OLED-TV

Pertti Kosunen

Basic Input/Output System
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 107
Onko muuten mitään käsitystä, että millainen teknologinen loikka on ollut mallit 2016 --> 2017?
Teknologiassa ei juuri mikään, mm. sama paneeli, mutta bugit/ominaisuudet ovat harpanneet huomattavasti. IMO ei kannata ainakaan pienen hintaeron vuoksi ottaa vanhempaa.
 

Tim Apple

Amazing!
Tukijäsen
Team Apple
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
716
Teknologiassa ei juuri mikään, mm. sama paneeli, mutta bugit/ominaisuudet ovat harpanneet huomattavasti. IMO ei kannata ainakaan pienen hintaeron vuoksi ottaa vanhempaa.
Joo, ei oo vanhan tekniikan osto mun juttu, mutta kuten tuolla edellä kirjoitin, niin ei tässä lähiaikoina työtilanne anna hirveästi aikaa katsella telkkua ja menee osto jokatapauksessa loppuvuoteen, niin mietin vain, että jos olisi edetty paneelitekniikoissa elefantin askelin, niin kärsivällisenä ihmisenä x8-mallitkaan eivät olisi poissuljettuja.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
73
Muutenkin loppuvuoteen odottelu voi olla ihan fiksua jos ei kauhea hätä ole. Sieltä on mm. Black Friday tulossa jolloin toivottavasti nähdään hyviä tarjouksia näiden osalta. Varsinkin 65" mallien hinnat ovat olleet suhkot paikallaan jo pitemmän aikaa.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
36
Joku hinta mulkkaus kävi tänään. hinta seuranta ei ole päivittänyt vielä. LG OLED65B7V, 2880€ | Hinta.fi verkkokauppa ja gigantti eilen 2 748,00 € tänään 2999€ ennakoidaako black friday? silloin tiputetaan takas ja saadaa näyttämään hinta hyvälle.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
36
mikäs on ero
LG OLED65C7V vs. LG OLED65B7V hinta ero ei ole paljoa..
 
Liittynyt
07.04.2017
Viestejä
835
onkos kukaan koittanut näitä säätöjä https://tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/2017/06/lg-oled55c7v-kuvasaadot.pdf
käykös tämä lista OLED65B7V:lle?
Jos kk päästä sitte telkkarin ostais..
Kuten @laavu juuri tuossa ylempänä sanoi, ainoa ero malleissa on ulkonäkö ja jalusta. Paneeli on sama myös koosta riippumatta näissä OLEDeissa, toisin kuin LCD:ssä, joissa isompi saattaa olla vaikka IPS ja pienempi VA. Eli toki käy samat säädöt :)

Tosin nämä on yksilöitä, itse en kopionut CMS säätöjä noista lapuista, koska ne tuskin ovat juuri minun yksilölle oikeat kuitenkaan.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
274
Yllättävän iso color shift OLEDissä muuten? Ei huomaa normaalissa käytössä, mutta kun lukee vaikka tätä foorumia niin valkoisessa näkyy vihrempää sävyä toisessa reunassa kun siirtyy makuulle sohvalle. TV vastaikkaisella seinällä sohvan edessä. Kyseessä siis 55" LG OLED55B7V.

Tästä ei olekaan paljon puhuttu, hyödyllistä katselukulmaa on pikkaisen vähemmän kuin LCD-telkuissa. Tämä vinkkinä jos iso sohva ja paljon katsojia niin voi reunimmaiset valittaa miksi on vihertävä kuva.
 
Liittynyt
05.10.2017
Viestejä
40
Onko tämä LG OLED55B7VAEN uusin malli? En ole jaksanut perehtyä eri malleihin Hinnat ovat nyt sillä tasolla että tuollaisen voisi hakea powerista 1788€. Kuinka hyvin telkkari toimii pleikkari pelailuissa ja onko mitään havaittavaa viivettä? Myyjä suositteli telkkarin kalibrointia, siitä tulisi 100€ lisää hintaan. Onko se tarpeellista vai löytyykö säädöt omin avuin?
 

Pertti Kosunen

Basic Input/Output System
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 107
Joidenkin kauppojen kalibrointi tarkoittaa, että laitetaan yhden kalibroidun yksilön säädöt sisään kaikkiin "kalibroitaviin". Tuosta ei kannata maksaa mitään, lopputulos on arpapeliä, voi mennä vakiota huonommaksi.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 622
Missä kaupassa tarjotaan kalibrointipalvelua?
Powerissa ainakin. Kalibroinnin laadusta ei ole mitään tietoa, mutta tuskin irtoaa erityisen ammattitaitoista jälkeä jos kalibroidaan liiketilan takahuoneessa loisteputkien valossa. Veikkaan, että aika pitkälti kopioivat valmiit asetukset paperilta ja se on siinä.
 
Liittynyt
05.10.2017
Viestejä
40
Myyjä sanoi että jokainen pikseli käydään läpi ja katsotaan että on asetusarvoissaan. Tämä ilmeisesti tapahtuu softan avulla, tuskin se luupin kanssa niitä katsoo. Tai sitten meikää vedätettiin, ei kylläkään ollut aprillipäivä.
 

Tim Apple

Amazing!
Tukijäsen
Team Apple
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
716
Kyllä mä veikkaan, että sua pikemminkin koijattiin, kuin että olisi yksilöllisesti kalibroitu
 
Liittynyt
05.10.2017
Viestejä
40
Emmää sit mitää kalibrointeja ota siihen, tarkan euron miehenä. Tulkoon takuuseen säätämään jos kuva on huono, luulis ton tason telkussa olevan A1 kuvanlaatu. Tuo seiska mallimerkinnässä vissiinkin tarkoittaa mallivuotta -17. Kaupoille siis loppuviikosta.
 
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
286
Emmää sit mitää kalibrointeja ota siihen, tarkan euron miehenä. Tulkoon takuuseen säätämään jos kuva on huono, luulis ton tason telkussa olevan A1 kuvanlaatu. Tuo seiska mallimerkinnässä vissiinkin tarkoittaa mallivuotta -17. Kaupoille siis loppuviikosta.
Noihin kannattaa napata ne perusasetukset vaikkapa Tekniikan Maailman testeistä tai rtings.comista.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 622
Emmää sit mitää kalibrointeja ota siihen, tarkan euron miehenä. Tulkoon takuuseen säätämään jos kuva on huono, luulis ton tason telkussa olevan A1 kuvanlaatu. Tuo seiska mallimerkinnässä vissiinkin tarkoittaa mallivuotta -17. Kaupoille siis loppuviikosta.
Kuvan säätäminen ei kuulu koskaan takuuseen, eli sitä on turha kysellä/toivoa. Kuten jo todettiin, etsi hyvät perussäädöt jostakin tunnetulta arvostelusivustolta ja tuunaa niitä sitten oman maun mukaan jos on tarvetta. Tai jos se ei nappaa, niin sitten maksat ja teetät sen liikkeessä. Itse en siihen lähtisi, kun nuo markettien kalibroinnit voivat olla ihan mitä tahansa, mutta on se silti varmaan parempi kuin ei mitään kuitenkin.
 

Tim Apple

Amazing!
Tukijäsen
Team Apple
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
716
Itse olisin aika hemmetin yllättynyt, jos marketti omistaisi kalibrointiin tarkoitetun colorimetrin, saatikka osaisi käyttää sitä :rofl: Itse ostin oman plasman aikoinani verkkokaupasta, vaikka gigantti olisi myynnyt 30e halvemmalla sen takia, että se myyjien puhe oli jotain niin uskomatonta paskaa, etten halunnut käyttää siihen lafkaan yhtään euroa.
 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Eikö 7-sarjassa jo niin hyvät ole ne vakio ISF-profiilit, että ei välttämättä tarvitse edes alkaa säätämään?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 248
Powerissa ainakin. Kalibroinnin laadusta ei ole mitään tietoa, mutta tuskin irtoaa erityisen ammattitaitoista jälkeä jos kalibroidaan liiketilan takahuoneessa loisteputkien valossa. Veikkaan, että aika pitkälti kopioivat valmiit asetukset paperilta ja se on siinä.
Käsittääkseni paremmat kalibrointilaitteet tulee ruutuun ihan kiinni, joten valaistuksella ei ole väliä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
681
Eikö 7-sarjassa jo niin hyvät ole ne vakio ISF-profiilit, että ei välttämättä tarvitse edes alkaa säätämään?
Riippuu mikä on "hyvän" määritelmä. AVForumsin 55B7V:n arvostelun mukaan harmaasävyjen deltaE-arvot heittelevät neljän hujakoilla, mikä on jo nähtävä ero oikeaan D65-whitepointtiin verrattuna. Toisaalta taas 66E7V:ssa deltaE-arvot harmaasävyjen osalta olivat alle kahden, joka on out-of-the-box kuvatilalle mainio tulos.

Dilemma on se, että varmistuakseen television väritoiston tarkkuudesta se pitää mitata joka tapauksessa, eikä kalibrointi ole enää tuossa yhteydessä suuri lisävaiva.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
464
Muutenkin loppuvuoteen odottelu voi olla ihan fiksua jos ei kauhea hätä ole. Sieltä on mm. Black Friday tulossa jolloin toivottavasti nähdään hyviä tarjouksia näiden osalta. Varsinkin 65" mallien hinnat ovat olleet suhkot paikallaan jo pitemmän aikaa.
65" OLED kahteen tonniin ei ole kuin ajan kysymys. Jännä nähdä joko tämän vuoden Black Fridayssä päästään tuohon
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 101
Mitä liiketoistoasetuksia käytätte 6-sarjalaisten kanssa?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 248
Ideaparkin Powerin avajaisissa oli jo 65" Grundigin oled hintaan 1999€.
Jep. Itse odotan myös Black fridayksi samantyylistä tarjousta. Kovia tarjouksia tulee tietysti myös jouluna/vuodenvaihteessa, mutta en tiedä jaksaako odottaa niin pitkään. 2k€ on se kipuraja myös itsellä milloin lähtee OLED mukaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
73
Toivotaan, että olette oikeassa. Hieman tuo Grundig merkkinä nostattaa ihokarvoja pystyyn, vaikka voihan se hyvä telkku ollakin. Muiden merkkien osalta voi olla, ettei ihan tuohon kahteen tonniin irtoa Black Fridayna. 65B6V saattaa päästä lähelle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
365
No niin tuli sitten hommattua Apple tv 4K tuolle töllölle kaveriksi. Mitähän sitä sitten keksisi. Genelec one kaiuttimiksi?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
434
Osaisikohan kukaan auttaa, kuinka saisin LG:n E6V:hen äänet automaattisesti soundbariin sen jälkeen, kun olen lopettanut kuuntelun bluetooth kuulokkeilla? Eli normaalisti kuuntelen telkkaria siten, että soundbarista tulee äänet (Sonyn HT-XT3, joka on liitettynä hdmi arc liitäntään) ja joskus sitten vaihdan äänet bluetooth kuulokkeisiin. Lopettaessani kuulokkeilla kuuntelun ääni siirtyy automaattisesti tv:n kaijuttimiin eikä takaisin soundbariin.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
254
Osaisikohan kukaan auttaa, kuinka saisin LG:n E6V:hen äänet automaattisesti soundbariin sen jälkeen, kun olen lopettanut kuuntelun bluetooth kuulokkeilla? Eli normaalisti kuuntelen telkkaria siten, että soundbarista tulee äänet (Sonyn HT-XT3, joka on liitettynä hdmi arc liitäntään) ja joskus sitten vaihdan äänet bluetooth kuulokkeisiin. Lopettaessani kuulokkeilla kuuntelun ääni siirtyy automaattisesti tv:n kaijuttimiin eikä takaisin soundbariin.
Samaa ihmetellyt B6V:n kanssa. Mutta eipä siihen taida keinoa olla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
434
Samaa ihmetellyt B6V:n kanssa. Mutta eipä siihen taida keinoa olla.
Itsellä aikaisemmin ääni meni takaisin soundbarille, mutta sen käytyä huollossa näin ei enää käy vaikka kaikki asetukset on samoin niin telkkarissa kuin soundbarissa.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
357
Sain 65E6:n palikoitumisen vähenemään merkittävästi säädöillä, mutta nyt ongelma HDR:n kanssa. Aiemmin olen vain katsonut Batman V Supermanin ja sen kanssa ei ongelmia. Nyt kokeilin Blade Runneria ja kuva menee muutaman sekunnin välein mustaksi, ilmeisesti kadottaa HDR-signaalin. Vahvistimena Denon X2300, soittimena Samsung ubd-k8500 ja kaapelit jotain. Mikähän neuvoksi?

EDIT: Palautin tehdasasetukset ja säätelin kaikki uusiksi, nyt näyttäisi pelaavan. Onpa Blade Runnerissa muikea kuva!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
254
Sain 65E6:n palikoitumisen vähenemään merkittävästi säädöillä, mutta nyt ongelma HDR:n kanssa. Aiemmin olen vain katsonut Batman V Supermanin ja sen kanssa ei ongelmia. Nyt kokeilin Blade Runneria ja kuva menee muutaman sekunnin välein mustaksi, ilmeisesti kadottaa HDR-signaalin. Vahvistimena Denon X2300, soittimena Samsung ubd-k8500 ja kaapelit jotain. Mikähän neuvoksi?

EDIT: Palautin tehdasasetukset ja säätelin kaikki uusiksi, nyt näyttäisi pelaavan. Onpa Blade Runnerissa muikea kuva!
No niin se varmaan minullakin oli, luulin että muisti on tehnyt tepposen. Se on sitten jossain päivityksessä muuttunut.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
36
Kävin powerissa kattomassa,65" c7v oli näytillä. puhuttiin kalibroinnista. kovasti kehu heidän palvelua että jäyttävät CalMAN SpectraCal laitetta. 99€ maksaa palvelu. löytyy myös heidän sivulta Television kalibrointi

Olis kiva kuulla kokemuksista.
 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Kävin powerissa kattomassa,65" c7v oli näytillä. puhuttiin kalibroinnista. kovasti kehu heidän palvelua että jäyttävät CalMAN SpectraCal laitetta. 99€ maksaa palvelu. löytyy myös heidän sivulta Television kalibrointi

Olis kiva kuulla kokemuksista.
Aika harhaanjohtavaa markkinointia sanoa että "jokaisen television yksilönä", kun todennäköisesti kyse on vain yhdestä televisiomallin yksilöstä, jonka jälkeen samat arvot isketään kaikille televisioille, ja lopputuloksena voi olla huonompi kuva, kuin ilman 99€ kalibrointia.
 
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
286
Samantasosen kalibroinnin saat, kun otat jonkun arvostelun (esim. rtings.com tai Tekniikan Maailma) kalibroinnin asetukset.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 661
Aika harhaanjohtavaa markkinointia sanoa että "jokaisen television yksilönä", kun todennäköisesti kyse on vain yhdestä televisiomallin yksilöstä, jonka jälkeen samat arvot isketään kaikille televisioille, ja lopputuloksena voi olla huonompi kuva, kuin ilman 99€ kalibrointia.
Hmm, kyllä tuolla sivulla aika selkeästi puhutaan jokaisen yksilön yksilöllisestä kalibroinnista. Mihin siis perustuu tämä palvelun dissaus? Ei tuon kuvauksen perusteella voi mitenkään olettaa, että siellä ei kalibroitaisi.
 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Hmm, kyllä tuolla sivulla aika selkeästi puhutaan jokaisen yksilön yksilöllisestä kalibroinnista. Mihin siis perustuu tämä palvelun dissaus? Ei tuon kuvauksen perusteella voi mitenkään olettaa, että siellä ei kalibroitaisi.
Gigantilta ainakin itse tiedustelin tarkemmin, niin vastauksena oli samaa liibalaabaa että hienot laitteet ja kaikki, ja sitten sivumainintana että toteutetaan Norjassa. Ei varmasti lähde televisio jonnekin Norjaan kalibrointiin, vaan kyseessä on juurikin yhden kalibroidun television malliarvot jotka syötetään kaikkiin televisioihin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 661
Gigantilta ainakin itse tiedustelin tarkemmin, niin vastauksena oli samaa liibalaabaa että hienot laitteet ja kaikki, ja sitten sivumainintana että toteutetaan Norjassa. Ei varmasti lähde televisio jonnekin Norjaan kalibrointiin, vaan kyseessä on juurikin yhden kalibroidun television malliarvot jotka syötetään kaikkiin televisioihin.
Nyt puhuttiin Powerista ja tuossa puhutaan kalibroinnista. Gigantin 99e palvelussa puhutaa kuvan "optimoinnista". Oman tulkintani mukaan se voikin olla vain kuvasäätöjen muuttamista ilman yksilöllistä kalibrointia. En mä noilla tiedoilla näe mitään perustetta olettaa, ettei sitä töllöä todella kalibroitaisi Powerissa. Jos niin ei tehdä, on toki kyseessä pahan luokan huijaus jolloin yhteyttä viranomaiseen. Mutta itse haluaisin vähän tukea tuolle oletukselle huijauksesta.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 674
Minun mielestä on validia pyytää selkeät kalibrointiraportit jos calmanin softalla kalibroivat. Sieltä saa hyvät raportin tulosteltua aina kalibroinnin päätteeksi josta näkee valkotasapainon ja värien dE virheet. Jos saat jonkun powerin oman lapun niin säädöt on varmasti vain jonkin mallin kopioita. Tällaidia olen itse nähnyt... Kuka siis testaa homman?
 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Nyt puhuttiin Powerista ja tuossa puhutaan kalibroinnista. Gigantin 99e palvelussa puhutaa kuvan "optimoinnista". Oman tulkintani mukaan se voikin olla vain kuvasäätöjen muuttamista ilman yksilöllistä kalibrointia. En mä noilla tiedoilla näe mitään perustetta olettaa, ettei sitä töllöä todella kalibroitaisi Powerissa. Jos niin ei tehdä, on toki kyseessä pahan luokan huijaus jolloin yhteyttä viranomaiseen. Mutta itse haluaisin vähän tukea tuolle oletukselle huijauksesta.
No eikun powerin aspasta vaan tivaamaan tuota tarkemmin. Liian hyvältä kyllä kuulostaa ollakseen totta, että ihan oikean asiallisen kalibroinnin saisi.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
36
Pitää powerista kysyä kalibroivatko muualta ostetun tv? olen valmia koittamaan powerilla. katotaan vaan koska töllön saa hommattua. veikkaus mustana perjantaina..
 

Torz

Premium-jäsen
Liittynyt
17.02.2017
Viestejä
334
Eikö tuolla 100€ hinnalla nyt osta jo itsekin melkein kalibrointivehkeen, jolla voi sitten TV:n ja näytötkin (ja kaverin myös) vedellä? :think:
 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Eikö tuolla 100€ hinnalla nyt osta jo itsekin melkein kalibrointivehkeen, jolla voi sitten TV:n ja näytötkin (ja kaverin myös) vedellä? :think:
No kyllähän se vaatii jo vähän taitoakin, eikä siltikään mikään maailman nopein homma kalibroida kunnolla. Ja tällainen OLED nyt on lähemmäs vuosikymmenen hankinta helposti, niin ihan hyvä hinta jos saa oikean kalibroinnin televisiolle. Gigantin kalibrointia nyt ei ilmaiseksikaan kannata ottaa :think:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 661
No eikun powerin aspasta vaan tivaamaan tuota tarkemmin. Liian hyvältä kyllä kuulostaa ollakseen totta, että ihan oikean asiallisen kalibroinnin saisi.
Ei tuo 100e ny NIIN halpa hinta ole (että olisi "liian hyvää ollakseen totta"), mutta tulee toki halvemmaksi kuin laitteen hankkiminen. Ihan hyvä diili sekä kaupan että asiakkaan kannalta. 30-60 minuutin hommasta liike saa asiakkaalta 100e lisärahaa. Ja asiakas saa kalibroidun töllön, eikä menetä useampaa satasta laitteeseen, jota käytetään kerran N vuodessa.

Hinta ei voi olla kauheasti korkeampi, sillä niin harva siitä maksaisi kun ei kalibroituja värejä ehkä arvosta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 467
Viestejä
4 192 198
Jäsenet
70 745
Uusin jäsen
Rroy

Hinta.fi

Ylös Bottom