2018 Jouluna ostin 65" LG SK8100 edge-led television. Nyt on alkanut suuresti tuo edge-led taustavalaistus ärsyttämään ja OLEDia tekisi mieli niin että välillä päähän sattuu. LG B9S nyt aika hyvässä tarjouksessa, mitä luulette, onko vielä Black Fridayn aikaan myynnissä ja mahdollisesti paremmassa tarjouksessa? 55" ja 65" välillä arvon, kumpaankin riittäisi kerätyt pelimerkit mutta pihi kun on niin himottaisi tuo puolet halvempi 55" malli. Ongelma vain että kun nyt on 65" tottunut niin onko se 55" sitten auttamattoman pieni? Katseluetäisyys mulla on 2,2-2,3m, siirsin juuri sohvan keskelle olohuonetta että saan Surround Back kaiuttimet toistamaan takaa niiden oikeilta paikoilta.
Vai pitäisikö odottaa 2021 malleja kun nyt kuitenkin on reilu vuoden vanha, sen vuoden LG:n line-upista muistaakseni kolmanneksi paras 4K LED-televisio. Onko ero kuin yöllä ja päivällä verrattuna tämä
SK8100 -> LG OLED B9S? Ja olihan tuossa S mallissa eARC? Vai ottaisiko nyt sitten pykälän paremman ja kalliimman 55" C9? Ja jos siihen päätyy voisi myös tarkistaa Sonyn Oledit kun kerran sinne 1200€ hintaluokkaan mennään? Kauhea probleema mulla siis..
Tykkään pitää tässä kuvamoodina Eloisa, muokatuin asetuksin koska pidän sellaisesta luonnottomasta todella värikkäästä kuvasta, tiedän että monet käyttää noita ISF moodeja mutta minun silmään ne ovat liian värittömät ja tummat.
Tämä huomioon ottaen, olisiko minun kuitenkin järkevä hommata Samsungin joku QLED malli? Q70R tai Q82R vaikuttaisi kelpo koneilta, mutta niissä ei ole Dolby Visionia ja pidän erittäin paljon tästä LG:n WebOS käyttiksestä ja Magic Remotesta. Kuulemma ei Sampankaan käyttis huono ole. Sitten yksi vaihtoehto olisi Philipsin joku OLED malli, ihan puhtaasti sen Ambilightin takia, rakastan RGB-ledistrippejä(kämpillä reilu 40m). Hankin Amazonista tuollaisen Govee jälkiasennus Ambilight-kloonin jossa kamera seuraa television ruutua ja muuttaa sen avulla kolmen ledinauhan valoja tv:n takana, mutta sillä ei tee mitään, vihreää ei osaa toistaa ja suurimmaksi osaksi perusnetflixiä katsottaessa ledit näyttävät valkoista valoa. Vasta sitten kun tulee isoja alueita kirkkaita värejä niin sitten tuo osaa toistaa ne. Philipseissä myös kuulemma ihan kehuttu kuvakin ja tekisi mieli testata Android-TV käyttistä.
Varmaan kannattaisi vaikka Gigantissa käydä paikan päällä toteamassa että mikä ero on LG Oledeilla vs Samsung QLED?
Tämä on paha köyhällä tämä TV valinta kun huonoa ei kannata ostaa silloin kun televisio vaihtuu minimissään 7 vuoden välein. Tietysti nykyisin voi palautella ja vaihtaa mutta yksin asuvalle, autottomalle turhan vaikeaa palautella 55-65" kokoista televisiota. Olen ahkerasti lueskellut tätä ja muropaketin OLED tv ketjua niin jonkinlainen kuva on muodostunut eri merkeistä, mutta nyt kaipaisin vinkkejä/rohkaisua teiltä tähän nimenomaiseen tilanteeseen.
Varmasti muutkin ovat olleet samassa tilanteessa niin kertokaahan miten asian saitte ratkaistua ja kuinka tyytyväisiä olette ratkaisuunne?