OLED-TV

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 410
Kannattaa kysyä ihan LG:n aspasta jos ei muuten löydy. Tuntuvat kyllä vastaavan päivän parin viiveellä kun kysellyt sitä sun tätä eri malleista ja koska jotain tulisi Suomeen tarjolle.
Täytin tuollaisen "lähetä viesti tukeen" lomakkeen, sitten vaan täytyy odotella.
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
323
Tähän ketjuun varmaan sopiva kysymys. Tietääkö kukaan jos LG:n telkkariin tulee takuuaikana murheita, niin tuleeko ne kotiin korjaamaan, niinkuin Samsungilla?
Minulla ainakin kävivät vaihtamassa paneelin ihan kotona takuuseen, kun pystyraita tuli. LG 55B7V meikäkäläisen tv. 2019 vuoden vaihteessa, juuri ennen takuun loppumista hajosi paneeli.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 532
Miten kutussa jotain 65 tuumaista ohutreunaista ja taipuvaa! voisi muka itse kuljettaa mihinkään huoltoon, tuossa omassa on muuten palautusaikaakin vielä kuukausi. Miten tuollaisen roikaleen voi viedä yhtään mihinkään itse?
Helpostihan tuo liikkuu henkilöautolla?
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 661
Omassa lg cx:ssä ny pari kertaa kun käynnistänyt pleikan (ps5) niin telkku ei tunnistaa automaattisesti hdr vaan heittää tuo eco modelle. Telkku pitää sammuttaa ja käynnistää uusiksi, jotta aktivoi hdr:n. Mistähän johtuu?
Instant game mode päällä sekä hdmi ulta, joten asetukset ns kunnossa.
 

HikinenM

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 051
Riippuu autosta, omaan Skoda Superb viistoperään paketti mahtui juuri ja juuri leveyden osalta ja se ei mikään pieni auto ole.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
853
Itse en ainakaan ilman pakettia lähtisi kuskaamaan henkilöautolla 65" telsua. Passattiin meni paketin kanssa juuri ja juuri. Mutta kukin tavallaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 410
Minulla ainakin kävivät vaihtamassa paneelin ihan kotona takuuseen, kun pystyraita tuli. LG 55B7V meikäkäläisen tv. 2019 vuoden vaihteessa, juuri ennen takuun loppumista hajosi paneeli.
Ite miettinyt tosiaan tuota 65" CX töllöä, mutta jää kyllä hankkimatta, jos huoltoja varten tarvisi alkaa kuljettelemaan.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 910
Kannattaa myyjältä kysellä mahdollisen takuuhuollon toimivuudesta, myyjällä on vastuu.

Kun LG sanoi mulle että tässä powerinvaihtokampanjassa ei TV:tä tulla kotiin huoltamaan, niin myyjä Power sen sijaan sanoi että he hoitavat sen huoltoon tavalla tai toisella.
Ei asiakkaan siitä tarvitse stressata, tästä oli kuluttajansuojassakin joku maininta että takuukorjaus ei saa aiheuttaa haittaa tjsp.
No kotiinhan he sitten tulivat kuitenkin, valitin heidän johdolle Ruotsiin ja myös TUKES oli sinne yhteydessä.
Nyt kyseinen ongelma korjataan On-Site kaikille.

Jos vaihtoehtona on Samsung LCD tai OLED, niin ainakin itselleni valintakriteeri olisi joku muu kuin murehtia TV:n mahdollisesta vikaantumisesta etukäteen...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 139
Tietääkös joku millä Philipsin 865 saa näkyviin vastaanotetun signaalin? Taajuus, resoluutio ja HDR tila ainakin kiinnostaisi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 410
Nyt LG vastasikin kyselyyn:
Hei,

Riippuu täysin missä asutte. Pääkaupunkiseudulla, Tampereen ja Jyväskylän talousalueilla tulee asentaja aina kotiin. Muissa paikoissa TV:huolloillamme on alihankkijoita jotka tulevat kotiin, muussa tapauksessa laite haetaan korjaukseen ja palautetaan korjattuna. Takuuaikana ei laitetta tarvitse itse kuljetella huoltoon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 803
Onko muilla LG CX:n omistajilla ongelmaa television verkkoyhteyden kanssa? Välillä tuo romahtaa täysin käyttökelvottoman hitaaksi, ja kun ongelmia esiintyy, niin verkon muilla laitteilla kaikki toimii kuitenkin täysin normaalisti.

Testannut ongelmien esiintyessä TV:n omalla verkkoselaimella speedtest.net:ssä, että dl-nopeudet on jossain 1-2 Mbps luokassa, mikä ei riitä yhtään mihinkään streamaamiseen.

EDIT: Näköjään en ole ainoa jolla tätä esiintyy:

Pitänee testata tuota töpselin tuuletusta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 532
Onko muilla LG CX:n omistajilla ongelmaa television verkkoyhteyden kanssa? Välillä tuo romahtaa täysin käyttökelvottoman hitaaksi, ja kun ongelmia esiintyy, niin verkon muilla laitteilla kaikki toimii kuitenkin täysin normaalisti.

Testannut ongelmien esiintyessä TV:n omalla verkkoselaimella speedtest.net:ssä, että dl-nopeudet on jossain 1-2 Mbps luokassa, mikä ei riitä yhtään mihinkään streamaamiseen.
Vaihda wifi kanava mahdollisimman pieneksi, jos sama bugi kuin vanhemmissa.
 
Liittynyt
27.06.2020
Viestejä
631
Tämä ongelma esiintyy niin langattomassa kuin langallisessakin yhteydessä. Tällä hetkellä piuhalla kiinni.

Mutta otetaan testiin tuokin.
Täällä CX kiinni 5GHz wifissä ja kanavalla 36. On vielä 80MHz kanavanleveys käyttössäkin, jos client tukee. Ei ongelmia nopeuksien kanssa.
 
Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
260
Onko muilla LG CX:n omistajilla ongelmaa television verkkoyhteyden kanssa?
Mulla on ollut samaa ongelmaa LG OLED65CX6LA-televisiolla. Peräkkäiset nopeusmittaukset antavat aina eri download-nopeuksia. Mitatut nopeudet vaihtelevat n. 170 Kbps - 30 Mbps välillä. Peräkkäiset mittaukset voivat vaihdella huomattavasti. Netin nopeus on 100/100 Mbps ja muilla laitteilla mitattuna sama nopeusmittaus antaa aina n. 90 Mbps download-nopeuksia. Ongelma toistuu sekä Ethernet että Wi-Fi yhteydellä. Huolto ei usko ongelman olevan televisiossa, eikä se tunnu vaikuttavan esim. YouTuben tai Disney+:n toimivuuteen. 170 Kbps kaistalla Mandalorianin ei luulisi näyttävän kovin hyvältä.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
880
Mulla on ollut samaa ongelmaa LG OLED65CX6LA-televisiolla. Peräkkäiset nopeusmittaukset antavat aina eri download-nopeuksia. Mitatut nopeudet vaihtelevat n. 170 Kbps - 30 Mbps välillä. Peräkkäiset mittaukset voivat vaihdella huomattavasti. Netin nopeus on 100/100 Mbps ja muilla laitteilla mitattuna sama nopeusmittaus antaa aina n. 90 Mbps download-nopeuksia. Ongelma toistuu sekä Ethernet että Wi-Fi yhteydellä. Huolto ei usko ongelman olevan televisiossa, eikä se tunnu vaikuttavan esim. YouTuben tai Disney+:n toimivuuteen. 170 Kbps kaistalla Mandalorianin ei luulisi näyttävän kovin hyvältä.
Heh... no mikä se ongelma on ? Se että speedtest tulokset ovat vaihtelevia.. Eikös kuitenkin pääasia ole että ohjelmat näkyy normaalisti.
Veikkaan, että noi televisioiden selaimet on vaan niin paskoja etteivät noiden toimi täydellisesti noiden sppedtest sivujen kanssa.
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
Heh... no mikä se ongelma on ? Se että speedtest tulokset ovat vaihtelevia.. Eikös kuitenkin pääasia ole että ohjelmat näkyy normaalisti.
Veikkaan, että noi televisioiden selaimet on vaan niin paskoja etteivät noiden toimi täydellisesti noiden sppedtest sivujen kanssa.
En ymmärrä mikä tarve porukalla on noita speedtestejä ajella muutenkaan pää punaisena. Ei ainakaan omassa käytössä ole mitään netin pätkimistä tapahtunut CMore- eikä Ruutu-sovelluksilla.
 
Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
260
Heh... no mikä se ongelma on ?
Yle Areenan ja Viaplayn ohjelmat eivät välillä käynnistyneet kuin pitkän odottelun jälkeen, joten tarkistin speed testillä yhteyden nopeuden. On vaikea selvittää, onko vika Ylen, Viaplayn tai DNAn päässä vaiko televisiossa, jos nopeustesti ei toimi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 803
En ymmärrä mikä tarve porukalla on noita speedtestejä ajella muutenkaan pää punaisena. Ei ainakaan omassa käytössä ole mitään netin pätkimistä tapahtunut CMore- eikä Ruutu-sovelluksilla.
No se että KUN se streamaus puuroutuu ja lopulta lakkaa kokonaan, niin se on aika helvetillinen ongelma. Se speedtest on vain ongelman diagnosointia ja sitä havainnollistava asia. Se että pää on punainen kun speedtestiä ajellaan, johtuu vain siitä että ne normaalit streamaukset ei toimi.

Sitä paitsi silloin kun ongelmaa ei esiinny, se speedtest myös näyttää paljon reippaampia lukemia.

Testasin nyt tehdasresettiä + töpselin tuuletusta n. puoli tuntia. Katsellaan palaako vika taas jossain vaiheessa.
 
Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
260
Sitä paitsi silloin kun ongelmaa ei esiinny, se speedtest myös näyttää paljon reippaampia lukemia.
Täällä selaimessa toimivat nopeustestit antavat koko ajan liian alhaisia nopeuksia, mutta yksi erillinen nopeusmittaus-sovellus antoi selvästi parempia nopeuksia. Myös steamauspalvelut toimivat ongelmitta suurimman osan ajasta. Aluksi olin vakuuttunut, että television verkkokortti on rikki, mutta tällä hetkellä epäilen ongelman olevan selaimessa ja satunnaisesti jossain muualla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 803
Täällä selaimessa toimivat nopeustestit antavat koko ajan liian alhaisia nopeuksia, mutta yksi erillinen nopeusmittaus-sovellus antoi selvästi parempia nopeuksia. Myös steamauspalvelut toimivat ongelmitta suurimman osan ajasta. Aluksi olin vakuuttunut, että television verkkokortti on rikki, mutta tällä hetkellä epäilen ongelman olevan selaimessa ja satunnaisesti jossain muualla.
Mitä sovellusta käytit? Ja joo ei toi tosiaan selaimellakaan täyttä 100Mbps (TV:n rajoite) lähellekään anna, vaan parhaimmillaankin jotain 60 Mbps tms. Ja mulla on siis 250/50 Mbps yhteys.

Voihan tuo nopeuden hidastuminen tosiaan johtua vaikka mistä. Mutta kun sitä tosiaan esiintyy niin langallisena kuin langattomana. Sekä reitittimeen kytkettynä että huoneistojakamon liitäntään kytkettynä. Ja kodin millään muulla laitteella ei ole mitään ongelmia verkon kanssa tuolloin kun ongelmaa esiintyy, eikä muulloinkaan.

Testattu on lisäksi usealla palvelulla (Netflix, Ruutu, Viaplay, CMore), ja ongelma vaikuttaa niihin kaikkiin. Chromecastin kautta sitten pelaavatkin mainiosti vaikka TV:n netti olisikin tukossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 803
Internet Speed 2.
Tulipa testattua tuollakin. Antoi suunnilleen joka toisella kerralla n. 9 Mbps ja joka toisella n. 60 Mbps. Ja juuri nyt tuota striimien puuroutumista ei tapahdu.

Se mikä on myös mielenkiintoista, on että sekä speedtest.netillä että tuolla sovelluksella upload on aina käytännössä täydet 50 Mbps. Eli sen kanssa ei ole mitään ongelmaa.
 
Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
260
Se mikä on myös mielenkiintoista, on että sekä speedtest.netillä että tuolla sovelluksella upload on aina käytännössä täydet 50 Mbps. Eli sen kanssa ei ole mitään ongelmaa.
Täälläkin ongelma esiintyy vain download-nopeudessa. Upload on aina lähellä 100 Mbps-nopeutta. Yhtenä veikkauksena on joku selausdatan keräys esim. mainostustarkoituksiin. Nopeusmittauksen aikana liikkuu suuri määrä requesteja ja niiden lokittaminen jonnekin LG:n palvelimelle voisi hidastaa liikennettä. Joku osaava voisi omassa verkossaan tutkia, miltä tuo television verkkoliikenne näyttää selaimen käytön aikana.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 803
Täälläkin ongelma esiintyy vain download-nopeudessa. Upload on aina lähellä 100 Mbps-nopeutta. Yhtenä veikkauksena on joku selausdatan keräys esim. mainostustarkoituksiin. Nopeusmittauksen aikana liikkuu suuri määrä requesteja ja niiden lokittaminen jonnekin LG:n palvelimelle voisi hidastaa liikennettä. Joku osaava voisi omassa verkossaan tutkia, miltä tuo television verkkoliikenne näyttää selaimen käytön aikana.
Tää on vähän kepillä jäätä tyyppinen kysymys, mutta sattuuko sulla olemaan TV:ssä USB-tikku tai joku muu USB-laite kiinni? Mulla ollut tikku kiinni jotta saa livelähetykset pauselle ym. mutta testasin ottaa tuon irti ja nuo nopeudet parani heti. (Tosin voi olla että on täysin sattumaakin...)
 
Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
260
Tää on vähän kepillä jäätä tyyppinen kysymys, mutta sattuuko sulla olemaan TV:ssä USB-tikku tai joku muu USB-laite kiinni? Mulla ollut tikku kiinni jotta saa livelähetykset pauselle ym. mutta testasin ottaa tuon irti ja nuo nopeudet parani heti. (Tosin voi olla että on täysin sattumaakin...)
Aluksi televisiossa ei ollut kiinni USB-laitteita eli hidastelu alkoi jo ennen niiden käyttöä. Nyt siinä on kiinni 1 TB SSD-levy ohjelmien tallentamista varten. Sillä ei vaikuttaisi olevan mitään vaikutusta nopeustesteihin, kun tein mittauksia se kiinnitettynä ja irrotettuna.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 803
Aluksi televisiossa ei ollut kiinni USB-laitteita eli hidastelu alkoi jo ennen niiden käyttöä. Nyt siinä on kiinni 1 TB SSD-levy ohjelmien tallentamista varten. Sillä ei vaikuttaisi olevan mitään vaikutusta nopeustesteihin, kun tein mittauksia se kiinnitettynä ja irrotettuna.
Joo, palasi täälläkin tuo ongelma vielä tuon tikun irrottamisen jälkeen. Ei siis tainnut auttaa nuo aiemmat resetitkään.

Yritän tässä vaan sulkea pois sellaisia juttuja, joita ei välttämättä enemmistöllä ole käytössä, jos tuo ongelma johtuisi jostain harvinaisemmasta bugista tms. Nyt testissä se, että sammutin verkossa olevan mediapalvelimen, josko tuo TV sieltä kaivelisi taustalla jotain ja vetäisi oman verkkoadapterinsa siksi jojoon tai jotain.
 

Jrhh

<Raudanusuttaja>
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 723
Nyt sain toimimaan LG lg oled65b9sla mallin telkkarin käyttäen kaapelia: Goobay HDMI 2.1 8K Ultra High Speed -kaapeli, 2 m 19,99



Voin sanoa, että tämä:


lähtee takaisin.
Jimms nähtävästi pisti ton 10m kaapelin takaisin uutena kappaleena. Jokseenkin on kutkutus, että ei vaan toimi tällä nykyisellä kombinaatiolla ja tuonkin saan lähettää reklamaationa takaisin. Noh toivotaan parasta, olis toi 10m kaapeli käytännöllisempi niin ei tarvis raahata konetta telkkarin viereen sen takia.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
196
Jimms nähtävästi pisti ton 10m kaapelin takaisin uutena kappaleena. Jokseenkin on kutkutus, että ei vaan toimi tällä nykyisellä kombinaatiolla ja tuonkin saan lähettää reklamaationa takaisin. Noh toivotaan parasta, olis toi 10m kaapeli käytännöllisempi niin ei tarvis raahata konetta telkkarin viereen sen takia.
Testasin, ei toiminut ainakaan omassa b9:ssä 5.02 firmwarella.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
196
Mulla on sama firmis.. veikkaan, että ei tosiaan toimi tälläkään piuhalla. B9S kyseessä.
Voi kun joku noheva jaksais tehdä näille +5metrisille hdmi 2.1 kaapeleille oman ketjun... Ois niin paljon helpompi selata ja mahdollisesti ostaa vaan suoraan se kaapeli mikä toimii useimmalle.
 

Jrhh

<Raudanusuttaja>
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 723
Voi kun joku noheva jaksais tehdä näille +5metrisille hdmi 2.1 kaapeleille oman ketjun... Ois niin paljon helpompi selata ja mahdollisesti ostaa vaan suoraan se kaapeli mikä toimii useimmalle.
Pahoitteluni mielipahan aiheutumisesta.

Oleellisesti ongelma on liittynyt kuitenkin oman oled tvni toimintaan ja en ole mokoma hdmi lankaa huomannut ja täältä olen apua kysellyt.

Toivottavasti selviät koettelemuksesta ja pärjäät joulun yli sekä uudenvuoden.

€: Olen myös samalla halunnut kertoa muillekin mikäli tarvetta tulee, mikä kaapeli on toiminut ja mikä ei. Ei sitten turhanpäiten tarvitse painia ongelman kanssa.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
196
Pahoitteluni mielipahan aiheutumisesta.

Oleellisesti ongelma on liittynyt kuitenkin oman oled tvni toimintaan ja en ole mokoma hdmi lankaa huomannut ja täältä olen apua kysellyt.

Toivottavasti selviät koettelemuksesta ja pärjäät joulun yli sekä uudenvuoden.

€: Olen myös samalla halunnut kertoa muillekin mikäli tarvetta tulee, mikä kaapeli on toiminut ja mikä ei. Ei sitten turhanpäiten tarvitse painia ongelman kanssa.
Tietääkseni en kirjoittanut viestiä sarkastiseen sävyyn, vaan oikeasti olisi kätevää jos joku tekisi näille pitemmille oman ketjun. Hyvät joulut ja uudet vuodet vaan sinnekkin :lol:.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 145
Kahden vuoden päästä 88" BF tarjouksessa hintaan 4599€. Nyt massia sukanvarteen ja isolla porukalla osallistumme videotykkien holokaustiin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 189
Näyttäisi se toimivan. Pistin aspaan viestiä ja vastasivat jo, että asiakaspalvelu voi antaa lahjakortin tai myymälästä sitten rahana.
 
Liittynyt
07.03.2020
Viestejä
125
Jos tuo epäilyttää, niin 149e saa sen 5v takuun joka sisältää kuvanpalamisetkin, ja kotihuollot. Toki onko se sitten 2,5e arvoinen kuukautta kohden vai ei, on toinen juttu. Aika pieni rahahan tuo on, jos miettii esim netflixin hintaa tai puhelinlaskua.
Onko sulla tietoa onko joku saanut tuohon 5 vuoden takuuseen gigantilta jos olediin on kuva palanut kiinni? Itsellä just taistelu menossa tässä omassa LG Oledissa kun kuva palanut kiinni useasta kohdasta ja mulla toi kyseinen takuu, mutta eivät suostu korjaamaan takuuseen. Otan seuraavaksi yhteyttä kuluttajasuojaan.
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
Onko sulla tietoa onko joku saanut tuohon 5 vuoden takuuseen gigantilta jos olediin on kuva palanut kiinni? Itsellä just taistelu menossa tässä omassa LG Oledissa kun kuva palanut kiinni useasta kohdasta ja mulla toi kyseinen takuu, mutta eivät suostu korjaamaan takuuseen. Otan seuraavaksi yhteyttä kuluttajasuojaan.
Mistä tuo palaminen on syntynyt?
 
Liittynyt
07.03.2020
Viestejä
125
Mistä tuo palaminen on syntynyt?
Sen kun tietäisi vaan. Olin jo ostaessa tietoinen tästä ongelmasta ja olen tämän vuoksi ollut hyvin tarkka ettei pysäytettyä kuvaa pidetä ruudulla pitkiä aikoja.

Liitteenä tossa kuvassa noi alareunan palkit molemmilla puolilla pahimmat. Koko alareuna täynnä kyllä kaikkee epämääräistä muutenkin.

Lisäsin tohon kuvaan vähän kontrastia niin näkyy noi pahimmat palkit alareunassa.
 

Liitteet

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
Sen kun tietäisi vaan. Olin jo ostaessa tietoinen tästä ongelmasta ja olen tämän vuoksi ollut hyvin tarkka ettei pysäytettyä kuvaa pidetä ruudulla pitkiä aikoja.

Liitteenä tossa kuvassa noi alareunan palkit molemmilla puolilla pahimmat. Koko alareuna täynnä kyllä kaikkee epämääräistä muutenkin.

Lisäsin tohon kuvaan vähän kontrastia niin näkyy noi pahimmat palkit alareunassa.
Jos ihan katset jotain niin näkyykö nuo miten versus joku staattinen kuva.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 070
Viestejä
4 295 671
Jäsenet
71 783
Uusin jäsen
fishhaxor

Hinta.fi

Ylös Bottom