OLED-TV

En oikein ymmärrä näitä jotka ostaa vanhaa tekniikkaa, CX-sarjassa kuitenkin paras prosessori ja esim. Dolby Vision.
Pikemminkin kysymys kuuluu, että jos ei tarvitse Dolby Visionia ja paremman prosessorinkin hyöty on kyseenalainen, niin miksi maksaa 600€ enemmän (65" B9 vs CX)? Tuhlaamalla tarpeettomuuksiin ei ole kukaan koskaan rikastunut.
 
En nyt ole ihan varma onko trolli vai mikä,mutta en nyt keksi että miten asuntojen määrä tai rahatilanne liittyvät Oled televisioihin. Omasta kokemuksesta "ei ole rahasta puutetta" herroilla onkin sitten aika pahoja puutteita muilla osa-alueilla.

Mutta asiaan, Houkuttelisi tuo cx 48 tietokoneen kaveriksi. Mietityttää vain että näinköhän on liian suuri näppäimistöllä ja hiirellä pelaamiseen. Onko kellään työpöytä käytössä tällä hetkellä?
 
Mutta asiaan, Houkuttelisi tuo cx 48 tietokoneen kaveriksi. Mietityttää vain että näinköhän on liian suuri näppäimistöllä ja hiirellä pelaamiseen. Onko kellään työpöytä käytössä tällä hetkellä?
Mulla on, mutta nyt viiden päivän testauksen jälkeen lähtee takaisin kauppaan. Ehkä normi nettiselailuun vielä menee kun pitää ikkunat pieninä, mutta pelailuun ei sovellu. Liian korkea kuva ei ole hyvä. Koiten tehdä custom reson 3840 X 1600 kuvalle, että olisi jättänyt kuvan ylös ja alas mustat palkit. Tämä toimii vain 60Hz ja ilman HDR:ää. Voi johtua 2080 sarjan kortista. Pelit on pakko laittaa borderless windowed tilaan ja näköjään se syö FPS:ää.
 
Viimeksi muokattu:
En nyt ole ihan varma onko trolli vai mikä,mutta en nyt keksi että miten asuntojen määrä tai rahatilanne liittyvät Oled televisioihin. Omasta kokemuksesta "ei ole rahasta puutetta" herroilla onkin sitten aika pahoja puutteita muilla osa-alueilla.

Mutta asiaan, Houkuttelisi tuo cx 48 tietokoneen kaveriksi. Mietityttää vain että näinköhän on liian suuri näppäimistöllä ja hiirellä pelaamiseen. Onko kellään työpöytä käytössä tällä hetkellä?

Varmaan yhtä paljon kuin jonkun tarinointi tv-hyllynsä yksityiskohdista ja miksi halusi säästää 600 euroa. Lisäksi rönsyilevää tarinointia kuinka joku yrittää osoittaa myyjän syylliseksi 4 vuotta vanhan television vikoihin.

On liian iso, siitä on jo videoita.
 
Tulikohan tuosta 48" CX:stä tulppa ajatellen isompia C malleja :hmm:. Tuskin myyvät 55" halvemmalla kuin 48":sia. 48 ottaa tavallaan ennen 55:lle kuuluneen paikan hinnoittelussa, jolloin ainakin 55 BF tarjoukset jäänevät viimevuotiselle tasolle tai korkeammalle.

Valmistusteknisistä asioista johtuen tulevat myymään; samasta lasipalasta pystyy tekemään 6x 55" telkkaria tai sitten 2x 77" ja 2x 48", eli jälkimmäisiä tuotetaan huomattavasti pienempi määrä.
 
Mutta asiaan, Houkuttelisi tuo cx 48 tietokoneen kaveriksi. Mietityttää vain että näinköhän on liian suuri näppäimistöllä ja hiirellä pelaamiseen. Onko kellään työpöytä käytössä tällä hetkellä?

Sehän riippuu ihan siitä, mille etäisyydelle sen telkkarin saa laitettua. Itse pelailen 55":lla hienosti vähän reilun metrin päästä.
 
Varmaan yhtä paljon kuin jonkun tarinointi tv-hyllynsä yksityiskohdista ja miksi halusi säästää 600 euroa. Lisäksi rönsyilevää tarinointia kuinka joku yrittää osoittaa myyjän syylliseksi 4 vuotta vanhan television vikoihin.

On liian iso, siitä on jo videoita.
Tämä lapsellinen vääntö loppuu nyt kaikkien osalta tähän.

Seuraavasta provoilusta ja piikittelystä saatetaan jakaa suoria varoituksia.

Jos koette jonkun rikkoneen sääntöjä, käyttäkää Raportoi-toimintoa ja jättäkää turhat provoilut ja kuittailut väliin.
 
Pikemminkin kysymys kuuluu, että jos ei tarvitse Dolby Visionia ja paremman prosessorinkin hyöty on kyseenalainen, niin miksi maksaa 600€ enemmän (65" B9 vs CX)? Tuhlaamalla tarpeettomuuksiin ei ole kukaan koskaan rikastunut.
Tasaisemmat väriliu'ut, parempi interpolointi, 30% kirkkaammat highlightit, nopeampi ui, jalusta ei näytä halvalta. Jokainen toki itse päättää antaako noille arvoa.
 
Mites BX malli vertautuu näihin? Ilmeisesti nyt ländäämässä eurooppaan, suomessakin parissa kaupassa mutta ei vielä sillä hinnalla mitä sen pitäisi olla..

Ei oo tullu ite tuohon BX malliin tarkemmin tutustuttua, tuli itse jätettyä B9 mallikin pois harkinnasta, kun siinä on merkittävästi huonompi (HDR) kirkkaus mitä C9/CX. Mutta Rtings sivustolta näyttäis löytyvän revikkaa tuosta BX:stäkin.

DV Iq löytyy 2020 malleista.

Toi onkin siis yks ero lisää tuohon C9/CX vertailuun, päivitelläänpä taulukkoa:

OminaisuusC9CXHuomiot/Kysymykset
HDMI 2.1 porttien kaista48 gbps40 gbpsTällä ei pitäisi olla mitään käytännön merkitystä, koska molempien telkkarien paneeli on vain 10bit. Mutta ilmeisesti jonkunlaisia yhteensopivuusongelmia voisi olla, jos telkkariin kytkettävä HDMI 2.1 laite onkin isompaa kaistaa tukeva(?)
Black Frame Insertion (BFI)4K 60hz4K 120hzLiekköhän tällä miten käytännön merkitystä?
FreesyncEiKylläKäsittääkseni ainakin PS5:n kanssa pitäs riittää pelkkä VRR tuki?
DTSKylläEiTämä voisi koitua ongelmaksi ilmeisesti lähinnä silloin, jos haluaisi kytkeä jonkun "striimiboxin" telkkariin, ja katsella sitä kautta leffoja/sarjoja joissa on dts äänet.
Dolby VisionDVDV IQTuo IQ ainakin kuulostaa varsin hyödylliseltä ominaisuudelta.
 
Saattaa olla noinkin, en usko että tänä vuonna mennään juuri alle tuhannen euron. Tuo koko sopii hyvin työhuoneeseen, leffakäytössä kun on jo 77-tuumainen. Kaupunkiasuntoon tulee myös OLED, varmaan tuota CX-sarjaa tulee sekin olemaan. En oikein ymmärrä näitä jotka ostaa vanhaa tekniikkaa, CX-sarjassa kuitenkin paras prosessori ja esim. Dolby Vision.
Niin näitä CX-sarjalaisia on tulossa useampi kappale, kun on katsos useampi asunto.;)
Ei minusta kannata telkkarin koossa kainostella, jos hinta ei ole este. 77" mahtuu kyllä sisälle lähes mihin tahansa huoneeseen eikä katseluetäisyys ole liian lyhyt, jos ei polvet ole ruudussa kiinni. Tuo ei seinällä vie tilaa käytännössä yhtään. Ja saahan niitä vielä suurempiakin.

Mielestäni telkkarin kokoon pätee sovellettuna vanha viisaus - "ei ole liian juovuksissa, jos voi maata lattialla pitämättä kiinni, eikä televisio ole liian suuri, jos se mahtuu ulko-ovesta sisälle". :)

Varmaan yhtä paljon kuin jonkun tarinointi tv-hyllynsä yksityiskohdista ja miksi halusi säästää 600 euroa. Lisäksi rönsyilevää tarinointia kuinka joku yrittää osoittaa myyjän syylliseksi 4 vuotta vanhan television vikoihin.
Asiahan ei minulle kuulu mutta ei mielestäni täällä kukaan ole puhunut mistään myyjän syylliseksi osoittamisesta vaan siitä, että LAIN mukaan vastuu myydystä tuotteesta on myyjällä. Ja siitä, että ei pidä sekoittaa takuuaikaa tähän, koska sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa kuinka pitkäksi jonkin laitteen käyttöiän voi olettaa olevan. Takuu on täysin vapaaehtoinen, millekään tuotteelle ei tietääkseni lain mukaan tarvitse antaa takuuta, eikä sillä ole mitään tekemistä edellä mainitsemani kanssa.
Se, että onko kohtuullista odottaa muutaman tonnin telkkarin kestävän NORMAALIA käyttöä hieman yli 4 vuotta, varmaan jakaa mielipiteitä. Minusta se ei ole kohtuutonta ja mielestäni tuosta kyllä kannattaa laittaa valitusta eteenpäin käsiteltäväksi kaikesta huolimatta, niin tulee ennakkopäätös, jos sellaista ei vielä ole.
 
Viimeksi muokattu:
Se, että onko kohtuullista odottaa muutaman tonnin telkkarin kestävän NORMAALIA käyttöä hieman yli 4 vuotta, varmaan jakaa mielipiteitä. Minusta se ei ole kohtuutonta ja mielestäni tuosta kyllä kannattaa laittaa valitusta eteenpäin käsiteltäväksi kaikesta huolimatta, niin tulee ennakkopäätös, jos sellaista ei vielä ole.
Jep, ja näin teinkin. Jatkot sen osalta täällä --> Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)
 
Jatkoa 77C9 virtalähde-caseen sain vastauksen:
OK. Pistätkö päivitystä sitten, että miten huolto sujui? Niin ja jos satut olemaan itse paikalla, kun käyvät, niin kysäise ihmeessä huoltomieheltä, että onko mitään tietoa koskeeko tuo kaikenikäisiä tuon mallisarjan laitteita, josko sattuisi olemaan jotain faktaa?

Ei tuosta edelleenkään Suomessa näy mitään lausuntoa, että mitä tuo koskee. Tuesta puhelimessa kysäisemällä ei selvinnyt mitään. Kokeilin ulkomaisen sivuston chatin kautta, että koskeeko 2020 valmistettuja ja siellä ensin sanoi, että tuolle mallille on sellainen vaihto-ohjelma ja antoi linkin takuuvaateeseen mutta uudelleen tarkennuksena kysyttyäni, että sekö koskee myös telkkareita joissa koneen takana on lappu jossa valmistuspäivä on vuonna 2020, niin sitten sanoikin, että ei koskisi. Tosiaan tuo puutteellisella kielitaidollani, joten pienellå varauksella, että viesti oli oikein ja myös se, ettei tuo ollut siis kotimaan tuki, joten voihan olla maakohtaisia eroja edelleenkin...
 
Mulle LG:n asiakaspalvelu vastasi:

"Asutte alueella, jonne meillä ei ole kotihuoltoa, joten TV:nne noudetaan kotoanne huoltoon Vantaalle ja palautetaan huollettuna takaisin kotiin. Joudutte valitettavasti itse sekä pakkaamaan sen lähetystä varten, sekä purkamaan paketista kun se tulee takaisin. Onko teillä alkuperäinen kuljetuslaatikko vielä tallella?

Huolto ei voi asentaa Beta-Firmwarea, mutta se voidaan lähetää TV:llenne, jos kerrotte mielle laitteenne MAC osoitteen (Löytyy : asetukset – kaikki asetukset – yleiset – tietoja tästä tv:stä)"


Vastasin että asun yksin yksiössä eli ei todellakaan ole laatikkoa tallessa enkä saa edes televisiota seinältä saatikka sitä pakattua. Jos ei huoltoa tehdä paikan päällä niin yhteyttä sitten otetaan kuluttajasuojaan ja tarvittaessa kaupan purku.
Tämä kuitenkin valmistajan vika ja huoltokampanjaan kuulva asia.

Kuka prkl alkaa pakkailemaan 77":sta telkkua sen takia että huolto voi sen 50km päästä hakea liikkeeseensä muutaman minuutin powerin vaihtoon!!??
Ei vit*u mitä touhua LG:ltä :mad:
Firmiksen siis saisi jos haluaa, itellä ei korttia vielä eli en halua, kunhan kysyin jos sen voi jostain ladata valmiiksi.

Tänään muuten TV antoi tuon ilmoituksen uudestaan huoltotarpeesta.
 
Vastasin että asun yksin yksiössä eli ei todellakaan ole laatikkoa tallessa enkä saa edes televisiota seinältä saatikka sitä pakattua. Jos ei huoltoa tehdä paikan päällä niin yhteyttä sitten otetaan kuluttajasuojaan ja tarvittaessa kaupan purku.
Tämä kuitenkin valmistajan vika ja huoltokampanjaan kuulva asia.
Olikos tässä takuu voimassa vielä?
 
Mulle LG:n asiakaspalvelu vastasi:

"Asutte alueella, jonne meillä ei ole kotihuoltoa, joten TV:nne noudetaan kotoanne huoltoon Vantaalle ja palautetaan huollettuna takaisin kotiin. Joudutte valitettavasti itse sekä pakkaamaan sen lähetystä varten, sekä purkamaan paketista kun se tulee takaisin. Onko teillä alkuperäinen kuljetuslaatikko vielä tallella?

Huolto ei voi asentaa Beta-Firmwarea, mutta se voidaan lähetää TV:llenne, jos kerrotte mielle laitteenne MAC osoitteen (Löytyy : asetukset – kaikki asetukset – yleiset – tietoja tästä tv:stä)"


Vastasin että asun yksin yksiössä eli ei todellakaan ole laatikkoa tallessa enkä saa edes televisiota seinältä saatikka sitä pakattua. Jos ei huoltoa tehdä paikan päällä niin yhteyttä sitten otetaan kuluttajasuojaan ja tarvittaessa kaupan purku.
Tämä kuitenkin valmistajan vika ja huoltokampanjaan kuulva asia.

Kuka prkl alkaa pakkailemaan 77":sta telkkua sen takia että huolto voi sen 50km päästä hakea liikkeeseensä muutaman minuutin powerin vaihtoon!!??
Ei vit*u mitä touhua LG:ltä :mad:
Firmiksen siis saisi jos haluaa, itellä ei korttia vielä eli en halua, kunhan kysyin jos sen voi jostain ladata valmiiksi.

Tänään muuten TV antoi tuon ilmoituksen uudestaan huoltotarpeesta.
Voihan v***u. Ei ole kyllä kohtuullista mielestäni lainkaan, voi vain kuvitella missä kunnossa vehje tulee takaisin tuollaisen reissun jälkeen. :mad:
Onko tosiaan niin, että LG:lläkään ei tuollaista paikan päällä huoltoa ole juuri muualla kuin pääkaupunkiseudulla? Vai onko sijainti muuten liian kaukana paikallisesta huoltoliikkeestä? Siitäkin huolimatta, eihän tuo saisi olla asiakkaan murhe, tuollaisen möhkäleen kuljetus on ihan tolkutonta.
Tosiaan sama juttu olisi ollut itselläkin, jos olisi palanutta plasman ruutua ollut vailla vaihdettavaksi, paikallinen huoltoliike olisi tullut sen hakemaan kotoa ja toimittamaan eteenpäin jonnekin ilmeisesti pääkaupunkiseudun keskushuoltoon. Just tuon takia tulee usein yritettyä ostaa laitteita mitkä oletettavasti olisivat kestäviä mutta eipä se helppoa ole nykyisin...

Nuo ilmoitukset ruudulla on varmaan toistuvia, mullekin kauppasi uusinta firmistä useita kuukausia. Nyt viimein luovutin ja pistin sisään.
Siihen liittyen, saatan kuvitella, mutta kuvanlaatu äkkiseltään tuntui jotenkin haaleammalle ja pehmeämmälle, katsotaan nyt, voi olla, että tulee katsottua liian tarkkaan. Valikot on kyllä selvästi hieman tahmeammat, sopivassa paikassa poistuessa näkyy pyörivä ikoni selvästi kauemmin ja valikoitkaan ei mielestäni lävähdä auki yhtä nopeasti kuin ennen, eI mikään katastrofi mutta huomio kyllä kiinnittyi tähän.
 
Viimeksi muokattu:
"Korjauspaikka
1. Takuu on voimassa

Takuunantaja on velvollinen huolehtimaan takuukorjauksista ja sillä on oikeus määrätä, missä takuukorjaus tehdään.

Kuluttajan kannattaa pyytää toimintaohjeet takuunantajalta. Toimintaohjeiden selvittäminen on tärkeää varsinkin silloin, kun tavaran myynyt yritys tai takuunantajan huolto sijaitsee kaukana. Tavaran mahdollisesta siirrosta tai siirtokustannuksista vastaa takuunantaja."

kkv.fi
Siis se on aivan totta, että ei sitä tarvitse tulla paikan päälle korjaamaan mutta siitä huolimatta tämän kokoisen laitteen kyseessä ollessa, niin onhan tuo ihan kohtuullista odottaa. Tullaanhan pesukoneetkin korjaamaan kotiin vaikka tuollaisen kuljetus loppujen lopuksi olisi paljonkin yksinkertaisempaa, kun ei tarvitsisi ihan niin silkkihansikkain siirrellä, mistä päästäänkin aasinsiltaa pointtiini - olen kyllä aidosti hämmästynyt, jos laite palaa kosmeettisesti samassa kunnossa kuin se lähti, jos se raitaan kahteen suuntaan maan läpi...
 
Siis se on aivan totta, että ei sitä tarvitse tulla paikan päälle korjaamaan mutta siitä huolimatta tämän kokoisen laitteen kyseessä ollessa, niin onhan tuo ihan kohtuullista odottaa. Tullaanhan pesukoneetkin korjaamaan kotiin vaikka tuollaisen kuljetus loppujen lopuksi olisi paljonkin yksinkertaisempaa, kun ei tarvitsisi ihan niin silkkihansikkain siirrellä, mistä päästäänkin aasinsiltaa pointtiini - olen kyllä aidosti hämmästynyt, jos laite palaa kosmeettisesti samassa kunnossa kuin se lähti, jos se raitaan kahteen suuntaan maan läpi...
Joo siis luin uudestaan tuon viestisi. Lähetä vielä viestiä noilla perusteilla, että ei ole mahdollista siirtää ja pakata, ja olisiko kuitenkin mahdollista hoitaa se powerin vaihto paikanpäällä ottaen huomioon läheinen etäisyys. Pakkauskulut taitaa myös kuulua osana siirtokuluja LG:lle, eli arvokkaaksihan se tulisi heillekin se lähettely.

Mutta joo, käytännössä LG toimii ihan kuluttajasuojalain mukaisesti tässä.
 
Katsotaan, nyt on pistetty postia Powerille, huollolle ja LG:lle uudestaan sekä soitin puhelun sinne.
"Keijo" sanoi ettei ole LG:n murhe vaan myyjän.

Katsotaan sitten mitä kuluttajaoikeusneuvoja on asiasta mieltä, isoille telkuille on ainakin muilla vamistajilla On-SIte takuu eli sellaiset jotka on kohtuutonta olettaa kuluttajan saavan mihinkään toimitettua.

Vittu kun joutuu tällaisestakin alkaa vääntämään ja vielä kun asun kuitenkin Vantaan nurkilla.
 
Katsotaan, nyt on pistetty postia Powerille, huollolle ja LG:lle uudestaan sekä soitin puhelun sinne.
"Keijo" sanoi ettei ole LG:n murhe vaan myyjän.

Katsotaan sitten mitä kuluttajaoikeusneuvoja on asiasta mieltä, isoille telkuille on ainakin muilla vamistajilla On-SIte takuu eli sellaiset jotka on kohtuutonta olettaa kuluttajan saavan mihinkään toimitettua.

Vittu kun joutuu tällaisestakin alkaa vääntämään ja vielä kun asun kuitenkin Vantaan nurkilla.
Hetkonen, eikös LG:n huolto kuulu InfoCarelle (tai mikälie Elcare Nordic näyttää nykyään olevan), jonka toimipiste on Vantaalla ja tällöin voisi kyllä kuvitella On-Site huollon toimivan.
Täällä Tampereella Samsungin huolto on toiminut hyvin, 65" television paneeli kerran käytiin vaihtamassa ja pesukone korjaamassa pari kertaa ihan kotona. Aiemmin Philipsien kanssa on joutunut tappelemaan juurikin InfoCaren kanssa lähetellen televisioita tuonne Vantaalle.
 
"Nurkilla" tarkoitin että kun asun 50km huollosta, onko Elcare, InfoCare, Simson vai mikä...ihan sama mutta ~ sama matka kaikista.

Äsken soitti paikallisen Powerin heppu ja oli oikein asiallinen, lupasi selvittää asian ja ensisijaisesti yrittää saada huollon kotiin ja jos ei onnistu niin hommaavat laatikon, hakevat TV:n ja toimittavat huoltoon.
Käyttävät kuulemma Simson huoltoa pääasiassa, en tiedä kuka sen sitten päättää maahantuoja vai myyjä...ihan sama.
Vielä puuttuu kun TV nyt kärähtäisi ja koko kämppä palaisi.
 
Katsotaan, nyt on pistetty postia Powerille, huollolle ja LG:lle uudestaan sekä soitin puhelun sinne.
"Keijo" sanoi ettei ole LG:n murhe vaan myyjän.

Katsotaan sitten mitä kuluttajaoikeusneuvoja on asiasta mieltä, isoille telkuille on ainakin muilla vamistajilla On-SIte takuu eli sellaiset jotka on kohtuutonta olettaa kuluttajan saavan mihinkään toimitettua.
Tosi ikävä tilanne mutta sinänsä "Keijo" on oikeassa, että saa ne itse päättää sen huoltopaikan, mielestäni jossain takuuehdoissakin (vai oliko jatkotakuu) mainittiin juuri näistä etäisyyksistä, että ne on-sitet on tietyn matkan päässä huoltopisteestä. Lopputulema tuossa lienee se, että joku sen tulee hakemaan ja hoitaa pakkaamisen mutta en kyllä välttämättä pidä tuotakaan hyvänä ratkaisuna, jos laitteen haluaa kosmeettisesti täsmälleen samassa kunnossa takaisin. Omalla kohdalla pakko sanoa, että yhtään laitetta en ole koskaan saanut mistään huollosta takaisin ilman, että siinä oli joku naarmu tai kolhu kaupan päälle, yleensä aika montakin, ja näistä ei kukaan suostu juuri koskaan ottamaan mitään vastuuta, kuin ehkä pitkän taistelun jälkeen, jos sittenkään.

Vittu kun joutuu tällaisestakin alkaa vääntämään ja vielä kun asun kuitenkin Vantaan nurkilla.
Suostuisivatko, jos itse maksaisi ylimääräisiltä kilometreiltä korvauksen? Eihän se niin saisi mennä mutta itse kyllä tuossa tilanteessa pulittaisin, jos ainoa vaihtoehto on laitteen kuljetus jonnekin tavalla tai toisella (vaikka sen joku tulisi kotiini pakkaamaan ja hakemaan)...

Hetkonen, eikös LG:n huolto kuulu InfoCarelle (tai mikälie Elcare Nordic näyttää nykyään olevan), jonka toimipiste on Vantaalla ja tällöin voisi kyllä kuvitella On-Site huollon toimivan.
Täällä Tampereella Samsungin huolto on toiminut hyvin, 65" television paneeli kerran käytiin vaihtamassa ja pesukone korjaamassa pari kertaa ihan kotona. Aiemmin Philipsien kanssa on joutunut tappelemaan juurikin InfoCaren kanssa lähetellen televisioita tuonne Vantaalle.
Tuossa on varmaan se, että minkälaisen sopparin kukanenkin maahantuoja on huoltoja hoitavan tahon kanssa tehnyt. Jossain se halpa hinta sitten näkyy yleensä näissä palveluissakin.
 
Viimeksi muokattu:
Tästä virtalähde tapauksesta innostuneena nappasin lgn sivuilta 5v(2+3) lisätakuun takuun 90€. Harvemmin ostan mitään "turhuuksia", mut kohtuulliseksi näin hinnan. Toi virtalähdehän taitaa kyl olla korvattava asia takuun ulkopuolellakin.
 
Tästä virtalähde tapauksesta innostuneena nappasin lgn sivuilta 5v(2+3) lisätakuun takuun 90€. Harvemmin ostan mitään "turhuuksia", mut kohtuulliseksi näin hinnan. Toi virtalähdehän taitaa kyl olla korvattava asia takuun ulkopuolellakin.

Kattaako paneelin virheet? Käsittääkseni kiinni palaminen on jätetty takuun ulkopuolelle, eli tuolla lisälläkään ei tee juuri mitään.
 
Kattaako paneelin virheet? Käsittääkseni kiinni palaminen on jätetty takuun ulkopuolelle, eli tuolla lisälläkään ei tee juuri mitään.
Samat ehdot kuin normitakuussa eli lähtökohtaisesti ei kata. Kuolleet pikselit tms ehkä. Yksi syy ostolle oli myös se että TV on outletista ostettu vain 12kk takuulla. Nyt "Tämä dokumentti kumoaa aiemmat." ja voimassa 2025 asti.
 
On tuo lisätakuun osto aika turhaa. Kun kysyin tuosta niin ei tosiaan korvaa palamista vaan jatkaa normaalia takuuta valmistajan ehdoilla. Lg ei tuota palamista muutenkaan takuuseen hyväksy eli se siitä. Happy care- takuu korvaa, mutta maksaa monin verroin enemmän. Pitää vain ottaa riski oled:in ominaisuutena.

Tuossa vahvistus asialle.
 
Tästä virtalähde tapauksesta innostuneena nappasin lgn sivuilta 5v(2+3) lisätakuun takuun 90€. Harvemmin ostan mitään "turhuuksia", mut kohtuulliseksi näin hinnan. Toi virtalähdehän taitaa kyl olla korvattava asia takuun ulkopuolellakin.
Tuo on selvä virhe tuotteessa, eli voisi kuvitella ettei sen suhteen tarvitse alkaa vääntämään mistään. Paitsi korkeintaan siitä, että mikä on television oletettu käyttöikä ja siitähän LG:llä ja kuluttajilla juuri tuntuu olevan eri käsitys.

Nuo LG:n maksulliset lisätakuut ovat muuten siinä mielessä aika tyhjä arpa, että siellä tarkemmissa ehdoissa suljetaan pois about kaikki mahdolliset vahingot vaikka ottaisi sen kalleimman premium care -paketin. Mm. nämä aiemmin keskustellut kiinnipalamiset sun muut eivät siihen kuulu, kun ne suljetaan takuuehdoissa pois "normaalin kulumisen" nimissä. Toki tuollainen viallinen virtalähde menee varmasti lisätakuuseen ilman vänkäyksiä.

Edit.
Jaa, samasta olikin jo kommentoitu. Ei ollut sivu päivittynyt.
 
Luultavasti on ollut jo aiemmin puhetta mutta en jaksa koko ketjua selata.

Niin Mitenkäs kotivakuutus suhtautuu kiinnipalamiseen? On kellään tietoa
 
Luultavasti on ollut jo aiemmin puhetta mutta en jaksa koko ketjua selata.

Niin Mitenkäs kotivakuutus suhtautuu kiinnipalamiseen? On kellään tietoa
Jos tv on oikeasti rikki, niin kotivakuutus kyllä korvaa sen omavastuun ja ikävähennyksen myötä, mutta se on sitten vakuutusyhtiöstä ja sen säännöistä ja muusta toimintapolitiikasta kiinni, että mikä katsotaan rikkoutumiseksi. LG:n kanta siihen on, että se on normaalia kulumista. Kannattaa selvittää omasta vakuutusyhtiöstä.
 
Niin Mitenkäs kotivakuutus suhtautuu kiinnipalamiseen? On kellään tietoa
Ainakin omien vakuutusteni ehtoja lukiessa on ollut aina rajauksia tyyliin, että korvataan äkillisiä vauroita tms., eli vaikka talon lahoaminen ei ole äkillinen. Ei toki suoraan vertaus toimi elektroniikkaan mutta siis pitkän ajan kuluessa syntyvä. Silti itselleni yllätävää, että tässä ketjussa tainnut parikin mainita saaneensta kotivakuutuksesta tuon, eli voihan sitä yrittää.
 
Ainakin omien vakuutusteni ehtoja lukiessa on ollut aina rajauksia tyyliin, että korvataan äkillisiä vauroita tms., eli vaikka talon lahoaminen ei ole äkillinen. Ei toki suoraan vertaus toimi elektroniikkaan mutta siis pitkän ajan kuluessa syntyvä. Silti itselleni yllätävää, että tässä ketjussa tainnut parikin mainita saaneensta kotivakuutuksesta tuon, eli voihan sitä yrittää.
Ainakin tuossa omassa tapauksessa piti valita ensin vakuutusyhtiön sivuilta tuote jota vika/vahinkoilmoitus koski ja sitten piti soittaa määrättyyn numeroon, jossa heppu kuunteli millainen tilanne oli kyseessä ja tämä sitten totesi että rikkihän se on selvästi ja että kuuluu meillä olevaan vakuutukseen ja siitä prosessi sitten eteni aika ripeästi. Kyse ei tosin ollut mistään pikkuruisista haamukuvista, vaan siitä aiemmin ketjussa mainitusta puolen ruudun värivirhepallukasta keskellä ruutua, eli ei ihan sama asia, mutta toisaalta samaan aikaan kuitenkin Powerin ja LG:n mielestä ihan normikamaa.
 
Viimeksi muokattu:
Kyse ei tosin ollut mistään pikkuruisista haamukuvista, vaan siitä aiemmin ketjussa mainitusta puolen ruudun värivirhepallukasta keskellä ruutua, eli ei ihan sama asia, mutta toisaalta samaan aikaan kuitenkin Powerin ja LG:n mielestä ihan normikamaa.
Näin itsekin ne kuvat ja olihan se ihan kunnolla palanut kiinni mutta tosiaan siis palamisesta ajan kanssa, tai ainakin näytti paljon samanlaiselle mitä netissä on nähnyt kuvia kunnolla kärynneistä paneeleista. Tosiaan hyvä, että edes vakuutuksen kautta saa kompensoitua. Epäilen, että tuo voi olla silti aika yhtiö- ja tapauskohtaista, että jos ottavat sen puhtaasti kulumisesta johtuvana, niin voi jäädä saamatta. Onneksi tuo on nykyisin aika joustavaa ja yleensä päätös tulee melkeinpä samantien.
 
Mun LG 65C9 tultiin huoltamaan ihan paikanpäälle Poriin. Paneeli vaihdettiin, koska kuolleita pikseleitä. Huoltoäijä tuli Tampereelta. 110km / 1.5h.
 
Viimeksi muokattu:
Onko täällä jo käyttökokemuksia Ampere ja LG C9/CX kombosta uudella softaversiolla? Toimiiko 4k 120 Hz G-sync? Minkälainen on verrattuna hyvään monitoriin?
 
"Nurkilla" tarkoitin että kun asun 50km huollosta, onko Elcare, InfoCare, Simson vai mikä...ihan sama mutta ~ sama matka kaikista.

Äsken soitti paikallisen Powerin heppu ja oli oikein asiallinen, lupasi selvittää asian ja ensisijaisesti yrittää saada huollon kotiin ja jos ei onnistu niin hommaavat laatikon, hakevat TV:n ja toimittavat huoltoon.
Käyttävät kuulemma Simson huoltoa pääasiassa, en tiedä kuka sen sitten päättää maahantuoja vai myyjä...ihan sama.
Vielä puuttuu kun TV nyt kärähtäisi ja koko kämppä palaisi.

Laittele tilanteesta päivitystä kun homma etenee, näitä puskee lisää varmasti.

Huolto-veitikka lampsii paikalle sillä asenteella että jonkin mummelin laite rikki mutta mene avaamaan ovi niin että kaulassa roikkuu kaikki kalibrointilaitteet niin osaa olla temppuilematta. Huollon jälkeen jos yksikin värin taajuus muuttunut niin näytä sille kurkunleikkaus -elettä :p
 
Laittele tilanteesta päivitystä kun homma etenee, näitä puskee lisää varmasti.
Juu laitetaan, aika moneen suuntaan jo meni tulenkatkuista palautetta, mm LG Nordicin johto ja pistinpä piruuttaan infoa Tukesiinkin, joka sähkölaitteiden turvallisuutta valvoo.
Paikallinen Power tosiaan suhtautui asiaan myönteisesti ja toiveena on että saavat paikalle jonkun huoltokaverin ja saadaan vialliset osat vaihdettua.
Se paketointi ja huoltoon roudaus on kyllä mun mielestä viimeinen vaihtoehto, eikä se varmasti ole halvinkaan. Tän kokoinen jötkälehän kuljetetaan lavalla.
Oikeastaan viimeinen vaihtoehto on että haistatan paskat koko huoltokampanjalle ja TV jatkaa elämäänsä kuten ennenkin.

Powerin uusinta tuskin vaikuttaa kalibrointeihin, mutta se on sit sama ajella uudestaan.
 
Oikeastaan viimeinen vaihtoehto on että haistatan paskat koko huoltokampanjalle ja TV jatkaa elämäänsä kuten ennenkin.
Luulisi kyllä, että jos tuo on oikeasti hyvin palovaarallinen (pitäähän näissä käytettävät materiaalit yleensä suunnitella, että ne on paloturvallisia), niin siitä olisi jokin virallisempi ja näkyvämpi kampanja. Ja pitäähän Tukes myös jotain rekisteriä vaarallisiksi todetuista sähkölaitteista. Ei oikein voi luottaa siihen pelkästään, että viesti tuota kautta menisi kaikille, kun eihän ne vehkeet ole välttämättä edes nettiin kytkettynä tai sopivasti palomuurilla ylimääräiset mainokset estetty, niin tulleeko silloinkaan perille...?
 
Taas hinta laskenut, saa tuosta ainakin hyvää mieltä.
En kyllä mitään painoarvoa antaisi noille RDE:n hinnoille, saisivat poistaa koko firman näiden hintavertailusivustojen listoilta.
Syynä siis, että pääasiassa myyvät tavaraa mitä ei ole varastossa ja arviot saapumisistakin lienevät utopista toiveajattelua. Lisäksi kyseessä Virolainen firma, niin mahdollisien takuutapauksien kanssa saanee jännittää, jos ylipäätään mitään tuolta onnistuu saamaan.
 
Päivitys 77C9 virtalähteen vaihtamiseen. Tekstari tänä aamuna:
Hei, televisionne s/n: XXXXXX odottaa varaosaa. Kun varaosa on saapunut otetaan yhteyttä ja sovitaan aikaa huoltokäynnille. Terveisin Elcare Nordic Oy; tv.fi@elcare.com Elcare Nordic Oy, puh. 010 574 5200

Oma kokemus tähän mennessä varsin hyvä :thumbsup:
 
Päivitys 77C9 virtalähteen vaihtamiseen. Tekstari tänä aamuna:

Oma kokemus tähän mennessä varsin hyvä :thumbsup:
Kiva että joillain homma toimii :)

Mulla meni vielä selkäkin paskaksi eli mieli kokolailla korkealla :beye:
Odottelen viestiä Powerilta ja LG:ltä, mutta suotta tätä stressaa. Eikös TV anna savumerkkejä ennen ku syttyy palamaan :cigar2:
 
En kyllä mitään painoarvoa antaisi noille RDE:n hinnoille, saisivat poistaa koko firman näiden hintavertailusivustojen listoilta.
Syynä siis, että pääasiassa myyvät tavaraa mitä ei ole varastossa ja arviot saapumisistakin lienevät utopista toiveajattelua. Lisäksi kyseessä Virolainen firma, niin mahdollisien takuutapauksien kanssa saanee jännittää, jos ylipäätään mitään tuolta onnistuu saamaan.
En tiedä onko jokin muuttunut viime aikoina mutta ainakin kaveri tilasi tuolta pari vuotta sitten monitorin ja ei ollut valittamista. Taisi olla Virosta postitettu mutta ei takuuasioissa ollut mitään outoa ja tuli jostain sen suunnan tukkurin varastosta, eli myyvät varmaan samaan tapaan kuin moni täkälainenkin kauppa, että ei ole kaikkea omassa varastossa vaan toimitetaan tilauksesta tukkurin varastolta.

Ei sillä, että itse lähtisin tämän kokoluokan telkkaria tilaamaan muuta kuin kunnon pitkällä palautusoikeudella mutta tuo niiden hinta varmaan antaa osviittaa mitä BF hinnat voisi olla. Oma veikkaus on, että 77CX:n BF tarjous paikallisilla on 3299,-
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 779
Viestejä
4 478 081
Jäsenet
74 011
Uusin jäsen
velle

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom