NVIDIAlta tulosvaroitus, liikevaihto jää 500 miljoonaa dollaria ennustetusta

Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 837
Luulisi tässä olevan samanlainen ilmiö kuin kännykkä- ja autokaupassa. Jossain hetkessä uusi tekniikka on niin paljon parempaa kuin vanhempi, että massat lähtevät liikkeelle jolloin syntyy kysyntäpiikki. Kestää kuitenkin melkoisen tovin että seuraava hetki koittaa. Keskihintojen nousu aiheuttaa käyttäytymisen muuttumisen kun vaikka näytönohjain ei enää mahdu kulutushyödykkeen hintaluokkaan vaan on investointi. Kryptobuumi vain lisäsi ilmaa tuohon kuplaan. Pascal perhe nyt vain sattui olemaan suhteessa mihinkään muuhun niin hyvä tuote että sitä ostettiin suhteettoman paljon.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
3 419
Siirretty nvidia vs amd väittelyketjusta.

Väitätkö ihan tosissaan että täällä keskusteluissa kukaan ei ole koskaan väittänyt AMD:n nousevan TAI Nvidian myynnin alkavan sakata tai sakkaavan.
Pikemminkin väitän sinun siirtelevän maalitolppia: "Heh, monien foorumin kirjoittajien mukaan näin ei pitänyt käydä vaan AMD:n osuuden nousta ja Nvidian myynnin piti ruveta sakkaamaan varastojen takia." Kytkit ihan itse varastotilanteen nvidian myyntiin ja markkinaosuuteen. Nyt olet laimentanut sen tasolle, että joku jossain on varmasti väittänyt AMD:n nousevan, tai Nvidian myynnin sakkaavaan ja poistanut itse tekemäsi kytköksen Nvidian varastotilanteeseen.

Sitäpaitsi Nvidian myynti ON sakannut rahassa (ei markkinaosuudessa) mitattuna, kun näyttismarkkina puhaltelee edelleen kryptoboomin seurauksena.


Taas osoitat sitä ettet ole lukemaasi ymmärtänyt. Tälläistä en kyllä ole missään kohdin väittänytkään. Toki jos olet eri mieltä niin anna tarkka kohta missä muka väitin?
Tämä ketju on täynnä väitteitä, jossa kerrot Nvidian myyvän näyttikset hyvällä voitolla ja on varaa odotella, kyllä ne kaupaksi menee. Sen verran annoit periksi, että ettei liian pitkään kannata varastossa seisottaa (kun kysyttiin onko kate sama vaikka 2v varastoinnin ajan). Varastoinnin vaikutuksesta tulokseen analysoit näin asiantuntevasti:

Itse asiassa kyllä se on käytännössä ilmaista tavaraa pitää varastossa, jos varaston jo omistaa.
"Nvidia joutuu joka tapauksessa maksamaan kiinteistön lämmityksen, vartioinnin, sähkön yms. olipa siellä niitä edellisen sukupolven malleja mukana muun tavaran ohella tai ei. Nämä kustannukset siis eivät laske tai nouse olipa siellä mukana muun tavaran ohella niitä edellisen sukupolven malleja tai ei."
Kannattaa muistaa että se varastolla oleva tavara kyllä muuttuu vielä rahaksi. Tulos tulee siis vaan myöhemmin kuin suunniteltiin. Se näkyy kaikenjärjen mukaan positiivisempana tuloksena tänävuonna, kun tavaraa myydään enemmän kuin sitä valmistetaan. Jälkimmäisellä siis viittaan edellisen sukupolven tuotteisiin, jonka menot on menneen vuoden menoja ja tulot tulevia.
Se mikä puuttuu, on kaikki viitteet siitä, että sinulla olisi ollut joku käsitys siitä, miten arvonmuodostus tapahtuu ja miten se näkyy firman kirjanpidossa. Analyysi on ollut tasolla, että valmistuskulut on eri kvaraalissa ja tulevaisuudessa tulos vain paranee, kun myydään varastosta kamaa ilman valmistuskuluja.


Ennen kuin joku antaa tilastoja tarkoista näytönohjain myyntimäärä/malleista tuolla aikavälillä tähän päivään saakka niin on aika turha spekuloida pascalin osuutta.

Paljonko muuten se _kova_ alennus oli nyt kun kerran olet asiaan väittämäsi mukaan perehtynyt?
Postasin sen jo tähän ketjuun. Q4 tuloksesta se löytyy. Varaston arvoon tehtiin 128M$ alaskirjaus Q4 kvartaalilla. Kertoisitko miten Nvidia möi vanhat näytönohjaimet voitolla, jos myynnin seurauksena firman tase on 128M$ tappiolla myyntiä edeltävään tilanteeseen nähden? Sinulla kerran on sitä ymmärrystä finanssipuolesta.
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
484
Pikemminkin väitän sinun siirtelevän maalitolppia: "Heh, monien foorumin kirjoittajien mukaan näin ei pitänyt käydä vaan AMD:n osuuden nousta ja Nvidian myynnin piti ruveta sakkaamaan varastojen takia." Kytkit ihan itse varastotilanteen nvidian myyntiin ja markkinaosuuteen. Nyt olet laimentanut sen tasolle, että joku jossain on varmasti väittänyt AMD:n nousevan, tai Nvidian myynnin sakkaavaan ja poistanut itse tekemäsi kytköksen Nvidian varastotilanteeseen.

Sitäpaitsi Nvidian myynti ON sakannut rahassa (ei markkinaosuudessa) mitattuna, kun näyttismarkkina puhaltelee edelleen kryptoboomin seurauksena.

Erikoista kutsua sitä maalitolpan siirroksi, jos korjaa sitä mitä lauseella tarkoitti, jos muutama ymmärsi sen väärin. Sen myönnän, että sen olisi alunperinkin vähän selvemmin voinut kirjoittaa. Luulin että kaikki tajuaisivat siitä 'ja' sanasta jotka ketjua seurasivat että viittasin kahteen eri tapahtumaan, koska niistä ei yhdessä oltu edes keskusteltu.

Tarkalleen ottaen sanoin, että joku toinen olisi sanonut, että myynti sakkaisi varastojen takia. Tai tätä ainakin tarkoitin, jos et ymmärtänyt viestistä.


Toinen erittäin tärkeä huomio. En sakkauksella tarkoittanut vertailua Nvidian myyntiin kryptobuumin aikaan vaan sitä, että näytönohjaimet varastossa eivät haittaisi myyntiä. Tästä sitä väittelyä täällä nimenomaan olikin. Itsekkin olen moneen kertaan sanonut täällä, että kryptobuumi laski nimenomaan Nvidian (ja AMD:n) myyntiä niin enkai nyt yhtäkkiä väittäisi päinvastaista.

Ainoan vertailun olen tehnyt AMD:hen (markkinaosuudet) ja se on mielestäni järkevä vertailu kohde, koska kukaan ei varmasti odota että Nvidian myynti olisi parempaa kuin kryptobuumin aikaan. Markkinaosuuksista pystyi päättelemään kumpi oli saanut myytyä ja kumpi ei kun tapahtui niin jyrkkä muutos.

Missään kohdin en ole sitä tarkoittanut, että myynti olisi parempaa kuin kryptobuumin aikaan.



Tämä ketju on täynnä väitteitä, jossa kerrot Nvidian myyvän näyttikset hyvällä voitolla ja on varaa odotella, kyllä ne kaupaksi menee. Sen verran annoit periksi, että ettei liian pitkään kannata varastossa seisottaa (kun kysyttiin onko kate sama vaikka 2v varastoinnin ajan). Varastoinnin vaikutuksesta tulokseen analysoit näin asiantuntevasti:


Sanoit tuolloin, että "Sinä katsoit aina tuota voittoa, mutta itseasiassa firman tase laskee." etkä siinä ottanut huomioon, että minä sanoin, että nvidia myy ne hyvällä voitolla ja tulos tulee myöhemmin. Missään kohdin en ole puhunut mitään firman taseesta vaan siitä milloin tulos tulee. Hyvällä voitolla tarkoitin sitä, että kate on hyvä, vaikka hintaa laskisi. Sen olen jo sanonut monta kertaa.




Se mikä puuttuu, on kaikki viitteet siitä, että sinulla olisi ollut joku käsitys siitä, miten arvonmuodostus tapahtuu ja miten se näkyy firman kirjanpidossa. Analyysi on ollut tasolla, että valmistuskulut on eri kvaraalissa ja tulevaisuudessa tulos vain paranee, kun myydään varastosta kamaa ilman valmistuskuluja.
En ole kirjanpidosta kyllä puhunut missään kohdin.

Tarkoitin sitä että kulut koskien näytönohjaimien valmistusta on jo käytetty niiden valmistukseen menneessä.

Ja että tulevaisuudessa saa tulot näytönohjaimista.

Niiden näytönohjaimien tuloja ei olla voitu merkitä menneessä, jos ne tulevat vasta tulevaisuudessa.

Ja tämän myynnin ohelta tulos (ei mikään kirjanpidollinen) pitäisikin olla parempi tulevaisuudessa _niiltä osin_ että tulee tuloja myydyistä varaston näytönohjaimista.




Postasin sen jo tähän ketjuun. Q4 tuloksesta se löytyy. Varaston arvoon tehtiin 128M$ alaskirjaus Q4 kvartaalilla. Kertoisitko miten Nvidia möi vanhat näytönohjaimet voitolla, jos myynnin seurauksena firman tase on 128M$ tappiolla myyntiä edeltävään tilanteeseen nähden? Sinulla kerran on sitä ymmärrystä finanssipuolesta.
Edelleen tuostakaan ei näy että montako niitä pascaleita on myyty, jos et ole ymmärtänyt. Myös varastoon on tullut uuttakin tuotetta varmasti sekoittamaan soppaa. Tai jos keksit noista tavan laskea ne pascal määrät niin kerro minullekkin.


Edelleen et ole vastannut, että paljonko muuten se _kova_ alennus (pascaleissa) oli nyt kun kerran olet asiaan väittämäsi mukaan perehtynyt?
 
Viimeksi muokattu:

Peltsii

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.11.2017
Viestejä
937
Edelleenkään kukaan ei ole antanut niitä myytyjen pascalien määrää, "kovaa" alennus hintaa tai tietoa paljonko niitä on varastossa.

En usko että sitä tietoa tuolta linkistä löytyy.
Antaisiko tuo 128M alaskirjaus jotain osviittaa kenties sinulle määristä?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
3 419
Sanoit tuolloin, että "Sinä katsoit aina tuota voittoa, mutta itseasiassa firman tase laskee." etkä siinä ottanut huomioon, että minä sanoin, että nvidia myy ne hyvällä voitolla ja tulos tulee myöhemmin.
Mitä tuo sinun lainaaman lauseen "tuottaa voittoa" tarkoittaa ja miten se saa aikaan sen, etten ottanut huomioon, että nvidia myy ne hyvällä voitolla ja tulos tulee myöhemmin?


Pari vanhempaa lainausta tästä ketjusta..

Nvidia saa myytyä nuo uudet sekä vanhat näytönohjaimet. Ja yksittäisten analyytikkojen huuteluja ei kannata liian todesta ottaa ennen kuin tutkitaan, jos tutkitaan. Tälläisiä huuteluja nyt on aika ajoin milloin mistäkin epäillyksestä. Yleensä ne ovat perättömiä.

Itse veikkaisin, että ne analyytikoiden väitteet ovat perättömiä, mutta aika näyttää. Parhain päin tämä Nvidialla kuitenkin kääntyy ja Nvidia jatkaa dominointia.
Analyytikot oli kyllä väärässä, nvidian tulos oli odotettua huonompi. ;-)


En usko että Nvidia koskaan rupee myymään niitä "halvalla". Halvempana varmasti kuin tällä hetkellä, mutta ns. halvaksi ei hinta varmasti tipu. Tai mitä kukin nyt halvalla edes tarkoittaa, tästä on vähän hankala väitellä. Nvidian kohdalla vain huonoimmat mallit ovat omasta mielestäni halpoja ja sinne tasolle on turha odottaa hintojen tippuvan. Uskon että tarvittaessa edellisen sukupolven mallien hinnat tippuvat sen verran (vähän) halvemmaksi että menevät kaupaksi.
Edelleen, se -128M$.



On niin paljon asioita jotka vaikuttavat siihen kannattaako johonkin yritykseen sijoittaa tai kannattaako osakkeita myydä hetkellä x. Tällöin hyvä sijoittaja pystyy ostamaan osakkeita ennen kuin ne edes lähtevät isoon nousuun, kun ymmärtää ja hahmottaa laajasti vaikuttavat asiat ja esim. mihin yrityksiin kannattaa sitoutua pidemmäksikin aikaa.


Menestyvä sijoittaja osaa aina katsoa kokonaiskuvaa ja hahmottaa laajasti yrityksen kokonaistilanteen.


Olen vuosittain seurannut S&P500 -indeksiä, jonka olen vuosittain selvästi biitannut.


Näin voi käydä. Itse pyrin kuitenkin aina arvioimaan yritystä erilaisten tunnuslukujen kautta, markkinatilanteen ja niin edelleen.
Katsot siis hienosti yrityksiä tunnuslukujen kautta, hahmotat kokonaistilanteen jne ja sitten sinulla ei ole mitään käsitystä mitä varasto tarkoittaa kirjanpidossa ja firman tuloksessa? Tulosvaroitus ja koko syksyn pelättä ylijäämäinventaario ei aiheuttanut mitään muuta, kuin nvidia tienaa tällä postauksia ketjussa, joka käsittelee nvidian tulosvaroitusta.

Pikemminin Nvidia analyysiä tekemällä olet katsonut vain techpowerupin relative performance taulukkoa, sen verran hukassa on tiedot finanssipuolesta.


En ole kirjanpidosta kyllä puhunut missään kohdin.

Tarkoitin sitä että kulut koskien näytönohjaimien valmistusta on jo käytetty niiden valmistukseen menneessä.

Ja että tulevaisuudessa saa tulot näytönohjaimista.

Niiden näytönohjaimien tuloja ei olla voitu merkitä menneessä, jos ne tulevat vasta tulevaisuudessa.
Tuo varaston inventointi ja kirjanpito ei varmaan edelleenkään soita kelloa? Kerran tuloja ei voi merkitä, kun ne tulee vasta tulevaisuudessa, niin voisit sitten avata meille miten nvidia kirjaa valmistettujen näytönohjaimien arvon inventaarioon ja kuinka niiden myynti vaikuttaa taseeseen? Ihan näin sijoittajana olisi kiva tietää miten miten nämä hommat oikeasti toimivat.


Edelleen et ole vastannut, että paljonko muuten se _kova_ alennus (pascaleissa) oli nyt kun kerran olet asiaan väittämäsi mukaan perehtynyt?
No sivalletaan vaikka tällä. Q3 tuloshaastattelu. Sen mukaan high end pascalit (1070 ja ylöspäin) oli käytännössä myyty, ynnä siinä oli vihjeitä noin 600M$ liiasta varastosta ja nvidia kertoi siinä midrange pelikorttien tuottavan 1/3 pelipuolen liikevaihdosta.

600M$ ylijäämäärästä eroon pääsy tarkoittaisi noin 21% alennuksia ja tuo 1/3 gaming puolen liikevaihdosta tarkoittaisi 40% alea. Q4 vastaavassa tilaisuudessa ne ilmoitti käytännössä päässeensä pascaleista eroon. Kerro jos löytät tarkemmat. Prosenttimääräisesti ja dollareissa 128M$ on minun mielestä aika kova alennus.

Väite että tämä sattuisi "huomattavasti" nvidian tuloihin on naurettava. Ellei meillä sitten ole ihan eri käsitys siitä mitä huomattavasti sana tarkoittaa. Hiukan ympäripyöreä sanahan tuo on.
Onko tuo tappio 128M$ nyt huomattava vai pikkujuttu, sehän on vain 13.4% kvartaalin näyttispuolen liikevaihdosta?
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
484
Antaisiko tuo 128M alaskirjaus jotain osviittaa kenties sinulle määristä?

Jos pyydetään määrää niin silloin on tapana antaa se (tarkka) määrä. Ei tehtyä alaskirjausta rahana.




Mitä tuo sinun lainaaman lauseen "tuottaa voittoa" tarkoittaa ja miten se saa aikaan sen, etten ottanut huomioon, että nvidia myy ne hyvällä voitolla ja tulos tulee myöhemmin?

Unohtui mitä tarkotin tässä. En enää löytänyt tuota lainausta ""Sinä katsoit aina tuota voittoa, mutta itseasiassa firman tase laskee.". Pitää vastata jossain vaiheessa myöhemmin jos löydän kohdan myöhemmin.



Analyytikot oli kyllä väärässä, nvidian tulos oli odotettua huonompi. ;-)
Mutta kuitenkin huomattavasti parempi kuin AMD:llä. ;-)




Katsot siis hienosti yrityksiä tunnuslukujen kautta, hahmotat kokonaistilanteen jne ja sitten sinulla ei ole mitään käsitystä mitä varasto tarkoittaa kirjanpidossa ja firman tuloksessa? Tulosvaroitus ja koko syksyn pelättä ylijäämäinventaario ei aiheuttanut mitään muuta, kuin nvidia tienaa tällä postauksia ketjussa, joka käsittelee nvidian tulosvaroitusta.

Pikemminin Nvidia analyysiä tekemällä olet katsonut vain techpowerupin relative performance taulukkoa, sen verran hukassa on tiedot finanssipuolesta.


Kyllä minulla on käsitys mitä varasto tarkoittaa kirjanpidossa. Ero on siinä että minä en ole kirjanpidosta puhunut missään välissä vaan sinä otit sen mukaan ymmärtämättä, että minä en siitä puhunut.



Pikemminin Nvidia analyysiä tekemällä olet katsonut vain techpowerupin relative performance taulukkoa, sen verran hukassa on tiedot finanssipuolesta.
Taas kerran olet väärässä. En ole katsonut.

Sinulla itselläsi on selvästi finassipuolesta tiedot hukassa kun kokoajan teet ihan vääriä olettamia sen suhteen edes mitä olen tarkoittanut.




Tuo varaston inventointi ja kirjanpito ei varmaan edelleenkään soita kelloa? Kerran tuloja ei voi merkitä, kun ne tulee vasta tulevaisuudessa, niin voisit sitten avata meille miten nvidia kirjaa valmistettujen näytönohjaimien arvon inventaarioon ja kuinka niiden myynti vaikuttaa taseeseen? Ihan näin sijoittajana olisi kiva tietää miten miten nämä hommat oikeasti toimivat.
Kun et ymmärrä niin edelleenkään minä en aikaisemmin puhunut kirjanpidosta, mutta voidaan me siitäkin jutella.

Oletko kuullut milloin kirjanpidossa merkitään saadut tulot? Tuliko yllätyksenä että tulot _merkataan tulleiksi_ vasta sitten kun ne ovat tulleet? Onko näin pahasti finassipuolen asiat auki?

Myös suosittelen että aloitat kanssa siitä, että luet useaan kertaan mitä toinen on sanonut, sillä olen saanut korjata jatkuvasti sinun vääriä olettamia minun sanomisista.



Onko tuo tappio 128M$ nyt huomattava vai pikkujuttu, sehän on vain 13.4% kvartaalin näyttispuolen liikevaihdosta?
Onhan siinä paljoa dollareita, mutta kun katsotaan miten iso yritys Nvidia on lukujenkin valossa niin ei tuo minusta ole paha pitkällä tähtäimellä, että yhden kryptobuumin kesto väärinarvioitiin. Uskallan väittää että Nvidia tekee tänäkin vuonna erittäin mukavasti voittoa. Varsinkin pitkällä tähtäimellä tuo on pieni mutka matkassa Nvidian kaltaiselle yritykselle.
 

Muumi75

Innocent bystander
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
113
Jos pyydetään määrää niin silloin on tapana antaa se (tarkka) määrä. Ei tehtyä alaskirjausta rahana
Niitä oli 3 chippiä + yksi joka löytyi kaapin takaa, oli pudonnut sinne. Oletko tyytyväinen? Varmaan kaikki osakkenomistajatkin haluavat tämän tiedon.

Uskallan väittää että Nvidia tekee tänäkin vuonna erittäin mukavasti voittoa. Varsinkin pitkällä tähtäimellä tuo on pieni mutka matkassa Nvidian kaltaiselle yritykselle.
Pörssifirma elää kvartaaleittain. Ei toki Nvidialla mitään hätää ole. Pörssikurssin dippaaminen yleensä saa vain ylimmässä ja keskijohdossa pikkaisen vipinää aikaiseksi.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
Jos pyydetään määrää niin silloin on tapana antaa se (tarkka) määrä. Ei tehtyä alaskirjausta rahana.
Mistä ihmeestä sinä taas kuvittelet täällä puhuvasi? Kappalemääräisistä alaskirjauksista? Luuletko että siellä on heitetty piirit roskiin? Alaskirjaus tehdään koska tavaran arvo siellä varastossa on laskenut.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
3 419
Kyllä minulla on käsitys mitä varasto tarkoittaa kirjanpidossa. Ero on siinä että minä en ole kirjanpidosta puhunut missään välissä vaan sinä otit sen mukaan ymmärtämättä, että minä en siitä puhunut.
Kun et ymmärrä niin edelleenkään minä en aikaisemmin puhunut kirjanpidosta, mutta voidaan me siitäkin jutella.

Oletko kuullut milloin kirjanpidossa merkitään saadut tulot? Tuliko yllätyksenä että tulot _merkataan tulleiksi_ vasta sitten kun ne ovat tulleet? Onko näin pahasti finassipuolen asiat auki?
Minähän kysyin tuota jo aikaisemmin, mitä jos vastaisit miten se kirjanpito, varasto ja tase toimii kun nvidia tilaa näyttiksiä ja lopulta saa ne myytyä? Eri mieltä oleville kun huutelet näin kovilla perusteluilla:

- "markkinat ei tiedä mitään"
- porukka on "pihalla bisneksestä, jos ei tälläinen alkeellinen asia edes aukea"
- "Kyllä se sinä (ja moni muu) olet täällä foorumilla kerta toisensa järkeen osoittanut ettet ymmärrä osakkeista, markkinoista, liike-elämästä juuri mitään."

Ja ilman mitään lukuja ja sen parempaa analyysiä kuin nvidia tekee voittoa, rahaa tulee myöhemmin.
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
484
Mistä ihmeestä sinä taas kuvittelet täällä puhuvasi? Kappalemääräisistä alaskirjauksista? Luuletko että siellä on heitetty piirit roskiin? Alaskirjaus tehdään koska tavaran arvo siellä varastossa on laskenut.
Kannattaa huomioida, että minä en ollut se, joka väitti että alaskirjauksella olisi jotain väliä määrän kannalta vaan Peltsii. Minä olin se joka pyysi määrää.

Minähän kysyin tuota jo aikaisemmin, mitä jos vastaisit miten se kirjanpito, varasto ja tase toimii kun nvidia tilaa näyttiksiä ja lopulta saa ne myytyä? Eri mieltä oleville kun huutelet näin kovilla perusteluilla:

- "markkinat ei tiedä mitään"
- porukka on "pihalla bisneksestä, jos ei tälläinen alkeellinen asia edes aukea"
- "Kyllä se sinä (ja moni muu) olet täällä foorumilla kerta toisensa järkeen osoittanut ettet ymmärrä osakkeista, markkinoista, liike-elämästä juuri mitään."

Ja ilman mitään lukuja ja sen parempaa analyysiä kuin nvidia tekee voittoa, rahaa tulee myöhemmin.
Jos kuvittelet että minä täällä alan sinulle opettamaan kirjanpitoa, vieläpä ilmaiseksi, niin olet väärässä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
3 419
Jos kuvittelet että minä täällä alan sinulle opettamaan kirjanpitoa, vieläpä ilmaiseksi, niin olet väärässä.
Mihin tämä asenne katosi?

Kun et ymmärrä niin edelleenkään minä en aikaisemmin puhunut kirjanpidosta, mutta voidaan me siitäkin jutella.
Voin vastata itse: jos opettaisit, niin sinut naurettaisiin ketjusta pihalle.

Et ole mitään muuta, kuin tekopyhä trolli. Ihmettelet fanituksen typeryyttä, mutta kaikki nvidian tekemiset on parasta ikinä ja nvidian talouden suhteen muut käyttäjät on väärässä, markkinat on väärässä, analytiikot on väärässä ja vain sinä ymmärrät finanssipuolta.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
6 984
Jos siellä hyllyssä on liikaa 1060+ Pascaleita niin tehdään RTX-lite ja myydään ne sillä.



PS. en valita, koneessa on listalta löytyvä Pascal
 

j98

Liittynyt
01.09.2017
Viestejä
91
Alaskirjaus ei merkkaa mitään. Se on vain merkitty kaiken varalta matalammalle arvolle. Jos myynti käykin hyvin on tulos noussut enemmän.
Ei nyt ihan näinkään. Alaskirjausta ei todellakaan tehdä, jos tuotteista saatava arvo ei ole oikeasti alentunut. Nvidialla on varmasti näkemys näytönohjainmarkkinoista ja siellä on todettu, että varastossa olevien näyttisten arvo on pudonnut ja ei tule siitä nousemaan takaisin vanhaan arvoon ilman jotain yllättävää kysyntäpiikkiä. Toki kyseessä saattaa olla verojen kanssa vekslaamista, mutta tuskin tässä on sellaisesta kyse.
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
484
Mihin tämä asenne katosi?
Sinne katosi kun oletit että minä sinulle ilmaiseksi opettaisin täällä kirjanpidon alkeita, joita et selvästikkään hallitse.

Voin vastata itse: jos opettaisit, niin sinut naurettaisiin ketjusta pihalle.
Olet jo onnistunut tekemään itsesi naurunalaiseksi sillä, että olet jatkuvasti jotenkin onnistunut väärinmymmmärtämään että mitä olen kirjoittanut aikaisemmin. On saanut kokoajan korjata sinun väärinymmärryksiä. Sinun opettaminen olisi luultavasti muutenkin liian työlästä, kun et hallitse kirjanpidon alkeitakaan kun et tiedä missä vaiheessa tulot merkataan tulleiksi, jonka ymmärtää suurinosa niistäkin ihmisistä jotka eivät ole koskaan edes kirjanpitoa opiskelleet.

Et ole mitään muuta, kuin tekopyhä trolli.
Sieltähän se todellinen luonteesi paljastuukin! :D

Kun et asiakeskustelussa pärjännyt niin alkaa vastapuolen haukkuminen.


Ihmettelet fanituksen typeryyttä, mutta kaikki nvidian tekemiset on parasta ikinä ja nvidian talouden suhteen muut käyttäjät on väärässä, markkinat on väärässä, analytiikot on väärässä ja vain sinä ymmärrät finanssipuolta.
Kaikki Nvidian tekemiset eivät ole parasta, sellaista en ole koskaan väittänyt.

Nvidian talouden suhteen kaikki käyttäjät eivät ole väärässä. Sellaistakaan en ole koskaan väittänyt.

Markkinat väärässä?

Yleensä analyytikot joko ovat oikeassa tai väärässä asiasta X ja se paljastuu vasta jälkikäteen. Sellaista mieltä en ole että kaikki analyytikot olisivat väärässä aina.

Finanssipuolta ymmärtää moni muukin. Tunnen paljon finanssialaa hyvin ymmärtäviä ihmisiä, joista moni saa alalta elantonsa.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 412
Viestejä
4 160 198
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom