kysymys, mistä tiedät miltä sen mekon pitäisi näyttää, jos sinulla ei ole kalibroitua referenssiä mihin verrata?

Ainakin Panasonicilla Filmmaker kuvatila on niin lähellä kalibroitua kuvaa, että harva huomaisi mitään eroa noiden välillä, jollei vierekkäin pääse vertaamaan. Muilla valmistajilla taitaakin sitten olla kevyempi suhtautuminen tuon kuvatilan tarkkuuteen.
 
Mikä siitä tekee muka "paremman" kuin C1stä? Mitä se tarjoaa, mitä C1 ei tarjoa?

Vai onko tässä nyt taustalla se ajatus, että koska sen ohjehinta on korkeampi, sen on vaan "pakko olla parempi" ?
Onhan tuo kirkkaampi ainakin, ilmeisesti muutenkin kuvanlaatu hieman parempi. Tosin tuossa mallissa on panan oma käyttis...
 
Kaikki arvostelijat sanoo että filmmaker asetus c1 on kaikista paras mut omasta mielestä se vaikuttaa vähän kellertävältä Ja kuvat joissa vaikka naisella on lumenvalkoinen mekko pällä niin filmmakerillä se näyttää beigeltä.

Miksi siis alan youtubeasiantuntioiden mukaan filmmaker on kaikista tarkin ja paras jos se selvästi vääristää värejä tuolla Max warm asetuksellaan?
Filmmakeria en ole käyttänyt vaikka se omasta lg cx:stä löytyy, mutta asetukset rratingsin pohjalta. Tuossahan on kyse siitä millaiseksi tekijä on sen tarkoittanut. Jos vaihdat kylmästä lämpimään niin räikeä ero. Anna pari päivää aikaa silmän tottua ja et halua muita asetuksia. Omasta mielestä kaikki karkit päällä oli paljon hienompi ja värikkäämpi kuva, mutta kun nuo asetukset rukkasi kuntoon ja silmä tottui niin nyt nuo lisäkarkit näyttää aivan hirveältä. Paras on koittaa laittaa asetukset, jotka mukailevat sitä millaiseksi tekijä on sen halunnut. Tai jotkut vannovat noiden karkkiasetusten nimeen, kait se on mistä itse tykkää.
 
Itsellänikin vielä panan plasma olisikohan 2011-vuodelta. On puhtaasti kestävin laite joka itselläni on koskaan ollut sillä käyttö on tietokoneen kautta ja se on ollut aina päällä kun olen itse kotona. Käyttötunnit varmasti hipovat taivasta.
 
Ainakin Panasonicilla Filmmaker kuvatila on niin lähellä kalibroitua kuvaa, että harva huomaisi mitään eroa noiden välillä, jollei vierekkäin pääse vertaamaan. Muilla valmistajilla taitaakin sitten olla kevyempi suhtautuminen tuon kuvatilan tarkkuuteen.
Panasonic varmaan kalibroi nuo tehtaalla, mutta esim. LG C1 Rtingsin testissä oli erittäin kaukana kalibroidusta (4.5/10), niillä ilman kalibrointia siis miltei ihan sama mitä asetusta käyttää.
 
RTINGsin testimetodologiassa on se vika, että kalibroinnin ja verifikoinnin kohdearvona on aina D65 värilämpötila. Useimmat OLED-valmistajat poikkeavat tarkoituksella tuosta värilämpötilasta, koska metameriavirheen takia se näyttää erilaiselta kuin metameriavirheestä kärsimätön laite, kuten esim. CRT tai plasma, kalibroituna samalle värilämpötilalle. Näin ollen kuva joka voi _näyttää_ D65-standardin mukaiselta kuvalta saa huonommat pisteet, kuin kuva joka näyttää selvästi erilaiselta kuin miltä D65-standardin mukainen kuva näyttää. Toisinsanoen mittari näkee OLEDin kuvan erilailla kuin silmä, ja sitä olisi hyvä kompensoida vaihtoehtoisella valkopisteellä, jota OLED-valmistajat tekevät ja mitä RTINGsin testipatteristo ei ota huomioon pisteytyksessään.

Esim. oma B9 vaatii yli kymmenen pisteen muutoksen RGB High-asetuksiin, jotta valkopiste osuisi D65:een. Sen sijaan jos valkopisteeksi vaihtaa usein suositellun x309 y329, niin suurin korjaus yksittäiseen väriin onkin vain muutama napsu. LG vaikuttaisi tähdänneen osapuilleen vastaavaan valkopisteeseen tehdaskalibroinnissaan, ja valkoiset toistuvat tällä valkopisteellä puhtaammin ilman punerrusta ja vastaa lähemmin D65-kalibroidun plasman valkoisen toistoa, mutta RTINGsin testissä tämä näyttäytyisi korkeina virhearvoina ja huonona pisteytyksenä.

Jos Panasonicin filmmaker mode antaa D65-värilämpötilalla erinomaisen tarkkuuden mittauksissa, niin se todennäköisesti tarkoittaa sitä, että sen kuva on selvästi punertavampi kuin CRT:n tai plasman kuva D65-kalibroituna, tai Sony BVM-masterointiOLEDin kuva Judd-valkopisteellä.
 
Viimeksi muokattu:
Esim. oma B9 vaatii yli kymmenen pisteen muutoksen RGB High-asetuksiin, jotta valkopiste osuisi D65:een. Sen sijaan jos valkopisteeksi vaihtaa usein suositellun x309 y329, niin suurin korjaus yksittäiseen väriin onkin vain muutama napsu.

Mitä mittaria käytät?
 
Tää on vähä sellainen uskotko omia sil iä vai arvosteluita juttu. Itse ainakin luotan omiin silmiini eikä plasmasta olediin siirtyneenä Mitään stuttaamisongelmia ole ilmennyt. LG Oledissa saa kuvan näyttöön vaikka liian sulavalta jos haluu noita pro muotiin ominaisuuksia käyttää

Tuo on ihan todellinen ero, riippuu tietty materiaalista ja katselijasta kuinka paljon tuo häiritsee. Itsekin siirryin Plasmasta OLEDiin ja huomaan etenkin HDR:llä että sivupanoroinnit kirkkaalla kuvalla stutteroivat todella paljon. Olen kyllä tottunut tuohon enkä anna sen pahemmin häiritä tai kaipaa takaisin Plasman pariin.

LCD:ssä ja OLEDissa (sample and hold displays) on keskimäärin liikeresoluutio heikompi kuin Plasmalla ja CRT:llä (Impulsed-driven displays).
 
RTINGsin testimetodologiassa on se vika, että kalibroinnin ja verifikoinnin kohdearvona on aina D65 värilämpötila. Useimmat OLED-valmistajat poikkeavat tarkoituksella tuosta värilämpötilasta, koska metameriavirheen takia se näyttää erilaiselta kuin metameriavirheestä kärsimätön laite, kuten esim. CRT tai plasma, kalibroituna samalle värilämpötilalle. Näin ollen kuva joka voi _näyttää_ D65-standardin mukaiselta kuvalta saa huonommat pisteet, kuin kuva joka näyttää selvästi erilaiselta kuin miltä D65-standardin mukainen kuva näyttää. Toisinsanoen mittari näkee OLEDin kuvan erilailla kuin silmä, ja sitä olisi hyvä kompensoida vaihtoehtoisella valkopisteellä, jota OLED-valmistajat tekevät ja mitä RTINGsin testipatteristo ei ota huomioon pisteytyksessään.

Esim. oma B9 vaatii yli kymmenen pisteen muutoksen RGB High-asetuksiin, jotta valkopiste osuisi D65:een. Sen sijaan jos valkopisteeksi vaihtaa usein suositellun x309 y329, niin suurin korjaus yksittäiseen väriin onkin vain muutama napsu. LG vaikuttaisi tähdänneen osapuilleen vastaavaan valkopisteeseen tehdaskalibroinnissaan, ja valkoiset toistuvat tällä valkopisteellä puhtaammin ilman punerrusta ja vastaa lähemmin D65-kalibroidun plasman valkoisen toistoa, mutta RTINGsin testissä tämä näyttäytyisi korkeina virhearvoina ja huonona pisteytyksenä.

Jos Panasonicin filmmaker mode antaa D65-värilämpötilalla erinomaisen tarkkuuden mittauksissa, niin se todennäköisesti tarkoittaa sitä, että sen kuva on selvästi punertavampi kuin CRT:n tai plasman kuva D65-kalibroituna, tai Sony BVM-masterointiOLEDin kuva Judd-valkopisteellä.
Harmillista jos edes mittauksiin ei voi luottaa.

Tosin taitaa olla enemmän yksilövaihtelua kuin mallien välistä, B1 saa suht ok tuloksen ennen kalibrointia. Eli mitään kalibrointia ei todennäköisesti LG tehtaalla tee, joten edelleen, lienee ihan sama mitä kuvatilaa käyttää jos televisiota ei ole kalibroitu.
 
Kaikki telkkarit kalibroidaan jollain tasolla tehtaalla. Jos LGD:n OLED-paneelia ajaa natiivina niin sieltä tulee ihan puutaheinää ulos, erittäin sinertävä kuva. Toki sitten heittoa jää tehtaan jäljiltä vielä usein ihan merkittävästi. Puhumattakaan, että LG on vaihdellut kohdevalkopistettään vuodesta toiseen, mallista toiseen saman vuoden sisällä, ja vielä myyntialueesta toiseenkin.
 
Mikähän mättää, kun ostin tuon LG C1:n ja nyt kun siirrän koneelta kuvan piuhaa pitkin töllöttimeen, tulee hyvin erikoista liikkuvaa kuva/väri virhettä? Pää näyttö 2k
 

Liitteet

  • 20220807_114156.jpg
    20220807_114156.jpg
    2,6 MB · Luettu: 207
Mikähän mättää, kun ostin tuon LG C1:n ja nyt kun siirrän koneelta kuvan piuhaa pitkin töllöttimeen, tulee hyvin erikoista liikkuvaa kuva/väri virhettä? Pää näyttö 2k
Ensimmäisenä syyttävä sormi osoittaisi HDMI kaapeliin, erityisesti jos käytössä siis 4K@120Hz ja 10bit värit, sillä tuon siirtämiseen vaaditaan erittäin vakaa signaali.
Esimerkkinä itse aikoinaan ostin ihan Club3D:n HDMI 2.1 sertifioidun kaapelin, mutta signaali katosi jos 4K@60Hz + 8bit koitti nostaa joko 120Hz tai 10bit. Takuuvaihdosta tullut kaapeli toimii kuten pitää.
 
Ensimmäisenä syyttävä sormi osoittaisi HDMI kaapeliin, erityisesti jos käytössä siis 4K@120Hz ja 10bit värit, sillä tuon siirtämiseen vaaditaan erittäin vakaa signaali.
Esimerkkinä itse aikoinaan ostin ihan Club3D:n HDMI 2.1 sertifioidun kaapelin, mutta signaali katosi jos 4K@60Hz + 8bit koitti nostaa joko 120Hz tai 10bit. Takuuvaihdosta tullut kaapeli toimii kuten pitää.
Okei joo, kaapeli on kuitenkin hmmm... 7vuotta vanha ja edukas, eli ei tod 2.1... Ja tv ilmeisesti ottaa sitten signaalin 4k:na väkisin vaikka ei kyllä olisi pakko... En varmaan pysty laskemaan tv:stä asetuksia alemmaksi? Kiitos vastauksesta, kaapelin metsästykseen siis
 
Okei joo, kaapeli on kuitenkin hmmm... 7vuotta vanha ja edukas, eli ei tod 2.1... Ja tv ilmeisesti ottaa sitten signaalin 4k:na väkisin vaikka ei kyllä olisi pakko... En varmaan pysty laskemaan tv:stä asetuksia alemmaksi? Kiitos vastauksesta, kaapelin metsästykseen siis
Kyllä C1 ottaa vastaan myös alempia tarkkuuksia, eli siitä vain säätämään Nvidian tai AMD:n ohjauspaneelista tai ihan windowsin näyttöasetuksista.

Edit: suositellut peli ja PC asetukset löytyvät täältä:
 
Onko kellään ollut ongelmia c1 standin ruuvien kanssa. Ei reijät mene mitenkään paikalleen
Se telkkarin alaosan pitää olla esim pöydän reunalla, että sen standin saa ruuvattua kiinni, koska se standi tulee etupuolelta pidemmälle niin eivät voi olla samalla tasolla vaakatasossa. Toivottavasti tost ymmärsi, vaikee selittää :D
 
Mulla oli styrokseissa lattiala kaadettuna niinku hdteeveellä neuvottiin. Kolme ruuvia meni hyvin mutta yks ei mitenkään. Oli sen verran reijässä heittoo. Luin että aika monella samanlaista ongelmaa ollu että ei iham osu reijät
 
Vasen alaosan reikä heittää.
Näyttää ettei tuo ylempikään täysin kohdillaan ole, eli jotenkin kiinnityslevy lienee huonosti paikallaan.
Kaikki ruuvit vaan irti, uudelleenasettelu, ruuvit aluksi löyhästi kierteille ja kokeilee uudestaan.
 
Tuo metalli lista meni täysin linjassaan tuon alaosan kanssa eli ei saa mitenkään tuota kiinnityslevyä ylöspäin.
 

Liitteet

  • 20220807_180946.jpg
    20220807_180946.jpg
    832,8 KB · Luettu: 103
Tuo metalli lista meni täysin linjassaan tuon alaosan kanssa eli ei saa mitenkään tuota kiinnityslevyä ylöspäin.
Ei kait tuo metallilista ota lattiaan kiinni (ja vähän sieltä näyttää kuvan yläosassa päivä paistavan television ja listan välistä)?
Tein havainnollistavan kuvan mitä käyttäjä lindi tuossa aiemmin kuvasi, eli ruskea on pahvilaatikko tai muu alusta, punainen on televisio ja vihreä+keltainen on jalusta. Keltaisen osan kanssa tulee katsoa ettei kanttaa mihinkään (lattia, laatikko yms.)

Näyttökuva 2022-08-07 191921.png
 
Eikö se väänny painosta jos tuo painava jalka roikkuu ilman tukea
Tuo television runkohan sitä tukee, että ei se siitä moksiskaan ole.
Lisäksi kuva on vain havainnollistava, eli television alareunaa tarvitsee tuoda ulos vain sen verran että jalustan saa paikalleen ilman, että se osuu mihinkään.
 
Kaikki arvostelijat sanoo että filmmaker asetus c1 on kaikista paras mut omasta mielestä se vaikuttaa vähän kellertävältä Ja kuvat joissa vaikka naisella on lumenvalkoinen mekko pällä niin filmmakerillä se näyttää beigeltä.

Miksi siis alan youtubeasiantuntioiden mukaan filmmaker on kaikista tarkin ja paras jos se selvästi vääristää värejä tuolla Max warm asetuksellaan?

LG OLEDeissa tuntuu olevan lähes tyyppi"vika" se, että kalibroimattomana niiden kuva on noilla suositelluilla värilämpötila-asetuksilla punertava.

Ratkaisu on yksinkertainen, eli otat sen filmmaker moden, joka on kaikin muin puolin hyvä, ja vaihdat siitä värilämpötilaa 1-2 pykälää viileämpään suuntaan. Esim. Our Planetin lumikohtaukset ovat hyvä testikuva, jolla löytää valkoisen oikean sävyn joka ei punerra tai ole sininen.
 
Nyt meni nätisti paikalleen jalka. Kiitos vinkeistä. Oliko näin että oledia käyttää hetken aikaa se tekee kuvalle jtn? Tai sitten olen ymmärtänyt väärin
 
Nyt meni nätisti paikalleen jalka. Kiitos vinkeistä. Oliko näin että oledia käyttää hetken aikaa se tekee kuvalle jtn? Tai sitten olen ymmärtänyt väärin
Televisio ajaa perusmuotoisen pixel refreshin ("paneelin puhdistus" tjn. suomeksi) jokaisen kumulatiivisen neljän tunnin jälkeen kun television sammuttaa, eli jos katsot vaikka tänään 2 tuntia ja huomenna 2 tuntia, niin huomenna tuon katselun jälkeen sammuttaessa se aloittaa sen.
Se ei kuitenkaan aloita sitä kesken katselun, jos vaikka nyt suoraan 6 tuntia sitä katselet. Perusteellisemman puhdistuksen se tekee 2000 käyttötunnin välein ja televisio ilmoittaa tästä, ettei sitä tulisi häiritä sen aikana.

Jos taas tarkoitit jonkin sortin "sisäänajoa", niin mahdollinen vertical banding (tummia ja vaaleita pystypalkkeja kuvassa, erityisesti täysin harmaalla kuvalla usein nähtävissä, ei kannata lähteä etsimällä etsimään jos ei normaalissa kuvassa näy) saattaa hieman lieventyä kunhan jonkin verran käyttötunteja laitteelle tulee, mutta mitään erityistä ei tarvitse tehdä, joten kovaa ajoa vaan :tup:
 
Mitäs mieltä et uskaltaisiko tällä laittaa oledin seinään ku löytyy valmiina kotoa? Kannatteli melkein yhtä painavaa plasmaa todella nätisti.

Plasmassa kiinitysreiät olivat vain paneelin yläreunan tuntumassa ja tässä oledeissa ylemmät reiät löytyvät melko alhaalta.
 

Liitteet

  • 00CDBC39-519F-4CFD-B4B8-BB98BE181C18.png
    00CDBC39-519F-4CFD-B4B8-BB98BE181C18.png
    925,4 KB · Luettu: 48
Mitäs mieltä et uskaltaisiko tällä laittaa oledin seinään ku löytyy valmiina kotoa? Kannatteli melkein yhtä painavaa plasmaa todella nätisti.

Plasmassa kiinitysreiät olivat vain paneelin yläreunan tuntumassa ja tässä oledeissa ylemmät reiät löytyvät melko alhaalta.

minulla roikkuu C9 seinällä aivan vastaavanlaisella häkkyrällä, joskin valmistaja taisi olla Sandström tai joku sinne päin ja max 65” laitteille. Mutta kilot näissä telineissä enempi taitaa ratkaista kuin fyysiset ulkomitat.
 
Televisio ajaa perusmuotoisen pixel refreshin ("paneelin puhdistus" tjn. suomeksi) jokaisen kumulatiivisen neljän tunnin jälkeen kun television sammuttaa, eli jos katsot vaikka tänään 2 tuntia ja huomenna 2 tuntia, niin huomenna tuon katselun jälkeen sammuttaessa se aloittaa sen.
Se ei kuitenkaan aloita sitä kesken katselun, jos vaikka nyt suoraan 6 tuntia sitä katselet. Perusteellisemman puhdistuksen se tekee 2000 käyttötunnin välein ja televisio ilmoittaa tästä, ettei sitä tulisi häiritä sen aikana.

Jos taas tarkoitit jonkin sortin "sisäänajoa", niin mahdollinen vertical banding (tummia ja vaaleita pystypalkkeja kuvassa, erityisesti täysin harmaalla kuvalla usein nähtävissä, ei kannata lähteä etsimällä etsimään jos ei normaalissa kuvassa näy) saattaa hieman lieventyä kunhan jonkin verran käyttötunteja laitteelle tulee, mutta mitään erityistä ei tarvitse tehdä, joten kovaa ajoa vaan :tup:
Mites jos sähköt katkiaa ni pitääkö se tehä manuaalisesti jostain asetuksista vai jatkaako se puhdistusta kun virrat tulee takaisin?
 
Mites jos sähköt katkiaa ni pitääkö se tehä manuaalisesti jostain asetuksista vai jatkaako se puhdistusta kun virrat tulee takaisin?
Eipä tuosta taida juuri käyttäjäkokemuksia olla, kun lienee sen verran pieni mahdollisuus että sähkökatko ja puhdistusajo osuisi samaan hetkeen.
Jos se ei erikseen pyydä katkon jälkeen sen uudelleen tekemistä, niin ihan hyvin voi jatkaa käyttöä normaalisti noiden pienempien puhdistusajojen kanssa seuraavaan isompaan asti.
Manuaalista ei kannata erikseen ajaa ellei kuvassa ole selkeästi jotain vikaa, kuten "kiinnipalamista" tai muuta haamukuvaa.
 
minulla roikkuu C9 seinällä aivan vastaavanlaisella häkkyrällä, joskin valmistaja taisi olla Sandström tai joku sinne päin ja max 65” laitteille. Mutta kilot näissä telineissä enempi taitaa ratkaista kuin fyysiset ulkomitat.
Okei hyvät tietää ni uskaltaa laittaa
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 829
Viestejä
4 567 246
Jäsenet
75 029
Uusin jäsen
Wisbargo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom