Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Muistaakseni jossain muissakin testeissä muisti on aika tapissa "jo nyt".Hardware canucsin 5080 testissä joutuivat yhdessä pelissä laskemaan graffa-asetuksia yhdellä napsulla kun suorituskyky kyykkäsi muistin loppumisen takia.
Näitä ei kannata ihan tuolleen verrata 4090 vs. pienempimuistiset kortit. Peli voi varata tekstuureille, geometrialle yms. cachea. Voi vähämuistisella kortilla käyttää pienempää cachea gpu:n päässä ja käyttää keskusmuistia sen sijaan. Riippuen ja roikkuen miten striimaus tehty niin pienempi cache voi olla marginaalinen merkitys tai huonosti tehdyssä mekaaniselta levyltä striimatessa jäätävä popup helvetti.Hyvä jos saadaan VRAM riittämään paremmin. Just eilen katsoin että omalla koneella 4090:lla Dragon Age Veilguard allokoi 1440p ultrawide natiiviresolla kaikki asetukset tapissa ja framegen päällä pahimmillaan 15,7 gigaa videomuistia. Alkais jollain 5080:lla jo tulla tukala fiilis raskaissa peleissä vaikka tehot on melkein samat kuin 4090.
Jep. Itse asiassa voi olla että peli on koodattu fiksusti, jos se osaa hyvin hyödyntää saatavilla olevan VRAMin.Näitä ei kannata ihan tuolleen verrata 4090 vs. pienempimuistiset kortit. Peli voi varata tekstuureille, geometrialle yms. cachea. Voi vähämuistisella kortilla käyttää pienempää cachea gpu:n päässä ja käyttää keskusmuistia sen sijaan. Riippuen ja roikkuen miten striimaus tehty niin pienempi cache voi olla marginaalinen merkitys tai huonosti tehdyssä mekaaniselta levyltä striimatessa jäätävä popup helvetti.
Se on kai hieman teknistä jos pitää dynaamisesti katsoa oikeaa vram käyttöä ja vaihtaa se jos käyttäjä muuttaa resoja tai laittaa frame genia tai RT päälle/pois.DF kommentoi kanssa että modernien pelien pitäisi osata valita texture pooliin koko VRAM perusteella ja käyttäjälle ei pitäisi tätä valintaa jättää.
Näinhän sen just pitäisi mennä. UE5:ssa on teoriassa hieno striimaussysteemi, mutta shaderien kääntäminen lennosta tuottaa ongelmia pc:lla. Tulee popuppia/jäkkimistä kun kesken striimauksen käännetään shadereita. Konsoleilla ei ongelmaa kun kaikki shaderit precompiled.DF kommentoi kanssa että modernien pelien pitäisi osata valita texture pooliin koko VRAM perusteella ja käyttäjälle ei pitäisi tätä valintaa jättää.