Paska öljy leikkaantuu ja kun ajetaan 1.6km kaasu pohjassa, niin romuahan siitä on luvassa. Arki autoilussa ei saavuteta kovinkaan kummoisia hyötyjä 5-7tkm vaihtoväleillä, kuten tuossa aikaisemmin kirjoitin.No minkälaisen vakuutuksen se antaa. Kun männänrengas alkaa ahistaan ja mäntä jumiin ja kiertokanki palasina lohkon kyljestä pihalle niin voiteeko se öljy sen ehjäksi. Ihan oikeasti nyt valoja päälle. Kisakäytössä tapana toi öljyjen vaihto ja jotku osat kestävyyden rajoillakin. Eikä noi kisa öljyt sovellu vakioajoihin.
Arkiautossa on turha useampien satasien kuluja ottaa vuosittain siitä että kuvittelee sen öljyvaihdon pitävän auton kuin uutena. Jos vilkaset öljyn kunnon tikun paperille kautta näet missä vaiheessa se 30tkm turbokoneen öljy vaihtokunnos. Vaparissa ei ole edes sitä turboa käristämässä öljyjä. Jos sen vaihdat etujassa ei se anna mitenkään merkittävästi sen parempaa suojaa. Ihan samaa satsia kun 160tkm ajolle suunniteltuja iridium-tulppia tai 100tkm platina-tulppia vaihtaisi 10tkm välein kun joku viripaja sanonut niin. Eihän siitä välttämättä haittaa ole kuin korkeintaan kierteiden liika kuluma, mutta ei siitä kyllä mitään hyötyäkään ole.