Jooh, ehkä vähän hätästä touhua. Toisaalta jos sen TV:n kerkesitkin jo palauttamaan, niin kannattaahan se takertua tohon 101-119hz G-Sync ongelmaan, sillä ne kaikki muut lukuiset ongelmat näemmä korjattiin jo CX:stä. Oma B9S odottelee vielä firmistä, mutta eipä oo tullu himoja palautella toistaseks, vaikkei se G-Sync toimikkaan. Mulla ja sulla tosin eri käyttötarkotukset, mulla toi on TV joka on välillä PC:ssä kiinni et voi pelata sohvalta. Näytöks en kyllä muutenkaan 48" hommais.
Mut oli miten oli niin loppujenlopuks LG tosi nopeasti korjas noi CX:n ongelmat, ottaen huomioon et se on ihan säälittävän pieni se käyttäjämäärä keneltä löytyy se CX + 30-sarjalainen.
Tuki sanoi molemmissa tapauksissa (Suomi/Iso-Britannia), että päivitys saattaa mennä marraskuulle. Ainoa apu jonka tuki tarjosi on poistaa GSYNC käytöstä.
Eihän ne ongelmat ole kaikki edes korjattu, ja TV ei edelleenkään toimi sillä tavalla kuten on luvattu (mainostettu).
Jos aluksi GSYNC ei voinut käyttää ollenkaan välkkymisen takia ja nyt ei voi pelata 100 FPS suuremmalla kun on erinäisiä ongelmia. Ei taida olla mitään varmistettua aikaa annettu koska tämä uusin ongelma korjataan.
Edelleen jos tuote olisi maksanut sen ~700€ niin ok, mutta kyseessä on nyt tuote, jota myydään Euroopassa esim. Saksassa 1600€ hintaan.
LG haluaa nimenomaan profiloitua CX48 mallin kanssa juurikin niin, että se olisi PC / pelimonitorin korvaaja. LG on lähettänyt todella monelle YouTubettajalle tuotteen hakemalla YouTubesta vaikka hakusanalla "lg oled cx48" niin ensimmäisten joukossa on useammalla ko. malli PC-monitorina kuin perinteisenä televisiona.
Ja tuskin he muuten mainostaisi niin paljoa GSYNC-ominaisuutta? Kuitenkin GSYNC on Nvidian näytönohjainten ominaisuus, joka on (vain?) tietokoneissa.
Lisäksi kun menet vaikka LG Suomen kotisivuille ja katsot tuotteen tietoja, kuvia napsauttamalla siellä on tällaiset kuvat:
Kuten alkuperäisessä viestissäni kirjoitin:
"Ilmeisesti nyt lokakuun aikana testaavat uutta firmistä UK-asiakkaiden kanssa ja sitten joskus myöhemmin täälläpäin. Suomen LG:n tukisivusto ei edes tunnista ko. mallia vielä. En viitsi odotella viikkoja, ehkä kuukausia ja mitä nyt on redditiä yms lukenut niin kyllä firmis on tuonut muitakin ongelmia, eli todennäköisyys että saa 100% toimivan (kuten markkinoitu) on tosi epävarma. "
OTA-päivitystä tuskin on tulossa Nordic-versioon, Suomen sivusto ei tunnista edes ko. mallia. Tuleeko myyjä/LG vastaan jos joku menee pieleen firmwarea päivitettäessä joka ei ollut 100% tarkoitettu televisioon?
Kai kuluttajana voi vaatia toimivaa yhdistelmää jos ostaa 800€ näytönohjaimen ja yli tonnin näytön? Ei nyt ole mikään GTX 1660 ja AOC:n 24" 1080p näyttö. Ja kyllä, mua ärsyttää ja mun mielestä meidän ei pitäisi kuluttajina päästää jättimäisiä, miljardien arvoisia yrityksiä näistä helpolla.
LG on isossa kuvassa korjannut ongelmat nopeasti kyllä, mutta epävarmaa on koska sen voi turvallisesti asentaa meidän markkinoilla olevaan laitteeseen ilman murheita, että joku menee pieleen.