OLED-TV

Liittynyt
25.01.2018
Viestejä
2
Itselläni olisi nyt mahdollisuus ostaa uusi 65B7 hintaan 2250€ (ei yleinen tarjous) ja korvata sillä muutaman vuoden palvellut Sonyn 55W905. Jaakobin painia tässä aiheuttaa enää LG:n 2018-mallien tuleva hinnoittelu ja mahdolliset kuvanlaadulliset parannukset prosessoinnin osalta. Arvoisa raati, ostanko vai enkö osta?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 189
Itselläni olisi nyt mahdollisuus ostaa uusi 65B7 hintaan 2250€ (ei yleinen tarjous) ja korvata sillä muutaman vuoden palvellut Sonyn 55W905. Jaakobin painia tässä aiheuttaa enää LG:n 2018-mallien tuleva hinnoittelu ja mahdolliset kuvanlaadulliset parannukset prosessoinnin osalta. Arvoisa raati, ostanko vai enkö osta?
Osta. Todennäköisesti 2018 mallit tulevat aluksi kovemmalla hinnalla, kuin 2017 nykyinen myyntihinta.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 099
Itse tämän asian kanssa tappelin jo aikaisempien teeveiden kanssa jonka jälkeen ostin suoraan Erardin. Pitäs mennä joka tv. Maksaahan se mutta jää porailut ja muut kikkailut pois ja saa siististi kaiken piiloon. STANDiT 600
Aika vaatimaton säätökorkeus (vain 200mm) ja ilmeisesti tuossa ei saa johtoja kulkemaan piilossa? Tuo escaliburin linkkaama versio on järkevämpi piuhojen suhteen, siinä on myös pieni kallistusvara ja taitaapa siinä olla muutaman sentin enemmän säätövaraakin (ilman porailua). Hinta on aika kova, mutta elämä on ja silleen...
 

Tim Apple

Amazing!
Tukijäsen
Team Apple
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
716
Itseänikin tuo kiinnostaisi muuten, paitsi kuin tuossa 65" LG:ssä tuo kiinnityspiste on niin helkutin matalalla, että pelkään tv:n jäävän alimmallakin tasolla todella korkealle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 543
Mielenkiinnolla kyllä odotan tuon testin tuloksia. Kuvaavat kuitenkin tällä kertaa hieman realistisempaa käyttöä kuin edellisellä ja ovat tämänvuotisia malleja (jos sillä nyt on väliä). Tuokin testi nyt on toki aikalailla pahin mahdollinen tilanne, 20 tuntia päällä vuorokaudessa.. Monella peruskäyttäjällä varmaan sen verran viikossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
507
Millä televisio tulee kiinni tuohon telineeseen? Videon perusteella vaan nostetaan paikoilleen
Ei millään, tuo esimerkkikuvassa ihmisen kädessä oleva metalli kiinnitetään tv:n kiinnitysreikiin (standardit vesa) ja nostetaan vaan paikallee, eli menee tuon mustan logo-tapin taakse/varaan. Näyttää ja tuntuu melko heiveröiseltä, mutta hyvin on kestänyt 64" plasmaa
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
53
Kumpaa kiinnitysreikätasoa käytit. Korkeampaa vai matalempaa?
Telkkarin ylemmissä rei'issä on kiinni.

Sitten jos ostatte noita ja porailette, niin ottakaa huomioon että hyvin paljon alemmas jos menee, niin tuon jalustan yläosa tulee jo telkkarin yläpuolelta äkkiä esiin.
 
Viimeksi muokattu:

Sir

Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 633
Aika vaatimaton säätökorkeus (vain 200mm) ja ilmeisesti tuossa ei saa johtoja kulkemaan piilossa? Tuo escaliburin linkkaama versio on järkevämpi piuhojen suhteen, siinä on myös pieni kallistusvara ja taitaapa siinä olla muutaman sentin enemmän säätövaraakin (ilman porailua). Hinta on aika kova, mutta elämä on ja silleen...
Johdot menee piiloon varteen. Itse en lähtisi kyllä lisäreikiä porailee, on sen verran kovaa rautaa. Toi on oikeasti aika helvetin hyvin suuniteltu. Ainoa miinus tosiaan toi itse LG kiinnityspiste on niin alhaalla että tv jää ylös. Yritän ottaa foton eli kuvan viikonlopun aikana niin vähän havainnollistaa. Varo halpoja kopioita. Tää on sentään Ranskalaista laatua :D
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 099
Johdot menee piiloon varteen. Itse en lähtisi kyllä lisäreikiä porailee, on sen verran kovaa rautaa. Toi on oikeasti aika helvetin hyvin suuniteltu. Ainoa miinus tosiaan toi itse LG kiinnityspiste on niin alhaalla että tv jää ylös. Yritän ottaa foton eli kuvan viikonlopun aikana niin vähän havainnollistaa. Varo halpoja kopioita. Tää on sentään Ranskalaista laatua :D
Rauta on rautaa, kyllä siihen poralla ja kunnon terällä reikää tulee kuin juustoon.

Johtojen piilotus on hieno juttu. Ensin näytti siltä että tuossa ei ole ajateltu sitä lainkaan. Vielä kun olisi jotain huomaamattomia luukkuja eri korkeuksilla, joista voisi vetää piuhat esim. Tv-tasolla oleville kuvalähteille, mutta kaikkea ei voi saada ja porallahan näistäkin selviää.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
205
Raportoikaas jos joku laittaa tuollasen 65" tuohon telineeseen että mihin korkoon jää yläreuna ja alareuna.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
205
Tuohan riippuu tv:n mallista...
lg b6 itsellä, mutta uskoisin että ei monen sentin eroista puhuta ainakaan lg mallien kesken ja tuskin muidenkaan. Kyllä kai tuo jotenkin on stantardisoitu että ei nyt vakio telineilläkään ole missä sattuu se televisio.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 193
Telkkarin ylemmissä rei'issä on kiinni.

Sitten jos ostatte noita ja porailette, niin ottakaa huomioon että hyvin paljon alemmas jos menee, niin tuon jalustan yläosa tulee jo telkkarin yläpuolelta äkkiä esiin.
Jaksatko mitata miten paljon "pelivaraa" on alimmasta tasosta siihen, että tanko alkaa kurkkia TV:n takaa?
 

Tim Apple

Amazing!
Tukijäsen
Team Apple
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
716
Te, joiden ekaksi saama netflix-koodi oli viallinen, niin oletteko saaneet uutta tilalle. Alkaa pikkuhiljaa vituttamaan tää touhu.
 

Tim Apple

Amazing!
Tukijäsen
Team Apple
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
716
Pitihän sitä ärähtää, niin asiat etenivät. Sain juuri äsken koodin ja se toimi. Rahaa tuli tilille, ei vaihtunut 4K:ksi automaattisesti, että nyt täytyy päättää, että kumman ottaa. Mikäs tuon 4K:n nopeusvaatimus olikaan ja miten paljon se kestää heittelyä (eli millainen bufferi netflixissä on?)
 
Liittynyt
26.10.2017
Viestejä
205
Pitihän sitä ärähtää, niin asiat etenivät. Sain juuri äsken koodin ja se toimi. Rahaa tuli tilille, ei vaihtunut 4K:ksi automaattisesti, että nyt täytyy päättää, että kumman ottaa. Mikäs tuon 4K:n nopeusvaatimus olikaan ja miten paljon se kestää heittelyä (eli millainen bufferi netflixissä on?)
Netflixin sivuilta:
Suosittelemme internet-yhteyttä, jonka nopeus on vähintään 25 Mb/s, jos haluat katsoa Ultra HD -nimikkeitä. Katso lisätietoja internet-yhteyden nopeussuosituksista.
Kannattaa päivittää 4K:ksi jos vain yhteys antaa periksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 091
Pitihän sitä ärähtää, niin asiat etenivät. Sain juuri äsken koodin ja se toimi. Rahaa tuli tilille, ei vaihtunut 4K:ksi automaattisesti, että nyt täytyy päättää, että kumman ottaa. Mikäs tuon 4K:n nopeusvaatimus olikaan ja miten paljon se kestää heittelyä (eli millainen bufferi netflixissä on?)
Suositus on 25M-liittymä. Veikkaan, että tasalaatuisella 20M ADSL:llä pärjää. Ihan mukavasti tuolla musta on 4K-kontenttia ja lisää tullee koko ajan.
 
Liittynyt
26.10.2017
Viestejä
205
No jaa, minä pudotin oman tilauksen pykälää alemmalle tasolle, kun ei siellä ollut sitä 4K-sisältöä nimeksikään.
Mun mielestä koko Netflixin sisältö on aika laihaa ja vanhentunutta. Kyllähän nuo uudet sarjat / leffat on jo aika pitkälti 4K / DV / HDR materiaalia, mitä nyt nopeasti oon vilkaissut.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 099
Mun mielestä koko Netflixin sisältö on aika laihaa ja vanhentunutta. Kyllähän nuo uudet sarjat / leffat on jo aika pitkälti 4K / DV / HDR materiaalia, mitä nyt nopeasti oon vilkaissut.
List of 4K Titles on Netflix - What's On Netflix

Yhteensä 122 titleä näyttäisi löytyvän 4K-kuvalla (joulukuun tilanne) ja niistä hihavakiolla sellaiset 60% näkyy Suomessa. HDR-kuvaa ei noista ole kuin ehkä noin kymmenessä.

Ja oli miten oli, IMO nuo Marvelit sun muut ovat niin hirveää tuubaa, että niitä ei kuvanlaadulla pelasteta. Omalla kohdalla se kalliimpi tilaus ei ole tämän vuoksi hintansa arvoinen, mutta tämä on niitä kuuluisia mielipidejuttuja joista ei auta kiistellä.
 

Tim Apple

Amazing!
Tukijäsen
Team Apple
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
716
Joo kiitoksia tiedosta! ADSL on 20M eli todellinen nopeus 12M, mutta mulla on tuo telehellin dual-purkki, josta tulee adsl ja 4g himaan. 4G:n teoreettinen nopeus on 150M, mutta eipä noiden ihanien selektiivilasien ja teräbetonin ansiosta yli 30M päästä ja ruuhka-aikoina jäädään siihen 15M tuntumaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 091
List of 4K Titles on Netflix - What's On Netflix

Yhteensä 122 titleä näyttäisi löytyvän 4K-kuvalla (joulukuun tilanne) ja niistä hihavakiolla sellaiset 60% näkyy Suomessa. HDR-kuvaa ei noista ole kuin ehkä noin kymmenessä.
Musta 122 leffaa/sarjaa on PALJON. Mutta toisaalta, olen päässyt suoratoistopalveluiden ihmeelliseen maailmaan vasta hiljattain ja mulla menee tätä vauhtia N vuotta että saan katsottua edes osan noista. Ja joka tapauksessa en näe syytä, etteikö uusien sisältöjen laatu mene todennäköisesti 4k/HDR-kategoriaan, joten aika no-brainer on se pari hilua kuussa tuosta maksaa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 099
Musta 122 leffaa/sarjaa on PALJON. Mutta toisaalta, olen päässyt suoratoistopalveluiden ihmeelliseen maailmaan vasta hiljattain ja mulla menee tätä vauhtia N vuotta että saan katsottua edes osan noista. Ja joka tapauksessa en näe syytä, etteikö uusien sisältöjen laatu mene todennäköisesti 4k/HDR-kategoriaan, joten aika no-brainer on se pari hilua kuussa tuosta maksaa.
Mjooh, eihän se ole kuin 3€/kk lisää siihen tavalliseen HD-tilaukseen. Meillä on about kaikki mahdolliset striimauspalvelut tilattuna, niin ei viitsi kuitenkaan kerätä mitään ylimääräisiä maksuja. :D

Omalla kohdalla valintaan vaikuttaa sekin että meillä katsellaan kohtuullisen paljon sisältöä myös muilla laitteilla kuin televisiolla (tabletti+kännykkä) ja niissä ei ole 4K-tukea ja pienellä näytöllä HD-resokin näyttää loistavalta. Onneksi ovat tehneet eri tilausten välillä vaihtelemisen niin helpoksi, että voi aina halutessaan näppärästi vaihtaa kuukaudeksi parempaan.
 

kaarlos

Virallinen JimmZ-boikotoija
Premium-jäsen
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
1 630
Tuossa Premium-tasolla tulee myös tuki neljälle yhtäaikaiselle käyttäjälle. Itse käyttelen tuota niin vanhemmat + veli saavat käydä omilla profiileillaan katselemassa sarjoja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 543
Tuossa Premium-tasolla tulee myös tuki neljälle yhtäaikaiselle käyttäjälle. Itse käyttelen tuota niin vanhemmat + veli saavat käydä omilla profiileillaan katselemassa sarjoja.
Ja myös Atmos-tuki, jos omistaa sitä tukevaa laitteistoa ja löytää sitä tukevia leffoja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 543
Rtings.com päivitti todellisen maailman kuvanpalamistestin tulokset kahden viikon kuvan pyörittelyn jälkeen. Ei mitään muutoksia kuvassa vielä.

Real Life OLED Burn In Test on 6 TVs
Ja tässäkin testissä televisio on päivässä/viikossa päällä varmaan ainakin 5-6 kertaa pidempään kuin keskivertokuluttajalla. Ihan hyvä alku siis, toivottavasti samat tulokset 2 viikon päästä. Mielenkiinnolla odotan.
 

Pertti Kosunen

Basic Input/Output System
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 107
Kyllähän nuo uudet sarjat / leffat on jo aika pitkälti 4K / DV / HDR materiaalia, mitä nyt nopeasti oon vilkaissut.
Nykyään monet on HDR, mutta ei 4k, kuten vaikka uusin Altered Carbon. Minä katsoisin mieluummin 8 bittiä/väri 4k:ta kuin HDR 1080p.
 

Pertti Kosunen

Basic Input/Output System
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 107
Niinpä olikin, sitä ei vaan ole vielä lisätty tuonne whats-on-netflix.com 4k-listalle. Star Trek ehkä kummitteli mielessä, kun myös sitä tuli katsottua muutama päivä sitten.
 
Liittynyt
08.02.2018
Viestejä
8
Onko täällä kenelläkään kokemuksia Sonyn 65” A1 mallista? Paneeli ilmeisesti 2016 mallia?
Itseä kyseisessä värkissä eniten houkuttelee design joka maistuu itselle huomattavasti enemmän kuin LG:n vehkeet. Olen nyt selannut tätä palstaa jonkin aikaa ja joillakin on LG:n kanssa ollut ongelmia paneelin vääntymisen kanssa. Sony ilmeisesti vankempaa tekoa?
Sony häviää LG:lle HDR formaattien määrässä, mitä se niinkuin noin käytännössä tarkoittaa?
Sonyssa huonompi vasteaika kuin LG:ssä... Onko ero huomattavakin? Telkku tulisi pääasiassa pelailuun (PS4 Pro) ja leffojen katseluun (UHD BD,BD+Netflix,HBO Nordic)
Onko turha odottaa kyseisen telkun hinnan putoamista 3k€ —> 2,5k€ kevään aikana?
 
Liittynyt
10.02.2018
Viestejä
3
Itsellä myös harkinnassa Sonyn KD-65A1 tai KD-55A1. Onko kellään kokemusta laitteen kiinnittämisestä seinälle? Kipsilevyseinällä tämä ei taida pysyä?
 

apeaapina

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
348
Järvenpään Powerissa on avajaistarjouksena LG OLED55B7V 55" 1199 e. Tosin vain 15 kpl erä.
 
Liittynyt
10.02.2018
Viestejä
3
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
665
Kiitos! Sen verran pitää kysyä kuitenkin, että onko omakohtaista kokemusta tuollaisen 55" tai 65" kiinnittämisestä? Verkkokaupan mukaan tuo painaa 29,8 kg ilman jalustaa ja 36,2 kg jalustan kanssa. Jalustaa ei toki varmaankaan seinälle kiinnittäessä tarvitse, eli painoa on tuolloin tuo hieman alle 30 kg.
https://bbs.io-tech.fi/index.php?threads/70872/

Tuossa ketjussa keskustelua aiheesta. Esitettynä myös oma LGn 55" C7 asennus. Omassa asennuksessa telineen keskiosan kiinnitykset kiinni seinän koolauksissa ja reunoilla käytetty Alligator kipsilevykiinnikkeitä. (https://renholm.fi/toggler-kiinnikkeet). Uskon kyllä että noilla pysyy seinällä hyvinkin vaikka mitään lujuuslaskelmia aiheesta ei olekaan tehtynä.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 099
https://bbs.io-tech.fi/index.php?threads/70872/

Tuossa ketjussa keskustelua aiheesta. Esitettynä myös oma LGn 55" C7 asennus. Omassa asennuksessa telineen keskiosan kiinnitykset kiinni seinän koolauksissa ja reunoilla käytetty Alligator kipsilevykiinnikkeitä. (https://renholm.fi/toggler-kiinnikkeet). Uskon kyllä että noilla pysyy seinällä hyvinkin vaikka mitään lujuuslaskelmia aiheesta ei olekaan tehtynä.
Noita 5mm Alligatoreita olen minäkin käyttänyt jo vuosien ajan hyllyjen, kauttimien, televisioiden ja ties minkä vähänkin painavamman tilpehöörin kiinnittämiseen kipsilevyseinille (useimmiten ilman koolausten hyödyntämistä). Ovat käteviä ja tukevia.

/Offtopic
 
Liittynyt
25.06.2017
Viestejä
3
  • Kiitos! Sen verran pitää kysyä kuitenkin, että onko omakohtaista kokemusta tuollaisen 55" tai 65" kiinnittämisestä? Verkkokaupan mukaan tuo painaa 29,8 kg ilman jalustaa ja 36,2 kg jalustan kanssa. Jalustaa ei toki varmaankaan seinälle kiinnittäessä tarvitse, eli painoa on tuolloin tuo hieman alle 30 kg.
  • Eihän tuo 65" LG oled paina kuin 23,1 kg (ilman jalustaa), 24,5 kg (jalustalla)
 

Requiem

For You
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 546

Itse käytin tuollaista tai vastaavaa, K-raudasta löytyi.
Vaikka seinälevy on aika vahvaa, jotain kuitulevyä kai. Piti ottaa varman päälle.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
120
Tuli hommattua tuo LG b7v, mutta varmaan jotain vikaa noissa virittimissä, kun kuva pätkii ja räppii. Sama vika antenni ja pahemmin satelliitti puolella. Sateliitti puolella signaalin taso ja laatu 100%. Olin huoltoon yhteydessä ja neuvoivat ostamaan 100db suojatun antennikaapelin. Kuvaan ei vaikutusta, vaikka otaa koko harava-antennikaapelin pois. Olisko mahdollista, että virittimissä olis kuitenkin vika.:sori:
 
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
287
Tuli hommattua tuo LG b7v, mutta varmaan jotain vikaa noissa virittimissä, kun kuva pätkii ja räppii. Sama vika antenni ja pahemmin satelliitti puolella. Sateliitti puolella signaalin taso ja laatu 100%. Olin huoltoon yhteydessä ja neuvoivat ostamaan 100db suojatun antennikaapelin. Kuvaan ei vaikutusta, vaikka otaa koko harava-antennikaapelin pois. Olisko mahdollista, että virittimissä olis kuitenkin vika.:sori:
Entinen telkkari toimi ongelmitta? Uuden telkkarin vialtahan tuo vähän vaikuttaisi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 016
Viestejä
4 293 871
Jäsenet
71 780
Uusin jäsen
Riksa82

Hinta.fi

Ylös Bottom