NVIDIA-spekulaatioketju (Blackwell ja tulevat sukupolvet)

Ovatko tuo FE-mallit joku rajoitettu erä joita saa vain jonkun verran kunnes niitä ei enää valmisteta, vai tuleeko niitä myöhemmin saataville kuten muitakin?

Ovatko tuo FE-mallit joku rajoitettu erä joita saa vain jonkun verran kunnes niitä ei enää valmisteta, vai tuleeko niitä myöhemmin saataville kuten muitakin?
Eiköhän niitä tule saataville koko sukupolven valmistuksen ajan. Tilanne on haastava monestakin eri syystä, eikä asiaa helpota se että FE:t lienevät halvimpia vaihtoehtoja.

Vähän on kyllä huvittava tuo "Eco-friendly" paketti noissa founders editioneissa. Puhutaan kuitenkin tuotteesta joka vetää melkein 0.6kwh seinästä täydellä pyörityksellä :asif: Todellinen eco tuote kyseessä.
No eihän tuo ole mitään, oma midrange kortti on ottanut vähäisellä käytöllä seinästä satoja kilowattitunteja.

Lajittelee näytönohjain kategorian Saatavuus (Paras-Huonoin) ja päättelee viereisistä tuotteista.

Minimissään noilla 86kpl 5080 näyttiksiä saldoilla.
Kiitoksia tuosta vinkistä. Jos nuo pitää paikkaansa niin tietenkin lippulaivaa (astral) tulisi ihan reilusti saataville 5080 -mallista. Gigabyteä aika nihkeästi myös heillä.

Te jotka olette näitä näyttisten julkaisuja seuranneet, niin minkälaisina aaltoina noita aiempia julkaisuja on markkinoille valunut? Esim. 30 ja 40 sarjan kohdalla, jouduttiinko odottelemaan viikkoja vai kuukausia niistä alkuperäisistä julkaisupäivämääristä ennenkuin kortteja alkoi olla kunnolla saatavilla? Itse olen päivittämässä 1080TI:stä ja haluaisin kyllä ostaa 5090:n, mutta jos sitä joutuisi johonkin juhannukseen asti venailemaan niin kyllä siinä tapauksessa kelpaa myös käytetty 4090..

Te jotka olette näitä näyttisten julkaisuja seuranneet, niin minkälaisina aaltoina noita aiempia julkaisuja on markkinoille valunut? Esim. 30 ja 40 sarjan kohdalla, jouduttiinko odottelemaan viikkoja vai kuukausia niistä alkuperäisistä julkaisupäivämääristä ennenkuin kortteja alkoi olla kunnolla saatavilla? Itse olen päivittämässä 1080TI:stä ja haluaisin kyllä ostaa 5090:n, mutta jos sitä joutuisi johonkin juhannukseen asti venailemaan niin kyllä siinä tapauksessa kelpaa myös käytetty 4090..
Hankala edellisistä julkaisuista tehdä pitäviä johtopäätöksiä, 3000-sarjan julkaisu oli farssi sillä cryptobuumi ja korona vaikutti sekä kysyntään että valmistuskapasiteettiin.
Julkaisupäivänä kahdesta 3080 tilauksen pistin, ensimmäisen sai ~2½kk päästä (MSI Gigantista) ja toisella kesti vuosi (Asus TUF Jimm'siltä).
4000-sarjan julkaisu taisi olla parempi, kun tuotanto oli saatu koronan jäljiltä takaisin suunnilleen normaalille tasolle ja moni koki julkaisu floppina (lähinnä hintojen vuoksi).
Nyt vaikuttaisi että erityisesti 5090 voi olla varsin rajoitetusti saatavilla, jättimäisen piirin saannot varmasti vaikuttaa tähän.

Statistiikka

Viestiketjuista
265 421
Jäsenet
75 652
Uusin jäsen
Jakkehh

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom