OLED-TV

Eikös tuo uusittu takuu tullut vasta tänä vuonna? Mitenkäs suoraan LGlle?
 
Eikös tuo uusittu takuu tullut vasta tänä vuonna? Mitenkäs suoraan LGlle?

Tv on ostettu 6.2.2018

Lg nosti kädet pystyyn kun heidän 2 vuoden takuu on umpeutunut. Käskivät neuvotella asiasta Gigantin kanssa jolla vastuu tuosta huollosta takuun myötä.
 
Tv on ostettu 6.2.2018

Lg nosti kädet pystyyn kun heidän 2 vuoden takuu on umpeutunut. Käskivät neuvotella asiasta Gigantin kanssa jolla vastuu tuosta huollosta takuun myötä.
Jos kerran extra takuu ja siinä jo tuo palaminen ollut niin ei siinä ole mitään ongelmaa paitsi, että Gigantti haluaa hangata vastaan.

Sanot että tässä takuulaput ja tässä tämä tiedän maininta takuun kattavuudesta. Jos ei nappaa Giganttia niin sitten sanot, että otat kuluttajamieheen yhteyttä. Teet heidän sivujen kautta liput ja reklamaation jonka jälkeen Gigantilla 2vk aikaa reagoida asiaan. Jos ei etene niin kuluttajamiehelle tieto ja taistelu alkaa.
 
Onko sulla tietoa onko joku saanut tuohon 5 vuoden takuuseen gigantilta jos olediin on kuva palanut kiinni? Itsellä just taistelu menossa tässä omassa LG Oledissa kun kuva palanut kiinni useasta kohdasta ja mulla toi kyseinen takuu, mutta eivät suostu korjaamaan takuuseen. Otan seuraavaksi yhteyttä kuluttajasuojaan.
Tuo takuu on tullut myyntiin vasta tänä vuonna, joten sulla ei sitä voi olla. Sitä en tiedä, minkä takuun olet ostanut, ja mitä siihen kuuluu.
 
Jos kerran extra takuu ja siinä jo tuo palaminen ollut niin ei siinä ole mitään ongelmaa paitsi, että Gigantti haluaa hangata vastaan.

Sanot että tässä takuulaput ja tässä tämä tiedän maininta takuun kattavuudesta. Jos ei nappaa Giganttia niin sitten sanot, että otat kuluttajamieheen yhteyttä. Teet heidän sivujen kautta liput ja reklamaation jonka jälkeen Gigantilla 2vk aikaa reagoida asiaan. Jos ei etene niin kuluttajamiehelle tieto ja taistelu alkaa.

Tein juurikin tuon reklamaation kuluttajasuojan sivujen kautta ja olin aikeissa sitä lähettää gigantille, mutta en löytänyt sähköpostiosoitetta mihin sen lähettää ja kukaan asiakaspalvelussa ei vastaa näin pyhien ajan joten lähettelen sen sitten maanantaina. Tosiaan siinä reklamaatiossa mainitaan, että heillä 2 viikkoa aikaa vastata. Muussa tapauksessa vien asian eteenpäin.
 
Tein juurikin tuon reklamaation kuluttajasuojan sivujen kautta ja olin aikeissa sitä lähettää gigantille, mutta en löytänyt sähköpostiosoitetta mihin sen lähettää ja kukaan asiakaspalvelussa ei vastaa näin pyhien ajan joten lähettelen sen sitten maanantaina. Tosiaan siinä reklamaatiossa mainitaan, että heillä 2 viikkoa aikaa vastata. Muussa tapauksessa vien asian eteenpäin.
asiakaspalvelu(at)gigantti.fi on toiminut.
Mutta kuten tuossa yllä mainittu, niin kiinnipalamisextratakuu tullut tänä vuonna vasta.

Kannattaa tarkistaa mitä se edellinen takuu on pitänyt sisällään.
 
Tein juurikin tuon reklamaation kuluttajasuojan sivujen kautta ja olin aikeissa sitä lähettää gigantille, mutta en löytänyt sähköpostiosoitetta mihin sen lähettää ja kukaan asiakaspalvelussa ei vastaa näin pyhien ajan joten lähettelen sen sitten maanantaina. Tosiaan siinä reklamaatiossa mainitaan, että heillä 2 viikkoa aikaa vastata. Muussa tapauksessa vien asian eteenpäin.
Mitään ihmeitä ei kannata odottaa sieltä kuluttajansuojaneuvojalta, todennäköisesti vaan ilmoittaa Sinulle oikeudestasi viedä asia kuluttajariitavalituslautakuntaan jossa käsittely kestää ainakin vuoden tai siis ennen kuin käsitellään.
Se päätös ei ole lainvoimaisesti sitova vaikka sitä yleensä noudatetaankin.
Kuluttaja-asiamies ei käsittele yksittäisten kuluttajien asioita vaikka monesti niin näkee kirjoitettavankin, hänen työsarkaansa on ryhmäkanteet yms.

Hyvä kuitenkin jos OLED:n pysyvästä jäännöskuvasta (permanent burn-in) tulisi ennakkotapauksia kuluttajariitalautakunnassa, niin näkee onko muilla järkeä viedä samaa asiaa sinne.
Vie vaan eteenpäin, tsemppiä siihen :thumbsup:
 
Voihan tuossa vedota käyttöikään. 2v on kyllä aika vähän, että noin käy.
Siihenpä juuri, vaaditaan se ennakkotapaus sieltä kuluttajariitalautakunnasta.
Sitten ei tarvitse ostaa Gigantin erikoistakuuta jos TV menee vituiksi ennen aikojaan.
 
Mitään ihmeitä ei kannata odottaa sieltä kuluttajansuojaneuvojalta, todennäköisesti vaan ilmoittaa Sinulle oikeudestasi viedä asia kuluttajariitavalituslautakuntaan jossa käsittely kestää ainakin vuoden tai siis ennen kuin käsitellään.
Se päätös ei ole lainvoimaisesti sitova vaikka sitä yleensä noudatetaankin.
Kuluttaja-asiamies ei käsittele yksittäisten kuluttajien asioita vaikka monesti niin näkee kirjoitettavankin, hänen työsarkaansa on ryhmäkanteet yms.

Hyvä kuitenkin jos OLED:n pysyvästä jäännöskuvasta (permanent burn-in) tulisi ennakkotapauksia kuluttajariitalautakunnassa, niin näkee onko muilla järkeä viedä samaa asiaa sinne.
Vie vaan eteenpäin, tsemppiä siihen :thumbsup:

Kiitoksia :thumbsup:

Voihan tuossa vedota käyttöikään. 2v on kyllä aika vähän, että noin käy.

Itsekkin juuri tätä mieltä, että tähänkin asiaan voisi vedota samalla

missä se palaminen tapahtui?

Niin kun sanoin aikasemmin, tarkkaa tietoa ei minulla asiasta ole, mahdoton sanoa missä vaiheessa tuo kiinni palaminen on tapahtunut ja huomasinko sen juuri samaan aikaan kun se tapahtui, tuskinpa. En ole vielä keksinyt mistä sisällöstä tommoiset palkit olisi voineet tulla. Tv on ihan normaalissa käytössä, ei käytetä tietokoneen ruutuna, enkä pelaile konsolillakaan pitkiä jaksoja putkeen jne.
 
Palkit ovat selkeästi pelistä (hud), näkyy aseiden kuvat. Eli staattista kuvaa on todellakin ollut tuolla tv:llä päällä, todennäköisesti pitkiäkin aikoja kerralla. Se on sitten toinen asia, pitäisikö tuon mennä takuuseen/virhevastuuseen vai ei.
 
Palkit ovat selkeästi pelistä (hud), näkyy aseiden kuvat. Eli staattista kuvaa on todellakin ollut tuolla tv:llä päällä, todennäköisesti pitkiäkin aikoja kerralla. Se on sitten toinen asia, pitäisikö tuon mennä takuuseen/virhevastuuseen vai ei.
Tulee mieleen noista allekkaisista palkeista csgo twitchissa. Jos kerran itse ei ole pelattu.
 
Ei ole pelailtu tuolla telkulla mitään pelejä niin pitkiä aikoja että tommosta damagee tulisi aikaan.
 
LG:n insinörtit on Rtings:lle kertonut että paneeleissa on yksilöllisiä eroja kuinka herkkiä ovat palamiselle.
Josko tässä herkempi yksilö.

Itse en HUD:eja ole uskaltanut pitää päällä (plasmalla paloi ihan hetkessä BF3:sen ammusten määrä), usein ne saa mäpättyä niin että saa näkyville vain tarvittaessa.
Nyt kun pelaan VR:llä, niin sammutan TV:n näytön pelin ajaksi (virransäästöstä).

Jos Giganttia ajattelee ja etenkin kun kaveri on maksanut 5 vuoden takuusta vaikkakaan sen ehdoissa ei ole palamista mainittu, niin heidän etunsa olisi antaa uusi telkku tai vaihdattaa uusi paneeli.
Veikkaan että saavat näistä extra takuista enemmän kuin mitä joutuvat niiden takia köyhtymään, jos maine kiirii että takuu onkin ollut turha niin kuka niitä sitten viitsii ostaa...
 
Palkit ovat selkeästi pelistä (hud), näkyy aseiden kuvat. Eli staattista kuvaa on todellakin ollut tuolla tv:llä päällä, todennäköisesti pitkiäkin aikoja kerralla. Se on sitten toinen asia, pitäisikö tuon mennä takuuseen/virhevastuuseen vai ei.

Ihan oikeessa oot muuten kun katsoo tarkemmin tota, en huomannukkaan itse tuota. Mutta eihän nyt n. 1 tunnissa voi kuva palaa kiinni, koska eihän sen pidempään yksi väliaika niissä matseissa kestä?
 
...Mutta eihän nyt n. 1 tunnissa voi kuva palaa kiinni, koska eihän sen pidempään yksi väliaika niissä matseissa kestä?
Niitä tunnin (tai vaikka minuutin) jaksoja kun kertyy riittävästi niin paneeli "kuluu" epätasaisesti johon ei paneelin kompensointi enää välttämättä kykene.
Asiaan ei auta jos OLED valoa pitää kovin kirkkaalla.
Vähiten se jos TV:n sammuttaa kokonaan, niin että virrat pois eikä kompensointisyklejä ajeta.

Koita kuitenkin saada Gigantin takuuseen tai tee sinne lautakuntaan se valitus.
 
Ei ole nuo aseet kyllä CS:GO:n aseita, näyttää joltain codin/BF:n tai vastaavan, lisäksi csgo hudit myös erinäkösiä.
 
Käyttämällä normaalisti ja katsomalla ruutua.
Tässä varmaan kuitenkin haettiin että onko takuuaikana jo muodostunut pysyviä jälkiä.
Ne löytyy usein helpommin joillain erivärisillä kokoruudun testikuvilla, niitä kyllä löytyy netistä ilmaiseksi tai tekee itse USB tikulle jos ei löydy.
 
Tässä varmaan kuitenkin haettiin että onko takuuaikana jo muodostunut pysyviä jälkiä.
Ne löytyy usein helpommin joillain erivärisillä kokoruudun testikuvilla, niitä kyllä löytyy netistä ilmaiseksi tai tekee itse USB tikulle jos ei löydy.
Toisaalta, jos ne on niin haaleita ettei normaalisti näy ilman testikuvia, niin onko se tarpeeksi takuuta ajatellen. Moni voisi sanoa ettei ole, mikäli ei normaalissa käytössä voi havaita.
 
Ihan oikeessa oot muuten kun katsoo tarkemmin tota, en huomannukkaan itse tuota. Mutta eihän nyt n. 1 tunnissa voi kuva palaa kiinni, koska eihän sen pidempään yksi väliaika niissä matseissa kestä?
Kuvan palaminen riippuu staattisenkuvan määrästä suhteessa muuhun käyttöön, ei yksittäisen kerran pituudesta.
 
Toisaalta, jos ne on niin haaleita ettei normaalisti näy ilman testikuvia, niin onko se tarpeeksi takuuta ajatellen. Moni voisi sanoa ettei ole, mikäli ei normaalissa käytössä voi havaita.
Niin mutta silti niitä voi näkyä ja jos ne ei häiritse niin jäljistä voi ehkä päätellä onko oma käyttötapa TV:llä ollut sopivaa ja muuttaa sitä ettei takuurumbaan tarvitse edes lähteä.
Siis kun yksilöllisiä eroja tuntuu olevan.

Itse käytän normaalisti TV:tä ilman stressiä enkä tähyile testikuvia muuta kuin kalibroinneissa, staattisia kuvia kuitenkin vältän koska tälle paneelityypille ne nyt vaan ei ole kovin suotavia.
Hommaa kunnon LCD:n jos ei halua aihetta miettiä.
 
Käyttämällä normaalisti ja katsomalla ruutua.

Viisastelijalle kerrottakoon etten kysynyt kannattaako testata vaan miten.

Tässä varmaan kuitenkin haettiin että onko takuuaikana jo muodostunut pysyviä jälkiä.
Ne löytyy usein helpommin joillain erivärisillä kokoruudun testikuvilla, niitä kyllä löytyy netistä ilmaiseksi tai tekee itse USB tikulle jos ei löydy.

Ostin vuoden vanhan käytetyn telkkarin ja silloin minusta keskimääräistä suurempi todennäköisyys että kuvassa jotain vikaa. Normi käytössä en ole havainnut joten hieman kiinnostaa missä kunnossa tuo on kun noista kiinnipalamisista varoitellaan. Edellinen omistaja kuitenkin pelannutkin näytöllä, koska vaihtoi 120Hz:n juuri pelaamisen takia.

Lähinnä hain onko LG:ssä jotain testikuvia valmiiksi. No pitää kaivaa jotain tai olla kaivamatta.
 
LG C9 65" ostettu marraskuu 2019 Gigantista. 2v + 3v lisätakuu (olikohan 99€) ja siihen pyynnöstäni kirjoitettiin vielä erikseen "kattaa kiinnipalamisen". Joten kyllä kiinnipalamisen sai myös aikaisemmin sisältymään takuuseen, jos vain tajusi kirjata sen takuukuittiin ostotilanteessa. Hyvä jos se kuuluu nykyään automaattisesti.
 
LG C9 65" ostettu marraskuu 2019 Gigantista. 2v + 3v lisätakuu (olikohan 99€) ja siihen pyynnöstäni kirjoitettiin vielä erikseen "kattaa kiinnipalamisen". Joten kyllä kiinnipalamisen sai myös aikaisemmin sisältymään takuuseen, jos vain tajusi kirjata sen takuukuittiin ostotilanteessa. Hyvä jos se kuuluu nykyään automaattisesti.

Voisikohan tätä käyttää hyödyksi myös tässä minun tilanteessa, koska eihän takuun ehdot voi perustua siihen osaako asiakas pyytää jotain extra pykälää sinne erikseen?
 
Voisikohan tätä käyttää hyödyksi myös tässä minun tilanteessa, koska eihän takuun ehdot voi perustua siihen osaako asiakas pyytää jotain extra pykälää sinne erikseen?
Tottakai voi. Lisätakuut on maksullisia lisäpalveluita ja niitä voi myydä vaikka jokaiselle asiakkalle erillaisen.

Lakisääteinen virhevastuu ei muutu miksikään, mutta kyllä nuo gigantin lisätakuut voi olla joka asiakkalle erillaiset.

Mistä takuusta sinä itse olet maksanut lisää? Siinä on varmasti ehdot mukana ja niistä selviää mitä juuri sinulle kuuluu sen puitteissa.
 
LG C9 65" ostettu marraskuu 2019 Gigantista. 2v + 3v lisätakuu (olikohan 99€) ja siihen pyynnöstäni kirjoitettiin vielä erikseen "kattaa kiinnipalamisen". Joten kyllä kiinnipalamisen sai myös aikaisemmin sisältymään takuuseen, jos vain tajusi kirjata sen takuukuittiin ostotilanteessa. Hyvä jos se kuuluu nykyään automaattisesti.

Taisitkin olla tämän palstan ainut ostaja joka oivalsi tätä edes pyytää ;)
 
Tottakai voi. Lisätakuut on maksullisia lisäpalveluita ja niitä voi myydä vaikka jokaiselle asiakkalle erillaisen.

Lakisääteinen virhevastuu ei muutu miksikään, mutta kyllä nuo gigantin lisätakuut voi olla joka asiakkalle erillaiset.

Mistä takuusta sinä itse olet maksanut lisää? Siinä on varmasti ehdot mukana ja niistä selviää mitä juuri sinulle kuuluu sen puitteissa.

Katselin noi laput läpi ja en ole saanut mitään lappua erikseen takuuehdoista. Joten senkin avulla voi painostaa, että mulle ei oo esitetty edes takuuehtoja. Eteenpäin asia menee siis.

LG C9 65" ostettu marraskuu 2019 Gigantista. 2v + 3v lisätakuu (olikohan 99€) ja siihen pyynnöstäni kirjoitettiin vielä erikseen "kattaa kiinnipalamisen". Joten kyllä kiinnipalamisen sai myös aikaisemmin sisältymään takuuseen, jos vain tajusi kirjata sen takuukuittiin ostotilanteessa. Hyvä jos se kuuluu nykyään automaattisesti.

Olisiko mitään mahdollisuutta, että pystyisit laittamaan kuvaa tuosta sun takuuehdoista ja erityisesti tuosta kohdasta mihin on lisätty tuo sun pyytämä pykälä? Tietysti poistaisit kaikki henk.koht tiedot. Käyttäisin sitä vain hyväksi kun vien asiaa eteenpäin. Kiitos jo etukäteen.
 
pitäs varmaan kysästä verkkokaupasta. 6 viikkoa oli muutenkin se aika että pysty tuotteen palauttamaan joka ei vielä täynnä. tuo testikuvakollaasi myös kattella läpi.
 
Katselin noi laput läpi ja en ole saanut mitään lappua erikseen takuuehdoista. Joten senkin avulla voi painostaa, että mulle ei oo esitetty edes takuuehtoja. Eteenpäin asia menee siis.
Kysyin tästä Gigantin uudesta "palamistakuusta" dokumentteja, ensin aspa vastasi että hän siirtää asian eteenpäin ja sitten vastasi toinen henkilö joka kertoi ettei mitään ehtopapereita ole olemassa, vain se tieto joka löytyy heidän nettisivuiltaankin.

Yleensä jos on kyse takuusta tai vakuutuksesta, niin löytyy jos jonkinlaista ehtoa joita voi sitten vahingon sattuessa tihrustella suurennuslasilla...Gigantilla siis ei näin.
 
Onko sen 2v takuun nimi sama kuin tämä nykyinen mitä tarjoavat? Siitä sitten vaan printscreen ja sanoi, että näin tässä lukee.
 
Voisikohan tätä käyttää hyödyksi myös tässä minun tilanteessa, koska eihän takuun ehdot voi perustua siihen osaako asiakas pyytää jotain extra pykälää sinne erikseen?

Kyllä ne takuun ehdot vain voivat olla erilaisia. Lisäehdot on juuri sellaiset mitä ostotilanteessa sovitaan. Ei se kuulunut mielestäni normaalin takuun piiriin ja siksi lisäsin.
 
Kysyin tästä Gigantin uudesta "palamistakuusta" dokumentteja, ensin aspa vastasi että hän siirtää asian eteenpäin ja sitten vastasi toinen henkilö joka kertoi ettei mitään ehtopapereita ole olemassa, vain se tieto joka löytyy heidän nettisivuiltaankin.

Yleensä jos on kyse takuusta tai vakuutuksesta, niin löytyy jos jonkinlaista ehtoa joita voi sitten vahingon sattuessa tihrustella suurennuslasilla...Gigantilla siis ei näin.

Otin heidän sivuiltaan printscreenit jo noista takuuehdoista mitä siis sovelletaan tähän minunkin tapaukseen ja siellä ei mainita sanallakaan mitään etteikö takuu korjaisi tätä kyseistä vikaa. Ihan senkin varalta jos yrittäisivät muuttaa noita takuuehtoja jälkeenpäin niin onpahan kuvat tallessa. Laitan kaiken tämän eteenpäin menemään kun asiaa selvitellään. Pakkohan niiden on taipua tässä asiassa, tyhmiä ovat jos haluuvat taistella yhdestä töllöstä näin kovin. Ei ole sen arvoista minun mielestä... Etenkin kun kaikki tietää, että he ovat tässä asiassa väärässä, eivätkä voi todistaa mitenkään tätä tilannetta heidän edukseen.
 
^Kerro sitten miten tapaus etenee.
May The Force Be With You.jpg
 
Otin heidän sivuiltaan printscreenit jo noista takuuehdoista mitä siis sovelletaan tähän minunkin tapaukseen ja siellä ei mainita sanallakaan mitään etteikö takuu korjaisi tätä kyseistä vikaa. Ihan senkin varalta jos yrittäisivät muuttaa noita takuuehtoja jälkeenpäin niin onpahan kuvat tallessa. Laitan kaiken tämän eteenpäin menemään kun asiaa selvitellään. Pakkohan niiden on taipua tässä asiassa, tyhmiä ovat jos haluuvat taistella yhdestä töllöstä näin kovin. Ei ole sen arvoista minun mielestä... Etenkin kun kaikki tietää, että he ovat tässä asiassa väärässä, eivätkä voi todistaa mitenkään tätä tilannetta heidän edukseen.
Missä lukee, että sun ostama takuu kattaa kiinnipalamisen?
 
Ei sitä suoraan missään lue, mutta ei myöskään lue etteikö se kattaisi sitä.
Vanha on tv:n takuuajan pidennys 5 vuoteen, täysi valmistajan takuu.
Uusi on Elcare takuun laajennus, ja tämä kattaa palamisen, ja se mainitaan siinä.

Sanoisin että lg korjaa jos korjaa.
 
Vanha on tv:n takuuajan pidennys 5 vuoteen, täysi valmistajan takuu.
Uusi on Elcare takuun laajennus, ja tämä kattaa palamisen, ja se mainitaan siinä.

Sanoisin että lg korjaa jos korjaa.

Olen ollut yhteydessä valmistajaan ja sieltä sanottiin, että heidän takuu kattaa 2 vuotta ja loput on myyjäliikkeen. Gigantilta kun asiaa tiedustelin niin olivat yhteydessä heidän huoltoliikkeeseen, joten gigantilla on vastuu tuosta lopusta 3 vuodesta.
 
Olen ollut yhteydessä valmistajaan ja sieltä sanottiin, että heidän takuu kattaa 2 vuotta ja loput on myyjäliikkeen. Gigantilta kun asiaa tiedustelin niin olivat yhteydessä heidän huoltoliikkeeseen, joten gigantilla on vastuu tuosta lopusta 3 vuodesta.
Tuo vanha takuunpidennys ei kata kuvanpalamista, eli jos Gigantti taipuu, niin hyvää hyvyyttään.
 
Aika jännä juttu, että avsforumilla monet ovat saaneet uuden paneelin LG:ltä vaikka takuu olisi jo mennyt umpeen.
Sitähän voisi yrittää käyttää "syrjintä korttia" kun jenkkilässä korjataan burn-in tapauksissa mutta suomessa ei :geek:
Tai ainakin peloitella LG:n suuntaan, että shit storm is coming!
 
Aika jännä juttu, että avsforumilla monet ovat saaneet uuden paneelin LG:ltä vaikka takuu olisi jo mennyt umpeen.
Sitähän voisi yrittää käyttää "syrjintä korttia" kun jenkkilässä korjataan burn-in tapauksissa mutta suomessa ei :geek:
Tai ainakin peloitella LG:n suuntaan, että shit storm is coming!
Mikä Malli sinulla missä nuo kiinnipalamiset..hieman jäänyt päähän soimaan ns. Tämän foorumin asiantuntijat jotka varauksetta suosittelee oledia kun jos joku täällä kyselee neuvoa tv n ostoon. Riski palamiselle niin pieni. On noita taas saanu lukea ympäri nettiä et ongelma on isompi mitä täällä oledin puolustajat väittää. Torissakin oli äskettäin kolme mallia myynnissä samaan aikaan jossa kerrottiin jotain ongelmia olevan tuon suhteen, ei hyvä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 491
Viestejä
4 554 110
Jäsenet
74 993
Uusin jäsen
hollow

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom