OLED-TV

Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 937
Ensimmäisestä viestistähän se pitää aloittaa. Katsotaanpa osasinko liittää tuon kuvan oikein...

Edit: Kuvassa vasemmalla toiseksi ylimpänä näkyy tuo TV:n valikossa oleva kaiuttimen kuva jne. Tuon isomman rinkulan kohdalla lukee säädettävän asian otsikko (Picture, Sound jne.).

Sellainen huomio kuitenkin tähän väliin, että kokeilin sammuttaa TV:n kun luin, että TV ajaa 4 tunnin jälkeen ilmeisesti sammuksissa jonkun rutiinin jolla se "puhdistaa" kuvaa. Nuo jäljet näyttäisivät nyt häipyneen, kun käytin TV:tä kiinni n.5 min. Voiko tuo oikeasti korjata noita jälkiä vaikka se on kiinni?

Oled tekniikka ei niin tuttua, muttä käsitin että ns. image retention pitäisi häipyä muutamassa sekunnissa kuvan vaihtuessa ja burn-in olisi pysyvää?

Vähän veikkaan että tässä on kyse nyt siitä, että laite oli ihan uusi. Noissahan on aluksi juuri mustan/harmaan toisto tukossa, ja yleensä aukeaa ensimmäisten käyttötuntien aikana. Viimeistään kun kompensaatiosyklit on ajettu. Voi olla että tuo harmaa vaan "aukesi" enemmän niistä kohdista, missä heti alussa oli logoja ruudulla. Ajatus siitä, että saisi harmaaseen väriin poltettua mitään kiinni muutamassa tunnissa on kyllä aika absurdin oloinen. Yleensähän jos joku palaa, niin kirkas väri, mikä näkyy selvimmin värislideissä.

Noihin OLEDeihin voi tulla myös tuota temporary image retentionia, joka on juurikin sellaista burn-iniä muistuttavaa jälkeä, joka lähtee itsestään muutamissa tunneissa tai kompensaatiosyklin mukana. Itse en ole omassa paneelissa tuollaista koskaan tosin nähnyt.

HDR pelejä olen itse pelannut kohtalaisesti, varmaan eniten juuri Sekiroa, jota noin 100 tuntia. Jossei Sekiron hudit (tai death-teksti...) pala kiinni tuossa ajassa, niin eipä sitten mikään.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 099
Kyllä, ja tähän lisäyksenä se että jos tuolla tavoin palaisi jokaisen asiakkaan kohdalla jäljet paneeliin kiinni, niin ei hyvää päivää LG mikä sotku siitä tulisi. Me olisimme kaikki kuulleet tästä jo kauan sitten, arvosteluissa, käyttäjiltä, varmaan jopa valmistajalta.

...

MUTTA jos tosiaan tuollainen tv, niin hmm... toivotaan että ei pala jatkossa, muuten uusi tv tilalle.
Kyllähän noista on täälläkin ollut puhetta ja viimeisimpänä niistä olen maininnut mm. minä.

Kyllä tuossa omassa 55C6V:ssä on sopivalla materiaalilla vaikka millaista haamukuvaa nähtävissä, eikä niitä saa poistettua millään softakorjauksella kokonaan. TV on ollut päivittäisessä käytössä vajaat 3v. Mitään staattista kuvaa siinä ei ole ollut koskaan, poislukien joidenkin pelien tekstit latausten aikana ja perinteiset tv-firmojen logot kulmissa, eli ne näytönsäästäjät eivät näissä auta.

Normaalissa käytössä niitä ei huomaa, mutta sitten kun on hetkellisesti joku sopivan punertava kuva koko ruudulla, niin kyllä siellä näkyy tarkkaavaiselle katsojalle vaikka mitä raitaa ja tummentumaa.

Oledin kuva on voittamaton ja sellainen tulee olemaan seuraavakin telkkari, mutta kyllä tuo palaminen tuntuu olevan ihan todellinen ongelma.
 
Liittynyt
11.07.2019
Viestejä
21
LG65C9 hankinnassa ja lueskelin nyt nämä sivut läpi. Mietityttää lähinnä eri kauppojen lisätakuut ja palautuskäytännöt. Verkkokaupassa on telkkaria varastossa, mutta Gigantissa ja Powerilla ei. Varastoon tulossa jälkimmäisillä täydennystä vasta helmikuussa.

Miten eri liikkeiden palautuskäytännöt eroaa toisistaan? Esim. verkkiksen asiakaspalautusten ehdoissa luki, että asiakas kompensoi mahdollisen arvonalenemisen, jos palauttaa tuotteen. Ajattelin laittaa tv:n telineellä seinälle ja tarkkailla rauhassa paneelin käytöstä - voiko tämä jo aiheuttaa arvonalenemisen? Lisäksi palautusoikeus ilmeisesti verkkiksessä 32 päivää vs. Gigantissa 50 päivää (hyöty lähinnä, jos hinta tippuu ko. aikana - mahdolliset viat huomaa nopeasti).

Gigantissa jotkut olivat saaneet neuvoteltua ”kiinnipalamislausekkeen” lisätakuun ostokuittiin. Verkkokaupan ilmaiseen 3v lisätakuun piiriin tämä ei varmaankaan kuulu? En löytänyt tosin itse ehdoista mainintaa sen poissulkemisesta.

Onko Gigantin ehdot asiakkaan kannalta niin paljon paremmat, että kannattaa jäädä odottamaan varaston täyttymistä?

Suuri kiitos jo etukäteen vastauksista!
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 954
Ensimmäisestä viestistähän se pitää aloittaa. Katsotaanpa osasinko liittää tuon kuvan oikein...

Edit: Kuvassa vasemmalla toiseksi ylimpänä näkyy tuo TV:n valikossa oleva kaiuttimen kuva jne. Tuon isomman rinkulan kohdalla lukee säädettävän asian otsikko (Picture, Sound jne.).

Sellainen huomio kuitenkin tähän väliin, että kokeilin sammuttaa TV:n kun luin, että TV ajaa 4 tunnin jälkeen ilmeisesti sammuksissa jonkun rutiinin jolla se "puhdistaa" kuvaa. Nuo jäljet näyttäisivät nyt häipyneen, kun käytin TV:tä kiinni n.5 min. Voiko tuo oikeasti korjata noita jälkiä vaikka se on kiinni?

Oled tekniikka ei niin tuttua, muttä käsitin että ns. image retention pitäisi häipyä muutamassa sekunnissa kuvan vaihtuessa ja burn-in olisi pysyvää?

Tuollalailla ne plasmaankin tuli mutta siihen ne jäi aina pysyvästi
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 954
Yksi asia mikä tuon mallin kanssa kannattaa tiedostaa, on, että ainakaan tällä hetkellä se ei ole Sonyn Android 9 -päivitettävien mallien listalla. Enemmän aiheesta myös täällä.
Huomasin saman mutta vaakakupissa C9:n verrattuna A8G:n kaksi viritintä vei voiton, niin ei tarvi enää erillistä tallenninta, vaan iskee usb-kovon tuohon perään. Toivottavasti toimii yhtä hyvin kuin VT60 plasmassa

Mitähän muuta tuosta on käytännön haittaa, kun paivityksiä ei tule?
TV-Kanavat ja liitännät varmaankin toimii maailman tappiin mutta sovellukset ei.
Kauankohan sisäänrakennettu Chromecast on käyttökelpoinen? Vanhaan plasmaani ei softapäivityksiä,ole tullut vuosiin mutta sen Netflix edelleen pelaa vaikka muut sovellukset eivät juurikaan, esim viaplay ei ole toiminut enää vuosiin.

Toinen ikävä havainto oli, että kaukosäädin on melko halvan oloinen. Kävisköhän tuohon a9g:n kauko, jos jostain ebaystä vaikka löytäisi? Myös laitteen rakenne on melko heppoinen 65:ssa. Ohut paneeli ilman tukea isolta alalta taipuu helposti. Kävin sitten katsomassa muiden merkkien 65 mallit ja niissähän oli samaa heppoisuutta. 55 oli vähän jämäkämpi, kun se koneistomöykky takana on sama kuin 65:ssa, toisaalta sitten 77 oli jo vankempi, se muovilevy missä paneeli kiinni oli jo paljon paksumpaa.
 
Liittynyt
07.11.2018
Viestejä
958
Tuollalailla ne plasmaankin tuli mutta siihen ne jäi aina pysyvästi
Pysyvästi näyttää palaneen Minecraftin HUD B6V-televisiooni (kuva joitakin sivuja aiemmin). Vaikka on välissä ollut useiden viikkojen pelaustaukoja, niin ei se näytä mihinkään häviävän. Onneksi näkyy lähinnä punaisissa sävyissä. Ja tätä taipumusta on ymmärtääkseni korjattu uudempiin malleihin, mutta näin jälkiviisaana kiikuttaisin PS4:sen mieluummin jonkin monitorin kaveriksi.
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 438
Tämä oli ainakin yhtä mielenkiintoista: Eli on lopultakin varmuudella tulossa...
In addition to the downward-rolling TV, LG will have several others display on show at CES, including a 48-inch consumer OLED alongside its 55, 65 ,77, and 88-inch models. There will also be three screens designed for planes and cars: a 55-inch Full HD transparent OLED that doubles as an aisle partition, a bendable 65-inch UHD OLED for first-class passengers, and plastic OLEDs made for vehicles.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
109
Terve vaan taas kaikille foorumilaisille pitkästä aikaan. Joulut ja lomat on lusittu.
Netflixiä on ahmittu Blacklistin muodossa mikä ei tosin ole valitettavasti DolbyVisionilla ainaskaan ekat seasonit, tosin 4k on.
Taustasta vielä senverran että hankin marraskuussa Gigantilta 65 C9 itselleni ja vanhemmille Powerilta 55" B9 oledin.

Minä käytän edelleen molempia automaattisella virransäästöllä, kuvan kirkkaus on justiinsa kohdallaan kun katselee telkkaria eri valoisuuksissa.
Minullahan olkkari harvoin on samanlaisella valaistuksella, päivällä luonnonvaloa ja illalla himmeämpiä valoja.
Yritin säätää oled valoa eri asetuksiin käsin mutta aina se kuva näytti huonommalta tai häikäisi kirkkaus silmiin.
Kannattaa ihan oikeasti miettiä tätäkin vaihtoehtoa, eli toisinsanoen käytän "out of the box" asetuksilla tota C9.
Mitään valittamista en keksi, eikä ole mitenkään kalibroitu. Vanhemmilla tuo B9 sama homma, virransäästö automatiikalla ja katsoin vaan että oled paneelin suojausasetukset ovat päällä. Siinäkin on kohtuu vaihteleva valo kun on isot ikkunat heti vieressä.
Monella tosin taitaa olla nämä manuaalisäädöillä ja haluaa hifistellä ja jumpata kuvatiloja päivällä ja yöllä eri asentoihin, minen jaksanut alkaa tuohon.
Enkä todellakaan voinut vanhemmilta vaatia semmoisen opettelua, muutenkin tuntuu olevan vielä paljon opettelua että pärjäävät ton webos:n kanssa.

Powerilta telkku ostettiin 1099€ hintaan, nyt kun laskivat 999€.. sanoin isälle et käyppä kysäsee.
Suoraan 100€ hyvittivät takaspäin ilman mitään vääntämisiä.
Joten powerin hintatakuu toimii ainaskin tosi hienosti.

Jos yhtään tuo telkku mietityttää ja haluaa varmasti toimivan palautusoikeuden, kannattaa se ostaa Gigantilta tai Powerilta.


Mitä C ja B - sarjalaisten eroihin tulee, asia mitä olen huomannut että C-sarjalaisessa ehkä aavistuksen nopeammin tuo webos pelaa, onhan siinä nopeampi prossu.
Kuva on kyllä B-sarjalaisellakin mielestäni tosi kirkas HDR:llä jos katsoo vaikka Grand Touria. Että ei nyt ihan kauhean merkittävää eroa siinä kirkkaudessa.

Kävin lomilla verkkokaupalla katsomassa kun on iso valikoima telkkareita, se on jännä juttu kun on tottunu olediin.. Melkein kaikki telkut missä pyöri demovideot näytti omaan silmään huonoilta. Samsungin Q90R näytti lähes jo tarpeeks hyvältä. Sitten kun näki Philipsin, Sonyn tai LG:n oledin demovideot, se vaan on niin hyvän näköstä. Käykää itse katsomassa jos vielä mietitte Oledin ostoa.

Minä ainakin olen sitä mieltä etten edes muuta enää nykyään harkitse. Ois vaan se 77" pitäny suoraan ostaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 299
Erikoinen tunne, kun melkein itse odottelee uusia OLED-telkkareita sillä ajatuksella, että ne olisivat PIENEMPIÄ, jotta voisi korvata nykyisen 32" PC-monitorin telkkarilla.

Ihmeellinen maailma tämä.
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
323
Lg 55 B7V 26.12-17 ostettu.

Nyt ilmestynyt tuommonen yhden pikselin levyinen vaaleampi siuru tuonne aika laitaan näyttöä. Näkyy lähes koko ajan, paitsi tietenkään mustassa näytössä.

Oon ostanu tuon verkkokaupasta.

Kuva esimerkki Sorjonen sarjasta.
Nyt kävi Tv-huolto vaihtamassa paneelin kotona, joten lg:lle plussat asiakaspalvelusta :tup:

Meinasi huoltomies, että nyt oli uudempi paneeli mikä laitettiin paikalleen. Vuoden tai kaks uudemman oledin paneeeli.. Ja nyt on sitten ns.uusi telkkari, kun ei noista kuulemma muita mee hajalle, kun paneeleja.
 
Liittynyt
27.08.2018
Viestejä
209
Miten eri liikkeiden palautuskäytännöt eroaa toisistaan? Esim. verkkiksen asiakaspalautusten ehdoissa luki, että asiakas kompensoi mahdollisen arvonalenemisen, jos palauttaa tuotteen. Ajattelin laittaa tv:n telineellä seinälle ja tarkkailla rauhassa paneelin käytöstä - voiko tämä jo aiheuttaa arvonalenemisen?
Ei aiheuta, kunhan käsittelet tv:tä varoen ja pidät pakkauksen ym. hyvässä kunnossa myös. Itse testasin toissa vuonna 65" led-tv:tä pari viikkoa (oli seinässäkin), mutta laatu ei riittänyt itselle, joten laitoin takaisin pakettiin ja palautin. Itse olin tilannut nettikaupan kautta, joten palautus onnistui helposti. Yhteys asiakaspalveluun, joka tilasi matkahuollolta/postilta noudon. Tulivat hakemaan television. Seuraavana päivänä oli maksettu tv:n hinta takaisin kokonaisuudessaan ja postikuluineen. Mielestäni erittäin hyvä suoritus. Tarkkaan en tiedä ovatko ehdot sitten vuoden aikana muuttuneet.

Giganttiin olen myös palauttanut yhden TV:n ja sielläkin homma toimi.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 734
Erikoinen tunne, kun melkein itse odottelee uusia OLED-telkkareita sillä ajatuksella, että ne olisivat PIENEMPIÄ, jotta voisi korvata nykyisen 32" PC-monitorin telkkarilla.

Ihmeellinen maailma tämä.
Vielä kun AMD varmistaisi maanantaina CES:ssä että hdmi2.1 näyttikset ovat tulossa niin ostohousut alkaa aika monella muullakin olemaan jalassa 48" OLED töllöjen kanssa.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 954
Minulle vaihdettiin paneeli viime elokuussa. Syynä oli runsaan puolentoista vuoden käytön jälkeen ruudun keskelle ilmaantunut pystyviiva, joka näkyi ainoastaan tietyinlaisilla kuvilla (mm. jalkapallokenttä). Kun huoltomies tarkasti paneelia ennen vaihtoa eri testikuvilla, niin punaisella kuvalla näkyi lievää kiinnipalamista ruudun alaosassa. Itse en ollut käytännössä huomannut sitä mitenkään.

En katso melkeinpä yhtään tv-kanavia (kun ei niiltä tule mitään järkevää), ja tekstityksiäkin on käytössä hyvin satunnaisesti (kun puhun englantia natiivisti ja samoin lapset; ainoastaan vaimon vuoksi tulee niitä käytettyä, mutta hän katsoo aika vähän mitään). Käyttö on stream-palveluita ja Youtubea sekä jonkinverran blu-raytä (UHD ja tavallinen). Eli jalkapalloa, jenkkifutista, sarjoja ja leffoja.
Olisiko alareunan kiinnipalaminen ollut sellaista, että näkyi kaksi vaakasuoraa palkkia suunnilleen tekstitysten kohdalla? Sellaiset ne omassa plasmassanikin ovat, eli vaikka kerrot ettei tekstejä ole paljoa käytetty, tuo sijainti kovasti niihin viittaisi.
En usko, että kovinkaan moni kiinnittää tuollaiseen huomiota, kun ne raidat eivät jatkuvasti näy, lähinnä testikuvissa ja sopivalla tasasävyisellä materiaalilla.

Itse ostaisin kyllä LG:n C9:n, jos uutta Oledia olisin ostamassa. Sony käyttää Androidia ja on yleisesti mielestäni hinta-laatusuhteeltaan heikompi.
Mietin pitkään C9:ää mutta siinä ei 65" koossa ole kuin yksi viritin (vain 77":ssa kaksi). Speksien mukaan taas Sonyllä olisi A8G:ssä koosta riippumatta kaksi viritintä. Satunnaisesti tulee tallennettua jotain TV:stä ja mahdollisesti katsottua jotain samaan aikaan, niin tuo kaksi viritintä on aika pakollinen, kun tuo Topfieldin HD-digiboksi vetelee viimeisiä. Kyseinen setuppi toiminut jo tuon nykyisen Panan plasman kanssa todella hyvin, kun siihen usb-kovon tökkäsin kiinni.

Lisäksi jotenkin tuo Goldstar merkkinä ei ole itseäni koskaan vakuuttanut, vaikka samat paneelithan kaikilla on...
Ja onko tuo LG:n oma WebOS sen paremmin tuettu tulevina vuosina vanhoille malleille? Eipä tuohon Panan plasmaankaan ole vuosiin tullut mitään päivityksiä ja sovelluksista jäänyt pois osa mutta Netflix appi siinä vieläkin pelaa hyvin.
Androidista ei myöskään ole pahemmin kokemuksia, kun en puhelimissa tai vastaavissa (siihenkään) ole halunnut sekaantua. Onko Androidin kanssa pelättävissä, että Netflixit ja yle areenat sun muut sieltä katoavat, kun Androidille ei tule päivitystä? Ja voiko tuo vaikuttaa jotenkin laitteen toimintaan ihan omia virittimiä ja sen kautta tallennuksia tehdessä (haluaisin uskoa ettei vaikuta mitenkään)?

Sitten vielä vaakakupissa painoi skaalaus ja liiketoisto. Ymmärtääkseni Sonyllä nuo on varsin toimivat meikäläisellä 50Hz materiaalilla ja skaalaus normaaleista SD ja HD-lähetyksistä pitäisi olla paljon parempi kuin LG:ssä? Nuo Rtingsin ja useiden muiden saittien testithän on tuolla 60Hz maailmassa, joten testeistä ei pahemmin ilmene miten ne Euroopassa toimii.
Pelikäyttöä itselläni ei ole, joten millään inputtien viiveillä ei ole mitään merkitystä minulle.
Etupäässä tuolla telkkarilla tullaan katselemaan vain normaaleja tv-lähetyksiä hd:na, ja suoratoistoista jotain sarjoja mahdollisesti, elokuvat menee kaikki jatkossakin tykillä isolta kankaalta.

Meneeköhän noilla kriteereillä valinta kuitenkin ihan metsään A8G:n kanssa verrattuna C9:ään?

Sen verran pikaisesti näin tuon A8G:tä 65" koossa, että paneelin ohuus ja rakenne olivat melko heppaiset. Se mötikkä takana jossa virtalähteet sun muut oheiselektroniikka paneelille, oli aika paljon pienempi paneelia ja reunat ja yläosa paneelista ilman tukea. Vaan niin se taitaa olla LG C9 65" koon kanssa? 55" koossa se mötikkä on suhteessa isompi ja paneeli tuntuu heti tukevammalta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 937
Olisiko alareunan kiinnipalaminen ollut sellaista, että näkyi kaksi vaakasuoraa palkkia suunnilleen tekstitysten kohdalla? Sellaiset ne omassa plasmassanikin ovat, eli vaikka kerrot ettei tekstejä ole paljoa käytetty, tuo sijainti kovasti niihin viittaisi.
En usko, että kovinkaan moni kiinnittää tuollaiseen huomiota, kun ne raidat eivät jatkuvasti näy, lähinnä testikuvissa ja sopivalla tasasävyisellä materiaalilla.


Mietin pitkään C9:ää mutta siinä ei 65" koossa ole kuin yksi viritin (vain 77":ssa kaksi). Speksien mukaan taas Sonyllä olisi A8G:ssä koosta riippumatta kaksi viritintä. Satunnaisesti tulee tallennettua jotain TV:stä ja mahdollisesti katsottua jotain samaan aikaan, niin tuo kaksi viritintä on aika pakollinen, kun tuo Topfieldin HD-digiboksi vetelee viimeisiä. Kyseinen setuppi toiminut jo tuon nykyisen Panan plasman kanssa todella hyvin, kun siihen usb-kovon tökkäsin kiinni.

Lisäksi jotenkin tuo Goldstar merkkinä ei ole itseäni koskaan vakuuttanut, vaikka samat paneelithan kaikilla on...
Ja onko tuo LG:n oma WebOS sen paremmin tuettu tulevina vuosina vanhoille malleille? Eipä tuohon Panan plasmaankaan ole vuosiin tullut mitään päivityksiä ja sovelluksista jäänyt pois osa mutta Netflix appi siinä vieläkin pelaa hyvin.
Androidista ei myöskään ole pahemmin kokemuksia, kun en puhelimissa tai vastaavissa (siihenkään) ole halunnut sekaantua. Onko Androidin kanssa pelättävissä, että Netflixit ja yle areenat sun muut sieltä katoavat, kun Androidille ei tule päivitystä? Ja voiko tuo vaikuttaa jotenkin laitteen toimintaan ihan omia virittimiä ja sen kautta tallennuksia tehdessä (haluaisin uskoa ettei vaikuta mitenkään)?

Sitten vielä vaakakupissa painoi skaalaus ja liiketoisto. Ymmärtääkseni Sonyllä nuo on varsin toimivat meikäläisellä 50Hz materiaalilla ja skaalaus normaaleista SD ja HD-lähetyksistä pitäisi olla paljon parempi kuin LG:ssä? Nuo Rtingsin ja useiden muiden saittien testithän on tuolla 60Hz maailmassa, joten testeistä ei pahemmin ilmene miten ne Euroopassa toimii.
Pelikäyttöä itselläni ei ole, joten millään inputtien viiveillä ei ole mitään merkitystä minulle.
Etupäässä tuolla telkkarilla tullaan katselemaan vain normaaleja tv-lähetyksiä hd:na, ja suoratoistoista jotain sarjoja mahdollisesti, elokuvat menee kaikki jatkossakin tykillä isolta kankaalta.

Meneeköhän noilla kriteereillä valinta kuitenkin ihan metsään A8G:n kanssa verrattuna C9:ään?

Sen verran pikaisesti näin tuon A8G:tä 65" koossa, että paneelin ohuus ja rakenne olivat melko heppaiset. Se mötikkä takana jossa virtalähteet sun muut oheiselektroniikka paneelille, oli aika paljon pienempi paneelia ja reunat ja yläosa paneelista ilman tukea. Vaan niin se taitaa olla LG C9 65" koon kanssa? 55" koossa se mötikkä on suhteessa isompi ja paneeli tuntuu heti tukevammalta.
Vähän tyhmä kysymys, mutta jos käyttö on tosiaan lähinnä tv-lähetysten katsomista HD:na, niin saattaako OLED olla (ainakin 77" koossa) hieman overkill? Ainakin itse koen, että OLED vahvuudet alkavat nimenomaan jyllätä silloin, kun katsotaan HDR-sisältöä. Toki LCD-LED puolella joutuu tekemään valinnan katselukulmien ja mustan tason välillä, OLEDissa saa molemmat.

En myöskään ole ihan varma, mikä tuo pelkäämäsi 50hz liiketoiston ongelma LG:ssä olisi. Itse en ole mitään sellaista koskaan omassa B8 nähnyt, mutta toisaalta joku muu voi olla näille jutuille herkempi. Vieritys on ainakin leffoissa ja sarjoissa ihan tasaista, eikä mitään hyppimistä tai mikronykimistä omaan silmään näy. Skaalauksen tasoa en osaa sitten verrata LG:n ja Sonyn välillä, mutta aika tehokkaasti tuo OLED kyllä näyttää TV-lähetysten kuvavirheet ja heikkoudet.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 954
Vähän tyhmä kysymys, mutta jos käyttö on tosiaan lähinnä tv-lähetysten katsomista HD:na, niin saattaako OLED olla (ainakin 77" koossa) hieman overkill?
No joo, tuon takia otin vähän takapakkia koon suhteen ja 65" saa riittää. Sitä 77":aa haaveilin aluksi ajatuksella, että se tykinkin korvaisi mutta kyllä se kuva on ihan liian pieni elokuvanautintoa varten. Mittailin tuota monella tapaa ja lopputulos oli sama, että se katselukulma ei vielä tuossa koossa toimi vaan kuva näyttää postikortille edelleen kankaaseen verrattuna...

Ainakin itse koen, että OLED vahvuudet alkavat nimenomaan jyllätä silloin, kun katsotaan HDR-sisältöä. Toki LCD-LED puolella joutuu tekemään valinnan katselukulmien ja mustan tason välillä, OLEDissa saa molemmat.
Näinhän se varmasti on mutta plasman kuvaan jo nyt tottuneena ja joka paikassa mitä tuttujen luona olen kotioloissa päässyt lcd-telkun kuvaa näkemään ja kokeilemaan kuvasäätöjä, on kuva ollut aivan hirveä. Sen verran pilkunnussija olen kuvan suhteen ja varsinkin lcd-paneelien ominaisuuksien kanssa, että jätän ne väliin suosiolla. Ja tuurini tuntien vähän pelkään, että oledin kanssakin käy, että huono yksilöhän sieltä tietenkin tulee...

Skaalauksen tasoa en osaa sitten verrata LG:n ja Sonyn välillä, mutta aika tehokkaasti tuo OLED kyllä näyttää TV-lähetysten kuvavirheet ja heikkoudet.
Toivottavasti Sony olisi tuossa vahvoilla sitten, kun niiden skaalausta kehutaan nimenomaan tuossa käytössä. Saapa nähdä pitääkö paikkaansa...
Tosiaan ei tuossa Panan plasmassa 55" koossa ole juuri mitään valittamista tv-lähetyksien (HD) kuvassa, jos nyt ei umpisurkeaa materiaalia pukata verkkoon. Mitä kaupassa olen eri telkkareita kokeillut, varsinkin lcd:tä niin onhan se tv-lähetysten kuva täysin katselukelvotonta. Samaten ainakin tuossa 77" LG:ssä mitä kokeilin kerran, niin ei siinä hurraamista säädöistä huolimatta ollut edes kaukaa katsottuna. Jotain sellaisia virheitä kuvaan tuli näkyviin mistä plasman kanssa ei ole tietoakaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 909
Itsellä katselu pääosin HD TV-kanavia ja kyllä ne 77" LG:n OLED on näyttänyt mielestäni mallikkaasti.
Vuoden katselin ensin 65" koossa, eikä ole kaduttanut vaihto 77":seen.
En myöskään kaipaa mitenkään aiempia tekniikoita joita on ollut, useita LCD, plasma ja CRT telkkuja.
TV:n kautta osa sisällöstä on kuraa ja osa ei, onneksi nykyään sitä hyvälaatuista on jo paljon.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.08.2019
Viestejä
46
Nyt on päivä katteltu philipsin 55" 754 ja kyllähän tuo näyttää ihan pirun hyvältä, tuli paljon isompi wow efekti kuin osasin odottaa. Ambilight myös kolahti itselle sen verran paljon, että taitaa jatkossakin meikäläisen telkkarit tulla Philipsin tehtaalta.
Tuo koko vähän arvelutti alkuun, että oliko virhe perua 65c9 ja ottaa tällainen pienempi karvalakkimalli sen tilalle. Vielä ei ainakaan kaduta, 55 näyttää omassa kämpässä ihan valtavalle.
Saphi käyttiksenä toki surkeampi kuin Android tai webOS, mutta tarkoituksena ostaa Shield tv tuohon kylkeen niin ei sillä niin väliä.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Nyt on päivä katteltu philipsin 55" 754 ja kyllähän tuo näyttää ihan pirun hyvältä, tuli paljon isompi wow efekti kuin osasin odottaa. Ambilight myös kolahti itselle sen verran paljon, että taitaa jatkossakin meikäläisen telkkarit tulla Philipsin tehtaalta.

Saphi käyttiksenä toki surkeampi kuin Android tai webOS, mutta tarkoituksena ostaa Shield tv tuohon kylkeen niin ei sillä niin väliä
Kannattaa tsekata myös Ambilightin asetukset kuntoon (seinän värit jne jos muu kuin valkoinen). Miten Saphin nopeus? Appejahan siitä ei liikaa löydy.

Oletettavasti Shieldi toimii myös Philipsin kapulalla. Näin ainakin Android TV-mallien kanssa.
 
Liittynyt
15.08.2019
Viestejä
46
Kannattaa tsekata myös Ambilightin asetukset kuntoon (seinän värit jne jos muu kuin valkoinen). Miten Saphin nopeus? Appejahan siitä ei liikaa löydy.
Joo pitää vielä perehtya paremmin noihin asetuksiin. Aika huonosti vaan löyty netistä tietoa tän mallin kuva-asetuksista, 803:een suositeltiin movie presettiä joten käytin sitä, melkein sama töllö taitaa kuitenkin olla kyseessä.
Tuosta nopeudesta en osaa sanoa kun ei oikein ole mitään mihkä verrata. Ekalla käynnistyksellä jumitti erittäin pahasti, mutta päivityksen jälkeen nopeutu ja nyt omaan käyttöön ihan passeli. Appeja ei joo kauheasti ole, mutta tärkeimmät löytyy eli Netflix, Youtube ja Rakuten. Rakutenin osalta vähän harmittaa, että dolby vision matskut näkyy ilmeisesti vaan LG:n telkkareilla, muilla tyytyminen perus HDR10

Oletettavasti Shieldi toimii myös Philipsin kapulalla. Näin ainakin Android TV-mallien kanssa.
Tuota yritin googlettaa, eli toimiiko tuo Shield ei-Andoid TV:n kapulalla. Pelittääkö Shield LG:n kapulalla? Jos toimii, niin varmaan toimii tälläkin.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Tuota yritin googlettaa, eli toimiiko tuo Shield ei-Andoid TV:n kapulalla. Pelittääkö Shield LG:n kapulalla? Jos toimii, niin varmaan toimii tälläkin.
Noi HDMI-CEC -komennot (EasyLink) on samat kaikissa Philipseissä eikä ne ole käyttöjärjestelmästä riippuvaisia, joten pitäisi toimia. Itsellä on kaikissa Android-malleissa Shield mennyt päälle kun sen HDMI:lle on siirrytty ja sen jälkeen kotivalikkonamiska/nuolet/OK/Back - on voinut hoitaa TV:n kaukosta.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Olipa kyllä harvinaisen rasittavan näköinen kun videoita katsoin. Huella testasin vastaavaa efektiä ja ne vaihtelevat valot rikkoi hyvin kaiken immersion.
Heh, Hue:lla et ole tuota voinut testata. Ne kun eivät vastaa kuvaa leditasolla, eli samalle television sivulle et saa useampaa väriä. Ei siis ihmekään, jos tuolla tavalla immersio menee rikki. Kuten varmasti tiedätkin, videoissa kaikki ei näytä samalta kuin silmillä ja asetukset saattaa olla hieman ”yliampuvat”.

Ambilight on niille ”turhake”, jotka eivät syystä tai toisesta ko. ominaisuudella varustettua telkkua hanki. Niille, jotka tuollaisen ovat kerran omistaneet tietävät kyllä, mitä se oikeasti tekee ”immersiolle”. :tup:
 

cman

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 805
Niille, jotka tuollaisen ovat kerran omistaneet tietävät kyllä, mitä se oikeasti tekee ”immersiolle”. :tup:
Noin 12 vuotta ambilightin käyttäneenä voin sanoa, että ei ole ollut mitenkään ikävä vaikka nykyisessä sitä ei olekkaan.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Siksi kirjoitinkin "vastaavaa". Itse tykkään katsoa pilkkopimeässä, nuo valot saa vain takaseinän ja television reunat hyppimään silmille. Tietysti tuo efekti saattaa ihan mukava olla jos huonetta ei saa kunnolla pimennettyä.
Meillä ei saa olohuonetta pimeäksi, enkä muutenkaan pidä pimeässä katselusta. Särkii silmiin.

Ideahan tuossa on se, että telkun takana on jatkuvasti valoa, jolloin esim ei tarvitse ruuvailla niitä häikiviä Netflixin tekstityksiä jne pienemmälle. Ne kun ei enää ”häiki” koska silmien pupillit ei muuta kokoaan. Lisäksi kun se vastaa kuvaa, TV näyttää kokoistaan suuremmalta.
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 598
Ambilight oli ihan kiva juttu IPS-paneelisen telkkarin taustavalaisussa. OLEDissa ei kiitos. Makuasioita.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Ei se paneelin tekniikka millään tavalla poista taustavalon tarvetta/hyötyä silmien rasituksen vähentämisessä.

Sama systeemi toimii oli se sitten CRT/LED/IPS/VA tai OLED.
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 598
Ei se paneelin tekniikka millään tavalla poista taustavalon tarvetta/hyötyä silmien rasituksen vähentämisessä.

Sama systeemi toimii oli se sitten CRT/LED/IPS/VA tai OLED.
Sama systeemi, eri tarpeet. Kuten sanoin: makuasioita. Itse en ikinä laittaisi mitään OLEDin taustalle.
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 598
Koska ääretön kontrasti. Pimeässä huoneessa nautin juuri siitä, että ei katsota enää ruutua vaan kuvaa, joka syntyy kuin tyhjyydestä. Ambilight ottaa huoneen mukaan immersion luomiseen, mikä ehkä jonkun mielestä on kiva juttu. Itsehän pyrin päinvastaiseen, eli huoneen hävittämiseen yhtälöstä. Älä saarnaa Ambilightista minulle, kiitos.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 099
Heh, Hue:lla et ole tuota voinut testata. Ne kun eivät vastaa kuvaa leditasolla, eli samalle television sivulle et saa useampaa väriä. Ei siis ihmekään, jos tuolla tavalla immersio menee rikki. Kuten varmasti tiedätkin, videoissa kaikki ei näytä samalta kuin silmillä ja asetukset saattaa olla hieman ”yliampuvat”.

Ambilight on niille ”turhake”, jotka eivät syystä tai toisesta ko. ominaisuudella varustettua telkkua hanki. Niille, jotka tuollaisen ovat kerran omistaneet tietävät kyllä, mitä se oikeasti tekee ”immersiolle”. :tup:
Tietokoneella sitä minä olen testannut (erilaisia Hue-valaisimia monitorin takana/ympärillä ja Hue Sync softa koneessa) ja siinä se vastaa käsittääkseni juuri sitä miten ambilight toimii Philipsin televisioissakin. Musiikkivideoissa ihan kiva lisä, mutta leffoissa en siitä välittänyt. En tykkää että koko takaseinä sykkii rauhattomasti kuvasisällön mukaan.

Makuasioitahan nämä ovat, mutta en lähtisi hehkuttamaan kuinka kaikki tykkäävät ja muut ovat väärässä.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Koska ääretön kontrasti. Pimeässä huoneessa nautin juuri siitä, että ei katsota enää ruutua vaan kuvaa, joka syntyy kuin tyhjyydestä. Ambilight ottaa huoneen mukaan immersion luomiseen, mikä ehkä jonkun mielestä on kiva juttu. Itsehän pyrin päinvastaiseen, eli huoneen hävittämiseen yhtälöstä. Älä saarnaa Ambilightista minulle, kiitos.
Ei tässä saarnaamisesta kyse ollut, lähinnä kun itse tulit keskusteluun mukaan pyysin perustelua ja sellainenhan tuokin on.:rofl:

Itse katson OLEDia olohuoneessa, jossa nyt ei voi ja halua eriyttää itseään todellisuudesta eikä pimeys ole vaihtoehto. Siksikin taustavalo on hyvä kun ei tarvita juuri muita valonlähteitä.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Tietokoneella sitä minä olen testannut (erilaisia Hue-valaisimia monitorin takana/ympärillä ja Hue Sync softa koneessa) ja siinä se vastaa käsittääkseni juuri sitä miten ambilight toimii Philipsin televisioissakin.
Ei vastaa. Hue näyttää yhtä väriä per sivu.

65” OLED-telkkarissa Ambilight näyttää 28 erillistä väriäpistettä yläreunaan ja 9 per sivu. Eli tuolla ledien määrällä nimenomaan saadaan TV:n kuva tulemaan ulos ruudusta eikä randomisti vilkuttelemaan värejä kuten Hue-systeemi väkisinkin tekee valopisteiden määrän vähyyden vuoksi.

Eli vastaavaan teoriassa pääset - mutta toki vain asettamalla suoraan monitorin taakse 46 Hue-valoa. Hue-sync sitten taasen ei ymmärrä noin montaa valoa.
Lisäksi tässä pitäisi jotenkin huolehtia myös valojen suuntauksesta oikein jne.
 
Viimeksi muokattu:

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 099
Ei vastaa. Hue näyttää yhtä väriä per sivu.

65” OLED-telkkarissa Ambilight näyttää 28 erillistä väriäpistettä yläreunaan ja 9 per sivu.

Eli vastaavaan pääset - mutta toki vain asettamalla monitorin taakse 46 Hue-valoa. Hue-sync sitten taasen ei ymmärrä noin montaa valoa.
Ok. Ehkä näin, mutta en usko että tuolla on käytännössä mitään mainittavaa merkitystä kuitenkaan, kunhan on useampia valoja käytössä ja ne on sijoitettu monitorin taakse.

Jos valot eivät ole piilossa, niihin kiinnittää liikaa huomiota ja lopputulos on vahvasti miinusmerkkinen.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Itselläni löytyy Hue Syncillä yhdistetyt 4kpl Hue valoja (joista 2 monitorin takana, yksi sivulla ja yksi yläpuolella hyllyllä) sekä 2kpl OLED Ambilight-telkkareita.

Eroa noissa systeemeissä on eikä Hue Sync pääse lähellekään tarkkuudessa/immersiossa siihen mitä OLED Ambilight-telkku pääsee.

Luonnollisesti nuo Ambilight-valopisteet on piilossa television takana.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 734
Koska ääretön kontrasti. Pimeässä huoneessa nautin juuri siitä, että ei katsota enää ruutua vaan kuvaa, joka syntyy kuin tyhjyydestä. Ambilight ottaa huoneen mukaan immersion luomiseen, mikä ehkä jonkun mielestä on kiva juttu. Itsehän pyrin päinvastaiseen, eli huoneen hävittämiseen yhtälöstä. Älä saarnaa Ambilightista minulle, kiitos.
Makuasioita, kyllä. Ja sinulla on harvinaisen huono maku :rofl:
Muun muassa Matrix neonvihreässä huoneessa katsottuna tai elokuvien tulipalo-kohtaukset liekkien värisessä huoneessa on immersion puolesta aivan toista luokkaa kuin sinun niin kutsuttu "ääretön kontrasti". Koko huoneen valaistuksen kattolamppuineen päivineen saa kytkettyä mukautumaan ambilightin kanssa.

Ja itseltä siis löytyy tällä hetkellä taloudesta ambilight IPS ja OLED sekä 49" qled näyttö.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 598
Makuasioita, kyllä. Ja sinulla on harvinaisen huono maku :rofl:
Muun muassa Matrix neonvihreässä huoneessa katsottuna tai elokuvien tulipalo-kohtaukset liekkien värisessä huoneessa on immersion puolesta aivan toista luokkaa kuin sinun niin kutsuttu "ääretön kontrasti". Koko huoneen valaistuksen kattolamppuineen päivineen saa kytkettyä mukautumaan ambilightin kanssa.

Ja itseltä siis löytyy tällä hetkellä taloudesta ambilight IPS ja OLED sekä 49" qled näyttö.
Kiitos mielipiteestäsi. Olet luonnollisesti väärässä :)
 
Liittynyt
19.05.2018
Viestejä
101
Ainakin 65oled854:ssa suoraan paketista ambiligh pomppasi kyllä pahasti silmille. Ambilight säätöjen jälkeen oli kyllä oikein mainio lisä. Laitoin kuitenkin laitteen palautukseen ja otin tilalle 65C9:n. Tuota Ambilightia kyllä hieman jäin kaipaamaan. Millään "tokio-by-night"-valohässäkällä tuota ambilightia ei kyllä korvaa.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Säädöt pitää kyllä Ambilightiin tehdä siinä missä kuvaankin. Itselläni meni pari napsua heti OLED804:stä kirkkautta pois, värisäätö seinän värin mukaiseksi ja tilaksi ”Eloisa” jonka kanssa valot ei vilku (himmene/kirkastu) vaan vaihtavat vain väriä. Pelatessa toki käytössä pelitila.

Järjestäen kaikki YouTube-videot Ambilightista on tehty tarkoituksella yliampuviksi. OLEDeissa tuo Ambilight on muuten miedompi kuin LEDeissä, koska valopisteet on sijoitettuna kauemmas kehyksen reunoista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
369
Pari vuotta ambilightia katsoneena tuolla ei kyllä itsellä ole mitään asiaa dedikoituun leffa ja pelihuoneeseen. Toki perus olkkarissa on ”hieno” jota kavereille näyttää mutta siinäpä se. Leffatila on on täysin hiilikellari vuorattuna velourilla jolloin tila häviää kokonaan ja vain screenillä näkyy kuva ja äänimaailma ympäröi katsojat.
 
Liittynyt
07.11.2018
Viestejä
958
Leffat ja sarjat tykkään katsoa mahdollisimman pimeässä, enkä ole huomannut silmien rasittuvan 12 tunnin katselumaratonissakaan.
Makuasioita, kyllä. Ja sinulla on harvinaisen huono maku :rofl:
Muun muassa Matrix neonvihreässä huoneessa katsottuna tai elokuvien tulipalo-kohtaukset liekkien värisessä huoneessa on immersion puolesta aivan toista luokkaa kuin sinun niin kutsuttu "ääretön kontrasti". Koko huoneen valaistuksen kattolamppuineen päivineen saa kytkettyä mukautumaan ambilightin kanssa.

Ja itseltä siis löytyy tällä hetkellä taloudesta ambilight IPS ja OLED sekä 49" qled näyttö.
Uh, tuo on jotain sellaista, mitä en missään tapauksessa haluaisi :) En ole toki kokeillut Ambilightia muualla kuin myymälän demossa, mutta ajatuksena kuva-alueen ulkopuolinen "valoshow" tuntuu kovasti päälle liimatulta efektiltä, vähän kuin huonolla maulla tehty surround-ääni, jota joskus tulee vastaan.

Ainoa tilanne, jossa olen kokenut ruudun olevan taustaan nähden liian kirkas, on se kun luen e-kirjaa puhelimen näytöltä pimeässä huoneessa. Leffojen ja sarjojen katsomista varten pimennän huonetta aina niin paljon kuin suinkin mahdollista. Mutta tässä on ilmeisesti melkoisia henkilökohtaisia eroja.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
220
Joo mullakin kävi se philipsi silloin vuosi sitten, olihan se ensivaikutus semmonen pieni "wow", mutta jälkikäteen ehkä tuntui enempi häiritsevän jos kunnolla elokuvia katsoi. Nyt ollut sitten ilman ambilightia nämä muut töllöt ja ei ole kyllä kaivannut lainkaan. Etenkään jos tv:n takana ei ole tasainen seinä, niin ei oikein ole hyvä mielestäni.

Ehkä jos joku valo pitäisi olla, niin laittaisin ihan kiinteän semihimmeän ja lämpimän sävyisen irtopaneelin töllön taakse.
 

KMies

Tukijäsen
Liittynyt
02.01.2020
Viestejä
158
Hain tänään LG C9:n kaveriksi Sonyn HT-XF9000 soundbarin ja täytyy sanoa, että pienehkössä makuuhuoneessa tämä combo toimii. Tuo ARC äänen jakaminen toimii kyllä uskomattoman hyvin, kun saa PS4 Pron, PC ym. kaikki kytkettyä TV:n, josta äänet menevät suoraan soundbariin. Veli kävi tänään mutkan kattomassa telkkari/soundbar comboa, ja meinasi että taitaa lähteä itselleen ostamaan samanlaisen telkkarin :tup:.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 584
Ambilight ja muut vilkkuvat valot television ympäristössä vain häiritsevät katselukokemusta, kun kuvaruudun ulkopuolella on elokuvaan kuulumatonta liikettä ja välkehdintää, mikä ohjaa katsetta ja keskittymistä pois ruudusta. "Näyttävän näköistä", mutta häiritsee katselukokemusta ja elokuvaan keskittymistä.
 

IcyT

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
674
Ambilight kasvattaa mielestäni selkeästi immersiota riippumatta katseleeko uutisia, urheilua vai elokuvia. Toivottavasti Philips pysyy vahvasti mukana kilpailussa. Vaikea kuvitella ostavani televisiota ilman Ambilightia.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 736
Kyllä, ja tähän lisäyksenä se että jos tuolla tavoin palaisi jokaisen asiakkaan kohdalla jäljet paneeliin kiinni, niin ei hyvää päivää LG mikä sotku siitä tulisi. Me olisimme kaikki kuulleet tästä jo kauan sitten, arvosteluissa, käyttäjiltä, varmaan jopa valmistajalta.

...

MUTTA jos tosiaan tuollainen tv, niin hmm... toivotaan että ei pala jatkossa, muuten uusi tv tilalle.
Olisi hyvä että lukisit hitusen tätä ketjua taaksepäin, mutta tosiaan tv:stä löytyy tuollainen toiminto joka käy noita palamis jälkiä läpi. Pahoittelut epäilyksistä ja kiitoksia hyvästä kuvasta.
Ootkos muuten saanut jo sen oman oled tv:n? Ajattelin vaan kun olet jo monta sivua neuvonut muiden hankintapäätöksissä ja muutenkin hehkuttanut oledin olemassa oloa päätöksesi tehtyä, niin olisi kiva kuulla sinun omia kokemuksia oled tv:n kanssa. Onko vastannut oletuksiasi? Oletko saanut jo seinälle sillä LG:n omalla seinätelineellä mitä olit hankkimassa?
 
Liittynyt
05.01.2020
Viestejä
5
Hei. Olen tässä tehnyt jo tovin aikaa aktiivista taustatutkimusta oledin hankintaa varten. Tätä ketjua on tullut seurailtua aktiivisesti ja lisäksi tullut katsottua netistä löytyviä arvosteluja.

Budjetti on tämän hankinnan kanssa melko tiukka ja olen päätymässä B9 65" malliin. Tämä irtoaisi tällä hetkellä 1600 eurolla. Ajattelin vielä varmistaa täältä, että menetänkö jonkin must-ominaisuuden päätymällä B9-malliin C9 sijasta? B9 puoltaisi esimerkiksi pienempi jalka, joka sopisi nykyiseen TV-tasoon. Tarkoitus on kuitenkin nostaa TV myöhemmin seinälle.

Jos oikein ymmärtänyt niin seuraavia ominaisuuksia tukee myös B9: g-sync, hdmi 2.1? Käytännössä menetyksiö verrattuna C9 malliin tulisi muovinen jalka, hieman heikompi prosessori ja huonompi out of box calibrointi?
 

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
Hain tänään LG C9:n kaveriksi Sonyn HT-XF9000 soundbarin ja täytyy sanoa, että pienehkössä makuuhuoneessa tämä combo toimii. Tuo ARC äänen jakaminen toimii kyllä uskomattoman hyvin, kun saa PS4 Pron, PC ym. kaikki kytkettyä TV:n, josta äänet menevät suoraan soundbariin. Veli kävi tänään mutkan kattomassa telkkari/soundbar comboa, ja meinasi että taitaa lähteä itselleen ostamaan samanlaisen telkkarin :tup:.
Onko soundbarissa Dolby Atmos? Jos on niin miten se mielestäsi toimii uusissa leffoissa, kuten jokin Blade Runner 2049 tai Mission Impossible: Fallout.

Ootkos muuten saanut jo sen oman oled tv:n? Ajattelin vaan kun olet jo monta sivua neuvonut muiden hankintapäätöksissä ja muutenkin hehkuttanut oledin olemassa oloa päätöksesi tehtyä, niin olisi kiva kuulla sinun omia kokemuksia oled tv:n kanssa. Onko vastannut oletuksiasi? Oletko saanut jo seinälle sillä LG:n omalla seinätelineellä mitä olit hankkimassa?
TV:ni tulee vasta ensi viikolla. Postilla kestää hitusen. En yritä mitään asiantuntijaa esittää koska en sellainen ole. Jotain kuitenkin lukenut arvosteluista ja katsellut YouTube-testejä, messuilla käynyt ja esim. Kruunuradio, vastaavat tutustunut.

Hei. Olen tässä tehnyt jo tovin aikaa aktiivista taustatutkimusta oledin hankintaa varten. Tätä ketjua on tullut seurailtua aktiivisesti ja lisäksi tullut katsottua netistä löytyviä arvosteluja.

Budjetti on tämän hankinnan kanssa melko tiukka ja olen päätymässä B9 65" malliin. Tämä irtoaisi tällä hetkellä 1600 eurolla. Ajattelin vielä varmistaa täältä, että menetänkö jonkin must-ominaisuuden päätymällä B9-malliin C9 sijasta? B9 puoltaisi esimerkiksi pienempi jalka, joka sopisi nykyiseen TV-tasoon. Tarkoitus on kuitenkin nostaa TV myöhemmin seinälle.

Jos oikein ymmärtänyt niin seuraavia ominaisuuksia tukee myös B9: g-sync, hdmi 2.1? Käytännössä menetyksiö verrattuna C9 malliin tulisi muovinen jalka, hieman heikompi prosessori ja huonompi out of box calibrointi?
En sano pahalla, mutta minusta sinun olisi äärimmäisen tärkeä saada vaikka lainattua puuttuva 200 euroa jostain. Jopa odottaa hinnan alentumista jos ei muuta.

B9 on virhe. Enkä tosiaan tarkoita pahalla. LG:n C9-mallit, 55" / 65" / 77" ovat todella kehuttuja sekä suosittuja.
 
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
1 038
En sano pahalla, mutta minusta sinun olisi äärimmäisen tärkeä saada vaikka lainattua puuttuva 200 euroa jostain. Jopa odottaa hinnan alentumista jos ei muuta.

B9 on virhe. Enkä tosiaan tarkoita pahalla. LG:n C9-mallit, 55" / 65" / 77" ovat todella kehuttuja sekä suosittuja.
Sanon pahalla, voisit perustella jotenkin tämän. Noissa kun nyt ei loppupeleissä juuri muuta merkittävää eroa ole.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 126
Viestejä
4 300 036
Jäsenet
71 780
Uusin jäsen
Riksa82

Hinta.fi

Ylös Bottom