Heh, on se tosiaan kovassa seurassa (y)![]()
Onhan se kova! Ostohousut pysyy jalassa.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Heh, on se tosiaan kovassa seurassa (y)![]()
Onhan se kova! Ostohousut pysyy jalassa.![]()
5090 hinnaksi laitettu 2000$ ja 4090 hinnaksi 2400$?Heh, on se tosiaan kovassa seurassa (y)
Onhan tuo vähän intel 13th ja 14th skenaario. Jos tehonkulutusta nostetaan olisi myös suotavaa että lopputulos on parempi.Hyvin yllätyksetöntä on arvostelujen tarina. "4090ti" vilahti parissa paikassa kettuiluna joka hymyilytti. On ehkä vähän julma tuomio sillä on tämä nyt sentään selvä uppi eikä mikään +10% ti bumppi vs viime generaatio, mutta tosiasia on että jos on 4090 konessa niin ei tämän ostamisessa ole mitään järkeä. Ja sitten jos on jotain hitaampaa niin kova vekotin jos pinkkaa on tarpeeksi. Mutta se pinkka kohtaa hurjan hiustenleikkuun. Olettaen että jollain on myytävää 30. päivänä.
Ihan mukavasti kulkee 400 watillakin vs. 4090@450 W:Onko vielä testejä esim 300W - 350W power limitillä nii näkis miten vertautuisi omassa kokoonpanossa 4090:aan?
Ei taivu kieli enkä halua summassa painella lupia.Tuossa computerbasen testissä oli mielenkiintoinen graafi joka näytti miten paljon 5090 vaikuttaa prossun lämpötilaan.
![]()
Taidan jäädä odottelemaan 6090:ää, ellei sitten vuoden päästä 5090ti.
Tuossa computerbasen testissä oli mielenkiintoinen graafi joka näytti miten paljon 5090 vaikuttaa prossun lämpötilaan.
![]()
Ostohousut pysyy jalassa. Todella monessa pelissä päästään yli 40% parannuksiin. Kannattaa tosiaan löydä kurkkaamssa esim TPU:n revikka.
Ainoa pettymys on tuo FE:n jäähy. Miksiköhän NVIDIA ei tehnyt tuosta 3*slotin korkuista... Olis varmaan hiljaisempi ollut.
Aika kiuas. Pitäisi ostaa 280mm radi eteen prossulle, ja GPU lämpö ylhäältä ja takaa ulos kotelosta. Lisäksi aika kovaääninen, 35dB on itsellä kipuraja. 40 on liikaa.
Ehkä Nvidia on oppinut, että kannattaa jättää myös AIB-valmistajille tilaa loistaa...?
EVGA:n menettäminen johtui myös siitä, että Nvidia alkoi FE-korteillaan kilpailemaan liikaa omien partnereidensa kanssa myös jäähdytyspuolella.
Olen ainakin itse suostuvainen maksamaan hieman preemiota reippaammasta jäähdytyksestä AIB-kumppaneille, kunhan jäähdytysratkaisu on selkeästi FE-mallia parempi.
Ei kyllä vakuuta jotenkin. 60-sarjalaisia odotellessa.
Dii, jos sattuu olee 4090 alla ni sama kai se on tän valossa ajella pari vuotta ja pistää sit ton summan sitte siihen.Ei hätää: RTX 6090 tulee maksamaan alkaen 3000€.![]()
Dii, jos sattuu olee 4090 alla ni sama kai se on tän valossa ajella pari vuotta ja pistää sit ton summan sitte siihen.
No itse taas oletin et ois vähän enemmän
Riski on että AI AI pojat tulee ja vie työkoneisiin.Toivon mukaan ostohousuja lähtee mahdollisimman paljon pois, jos vaikka pystyisi ostamaan kortin julkaisussa.![]()
Jostain luin jo että heitä kiinnostaisi kyseinen kortti.Riski on että AI AI pojat tulee ja vie työkoneisiin.
No itse taas oletin et ois vähän enemmän
Inno3d:n malli varmaan edullisempi. Mut jos muuhun AIB:hen, kunnon blokkiin + tykötarpeet ja takuun menetys, niin ei tuo siihen nähden paha minusta ole. Onko sit järkevä ostos, sitä en tiiä, mut yleensä järki ei kulje mulla ainakaan mukana aina näitä ostoksia tehdessä![]()
Siihen blokki 200-500 varmaan lisää mitä malleja nyt tulee olemaan, alphacool halvin luultavasti, niin kyllä se 4 vuoden takuu joillekkin on 150-450e arvoinen. Ja jälleenmyyntiarvoa miettien.Onhan tuo 650€ perusmalleja suurempi hinta ihan hävytön...
