Oculus Quest

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja S3p
  • Aloitettu Aloitettu
Omat lisävarusteet ovat elite strappi, widmovr:n linssit, vrcoverin gripit ja vrcoverin kasvopehmuste eli tämä


Tuolla kasvopehmusteella saan varmaan aika maksimaalisen fov:n itse eli lähellä mutta ei kuitenkaan niin lähellä että silmäripset osuisivat widmovr:n linsseihin. Aiemmin pelissä en esimerkiksi nähnyt alalaidassa olevaa health ja stamina palkkia selkeästi mutta nyt näkyy nekin ja tämä siis ilman sitä glasses spaceria.
 
Hyh hyh, ei vielä ihan jaksanut pidempään sessiota Questilla. Vähän tässä nyt pahaa oloa korjailen, vaikka pelasin vaan 1,5h The Room VR:ää. Ihan hauska ihmettely peli, mutta vähän huomaa tuon resoluution ja DPI ongelman, kun pelimaailmassa liian lähelle katsoessa sumenee, ja liian kauas katsoessa silmät haluaisivat alkaa tarkentamaan, mutta ei ole mitä tarkentaa. Olisi pitänyt lopettaa ehkä 10-15min aikaisemmin kuin lopetin, koska pieni huimaus alkoi ilmestyä vasta juuri ennen kuin päätin lopettaa.

Ihan jännää silti, mutta jotenkin tuntuu että VR maailmassa en ole jotenkin oikean kokoinen, kaikki tuntuu jotenkin turhan isolta. Lisäksi välillä ohjainten kanssa tulee hieman olo että olisin taas pelaamassa Nintendo Wiillä, kun asioihin ainakin tässä pelissä tartutaan niin, että rannetta alkaa välillä vääntämään vähän luonnottomaan asentoon.

[edit] Meni alunperin väärään ketjuun, siirsin tänne nyt aamusta.
 
Hyh hyh, ei vielä ihan jaksanut pidempään sessiota Questilla. Vähän tässä nyt pahaa oloa korjailen, vaikka pelasin vaan 1,5h The Room VR:ää. Ihan hauska ihmettely peli, mutta vähän huomaa tuon resoluution ja DPI ongelman, kun pelimaailmassa liian lähelle katsoessa sumenee, ja liian kauas katsoessa silmät haluaisivat alkaa tarkentamaan, mutta ei ole mitä tarkentaa. Olisi pitänyt lopettaa ehkä 10-15min aikaisemmin kuin lopetin, koska pieni huimaus alkoi ilmestyä vasta juuri ennen kuin päätin lopettaa.

Ihan jännää silti, mutta jotenkin tuntuu että VR maailmassa en ole jotenkin oikean kokoinen, kaikki tuntuu jotenkin turhan isolta. Lisäksi välillä ohjainten kanssa tulee hieman olo että olisin taas pelaamassa Nintendo Wiillä, kun asioihin ainakin tässä pelissä tartutaan niin, että rannetta alkaa välillä vääntämään vähän luonnottomaan asentoon.

[edit] Meni alunperin väärään ketjuun, siirsin tänne nyt aamusta.
Tuossa pelissä pitäisi kyllä mittakaavat olla suht kunnossa. Väärä IPD voi näyttäytyä mittakaavan vääristymisenä, silmien väsymisenä ja varsinkin pahoinvointina.

Jos kikkailla haluaa vähän niin Questilla on mahdollista koittaa nostaa resoluutiota peleihin ja saada lisää tarkkuutta. Perus resoluutio ei ota edes koko paneelin tarkkuutta käyttöön vaan on hieman alisamplattu. Laitoin joskus tähän ketjuun ohjeet miten sen voi tehdä vaikka puhelimella, mutta Sidequest on se tavanomainen tapa (ja adb komennot siellä) .
 
Onko joku testannut Oculus Link kaapelin nopeutta (USB-testi), uuden päivityksen v.27 jälkeen? Minulla näyttä nopeudeksi nyt: Mbps 980 !?
 
Asensin eilen HL-Alyxin, Virtual Desktopin ym. tarvittavat kilkkeet, nopiasti asetukset ns. kaakkoon ja testailemaan peliä.

Toimi samantien ilman ongelmia, kertokaahan minkälaisia vasteaikoja teillä on sekä jos tulee mieleen joitain jippoja, viilauksia tämän suhteen tms. miten voisi vielä mahdollisesti parantaa pelikokemusta ?

Testailessani pelasin vielä eri huoneessa missä langaton tukiasema (Asus rt-ac1200g+ / 5GHz) mutta ainakaan pelin alkaessa en kiinnittänyt vasteeseen vielä mitään huomiota, tiedä sitten kun tulee nopeatempoisempia tilanteita.
 
Quest 2 on ollut nyt käytössä toista viikkoa. Tänään vaihtui yksilö toiseen. Alusta asti vasemman silmän sweet spot tuntui todella pieneltä ja laseja sai säätää naamalla millin tarkkuudella, että kuvan sai hyväksi ja tällöinkin silmät tuntuivat väsyvän tosi paljon. Onneksi oli tullut pari kertaa testattua VR:ää aiemmin, niin osasin epäillä, että kaikki ei ollut ihan kunnossa. Muuten olisi varmaankin tullut pidettyä lasit. Bonuksena oli aivan näkökentän oikeassa laidassa ollut punainen pikseli, joka nyt ei kovin pahasti haitannut, mutta ärsytti.

Pieniä laatuongelmia tuntuu olevan edelleen, vaikka yksilö oli 12/2020 valmistettu. Uusi on tehty 3/2021 ja linssien kuvanlaatu on aivan toista luokkaa. Nyt lasit saa vain laittaa päähän ja hyvä on, eikä äskeisen vajaan tunnin testisessiolla tuntunut silmissä ollenkaan väsymistä. Propsit Gigantille sujuvasta vaihdosta, vaikka muuten olenkin moneen kertaan vannonut, etten ikinä enää osta sieltä mitään. :D
 
Quest 2 on ollut nyt käytössä toista viikkoa. Tänään vaihtui yksilö toiseen. Alusta asti vasemman silmän sweet spot tuntui todella pieneltä ja laseja sai säätää naamalla millin tarkkuudella, että kuvan sai hyväksi ja tällöinkin silmät tuntuivat väsyvän tosi paljon. Onneksi oli tullut pari kertaa testattua VR:ää aiemmin, niin osasin epäillä, että kaikki ei ollut ihan kunnossa. Muuten olisi varmaankin tullut pidettyä lasit. Bonuksena oli aivan näkökentän oikeassa laidassa ollut punainen pikseli, joka nyt ei kovin pahasti haitannut, mutta ärsytti.

Pieniä laatuongelmia tuntuu olevan edelleen, vaikka yksilö oli 12/2020 valmistettu. Uusi on tehty 3/2021 ja linssien kuvanlaatu on aivan toista luokkaa. Nyt lasit saa vain laittaa päähän ja hyvä on, eikä äskeisen vajaan tunnin testisessiolla tuntunut silmissä ollenkaan väsymistä. Propsit Gigantille sujuvasta vaihdosta, vaikka muuten olenkin moneen kertaan vannonut, etten ikinä enää osta sieltä mitään. :D


Mulls oli alussa ihan samat kokemukset, ekat lasit jotka ostin oli kanssa tosi vaikee saada kuvaa kohdalleen ja toisessa laidassa häiritsevä täplä joka näkyi sivusilmällä vmäisesti

Tokat lasit olleet tosihyvät ja ei mitään ongelmia... Kaveriksi vielä hommasin halo sträppiä, ohjain gripit ja silikoni sukan kasvopehmusteelle niin avot.
 
Quest-kaupassa alekoodia tarjolla kaikille:
mobile25
Antaa 25 prosentin alennuksen valitsemastasi tuotteesta. Toimii vain kerran. Ostin itse Climb 2sen.
 
Quest-kaupassa alekoodia tarjolla kaikille:
mobile25
Antaa 25 prosentin alennuksen valitsemastasi tuotteesta. Toimii vain kerran. Ostin itse Climb 2sen.
Toimii kun käyttää PayPallia, jos koittaa kortilla niin pankin sivuilla näkyy alentamaton hinta. Ostin Beat Saberin juuri.
 
Onko muilla tullut v27- päivitys jo ja jos on, niin toimiiko link tuon jälkeen? Itselleni tuo tuli eilen ja link ei ole toiminut ollenkaan sen jälkeen, vaan kun lyö piuhan kiinni, niin pc:n Oculus-softa kaatuu heti ja sitten se aloittaa päättymättömän käynnistys/sammutus-loopin. Tähän mennessä olen jo pariin kertaan kokeillut Oculuksen asennuksen korjaamista ja kerran tehnyt uuden puhtaan asennuksen, mutta ei auta. VD:n kautta homma toimii, mutta sitä en mielelläni käyttäisi, kun kuvanlaatu linkillä on niin paljon parempi ja ajosimuissa ylimääräinen latenssi häiritsee liikaa.
 
Onko muilla tullut v27- päivitys jo ja jos on, niin toimiiko link tuon jälkeen? Itselleni tuo tuli eilen ja link ei ole toiminut ollenkaan sen jälkeen, vaan kun lyö piuhan kiinni, niin pc:n Oculus-softa kaatuu heti ja sitten se aloittaa päättymättömän käynnistys/sammutus-loopin. Tähän mennessä olen jo pariin kertaan kokeillut Oculuksen asennuksen korjaamista ja kerran tehnyt uuden puhtaan asennuksen, mutta ei auta. VD:n kautta homma toimii, mutta sitä en mielelläni käyttäisi, kun kuvanlaatu linkillä on niin paljon parempi ja ajosimuissa ylimääräinen latenssi häiritsee liikaa.
Mulla toimii link ihan normaalisti v27.
 
Mulla toimii link ihan normaalisti v27.
Mikä näyttis sulla on? Tulee vaan mieleen, että onko tässä joku yhteensopivuusongelma 6000-sarjan näyttisten kanssa. Kun uudelleenkäynnistää Oculuksen, niin ruudussa vilahtaa teksti, että ei ole yhteensopiva laitteistosi kanssa. Mitähän tässä nyt keksisi seuraavaksi...? Ei taida olla mahdollisuutta palata vanhaan versioon?
 
Onko muilla tullut v27- päivitys jo ja jos on, niin toimiiko link tuon jälkeen? Itselleni tuo tuli eilen ja link ei ole toiminut ollenkaan sen jälkeen, vaan kun lyö piuhan kiinni, niin pc:n Oculus-softa kaatuu heti ja sitten se aloittaa päättymättömän käynnistys/sammutus-loopin. Tähän mennessä olen jo pariin kertaan kokeillut Oculuksen asennuksen korjaamista ja kerran tehnyt uuden puhtaan asennuksen, mutta ei auta.
Itse itseäni lainaten, kun kerran ei link toimi vieläkään ollenkaan. Onko muilla Oculuksen PC softa päivittynyt 27.1.xxxx-versioon ja jos on, niin toimiiko link? Itselläni softa kaatuu edelleen heti, kun piuhan lyö kiinni ja googlettelun perusteella monella on ongelmia linkin kanssa 27.1 päivityksen jälkeen: yhteyden pätkimistä ja hidastumista, lukittumista 72Hz moodiin, jne... Kuulemma tuo 27.1 softaversio on ollut aikaisemmin vain tuolla beta-puolella ja jo silloin on raportoitu ongelmia linkin kanssa, mutta nyt Oculus kaikesta huolimatta pakkopäivitti tuon. Sehän tässä vaan kyrsii, kun Q2 on nyt täysin käyttökelvoton ja ilmeisesti tuota vanhaa versiota ei pysty palauttamaan. Ei ole Oculuksen tuestakaan oikein tullut mitään apuja tähän hommaan.
 
Itse itseäni lainaten, kun kerran ei link toimi vieläkään ollenkaan. Onko muilla Oculuksen PC softa päivittynyt 27.1.xxxx-versioon ja jos on, niin toimiiko link? Itselläni softa kaatuu edelleen heti, kun piuhan lyö kiinni ja googlettelun perusteella monella on ongelmia linkin kanssa 27.1 päivityksen jälkeen: yhteyden pätkimistä ja hidastumista, lukittumista 72Hz moodiin, jne... Kuulemma tuo 27.1 softaversio on ollut aikaisemmin vain tuolla beta-puolella ja jo silloin on raportoitu ongelmia linkin kanssa, mutta nyt Oculus kaikesta huolimatta pakkopäivitti tuon. Sehän tässä vaan kyrsii, kun Q2 on nyt täysin käyttökelvoton ja ilmeisesti tuota vanhaa versiota ei pysty palauttamaan. Ei ole Oculuksen tuestakaan oikein tullut mitään apuja tähän hommaan.
Hyvin on toiminut, mutta olen tainnut nähdä redditin oculus-yhteisössä samaa ongelmaa. Joulun alla mulla oli ongelmia jonkun päivityksen jälkeen kun lasit eivät meinanneet tunnistua, aluksi tuntui että johdossa oli kosketushäiriöitä, mutta se korjaantui kun käytin johdot irti ja boottasin kaikki vehkeet. Lasit mulla on kiinni emolevyssä 5m + 2,5m johdoilla.

Samaan syssyyn sattui myös se kun "paransin" kuvanlaatua Oculus Tray Toolilla netin epävirallisten ohjeiden mukaan. En ole nyt koneen ääressä mutta olin nostanut jonkun arvon liian korkeaksi (500Mb/s), ja siksi peleissä tuli mikronykäyksiä ja ääni pätki.
 
Hyvin on toiminut, mutta olen tainnut nähdä redditin oculus-yhteisössä samaa ongelmaa. Joulun alla mulla oli ongelmia jonkun päivityksen jälkeen kun lasit eivät meinanneet tunnistua, aluksi tuntui että johdossa oli kosketushäiriöitä, mutta se korjaantui kun käytin johdot irti ja boottasin kaikki vehkeet. Lasit mulla on kiinni emolevyssä 5m + 2,5m johdoilla.

Samaan syssyyn sattui myös se kun "paransin" kuvanlaatua Oculus Tray Toolilla netin epävirallisten ohjeiden mukaan. En ole nyt koneen ääressä mutta olin nostanut jonkun arvon liian korkeaksi (500Mb/s), ja siksi peleissä tuli mikronykäyksiä ja ääni pätki.
Joo, on mullakin ollut tuolla debugtoolissa asetettuna 350Mb/s, mutta tähän yhteysongelmaan ei ole vaikutusta, vaikka tuolta palauttaa kaiken vakioasetuksiin. Eilen sain yhteyden hetkeksi toimimaan sen jälkeen, kun manuaalisesti asensin uudelleen yksitellen noita Oculuksen softan komponentteja, mutta silloinkin yhteystesti näytti alhaista nopeutta 0,9 Gb/s kun se kerran ennen 27.1 päivitystä oli 2,3-2,8. Mutta koneen uudelleenkäynnistyksen jälkeen ei ole yhteys taaskaan pelannut ollenkaan. Windowsin tapahtumaloki näyttää aina vaan tällaista:
OVRserver error.png
ETW USB error.png
Eli ensin kaatuu tuo OVRserver_x64 ja sen jälkeen tulee tuo USB herja.
 
Oculuksen Windows-softa pyysi ainakin tänään jotakin ajuripäivitystä. Onko tuota kokeiltu?
 
Tuli testattua 5 erän verran Eleven Table Tennis peliä kuvan ohjaimen kera. Edellisestä kerrasta kun olen koskenut oikeaan mailaan on varmaan kulunut 15v. Aika hämmästynyt kuinka nopiasti tuli "vanhat opit" esille sekä pelin hyvin luotua todenmukaisuutta, ei voi kuin suositella kaikille ping pongista kiinnostuneille.

38C0B235-15CA-4BD9-B660-967DAE18FAC2.jpeg
 
Oculuksen Windows-softa pyysi ainakin tänään jotakin ajuripäivitystä. Onko tuota kokeiltu?
Niin siis viime perjantaina Oculuksen windows-softa päivittyi ja sen jälkeen se pyysi vielä ajuripäivitystä. Tämän jälkeen ei ole link pelittänyt.
 
Minulla päivitti Oculuksen Windows-softa ajurin tänään (Quest2) ja tiputti taajuuden 72Hz lukemiin vaikka asetukset näyttivätkin 90Hz, samalla tippui myös skaalaus käyttämästäni 1.6 lukemasta automaattiseksi. Hetki meni ihmetellessä kun näytti kuva oudolta, mutta onneksi asetuksen vaihto automaatista 1.5 skaalaukseksi (suurin mitä enää oli valittavissa) + tallennus niin 90Hz oli jälleen käytössä. Pientä bugia tuossa siis on, linkin nopeustesti näkyi tuolla versiolla olevan 1.7Gbps luokkaa.
 
Itse sain taas vaihteeksi linkin toimimaan, kun tarpeeksi pitkään leikin debugtoolin kanssa. Vaikuttaa nyt ainakin siltä, että se ei suostu yhteistyöhön, jos yrittää laittaa bitraten yli 300. Mutta nyt vaikka linkillä saa yhteyden, niin nopeus on kumman alhainen ja sitä myötä kuva tahtoo olla suttuinen (asetuksina minullakin max resoluutio). Samoin seurannassa tuntuu olevan ongelmia: kadottaa pelialuetta ja ohjaimien leijuntaa välillä. Aika paljon otti tämä homma takapakkia tässä päivityksessä.
 
Itse sain taas vaihteeksi linkin toimimaan, kun tarpeeksi pitkään leikin debugtoolin kanssa. Vaikuttaa nyt ainakin siltä, että se ei suostu yhteistyöhön, jos yrittää laittaa bitraten yli 300. Mutta nyt vaikka linkillä saa yhteyden, niin nopeus on kumman alhainen ja sitä myötä kuva tahtoo olla suttuinen (asetuksina minullakin max resoluutio). Samoin seurannassa tuntuu olevan ongelmia: kadottaa pelialuetta ja ohjaimien leijuntaa välillä. Aika paljon otti tämä homma takapakkia tässä päivityksessä.

Itselläni tuli vko käyttöönoton oton jälkeen ongelmia tunnukseni kanssa, ei näyttänyt esim. storen sisältöä, kaikkea tuli kokeiltua mutta sitten ei auttanut lopulta kuin palauttaa tehdasasetuksille ja tuon jälkeen toiminut ongelmitta. Kannattaa ainakin kokeilla, toki lisävaivaa tästä tulisi.
 
Itselläni tuli vko käyttöönoton oton jälkeen ongelmia tunnukseni kanssa, ei näyttänyt esim. storen sisältöä, kaikkea tuli kokeiltua mutta sitten ei auttanut lopulta kuin palauttaa tehdasasetuksille ja tuon jälkeen toiminut ongelmitta. Kannattaa ainakin kokeilla, toki lisävaivaa tästä tulisi.
Joo, pitää ehkä tuotakin kokeilla jossain vaiheessa, vaikka olen aika varma, että ongelma on tuossa Windows-softassa. Se beta-softa on aina toiminut huonosti 6800 näyttiksen kanssa ja nyt ne ilmeisesti pukkas sen kuitenkin yleiseen jakoon.
 
Melko kova päivitys tuo v28, 120Hz ja Air Link, jälkimmäinen varmaan toimii vain Oculus-softan kanssa, eli tuskin korvaa VD:tä kokonaan.

 
Melko kova päivitys tuo v28, 120Hz ja Air Link, jälkimmäinen varmaan toimii vain Oculus-softan kanssa, eli tuskin korvaa VD:tä kokonaan.

Best Practices
  • Have your PC connected to Router/Access Point via Ethernet cable
  • Headset should be connected to Wi-Fi via 5GHz band (AC or AX)
  • Router in the same room as the headset or in line-of-sight, and at least 1m off the ground
  • Non-mesh network configuration
...eli Oculuksen ohjeistus vaikuttaisi olevan melko sama kuin Virtual Desktopin, eli jos VD toimii niin varmaan tuokin jne.

Edit: on tuossakin säätöä luvassa ku on Experimental Feature
  • Max bit rate values for AMD and NVIDIA GPUs are different
    • You can set up to a max of 100 mbps on AMD
    • You can set up to a max of 200 mbps on NVIDIA
  • My bitrate settings changes are not persistent across sessions
    • You'll always enter the Air Link session with default settings (Dynamic bitrate set to 100 mbps); any changes to bit rate settings will not be persistent across Air Link sessions.
 
Viimeksi muokattu:
Best Practices
  • Have your PC connected to Router/Access Point via Ethernet cable
  • Headset should be connected to Wi-Fi via 5GHz band (AC or AX)
  • Router in the same room as the headset or in line-of-sight, and at least 1m off the ground
  • Non-mesh network configuration
...eli Oculuksen ohjeistus vaikuttaisi olevan melko sama kuin Virtual Desktopin, eli jos VD toimii niin varmaan tuokin jne.

Edit: on tuossakin säätöä luvassa ku on Experimental Feature
  • Max bit rate values for AMD and NVIDIA GPUs are different
    • You can set up to a max of 100 mbps on AMD
    • You can set up to a max of 200 mbps on NVIDIA
  • My bitrate settings changes are not persistent across sessions
    • You'll always enter the Air Link session with default settings (Dynamic bitrate set to 100 mbps); any changes to bit rate settings will not be persistent across Air Link sessions.
On kyllä hyvän oloinen päivitys luvassa. Saas nähdä toimiiko yhtä hyvin kun VD, mutta joka tapauksessa se että langattomasta PCVR tulee virallinen ominaisuus on kyllä iso juttu. Quest vie kyllä kuluttajamarkkinoilla tällä hetkellä muita valmistajia kuin litran mittaa. Toivottavasti Sonyn tuleva headset olisi hyvä (joskin langattomuus taitaa olla siinäkin melko poissuljettu vaihtoehto) että saataisiin tervettä kilpailua. Valvenkin puolella toivoisi jotain heräilyä (ellei ole jo työn alla) kun Index vieläkin 3x hinnallaan monilta osin heikompi paketti kokonaisuutena peruskäyttäjälle.
 
Decagear lasit tulossa loppuvuodesta(ehkä) 450 dollarin hintaan ja niillä oma akkuwifiyhdistelmä 50 dollaria niin saa 6 tuntia peliaikaa.

Edit virtual desktop yksi etu on ainakin voi käyttää langattomasti kodin ulkopuolelta mitä ei varmaan tuolla oculus air linkillä voi tehdä. Siis kotona kone tai virtuaalikone pilvessä ja voi pelata pcvr.

Varmaan aika iso kilpailu tulee kumpi on parempi.

Edit muokkasin eurot dollareiksi pahoittelut tosiaan jos lähettävät euroopan unionin ulkopuolelta tulee lisäksi alvi ja mahdollisesti tullit päälle.
 
Viimeksi muokattu:
Decagear lasit tulossa loppuvuodesta(ehkä) 450 euron hintaan ja niillä oma akkuwifiyhdistelmä 50 euroa niin saa 6 tuntia peliaikaa.

Edit virtual desktop yksi etu on ainakin voi käyttää langattomasti kodin ulkopuolelta mitä ei varmaan tuolla oculus air linkillä voi tehdä. Siis kotona kone tai virtuaalikone pilvessä ja voi pelata pcvr.

Varmaan aika iso kilpailu tulee kumpi on parempi.
Onkos tuo Decagearin 450e alveilla vai ilman (vähän veikkaisin että ilman)? Tietty ton ainakin alkuun saattaisi saada alvitta suomeen ennenkö liikaa laineita nostattavat.
 
Infinite Office näppäimistö tulossa viimeinkin! Toivottavasti ei vaadi oculus sovellusta koneelle, koska yhdenkään koneen näytönohjain ei täällä kelpaa sille.
 
Onkos tuo Decagearin 450e alveilla vai ilman (vähän veikkaisin että ilman)? Tietty ton ainakin alkuun saattaisi saada alvitta suomeen ennenkö liikaa laineita nostattavat.

Jos lähettävät euroopan unionin ulkopuolelta tulee alvit päälle. Tuskin lähettävät ja merkkaavat että arvo 10 dollaria :D

Voi olla että tulee joskus myyntiin esim amazon.de jolloin saa halvemmalla.

Tosin tuo decagear on aika tuntematon ja jotkut pitää huijauksena.

Edit syksyllä pitäisi tulla youtubettajille muistaakseni kokeilukappaleita.

edit 2 katsoin decagear firman työhakemuksia niin heillä toimistot Bangkok, Singapore ja Sao Paulo eli ensi alkuun tulee varmaan aasiasta paketit
 
Jos lähettävät euroopan unionin ulkopuolelta tulee alvit päälle. Tuskin lähettävät ja merkkaavat että arvo 10 dollaria :D

Voi olla että tulee joskus myyntiin esim amazon.de jolloin saa halvemmalla.

Tosin tuo decagear on aika tuntematon ja jotkut pitää huijauksena.

Edit syksyllä pitäisi tulla youtubettajille muistaakseni kokeilukappaleita.

edit 2 katsoin decagear firman työhakemuksia niin heillä toimistot Bangkok, Singapore ja Sao Paulo eli ensi alkuun tulee varmaan aasiasta paketit
EU:n ulkopuolelta sulla saattaa tulla alvin lisäksi vielä tullitki päälle ehkä. Mutta siis tuo 450e hintaa vaan ihmettelen ettei vaan olisi taas käyny perinteiset kiinalaiset ja ilmoitettu ilman muita kuluja, onko tuota hintaa oikeasti vielä missään kaupassa?
 
EU:n ulkopuolelta sulla saattaa tulla alvin lisäksi vielä tullitki päälle ehkä. Mutta siis tuo 450e hintaa vaan ihmettelen ettei vaan olisi taas käyny perinteiset kiinalaiset ja ilmoitettu ilman muita kuluja, onko tuota hintaa oikeasti vielä missään kaupassa?

Ei ole vielä missään mynnissä ja oma mokani laitoin euroa kun piti laittaa dollaria.

Korjasin viestiini.
 
Oculus on kyllä Quest 2:sen julkaisun jälkeen pistänyt kovat piippuun. Loistavia ominaisuuksia tulee melkein joka päivityksessä lisää, mutta tämä virallinen tuki air linkille on ehkä kovin juttu. Valitustulva on varmasti alkuun käsittämättömän suuri, koska yhteensopivuusongelmia on tiedossa. Jostain on kuitenkin lähdettävä.
Tuo 120Hz taitaa olla aika turha ominaisuus Quest 2 tehoilla.
 
Oculus on kyllä Quest 2:sen julkaisun jälkeen pistänyt kovat piippuun. Loistavia ominaisuuksia tulee melkein joka päivityksessä lisää, mutta tämä virallinen tuki air linkille on ehkä kovin juttu. Valitustulva on varmasti alkuun käsittämättömän suuri, koska yhteensopivuusongelmia on tiedossa. Jostain on kuitenkin lähdettävä.
Tuo 120Hz taitaa olla aika turha ominaisuus Quest 2 tehoilla.

Juu tosi hyvin kyllä päivityksiä tullut myös ensimmäisen sukupolven laitteeseen(eiköhän Oculus link air myös niille valu ajan kanssa).

Aika kauan saa kyllä varmaan olla experimental ja betassa koska ihmisillä on paljon erilaisia kokoonpanoja, ehkä tekevät jonkun stressitestin josta tulee ilmoitus toimiiko kuinka hyvin.

Mahdollisesti pcvr käytössä 120hz voi olla ihan mukava ja varmaan pävittävät beat saberin(jonka Facebook omistaa) tukemaan sitä sekä ehkä jokin muu kolmannen osapuolen peli missä siitä on hyötyä esim eleven table tennis.

Itse odotan tuleeko Quest 2(esim syksyllä facebook connectissa) vai meneekö tulevaisuuden laseihin että saataisiin dlss tyylinen ai yliskaalattu tuki jotta saataisiin paremmat grafiikat.

Edit itselläni tosiaan Quest 2 256 gigainen, alkuperäisen 64 gigaisen annoin isälle ja on tykännyt tosin enimmäkseen katselee leffoja ja tv sarjoja isolta ruudulta.
 
Oculus on kyllä Quest 2:sen julkaisun jälkeen pistänyt kovat piippuun. Loistavia ominaisuuksia tulee melkein joka päivityksessä lisää, mutta tämä virallinen tuki air linkille on ehkä kovin juttu. Valitustulva on varmasti alkuun käsittämättömän suuri, koska yhteensopivuusongelmia on tiedossa. Jostain on kuitenkin lähdettävä.
Tuo 120Hz taitaa olla aika turha ominaisuus Quest 2 tehoilla.
Natiivisti varmaan vain kourallinen pelejä tulee ikinä tuota 120Hz tilaa tukemaan. PCVR puolella onkin sitten toinen juttu koska tuo tiputtaa latensseja. Vähemmän tehokkaallakin koneella jos 60hz pelikuvan kanssa voi elää niin 120Hz tila + ASW aina päällä voi ehkä tarjota paremman latenssin langattomana kuin esim 72/80Hz.
 
Tässä Virtual Desktopin kehittäjän Guy Godin tuore kommentti Air Link-ominaisuudesta v28 päivityksen suhteen. Tavallaan sääli kehittäjän puolesta koska on taatusti hikeä ja kyyneleitä vuodattanut tuhansien työtuntien ohessa. Itse tukenut kehittäjää kahdella VD-lisenssi hankinnalla. Facebookilla huhujen mukaan 10k työntekijää työskentelee VR/AR parissa joten aikamoinen suoritus yksittäiseltä kehittäjältä.

"In 2017, Facebook copied the base functionality of Virtual Desktop on Rift and incorporated it in their platform, essentially making my app obsolete. I’m not surprised to see them do this again on Quest. They copied the fitness tracking app YUR last year and released Oculus Move; essentially killing the company. They also released App Lab as they saw how popular SideQuest was. That’s what they do. If you have a popular app on Quest today, expect Facebook to copy you and leave you in the dust. As for the fate of Virtual Desktop on Quest, we will have to see how Facebook’s solution competes. Judging by the number of issues plaguing Oculus Link today, I’m confident Virtual Desktop will remain a valuable solution for a while. I’ve also got a lot of cool features in the works that I can’t wait to share with the community.”
 
Vaikka vähän käy sääliksi niin monesti olen lukenut kommentteja että moni on odottanut tuota virallista langatonta tukea ennenkuin haluaa lähteä leikkiin mukaan niin ettei tarvitse 3rd party juttujen kanssa säätää. Yllättävän kauanhan siinä kesti lopulta.
 
Tässä Virtual Desktopin kehittäjän Guy Godin tuore kommentti Air Link-ominaisuudesta v28 päivityksen suhteen. Tavallaan sääli kehittäjän puolesta koska on taatusti hikeä ja kyyneleitä vuodattanut tuhansien työtuntien ohessa. Itse tukenut kehittäjää kahdella VD-lisenssi hankinnalla. Facebookilla huhujen mukaan 10k työntekijää työskentelee VR/AR parissa joten aikamoinen suoritus yksittäiseltä kehittäjältä.

"In 2017, Facebook copied the base functionality of Virtual Desktop on Rift and incorporated it in their platform, essentially making my app obsolete. I’m not surprised to see them do this again on Quest. They copied the fitness tracking app YUR last year and released Oculus Move; essentially killing the company. They also released App Lab as they saw how popular SideQuest was. That’s what they do. If you have a popular app on Quest today, expect Facebook to copy you and leave you in the dust. As for the fate of Virtual Desktop on Quest, we will have to see how Facebook’s solution competes. Judging by the number of issues plaguing Oculus Link today, I’m confident Virtual Desktop will remain a valuable solution for a while. I’ve also got a lot of cool features in the works that I can’t wait to share with the community.”

Onneksi VD on kerennyt myymään jo aika tavalla. Toisekseen tämä on FB allergisille loistouutinen, koska nyt burner accoilla ei tarvitse ostaa yhtään sovellusta, että pääsee PCVR käsiksi kunnolla. Olettaen toki että AirLinkin steam tuki vastaa normi PiuhaLinkkiä. Jos menee tilit jäihin nii voi vaan tehdä uuden.
 
Vaikka vähän käy sääliksi niin monesti olen lukenut kommentteja että moni on odottanut tuota virallista langatonta tukea ennenkuin haluaa lähteä leikkiin mukaan niin ettei tarvitse 3rd party juttujen kanssa säätää. Yllättävän kauanhan siinä kesti lopulta.

VR yleistymistä aatellen tämä on kyllä varmastikin paras ratkaisu ja itse simuilijana otan erittäin mielelläni 120Hz tilan vastaan, pisteet siis Facebookille.
 
Oculuksella (tai Facebook vai mikä se nyt on...) olivat näköjään käärineet hihat ja alkaneet oikeisiin töihin. Supportista tuli viestiä, että kokeileppa nyt Public test channelia eli beta-versiota ja sinnehän oli nyt tullut jo 28.0 versio. Ja ihmetys oli suuri, kun homma alkoi rokkaamaan ja itse asiassa vaikutti, että pelit pyörivät paremmin kuin koskaan ennen. Aikaisemmin on ollut tietyissä peleissä (esim DR 2.0) sellaista ongelmaa, että 6800 pyörii lähes joutokäynnillä ja sen takia ei esim. 90Hz-asetusta ole voinut käyttää, kun alkaa tökkimään. Nyt sen sijaan kesti laittaa asetukset tappiin siinäkin ja näyttiksestäkin alkoi jo kuulua pöhinää eli jotakin ovat nyt tehneet, että AMD:n uudet näyttiksetkin pääsevät näyttämään voimiaan. Jokohan nämäkin tulisivat lähitulevaisuudessa tuettujen näyttisten listalle...
 
Oculuksella (tai Facebook vai mikä se nyt on...) olivat näköjään käärineet hihat ja alkaneet oikeisiin töihin. Supportista tuli viestiä, että kokeileppa nyt Public test channelia eli beta-versiota ja sinnehän oli nyt tullut jo 28.0 versio. Ja ihmetys oli suuri, kun homma alkoi rokkaamaan ja itse asiassa vaikutti, että pelit pyörivät paremmin kuin koskaan ennen. Aikaisemmin on ollut tietyissä peleissä (esim DR 2.0) sellaista ongelmaa, että 6800 pyörii lähes joutokäynnillä ja sen takia ei esim. 90Hz-asetusta ole voinut käyttää, kun alkaa tökkimään. Nyt sen sijaan kesti laittaa asetukset tappiin siinäkin ja näyttiksestäkin alkoi jo kuulua pöhinää eli jotakin ovat nyt tehneet, että AMD:n uudet näyttiksetkin pääsevät näyttämään voimiaan. Jokohan nämäkin tulisivat lähitulevaisuudessa tuettujen näyttisten listalle...
Linkillä vai Air playllä?
 
Onkos kukaan kokeillut VorpX + VirtualDesktoppia Questilla?
Saako toimimaan ja onko hirveä härdelli, jos saa?

EDIT: ilmeisesti pitää laittaa SteamVR VorPX-valikossa aktiiviseksi ja sitten toimii.
 
Viimeksi muokattu:
Aika veivaamista tuntuu olevan tuon Oculus Linkin kanssa eri versioiden välillä, minulla X570+5900X+3080 yhdistelmällä ovat toimineet hyvin kaikki softaversiot tähän asti, mutta tämä uusi v28 rikkoi koko Linkin käytön, palaa heti yhdistämisen jälkeen kotiruutuun ja välillä 'Oculus Link pysähtyy toistuvasti' ilmoituksen kera. Erillinen yhdistämislupien anto ym. ei auta. Nyt ei voi edes palata vanhempaan PC Oculus versioon, kun v28 ei ole enää beta vaan virallinen (saako jostain haettua vielä v27-softan?). Vaikutti siltä, että näitä ongelmia on muutamalla muullakin, mutta mites tällä foorumilla?

Edit: löytyi syyllinen, eli Oculus Tray Toolin / Debug Toolin Encode Resolution 4080 arvo ei toimi enää v28 kanssa, esimerkiksi 3920 arvolla suostuu vielä yhdistämään. Jospa tästä vinkistä on apua muillekin.
 
Viimeksi muokattu:
Aika veivaamista tuntuu olevan tuon Oculus Linkin kanssa eri versioiden välillä, minulla X570+5900X+3080 yhdistelmällä ovat toimineet hyvin kaikki softaversiot tähän asti, mutta tämä uusi v28 rikkoi koko Linkin käytön, palaa heti yhdistämisen jälkeen kotiruutuun ja välillä 'Oculus Link pysähtyy toistuvasti' ilmoituksen kera. Erillinen yhdistämislupien anto ym. ei auta. Nyt ei voi edes palata vanhempaan PC Oculus versioon, kun v28 ei ole enää beta vaan virallinen (saako jostain haettua vielä v27-softan?). Vaikutti siltä, että näitä ongelmia on muutamalla muullakin, mutta mites tällä foorumilla?
Minulla taas tämä v28 toimii B350+3600+6800 -yhdistelmällä, kun taas v27 ei toiminut kunnolla. Mutta sellaisen suosituksen sain Oculuksen supportilta, että ei kannata laittaa debug tooliin bitrate-asetukseksi yli 150, koska se saattaa aiheuttaa USB-ongelmia. Eli kannattaa tarkistaa, että mikä siellä on asetus. Itselläni ainakin 350 aiheutti ongelmia.
 
  • Tykkää
Reactions: TLA

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 534
Viestejä
4 556 109
Jäsenet
74 997
Uusin jäsen
jimbauzzi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom