Minkälaisessa käytössä se auttaa?
Jos kyse on pikseleiden erilaisesta kulumisesta, niin mitä hyötyä on että vaikkapa FOX-kanavalogo liikkuu hiljalleen suuntaan jos toiseen...keskeltä kuluu eniten koska se läpikuultamaton logo ei liiku niin paljon ja reunoilta vähemmän.
Tästä on plasmoista lähtien mm, Vincent ja David DVDPlazalla kirjoitelleet että ei auta ongelmaan.
Ehkä sitten on tilanteita joissa on joku hyvin pieni staattinen kohta ja sitä liikuttelemalla pitkitetään kyseisen alueen erilaista kulumista.
Miten sinulla muuten tuo 77" on kestänyt tuota Foxin kanavalogoa?
Ja tosiaan ei tuo pieni kuvan liikuttelu tuollaisiin auta, tulee vain sellainen hymsytetty logon kuvatus palojäljeksi, jos siis on kuva palaakseen kiinni.
Jos otat LG C9:n Gigantista, pyydä kiinnipalamistakuu (siis ettei pala
). Otin sen ns. 5 v. lisätakuun (oikeasti siis 3 v.) ja ostokuittiin liikkeen leiman ja allekirjoituksen kiinnipalamiseen liittyen.
Saako niiltä tuollaisen ihan oikeasti, siis niin, että takuunantaja sen todella hyväksyy sitten?
Luin tuossa aikani kuluksi nuo Gigantin vakuutusehdot, niin siellä oli nimenomaan mainittu, että kuvan kiinni palaminen ei kuulu takuuseen! Onko tuo edes Gigantin oma takuu vai onko se jonkin ulkopuolisen tahon kautta (vähän sellaisen käsityksen itse ainakin sain)? Tietenkin voi alkaa vääntämän onko kuitissa oleva teksti sellainen, joka ohittaa viralliset vakuutusehdot. Ehkä on ehkä ei...
Kirjoittaako ne tosiaan tuollaisen Giganteissa pyytämällä?
Onko sama käytäntö kaikissa niiden liikkeissä?
Onko tämä kiinnipalamis juttu nyt joku Plasma miesten pelko, vai ihan oikea uhka? Itse otan samantien pois tuon että kuva-alue heiluu yhtään mihinkään.
Hyvä kysymys. Itse olen siksi niin epäileväinen OLEDien kanssa, kun ei sitä tässä nykyisessä plasmassanikaan enää pitänyt olla ja niin se sinne kärähti kiinni.Tosiaan sen verran, että tuota aikaisempi Panan plasma ei kyllä palanut kiinni samassa käytössä lainkaan, että on niissä eroja eri paneelisukupolvien välillä. Viimeisimmät Panat olivat tuossa suhteessa heikompia. Kävin niitä läpi 2 laitetta varmistaakseni ettei kyse ollut vain viallisesta/huonosta yksilöstä, lopputulos oli sama.
Eikö siinä 95" kankaan kuvassa ole melkoinen "himmennys" verrattuna vaikkapa C9 65" telkkariin.
Mihin helvettiin sitä kirkkautta niin älyttömästi tarvitaan täysin pimennetyssä huoneessa?
Kyllä se vanhassa DLP:ssä on ihan riittävän kirkas tuollaisissa olosuhteissa.
Sattuu silmiin vieläkin, kun tulee pidemmän pimeän kohtauksen jälkeen jotain kirkkaampaa kuvaa elokuvassa.
Mustan toistossa tykki on tietysti huonompi mutta ei tuolla nyt niin suuri merkitys ole oikeasti elokuvia katsoessa pimeässä tilassa. Eihän se ole pikimustaa elokuvateatterissakaan. Omassani on silti parempi mustan taso kuin mitä paikallisessa elokuvateatterissa on niiden parhaimmassakaan salissa tänä päivänä.
Jostain syystä siihen kunnon elokuvateatteritunnelmaan vaaditaan oikeasti iso hyvä kuva (joka ei tarkoita pelkästään kirkkautta ja täysin mustaa, vaan luonnolliset kalibroidut värit ja muuten virheetön kuva auttaa pitkälle).
Juu ja vanhassa plasmassani on valot päällä / päivällä ollut riittävästi valotehoa vaikka en sitä missään "soihtumoodissa" ole koskaan edes käyttänyt. Hyvin maltilliset asetukset ja kalibroituna kontrasti ollut vain 60/100 asennossa, tosin F1 tai vastaavissa logolähetyksissä olen sitä tiputtanut vielä vähän tuosta... Joten jos nuo nykyiset Oledit on 2x kirkkaampia kuin plasmat oli, niin meikäläinen ajelee niitä varmaan sitten todella matalalla kontrastilla.