Mutta miten sama blokki on 200€ kalliimpi 5090 vs 5080?Siihen blokki 200-500 varmaan lisää mitä malleja nyt tulee olemaan, alphacool halvin luultavasti, niin kyllä se 4 vuoden takuu joillekkin on 150-450e arvoinen. Ja jälleenmyyntiarvoa miettien.
Tuohon en osaa vastata. 5090 lisä mukana?Mutta miten sama blokki on 200€ kalliimpi 5090 vs 5080?
5080 Extreme WB on 400€ kalliimpi kuin perusmallit ja 5090 Extreme WB on 650€ kalliimpi...
Tismalleen samaa olen miettinyt. Ihan Asusiltakin olen asiaa kysynyt ja mitään vastausta en (yllätys) ole saanut.Osaako joku sanoa mikä järki on pantata noita hintoja viimiseen asti? Luulis että viikkoa ennen myyntiin tuloa olis hinnat tiedossa niin jälleenmyyjillä kuin asiakkaillakin
RT käytössä ja nupit kaakossa 5K2K resolla ja DLSS Balancedilla (2160p:llä Balanced näyttää lähes natiivilta) ilman FG:tä saattaisi saada jotain ~100 fps luokkaa, riippuen pelistä.Itse kuolannut loppuvuodesta tulevaa 39" 5K2K 240Hz UW monitoria, mutta eihän tuo 5090 mitenkään jaksa ilman MFG sitä tarkkuutta pyörittää. Tiedän jo, että varsinkin isossa kuvakoossa olen melkoisen allerginen kaiken maailman piirtovirheisiin. Toisaalta Nvidialla kyllä rahaa löytyy tekniikan kehittämiseen, niin ehkä AI nikkarit saavat tulevaisuudessa myös virheet vähentymään.
Kannattaa kuitenkin harkita vielä ellet pelaa paljon lentosimulaattoria. Meinaan tuo FE imitoi aika hyvin sitä suihkukoneen ääntä.Fe on ainoa mikä tällä hetkellä kiinnostaa aikuisten oikeasti
Desibeleinä voi vaikuttaa korkealta, mutta jaakko2sentin videolta kuulee, että äänen profiili on huomattavasti miellyttävämpi kuin 4090FE (kelattu oikeaan kohtaan):Kannattaa kuitenkin harkita vielä ellet pelaa paljon lentosimulaattoria. Meinaan tuo FE imitoi aika hyvin sitä suihkukoneen ääntä.
![]()
Teoreettisesti 5070 Ti lienee järkevämpi valinta, koska sama hieman vain kuristettu piiri kuin 5080 ja sama määrä muistia.Onko tossa perus 5080 huono hinta/tehosuhde verrattuna 5070ti?
Desibeleinä voi vaikuttaa korkealta, mutta jaakko2sentin videolta kuulee, että äänen profiili on huomattavasti miellyttävämpi kuin 4090FE (kelattu oikeaan kohtaan):
Edit: Ja kuitenkin 4090FE oli 35dB kortti: NVIDIA GeForce RTX 4090 Founders Edition Review - Impressive Performance
Teoreettisesti 5070 Ti lienee järkevämpi valinta, koska sama hieman vain kuristettu piiri kuin 5080 ja sama määrä muistia.
Mutta mitä 5070 Ti sitten todellisuudessa joutuu maksamaan onkin kysymysmerkki, sillä siitä ei tule FE versiota ja AIB:t todennäköisesti koittaa myydä kalliimpia mallejaan, eli mahdollisesti vain rajallinen joukko saa moisen ostettua 924€ OVH:lla.
Itse hankkisin rtx 5070ti kortin. Vaikuttaa aika hyvältä teho-hintasuhteeltaan verrattuna rtx 5080 korttiin. Ehkäpä alle 1500e näyttiksissä tässä sarjassa parasta mitä on tarjolla.Vittumainen tilanne kun tarvisi kohtuullista korttia. (näyttö siis 240hz 1440p) ja muu kone on jo kasassa (9800x3d yms). Onks toi 5080 niin paska hintatehosuhteeltaan?
Vittumainen tilanne kun tarvisi kohtuullista korttia. (näyttö siis 240hz 1440p) ja muu kone on jo kasassa (9800x3d yms). Onks toi 5080 niin paska hintatehosuhteeltaan?
Ehkä nyt ihan alkuun kannattaisi odottaa että ne GPU:t tulisivat testeihin ennen kuin jakaa tuomioita suuntaan tai toiseenItse hankkisin rtx 5070ti kortin. Vaikuttaa aika hyvältä teho-hintasuhteeltaan verrattuna rtx 5080 korttiin. Ehkäpä alle 1500e näyttiksissä tässä sarjassa parasta mitä on tarjolla.
Heh, on se tosiaan kovassa seurassa (y)
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.