OLED-TV

Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 905
Milläs koodeilla noi tiedot saa näkyviin jos katselis itsekin käyttö tunteja 65 C9 ostettu 8.11.2019
Jos kännykkä tukee IR:ää niin Anymote Universal remote apilla LG:n kake tai huoltokaukosäädin joita saa Kiinasta muutamalla eurolla.
In-Start painike ja koodi 0413.
Exitillä tai virtanapista pois.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 703
Mikä on lg:n kanta huoltovalikossa käymiseen?
Ei ne varmaan hyvällä katso. Kukaan ei vaan vissiin oo tietonen siitä, et tallentuuko noi valikossa käynnit johonkin vaiko ei. Plus tajuuhan ne sen siitäkin jos sulla on asetuksia siellä muutettu tai Engineer Moden kautta uudempaa firmistä mitä julkisessa jaossa. Ellei toki sit ennen huoltoa vaihda asetuksia takas.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 905
...tajuuhan ne sen siitäkin jos sulla on asetuksia siellä muutettu tai Engineer Moden kautta uudempaa firmistä mitä julkisessa jaossa. Ellei toki sit ennen huoltoa vaihda asetuksia takas.
Niin no jos siellä tekee muutoksia, niin onhan se selvä että niistä jää jälki.
Engineer modesta puhumattakaan, siihen betafirmikseen kun voi jäädä jumiin jos numeroltaan isompaa virallista versiota ei julkaista.
Myös esim valkotasapainon säädöissä on kohta jota painamalla sinne jää pysyvä jälki joka ei lähde edes In-Stop:lla (resetoi TV:n sille tasolle kun se tehtaalta lähti).

Itse katsonut käyttötunteja, tehnyt valkotasapainon esikalibroinnin (HDR10 ei muuta vaadikaan) ja edellisellä C8:lla aktivoin tuon engineering moden että sai LG:n säheltämän near black ongelman kuntoon...sen korjaukseen meni puolisen vuotta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 703
Jooh, eipä tuolla kyllä ihan kauheasti säädettävää ole. Nykyhetkellä RTX 30-omistajille varmaan Engineer Moden napsauttaminen päälle et saa uudemman firmiksen missä toimii G-Sync, ite vieläkin venailen et sieltä LG:ltä tekisivät jotain asian eteen :btooth:

Mut muuten en näe ite arvoa siinä et mulkoilen käyttötunteja ja asetuksia jotka on varmaan hyvästäkin syystä vedetty tonne piiloon.

Mut isompi kysymys mun mielestä on se, että tallentaako TV jonnekkin sen määrän kuinka monesti toi menu on vedetty auki.
 
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
247
Saako LG:n CX 48" jotenkin järkevästi/helposti huonontamatta kuvaa windowsissa tehtyä pelejä varten 3840x1600 resolutionin tilan?
Eli jättää ylös ja alas mustat palkit ja kuvasuhde olisi 21:9.
Omaan tottumukseen peleillä 16:9 kuva on liian korkea.
Tarkoitus käyttää tietokoneen näyttönä ja katseluetäisyys on aika lyhyt.

edit. Siis kysymys on LG CX 48" malliin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 905
Mistäs sen tietää mitä se uusin Engineer Mode versio tekee ja mitä ei, korjaako G-Sync ongelman vai ei.
Sehän ei ole sama versio jota LG on tuestaan jakanut.
Itse en uskaltaisi enää samaa tehdä, on sen verran kallis verkonpaino tällä kertaa.

Jenkeillä näkyy käyttötunnit tavallisen menun kautta, vaikea ymmärtää miksei samaa voinut ympätä kaikkien alueiden firmikseen.

Nuo huoltomenussa käyntien jäljet ja takuunraukeamiset on vain mutua, mitään faktaa en ole siitä koskaan nähnyt.
Suomen LG:ltä lienee edes turha kysyä koko asiaa, jos joku kuitenkin kysyy niin laittaa vastauksen tänne :)

Mutta jos joku siellä huoltomenussa haluaa käydä vaikka varmistaakseen television käyttötunnit ostaessaan Gigantin "kalibroidun" yksilön, niin tuskin on keneltäkään muulta pois.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 532
Samsungissa näkyi onko huoltovalikossa käyty, outoa jos lg:llä ei. Toisaalta jos siellä ei ole muuttanut mitään asetuksia, niin mahtaako olla syy evätä takuuta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 703
Saako LG:n CX 48" jotenkin järkevästi/helposti huonontamatta kuvaa windowsissa tehtyä pelejä varten 3840x1600 resolutionin tilan?
Eli jättää ylös ja alas mustat palkit ja kuvasuhde olisi 21:9.
Omaan tottumukseen peleillä 16:9 kuva on liian korkea.
Tarkoitus käyttää tietokoneen näyttönä ja katseluetäisyys on aika lyhyt.

edit. Siis kysymys on LG CX 48" malliin.
Saa, mutta vissiinkin vaan 60hz. Eli käytännössä ei, ellei sit ehdontahdon halua painella menemään alhasemmalla virkistystaajuudella.
Mistäs sen tietää mitä se uusin Engineer Mode versio tekee ja mitä ei, korjaako G-Sync ongelman vai ei.
Sehän ei ole sama versio jota LG on tuestaan jakanut.
Itse en uskaltaisi enää samaa tehdä, on sen verran kallis verkonpaino tällä kertaa.

Jenkeillä näkyy käyttötunnit tavallisen menun kautta, vaikea ymmärtää miksei samaa voinut ympätä kaikkien alueiden firmikseen.

Nuo huoltomenussa käyntien jäljet ja takuunraukeamiset on vain mutua, mitään faktaa en ole siitä koskaan nähnyt.
Suomen LG:ltä lienee edes turha kysyä koko asiaa, jos joku kuitenkin kysyy niin laittaa vastauksen tänne :)

Mutta jos joku siellä huoltomenussa haluaa käydä vaikka varmistaakseen television käyttötunnit ostaessaan Gigantin "kalibroidun" yksilön, niin tuskin on keneltäkään muulta pois.
Joku overclockin foorumeilla oli vetänyt Engineer Modella firmiksen ja kuulemma toimi. En tosin tiedä miten ne firmisversiot menee eri maiden välillä.

Ja joo, toi on about ainut skenaario missä ne käyttötunnit haluaisin nähdä, jos olis epäilystä et käytettyä vehjettä ollaan myyty uutena. Mut paha siitä kenenkään on lähteä sanomaan näkeekö sitä mistään et onko huoltomenussa käyty, LG ei varmastikkaan asiaa halua kommentoida vaikka kysyiskin, tai jos kysyy ja saa vastauksen niin se vastaus on kyllä, oli todellisuus sit kumpi tahansa. Ei ne halua et porukka sinne menee sörkkimään.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 905
Joo toki aina samassa yhteydessä kun puhutaan huoltomenusta, niin hyvä kertoa sen mahdolliset riskit.
Jos silti haluaa sinne mennä, niin se on sitten jokaisen oma asia.

Itse olen kalibroinneissa seurannut alkuun käyttötunteja sen takia että näkee miten paneeli muuttuu.
OLED:n suhteen en kyllä omissa havainnut sitä mitä netissä väitetään että paneeli muuttuu rajustikin alkumetreillä.
C8 ei muuttunut juuri mitenkään, C9 muuttui noin 20 tunnin jälkeen mutta ei sen jälkeen.

Ai niin unohdin ASBL:n, se on pakko käydä kytkemässä huoltomenussa pois jos televisiotaan kalibroi.
Sen lisäksi on joku toinenkin asetus joka vaikuttaa paneelin automaattiseen himmentymiseen, mutta poistin Ted Aspiotiksen mulle lähettämän WhatsApp viestin jossa siitä kertoi...totesin että en halua riskeerata omaa TV:tä sillä kun LG varoitellut kyseisen asetuksen muuttamisesta.
 
Liittynyt
13.11.2019
Viestejä
421
48CX latasi päivityksen tänään 03.11.25. Lg suomenkin sivuilta saa ladattua manuaalisesti 03.11.26. Olikohan kumpikaan näistä vielä G-sync fixi?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 703
48CX latasi päivityksen tänään 03.11.25. Lg suomenkin sivuilta saa ladattua manuaalisesti 03.11.26. Olikohan kumpikaan näistä vielä G-sync fixi?
03.11.25 oli Vincentillä omassa videossaan firmiksenä. Ei hajua mitä toi .26 sit tekee. Eli joo, pitäs tolla olla kaikki kondiksessa.
 
Liittynyt
03.01.2019
Viestejä
202
Kertokaapa onko mitään järkeä ostaa joku 1500 euron 43" 120hz VA-led 4K-pelinäyttö ilman HDR:ää, kun samalla hinnalla saa kunnon 65" OLED-TV:n, niin kuin tämä mun B9? Ihmettelen vaan...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 703
Kertokaapa onko mitään järkeä ostaa joku 1500 euron 43" 120hz VA-led 4K-pelinäyttö ilman HDR:ää, kun samalla hinnalla saa kunnon 65" OLED-TV:n, niin kuin tämä mun B9? Ihmettelen vaan...
Ihmettele vaan, mutta koitappa käyttää 65" ruutua normaalisti toimistopöydän ääressä. Eikä se OLED muutenkaan oo ihan täysin siihen käyttöön tarkotettu, joutuu paljon ylimäärästä vaivaa näkemään et ei tartte burn inistä murehtia työpöytäkäytössä.

Lisäks mun mielestä toi 43" on kans liian iso työpöydälle, 32" on toistaseks ehdoton maksimi perinteiselle 16:9 näytölle mitä ite suostuisin ottamaan. En siis kumpaakaan valitsis näytökseni.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 145
Kertokaapa onko mitään järkeä ostaa joku 1500 euron 43" 120hz VA-led 4K-pelinäyttö ilman HDR:ää, kun samalla hinnalla saa kunnon 65" OLED-TV:n, niin kuin tämä mun B9? Ihmettelen vaan...
Ei noissa kalleimmissa näytöissä ole kyllä mitään järkeä, ainakaan noissa kolmen tonnin ASUKsissa jne. Nitisevää ämpärimuovia ja huonompi kuva kuin paljon halvemmissa OLEDeissa.

Toki ei tarvi pelätä kiinnipalamista jne.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
Kertokaapa onko mitään järkeä ostaa joku 1500 euron 43" 120hz VA-led 4K-pelinäyttö ilman HDR:ää, kun samalla hinnalla saa kunnon 65" OLED-TV:n, niin kuin tämä mun B9? Ihmettelen vaan...
Ultrawide kuvasuhde tietokonekäytössä on ainakin minun mielestäni aivan ylivoimainen 16:9 verrattuna suuremmilla näyttökoilla.

43" 16:9 ei kyllä sitten taas kiinnostaisi ollenkaan.
 
Liittynyt
03.01.2019
Viestejä
202
Ihmettele vaan, mutta koitappa käyttää 65" ruutua normaalisti toimistopöydän ääressä. Eikä se OLED muutenkaan oo ihan täysin siihen käyttöön tarkotettu, joutuu paljon ylimäärästä vaivaa näkemään et ei tartte burn inistä murehtia työpöytäkäytössä.

Lisäks mun mielestä toi 43" on kans liian iso työpöydälle, 32" on toistaseks ehdoton maksimi perinteiselle 16:9 näytölle mitä ite suostuisin ottamaan. En siis kumpaakaan valitsis näytökseni.
Ite pelailenkin leppoisasti olohuoneessa nojatuolissa n. 1,5 metrin etäisyydellä TV:stä. Siinä tekee mielellään työt ja katsoo leffatkin ja tietty Tv-ohjelmat ja 4k-Netflix. Eipä se kiinnipalaminen ole mikään todellinen ongelma enää uusilla OLEDeilla. 2 vuotta sekalaista käyttöä edellisellä B7:lla eikä mitään ongelmia kiinnipalamisen suhteen. Nyt B9, kun se B7 meni onnekkaasti takuuvaihtoon ihan muusta syystä. Otin 5 vuoden takuun tälle uudelle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 703
Ite pelailenkin leppoisasti olohuoneessa nojatuolissa n. 1,5 metrin etäisyydellä TV:stä. Siinä tekee mielellään työt ja katsoo leffatkin ja tietty Tv-ohjelmat ja 4k-Netflix. Eipä se kiinnipalaminen ole mikään todellinen ongelma enää uusilla OLEDeilla. 2 vuotta sekalaista käyttöä edellisellä B7:lla eikä mitään ongelmia kiinnipalamisen suhteen. Nyt B9, kun se B7 meni onnekkaasti takuuvaihtoon ihan muusta syystä. Otin 5 vuoden takuun tälle uudelle.
Ite homehdutan omaa persettä tässä koneen ääressä niin monta tuntia ettei tota oledia vois ees harkita käyttävänsä työpöytäkäytössä. Lisäks kun tottunu kahteen näyttöön, niin yhellä ajeleminen tuntuu about samalta kun puuttuis toinen käsi. Kyllähän mä tohon B9 kanssa suunnittelin vetäväni tiettyjen pelien kanssa piuhaa koneesta, 4k 120hz HDR G-Syncillä oli sellanen kombo touhutonnilla et piti tarttua, sai telkkarinkin parempaan kondikseen samalla niin kelpaa sitä netflixiäki katella.
 
Liittynyt
12.04.2017
Viestejä
33
Toimiiko täällä muilla LG:n OLED55B9SLA telkussa televisio-ohjelmien tallennus ulkoiselle usb-kovalevylle tai - muistitikulle?

Käsittääkseni tuki pitäisi olla, mutta usb-kovalevyn liittäessä ei tule mitään valintaa tallennuksesta eikä valikkoa näy esimerkiksi kun televisio-ohjelman aikana painaa OK-näppäintä (rullaa). Lisäksi jos painaa kaukosäätimen vasemmassa alareunassa pientä punaista recording-nappia pohjassa hetken niin yläreunaan tulee teksti: "This television does not support recording function".

Olen kokeillut usb-kovalevyllä (Transcend Storejet) ja Kingstonin perus 16 gb tikulla. Molemmat on alustettu NTFS-tiedostojärjestelmään. Kokeilin myös alustaa television kautta. Molemmista kyllä pystyisi selaamaan kuvia ja videoita tai musiikkia, mutta televisio-ohjelmien tallennuksesta ei ole mitään mainintaan.
 
Liittynyt
25.02.2019
Viestejä
1 061
Jos on varaa pc monitoriin sekä OLED tv:hen niin eiköhän se tuota parhaan kokemuksen peleissä sekä elokuvien katselussa.
1500 monitorista luultavasti tulee jotkin diminishing return ongelmat esiin.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 145
LG C9, RTX 2070S, 1440p 120Hz HDR G-Sync
Kokeillut nyt iRacing:ä 117fps, 119fps ja 120fps.
120fps aiheuttaa satunnaista repeilyä eli lasken pykälän pari.
Jaa kappas, sait C9 viimeisimmän päivityksen sisään, manuaalisesti? Ei taida OTA:na vielä olla jaossa kuin CX:lle.
Jos toimii G-sync melkein 120fps asti 1440p niin toimii varmaan myös 4K:lla.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 905
Jaa kappas, sait C9 viimeisimmän päivityksen sisään, manuaalisesti? Ei taida OTA:na vielä olla jaossa kuin CX:lle.
Jos toimii G-sync melkein 120fps asti 1440p niin toimii varmaan myös 4K:lla.
Ei, kyllä se on tällä edellisen sukupolven kortilla pelittänyt hyvin sen aikaa mitä olen PC:llä pelaillut :)
Olen jonossa, kaukana siellä...RTX3080:n suhteen ;)
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
Toimiiko täällä muilla LG:n OLED55B9SLA telkussa televisio-ohjelmien tallennus ulkoiselle usb-kovalevylle tai - muistitikulle?

Käsittääkseni tuki pitäisi olla, mutta usb-kovalevyn liittäessä ei tule mitään valintaa tallennuksesta eikä valikkoa näy esimerkiksi kun televisio-ohjelman aikana painaa OK-näppäintä (rullaa). Lisäksi jos painaa kaukosäätimen vasemmassa alareunassa pientä punaista recording-nappia pohjassa hetken niin yläreunaan tulee teksti: "This television does not support recording function".

Olen kokeillut usb-kovalevyllä (Transcend Storejet) ja Kingstonin perus 16 gb tikulla. Molemmat on alustettu NTFS-tiedostojärjestelmään. Kokeilin myös alustaa television kautta. Molemmista kyllä pystyisi selaamaan kuvia ja videoita tai musiikkia, mutta televisio-ohjelmien tallennuksesta ei ole mitään mainintaan.
Erikoinen juttu, just viikko sitten ostin ja asensin porukoilel 65B9 ja tallennus USB-kovon kanssa toimii ongelmitta. Kovo oli myös ihan pakasta vedetty enkä edes alustanut / käyttänyt sitä tietokoneessa kertaakaan.
 
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 937
Tuo väite että pelkkä huoltovalikossa käyminen eväisi takuun ei kyllä muuten takuuvarmasti mitenkään voi päteä Suomessa. Täällä on kuitenkin kuluttajansuoja aika kova ja ei tunnu mitenkään uskottavalta että joku valikossa käynti vapauttaisi valmistajan vastuusta. Jos ei pystytä selvästi osoittamaan että käyttäjä omalla toiminnallaan rikkoi laitteen, niin ei taatusti valmistajan takuu katoa. Toki tuolla voi pelotella mutta en usko että kukaan jälleenmyyjä lähtisi tuota koeponnistamaan käräjille.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 145
Ei, kyllä se on tällä edellisen sukupolven kortilla pelittänyt hyvin sen aikaa mitä olen PC:llä pelaillut :)
Olen jonossa, kaukana siellä...RTX3080:n suhteen ;)
Juu samajuttu, korttia odotellessa. Mutta tuo sun testaus siis uusimman telkun firmiksen kanssa?
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 905
Juu samajuttu, korttia odotellessa. Mutta tuo sun testaus siis uusimman telkun firmiksen kanssa?
Eivät vaivautuneet koskaan LG:ltä vastaamaan toista kertaa ja kun uutta korttia ei vielä ole, niin suotta kinun sitä puhelimitse.
On siis edelleen se kesäkuinen versio sisässä

Täällähän jollain jo oli uusi firmis ja 3080 kortti, voinee testailla mihin saakka G-Sync ulottuu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 703
Eivät vaivautuneet koskaan LG:ltä vastaamaan toista kertaa ja kun uutta korttia ei vielä ole, niin suotta kinun sitä puhelimitse.
On siis edelleen se kesäkuinen versio sisässä

Täällähän jollain jo oli uusi firmis ja 3080 kortti, voinee testailla mihin saakka G-Sync ulottuu.
Näyttäis olevan ihan vitun sama onko kortti ja telkkari vai ei. Perjantaina soittelin ja mitään ei oo tapahtunu, soittivat perjantaina vielä takas kysyäkseen et onko mulla RTX 30-sarjalainen ja mikä niistä. Sen jälkeen ollu aika hiljasta eikä TV oo tarjoillu päivitystä vaikka MAC-addressit tulikin annettua.

eli katellaan sit joskus OTA:na sitä firmistä, en jaksa soitella peräänkään jos ei hommat ekalla yrittämällä onnistu.
 
Liittynyt
20.07.2020
Viestejä
738
Kertokaapa onko mitään järkeä ostaa joku 1500 euron 43" 120hz VA-led 4K-pelinäyttö ilman HDR:ää, kun samalla hinnalla saa kunnon 65" OLED-TV:n, niin kuin tämä mun B9? Ihmettelen vaan...
Hyvä kysymys. Mutta ne on 144hz ja HDR:llä. Ja hintana alennuksessa tonni, eli sama kuin CX:lla kuvitteellisessa alennuksessa.
 
Liittynyt
30.08.2019
Viestejä
554
Ei kuulu varsinaisesti tänne, mutta pilipsiltä o tullut uusi hue led valonauha telkkareihin -->
On vaan aika suolaisen hintainen....
 
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
247
Saa, mutta vissiinkin vaan 60hz. Eli käytännössä ei, ellei sit ehdontahdon halua painella menemään alhasemmalla virkistystaajuudella.
Tämä on kyllä harmi homma. Ultrawideen peleillä tottuneena ei ole mitän paluuta 16:9 kuvasuhteeseen. Tietysti jos röhnöttää sohvalla ja pelaa padillä, niin varmaan menee tuokin. Ei vain omassa kämpässä saa mitenkään sohvaa ja tietokonepöytää samaan linjaan.
Eli tyydyn vähän huonompaan HDR:ään sekä mustan tasoon ja ostan kalliimmalla 38" ultrawide pelimonitorin.
Pelikokemus kaarevalla ultrawidella on silti parempi ja ei harmita rahan menokaan niin paljon! ;)
Vinkatkaa ihmeessä miten oledin kuvasuhteen voisi rajata 21:9 ilman, että hetsit droppaa tai kuva kärsii?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.11.2018
Viestejä
958
Kertokaapa onko mitään järkeä ostaa joku 1500 euron 43" 120hz VA-led 4K-pelinäyttö ilman HDR:ää, kun samalla hinnalla saa kunnon 65" OLED-TV:n, niin kuin tämä mun B9? Ihmettelen vaan...
Henkilökohtaiset mieltymykset vaihtelevat. Televisiota tykkään katsella sohvalta, mutta pelaamisen, kuvankäsittelyn, surffaamisen ja kirjoittamisen teen mieluiten työpöydän ääressä -> monitori. Oma valintani budjetin antaessa myöten olisi kyllä ehkä jokin 32-tuumainen graafiseen työskentelyyn tarkoitettu IPS. Nuo taitavat olla lähinnä 60 Hz malleja, mutta minua se ei lähinnä roolipelejä Vsync-päällä pelaavana juuri haittaisi.
 

Stadilainen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.06.2019
Viestejä
806
Laitoin tänään LG:n OLED48CX6LB:n tilaukseen, kun on kampanjassa. Ajattelin ensin odotella Black Friday tarjousta, mutta kun tietää että verkkokaupat jumittaa vähintään tunnin verran, niin hoidin tilauksen pois alta. Kenelläkään ehdotuksia mikä olisi paras materiaali demota uutta OLED-televisiota kotona? Taitaa nuo kauppojen materiaalit tulla kiintolevyltä?
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 145
Laitoin tänään LG:n OLED48CX6LB:n tilaukseen, kun on kampanjassa. Ajattelin ensin odotella Black Friday tarjousta, mutta kun tietää että verkkokaupat jumittaa vähintään tunnin verran, niin hoidin tilauksen pois alta. Kenelläkään ehdotuksia mikä olisi paras materiaali demota uutta OLED-televisiota kotona? Taitaa nuo kauppojen materiaalit tulla kiintolevyltä?
Youtubeen hakusanoiksi 4K HDR, tai vaikkapaka vielö 4K HDR 60fps. Tulee paljon silmäkarkkia. Youtubessa leppäkerttu kuvakkeesta voi tarkistaa resoluution ja näkee myös jos vaikka WiFi skippaa frameja. Itellä kyllä C9 toimii hyvin WiFin kautta ja harvemmin pätkii.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
217
Toimiiko täällä muilla LG:n OLED55B9SLA telkussa televisio-ohjelmien tallennus ulkoiselle usb-kovalevylle tai - muistitikulle?

Käsittääkseni tuki pitäisi olla, mutta usb-kovalevyn liittäessä ei tule mitään valintaa tallennuksesta eikä valikkoa näy esimerkiksi kun televisio-ohjelman aikana painaa OK-näppäintä (rullaa). Lisäksi jos painaa kaukosäätimen vasemmassa alareunassa pientä punaista recording-nappia pohjassa hetken niin yläreunaan tulee teksti: "This television does not support recording function".

Olen kokeillut usb-kovalevyllä (Transcend Storejet) ja Kingstonin perus 16 gb tikulla. Molemmat on alustettu NTFS-tiedostojärjestelmään. Kokeilin myös alustaa television kautta. Molemmista kyllä pystyisi selaamaan kuvia ja videoita tai musiikkia, mutta televisio-ohjelmien tallennuksesta ei ole mitään mainintaan.
Ittellä 65B9S (ja 65C9) ja toimii tallennukset.
 
Liittynyt
03.01.2019
Viestejä
202
Jos on varaa pc monitoriin sekä OLED tv:hen niin eiköhän se tuota parhaan kokemuksen peleissä sekä elokuvien katselussa.
1500 monitorista luultavasti tulee jotkin diminishing return ongelmat esiin.
Mihin sitä monitoria tarvitsee, jos pystyy käyttämään konetta olohuoneessa? Mieluummin nautin peleissäkin täydellisestä mustasta ja mahtavasta kontrastista yms.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 703
Mihin sitä monitoria tarvitsee, jos pystyy käyttämään konetta olohuoneessa? Mieluummin nautin peleissäkin täydellisestä mustasta.
Et vissiin oikeen hiffaa et koneella voi olla monenlaisia käyttötarkotuksia, mihin toi oledilla räpeltäminen olohuoneessa nojatuolista ei vaan yksinkertasesti sovellu?
 
Liittynyt
03.01.2019
Viestejä
202
Et vissiin oikeen hiffaa et koneella voi olla monenlaisia käyttötarkotuksia, mihin toi oledilla räpeltäminen olohuoneessa nojatuolista ei vaan yksinkertasesti sovellu?
Kerropa yksikin asia, joka ei onnistuisi. Teen melko monipuolisesti kaikkea eikä tarvitse könöttää missään toimistotuolissa. Valinta- ja järjestelykysymyksiä.
 
Liittynyt
20.07.2020
Viestejä
738
Mulla on tv olkkarissa keskellä divaanisohvaa (ehkä joudun siirtämään hieman vinoon), divaaniosan päällä on PC-setit näyttöineen. Eli käytän niitä kulmassa. Ihan comfy on. Näillä näkymin päätymässä OLED48CX, joka toivonmukaan sopii jotenkin. Ja koska burn in pelottaa hieman, sen edessä lähempänä vois olla tavallinen PC-näyttö, jonka joudun aina siirtämään pois ja takaisin käyttäessäni OLED:ia. Ainakaan toistaiseksi en ole keksinyt parempaakaan tapaa.

Tämmöset setit ei tietenkään sovi normaalille ihmiselle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 703
Kerropa yksikin asia, joka ei onnistuisi. Teen melko monipuolisesti kaikkea eikä tarvitse könöttää missään toimistotuolissa. Valinta- ja järjestelykysymyksiä.
Minkäänlaisia etätöitä en haluais tehdä sohvalta tai nojatuolista, oli se sitten kuvankäsittelyä, tekstihommia tai koodaamista. Etäkokoukset kameralla olis varmaan kanssa aika mielenkiintosia kun oot levällään siinä nojatuolissas. Samoten kouluhommat. Ylipäätään minkä takia mä työpöytäkäytössä sitä oledia käyttäisin jos on joku toinenkin vaihtoehto?

Kyllähän noi kaikki tosin onnistuu sillä oledilla nojatuolista ettei siinä, mutta ei siinä mun mielestä oo vaan mitään järkeä. Kuten ei siinäkään et sä julistat monitorit täysin turhiks jos pystyy ATK:lla istuskelemaan olohuoneessa. Voithan sä sen asian noin kapeekatseisesti ite nähdä, mutta ei se kuitenkaan tarkota sitä et asia olis näin.
 
Liittynyt
27.06.2020
Viestejä
631
Laitoin tänään LG:n OLED48CX6LB:n tilaukseen, kun on kampanjassa. Ajattelin ensin odotella Black Friday tarjousta, mutta kun tietää että verkkokaupat jumittaa vähintään tunnin verran, niin hoidin tilauksen pois alta. Kenelläkään ehdotuksia mikä olisi paras materiaali demota uutta OLED-televisiota kotona? Taitaa nuo kauppojen materiaalit tulla kiintolevyltä?
Dolby Trailers - ATMOS, Lossless TrueHD 7.1, AC3 5.1 tuolta esim. Core Universe.

LG:n WebOS-sovelluksilla ei sitten voi toistaa näistä videoista pakkaamattomia ääniraitoja. Media player osaa kuitenkin valita toisen ääniraidan, jossa on pakattua ääntä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 584
Minulla on arpa vetämässä LG:n aspassa. Ilmoittelen miten käy kun saan tiedon.
Nyt tuli LG:ltä uusi kaukosäädin takuuna kuluneen tilalle. Aikalailla samanlaiselta kaukosäätimeltä vaikuttaa, napit yhtä pehmeät. Uudessa kaukosäätimessä hiukan vahvemmat tekstit/merkinnät kuin vanhassa. Veikkaisin, että tästä kuluu merkinnät myös käytössä. Uusi ja vanha kaukosäädin on molemmat valmistettu Indonesiassa.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 361
No joku oli just 1500€ 43" 120hz ja ilman HDR:ää. Mut ainakaan tässä ei oo mitään järjen hiventäkään. Miksi maksaa 4000 euroa 65" ledistä Asus ROG Swift PG65UQ 65" 4K -pelinäyttö 4 199,90
Samoin voisi sanoa ettei tuossa sun sohvalta työskentelyssä ole järkeä, etenkään OLEDilla jossa kuva palaa kiinni, mielipiteitä on erilaisia. Itse pelailen osan peleistä lepotuolista 75" ruudulta, mutta en ikinä tekisi töitä tuossa. Tuossa viimeviikolla sai Asus PG43UQ 43" 144Hz näytön 999€, siinä oli jo hinta kohdillaan.

Mutta se offtopicista.
 
Liittynyt
20.07.2020
Viestejä
738
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 703
No joku oli just 1500€ 43" 120hz ja ilman HDR:ää. Mut ainakaan tässä ei oo mitään järjen hiventäkään. Miksi maksaa 4000 euroa 65" ledistä Asus ROG Swift PG65UQ 65" 4K -pelinäyttö 4 199,90
Tää on tosi huono vertailukohde noihin 2019 ja sitä uudempiin OLEDeihin. Miksi? Eri kohderyhmät. BFGD (eli noi 65" 4k 144hz G-Sync Ultimate HDR näytöt) esiteltiin joskus ööööh, 2018 alkuvuodesta tai 2017 loppuvuodesta? Kuitenkin huomattavasti ennemmin kun noista OLEDeista oli mitään käryä, tai hajua et niillä vois 4k 120hz ajella joskus hamassa tulevaisuudessa.

BFGD:t kuitenkin myöhästy turhan paljon, olikos se 2019 alkuvuos kun sellasia alko saamaan. Eli just ennen C9 tai B9. Fakta kuitenkin oli et noi oli ainut tapa saada 4k 144hz HDR G-Sync combo tohon aikaan, ja oli ainut tapa saada se aika pitkään, tarkalleen tonne 17.9.2020 asti. BFGD oli vimosen päälle luksustuote, eli ei sitä isoille massoille suunnattukkaan. Se oli tarkotettu poitsuille keitä ei ihan kauheasti kiinnosta hintalappuja katella, vaan niille keitä kiinnostaa se kaikista paras kokemus just sillä hetkellä. BFGD tarjos kuitenkin sellasta reilun puolentoista vuoden ajan. Vaati kuitenkin chroma subsamplingia, koska displayportissa ei kaista yksinkertasesti riittänyt, ja tästä johtuen se on nykyhetkellä ihan täysin vanhentunu vehje, eikä oo mitään järkeä sellasta ostaa. Mut sen ei pitäis tulla kenellekkään yllätyksenä, high end ja varsinkin nää kaikista kalleimmat vehkeet vanhenee käytännössä heti käsiin kun uutta tulee markkinoille.

Toi vertaus olis vähän sama juttu kun jossain myytäis 2080ti 1349€ ja sanoisit et se on nyt ihan järjetön ostos. Tottakai se on, se on vanhentunutta teknologiaa. Se et sitä voi ostaa jostain vielä ei tarkota et sitä kannattaa ostaa, tai sitä et sitä voi käyttää suorana vertailukohtana nykypäivän laitteisiin. Vaikka noi 2019 OLEDit tulikin about samaan aikaan ton BFGD:n kanssa, niin en lähtis silti niitä vertailemaan keskenään ihan vaan sen takia et OLEDillä se 4k 120hz G-Sync HDR vaatii sen HDMI 2.1 portin, mikä löyty ensimmäisen kerran näytönohjaimesta sillon kun RTX 3080 julkastuun alle kuukaus sitten. Sitä ennen ainut tapa saada tollaset setit näyttöpäätteestä ulos oli toi BFGD tai sit ne muutaman tonnin 27" 4k näytöt.
 
Liittynyt
03.01.2019
Viestejä
202
Samoin voisi sanoa ettei tuossa sun sohvalta työskentelyssä ole järkeä, etenkään OLEDilla jossa kuva palaa kiinni, mielipiteitä on erilaisia.
Et aivan tiedä mitä arvostelet, en ole väittänytkään sohvalta käyttäväni, vaan nojatuolista(+rahi), jossa langattomat hiiri ja näppis lepäävät käsinojien päällä laudalla. Toki pitää olla just oikeanlainen nojatuoli, että onnistuu. Asento on oikeasti varsin ergonominen hiiri-näppis -työskentelylle, kädet lepäävät käsinojilla ja kaiken lisäksi olo on lokoisan mukava. En vaihtaisi tätä työ/huviasentoa toiseen.

Tää on tosi huono vertailukohde noihin 2019 ja sitä uudempiin OLEDeihin. Miksi? Eri kohderyhmät. BFGD (eli noi 65" 4k 144hz G-Sync Ultimate HDR näytöt)...
Muuten hyvä ja seikkaperäinen kommentti, mutta toi linkkaamani 4000€ näyttö oli vaan 120hz eli ei mitään hyvää verrattuna nyky-OLED:iin.

Ja mielestäni/kokemukseni mukaan se kiinnipalaminen ei ole todellinen riski, kunhan käyttää näytönsäästäjää 1 minuutin viiveellä. Sitäpaitsi se kuva vaihtuu melko useinkin kokonaan toiseksi normaalissa vaihtelevassa käytössä, kun ei ole kuin yksi näyttö, joka mielestäni riittää, kun on tarpeeksi iso. Ei sitä näyttöä todellakaan tarvitse jatkuvasti päivittää välttääkseen kiinnipalamista. Normaali järkevä käyttö riittää. Toki sen verran olen ennaltaehkäissyt, että piilotin Windowsin alapalkin, koska se olisi muuten lähes jatkuvasti esillä.

Ja vielä se, että toki ymmärrän, että tarpeita on monia, mutta omat näyttötarpeeni olen saanut enemmän kuin tyydytettyä tällä yhdellä OLED-TV:llä ja tällä nojatuoli-rahi-langaton näppis+hiiri -yhdistelmällä 1,5 metrin etäisyydeltä :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
337
Ei kuulu varsinaisesti tänne, mutta pilipsiltä o tullut uusi hue led valonauha telkkareihin -->

On vaan aika suolaisen hintainen....
Hintaan pitää vielä lisätä Hue Play HDMI-Boxi, jos sitä ei ennestään löydy. Eli setille tulee sellainen 400€ hintaa. Kiitos, mutta ei kiitos tuolla hinnalla.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
15
Tämä on kyllä harmi homma. Ultrawideen peleillä tottuneena ei ole mitän paluuta 16:9 kuvasuhteeseen. Tietysti jos röhnöttää sohvalla ja pelaa padillä, niin varmaan menee tuokin. Ei vain omassa kämpässä saa mitenkään sohvaa ja tietokonepöytää samaan linjaan.
Eli tyydyn vähän huonompaan HDR:ään sekä mustan tasoon ja ostan kalliimmalla 38" ultrawide pelimonitorin.
Pelikokemus kaarevalla ultrawidella on silti parempi ja ei harmita rahan menokaan niin paljon! ;)
Vinkatkaa ihmeessä miten oledin kuvasuhteen voisi rajata 21:9 ilman, että hetsit droppaa tai kuva kärsii?
No ainakin itsellä tuntui onnistuvan tuo tällä C9:llä ja 3000 sarjalaisella tekemällä Nvidian-ohjauspaneelista mukautetun resoluution.
 

Liitteet

Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 966
Viestejä
4 294 855
Jäsenet
71 756
Uusin jäsen
Topsuuu

Hinta.fi

Ylös Bottom